Oletteko huomanneet, että kymmenessä vuodessa laatujuoksukenkien hinnat ovat Suomessa miltei tuplaantuneet. Tänä keväänä esimerkiksi Asicsin Nimbuksien ja Kayanojen listahinta täkäläisissä kaupoissa alkaa huidella pahimmillaan jo kahdessasadassa eurossa. Alennuksessakin niiden suomalainen alehinta vastaa saksalaista listahintaa. Niken suomalaisessa Online-Storessakin Vomeroista joutuu pulittamaan 170 euroa, kun niiden hinta aivan saman verkkokaupan saksankielisellä puolella on vain 140 euroa.
Siinä missä esimerkiksi tietokoneiden ja elektroniikan hinnat ovat nykyisin Suomessa nettikaupan takia pudonneet keskieuroopan tasolle, monilla muilla kaupan aloilla yritetään elää vielä perinteistä 100 % katteiden aikaa.
Minä olen alkanut äänestää lompakollani ja tilaan juoksukenkäni nettikaupasta Englannista tai Saksasta. Hinta on postikuluineenkin jopa puolet, vähintään kolmanneksen halvempi kuin Suomessa. Mielestäni se on ainoa keino murtaa ylihinnoiteltua katerakennetta, ja suosittelen kaikkia muitakin tekemään niin. Kun valmistajat ja maahantuojat huomaavat, ettei kauppa enää käy täällä näillä hinnoilla, on niiden pakko alentaa hintatasoa muun Euroopan tasolle.
Juoksukenkien hinnat Suomessa
36
2106
Vastaukset
- khgd
Samaa olen ihmetellyt. Onneksi aina on noita tarjouksia. Nettikauppa houkuttaa, mutta en ole sieltä juoksukenkiä tilannut, kun pitää aina päästä sovittamaan! Tietysti voi aina sovittaa urheiluliikkeessä, ja tilata sitten netistä=)
- rahalla vielä saa
Kenkien hinnoissa ovat ajan saatossa "markat muuttuneet euroiksi". Nythän hyvät kengät maksaa noin 150-200€. Ei olisi tullut markka-aikana mieleenkään maksaa juoksukengistä 1000-1200mk. Näin se maailma muuttuu..
- 15+6
Tarkoitat kai kalliita kenkiä, hyviä kekiä saa alle satasellakin.
- Hölköttelijä
Olen tilannut parit kengät Startfitnessiltä ilman mitään ongelmia. Niken Lunarglidet ostin reilusti Suomen hintatasoa edullisemmin tai oikeastaan silloin ei niitä vielä ollut edes Suomen markkinoilla...
- Vomerot kiinnostavat
Minkä verran maksaa yhden kenkäparin postitus ja voiko maksun hoitaa ilman luottokorttia, esim. verkkopankilla?
- Tilasin jo
Vomerot kiinnostavat kirjoitti:
Minkä verran maksaa yhden kenkäparin postitus ja voiko maksun hoitaa ilman luottokorttia, esim. verkkopankilla?
Tilasin juuri DS-trainerit ja kulut olivat 10 puntaa. Silti säästi noin 50€. Maksuvaihtoehtoja oli vain käsittääkseni erilaiset maksukortit.
- Kengät juoksuun
Kannattaa katsella kirpparin hyllyliltä vähän käytettyjä juoksukenkiä. Itse ainakin olen sieltä löytänyt sopivia.
- juoksija_111
Oikein. Itsekin tilasin Englannista Starfitnesiltä. Jos vanhat kengät ovat mieleiset niin ei kun tilaa saman kokoiset. Ei ongelmia ja merkittävästi halvempaa!
- Hymyjen maa...
Jokavuotiselta thaimaanreissulta tarttuu mukaan useampi pari merkkikenkiä. Isojen ostarien hienot liikkeet tarjoavat paremmat valikoimat mitä on Suomessa. Ja hinta taso on ihan eri luokkaa varsinkin niissä kengissä, jotka on tehty Thaimaassa. Ja palvelu pelaa, kun henkilökuntaa on enemmän kuin riittävästi. :D
Elektroniikka taasen on Thaimaassa kalliimpaa kuin Suomessa. :O
Kenkälaatikot yms. pakkaussilpun jätän hotelliin matkalaukun painorajan takia. - Välineurheilua vai e
Miten mielestänne juoksukenkä vaikuttaa itse juoksemiseen? Noh, selvää on, että kenkä ei saa kipeyttää jalkoja ja muuta kroppaa, ja kivaa on, jos kenkä on kevyt jne. Mutta ovatko tuollaiset kalliit superhyper-kengät, joita mainostetaan kaikilla hienoilla ominaisuuksilla, oikeasti hintansa väärtit?
