Suomen naiset

Kaveri hukassa

Olen lueskellut, kirjoitellut ja ILMOITELLUT aloin nyt ilmaisemaan mielipidettäni suomalaisista NAISISTA olen 54 vuotias, urheilullinen terve peruskuntoinen suomalainen eronnut mies, minua kummastuttaa suomalaisissa naisissa heidän NIRPPANOKKAISUUS ikäiseni on ihan " TURHA " alkaa lähestymään 30 - 40 vuotiasta kivaa naista seuralaisekseen, he vastaavat ilmoitukseen kahdella sanalla miksi haet tai mistä oot ?

lukekaa se ilmoitus tarkemmin, mikäli olette "OIKEASTI " KIINNOSTUNEITA !

Mielestäni kun ilmoituksessa mies kirjoittaa itsestään kaikki perustiedot harrasteet, sekä toiveet naiset voisi ottaa peilin käteensä ja miettiä mitä vastaavat kun " KYSEESSÄ ON TOSITARKOITUKSELLA KUMPPANIN ETSINTÄ. Ilmoittajana minua "ÄRSYTTÄÄ " VAIN NOI KAKSI SANAA.

En halua kenenkään tyyliä arvostella, ilmoitukseen vastaamisessa, mutta kyllä suomalaiset naiset ovat nipottajia, he haluavat vain epäsiistejä, lorvijoita pareikseen, ja sitten valitetaan että se on sellanen ja sellanen mies.

Olen ilmoittanut viime vuonna hakiessani seuralaista tosi tarkoituksella, sain vastauksia kivasti mutta hän
puuttui kuvioista, jos mies kertoo mitä haluaa, siihen on turha tupakkan imijöiden vastata, tai kaljan litkijöiden, VAI ONKO SUOMESSA ENÄÄ KUNNON NAISTA PUOLISO EHDOKKAAKSI ? VASTAAJISTA PÄÄTELLEN EI OLE.

Miksi naiset retkahtaa aina epäsiistiin, tupakoivaan, kaljaa ja viinaa vetävään mieheen paremmin kuin sporttiseen, siistiin, hyvä käytöksiseen, raittiiseen hyvälle tuoksuvaan miehen.

HUOM. TÄMÄ ON VAIN MIELIPITEENI KYSEISESTÄ ASIASTA

107

2686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,.-,.-,.-

tulee vain mieleen mikset etsi 54 v naisia? jos naiset eivät ole kiinnostuneita, (öhöm. vanhan ikäsi vuoksi) eivät he vaivaudu huolella lukemaan profiiliasi. he saattavat kohteliaisuudesta vastata parilla sanalla. kannattaisi ehkä nostaa tuota ikätoivettasi, niin saattaisit saada jopa lauseen mittaisia vastauksia.

• ok

Kun vanhenemme, niin naiset kuin miehetkin haluavat nuorempaa kumppania seuralaisekseen tiedän paljon pareja joissa nainen on 50 kuten minä ja hakee nuorta miestä seurakseen juuri sitä 30 - 40 vuotiasta

• Ei enää suomivaimoa

Siinä ei ole mitään luonnotonta, että hedelmällinen mies hakee hedelmällisen naisen seuraa. Sen sijaan se on aika pervoa, jos hedelmällinen mies hakee hedelmättömän naisen seuraa. Sen takia 50 mies ei hae 50 naisen seuraa!

Riitta Väisänen mesoaa miesten andropaussista ja levittää väärää tietoa. 20% 60 vuotta täyttäneistä miehistä on andropaussin oireita. Se tarkoittaa, että 80%:lla ei ole. (Lähde esim: http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,818,1733,3727,13748 ). Syy miksi vanhoja isiä on vähän ei ole vanhojen miesten vaan heidän vanhojen puolisoidensa. Suomen vanhin isä on 79-vuotias, vanhin äiti noin 55-vuotias (en muista tarkasti).

Old celebrity fathers: Tony Blair (at 45), Ken Livingstone (at 57), Mick Hucknall (at 47), David Bowie (at 53), Mick Jagger (at 57), Phil Collins (at 51), Rupert Murdoch (at 72), Michael Douglas (at 58), Des O'Connor (at 72), Gordon Brown (at 54), Rod Stewart (at 60), Paul McCartney (at 61), David Jason (61), Eric Clapton (at 59), John Humphrys (at 56), John Simpson (at 61), Julio Iglesias Sr. (father of the singer Julio, at 89), Charlie Chaplin (at 73), Augustus John (at 47), Saul Bellow (at 84), Anthony Quinn (at 81) Pablo Picasso (at 68) and Luciano Pavarotti (twins at 67), Jonathan Dimbleby (at 62), David Letterman (at 56), Larry King (at 65 and 66), Woody Allen (at 51), Warren Beatty (at 62), and Jack Nicholson (at 53), Mike Oldfield (at 54), Rick Parfitt (at 59), Van Morrison (allegedly at 64), Kevin Costner (at 55).

Totta, että jotkut sikiön vajavuudet lisääntyvät myös isän iän myötä. Hiljan Karoliinisen instituutin tutkijat totesivat, että yli 55 vuotiaiden isien lapsilla oli 1.37 kertaa niin paljon bipolarisia mielenterveysongelmia verrattuna 20–24 vuotiaisiin isiin. Nyt ensinnäkin tästä jätettiin kokoonaan huomioimatta äitien iät. Vanhemmilla isillä on keskimäärin vanhemmat äidit. Ja mitä nuo luvut käytännössä tarkoittavat 1:12000 ja 1:8800. Vau, johan on ero! Säännönmukaisesti kaikki tutkimukset osoittavat, että vanhemmille isille syntyy enemmän viallisia lapsia, mutta aivan samoin jokaisessa tutkimuksessa on sama tilastollinen ilmiö. Jos virhe syntyy nuorilla miehillä 1:100 000 ja vanhoilla 3:100 000, niin sitten raportoidaan, että ikä kolminkertaistaa ja jätetään kertomatta, että todennäköisyys on edelleen liki olematon ja että muut tekijät ovat 10–100 dominoivampia.

- "However, researchers pointed out that despite this generally higher miscarriage rate, older paternal age may only slightly raise the risk to any one couple."

- "In a survey by Lloyds TSB, over a third (36%) of Brits surveyed said they thought fathering a child over the age of 50 is 'great'. Jack O'Sullivan, co-founder of the pressure group Fathers Direct argues that the advantages to late fatherhood outweigh the disadvantages. "Research shows that old fathers are three times more likely to take regular responsibility for a young child. They are more likely to be fathers by choice and this means that they become more positively involved with the child. They behave more like mothers, smiling at the baby and gurgling - although young fathers are probably better at getting down on the floor for physical play.""

Osmo Kontula, Suomen johtava seksuaalisosiologi, totesi hiljan radiohaastattelussa, että sopivin ikäero parisuhteessa seksuaalisen aktiviteetin kannalta on, kun mies on 20 vuotta naista vanhempi. Hiljan luin australialaisesta tutkimuksesta, jossa oli todettu, että merkittävä ikäero miehen hyväksi oli edullista avioliiton kestävyyden kannalta tilastollisesti (tätä lähdettä en valitettavasti löydä).

Minä olen kohta 50 ja edelliset tyttöystävät ovat olleet minua 17, 25, 20 ja 15 vuotta nuorempia. Kyllä nuorenkin naisen pokaaminen onnistuu, mutta se vaatii aina enemmän aikaa ja vaivaa.

Otetaan tähän pieni yksinkertainen totuus, ei kauhean tärkeä, mutta herättävä. Olin taitava sängyssä jo 20 vuotiaana. Siihen 25 vuotta kokemusta päälle eikä fysiikka ole pettänyt millään lailla, arvaat kyllä, että nykyisin olen vielä paljon parempi kuin parikymppisenä. Ja monet nuoret tytöt aavistavat tai tietävät sen, että mies oppii vasta ensimmäisessä pitkässä suhteessaan sen, mitä nainen oikeasti tahtoo: ei niinkään fyysistä rakkautta, seksiä, kuin turvaa, suojaa sekä huomiota ja osallistumista arjessa.

Suoraan sanoen, jos minä olisin nuori nainen, en edes katsoisi minua alle 15 vanhempia miehiä.

Mutta loppujen lopuksi tärkeintä on se, mitä sydän tuntee. Rakkaudentyön häirintä on mainittu raamatussa synniksi. Annetaan siis kunkin valita itse parinsa, vaikka sitten eri-ikäisenkin. Annetaan sen vanhan hedelmättömän naisen valita nuori mies, jos hän haluaa, mutta annetaan sen miehen myös valita nuori nainen, jos kumpikin niin sydämessään tuntee.

• Omanikäistä kiiitos
        Ei enää suomivaimoa kirjoitti:

Siinä ei ole mitään luonnotonta, että hedelmällinen mies hakee hedelmällisen naisen seuraa. Sen sijaan se on aika pervoa, jos hedelmällinen mies hakee hedelmättömän naisen seuraa. Sen takia 50 mies ei hae 50 naisen seuraa!

Riitta Väisänen mesoaa miesten andropaussista ja levittää väärää tietoa. 20% 60 vuotta täyttäneistä miehistä on andropaussin oireita. Se tarkoittaa, että 80%:lla ei ole. (Lähde esim: http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,818,1733,3727,13748 ). Syy miksi vanhoja isiä on vähän ei ole vanhojen miesten vaan heidän vanhojen puolisoidensa. Suomen vanhin isä on 79-vuotias, vanhin äiti noin 55-vuotias (en muista tarkasti).

