Tiedättekö miltä tuntuu olla uskovainen, eronnut, nuori nainen? Erosin omasta tahdostani: Mieheni oli väkivaltainen ja narsistinen luonne. Koska olen uskovainen, minua velvoittavat tietyt säännöt: 1). En saa harrastaa esiaviollista seksiä Raamatun mukaan. 2). Minun pitää mennä naimisiin uskovaisen miehen kanssa. Edellinen tosin oli myös uskovainen, mutta meitähän on moneksi...
Tiedättekö mitkä paineet tässä on onnistua? Muutenkin tuntuu, että kun on uskovainen, on sellaisen suurennuslasin alla, seurakunnan puolelta yms. Olen vielä aika nuori, mutta välillä tuntuu siltä, että EN JAKSA.
Avioeroakin pidetään niin kielteisenä meidän vapaassa suunnassa, että oli vaikeaa jo sekin.
Onko kohtalotovereita? Mitä ei-uskovaiset ajattelette tästä, varmaan pidätte ihan hörhönä?
Uskovainen eronnut nainen
25
934
Vastaukset
- häntä pystyyn
"Mitä ei-uskovaiset ajattelette tästä"
Olen kaikkea järjestäytynyttä joukkoahdistelua vastaan. Ateistina sanoisin että kauneinta uskonnonharjoitusta on sellainen joka tapahtuu omissa oloissa tai jossain avomielisessä pikkupiirissä.
Mutta luulisin että uskovaisen ois helpompi saada uus partneri omista porukoistaan kuin ei-uskovaisen baarista. Uskovaiset joilla on haku päällä ovat varmaankin tosimielellä liikkeellä. - tuntuu?
Tiedätkö miltä tuntuu miehenä lukea uskovaisesta naisesta, jonka ex mies oli väkivaltainen YTM ja joka edelleen on kiinnostunut jännittävistä ylemmän tason miehistä, tosin uskovainenkin pitäisi olla?
- Pauli Hiiri
Ateismi on vain muotisuuntaus. Todellisuudessa olemme kaikki krisittyjä, ja jumala on sydämmessämme.
- Ennen vanha !
Ennen vanha olisi huono nainen maine sinulla ja leima lutka.
Nyt vain panotja mies ja nainen kun harjoitta irtoseksiä.
Avoliitto oli pyhä asia minkä Jumala yhdistä sitä ei pidä erota .
Sinulla käy säkä kun et aiva niin huono mitä muissa uskomuksissa.
Ei ole huono nainen lainka vain irtoseksiä joissa mukana mies ja naisehdokas sillo sano
olen panopatja.
Sama arvo hyvä asia.
- Jep, aivan
Mitäs ihmeen paineita sinulla voi olla, kun se mielikuvituskaverisi on aikojen alkua aikaisemmin päättänyt tasan tarkkaan, mitä sinusta tulee ja miten sinulle käy? Mielikuvituskaverisi jumala järjesti sinulle väkivaltaisen narsistin puolisoksi ja tiesi, että erohan siitä tulee.
Ja kyllä, hörhö sinä olet. Jos nimittäin olisit fiksu uskovainen, keksisit itsellesi paljon paremman ja fiksumman mielikuvituskaverin.- vihjannet---
että naisen pitäisi alkaa fantasioida ihannemiehestään ja tehdä niitä juttuja mitä n aiset tekevät yksinään kun kaipaavat miestä
- Aavikkonainen
Kun sinä puhut nyt asian ytimeen. :( Valitettavasti. Mulla on kai sellainen hörhö jumala-kuva, että Jumala antaa meille huonoja asioita, jotta "opimme" tms.. Kai oon vähän hörhö, ei tee tiukkaa myöntää sitä. :P
Mutta tämän tunteellisen vastauksesi toista puolta tarkastaen; Uskot siis, että minulla on mielikuvituskaveri? :) Minusta Jumala on KUITENKIN hyvä. Tai , en tiedä. Anteeksi Jumala. Jumala, oletko kiva, vai et?
Ehkä minun pitäisi rauhottua ja hommata parempi jumalkuva.