Tuleehan juoksemisesta tietenkin lajina seksikkäämpi ja salonkikelpoisempi, jos sen yhteydessä voidaan markkinoida kalliita hienoja välineitä, mutta minua juoksemisessa kiehtoo mm. se, että välineet eivät isommin ratkaise.- Suomessa
Siitä juuri on kysymys, että Suomessa ollaan valmiita maksamaan mukamas-ominaisuuksista.
Mennään erikoisliikkeeseen ja kun myyjä latelee ominaisuuksia niin kaikki halutaan ja
ennenkaikkea halutaan näyttää, että maksukykyä on ja vain paras kelpaa.
Itse ostan lenkkarini isosta marketista, jossa voin vapaasti valita ja sovittaa. Sopivilta tuntuvilla
lenkkareilla käpyttelen marketissa vähintään tunnin ajan ja jos on tarpeen, niin seuraavana päivänä
sama uudestaan. Tällä tavalla saan selville, että sopiiko kyseinen töppönen minulle.
Näin menetellen olen saanut juoksukenkäni 30-60 eurolla. Tämä menetelmä ei tietenkään
erikoisliikkeissä onnistu.
Maratonit sun muut on juostu eikä jalkavaivoja ole ollut.
En tietysti tyrkytä tapojani kellekään. - cedrik
Suomessa kirjoitti:
Siitä juuri on kysymys, että Suomessa ollaan valmiita maksamaan mukamas-ominaisuuksista.
Mennään erikoisliikkeeseen ja kun myyjä latelee ominaisuuksia niin kaikki halutaan ja
ennenkaikkea halutaan näyttää, että maksukykyä on ja vain paras kelpaa.
Itse ostan lenkkarini isosta marketista, jossa voin vapaasti valita ja sovittaa. Sopivilta tuntuvilla
lenkkareilla käpyttelen marketissa vähintään tunnin ajan ja jos on tarpeen, niin seuraavana päivänä
sama uudestaan. Tällä tavalla saan selville, että sopiiko kyseinen töppönen minulle.
Näin menetellen olen saanut juoksukenkäni 30-60 eurolla. Tämä menetelmä ei tietenkään
erikoisliikkeissä onnistu.
Maratonit sun muut on juostu eikä jalkavaivoja ole ollut.
En tietysti tyrkytä tapojani kellekään.Itse ostin alle 50 euron lenkkarit marketista, enkä sen jälkeen ole viitsinyt käyttää 200 euron merkkilenkkareitani. Nämä halvat istuvat jalkaani paremmin eikä polvikipujakaan ole tullut.
Toki nämä olivat karhun M-sarjaa tarjouksessa ja normaalihinta taitaa olla yli satasen..
Vuoden vanha malli taisi olla, mutta hyvin on toiminut. - PirkanKiertäjä 2010
juuri syksyllä ostin uudet juoksutossut paikallisesta urheilutarvikeliikkeestä. Hinta oli 100€. Niillä juoksin jo syksyllä PirkanHölkän, 33km ja tänä keväänä jo puoli maratonin. Tuntuu hyviltä jalkaan ja niillä meinaan suorittaa vielä maratoninkin tänä vuonna. Minulla on sellainen tuntuma, että halvemmallakin voi saada hyvät.
Kaikki ei ole suurista rahasummista kiinni vaan asenne ratkaisee tässäkin hommassa. PirkanKiertäjä 2010 kirjoitti:
juuri syksyllä ostin uudet juoksutossut paikallisesta urheilutarvikeliikkeestä. Hinta oli 100€. Niillä juoksin jo syksyllä PirkanHölkän, 33km ja tänä keväänä jo puoli maratonin. Tuntuu hyviltä jalkaan ja niillä meinaan suorittaa vielä maratoninkin tänä vuonna. Minulla on sellainen tuntuma, että halvemmallakin voi saada hyvät.
Kaikki ei ole suurista rahasummista kiinni vaan asenne ratkaisee tässäkin hommassa.jo vaikka mitkä kengät. Oikeastaan paljoa tuota enempää ei kannata laittaakaan rahaa, koska siitä ylöspäin alkaa olla lähinnä ilmaa.
cedrik kirjoitti:
Itse ostin alle 50 euron lenkkarit marketista, enkä sen jälkeen ole viitsinyt käyttää 200 euron merkkilenkkareitani. Nämä halvat istuvat jalkaani paremmin eikä polvikipujakaan ole tullut.
Toki nämä olivat karhun M-sarjaa tarjouksessa ja normaalihinta taitaa olla yli satasen..