Old celebrity fathers: Tony Blair (at 45), Ken Livingstone (at 57), Mick Hucknall (at 47), David Bowie (at 53), Mick Jagger (at 57), Phil Collins (at 51), Rupert Murdoch (at 72), Michael Douglas (at 58), Des O'Connor (at 72), Gordon Brown (at 54), Rod Stewart (at 60), Paul McCartney (at 61), David Jason (61), Eric Clapton (at 59), John Humphrys (at 56), John Simpson (at 61), Julio Iglesias Sr. (father of the singer Julio, at 89), Charlie Chaplin (at 73), Augustus John (at 47), Saul Bellow (at 84), Anthony Quinn (at 81) Pablo Picasso (at 68) and Luciano Pavarotti (twins at 67), Jonathan Dimbleby (at 62), David Letterman (at 56), Larry King (at 65 and 66), Woody Allen (at 51), Warren Beatty (at 62), and Jack Nicholson (at 53), Mike Oldfield (at 54), Rick Parfitt (at 59), Van Morrison (allegedly at 64), Kevin Costner (at 55).

Totta, että jotkut sikiön vajavuudet lisääntyvät myös isän iän myötä. Hiljan Karoliinisen instituutin tutkijat totesivat, että yli 55 vuotiaiden isien lapsilla oli 1.37 kertaa niin paljon bipolarisia mielenterveysongelmia verrattuna 20–24 vuotiaisiin isiin. Nyt ensinnäkin tästä jätettiin kokoonaan huomioimatta äitien iät. Vanhemmilla isillä on keskimäärin vanhemmat äidit. Ja mitä nuo luvut käytännössä tarkoittavat 1:12000 ja 1:8800. Vau, johan on ero! Säännönmukaisesti kaikki tutkimukset osoittavat, että vanhemmille isille syntyy enemmän viallisia lapsia, mutta aivan samoin jokaisessa tutkimuksessa on sama tilastollinen ilmiö. Jos virhe syntyy nuorilla miehillä 1:100 000 ja vanhoilla 3:100 000, niin sitten raportoidaan, että ikä kolminkertaistaa ja jätetään kertomatta, että todennäköisyys on edelleen liki olematon ja että muut tekijät ovat 10–100 dominoivampia.

- "However, researchers pointed out that despite this generally higher miscarriage rate, older paternal age may only slightly raise the risk to any one couple."

- "In a survey by Lloyds TSB, over a third (36%) of Brits surveyed said they thought fathering a child over the age of 50 is 'great'. Jack O'Sullivan, co-founder of the pressure group Fathers Direct argues that the advantages to late fatherhood outweigh the disadvantages. "Research shows that old fathers are three times more likely to take regular responsibility for a young child. They are more likely to be fathers by choice and this means that they become more positively involved with the child. They behave more like mothers, smiling at the baby and gurgling - although young fathers are probably better at getting down on the floor for physical play.""

Osmo Kontula, Suomen johtava seksuaalisosiologi, totesi hiljan radiohaastattelussa, että sopivin ikäero parisuhteessa seksuaalisen aktiviteetin kannalta on, kun mies on 20 vuotta naista vanhempi. Hiljan luin australialaisesta tutkimuksesta, jossa oli todettu, että merkittävä ikäero miehen hyväksi oli edullista avioliiton kestävyyden kannalta tilastollisesti (tätä lähdettä en valitettavasti löydä).

Minä olen kohta 50 ja edelliset tyttöystävät ovat olleet minua 17, 25, 20 ja 15 vuotta nuorempia. Kyllä nuorenkin naisen pokaaminen onnistuu, mutta se vaatii aina enemmän aikaa ja vaivaa.

Otetaan tähän pieni yksinkertainen totuus, ei kauhean tärkeä, mutta herättävä. Olin taitava sängyssä jo 20 vuotiaana. Siihen 25 vuotta kokemusta päälle eikä fysiikka ole pettänyt millään lailla, arvaat kyllä, että nykyisin olen vielä paljon parempi kuin parikymppisenä. Ja monet nuoret tytöt aavistavat tai tietävät sen, että mies oppii vasta ensimmäisessä pitkässä suhteessaan sen, mitä nainen oikeasti tahtoo: ei niinkään fyysistä rakkautta, seksiä, kuin turvaa, suojaa sekä huomiota ja osallistumista arjessa.

Suoraan sanoen, jos minä olisin nuori nainen, en edes katsoisi minua alle 15 vanhempia miehiä.

Mutta loppujen lopuksi tärkeintä on se, mitä sydän tuntee. Rakkaudentyön häirintä on mainittu raamatussa synniksi. Annetaan siis kunkin valita itse parinsa, vaikka sitten eri-ikäisenkin. Annetaan sen vanhan hedelmättömän naisen valita nuori mies, jos hän haluaa, mutta annetaan sen miehen myös valita nuori nainen, jos kumpikin niin sydämessään tuntee.

Naiset elävät keskimäärin 7 vuotta pidempään. Eli jos kumppania haetaan kannattaisi naisen ottaa itseään 7 vuotta nuorempi mies. Itse olen 30 ja etsin ikäistäni seuraa. Jos etsisin isäni ikäistä, suuntaisin terapiaan ennen deittipalstoja.

• Suomalainen mies
        Omanikäistä kiiitos kirjoitti:

Naiset elävät keskimäärin 7 vuotta pidempään. Eli jos kumppania haetaan kannattaisi naisen ottaa itseään 7 vuotta nuorempi mies. Itse olen 30 ja etsin ikäistäni seuraa. Jos etsisin isäni ikäistä, suuntaisin terapiaan ennen deittipalstoja.

Elinikä on kovin yksilöllinen ja sattumanvarainen. Ota itseäsi 7 vuotta nuorempi mies ja hän voi kuolla huomenna auto-onnettomuudessa. Ja jos ei satu kuolemaan, niin voit olla varma, että alkaa hyppiä vieraissa, kunhan olet menopaussissasi tai menettänyt muuten naisellisuutesi, parin lapsen jälkeen. Miehen seksuaalisuus kun ei sammu!

Kuvittellaan, että jumala kysyy sinulta, haluatko tavata miehen, jota rakastat yli kaiken, mutta teille annetaan vain yksi vuosi aikaa? Mitä vastaisit?

Me elämme aina tässä ja nyt. Rakkaus ei kysy ikää eikä annettua aikaa.

• Omanikäistä kiitos
        Suomalainen mies kirjoitti:

Elinikä on kovin yksilöllinen ja sattumanvarainen. Ota itseäsi 7 vuotta nuorempi mies ja hän voi kuolla huomenna auto-onnettomuudessa. Ja jos ei satu kuolemaan, niin voit olla varma, että alkaa hyppiä vieraissa, kunhan olet menopaussissasi tai menettänyt muuten naisellisuutesi, parin lapsen jälkeen. Miehen seksuaalisuus kun ei sammu!

Kuvittellaan, että jumala kysyy sinulta, haluatko tavata miehen, jota rakastat yli kaiken, mutta teille annetaan vain yksi vuosi aikaa? Mitä vastaisit?

Me elämme aina tässä ja nyt. Rakkaus ei kysy ikää eikä annettua aikaa.

Tuo kysymys on sellainen, johon ei voi yksiselitteisesti vastata. Tottakai jokainen meistä voi kuolla vaikka huomenna, mutta eihän se sentään voi olla lähtökohtana kun vakavaa suhdetta ajatellaan. Itselleni vaan tuo suunnilleen omanikäinen kumppani tuntuu parhaimmalta. En osaisi ihastua eri sukupolvea olevaan mieheen, se tuntuisi luonnonvastaiselta. Lisäksi haluan ajatella vanhenevani yhdessä jonkun kanssa, se on kaunista. Minulle esim. tuo aiemman kirjoittajan lista vanhoista isistä kuulostaa karmealta. Olen iloinen että isäni oli alle 30-vuotias minut saadessaan ja on edelleen hyvissä voimissa. Vanhemmuus ei ole vain siemenen luovuttamista ja vanhana ei voi samalla tavalla olla vanhempi kuin nuorena puhumattakaan siitä että lapset jäävät nuorena isättömiksi (joo, edelleen voi kuolla vaikka huomenna, mutta todennäköisyydet). Ikääntyminen pitää vaan hyväksyä.

• Suomalainen mies
        Omanikäistä kiitos kirjoitti:

Tuo kysymys on sellainen, johon ei voi yksiselitteisesti vastata. Tottakai jokainen meistä voi kuolla vaikka huomenna, mutta eihän se sentään voi olla lähtökohtana kun vakavaa suhdetta ajatellaan. Itselleni vaan tuo suunnilleen omanikäinen kumppani tuntuu parhaimmalta. En osaisi ihastua eri sukupolvea olevaan mieheen, se tuntuisi luonnonvastaiselta. Lisäksi haluan ajatella vanhenevani yhdessä jonkun kanssa, se on kaunista. Minulle esim. tuo aiemman kirjoittajan lista vanhoista isistä kuulostaa karmealta. Olen iloinen että isäni oli alle 30-vuotias minut saadessaan ja on edelleen hyvissä voimissa. Vanhemmuus ei ole vain siemenen luovuttamista ja vanhana ei voi samalla tavalla olla vanhempi kuin nuorena puhumattakaan siitä että lapset jäävät nuorena isättömiksi (joo, edelleen voi kuolla vaikka huomenna, mutta todennäköisyydet). Ikääntyminen pitää vaan hyväksyä.