Mutta.. Todella todella oudolla tavalla minusta kuitenkin näyttää siltä, että olen nyt paljon "parempi" uskovainen; en tuomitse muita, ja luotan täysin Kristuksen anteeksiantamukseen ja rakkauteen. Oma valinta, mutta toisaalta, olisin halunnu joitakin merkkejä ylhäältä, että *älä mene naimisiin tämän miehen kanssa." - just niin
Aavikkonainen kirjoitti:
Kun sinä puhut nyt asian ytimeen. :( Valitettavasti. Mulla on kai sellainen hörhö jumala-kuva, että Jumala antaa meille huonoja asioita, jotta "opimme" tms.. Kai oon vähän hörhö, ei tee tiukkaa myöntää sitä. :P
Mutta tämän tunteellisen vastauksesi toista puolta tarkastaen; Uskot siis, että minulla on mielikuvituskaveri? :) Minusta Jumala on KUITENKIN hyvä. Tai , en tiedä. Anteeksi Jumala. Jumala, oletko kiva, vai et?
Ehkä minun pitäisi rauhottua ja hommata parempi jumalkuva.
Mutta.. Todella todella oudolla tavalla minusta kuitenkin näyttää siltä, että olen nyt paljon "parempi" uskovainen; en tuomitse muita, ja luotan täysin Kristuksen anteeksiantamukseen ja rakkauteen. Oma valinta, mutta toisaalta, olisin halunnu joitakin merkkejä ylhäältä, että *älä mene naimisiin tämän miehen kanssa."Mikset vailinnut jotain hyvän näköistä todella komeata miestä joka ei ole väkivaltainen ja psykopaatti. Eikö sellaisia ollut saatavilla, vai eikö ukonäkösi ja olemuksesi riittänyt tällaisen miehen saamiseen. Epäilen että menit vaan kiimassasi sen panevan näköisen kiilusilmäisen psykopaatin nussittavaksi. Oliko mies vielä kääpiökin ja ruma, se on pahempi juttu jos itse et ollut ruma ja sellaiselle paskiaiselle koko kauneimman nuoruutesi jo uhrasit.
- Aavikkonainen
just niin kirjoitti:
Mikset vailinnut jotain hyvän näköistä todella komeata miestä joka ei ole väkivaltainen ja psykopaatti. Eikö sellaisia ollut saatavilla, vai eikö ukonäkösi ja olemuksesi riittänyt tällaisen miehen saamiseen. Epäilen että menit vaan kiimassasi sen panevan näköisen kiilusilmäisen psykopaatin nussittavaksi. Oliko mies vielä kääpiökin ja ruma, se on pahempi juttu jos itse et ollut ruma ja sellaiselle paskiaiselle koko kauneimman nuoruutesi jo uhrasit.
Minä olen todella hyvän näköinen ja PARASTA ON VIELÄ EDESSÄ PÄIN. Näin vastaa itsevarma Aavikkokissa.
- Anonyymi
just niin kirjoitti:
Mikset vailinnut jotain hyvän näköistä todella komeata miestä joka ei ole väkivaltainen ja psykopaatti. Eikö sellaisia ollut saatavilla, vai eikö ukonäkösi ja olemuksesi riittänyt tällaisen miehen saamiseen. Epäilen että menit vaan kiimassasi sen panevan näköisen kiilusilmäisen psykopaatin nussittavaksi. Oliko mies vielä kääpiökin ja ruma, se on pahempi juttu jos itse et ollut ruma ja sellaiselle paskiaiselle koko kauneimman nuoruutesi jo uhrasit.
Jep.narsisteja ne miehet ovat,jokaisen eronneen naisen mielestä,huomaakohan ne mitä he itse ovat
- ei siinä ''''
että on eronnut nämä uskontolliset kysymykset mitään merkitse, ja nämä neitsyyttä vaatvatkin miehet ovat vain pieni mariginaaliryhmä ja harva heistäkin on ihan tosissaan.
Se on kuitenkin paha juttu että eronneen naisen kyseessä ollen tulee heti mieleen että nainen on ollut ruma tai tullut rumaksi ja siksi mies on hänet jättänyt. Yleensäkin jo ajatus siitä että lähtisi jonkun toisen miehen jättämän rupsahtaneen naisen kanssa olemaan on vastenmielinen.- ...
"Se on kuitenkin paha juttu että eronneen naisen kyseessä ollen tulee heti mieleen että nainen on ollut ruma tai tullut rumaksi ja siksi mies on hänet jättänyt. Yleensäkin jo ajatus siitä että lähtisi jonkun toisen miehen jättämän rupsahtaneen naisen kanssa olemaan on vastenmielinen."