Vuoden vanha malli taisi olla, mutta hyvin on toiminut.Mäkin hain Karhut(M1) 49.90 ja onhan tuo paras kenkä, mitä on tullut koskaan vastaan, mutta onhan se kalleimpiakin kenkiä, mitä kaupoissa on ollut(ovh. 179€).
- merkkikengät
Hankinnat kannattaa keskittää syksyyn, jolloin liikkeet tyhjentävät varastojaan.
Kyllä Asicsien hinnat oli täysin samat jo 10 vuotta sitten... siitä en tiedä, mitä ovat olleet joskus 20-vuotta sitten. Muilla merkeillä hinnat ovat kyllä nousseet lähelle Asicsien tasoa, joten näkisin niin, että Asicsen brändimarkkinoinnin vanavedessä myös juoksukenkien yleinen hintataso on noussut vanhaa rahaa sellaisen 200 markkaa(30-40€) viimeisen kymmenen vuoden aikana.
- Zamboni 525
On kyllä palkatkin noussu 10 vuodessa.
10000 mk kuussa ei liene enää mikään huippupalkka... - Inflaatio ja palkka
Zamboni 525 kirjoitti:
On kyllä palkatkin noussu 10 vuodessa.
10000 mk kuussa ei liene enää mikään huippupalkka...Näistä hinnoista ja palkoista käytävä vertailu ei ehkä ihan sovi näille sivustoille, mutta esim. julkisen vessan käyttö maksoi joissain paikoissa 1 mk, nykyään 2 euroa. Tuo 1 e -> 6 mk ei tietenkään enää ole ihan tosi, mutta oman alani palkka ei ole 12-kertaistunut 10-20 vuodessa.
Hätä ei lue lakia, mutta olisitko ennen vanhaan maksanut 12 mk siitä ilosta, että saat käydä k**ella..? - VilleKankea
Inflaatio ja palkka kirjoitti:
Näistä hinnoista ja palkoista käytävä vertailu ei ehkä ihan sovi näille sivustoille, mutta esim. julkisen vessan käyttö maksoi joissain paikoissa 1 mk, nykyään 2 euroa. Tuo 1 e -> 6 mk ei tietenkään enää ole ihan tosi, mutta oman alani palkka ei ole 12-kertaistunut 10-20 vuodessa.
Hätä ei lue lakia, mutta olisitko ennen vanhaan maksanut 12 mk siitä ilosta, että saat käydä k**ella..?kuseminen oikein kunnon hädän jälkeen on yksi elämän suurimpia nautintoja
- adidasride
... on Suomessa roimasti ylihinnoiteltu. Niitä ei saa edullisesti edes alemyynnistä, eli hinta/laatu -suhde ei mielestäni Asicseissa kohtaa lainkaan.
Sen sijaan muita merkkejä saa ale-myynnistä 30-50%:n alennuksella. Itse en ole Suomessa koskaan ostanut juoksukenkiä normaalihinnalla, vaan aina ale-hinnalla kun on kohdalle sattunut. Nytkin juoksen Adistar Ride-kengillä, jonka ovh 160 euroa ja viime syksyn alessa ostin 80 eurolla. Ihan kohtuullista mielestäni erinomaisista kengistä!
Eli Suomessakin saa järkevään hintaan huippukenkiä, kun ostaa oikeaan aikaan. Toinen vaihtoehto on sitten ostaa nettikaupasta jos tietää tarkan mallin ja koon. Vaikka juokseminen on minulle tärkeä harrastus, en suostu maksamaan kenkäparista kovin paljoa 100 euroa enempää. - Hinta Ruotsissa?
Onko tietoa lenkkareiden hinnoista Ruotsissa. Ajelen Haaparannalle kesällä, joten kannattaako sieltä etsiä esim. Kayano geliä.
Noh itse ostin hiljattain accikesen lenkkarit 80€ normi hinta oli 189€, Oli poistunut viime vuoden malli :D kyllä kelpaa.
- Etsivä löytää
Ei ole mainos, mutta ilmainen vinkki Pohjois-Pohjanmaan juoksijoille. Oulussa Kärkkäinen (ja ehkä myös Ylivieskassa, onko niitä muualla?) myy esim. Asicsit 30-40% halvemmalla kuin muut kaupungin liikkeet (Intersport, Rintamäki, Stockmann). Esim. ostin vast'ikään uuden parin Asics Gel Nimbus 11, 119e! Viime syksynä GT-2140, 109! Ongelmana vaan on, että liian moni tietää tämän, kenkiä menee aivan älyttömästi ja monesti koot ovat loppu.
