Tästä aiheesta veistellään kovasti, jotta onko se alkuperäistä Jeesuksen opetusta vai ei. Usein vedotaan mm. siihen, että jo mm. muinaiset egyptiläiset tm. tunsivat opin. No, raamatunhan mukaan, egyptiläisten uskonto ja jumalat eivät ole koskaan olleet Jumalan silmissä oikeata uskontoa, vaan syntiä, minkä vuoksi Jumalan piti tehdä itsensä heille tiettäväksi erinäisillä vitsauksilla. Se, mitä esim. egyptiläiset siis edustavat, ei ole mikään oikea oppi Jumalan vinkkelistä katsoen. Jumalahan on yhtä kuin Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jeesus taas on ollut Jumalan luona alusta asti. Toisin sanoen, kun Vanhan testamentin Jumala ei hyväksynyt mm. egyptiläisten uskontoa ja oppeja, niin se tarkoittaa, ettei myöskään Jeesus niitä hyväksy.
Mitä taas tulee noihin kirkolliskokouksiin ym., niin siinä taas näyttää erehtymättömästi pätevän se yleissääntö, että se suuntaus tai usko, jota tutkimuksia tehnyt henkilö itse edustaa, näkyy myös vääjäämättä hänen tutkimustuloksissaan. Eli, jos ihminen haluaa löytää todisteita jälleensyntymisopista, niin hän myös on niitä löytävinään tai tarvittaessa jopa tehtailee niitä tulkitsemalla asioita niin kuin haluaa. Totuus on, että yhtä paljon kuin on kirjoitelmia jälleensyntymisopin poistamisesta, niin on myös siitä, kuinka kyseinen väite on täyttä puppua. Kummastakin leiristä siis löytyy "tutkijansa" ja "dokumenttinsa", jotka puoltavat omaa kantaa.Sori vaan niille, jotka lukevat vain yksipuolisia tutkimuksia.
Jos jälleensyntymisoppi taas olisi totta, niin miksi sitten siitä, miten ihminen jatkaa olemassaoloaan seuraavassa elämässään on olemassa niin erilaisia kuppikuntia? Jälleensyntymisoppienhan mukaan voimme tekojemme mukaan syntyä joko muurahaiseksi, ihmiseksi tai vaikka jumalaksi, avataaraksi. Vain länsimaissessa jälleensyntymisopissa synnytään aina ihmiseksi. Olen ex-rajatietoihminen, enkä tunne esim. Suomesta ainuttakaan jälleensyntymisopin puoltajaa, joka kannattaisi ajatusta eläimeksi tai avataaraksi syntymisestä, vaikka ne kuuluvat ikivanhoihin jälleensyntymis-uskontoihin. Länsimainen new age siis vain poimii eri uskonnoista ja myös jälleensyntymisopista haluamansa herkkupalat, niin sanotusti rusinat pullasta, ja vääntää siitä sitten länsimaiseen uskomukseen paremmin luontuvan, sivistyneemmän version, johon on poimittu vähän kristinuskosta, vähän buddhalaisuudesta, vähän muinaisista kansoista jne.
Jälleensyntymisoppi
11
118
Vastaukset
- syntynyt kuoleva
Jälleensyntymisoppi on siinä kun sinä saat oman jälkeläisen ja osa sinua jatkaa tässä uudessa elämässä.
Thats the way it is. - vanha ja vakaa
tsaarin aikaan. Sitä ennen elin Ranskassa, Egyptissä ja Atlantiksella.
