Valkosipulinen perunasalaatti

valpersal

Mieleni tekisi tehdä itse em salaattia mutta katsottuani kaupasta ostettua rasiaa jossa oli ainesosat niin alkoi mielenkiinto kadota kun laskin ainesosien määrän, kaikkiaan 24 eri juttua oli mainittu, mm kaksi väriainetta E150a ja E160a, mistä niitä saa, värikaupasta vai, sitten säilöntäaineita samoin kahta laatua E202 ja E211, sitten oli stabilointiaine E509 ja makeutusaine E954, mistä niitä saa. Oli siellä vielä muunnettu perunatärkkelys, mistäköhän sitä. Jos noita ei kuitenkaan tarvitse niin homma helpottuu jonkin verran.
Sitten ainesmäärät ovat epäselviä, aikomus oli tehdä pari kiloa salaattia, olisiko joku tennyt itse kyseistä salaattia niin voisi hiukan opastaa. Noilla reseptipalstoilla tuntuivat olevan monimutkaisia, aivan sellainen yksinkertainen ja syötävä juttu pitäisi tehdä, sitähän sitten voi toisella kerralla muunnella ja lisäillä aineita kun saisi kerran tehdyksi.

3

5654

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ee

pari kiloa perunaa
      puolisen litraa kermaviiliä tai muuta vastaavaa makusi mukaan (ranskankerma, smetana, majoneesi tai näiden yhdistelmä)
      muutama valkovipulin kynsi murskattuna
      suolaa

keitä perunat - kuori lämpimänä - pilko ja sekoita muuta aineet pilkoittuihin lämpimiin perunoihin - jätä maustumaan jääkaappiin muutamaksi tunniksi tai yön yli

lisämausteeksi käy:
      pilkottu tuorekurkku
      pilkottu maustekurkku
      kaprikset
      sipulisilppu
      nokare sinappia
      silputtua chiliä hitunen

• valpersal

Saahan täällä asiallisiakin vastauksia, ei muuta kuin pottukauppaan ja simaiset vaput vaan.

• Rogu

Kannattaa varmaan perusaineisiin keskittyä, lisäaineet on vaan valmistajan säilöntäaineita ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      181
      8367
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4538
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4108
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3542
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3116
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2870
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2566
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      35
      2218
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2033
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2026
    Aihe