Olisikohan nyt niin, ettei sinulla ole vielä yhtään pitkää suhdetta takana, ei yhdessä asumista, ei lapsia. Aprikoin näin, koska minusta tuntuu, ettet tiedä, mitä rakkaus on. Ei rakkaus kohdistu ikään vaan ihmiseen.

Otetaan toinen ajatusleikki. Kuvitellaan, että sinä tapaat täydellisen miehen, jota rakastat yli kaiken. Elät hänen kanssaan onnellisesti 30 vuotta ja sitten sinä heräät unesta ja jumala (leikitään, että sellainen on) kysyy sinulta, että haluaisitko tavata tuon miehen oikeasti, mutta että tapaat hänet 15 vuotta vanhempana kuin unessasi ja sinä olet edelleen ikäisesi. Kuinka suuri ja tosi rakkautesi on?

Ei rakkaus kohdistu ikään vaan ihmiseen. Se, että viihdytkö jonkun seurassa ei riipu iästä vaan asioista, jotka teitä yhdistää.

• -nainen-

Olisikohan nyt niin, ettei sinulla ole vielä yhtään pitkää suhdetta takana, ei yhdessä asumista, ei lapsia. Aprikoin näin, koska minusta tuntuu, ettet tiedä, mitä rakkaus on. Ei rakkaus kohdistu ikään vaan ihmiseen.

Otetaan toinen ajatusleikki. Kuvitellaan, että sinä tapaat täydellisen miehen, jota rakastat yli kaiken. Elät hänen kanssaan onnellisesti 30 vuotta ja sitten sinä heräät unesta ja jumala (leikitään, että sellainen on) kysyy sinulta, että haluaisitko tavata tuon miehen oikeasti, mutta että tapaat hänet 15 vuotta vanhempana kuin unessasi ja sinä olet edelleen ikäisesi. Kuinka suuri ja tosi rakkautesi on?

Ei rakkaus kohdistu ikään vaan ihmiseen. Se, että viihdytkö jonkun seurassa ei riipu iästä vaan asioista, jotka teitä yhdistää.

Niin mutta tuo ajatusleikki toisinpäin. Mies 54 v saa nähdä naisen- sellaisena kuin haluaa -unessa. Hän tapaa hänet sitten todellisuudessa. Mutta voi kauhistus - hän on samanikäinen!!! Mies hylkää hänet koska hän haluaa ikäluokasta 30-40 v . Siinähän on aloittajan ongelma...
        Siis sinun mielestä mies voi valikoida naisen iän mutta nainen on heti kokematon ja typerä jos ei halua vanhaa miestä. Minä olet pitkän avioliiton elänyt enkä halua vanhaa miestä rinnalleni. En tarvitse isän korviketta. Minulla on jo isä.

• Hoitsu 52
        Omanikäistä kiiitos kirjoitti:

Makaat sairaalassa.

• Samanikäistä kiitos
        -nainen- kirjoitti:

Niin mutta tuo ajatusleikki toisinpäin. Mies 54 v saa nähdä naisen- sellaisena kuin haluaa -unessa. Hän tapaa hänet sitten todellisuudessa. Mutta voi kauhistus - hän on samanikäinen!!! Mies hylkää hänet koska hän haluaa ikäluokasta 30-40 v . Siinähän on aloittajan ongelma...
        Siis sinun mielestä mies voi valikoida naisen iän mutta nainen on heti kokematon ja typerä jos ei halua vanhaa miestä. Minä olet pitkän avioliiton elänyt enkä halua vanhaa miestä rinnalleni. En tarvitse isän korviketta. Minulla on jo isä.

Entäs sitten 54-vuotias tapaa 80-vuotiaan ihannenaisensa? Eihän ikä voi merkata mitään jos rakastuu ihmiseen. Kyllä se vaan merkkaa. Se että jonkun kanssa tulee hyvin juttuun ja on paljon yhteistä, ei tarkoita aina romanttista rakkautta. Voi olla myös ystävä. Minulle parisuhde vaatii molemmat, eroottisen puolen ja henkisen yhteyden. Jos toinen puuttuu, en rakastu romanttisesti, silloin ollaan ystäviä. En osaa tuntea eroottista vetoa isäni ikäisiin, kuten kuvittelen etteivät monet miehetkään äitinsä ikäisiin. Luonnollista. Ja kyllä olen ollut pitkässä parisuhteessa, lapsia minulla ei vielä ole, mutten usko kantani siitä olennaisesti muuttuvan.

• Suomalainen mies
        Samanikäistä kiitos kirjoitti:

Entäs sitten 54-vuotias tapaa 80-vuotiaan ihannenaisensa? Eihän ikä voi merkata mitään jos rakastuu ihmiseen. Kyllä se vaan merkkaa. Se että jonkun kanssa tulee hyvin juttuun ja on paljon yhteistä, ei tarkoita aina romanttista rakkautta. Voi olla myös ystävä. Minulle parisuhde vaatii molemmat, eroottisen puolen ja henkisen yhteyden. Jos toinen puuttuu, en rakastu romanttisesti, silloin ollaan ystäviä. En osaa tuntea eroottista vetoa isäni ikäisiin, kuten kuvittelen etteivät monet miehetkään äitinsä ikäisiin. Luonnollista. Ja kyllä olen ollut pitkässä parisuhteessa, lapsia minulla ei vielä ole, mutten usko kantani siitä olennaisesti muuttuvan.

En oikein ymmärrä noiden sinun esimerkkiesi voimaa. Kukaanhan ei kiellä sinua valitsemasta puolisoasi juuri niin pinnallisten arvojen perusteella kuin haluat. Mutta sinä arvostelet täällä jotakuta, joka haluaa itselleen hedelmällisen naisen. Se ei ole pinnallinen valinta. Se on kaikkein tärkein luonnonvalinta.

Entä, jos tapaisit aivan upean miehen, fiksun, hauskan, komean, sopivan lihaksikkaan, elämäntaitoisen ja hän melkein lukisi ajatuksiasi. Siis kaikin puolin täydelliseltä vaikuttava perustuen aisteihisi ja omiin havaintoihisi. Sitten jossain vaiheessa kysyisit, minkä ikäinen hän on, kun et osaa ollenkaan arvioida ja hän vastaisi olevansa vaikka 55-vuotias. Torjuisitko hänet?

Minusta jokaisella sydämellä tulee olla oikeus valita itse kenenkään sitä arvostelematta. Minusta sinulle ei ole oikeutta arvostella aloittajaa vain siksi, että hänen (luonnollinen) preferenssinsä on nuori (hedelmällinen) nainen. En ole uskovainen, mutta minustakin rakkaudentyön häirintä on synneistä suurimpia.

Ja huomaa, niin kipeää kun se naiselle voi olla, niin siinä ei ole mitään pinnallista, että hedelmällinen mies etsii hedelmällistä naista itselleen. Naisella on aina oikeus torjua, mutta se on aina kahdenkeskinen asia eikä julkisesti yhteisössä tuomittava.

Meillä on sellainen vinoutuma näkemyksissämme, että kuvittelemme miehen ja naisen olevan samanlaisia. Jo tasa-arvo käsitteemme on laeilla määritelty samanlaisuudeksi. Mutta vaikka lakeja kirjoitettaisiin kuinka, niin mies ja nainen ovat erilaisia. Miehen hedelmällisyysjakso on liki kaksinkertainen verrattuna naiseen. Raskaus on nimensä mukaisesti kovin raskas naiselle. Siementen ruiskaus taas suht kevyt toimitus miehelle.

Suvaitsevaisuutta kiitos!

• Omanikäistä kiitos

En oikein ymmärrä noiden sinun esimerkkiesi voimaa. Kukaanhan ei kiellä sinua valitsemasta puolisoasi juuri niin pinnallisten arvojen perusteella kuin haluat. Mutta sinä arvostelet täällä jotakuta, joka haluaa itselleen hedelmällisen naisen. Se ei ole pinnallinen valinta. Se on kaikkein tärkein luonnonvalinta.

Entä, jos tapaisit aivan upean miehen, fiksun, hauskan, komean, sopivan lihaksikkaan, elämäntaitoisen ja hän melkein lukisi ajatuksiasi. Siis kaikin puolin täydelliseltä vaikuttava perustuen aisteihisi ja omiin havaintoihisi. Sitten jossain vaiheessa kysyisit, minkä ikäinen hän on, kun et osaa ollenkaan arvioida ja hän vastaisi olevansa vaikka 55-vuotias. Torjuisitko hänet?

Minusta jokaisella sydämellä tulee olla oikeus valita itse kenenkään sitä arvostelematta. Minusta sinulle ei ole oikeutta arvostella aloittajaa vain siksi, että hänen (luonnollinen) preferenssinsä on nuori (hedelmällinen) nainen. En ole uskovainen, mutta minustakin rakkaudentyön häirintä on synneistä suurimpia.

Ja huomaa, niin kipeää kun se naiselle voi olla, niin siinä ei ole mitään pinnallista, että hedelmällinen mies etsii hedelmällistä naista itselleen. Naisella on aina oikeus torjua, mutta se on aina kahdenkeskinen asia eikä julkisesti yhteisössä tuomittava.

Meillä on sellainen vinoutuma näkemyksissämme, että kuvittelemme miehen ja naisen olevan samanlaisia. Jo tasa-arvo käsitteemme on laeilla määritelty samanlaisuudeksi. Mutta vaikka lakeja kirjoitettaisiin kuinka, niin mies ja nainen ovat erilaisia. Miehen hedelmällisyysjakso on liki kaksinkertainen verrattuna naiseen. Raskaus on nimensä mukaisesti kovin raskas naiselle. Siementen ruiskaus taas suht kevyt toimitus miehelle.

