on katoavaista. Telakalla tapahtui taas ihme, kun vanha vene sai hellää rapsutusta ja uutta tervaa pintaansa. Nyt kokoamaan katiskoita ja sitten odotellaan jäiden lähtöä.
Kerrohan keväthommistasi!
Kauneus..
36
302
Vastaukset
- Marjelie
Vastaan sitten iltapäivällä.
menox - KoppavaHoro
toivottavasti aletaan pian laittaa irtaimistoa pakettiin!
Vesi ei ole mun elementtini, mutta nautin veneilystä, erityisesti soutuveneilystä, hihi. Ja tervan tuoksusta!- maniamania
on puolensa. Kalat asuu siellä ja kuohuvista koskista saa vastusta kanootilla. Höyhenten ja tervan yhdistelmää en ole vielä kokeillut :)
Miksi paketoit irtaimistoa? Muutatko?
- 7+11
sen, että palstailu ei enää kiinnosta. Tulee vain käväistyä joskus harvoin tsekkaamassa s-postit ja gallerian y.v:t.
- maniamania
palstailu koskaan ole muuta kuin huvia. Tai no. Ei ainakaan keväällä;)
- eräs vaan
kaunein. sisältä ja ulkoa. sinä
- maniamania
en mä sitä tervaa itseeni sutinut.
- eräs vaan
maniamania kirjoitti:
en mä sitä tervaa itseeni sutinut.
sopisi paremmin kuvaan
- tonou
Eihän siinä tervankäryssä kestä Erkkikään. Mun keväthommat on tässä. Ehkä käyn työntelemässä vaunuja sateessa, but later, tonou.
ounou mikä ilma- maniamania
tuhkaa vai vettä?
Tervan alkulähteillä voi olla käryäkin.. Mutta eihän kaikki hommat Erkille käy - onneksi- :) - tonou
maniamania kirjoitti:
tuhkaa vai vettä?
Tervan alkulähteillä voi olla käryäkin.. Mutta eihän kaikki hommat Erkille käy - onneksi- :)Jotain lumen, veden ja muun sotkun sekoitusta toi näyttäs olevan. Mä oeln nähnyt jossain sisäsuomessa sellaisen haudan, tervanpolttohaudan, valtavan kumpareen, joka makas metsässä joenpenkalla. Ne oli polttanut siinä sitä lientään ja lähettäneet tynnyreissä lirua pitkin Amsterdamiin, I think.
Erkeistä en osaa sanoa, en tunne yhtäkään. - maniamania
tonou kirjoitti:
Jotain lumen, veden ja muun sotkun sekoitusta toi näyttäs olevan. Mä oeln nähnyt jossain sisäsuomessa sellaisen haudan, tervanpolttohaudan, valtavan kumpareen, joka makas metsässä joenpenkalla. Ne oli polttanut siinä sitä lientään ja lähettäneet tynnyreissä lirua pitkin Amsterdamiin, I think.
Erkeistä en osaa sanoa, en tunne yhtäkään.Erkkejä tunne. Tervanpolton paremmin. Vaikuttavaa.
Nyt vähän duunia!
salille, pari tervasnapsia lounaaksi ja menox. Tämän päivän saliohjelmassa näyttäs olevan ranteet, nilkat ja taka-raivo, että jaksaa vetää haukee rantaan.
http://www.hollow-hill.com/sabina/images/notr-peace-justice-truth.jpg- ???
niin katoavaista? Ja mitä kauneudella tarkoitetaan, eikö jokaisella ole tavallaan myös omat määritelmänsä kauneudelle ja jokainen kokee sen omalla tavallaan?
Pihalla kaikki alkaa uudestaan versomaan. Krookukset kukkii jo, narsissien ja tulppaanien varret hyvässä kasvun alussa. Puut ja pensaat silmuilla. Tomaattien ja paprikan taimet mm. ovat jo sisätiloissa hyvässä kasvussa. Luonnon heräämistä on ihana seurata päivittäin, ottaa kuviakin, jos inspiraatio iskee.- -mm-
on ruma tai kaunis kirjoittajan mielen mukaan. Luonnossa on faktat -kaunista tai ei-, mut ei ihmisen vaikutuksesta.