- tietävä
Se puhe että Asicsien hinta olisi ollut sama 10 v. sitten ei pidä paikkaansa, olen
kauppias tuolta ajalta, ja hinnat olivat 30e alempana kaikissa, oli sitten urheilu
tai mitkä muut jalkineet hyvänsä, Tarjouksissa ja tavaratalojen halpa tuonti kenkiä
tai tossuja tämä ei koske. ELI HINNAT OVAT NOUSSEET KOKOAJAN, EI SIITÄ
MIHINKÄÄN PÄÄSE, VÄITTI KUKA TAHANSA MITÄ TAHANSA.- Hmmm...
Jos ette ymmärrä, mitä käsite inflaatio tarkoittaa, katsokaa esim. wikipediasta.
- Eurovetoinen
Hmmm... kirjoitti:
Jos ette ymmärrä, mitä käsite inflaatio tarkoittaa, katsokaa esim. wikipediasta.
Inflaatio ei kuitenkaan ole ollut 100% 10 ssä vuodessa...
"Euroflaatio" on sen sijaan on aiheuttanut monien tuotteiden älyttömän kallistumisen, niiden tuotteiden osalta mitä ei seurata virallisissa tilastoissa.
Hyvää merkki peruslenkkaria sai markka-aikana alle 100 mk pari alessa, nyt vähintään 50€ alessa, eli 300 mk. - Hmmm...
Eurovetoinen kirjoitti:
Inflaatio ei kuitenkaan ole ollut 100% 10 ssä vuodessa...
"Euroflaatio" on sen sijaan on aiheuttanut monien tuotteiden älyttömän kallistumisen, niiden tuotteiden osalta mitä ei seurata virallisissa tilastoissa.
Hyvää merkki peruslenkkaria sai markka-aikana alle 100 mk pari alessa, nyt vähintään 50€ alessa, eli 300 mk.Noh, ihmisten pitää äänestää "jaloillaan", eli tilata ulkomailta.
Ulkomaista puheenollen, onko joku seurannut hintakehitystä jossain muussa Euroopan maassa? Onko esim. Saksassa inflaatio ollut tuon 100% kymmenessä vuodessa?
- Plussa-kortti..
Mä olen saanut hyviä juoksukenkiä 35 - 50 eurolla. Ihan Citymarketista. Vain tunnettu brändi puuttuu, mutta sellaista ei lenkkipolulla kaipaa.
- Urasuunnittelu..
2003 palkkani oli 1550 €/kk.
2013 PERUSpalkkani on 3720 €/kk.
Nettotulot tuplaantuneet ja kuukaudessa yli jäävä rahamäärä on moninkertaistunut. Silti ostan max 50 euron kenkiä.
Ihan omaa saamattomuutta, jos on antanut oman maksukyvyn jäädä inflaation jalkoihin.- Näkökulmia
No onnittelut, kun olet edistynyt urallasi. Kaikilla ei ole käynyt yhtä hyvä onni, vaikka on ahkeroinut. Kaipa tässä siis luusereita ollaan...
Onko muuten myös elämänlaatusi parantunut samassa suhteessa? Entä onko enemmän vapaa-aikaa ja aikaa käydä lenkillä? - Tupolla mennään
Sehän ei ole sama kuin yleinen ansiontasoindeksi...
Monihan on painanut samaa hommaa 2003-2013 ja "ikälisätkään" eivät ole välttämättä enää nousseet, joten liksan nousu on jotain muuta.
http://www.stat.fi/til/ati/index.html
Oma liksa no noussut tuossa ajassa 63%, josta merkittävä osa on tullut työpaikan vaihdoksen myötä. Muutoin menee aika tupo-vetoisesti.
- addu mies1
Adidas boston 4, huomasin tarjouksen, kolme paria 239€, sis postikulut. Tulee saksasta. Suomessa yksi pari 119-140€.
- Yksi kymysys
Mistä ulkomaalaisesta nettifirmasta kannattaa lenkkarit tilata?
- Pari esim.
Yksi kymysys kirjoitti:
Mistä ulkomaalaisesta nettifirmasta kannattaa lenkkarit tilata?
http://www.startfitness.co.uk/search.asp?strAttributes=48&strAttributes=50&strAttributes=51&strAttributes=52&strAttributes=53&strKeywords=boston 4&attrib48=&attrib50=&numPriceMin=&numPriceMax=&btnSubmit=Search
http://www.sportsshoes.com/products/?q=boston
£ hinnoilla tilatessa tulee postikulut erikseen ja € hinnalla kuuluu tuotteen hintaan (kalliimpi vaihtokurssi).
Kumpaankin löytyy netistä hakemalla alennuskoodeja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as603186Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078