Suvaitsevaisuutta kiitos!

Pyydät suvaitsevaisuutta, muttet kykene suvaitsemaan muiden mielipiteitä jotka poikkeavat omistasi. Ikä ei ole pinnallinen peruste. En kiihotu vanhuksista ja minun ikäiselleni yli viisikymppinen on todellakin vanha ihminen. Se ei ole pinnallista. Varmasti monet miehet haaveilevat vielä vanhanakin nuorista kauniista naisista, kuten vanhat naisetkin nuorista miehistä. Nuorilla ei kuitenkaan ole mitään velvollisuutta haluta vanhaa kumppania. Nuoriakin miehiä on ja omanikäisestä viehättyminen on minusta luonnollisempaa kuin merkittävästi eri ikäisestä.

Tämä on keskustelupalsta, siksi tuon oman mielipiteeni esiin. En ole kieltänyt ketään olemasta eri-ikäisen kanssa, perustelen vain miksi aloittajalla ei käy tuuri nuorten naisten kanssa kun hän sitä niin ihmettelee. Ymmärrän että se harmittaa olla vanha, mutta on vähän säälittävää olla sitkeästi hyväksymättä sitä että yhtä paljon kuin on nuoria naisia on myös nuoria miehiä. Kysymykseesi että jos saisin tietää miehen olevan 55-vuotias hänestä viehätyttyäni on minulle absurdi, en viehättyisi hänestä koska 55-vuotias ei voi olla 30-vuotiaan oloinen. Sama kuin kysyisin sinulta että jättäisitkö 80-vuotiaan naisen kun saisit tietää hänen olevan 80-vuotias.

• Yääääk

Tuliko mieleen, että esimerkkisi papoista olivat julkimoita? Ei tämä kuule taviksia koske, mutta miehet vain haaveilevat...

• naisen tulee

saada tasoisensa kumppani.

• pedofiili pappa

niaset ajattelevat aina et oot pappa..... hyi.

• miten pimee juttu

sama kuin sanois, valitse punanen tai vihree herää kuolleista ja katso kumpi se oli...

• Suomi-Naiset_Rules!
        ok kirjoitti:

Kun vanhenemme, niin naiset kuin miehetkin haluavat nuorempaa kumppania seuralaisekseen tiedän paljon pareja joissa nainen on 50 kuten minä ja hakee nuorta miestä seurakseen juuri sitä 30 - 40 vuotiasta

Mä suosittelisin, että yrität ottaa vähän iisimmin, ja hyväksyä sen tosiasian, että netti-ilmoituksiin tulevien vastausten taso vaihtelee suuresti. Itselläni on hyviä kokemuksia tällaisesta paikasta http://bit.ly/deitti-seuraa
        Ehkä sinuakin onnistaa ja löydät sieltä kauniin, rehellisen ja savuamattoman Suomalaisen naisen:)

• tuota tuota

älä nyt suutu, mutta olen 43 v nainen enkä voisi kuvitellakaan seurustelevani itseäni 10 v vanhemman miehen kanssa. Mitäs jos alkaisit katella ihan oman ikäisiäsi naisia? Minusta yli viiskymppiset on ukkeleita, jotka vaan kehuskelevat rahoillaan ja omaisuudellaan. Seksitaidot tuntuvat olevan huippuluokkaa. En tosin ole kokeillut, mutta näin antavat ymmärtää. Enkä haluakaan kokeilla. Kyllä oman ikäinen on paras :D.

• Suomalainen mies

Sinulla on yli kymmenkertainen todennäköisyys saada keskenmeno yli nelikymppisenä naisena verrattuna 25-vuotiaaseen, mikäli ylipäätään olet vielä hedelmällinen. Kuka hedelmällinen mies näkee sinussa Naisen? Ilkeää, mutta totta. Sinä olet jo maassa makaava omena, vähän ruskistunut. Miksi hedelmällinen mies ei poimisi oksalta hedelmällisempää?

Anteeksi loukkaavat sanani. Nämä ovat niitä asioita, joita ei saa sanoa ääneen.

• väärin...

Sinulla on yli kymmenkertainen todennäköisyys saada keskenmeno yli nelikymppisenä naisena verrattuna 25-vuotiaaseen, mikäli ylipäätään olet vielä hedelmällinen. Kuka hedelmällinen mies näkee sinussa Naisen? Ilkeää, mutta totta. Sinä olet jo maassa makaava omena, vähän ruskistunut. Miksi hedelmällinen mies ei poimisi oksalta hedelmällisempää?

Miesten tulee siis ottaa ero aina kun nainen täyttää 40 v ja naida uusi nuori vaimo. Heittää se pudonnut omena roskiin ja poimia uusi. Wau. Sinä olet todella Mies. Luuletko että hedelmällisyys tekee naisesta Naisen? Jumala on aina ollut toista mieltä. Kautta Raamatun historian on Jumala valinnut suunnitelmiensa toteuttamiseen naisia jotka ovat liian vanhoja saamaan lapsia tai muuten mahoja...p.Saara, p. Raakel, p. Anna jne. Kaikki he ovat Naisia naisten joukossa. Esim Saara joka ei voinut saada lapsia oli niin kaunis ettei faaraokaan voinut pitää näppejään erossa (Saara sai lapsen sitten vanhalla iällä kun menopaussikin oli jo ollut...mutta Abram ei koskaan hylännyt vaimoaan eikä ottanut toista sillä Saara oli Nainen myös hedelmättömänä ja vanhana kuten oli ollut nuorena hedelmättömänä kaunottarena...Abram rakasti häntä), Raakel joka myös oli hedelmätön, oli niin kaunis että Jaakob teki 14 v raskasta työtä saadakseen hänet puolisokseen vaikka hänellä oli rinnallaan hyvin hedelmällinen Leea joka tuosta vaan pyöräytteli lapsukaisia...mutta Jaakob ei rakastanut hedelmällistä Leeaa vaan hedelmätöntä Raakelia, Anna taas on yksi kunnioitetuimpia Naisia joka myös vanhalla iällä menopaussin jälkeen sai ainokaisensa Neitseen Marian. Annahan kuoli vanhuuteen annettuaan Neitseen Marian temppelin huostaan 3 v iässä. Niin suurta kunniaa ei monelle naiselle ole elämässä suotu että saa synnyttää maailmaan lapsukaisen josta tulee Jumalanäiti.
        T'ämä nyt oli kovin raamatullista tekstiä mutta laitoin sen tähän vain osoittaakseni, että nainen voi olla Nainen suurella N:llä hedelmättömänä ja myös menopaussin jälkeen. Näin on ollut kautta historian. Naisen naiseus ei ole lapsen saamisesta kiinni. Naisen naiseus ei myöskään ole iästä kiinni.

• ok.sit

Paljonpa sinulta jää sitten kokematta, usein vanhemmat miehet omaavat paremman yleiskunnon kuin nuoremmat miehet, lapset on jo maailmalla aikaa jää runsaasti enemmän oman kunnon yllä pitämiseen, nuoremmilla on ne lapset huollettava, lähde siinä sitten lenkille jos pääset, ja mitä seksiin tulee se seisooko miehellä 54 vuotiaana riippuu täysin hänen terveyden tilastaan, nuoremmilla miehillä jo 30 v pitää viegraa naksia kielen alle. kun omaavat huonon yleiskunnon, tupakointi, karja valvominen epäsäännöllinen elämäntapa, kun kaikki ynnätään pari suhde alkaa rakoilla jne.
        Kirjoittajana minulla on pitkä avioliitto takana joten tiedän mistä puhun, ja vastauksesi on sinun henkilökohtainen mielipiteesi, kun tämä josta kerron halu nuorempaa naista, nuorempi nainen pysyy ja kestää esim hyötyliikunnan vauhdin paremmin kuin vanhempi nainen, en edelleenkään arvostele mielipidettäsi, mutta samalla kerroin omani.

• jaa-a....

Mutta entäs sitten se, että kuka hedelmällisessä iässä oleva nainen oikeasti muka haluaisi jonkun yli viisikymppisen miehen. Voihan siinä iässä olla vielä ihan ok kunnossa, mutta jaksaisiko sitten kuitenkaan lapsiperhearkea pienten lasten kanssa samassa määrin kuin nuorempi mies. Tuskinpa. Ja mitenkäs tilanne vaikka kymmenen vuoden jälkeen, ukko on päälle kuusikymppinen ja jää eläkkeelle lapsen ollessa 10v ja jos on lykätty maailmaan se nyt taaperoikäinen iltatähti, niin sepäs ei välttämättä ehdi edes tuohon ensimmäisen vuosikymmenen loppuun ennen kuin isä heittää lusikan nurkkaan. Unohtamatta tietenkään näitä kaikenmaailman vanhuudenvaivoja sun muita, voi siinä puolet nuoremmalla vaimolla olla hieman tukalat oltavat, kun lasten lisäksi hoidettavana on vielä heidän eläkeikäinen isänsä.

Kyllä se vanhempi mieskin on suurimmalle osalle nuorista naisista se mätä omena noin niin kuin parisuhde- ja perheenperustamismielessä. Kaikkea ei katsos voi ajatella vain sen miehen kannalta, että mitä hän haluaa.

