pekoni

ööö?

Pitääkö pekoni paistaa ennenkö laittaa pizzaan päälle?

18

9812

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todellakaan

      paistathan sinä kuitenkin pizzan

      • wgh

        Jos pekonin paistaa, siitä tulee rapeaa ja ainakin mielestäni todella hyvää. Useimmat pizzeriat eivät paista pekonia etukäteen (Pizza Hut poikkeuksena), joten se on vaaleanpunaista löysää mössöä, yök. Mutta kukin makunsa mukaan, että pidätkö löysästä vai rapeasta.


    • Voihan sen paistaa, koskapa kotikonstein siitä ei saa millään pizzan päällä rapeaa. Mutta jos paistat pizzasi uuni täysillä ja grillivastuksen alla, ei asiassa ole suurempaa huolta - kyllä se paistuu.

      Hyvä tapa on kuitenkin paistaa se rapeaksi erikseen grillivastuksen alla, uunipannulla talouspaperin päällä ja sitten ripotella pekoninmurut kuuman pizzan päälle. Leviää tasaisemmin ja säilyttää rapeutensa.

      • ohikulkija vain

        Talouspaperi syttyy tuleen jos lykkäät sen grillivastuksen alle!


      • ohikulkija vain kirjoitti:

        Talouspaperi syttyy tuleen jos lykkäät sen grillivastuksen alle!

        Kyllä se syttyy, jos tyrkkää aivan vastukseen kiinni, mutta voihan sen etäisyyttä vähän säädellä ja ainakin minulla on vastuksessakin lämmönsäätö, jolla saa tulikuumaa pienemmälle.

        Tunnustan kyllä, että kerran olen itsekin kärvännyt pekonit, joten järkeä ja varovaisuutta.


      • ohikulkija vain
        crudo kirjoitti:

        Kyllä se syttyy, jos tyrkkää aivan vastukseen kiinni, mutta voihan sen etäisyyttä vähän säädellä ja ainakin minulla on vastuksessakin lämmönsäätö, jolla saa tulikuumaa pienemmälle.

        Tunnustan kyllä, että kerran olen itsekin kärvännyt pekonit, joten järkeä ja varovaisuutta.

        Syttyy vaikkei tunkisi kiinni vastukseenkaan vaan kauemmaksi, kokemusta on.

        Parempi laittaa vaikka alle lasivuoka jonne rasvat tippuu kuin jotain paperia tunkea grillivastuksen alle.


      • VAROITUS......

        Tuo vinkkihän on täysin sairas, ajattele jos jollakin syttyy tulipalon tuon seurauksena.

        EI SIIS MISSÄÄN NIMESSÄ TALOUSPAPERIA UUNIIN!!!!!!!


      • Fiksuuuuuuuuuuuu
        VAROITUS...... kirjoitti:

        Tuo vinkkihän on täysin sairas, ajattele jos jollakin syttyy tulipalon tuon seurauksena.

        EI SIIS MISSÄÄN NIMESSÄ TALOUSPAPERIA UUNIIN!!!!!!!

        Kuka nuija laittaa TALOUSPAPERIA uuniin??!! LEIVINPAPERIA, TOLLOT!!!!!!


    • Kahdesta eri syystä, uunissa sitä ei saa niin rapeaksi kun esipaistettuna pannulla
      ja jos uunissa ei riitä tehot (kuten minun uunivanhuksessa) niin tulos on aika
      äklö rasvainen puoliraaka pekoni.

      Olen suosinut pizzassa sitä valmista pekonirouhetta, sen kanssa onnistuu paremmin varsinkin
      jos on vähänkään kiire ruoanlaiton kanssa.

      Jos on aikaa niin amerikanpekonia "tönköksi" paistettuna, eli sen pitää haarukalla nostettaessa
      pysyä pystyssä iteksiään, silloin mielestäni kypsyys on sopiva.
      Jos meinaat laittaa herkkusieniä pizzaan niin viipaloi tuoreet herkkusienet (tässä on munakannel
      kätevä apuväline) ja freesaile niitä kuumassa pekoninrasvassa ennne pizzaan laittoa.

      Lisäksi paprikasuikaletta purkista, artisokan sydämiä ja mozzarellaa. Nami.

    • Ko Ni

      ensin vähän aikaa mikrossa talouspaperin päällä ja sitten pekoni pizzaan piiloon eli juuston alle ja uuniin!

    • Rapea rouskuu

      Minä ainakin paista pekonin ja sen jälkeen laitan sitä pizzaan.
      Pekonin tulee olla sellaista rapeaksi paistettua, eikä pehmeää ja paistamatonta.

      • yöks

        Älä laita pekonia ollenkaan, se on pahan makuista!


    • veetil:

      Kyllähän kaikki kotikokit tietävät, että pekoni pitää paistaa miedolla lämmöllä. Eli jos laitat sen raakana kuumaan uuniin, niin tulee kyllä aika huono tulos että kaikki rasva jää ruokaan. Kannattaa paistaa sitä pekonia etukäteen, ja vaikka tehdä siitä sitten murskaa, jonka ripottelee pizzaan.

    • bacon123

      voi jeesus tätä suomalaisten kokkailua. 'rapea' pekoni ! käyttäkää sitten hapankorppua suolalla maustettuna, tulee halvemmaksi. pekonia ei kuulu paistaa niin rapeaksi että se katkeaa tai murenee. siitä lähtee maku. rasvaa kuuluu olla näkyvissä hiukan, tämä on pekonin maun ominaisuus. eli juuri se possun hyvän makuinen rasva minkä te kärtsäätte pois. alkuperäisesti pekoni on pistetty kylmälle paistinpannulle ja sitten lämpö kovalle, sitten näppi tuntumalla ottaa pois pannulta kun se on oman makunsa mukainen. mutta ei missään nimessä paisteta kuivaksi korpuksi !!!

    • a or b

      a) paista ennen, jos laitat isona siivuna (sitkeää ellei rapeaa)
      b) ei tarvitse paistaa, jos laitat sen pieneksi hakattuna

    • jenssön

      Justiin testasin raakana ja silputtuna pakastepizzan päälle. Raportoin kohta miten käv.

    • naamanen

      Minä paiston pekonin paloina, valutin talouspaperin päällä ja laiton pizzaan päällimmäiseksi. Suussa sulavan hyvää :)

    • Mita sina sanoa

      Mä paistan pekonin erikseen pieninä murusina ja ripottelen heti pizzan paistamisen jälkeen päälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3013
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2354
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2092
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1933
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. 161
      1231
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe