Millaiset ihmiset sinusta?

. . . . .

Käyttävät Kokaiinia?

"Kokaiini on noussut Helsingin yöelämän suosituimmaksi bilehuumeeksi. Erittäin vaaralliseksi huumeeksi luokitellun kokaiinin katuhinnat ovat pudonneet ja ainetta on helposti saatavilla.
Poliisin mukaan röyhkeimmät vetävät huumetta nenäänsä avoimesti yökerhojen pöydissä"

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Kokaiinin käyttö lisääntynyt nopeasti Helsingin yökerhoissa/1135256370216

Niin?!

43

155

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viIi

Hähä! :D

• MMies

NIIN!

HAHA!:D

• Fiona_

Jotka eivät ajattele mitään, pää lyö tyhjäkäyntiä.

• Crocuta

Suomalaisjuntit viimeinkin oppineet metropolien etikettiin.

• qwerd3

Eikös se ollut 80-luvulla juppien muotihuume maailmalla.

• Ylimieliset ja/tai tyhmät.

• Crocuta

Niin mä en oikee tiiä. Toki lapset on tyhmiä, mutta kun tossa tuli päihde klinikalla oltua hommissa... Jos alkoa 11v bentso 13v ja subua 17v ja sekaan vielä läjiä lääkkeitä.

Sanoisin kyllä että paska koti auttaa.

• Crocuta kirjoitti:

Niin mä en oikee tiiä. Toki lapset on tyhmiä, mutta kun tossa tuli päihde klinikalla oltua hommissa... Jos alkoa 11v bentso 13v ja subua 17v ja sekaan vielä läjiä lääkkeitä.

Mutta ei toi ole ainoa tapa, vaan tapoja on monia.. satoja.

Ei ne läheskään kaikki mitä viattomia uhreja ole, ja valistustakin on sen verran että pitäis tietää. Sitten tulee se ylimielisyys.. jne.

Mulla on myös mittava kokemus tosta sakista eikä kauheen hyviä ajatuksia. Suurin osa on kaikkensa tehnyt ettei ne vittumaiset paskakyylävanhemmat pysty estään heidän juhlimistaan jne. Moni myös aloittaa aikuisena/aikuisuuden kynnyksellä, ja silloin varsinkin ei voi sanoa etteikö tiennyt. He on vaan ylimielisiä ja "tää pysyy mun rukkasessa ja hallitten tän, muut ei vaan osaaaa"

• Fiona_
        Crocuta kirjoitti:

Eivät ole tyhmiä vaan ajattelemattomia, sitä ei sanota tyhmyydeksi.

Lapset/nuoret eivät ymmärrä seuraamuksia, kokaiini ei ole lasten huume vaan varttuneemman.

• Crocuta
        Fiona_ kirjoitti:

Lapset/nuoret eivät ymmärrä seuraamuksia, kokaiini ei ole lasten huume vaan varttuneemman.

Kyllä minä tämän tiedän. Kunhan meinasin että "rikkinäinen" ihminen se todennäköisemmin sumentaa todellisuuttaan kaikella millä keksii.

Kokaiini todentotta on perinteisesti vähän juppiaine ja onneksi crackiä (ei niin juppi tavaraa) sun muuta ei paljoa Suomessa liiku.

Amfetamiini on se jota tämä risa ihminen sitten piikittää vauhtia saadakseen.

• Crocuta kirjoitti:

Kyllä minä tämän tiedän. Kunhan meinasin että "rikkinäinen" ihminen se todennäköisemmin sumentaa todellisuuttaan kaikella millä keksii.

Kokaiini todentotta on perinteisesti vähän juppiaine ja onneksi crackiä (ei niin juppi tavaraa) sun muuta ei paljoa Suomessa liiku.

Amfetamiini on se jota tämä risa ihminen sitten piikittää vauhtia saadakseen.

Kun mulla särkee niin pirusti massua ettei järki luista. Olis voinut meinaan hieman keskustella aiheesta.

Mutta sen mä vaan sanon, että kannattaa aina muistaa ettei ne tosiaan ole kaikki rikki tms. vaan ihan vakaasti omin voimin ja haluin ittensä siihen pisteeseen laittanut. Se kun oli alussa niin kivaa ja cuulia ja sitä oltiin niin varmoja että itse pystyy pitään homman hanskassa. Sitten sinä päivänä kun vihdoinkin tajuaa ettei olekkaan sen enempää superihminen kuin ne muutkaan aineisiin koukkuun jääneet, on myöhäistä.