• Herapera
        jaa-a.... kirjoitti:

Mutta entäs sitten se, että kuka hedelmällisessä iässä oleva nainen oikeasti muka haluaisi jonkun yli viisikymppisen miehen. Voihan siinä iässä olla vielä ihan ok kunnossa, mutta jaksaisiko sitten kuitenkaan lapsiperhearkea pienten lasten kanssa samassa määrin kuin nuorempi mies. Tuskinpa. Ja mitenkäs tilanne vaikka kymmenen vuoden jälkeen, ukko on päälle kuusikymppinen ja jää eläkkeelle lapsen ollessa 10v ja jos on lykätty maailmaan se nyt taaperoikäinen iltatähti, niin sepäs ei välttämättä ehdi edes tuohon ensimmäisen vuosikymmenen loppuun ennen kuin isä heittää lusikan nurkkaan. Unohtamatta tietenkään näitä kaikenmaailman vanhuudenvaivoja sun muita, voi siinä puolet nuoremmalla vaimolla olla hieman tukalat oltavat, kun lasten lisäksi hoidettavana on vielä heidän eläkeikäinen isänsä.

Kyllä se vanhempi mieskin on suurimmalle osalle nuorista naisista se mätä omena noin niin kuin parisuhde- ja perheenperustamismielessä. Kaikkea ei katsos voi ajatella vain sen miehen kannalta, että mitä hän haluaa.

Mä haen Thaimaasta itselleni nuoren kodinhoitajan ja vähät välitän rumien katkerien, ahdasmielisten, suvaitsemattomien ja eltaantuneiden keski-ikäisten suomalaisten motkottajien kaakatuksista. Ja kun mä kyllästyn tai haluan vaihtelua, niin lähetän kotiin ja tilaan toisen.

Mä en ymmärrä, mitä hienoa näissä suomalaisissa nirppanokissa on. AP. ota sinäkin eukko Thaimaasta. Ei sen kohdun tarvitse olla suomalainen. Antaa näiden treenaamattomien suomihorojen juosta Turkkiin ja Kreikkaan, jossa saavat rakastua ihanaan machomieheen, joka kunnioittaa heitä koko elämänsä ajan. Siellä naiset ovat onnellisia hellojensa ääressä siveysvyö päällä.

Miksi kutsutaan suomalaista naista, joka on menettänyt 90% älystään?
        - Eronneeksi. Äijä lähti nuoremman matkaan.

• jäkäjäkäjää..

Ette varmaan ymmärrä miten hauskaa on nuorista lukea kun vanhat naiset ja miehet haukkuvat toisiaan vanhoiksi. :D Sama kuin kaksi kymmenvuotiasta haukkuisi toisiaan pikkupennuiksi. 43-vuotias nainen on yhtä vanha kuin 43-vuotias mies. Se ei siitä miksikään selittämällä muutu.

• noin se menee

tuon hedelmällisyyden suhteen. Mutta kun lapset on tehty jo, eikä vielä aivan rupsahtanut rusina ole muualta kuin munasarjoista, niin on varaa valita, minkä ikäisten kanssa haluaa seurustella. Toki jos ap-mies hedelmällistä naista etsii, huomattavasti nuorempi naisen on oltava. Ihmettelen vaan näinköhän herralla käy flaksi? Miksi alle nelikymppiset naiset sedän kanssa haluaisivat seurustella?
        Pitäydyn edelleen kannassani. Kyllä nelikymppiset miehet tietää mitä naiselle pitää tehdä ja jaksaa.

• näin sitten kävi
        Herapera kirjoitti:

Mä haen Thaimaasta itselleni nuoren kodinhoitajan ja vähät välitän rumien katkerien, ahdasmielisten, suvaitsemattomien ja eltaantuneiden keski-ikäisten suomalaisten motkottajien kaakatuksista. Ja kun mä kyllästyn tai haluan vaihtelua, niin lähetän kotiin ja tilaan toisen.

Mä en ymmärrä, mitä hienoa näissä suomalaisissa nirppanokissa on. AP. ota sinäkin eukko Thaimaasta. Ei sen kohdun tarvitse olla suomalainen. Antaa näiden treenaamattomien suomihorojen juosta Turkkiin ja Kreikkaan, jossa saavat rakastua ihanaan machomieheen, joka kunnioittaa heitä koko elämänsä ajan. Siellä naiset ovat onnellisia hellojensa ääressä siveysvyö päällä.

että osui ja upposi ;D

• Hyi hiv
        Herapera kirjoitti:

Täällä kai keskusteltiin parisuhteista.

• Stova Kondis
        Hyi hiv kirjoitti:

Täällä kai keskusteltiin parisuhteista.

Prostituoitu ... siis antaa seksia korvausta vastaan – miten se eroaa suominaisesta? Ei se ole hullu, joka paljon pyytää vaan se joka maksaa. Paljone edullisemmaksi thai-nainen tulee kuin suominainen ja on muuten joka suhteessa parempi.

• u8gdcnj

Luontevinta on seuustella suhteellisen samanikäisten max 5 vuotta yli/ali kanssa. Kyllä se ikä näkyy vaikka mitä muuta yrittäisi todistella. Turha vaiva pyristellä tuulimyllyjä vastaan. Sitäpaitaitsi 50 naisissa on nykyään tosi simpsakoita ja hyvinsäilyneitä vaikka eivät enää synnytäkään. Voisitko ap. ajatella kahden,kypsän aikuisen suhdetta.Se voisi antaa jotain uutta suuntaa elämään.

• Stova Kondis
        u8gdcnj kirjoitti:

Luontevinta on seuustella suhteellisen samanikäisten max 5 vuotta yli/ali kanssa. Kyllä se ikä näkyy vaikka mitä muuta yrittäisi todistella. Turha vaiva pyristellä tuulimyllyjä vastaan. Sitäpaitaitsi 50 naisissa on nykyään tosi simpsakoita ja hyvinsäilyneitä vaikka eivät enää synnytäkään. Voisitko ap. ajatella kahden,kypsän aikuisen suhdetta.Se voisi antaa jotain uutta suuntaa elämään.

"Kyllä se ikä näkyy vaikka mitä muuta yrittäisi todistella. Turha vaiva pyristellä tuulimyllyjä vastaan."

Miten sinä todistat itse tämän?

Parit joilla on paljon ikäeroa ovat näilläkin foorumeilla puolustaneet suurta ikäeroa parisuhteessaan. En muista yhtä ainutta poikkeusta. Ilta-Sanomissa oli kerran artikkeli tällaisista tunnetuista pareista ja jokainen niistä (ehkä Risto-Matti Ratiaa lukuunottamatta) kertoi olevansa erittäin onnellinen juuri sen ihmisen kanssa.

Turha pyristellä tuulimyllyjä vastaan? Siis hedelmällisen miehen pitäisi hyväksyä se vale, ettei ole enää mies. Yhtä hyvin hän voi istua alas ja mädäntyä pois. Elämällä ei ole miehelle mitään arvoa sen jälkeen.

Mutta oletkohan tajunnut, että ikä kohtelee naista paljon julmemmin kuin miestä. Varo vaan. Pidä sitten kiinni omista periaatteistasi, kun ne kääntyvät itseäsi vastaan!

• really?
        Stova Kondis kirjoitti:

Prostituoitu ... siis antaa seksia korvausta vastaan – miten se eroaa suominaisesta? Ei se ole hullu, joka paljon pyytää vaan se joka maksaa. Paljone edullisemmaksi thai-nainen tulee kuin suominainen ja on muuten joka suhteessa parempi.

taas on miehet vauhdissa! kun ne ei suostu myöntämään sitä tosiasiaa, että suomalaiset naiset eivät vain rakastu niihin, heti haukutaan horoiksi. Nämä älynlahjattomat mihet voisi katsoa peiliin ja miettiä: ehkä se johtuukin teistä miehistä itsestänne että teillä luusereilla ei ole naista (muutakun maksullinen thaimaasta, joka sekään ei haluaisi olla kanssanne). Hankkikaa selkärangat ja munat sekä opetelkaa mitä sana "huora" edes tarkoittaa.

• nuorempaa

Olen 57 -vuotias urheilullinen, pitkä ja terve mies. Älä nyt suutu, mutta kyllä ikäiseni naiset ovat pääsääntöisesti niin mummoutuneita, että ei niistä löydy vertaista seuraa. Siski katselenkin huomattavasti nuorempia naisia. Parasta seksiä olen harrastanut 12 vuotta nuoremman kanssa, siinä menee aina koko yö!
        Pääsemme harvoin tapaamaan ja se harmittaa.
        En todellakaan tunne itseäni ukkeliksi, vaikka pappa olenkin!
        Vielä sinulle kysymys 43v nainen: Onko Matti Vanhasen olemus ukkomainen? Hän on sinua 10 vuotta vanhempi!
        Väitän, että suurin osa 40 kymppisistä naisista pitää Mattia nuorekkaana ja salskeana ja tavoitaltavana miestyyppinä!

• sdfsfsdfs
        Stova Kondis kirjoitti:

"Kyllä se ikä näkyy vaikka mitä muuta yrittäisi todistella. Turha vaiva pyristellä tuulimyllyjä vastaan."

Miten sinä todistat itse tämän?

Parit joilla on paljon ikäeroa ovat näilläkin foorumeilla puolustaneet suurta ikäeroa parisuhteessaan. En muista yhtä ainutta poikkeusta. Ilta-Sanomissa oli kerran artikkeli tällaisista tunnetuista pareista ja jokainen niistä (ehkä Risto-Matti Ratiaa lukuunottamatta) kertoi olevansa erittäin onnellinen juuri sen ihmisen kanssa.