Pinnallinen kauneus on katoavaista. Kukka kuolee, kärpässienet lahoavat ja ihana rantamaisema riisuuntuu talven alle. Linnut menevät pois. Niiden paluu on toisille kaunista, toisille tuska. Vain ihminen tekee kaikelle sanat.. - ???
-mm- kirjoitti:
on ruma tai kaunis kirjoittajan mielen mukaan. Luonnossa on faktat -kaunista tai ei-, mut ei ihmisen vaikutuksesta.
Pinnallinen kauneus on katoavaista. Kukka kuolee, kärpässienet lahoavat ja ihana rantamaisema riisuuntuu talven alle. Linnut menevät pois. Niiden paluu on toisille kaunista, toisille tuska. Vain ihminen tekee kaikelle sanat..Loppujen lopuksi ihmisten maailmastakin löytyy kuitenkin sitä kauneutta ja henkisiä arvoja. Ilman niitä ei jaksaisi. Kuitenkin omaan maailmaamme verrattuna, luonto on lopulta aika karu ja julma kaikkinensa, vaikka toisin kuvitellaan. Ihmiset kuitenkin ovat hyvin säälimättömiä ja armottomia luontoa kohtaan keskimäärin. Mitä se kertoo meistä?
- -mm-
??? kirjoitti:
Loppujen lopuksi ihmisten maailmastakin löytyy kuitenkin sitä kauneutta ja henkisiä arvoja. Ilman niitä ei jaksaisi. Kuitenkin omaan maailmaamme verrattuna, luonto on lopulta aika karu ja julma kaikkinensa, vaikka toisin kuvitellaan. Ihmiset kuitenkin ovat hyvin säälimättömiä ja armottomia luontoa kohtaan keskimäärin. Mitä se kertoo meistä?
ihan etsimättä, se ihmisen kauneus. Ihminen on silti "ajattelevana" ja massautuneena ottanut omakseen elämästä vain sen kauniin osuuden. Ei osata enää taipua ja odottaa. Saati tyytyä.
Kivaa iltapäivää, työt kutsuu :)
- y.b eikirj.
kaivaa tänään kesävaatteet vintiltä ja laittaa talvivaatteet tilalle :) Eiii tuolla mitään pakkasta aamulla ollut >:)
Ja kauneus senkun lisääntyy kevään edetessä, niin ihmisissä kuin luonnossa, toivotaan ainakin, vaikka juuri nyt ei siltä tunnu ...- 2+1
vaatteita vielä kannata ottaa, kato ikkunasta ulos älä almanakkaa.
- y.b eikirj.
2+1 kirjoitti:
tullutkaan mitään. Tuli vuorenkorkuinen este. Mut aikomus oli hyvä. Jajoo, ajoitus oli huono monel tapaa.
- Marjelie
2+1 kirjoitti:
Täällä tuulee kovasti ja maa on valkoisena, tai paremmin sanottuna pälvet. Entinenkään lumi ei ole täältä vielä kokonaan sulanut, mutta seinän vierellä jo siniset kevättähdet kukkivat. Päivällä siistin kurttulehtiruusun oksia kun lumi oli niitä katkonut ja lakaisin vähän pihaa.
Järven jäällä käveltyäni tuuli tuiversi luotojen viimekesäsiä kaisloja ja rantojen Osmankäämejä. Auringon ympärillä oli ihmeellinen kehä, jonka reunoilla oli sateenkaaren värejä. Ihmettelin sitä, koska ennen en ole sellaiseen kiinnittänyt mitään huomiota. Ajattelin sen ehkä johtuvan siitä tulivuoren tuhkapilvestä. Muutama lentokonekin lensi ylitseni, eivät näkyneet pilvien takia mutta ääni sentään kuului.
Pitää taas alkaa kesävaatteiden esille ottaminen, kevätsiivous ym. Lobelioiden ja Asterien taimet ovat jo koulutettu ja kasvaminen hyvässä vauhdissa. Kunhan ilmat tästä lämpenevät voi käyttää jo vähän ulkonakin, että karaistuvat ennen ulos istuttamista.