• Crocuta
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Kun mulla särkee niin pirusti massua ettei järki luista. Olis voinut meinaan hieman keskustella aiheesta.

Mutta sen mä vaan sanon, että kannattaa aina muistaa ettei ne tosiaan ole kaikki rikki tms. vaan ihan vakaasti omin voimin ja haluin ittensä siihen pisteeseen laittanut. Se kun oli alussa niin kivaa ja cuulia ja sitä oltiin niin varmoja että itse pystyy pitään homman hanskassa. Sitten sinä päivänä kun vihdoinkin tajuaa ettei olekkaan sen enempää superihminen kuin ne muutkaan aineisiin koukkuun jääneet, on myöhäistä.

Joo olen myös perehtynyt jonkin verran riippuvuuksien kehittymiseen.

• Fiona_
        Crocuta kirjoitti:

Hyvistä kodeista tulee ne vaikeimmat ja räikeimmät tapaukset nykyään? tarkoitan hyvillä kodeilla sitä että on kaikki ns. kunnossa puitteet ja nuoria laitetaan yksityiseen vieroitushoitoon piiloon.

Maksetaan kymmneniä tuhansia siitä että asia pysyy piilossa, auttako se?

• vrtvd
        Fiona_ kirjoitti:

tyhmiä. Tyhmät aikuiset ovat joskus olleet tyhmiä lapsia.

• feggfefrv
        Fiona_ kirjoitti:

Hyvistä kodeista tulee ne vaikeimmat ja räikeimmät tapaukset nykyään? tarkoitan hyvillä kodeilla sitä että on kaikki ns. kunnossa puitteet ja nuoria laitetaan yksityiseen vieroitushoitoon piiloon.

Mihin perustat väitteesi? Jos niin on, voi olla että varakkaampien perheiden lapsiolla on helpommin varaa myös huumeisiin ja huumediilereitä kiinnostaa maksukykyiset asiakkaat? En nyt sit tiedä, että mitä tarkoitat "hyvällä kodilla". Onko sellainen koti hyvä, jossa lapset sekaantuvat huumeisiin tms?

• Crocuta
        Fiona_ kirjoitti:

Talous ei tarkoita tervettä kasvuympäristöä. Enkä oikeasti puhukkaan siitä miten paljon perheellä on rahaa.

• Fiona_
        feggfefrv kirjoitti:

Mihin perustat väitteesi? Jos niin on, voi olla että varakkaampien perheiden lapsiolla on helpommin varaa myös huumeisiin ja huumediilereitä kiinnostaa maksukykyiset asiakkaat? En nyt sit tiedä, että mitä tarkoitat "hyvällä kodilla". Onko sellainen koti hyvä, jossa lapset sekaantuvat huumeisiin tms?

Oli crokutalle ei sulle.

Ja tiedoksi sen ekan antaa 90% prosentissa aina lapsen/nuoren kaveri ei joku tuntematon huumediileri.

Ja koukussa on sitten.

Jos et tiedä mitä tarkoittaa ns. hyvä koti googleta vaikka.

• Fiona_
        Crocuta kirjoitti:

Talous ei tarkoita tervettä kasvuympäristöä. Enkä oikeasti puhukkaan siitä miten paljon perheellä on rahaa.

Mielestä perheet sairastuttaa liika työnteko ja kiire ei ole lapsille enään aikaa.

Ei lapset tarvitse tavaraa ja krääsää ne tarvitsee vielä 11. vuotiainakin äidin syliä ja isän ja yhteisiä onkiretkiä, se on laatuaikaa, ei se että mennään 2 kertaa vuodessa lomaparatiisiin.

Vanhemmat ei huomaa lapsiaan enään on kiire.............noh, tämä on vain minun mileipide.

• Crocuta
        Fiona_ kirjoitti:

Mielestä perheet sairastuttaa liika työnteko ja kiire ei ole lapsille enään aikaa.

Ei lapset tarvitse tavaraa ja krääsää ne tarvitsee vielä 11. vuotiainakin äidin syliä ja isän ja yhteisiä onkiretkiä, se on laatuaikaa, ei se että mennään 2 kertaa vuodessa lomaparatiisiin.

Vanhemmat ei huomaa lapsiaan enään on kiire.............noh, tämä on vain minun mileipide.

Ihan samaa mieltä, lapset tarvii vanhempiensa huomiota ja aikaa. Ja tälläinen "hyvä" koti voi myös olla koti jossa esim. tunteita ei saa näyttää ja jne.

Ihan samaa mieltä ollaan.

Vaan silti sellaisessakin ympäristössä on parempi sauma, kuin vaikkapa väkivaltaisen juoppoisän valtakunnassa.