Seuraavassa elämässä aion olla kuuluisa taidemaalari.- life is life
olen elänyt kolmessa edellisessä elämässäni Neuvostoliitossa, Itä-Saksassa ja Pohjois-Koreassa
- huu-haata
Tämä sinun "elämänkertasi" on juuri sitä, minkä vuoksi jälleensyntymisopille kaikkein eniten tirskutaan. Kukapa sitä nyt potkittuna puliukkona, mustan surman aiheuttaneena rottana tai tundralla jakkien lypsäjänä haluaisi muistaa eläneensä. Harvemmassa ovat sellaiset muistot, kyllä yleensä ollaan oman muistikuvan mukaan oltu Atlantiksella, erilaisissa hallinnoissa ja hoveissa. Eräs tunnettu rajatiedon ihminen joskus tokaisikin osuvasti näistä luksus-entiselämistä, että: jos menneessä elämässäsi muistat olleesi joku tärkeä merkkihenkilö ja nyt olet joku tavallinen pulliainen, niin kerskumisen sijaan olisi aihetta kysyä itseltä, että: mitä olenkaan tehnyt väärin, kun asemani on tällä tavoin alentunut tai kun olen nyt joutunut tänne syrjäiseen Suomeen? Toisekseen, tarkoitatko että takanasi on siis oman käsityksesi mukaan vasta neljä elämää, vaikka elämiä on tuhansittain jälleensyntymisopin mukaan? Oletko siis vasta-alkaja ihmisyyden tiellä? Mitä taas tulee seuraavaan elämääsi taidemaalarina, niin new age-oppien mukaan seuraavan elämän kehittelyyn osallistuu joukko "tietäviä henkimaailman edustajia", jotka arvioivat opintarpeesi. Mihin oppiin siis mahtaa tuo "aikomuksesi ryhtyä johonkin" pohjautua? Juuri näin kirjavaa kun tuo jälleensyntymisoppi on, eli jokaisella on oma versionsa siitä, usein hyvin egoistinenkin sellainen, niin tämän vuoksi opilta putoaa uskottavuuspohja. Hauskaa ajankulua se voi kyllä olla.
- vanha ja vakaa
huu-haata kirjoitti:
Tämä sinun "elämänkertasi" on juuri sitä, minkä vuoksi jälleensyntymisopille kaikkein eniten tirskutaan. Kukapa sitä nyt potkittuna puliukkona, mustan surman aiheuttaneena rottana tai tundralla jakkien lypsäjänä haluaisi muistaa eläneensä. Harvemmassa ovat sellaiset muistot, kyllä yleensä ollaan oman muistikuvan mukaan oltu Atlantiksella, erilaisissa hallinnoissa ja hoveissa. Eräs tunnettu rajatiedon ihminen joskus tokaisikin osuvasti näistä luksus-entiselämistä, että: jos menneessä elämässäsi muistat olleesi joku tärkeä merkkihenkilö ja nyt olet joku tavallinen pulliainen, niin kerskumisen sijaan olisi aihetta kysyä itseltä, että: mitä olenkaan tehnyt väärin, kun asemani on tällä tavoin alentunut tai kun olen nyt joutunut tänne syrjäiseen Suomeen? Toisekseen, tarkoitatko että takanasi on siis oman käsityksesi mukaan vasta neljä elämää, vaikka elämiä on tuhansittain jälleensyntymisopin mukaan? Oletko siis vasta-alkaja ihmisyyden tiellä? Mitä taas tulee seuraavaan elämääsi taidemaalarina, niin new age-oppien mukaan seuraavan elämän kehittelyyn osallistuu joukko "tietäviä henkimaailman edustajia", jotka arvioivat opintarpeesi. Mihin oppiin siis mahtaa tuo "aikomuksesi ryhtyä johonkin" pohjautua? Juuri näin kirjavaa kun tuo jälleensyntymisoppi on, eli jokaisella on oma versionsa siitä, usein hyvin egoistinenkin sellainen, niin tämän vuoksi opilta putoaa uskottavuuspohja. Hauskaa ajankulua se voi kyllä olla.
ja siis enimmäiset sieltä Atlantikselta.
En usko missään hoveissa eläneeni, melko pohjalta sitä on alettu, varmaan pahojakin tehty.
Ammattitoiveeni tulevassa elämässä pohjautuu tietenkin siihen mitä olen aina halunnut tehdä ja tehnyt jo tässä elämässä.
Seuraava elämä on aina helpompi riippuen tietenkin ihmisen teoista, varmaan joskus luksustakin tiedossa.