AAARRGGHH!!
- ainut
uskovainen,jolle näin käynyt!Älä kuitenkaan vaella jumalattomien neuvossa,äläkä istu,kussa pilkkaajat istuvat(kuningas Salomo),vaan odota Herraa,sillä vielä sinä saat kiittää Häntä,Hänen avustaan!!!
- Aavikkonainen
Kiitos!
- melkein uskismies
Aavikkonainen kirjoitti:
Kiitos!
Mulla olis sulle kysymys. Annakko pillua, jos lupaan että mennään naimisiin?
- ....................
Tossa on hyvä video uskonnosta
http://video.google.com/videoplay?docid=-594683847743189197#
Tutki uskontojen historiaa ja niiden mielekkyyttä. Mikä on Jeesus? Mitä varten on uskonto? "Raamatun mukaan"....
Löytääkö joku tuosta erilaisia sekavia tarinoita sisältävästä kirjasta jotain järkeä?
Eiköhän se "uskominen" ole kaiken kaikkiaan vain yksi tekopyhien maallisten ihmisten keino tehdä itsestään "muita parempia". Monet uskovaiset ovat yrittäneet eri tavoin painostamalla saada ei-uskovia ihmisiä liittymään heidän uskoonsa.....on siinä "pyhiä" ihmisiä kerrakseen.
Jos joku Jumalan kaltainen on olemassa, niin ihmisten luomat uskonnot eivät kyllä asiaan ainakaan mitenkään liity.
Kaikki ihmisten luomat uskonnot kaikkine rekvisiittoineen ovat vain maallista tekopyhyyttä.
Sitä paitsi, eikö avioliitossa ole aina kyse "lihan himosta", joka on paha asia raamatun mukaan?
Eikös avioliitto perustu seksiin? Miksi uskovat ihmiset antautuvat "lihan himolle"? Eikö heidän pitäisi kyetä vastustamaan sitä?
Miksi uskovaiset harrastavat seksiä?
Miksi uskovaiset eivät elä selibaatissa, kun kuitenkin niin monet, jotka ovat kaikkea muuta kuin uskovaisia, joutuvat elämään selibaatissa, kun ei muuta ole tarjolla?- Tosikaato
"Tiedättekö miltä tuntuu olla uskovainen, eronnut, nuori nainen?"
Uskovainen - tiedän... Siksi käytinkin lopulta eroakirkosta.com:in tarjoamaa palvelua.
Eronnut - tiedän.
Nuori nainen - ei hajuakaan, mutta luulen että se on ainakin jossain mielessä vertailtavissa nuoreen mieheen joka on kyllä henkilökohtaisessa kokemuspiirissä.
"Tiedättekö mitkä paineet tässä on onnistua?"
Jaa. Logiikka sanoo että sinulla on kaksi hyvin ristiriitaista asiaa elämässäsi: Omat henkilökohtaiset tarpeesi ja uskontokuntasi linja. Ainaki niin kauan kuin pidät uskontoa itseäsi tärkeämänä olet identiteetitön. Tämä ei tarkoita että henkilökohtainen elämäsi olisi tai sen tulisi olla väkisin poikkiteloin uskonnon kanssa, vaan sitä että ehkäpä uskonto ei olekaan oikeassa kaikessa.
1) Miksi uskontoon kuuluva mies? Yleensä uskonnoissa on lähetyssanoma. Miksi ei maallinen mies jolle kenties sinä olisit ainoa kytkös hengelliseen elämään? (Vastaus: Koska uskonnollisten yhteisöjen tiiviys kärsii etenkin nuorten naisten kadotessa kuviosta. Kuka haluaa "uskoa vakaasti" porukassa joka muodostuu lähinnä vanhoista äijistä? ... Naiset on pidettävä uskonnon piirissä että uskonto toimisi. Naisia hallitaan syyllistämällä.)
2) Esiaviollisen seksin kaihtaminen tai sen rajoittaminen voi olla myös luonteva maallinen valinta. Ihmisluonteissa on eroja ja ainakaan minulla ei ole mitenkään erikoisempia haluja satunnaiseen seksiin (paitsi itseni kanssa...) - vaikka sinänsä seksiä kaipaankin ja haluan. Nimenomaan sitä laatuseksiä kumppanin kanssa.