• Crocuta kirjoitti:

Mä nyt muuten vaan höpisen, ja sitten pisti sekin silmään että sieltä tuli se koti/vanhemmat esiin. Se on vain yksi tekijä sopassa eikä edes selvä syy. Samankin perheen lapsista, voi yhdestä tulla raivoraitis juristi, kohtuukäyttäjä kaupankassa ja kaikkiin aineisiin koukkuun jäänyt.

Ehkä eniten vaikuttaa lapsen oma luonne, miten se mitäkin ottaa ja niihin reagoi. Alkoholisti/huumeperheen kaikista lapsista ei tule automaattisesti samanlaisia, ja vastaavasti "hyvien" raivoraittiitten isä-lentäjä/äitilääkäri perheen lapsista taas voi tulla puliukkoja-nisti-prostuja tms.

Se on se oma luonne ja oma valinta mikä suuressa osassa määrää.

On tietysti niitäkin jotka jo pienenä lapsena on kokenut jotain niin pahaa että haluaa noihin paeta kun ei muuhun kykene.

Eniten näissä mua ottaa päähän se että haetaan väkisin syytä ihan mistä tahansa muualta kuin käyttäjästä itsestään. Vastuuta omista valinnoista pitäisi ottaa. On täällä muillekkin aikamoista sontaa tullut lapsena eikä silti lähtenyt tolle tielle (minä).

• Crocuta kirjoitti:

Raha sitä takaa. Ehkäpä jopa tarjoaa aika kylmän ja materiaan keskittyvän kasvuympäristön??

Mutta jos vaikka lehdissä lukee että "hyvän perheen lapsi" niin sillä yleensä tarkoitetaan vauraasta perheestä tullutta. Ja semmoisesta missä on biologinen isä ja äiti.. vaikkei nekään oikeasti takaa hyvää perhettä. Mun lapsuus olisi ollut yhtä helvettiä jos mun isä olisi meillä ollut. Parempi ihminen musta tuli yksinhuoltajan kasvattamana ihan varmasti.

• Crocuta
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Raha sitä takaa. Ehkäpä jopa tarjoaa aika kylmän ja materiaan keskittyvän kasvuympäristön??

Mutta jos vaikka lehdissä lukee että "hyvän perheen lapsi" niin sillä yleensä tarkoitetaan vauraasta perheestä tullutta. Ja semmoisesta missä on biologinen isä ja äiti.. vaikkei nekään oikeasti takaa hyvää perhettä. Mun lapsuus olisi ollut yhtä helvettiä jos mun isä olisi meillä ollut. Parempi ihminen musta tuli yksinhuoltajan kasvattamana ihan varmasti.

Jep

• Crocuta
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Mutta toki, tämä ei nyt saa mennä siihen että vauraita pitäisimme automaattisesti jotenkin kylmempinä. On niilläkin oikeasti hyviä perheitä. Että en sanoisi sen suoraan tarjoavan sellaista ympäristöä. Samoin kuin varallinen niukkuus ei todellakaan ole mikään tae siitä että lapselle annettaisiin aikaa.

• Crocuta kirjoitti:

Mutta toki, tämä ei nyt saa mennä siihen että vauraita pitäisimme automaattisesti jotenkin kylmempinä. On niilläkin oikeasti hyviä perheitä. Että en sanoisi sen suoraan tarjoavan sellaista ympäristöä. Samoin kuin varallinen niukkuus ei todellakaan ole mikään tae siitä että lapselle annettaisiin aikaa.

Kaikkia versioita löytyy joka paikasta, niinhän se menee.

• 12+11
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Kaikkia versioita löytyy joka paikasta, niinhän se menee.

jos sinun lapsesi joskus käyttäisivät kokaiinia? Ketä siitä syyttäisit?

• ei nickillä
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Mä nyt muuten vaan höpisen, ja sitten pisti sekin silmään että sieltä tuli se koti/vanhemmat esiin. Se on vain yksi tekijä sopassa eikä edes selvä syy. Samankin perheen lapsista, voi yhdestä tulla raivoraitis juristi, kohtuukäyttäjä kaupankassa ja kaikkiin aineisiin koukkuun jäänyt.

Ehkä eniten vaikuttaa lapsen oma luonne, miten se mitäkin ottaa ja niihin reagoi. Alkoholisti/huumeperheen kaikista lapsista ei tule automaattisesti samanlaisia, ja vastaavasti "hyvien" raivoraittiitten isä-lentäjä/äitilääkäri perheen lapsista taas voi tulla puliukkoja-nisti-prostuja tms.