Olen aina tuntenut vetoa Venäläisyyteen ja Ranskaan ja käynyt niissä monta kertaa. Egyptissä olin puoli vuotta. Atlantiksella en ole viimeaikoina käynyt, johtuen siitä että sen viimeiset osat vajosivat mereen 11.000 vuotta sitten. Egyptissä olin hautakammioiden ja temppelien koristemaalari ja Ranskassa olin mm Napoleonin sotilas. Mutta kuten sanoin elämiä on tuhansia takanani.
Sielu on muuten kehittynyt kivestä, juutalaisten salainen oppi mm. opettaa kehitystä näin "kivikunnasta kasvikuntaan, kasvikunnasta eläinkuntaan, eläinkunnasta ihmiskuntaan, ihmiskunnasta jumalaksi. - huu-haata
vanha ja vakaa kirjoitti:
ja siis enimmäiset sieltä Atlantikselta.
En usko missään hoveissa eläneeni, melko pohjalta sitä on alettu, varmaan pahojakin tehty.
Ammattitoiveeni tulevassa elämässä pohjautuu tietenkin siihen mitä olen aina halunnut tehdä ja tehnyt jo tässä elämässä.
Seuraava elämä on aina helpompi riippuen tietenkin ihmisen teoista, varmaan joskus luksustakin tiedossa.
Olen aina tuntenut vetoa Venäläisyyteen ja Ranskaan ja käynyt niissä monta kertaa. Egyptissä olin puoli vuotta. Atlantiksella en ole viimeaikoina käynyt, johtuen siitä että sen viimeiset osat vajosivat mereen 11.000 vuotta sitten. Egyptissä olin hautakammioiden ja temppelien koristemaalari ja Ranskassa olin mm Napoleonin sotilas. Mutta kuten sanoin elämiä on tuhansia takanani.
Sielu on muuten kehittynyt kivestä, juutalaisten salainen oppi mm. opettaa kehitystä näin "kivikunnasta kasvikuntaan, kasvikunnasta eläinkuntaan, eläinkunnasta ihmiskuntaan, ihmiskunnasta jumalaksi.Tuttua rajatiedosta ovat myöskin nuo lukuisten, muittenkin kuin sinun, new age-ihmisten muistot eritoten tuolta Atlantikselta ja Egyptistä ym. salatieteiden luvatuista maista. Kovasti on ainakin ruuhkaa pidellyt, jos kaikki, jotka niin väittävät, ovat todella niissä elelleet. Sekin ihmetyttää, että jos noin moni muistaa eläneensä Atlantiksella, niin kuinka voi olla, ettei kukaan kuitenkaan muista tai tiedä sen sijaintia. On vain lukematon määrä arvailuja ja etsintöjä.
- mathetes
Oletkohan sekoittanut hieman käsitteitä?
Jälleensyntymisoppi kuuluu hindulaisuuteen!
Mutta "uudestisyntymisoppi" kuuluu Kristillisyyteen ja se merkitsee siis sitä, että ihminen "herää Jumalan evankeliumin sanoman kautta uuteen hengellisen elämään jo tässä ajassa jossa eletään"! Ja tuo "uudestisyntyneen" ihmisen uskon kohde on Jeesus Kristus jossa Jeesus itse on tuo evankeliumin ilmoittama pelastussanoma! Kristillisyys on kiinteää arkipäivän elämää jossa hengellinen "uudestisyntyminen" punnitaan lähinnä lähimmäisiin kohdistuvalla käyttäytymisellä! "Uudestisyntyminen" ei ole mitään muotomenoja ja/tai tiettyjä uskomuksia, vaan aivan tavallista arkipäivän elämää, mutta uudessa hengellisessä sisäisessä vakaumuksellisessa elämässä joka on syntynyt Jumalan evankeliumin sanoman vaikukuttamana ihmiseen joka sen on vastaanottanut uskon kautta!