Turha pyristellä tuulimyllyjä vastaan? Siis hedelmällisen miehen pitäisi hyväksyä se vale, ettei ole enää mies. Yhtä hyvin hän voi istua alas ja mädäntyä pois. Elämällä ei ole miehelle mitään arvoa sen jälkeen.

Mutta oletkohan tajunnut, että ikä kohtelee naista paljon julmemmin kuin miestä. Varo vaan. Pidä sitten kiinni omista periaatteistasi, kun ne kääntyvät itseäsi vastaan!

" Ilta-Sanomissa oli kerran artikkeli tällaisista tunnetuista pareista ja jokainen niistä (ehkä Risto-Matti Ratiaa lukuunottamatta) kertoi olevansa erittäin onnellinen juuri sen ihmisen kanssa."

Haloo! mitä muuta ne olisivat lehdessä kertoneet? "Me aiotaan erota"?????

• Punainen_omena

HAHAHAHAHAHA!!!!!!

Joo, epäilemättä kun siellä deittipalstoilla pyöriskelet niin on sullakin varmaan monta punasta kiinteetä omenaa "poimittavana". Kannattais ehkä pitäytyä niissä "vähän ruskistuneissa" vai mitä?

Kuulostaa omaan korvaan ihan älyttömältä. Paasaat kaikenlaista biologisesta seksuaalisesta valinnasta joka pohjautuu naisen hedelmällisyyteen. Nimenomaan: biologisessa seksuaalisessa valinnassa NAINEN toimii valitsijana, ei mies. Toisin sanoen sinä et suinkaan ole se kenellä on oikeus valikoida mehevät omenat oksilta, vaan sinä olet se joka yrittää houkuttaa valikoivaa sukupuolta valikoimaan sinut.
        Vaikka mies ehkä kykeneekin vielä ruiskimaan hedelmällistä spermaa sinun iässäsi niin se ei todellakaan tarkoita sitä että olisit itsekään enää siellä seksuaalisen valinnan huipulla. Naiset kun haluavat itselleen myös hedelmällisen (=nuoren) miehen. Vanhemmilla on eturauhasvaivoja, seksuaalista kyvyttömyyttä, alhaiset testosteronitasot, vähemmän kiihottava ulkomuoto jne. Nuoret jaksaa painaa vaikka koko yön, kroppa on haluttava (hyvä ryhti, lihaksisto, ei fyysisiä vaivoja=hyvää materiaalia pesänsuojelijaksi, peittoaa kaikki vanhat ja vaivaiset miehet mennen tullen) ja korkea testosteronitaso saa ovuloivilta naisilta jalat alta. Tätähän ne naiset haluaa ;)

Toisin sanoen, kehottaisin katsomaan peiliin ja miettimään että miksi sitä seuraa ei tahdo löytyä; olisiko syynä mahdollisesti se että olet asettanut riman vähän turhan ylös ja kaiken huipuksi kylvät vielä omituisia maailmankatsomuksiasi ja hourailet hedelmällisistä naisista ympäri kyliä?

Terv. yks mehevä 21-vuotias omena

• Tuotahan se jo on
        Herapera kirjoitti:

Ja sitten kun otat uuden niin tämä ex jää sitten Suomeen muitten elätettäväksi. Kyllä ne kuule mieluummin jää tänne, kun lähtee Thaimaaseen takasi.

Pääsevät sossun luukulle hakemaan rahaa jne...

Kyllä tuo prostituutio pitää saada täällä viralliseksi touhuksi, että saavat noi äijät pussinsa tyhjentää ilman, että veronmaksajien taakkaa kasvatetaan.

• 35vnaikkonen
        nuorempaa kirjoitti:

Olen 57 -vuotias urheilullinen, pitkä ja terve mies. Älä nyt suutu, mutta kyllä ikäiseni naiset ovat pääsääntöisesti niin mummoutuneita, että ei niistä löydy vertaista seuraa. Siski katselenkin huomattavasti nuorempia naisia. Parasta seksiä olen harrastanut 12 vuotta nuoremman kanssa, siinä menee aina koko yö!
        Pääsemme harvoin tapaamaan ja se harmittaa.
        En todellakaan tunne itseäni ukkeliksi, vaikka pappa olenkin!
        Vielä sinulle kysymys 43v nainen: Onko Matti Vanhasen olemus ukkomainen? Hän on sinua 10 vuotta vanhempi!
        Väitän, että suurin osa 40 kymppisistä naisista pitää Mattia nuorekkaana ja salskeana ja tavoitaltavana miestyyppinä!

No voi jessus, Matti Vanhanen. En tunne kyllä yhtään ikäistäni naista joka himoitsisi Vanhasta. En olisi tosin kiinnostunut hänestä vaikka hän olisi nuorempikin, niin pökkylämäinen ja kuivakka jäpittäjä.

Olen kyllä tavannut ihan komeita ja hyväkuntoisia vanhempia miehiä. En kuitenkaan itse ole ainakaan tähän mennessä tuntenut seksuaalisesti vetoa vanhoihin miehiin. Enemmän tai vähemmän oman ikäisistä kiinnostun. Vanhemmilla miehillä on usein se elämänilo ja hauskuus ja uteliaisuus jo kadonnut.
        Ja siitä seksipuolesta, en tajua miksi aina oletetaan että nainen haluaa vain lepertelyä ja hellyyttä. Kyllä nainen kaipaa kunnon panoakin, ja siihen hommaan ei vanha mies ole paras valinta.

Puhumattakaan että lähtisin hankkimaan lapsia jonkun kuusikymppisen kanssa. Kyllä mies saisi aika rikas olla, että suostuisin moiseen, hih.

• AnttiRikhartti

Onkos siinä jotain kuvottavaa, kun puolivillillä Saulilla on nyt liki 30 vuotta nuorempi vaimo?

SUVAITSEVUUTTA!!!!

• Naiset oppivat

30 vuotiaan pitäisi eds olla sinusta kiinostunut etenkään nettipalstoilla ? livenä jos näkee ja natsaa niin eri juttu.
      30v. Naiset etsii ikäisiään tai vähän nuorempia.
      Ja kyllä fiksuja itsestään huoltapitäviä naisia on 50 ;kin. Mutta vastaavat miehet on kyllä hakusessa. Ehkä sinä olet poikkeus..
      Ja monet tositarkoituksella kummpanin etsijät ovat oikeasti varattuja seksin vonkaajia. Niin en yhtään ihmettele saamiasi vastauksia.

• dfrhgnfvb

sinä nyt kiihtynyt! Ehkä kannattaisi sinunkin sinne peiliin kurkata eikä vain toivotella sitä naisille..???

Olen 35-vuotias nainen eli tuohon ikähaarukkaasi sopiva - mutta en voisi kuvitella seurustelevani ikäisesi miehen kanssa, vaikka olisitkin "ikäiseksesi nuorekas"... Ei se ikä siitä mihinkään muutu. Ja mitä tuohon vastaamiseen tulee, niin kyllä nuo "mistä oot" ja "miksi haet" ovat aika oleellisia kysymyksiä - pitkälti niistä selviää, kannattaako tutustumista edes yrittää jatkaa, eikö?! Eikä se "oikeasti" kiinnostuminenkaan voi selvitä ilman tarkentavia kysymyksiä!
      En tiedä, mihin viittaat tuolla luettelolla miehistä, joihin "naiset retkahtaa aina" - ei pidä paikkaansa ainakaan itsellä. Miesystäväni on siisti, itsestään huolehtiva ja hyväkäytöksinen eikä läträä päihteiden kanssa. Ja uskon, että kaltaisiani aikuisen iän saavuttaneita naisia on paljonkin.

• lkv-heidi

Minä olen hieman alle 30-vuotias ja voisin kyllä kuvitella seurustelevani vanhemman miehen kanssa. Epäilen lyhyiden vastausten syiksi ennemmínkin sitä, että niitä vastauksia tulee niin paljon. Usein valitetaan sitäkin, ettei saada vastausta ollenkaan... Mitä taas tulee paikkakunta kysymykseen, niin onhan se aika olennaista ainakin alkutapaamisten järjestelyissä...

• Faktaa sulle

Etsipä oman ikäluokkasi naisia niin varmasti tärppää, äläkä syytä naisia nirppanokiksi, jos eivät halua vanhempaa seuraa! Ethän sinä itsekään halua edes omanikäisiäsi, saati sitten vanhempia!

• Tottahan tuo

siis tuo vuodatuksesi. Ja perhana, jos en olis naimisissa alkaisin sua vokotteleen usko vaan. Mä en kaipaa retkua mieheksi. Kanssasi saattaisi kolahtaa....hyvällä tavalla. Älä etsi liian nuoria.

• pielessä

Siis 30-40???? Minä olen 38 enkä ikimaailmassa alkaisi seurustelemaan ikäisesi miehen kanssa. 10 vuoden kuluttua olisin jo omaishoitaja kun miehet alkavat sairastella vanhuuttaan siinä 60 iässä. Miksi ottaisin vierelle vanhan miehen kun nuorempiakin on? Mutta jos etsisit ikähaarukalla 45-60 niin voisit löytää vaimon.

• Betty43

Olen ollut nyt avioliitossa 20v itseäni 17v vanhemman miehen kanssa. Olen nainen 43 ja mieheni 60 enkä ole katunut hetkeäkään tätä liittoa.
        Lapsia on 3 kaikki jo aikuisia.
        Asennekysymys tämä kuka voisi kuvitella ja kuka ei seurustelevansa tai menevänsä naimisiin sen mukaan mikä on ikäero. Ihminen vaan rakastuu kun antaa itselleen luvan.
        Ei 60v mies ole vielä mikään vanhus iän puolesta kun ikäloppu voi olla jo 30vuotiaana se riippuu elämäntavoista.