Se on se oma luonne ja oma valinta mikä suuressa osassa määrää.

On tietysti niitäkin jotka jo pienenä lapsena on kokenut jotain niin pahaa että haluaa noihin paeta kun ei muuhun kykene.

Eniten näissä mua ottaa päähän se että haetaan väkisin syytä ihan mistä tahansa muualta kuin käyttäjästä itsestään. Vastuuta omista valinnoista pitäisi ottaa. On täällä muillekkin aikamoista sontaa tullut lapsena eikä silti lähtenyt tolle tielle (minä).

On naivia lähteä etsimään syytä kodeista. Jokainen vastaa itse itsestään ja itse sille tielle astuu.
        Valistusta lykätään joka paikasta ja se menee kuuroille korville osalle.
        Syyllistetään työtä tekeviä vanhempia siitä että lapsille annetaan liian vähän aikaa.
        Normaali elämään kuuluu vanhempien työnteko ja lasten työtä on koulun käynti.
        Yhtälailla voi vetää esiin nuorten näpistykset. Vanhempia syyttämällä päästään siihen, että työttömien vanhempien lapset varastelevat. Rikollisten lapset tekevät rikoksia. Alkoholistien lapset juovat.

• I spotted a reindeer
        ei nickillä kirjoitti:

On naivia lähteä etsimään syytä kodeista. Jokainen vastaa itse itsestään ja itse sille tielle astuu.
        Valistusta lykätään joka paikasta ja se menee kuuroille korville osalle.
        Syyllistetään työtä tekeviä vanhempia siitä että lapsille annetaan liian vähän aikaa.
        Normaali elämään kuuluu vanhempien työnteko ja lasten työtä on koulun käynti.
        Yhtälailla voi vetää esiin nuorten näpistykset. Vanhempia syyttämällä päästään siihen, että työttömien vanhempien lapset varastelevat. Rikollisten lapset tekevät rikoksia. Alkoholistien lapset juovat.

Ja lapsena raiskattu nöyryytetty ja moneen kertaan kodista kotiin pompoteltu käyttää todennäköisemmin aineita lapsesta asti. Aivan totta. Olemme samalla linjalla.

• 12+11 kirjoitti:

Sitä lasta. Huumevalistusta on annettu oikealta ja vasemmalta jne. Se on sitten oma valinta jos sille tielle lähtee.

• 11+10
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Sitä lasta. Huumevalistusta on annettu oikealta ja vasemmalta jne. Se on sitten oma valinta jos sille tielle lähtee.

valistusta annettu väärin.

Minkälainen on sinun mielestä sellainen valistus, mikä menee perille?

• Fiona_
        12+11 kirjoitti:

On varmasti jokaisen äidin painajainen, se olisi minulle niin kauhea asia että mä varmasti turvautuisin ammattiapuun heti itse, en pystyisi asiaa käsittelemään yksin.

Minä syyllistän helposti itseäni liikaa, olisi se kova paikka tarvitsisin itse tukea ja apua auttaakseni lastani sitten.

• 11+10 kirjoitti:

valistusta annettu väärin.

Minkälainen on sinun mielestä sellainen valistus, mikä menee perille?

Mikä menee vastaanottavaiseen päähän ja estää jo ennalta tekemisen.

Ei valistus yksin pysty mitään tekeen, jos kuulijalla ei ole kuulokoje päällä. Mitä enemmän kuulija ymmärtää, ja omaa muutenkin sopivan luonteen, sen pienimuotoisempaa valistusta tarvitaan. Pösilömpien tarvii hypätä ite junan alle ennekuin ne uskoo ettei junan alle kannattais hypätä..

• 17+13
        Papu.Sparrow kirjoitti:

Mikä menee vastaanottavaiseen päähän ja estää jo ennalta tekemisen.

Ei valistus yksin pysty mitään tekeen, jos kuulijalla ei ole kuulokoje päällä. Mitä enemmän kuulija ymmärtää, ja omaa muutenkin sopivan luonteen, sen pienimuotoisempaa valistusta tarvitaan. Pösilömpien tarvii hypätä ite junan alle ennekuin ne uskoo ettei junan alle kannattais hypätä..

lapsesi siitä huolimatta sortuu käyttämään huumeita? Auttaako lapsen syyttäminen lasta hänen ongelmassa? Onko sitten niin, että syyttämällä lasta vapautuu itse vastuusta?

• ei nickillä
        I spotted a reindeer kirjoitti:

Ja lapsena raiskattu nöyryytetty ja moneen kertaan kodista kotiin pompoteltu käyttää todennäköisemmin aineita lapsesta asti. Aivan totta. Olemme samalla linjalla.