Jo vuosia sitten eräs mieshenkilö suutuspäissään kristityille murahti että jos hän saisi Raamatun niin hän kahden kuukauden päästä todistaisi että uskovat ovat värässä! No hänelle lahjoitettiin Raamattu ja hän lupasi sen myös lukea ja lähinnä uuttatestamenttia käyttäen! Kahdenkuukauden päästä tuo samainen mies tunnusti uskonsa Jeesukseen ja hän liittyi paikalliseen uskovien seurakuntaan ja hänet myös kastettiin kuten Raamattu opettaa uskonsa tunnuksena Jeesukseen Kristukseen! Hän siis "uudestisyntyi" uuteen hengelliseen elämään tuon lukemansa evankeliumin sanoman vaikutuksen kautta!
Elikä tuo mainistemasi "jälleensyntymisoppi" ei ole Jeesuksen mainitsemaa oppia kuten virheellisesti luulit, vaan se on intialaiseen hindulaisuuteen kuuluvaa oppia, kun taas Kristillinen "uudestisyntymisoppi" kuuluu Kristillisyyteen ja sen merkitys on "hengellinen herääminen = uudestisyntyminen" evankeliumin sanoman vaikuttamana! Siinä ei siis "jäälleensynnytä" jonnekkin/jossakin/joksikin, vaan on ainoastaan tämä yksi ja ainut elämä täällä maanpäällä!
Terv, nimim, mathetes- huu-haata
"Elikä tuo mainistemasi "jälleensyntymisoppi" ei ole Jeesuksen mainitsemaa oppia kuten virheellisesti luulit"
Missäs tuollaisia väitän? Luehan nyt aloitukseni tai sen kirjoitukseni, jota kommentoit vähän tarkemmin. Et ymmärtänyt koko aloituksen tekstiä, jos tuollaisia väität. Nyt luulet itse väärin. Kirjoitukseni on nimenomaan jälleensyntymisoppia vastaan. Sanaa uudestisyntynyt en ole käyttänyt missään vaiheessa. Erotan kyllä nuo termit, olen ex-rajatietoihminen, myös Raamatun olen lukenut alleviivaten ja uskoni on kääntynyt nyttemmin sen opetuksiin.
"jo mm. muinaiset egyptiläiset tm. tunsivat opin"
Eivätpäs! Egyptiläiset uskoivat kuolemanjälkeiseen elämään, heidän uskonsa oli hyvinkin samankaltaista kuin kristittyjen. Ihminen siis heidän mukaansa jatkoi elämäänsä tuonpuoleisessa samana henkilönö joka oli ollut ennen kuolemaansa.- huu-haata
Eikös egyptiläisillä ollut myös viimeisen tuomion hetki kuolemassa tai jotain? Ei ainakaan välttämättä pelkkää onnea ja autuutta hengenlähdön jälkeen, rangaistuksia kyllä tuli jollain tapaa heillekin tekojen mukaan. Siksi sanoinkin avauksessa, että usein VEDOTAAN mm. siihen, että jo mm. muinaiset egyptiläiset tunsivat opin, kun yritetään puolustella jälleenssyntymisoppia. Tätä veruketta näkee käytettävän, vaikkei asia tietääkseni niin ole. Ja tähän reinkarnaatio-eli jälleensyntymisoppiin on nyt sitten Jeesuskin vedetty. Jeesushan on new age-oppien mukaan samanlainen jälleensyntymien kehässä elänyt ihminen kuin kuka tahansa meistä, kunnes Nasaretilaisena saavutti "valaistumisen". Kristinusko taas opettaa, että Jeesus on inkarnoitunut eli lihaksi (ihmiseksi) tullut Jumala. Melkein sama sana, mutta täysin eri merkitys. Voidaan sotkea, kuten nuo jälleensyntymisen ja uudelleensyntymisenkin käsitteet, jotka myös ovat totaalisen eri asioita.
- eisatusetä
Ihmisen mieli kehittää mitä erilaisimpia satuja. Uskonnot ovat satuja, kristinusko eräs niistä ja kehittynyt vanhemmista uskonnoista. Siis vanhaa juttua uudemmassa paketissa. Ei yhtään mitään uutta auringon alla. Uskomus syntyy kulttuurin mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232376- 1171492
- 591284
Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m261211- 1171104
KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.281065Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r711064Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p571007Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31950Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(53946