jauhot

ajp

Mitä jauhoja on ruotsalaisissa ohjeissa esiintyvä "idealmjöl"?

4

714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mössääjä

Vehnäjauhoja oletettavasti. "Ideal" viittaa todennäköisimmin karkeusasteeseen. Olisikohan kyse samasta asiasta, kun suomalaisen vehnäjauhopussin kyljessä sanotaan "leivontakarkeita vehnäjauhoja"?

• Mössääjä

Tällaista tietoa löytyi:

”Idealmjöl används till såser och paneringar. Mjölet är specialbehandlat så att mjölpartiklarna är större och jämnare och därför löser sig snabbare i vätska. Det gör detta mjöl idealiskt till såsredningar eftersom det inte bildar klumpar.”

Auttavalla kouluruotsin osaajan kielitaidolla pikakäännettynä:

Ideal-jauhoja käytetään kastikkeisiin ja panerointiin. Jauho on erikoiskäsiteltyä siten, että jauhohiukkasten koko on suurempi ja tasaisempi, jolloin jauhot liukenevat nopeammin nesteeseen. Tämä tekee jauhoista ihnateellisia kastikkeiden valmistukseen, koska ne eivät paakkuunnu.

http://www.livsmedelssverige.org/livsmedel/vegetabilier/spannmal/mjol2.htm

• amatörköksa

Koska asia on jo selitetty, niin ei siitä sen enempää. Minun kaapissa on aina paketti idelmjöliä. Käytän sitä enemmän muuhun kuin kastikkeisiin. syksyisin varsinkin omanapiirakan murutaikinaan. se minua on ihmetyttänyt, etten Suomesta ole löytänyt vastaavaa tuotetta. Muissa jauhoissa ja suurimoissa kun siellä on suurempi valinnan vara.

• Idealmjöl on ihanteellinen ruskeaa kastiketta tehdessä, maku sama kuin vehnäjauhoista, mutta ruskistuu PALJON nopeammin. En ole suomesta löytänyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      48
      6198
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      66
      4048
    3. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      19
      3092
    4. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      33
      2958
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      193
      2893
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      40
      2502
    7. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2449
    8. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      19
      2380
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      150
      1469
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      319
      1466
    Aihe