• Suomalainen mies
        Betty43 kirjoitti:

Olen ollut nyt avioliitossa 20v itseäni 17v vanhemman miehen kanssa. Olen nainen 43 ja mieheni 60 enkä ole katunut hetkeäkään tätä liittoa.
        Asennekysymys tämä kuka voisi kuvitella ja kuka ei seurustelevansa tai menevänsä naimisiin sen mukaan mikä on ikäero. Ihminen vaan rakastuu kun antaa itselleen luvan.
        Ei 60v mies ole vielä mikään vanhus iän puolesta kun ikäloppu voi olla jo 30vuotiaana se riippuu elämäntavoista.

Itselläni on vastaavia kokemuksia ja tunnen joitain pariskuntia, joilla on suuri ikäero. Olen myös lukenut paljon aiheesta eri foorumeilta ja voi sanoa, että poikkeuksetta ne, joilla asiasta on kokemusta, eivät tuomitse vaan ovat suorastaan keskimääräistä onnellisempia.

• nlihnl
        Betty43 kirjoitti:

asennekysymys! Minun asenteeni on, että haluan suht samanikäisen miehen kuin itse olen ja niinpä ikäeromme on vaivainen 1½ vuotta. Seitsemän vuotta minua vanhempi seurustelukumppani oli minulle jollain tavalla liian vanha, vastaavasti kuusi vuotta nuorempi liian "kakara". Toki tiedän, että nuo ikäerot ovat mitättömiä esim pariin kymmeneen vuoteen verrattuna, mutta eiköhän sitä itse kukin parhaiten tiedä, mikä itselle sopii. Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle.

• Suomalainen mies kirjoitti:

Itselläni on vastaavia kokemuksia ja tunnen joitain pariskuntia, joilla on suuri ikäero. Olen myös lukenut paljon aiheesta eri foorumeilta ja voi sanoa, että poikkeuksetta ne, joilla asiasta on kokemusta, eivät tuomitse vaan ovat suorastaan keskimääräistä onnellisempia.

eli oikeastaan olet itse nirppanokkainen, sillä kelpuutat naisia tapaamatta vain tietyn ikäiset. No, kai ne naisetkin niin tekevät.

Totta on, ettei iällä ole väliä, ei siis suuntaan eikä toiseen. Enemmän on väliä sillä, kuinka löydetään se yhteinen sävel. Pitää olla yhdistäviä tekijöitä, mielenkiinnon ja maailmankatsomuksen kohteita. Kuitenkin todennäköisyys on että niitä löytyy helpommin omaikäisten joukosta. Mutta ei kaikilla.

Itse olen kokenut että oman ikäisen eli 50 miehet elävät niin erilaista maailmaa kuin itse. Siksipä olenkin ollut itseäni nuorempien kanssa. Juu, enää en toki lapsia tee ja siksi olenkin miehen kanssa, joka on jo elänyt lapsivaiheen yli, mutta kuitenkin nuorempi kuin minä. Yllättäen hän on ajatusmaailmaltaan ja joiltakin asenteiltaan ”vanhempi” kuin minä, joten se varmaan tasaa tuota ikäeroa?

Ymmärrän sinua jos sinulla ei ole lapsia tai et ole saanut elää perhe-elämää, niin jossain vaiheessa sitä myös miehet haluavat elää. Olet vain tainnut herätä tuohon perhe-elämään liian myöhään? Siis ehkä. Voihan olla että suomessa on naisia, joilla on työura vienyt aikaa ja nyt haluavat lapsia, kun aikaa on perheellekin. Ja sellaisia jotka eivät niinkään kaipaa romanttista rakkautta vaan lähinnä isää lapsilleen ei ehkä ole niin runsaasti.

Koska ole hakemassa naista varsin kapealla valinnalla, siihen nyt vain menee aikaa. Eiköhän se ole turha valittaa, ettei niitä joka oksalla kasva? Mutta sitkeyttä etsintääsi, eihän sitä tiedä milloin kohtaat tuon unelmiesi ”prinsessan”.

• oma-elä-mä

Kiva kuulla ajatuksia ja haluan korostaa, että olette kaikki oikeassa ajatustenne kanssa omalla kohdallanne.
        Silti kysyisin yleisesti, että onko ikä jokin syy siihen, että ihmiset elävät yksin, kun eivät löydä elämänkumppaneitaan.

Minusta tärkeintä olisi elämän taso ( onnellisuus-turvallisuus) kun jäykät ulkoa sanellut ehdot.

On totta, että vaativainen lähestyminen muotoa " nirppanokat" kohderyhmänä kertoo kirjoittajan kypsymättömyydestä kohdata oikeasti yhtäkään naista.
        Ainakin tästä keskustelusta olisi pitänyt olla irti kokonaan hiukan brutaalinen lähestyminen.
        Asia sinänsä on mielenkiintoinen.

• Robert Zimmerman
        mummomuori kirjoitti:

eli oikeastaan olet itse nirppanokkainen, sillä kelpuutat naisia tapaamatta vain tietyn ikäiset. No, kai ne naisetkin niin tekevät.

Totta on, ettei iällä ole väliä, ei siis suuntaan eikä toiseen. Enemmän on väliä sillä, kuinka löydetään se yhteinen sävel. Pitää olla yhdistäviä tekijöitä, mielenkiinnon ja maailmankatsomuksen kohteita. Kuitenkin todennäköisyys on että niitä löytyy helpommin omaikäisten joukosta. Mutta ei kaikilla.

Itse olen kokenut että oman ikäisen eli 50 miehet elävät niin erilaista maailmaa kuin itse. Siksipä olenkin ollut itseäni nuorempien kanssa. Juu, enää en toki lapsia tee ja siksi olenkin miehen kanssa, joka on jo elänyt lapsivaiheen yli, mutta kuitenkin nuorempi kuin minä. Yllättäen hän on ajatusmaailmaltaan ja joiltakin asenteiltaan ”vanhempi” kuin minä, joten se varmaan tasaa tuota ikäeroa?

Ymmärrän sinua jos sinulla ei ole lapsia tai et ole saanut elää perhe-elämää, niin jossain vaiheessa sitä myös miehet haluavat elää. Olet vain tainnut herätä tuohon perhe-elämään liian myöhään? Siis ehkä. Voihan olla että suomessa on naisia, joilla on työura vienyt aikaa ja nyt haluavat lapsia, kun aikaa on perheellekin. Ja sellaisia jotka eivät niinkään kaipaa romanttista rakkautta vaan lähinnä isää lapsilleen ei ehkä ole niin runsaasti.

Koska ole hakemassa naista varsin kapealla valinnalla, siihen nyt vain menee aikaa. Eiköhän se ole turha valittaa, ettei niitä joka oksalla kasva? Mutta sitkeyttä etsintääsi, eihän sitä tiedä milloin kohtaat tuon unelmiesi ”prinsessan”.

Elät "niin eri maailmaa"??? Lyön vetoa, että putoaisit heti kärryiltä, jos alkaisimme verrata...
        Kyllä viiskymppiset naiset (kun suurin osa nuoremmistakin!) ovat pihalla nykymenosta, jos miehiin verrataan.
        Kaikessa. Siksi munulla on 39v. avovaimo:)

• ok
        Betty43 kirjoitti:

Kiva lukea kannatusten puolesta olen kanssasi samaa mieltä "ETTÄ KUN SE KOLAHTAA SE ON MENOA "

• Elisa**

"10 vuoden kuluttua olisin jo omaishoitaja kun miehet alkavat sairastella vanhuuttaan siinä 60 iässä".

No eipä se nyt välttämättä noinkaan ole.. Oma isäni on kohta 80v ja ukolla on varmaan parempi kunto ku mulla nyt 46 vuotiaana :)) Edelleen se voittaa mut juoksukilpailussakin. JOka päivä isä käy lenkillä ja on vajaan 70v näkönen ihan reippaasti. En tietysti hänen viriiliydestään tiedä, enkä haluakkaan tietää;)Sen tiedän että ovat äidin kanssa vielä kovin rakastuneita kun saavat elää hyvin ansaittja eläkepäiviään kahdestaan ja reissata ympäri maailmaan.
        Onneksi oma isäni ei kuulu noihin aivottomiin ääliöihin joiden mielestä vaimo pitää vaihtaa 40v täytettyään.
        Mitä yli 50v mies tekee hedelmällisellä naisella? Oma mieheni on 54v ja hän ei ainakaan halua enään yhtään lasta. Eikä missään nimessä haluaisi nuorta naista itelleen enään juuri siksikään kun ne haluaisivat kuitenkin lapsia. Meilläkin on jo lapset aikuisia ja on jo lastenlapsiakin, joten nyt mekin voidaan jo nauttia kahdenkeskisestä elämästä ilman pikkulapsia jatkuvasti jaloissa pyörimässä. Rakastellakin voi koska vaan kun ei tarvi miettii milloin lapsi pölähtää jostain siihen vierelle :)) Lastenlapsista saa nauttia silloin kun siltä tuntuu :)

En voisi kuvitellakaan että (jos olisin nuorempi) että tekisin lapsia jonkun yli 50v miehen kanssa. Ihan sen lapsen takia.En haluaisi että mun lapsi joutuisi kokemaan sitä häpeää että aina kun kulkisi isänsä kanssa niin kaverit luulisi että vaarin kanssa kulkee. Vanhempain iltoihinkaan voisi mennä kun se oli lapselle noloa. Olen nähnyt niitä nuoria jotka on valittaneet juuri siitä kun on niin vanha isä (vaikka hän olis kuinka rakas) mutta kaikki luulee isää hänen vaariksi :( Pitää sitä tulevaa lastakin tällasissa asioissa ajatella.