Vastoinkäymisten pitäisi kasvattaa ihmistä. Jokainen päättää elämästään ja on vastuussa teoistaan.

• 17+13 kirjoitti:

lapsesi siitä huolimatta sortuu käyttämään huumeita? Auttaako lapsen syyttäminen lasta hänen ongelmassa? Onko sitten niin, että syyttämällä lasta vapautuu itse vastuusta?

lapsesi siitä huolimatta sortuu käyttämään huumeita?
        -Se on sitten hänen oma valintansa.

Auttaako lapsen syyttäminen lasta hänen ongelmassa?
        -Auttaa. Se osoittaa lapselle että hänkin on vastuussa siitä tekemisestään ja se on hänen oma valinta, jota muut (esim-äiti) ei tue. Hän voi valita myös toisin.

Onko sitten niin, että syyttämällä lasta vapautuu itse vastuusta?
        -Mistä vastuusta? En minä ole vastuussa kuin omista tekemisistäni, ja jos minä en ole sitä lasta pakottanut huumeita käyttään, niin eihän se mun valinta ole mitenkään. Se on sen lapsen valinta ja vastuu. Kaikkea ei voi toisten eteen tehdä, vaan täytyy tulla vastaan. Minä vastuu äitinä kulkee siinä että yritän kaikkeni ettei se lapsi ala käyttään, jos hän silti alkaa käyttään niin oma on vikansa.

• 10+4
        Papu.Sparrow kirjoitti:

lapsesi siitä huolimatta sortuu käyttämään huumeita?
        -Se on sitten hänen oma valintansa.

Auttaako lapsen syyttäminen lasta hänen ongelmassa?
        -Auttaa. Se osoittaa lapselle että hänkin on vastuussa siitä tekemisestään ja se on hänen oma valinta, jota muut (esim-äiti) ei tue. Hän voi valita myös toisin.

Onko sitten niin, että syyttämällä lasta vapautuu itse vastuusta?
        -Mistä vastuusta? En minä ole vastuussa kuin omista tekemisistäni, ja jos minä en ole sitä lasta pakottanut huumeita käyttään, niin eihän se mun valinta ole mitenkään. Se on sen lapsen valinta ja vastuu. Kaikkea ei voi toisten eteen tehdä, vaan täytyy tulla vastaan. Minä vastuu äitinä kulkee siinä että yritän kaikkeni ettei se lapsi ala käyttään, jos hän silti alkaa käyttään niin oma on vikansa.

ja saisit vapaasti valita äitisi, niin valitsisitko äidiksesi sinun kaltaisen naisen?

• 10+4 kirjoitti:

ja saisit vapaasti valita äitisi, niin valitsisitko äidiksesi sinun kaltaisen naisen?

Kyllä. Mä en hyssyttelemällä ja yliymmärtämisellä tue kenenkään aineidenkäytön jatkumista niiin kauan kunnes niitä ei enää pystytä mitenkään pelastaan jne.

Minä vastuutan. Kaikkien on otettava sitä vastuuta omista teoista ja lakata etsimästä aina syyllistä jostain muualta. Se tapa ei muuta tee kuin vie turmioon.. "khyl mä voin tehdä ihan mitä vaan kun voin syyttää aina patterin takana olleita puuleluja.. ei tää mun vikaa oooo" Ja vaikka olisikin joku joskus tehnyt jotain, niin ei sekään oikeuta nyt tekeen yhtään mitään. Shit happens, ja omalla valinnalla eteenpäin. Ei aina tarvitse valita huonoja asioita. Voidaan valita myös hyviä juttuja.

• tonou

Riippuu tietysti kynnen pituudesta miten paljon sitä nenään menee.

• >>>>>>>

rangattomat.

• kuuspluskolme

kenellä on varaa siihen.

• MMies

NÄIN ON :D

HAHA!

• esim.

paavit.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Mariani_pope.jpg

• hyvin toimeentuleva, sosiaalinen, työtäpelkäämätön, tiimityöskentelytaitoinen, paineenkestokykyinen, stressinsietokykyinen, ja mikä parasta ml-palstalla viihtyvä.

sp. salilla ollaan ja tomusokerista saa energiaa

• Ainakin semmoset, mitkä haluaa jaksaa bilettää aamu seitsemään asti. Jos pelkällä viinalla pistät nupin sekasin, sä väsähdät jo ennen vilkkua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5187
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4066
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2179
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1907
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1795
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1444
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1250
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1046
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe