jauhot

ajp

Mitä jauhoja on ruotsalaisissa ohjeissa esiintyvä "idealmjöl"?

4

561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mössääjä

Vehnäjauhoja oletettavasti. "Ideal" viittaa todennäköisimmin karkeusasteeseen. Olisikohan kyse samasta asiasta, kun suomalaisen vehnäjauhopussin kyljessä sanotaan "leivontakarkeita vehnäjauhoja"?

• Mössääjä

Tällaista tietoa löytyi:

”Idealmjöl används till såser och paneringar. Mjölet är specialbehandlat så att mjölpartiklarna är större och jämnare och därför löser sig snabbare i vätska. Det gör detta mjöl idealiskt till såsredningar eftersom det inte bildar klumpar.”

Auttavalla kouluruotsin osaajan kielitaidolla pikakäännettynä:

Ideal-jauhoja käytetään kastikkeisiin ja panerointiin. Jauho on erikoiskäsiteltyä siten, että jauhohiukkasten koko on suurempi ja tasaisempi, jolloin jauhot liukenevat nopeammin nesteeseen. Tämä tekee jauhoista ihnateellisia kastikkeiden valmistukseen, koska ne eivät paakkuunnu.

http://www.livsmedelssverige.org/livsmedel/vegetabilier/spannmal/mjol2.htm

• amatörköksa

Koska asia on jo selitetty, niin ei siitä sen enempää. Minun kaapissa on aina paketti idelmjöliä. Käytän sitä enemmän muuhun kuin kastikkeisiin. syksyisin varsinkin omanapiirakan murutaikinaan. se minua on ihmetyttänyt, etten Suomesta ole löytänyt vastaavaa tuotetta. Muissa jauhoissa ja suurimoissa kun siellä on suurempi valinnan vara.

• Idealmjöl on ihanteellinen ruskeaa kastiketta tehdessä, maku sama kuin vehnäjauhoista, mutta ruskistuu PALJON nopeammin. En ole suomesta löytänyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mua kiinnostais

Aika paljon vietellä sut vielä J... ❤️❤️
      Ikävä
      63
      1712
    2. Aion ottaa yhteyttä sinuun

ens tai seuraavalla viikolla. Tähän vaan tiedoksi että osaat varautua rakas :)
      Ikävä
      106
      1381
    3. Martina, Jasser ja kaik neljä tytärtä Järvisydämessä

Sinne se Jasseri kiitää pitkin baanaa. Esko oli niin kiva, että antoi autonsa hälle. Noin toimii fiksu, avarakatseinen ex.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      1363
    4. Jos laittaisin viestin

Laittaisn: vaan: Moi, mitäs kuuluu 😊 Se riittäisi kertomaan tarpeeksi kaiken jälkeen. Mitä itse laittaisit?
      Ikävä
      78
      1238
    5. Miten musta tuntuu

että sä teet niitä mulle :) Olen katsonut rivien välistä ja ymmärrän ehkä mitä tarkoitat. Olemme samalla viivalla ja täysiä idiootteja jos me ei yhdis
      Ikävä
      40
      798
    6. Valtamedia VALEHTELI Oodin tapahtumista, paikalla ollut pastori kertoo totuuden

Eli ainoa joka häiriköi oli naiseksi pukeutunut mies(sairasta), joka töni ja jopa löi pastoria ja haastoi kaksintaisteluun. Youtubelta löytyy video j
      Maailman menoa
      235
      738
    7. Helteet paljastaa.

Sumin naiset on kyllä aika läskejä, osa ihan yököttää ku vähissä vaatteissa kauppaa lyllertävät, läskit tursuu ja sit koittavat viel pitää tiukkoja va
      Suomussalmi
      50
      728
    8. Jos en olisi rakastunut sinuun

voisin sentään tapailla muita. Rakastumalla sinuun tuomitsin itseni yksinäisyyteen.
      Ikävä
      57
      712
    9. En halua elää ilman sinua

Mutta ei sinun kanssakaan voi elää. Miten tästä voisi päästä yli..
      Ikävä
      47
      696
    10. Miten reagoisit

Jos heräisitkin aamulla palstalaisen vierestä?
      Sinkut
      128
      685
    Aihe