"Muutenkin tuntuu, että kun on uskovainen, on sellaisen suurennuslasin alla, seurakunnan puolelta yms. Olen vielä aika nuori, mutta välillä tuntuu siltä, että EN JAKSA.
Avioeroakin pidetään niin kielteisenä meidän vapaassa suunnassa, että oli vaikeaa jo sekin."
Mitä uskonnollinen yhteisösi antaa sinulle ja elämällesi positiivisessa mielessä?
Noudatatko sääntöjä siksi että säännöt ovat oikein - vai siksi että pelkäät yksinjäämistä? Miksi yhteisöä tulisi kiinnostaa se mitä sinä omalla ajallasi puuhaat kunhan se on lain puitteissa? Eivät he omista sinua ja seksuaalisuuttasi. Ne ovat sinun asioitasi ja valintojasi. - omastanautinelämästä
Sinkkuelämä on upeeta. Olen myös eronnut narskusta uskovasta. Liian kauan riuduinkin. Parempi myöhään kuitenkin kuin ei koskaan tajuta erota. Erosin myös siitä uskonnosta. Nyt viini virtaa ja laulu soi. Ruma en ole. Vakimies löytyy ja lisäksi irtonumeroita silloin tällöin. Rumimpia voin pois potkia.
- Hhvcg
Siitä se ura urkeneepi. Uskovaisesta huoraksi.
Kaunista
- OnnittelutErostasi
Uskonnot on huuhaata :))
- Anonyymi
Uskovaiset on pahimpia. Omassa suvussa on molemmin puolin tosiuskovaisia "jumalanvalittuja" ja sen materialistisimpia ja tekopyhiä ihmisiä saa hakea.
Mikään ei perustu todellisiin periaatteisiin, joille oltaisiin uskollisia myös silloin kukaan ei ole näkemässä. Kaikki on kulissia muiden silmille, ja parhaimmillaankin kyse on vain palkinnon odottamisesta jumalalta, eikä siitä että tehtäisiin oikein periaatteen vuoksi.
Säännöt ovat pikkutarkkoja, ettei saa vaikkapa lotota, paitsi tietenkin silloin kun on jättipotti. Toki pettämistä ja salasuhteitakaan ei puutu. Helluntalaissukulaiset ovat kovin mieltyneitä menestysteologiaan, että jumala antaa karjaa, kultaa ja rikkauksia kuten vanhassa testamentissa, kunhan vain uskoo. Lapset oli opetettu jo pienestä tavaran perään, että jos syntymäpäiville toi liian halvan lahjan, tyytymättömyys lahjaan ilmoitettiin kovaan ääneen.
Uskovaisuus ei valitettavasti ole henkisyyttä vaan materialismia. Uskosta puuttuu todellinen moraalinen periaatteellisuus, mitä henkisyys vaatisi, että asioita tehtäisiin vain sen vuoksi, että jokin on perustelusti oikein. Jumalaa totellaan joko palkinnon perässä, rangaistuksen pelosta tai yleisen sosiaalisen hyväksynnän vuoksi. Se ei ole henkisyyttä vaan materialismia puhtaimmillaan. - Anonyymi
Miksi palstan miehet eivät myönnä, ettei rumuus ole syynä yksinäisyyteen? Rumia miehiä on parisuhteessa vaikka kuinka. Vittumainen ja ilkeä luonne, tyhmyys, mitäänsanomattomuus, työhaluttomuus, viina jne.. Siinä nyt pari syytä. Kun noihin tulee parannusta, syyttäkää sen jälkeen rumuutta. Ihan tavallinen ja normaali mies kelpaa kyllä naisille. Katsokaa vaikka ulkona ympärillenne. Ei kaltaistenne miesten kanssa voi kukaan olla parisuhteessa.
- Anonyymi
lahko uskovaisilla on omat perinnäissäännöt. . .niistähän Jeesus varoittaa.
- Anonyymi
Onko sitä uskoa pakk tuputtaa joka paikassa.
Ällöttävää tuollainen satujen kertominen. Sitten vielä aivopestään lapsetkin.
Hyi olkoon kuinka luonnotonta.
Lisäksi järjestetään jotain suviseuroja. Uskokoon kuka lystää, mutta eikö sitä voi tehdä omissa oloissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1643014Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.332834Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii391846Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K281829- 1901731
- 2061536
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig3251493- 1031466
Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �171279Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,711235