Nyt ei kovin keväiseltä näytä, mutta eiköpähän tuo lumi Juhannukseen mennessä sula. :)
joudun kuitenkin jatkamaan vielä lomailua... - Niinpä kaivoin terassilaatikot esille sekä kukkamultaa ja istutan tänään portulakan ja laventelin taimet. Kohta alkaa olla piha sen verran kuiva, että pääsee haravoimaankin. - Minulla on vielä isommat lumiläjät kuin naapurissa, koska pudotutin talvella lumet katoltani. - Tietysti niitä läjiä vois vähän levitellä, että ne sulaisivat nopeammin. - Kattoo ny :)
- tonou
Naapuritalon kyttämummo luulee mun basilikaviljelmää kivisellä ikkunalaudalla höpöheinäviljelmäksi. Mä ostan sille joululahjaksi kaukoputken, saa sitten katsella elämän bakkanaaleja ja tehdä ristinmerkkejä.
Toinen vaihtoehto on tietysti kutsua hänet kahville.
Stna kun olis piha. Ihan kateudesta kipee.
- Serpico
370 x 160 cm. Pitäis hommata puiset parvekelaatat ja laittaa muutenkin tuo terassi kuntoon. Seinä on ruma, niin virittäiskö siihen jonkun pajuinstallaation...?
Fillarit pitäis laittaa kuntoon. Autoon kesävanteet kumit. Pihatöitä kans olis luvassa, esimerkiksi yhden pihlajan kaataminen. Ei siinä kaatamisessa mitään mutta sen kannon tuhoamisessa......purkaa patoutuneita tunteita :)
Välineiksi kirves, rautakanki ja lapio, kaivat sen juurineen ylös.
Joku vuosi sitten riehuin pienehkön hopeapajun kannon kanssa viikonlopun.
Oli hieno fiilis, kun se lopulta siitä pihamaasta lähti. Tuli samalla liikuntaa ihan kunnolla.
itseäni taas juoksukuntoon. Talvella tapahtuneen accidentin vuoksi olen ollut täydellisessä rapakunnossa, mutta meinaan juosta kympin kuukauden päästä. Se on niin helpoo kun vaan päättää, mut alku on tuskainen. Lopussa hyvä seisoo. Juu kauneus on katoavaista akaa myöden ja parasta ennen päiväys on jo menny mut yritän kehittää luonnetta :)
...ei katoa jos katsoo sydämellä. Puuvene on ystävyys... se vaatii hieman huomiota pysyäkseen kuosissa... =)
Kevääseen kuuluu nyt ulkogrillin muurausta, polttopuun tekoa, haravointia, uusi ulkokäymälä toiselle mökille, laiturin fiksausta, tien sorastusta ja alkava jousiammuntakausi.... =)- W..W
sä puhut paljo vertauksil, miks?
..., tarkistin onko paskakaivo täynnä ja vetääkö salaojat.
- Marjelie
timanttia kirjoitti:
kevätpuuhia ...:)
tyhjennys kuuluu keväisiin töihin muun ohella. Ei ainakaan tänä iltana kannata kesäkumeja vaihtaa, huomenna voi olla liukasta. Voi mennä Metsähsllituksen puolelle. Ojatkin vettä täynnä, eikä kylmä kylpy houkuttele.
Marjelie kirjoitti:
tyhjennys kuuluu keväisiin töihin muun ohella. Ei ainakaan tänä iltana kannata kesäkumeja vaihtaa, huomenna voi olla liukasta. Voi mennä Metsähsllituksen puolelle. Ojatkin vettä täynnä, eikä kylmä kylpy houkuttele.
Vaimo on hyvä kuski, ei haittaa vaikka ois vähän liukasta. Mun ei tarvi huomenna lähtee aamusta liikenteeseen. Meillä päin on ojat jo melko tyhjät.
- Marjelie
Richartti kirjoitti:
Vaimo on hyvä kuski, ei haittaa vaikka ois vähän liukasta. Mun ei tarvi huomenna lähtee aamusta liikenteeseen. Meillä päin on ojat jo melko tyhjät.
käydä asioilla ja ostaa viikonlopuksi ruokaa. Ojissa on vielä aika paljon vettä ja on pitänyt rumpuja aukoa että vesi pääsee virtaamaan teiden alitse. Pitää katsoa jos kelit paranee niin vaihdetaan kesäkumeiksi.
- MMies
NÄTTIÄ NAAMAA ON TURHA PIILOTELLA!
NÄIN ON! - Dazu-Z
ja öljy pintaan. Autoon siivous...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle441721Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2831709- 231578
- 961316
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71238Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101077Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii66986Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86960Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66935Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko13921