PS,Ja vaikka olen jo 40 niin olen silti vielä ihan hedelmällinen, mutta en halua enään itselleni missään tapauksessa lasta...ne ajat on jo takana :) Nyt nautitaan elämästä :)

• Hah !
        Robert Zimmerman kirjoitti:

Elät "niin eri maailmaa"??? Lyön vetoa, että putoaisit heti kärryiltä, jos alkaisimme verrata...
        Kyllä viiskymppiset naiset (kun suurin osa nuoremmistakin!) ovat pihalla nykymenosta, jos miehiin verrataan.
        Kaikessa. Siksi munulla on 39v. avovaimo:)

Tekee mieli sanoa, ja sanonkin, kyllä se olet sinä, joka on pudonnut ... Ja aika pahasti vielä kaiken kukkuraksi.

• Hyvä nainen vapaana

Oli ihan pakko vastata sun kysymykseen.Olen savuton ja lähes alkoton eli jos käyn ulkona (erittäin harvoin) voin muutaman siiderin ottaa mutten ole koskaan kännissä.En harrasta yhden illan suhteita,en ole 100kg enkä edes ruma,käyn töissä eikä velkani ole ulosotossa.Kuvani ja treffihakuni on Suomi 24 ja edelleenkin 3v eroni jälkeen sinkku! Eli kyllä meitä kunnollisiakin naisia löytyy,mutta ainakaan minä en luota Suomi 24 oleviin miehiin enää pätkän vertaa ja kun en kapakoissa käy eikä mun tuleva mies sieltä löytyiskään,en tiedä,mistä kunnollisia suht ok näkösiä miehiä osaa etsiä.Kerropa sinä ;)

• tumma ja kiva mies

Olen huomannut samaisen ilmiön että kunnollinen nuorekas nainen ei löydy BUBISTA, vaan ihan jostain muualta, en osaa kertoa mistä sellainen tavoittelemasi mies löytyisi, mutta voin antaa meilini jos katsot aiheelliseksi ja olisin kiinnostava pakkaus mielestäsi, kirjoita ? Maili: [email protected]

• kaikkea sitä kanssa

30-vuotias nainen voisi olla tyttäresi, voisit olla jopa hänen lapsensa isoisä. On todella harvinaista, että nuorehko nainen hakeutuu isänsä ikäiseen seuraan. Harva nuori/keski-ikäinen nainen myöskään toivoo 54-vuotiasta miestä lapsensa isäksi, tämähän on jo eläkkeellä kun lapsi täyttää vasta 10v.

Hakea tietenkin saa, vaikka kuuta taivaalta, mutta turha laittaa toisten syyksi, jos ei omat epärealistiset toiveet tule vihellellen täytetyksi.

• realismia peliin

Kyllähän sitä toivoa saa, mutta luulisi että tuon ikäisellä olisi jo hieman älliä päässä. Tosiaankin kolmikymppinen voisi olla hänen tytär. Vaikeaa olisi itselläni seurustella isäni ikäisen miehen kanssa ja olen jo vähän yli nelikymppinen.
        Eiköhän suurin osa halua puolisokseen oman ikäisen miehen. Minä ainakin.

• jos haluaa

Esimerkiksi avarakatseisuutta! Kyllä parisuhde on sellainen asia, että eiköhän osapuolet keskenään ratkaise ikäeroasiatkin!
        Omassa elämässäni olin kovan paikan edessä, kun kolmekymppinen viehättävä ja kunnollinen tyttö rakastui minuun viisikymppiseen äijään! Seksi meillä oli tosi mahtavaa ja kaikki muukin yhdessäolo oli tosi nautittavaa. Hän oli vain muutaman vuoden esikoistani vanhempi! Ikäero ei häirinnyt meitä ollenkaan.
        Hän halusi lapsia minun kanssa, mutta minä en. En uskaltanut lähteä "toiselle kierrokselle". Koin luonnottomaksi ajatuksen, että tulisin vielä isäksi. Ystävinä sitten erosimme ja hän meni naimisiin. Nyt hänellä on kaksi lasta ja toivon ja uskon, että hän on onnellinen.
        Vaarini meni taannoin uudelleen naimisiin leskeksi jäätyään. Uusi vaimo oli kaksi vuotta esikoista nuorempi! Elivät vielä yhdessä pitkän tovin ja onnellisina, niin uskon.
        Eikä nämä suuret ikäerot tähän lopu meidä suvussa! Miehet ovat pitkäikäisiä ja viriilejä. 25v:n ikäerojakin on.
        Sukuni naisilla ei kylläkään ole paljoa nuorempia miehiä ollut, mutta kai sekin päivä tulee ja eikä minulla ole siihen mitään sanottavaa.

• Ei vanhukselle

Aloittaja on yksinkertaisesti 30 vuotta liian myöhässä, jos hän etsii lapsilleen äitiä! Mitä sinä teit silloin, kun muut perustivat perheitä? Kuka vanhaa ukkoa haluaa, kun on saatavilla omanikäisiäkin, ja vielä hyvännäköisiä, raittiita ja älykkäitäkin???!!!

• ikävä totuus

Huvittavaa on, että täällä jotkut keski-ikäiset gubet ovat sitä mieltä, että nuoret naiset kuuluvat heille ja että ihanneikäero on muka se, että mies on 20 v vanhempi. Heh heh ! Mutta keiden kanssa viriilit nuoret miehet sitten tyydyttäisivät suuret himonsa, jos vanhat kääkät veisivät kaikki nuoret naiset ? Vetäisivätkö käteen, vai ? Kävisivät huorissa, vai ? Nussisivat niitä vanhojen ukkojen hylkäämiä keski-ikäisiä eukkoja, vai ? Jo järkikin sanoo, että se olisi kestämätön asetelma. Eiköhän kuitenkin ole luonnollisinta, että nuoret naiset ovat nuorten miesten kanssa ja keski-ikäiset keskenään ja vanhukset keskenään. Poikkeustapauksissa voi toki olla eri-ikäisiä pareja, mutta yleisesti ottaen nuoret kuuluvat nuorille ja vanhat vanhoille. Sanoohan sen maalaisjärkikin. Ja näiden vanhojen gubbejen on sitten ihan turha vedota joihinkin rikkaisiin julkkiksiin, joilla on nuorempia naisia ja pieniä lapsia. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Se mikä onnistuu jollekin rahakkaalle julkkikselle, ei välttämättä onnistu tavalliselle miehelle. Heillä on paljon huonommat mahdollisuudet niihin nuorempiin naisiin, kun puuttuu rahaa ja statusta. Se olisi hyvä tajuta.

Joskus tuntuu, että nämä gubet ovat hiton kateellisia nuoremmille miehille ja siksi haluavat vähätellä heitä, mm. ei nuoret miehet muka osaa rakastella, jne. Roskaa ! Se riippuu ihan nuoresta miehestä. Onhan se nyt ihan selvä, että tottakai nuori nainen, jolla on elämä edessä, tuntee vetoa nuorempiin miehiin mielummin kuin isänsä ikäisiin. Onhan tietysti sitten niitä paksun lompakon perässä juoksijoita, mutta enemmistö ei ole sellaisia.

• kolmikymppinen mies.
        ikävä totuus kirjoitti:

Huvittavaa on, että täällä jotkut keski-ikäiset gubet ovat sitä mieltä, että nuoret naiset kuuluvat heille ja että ihanneikäero on muka se, että mies on 20 v vanhempi. Heh heh ! Mutta keiden kanssa viriilit nuoret miehet sitten tyydyttäisivät suuret himonsa, jos vanhat kääkät veisivät kaikki nuoret naiset ? Vetäisivätkö käteen, vai ? Kävisivät huorissa, vai ? Nussisivat niitä vanhojen ukkojen hylkäämiä keski-ikäisiä eukkoja, vai ? Jo järkikin sanoo, että se olisi kestämätön asetelma. Eiköhän kuitenkin ole luonnollisinta, että nuoret naiset ovat nuorten miesten kanssa ja keski-ikäiset keskenään ja vanhukset keskenään. Poikkeustapauksissa voi toki olla eri-ikäisiä pareja, mutta yleisesti ottaen nuoret kuuluvat nuorille ja vanhat vanhoille. Sanoohan sen maalaisjärkikin. Ja näiden vanhojen gubbejen on sitten ihan turha vedota joihinkin rikkaisiin julkkiksiin, joilla on nuorempia naisia ja pieniä lapsia. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Se mikä onnistuu jollekin rahakkaalle julkkikselle, ei välttämättä onnistu tavalliselle miehelle. Heillä on paljon huonommat mahdollisuudet niihin nuorempiin naisiin, kun puuttuu rahaa ja statusta. Se olisi hyvä tajuta.

Joskus tuntuu, että nämä gubet ovat hiton kateellisia nuoremmille miehille ja siksi haluavat vähätellä heitä, mm. ei nuoret miehet muka osaa rakastella, jne. Roskaa ! Se riippuu ihan nuoresta miehestä. Onhan se nyt ihan selvä, että tottakai nuori nainen, jolla on elämä edessä, tuntee vetoa nuorempiin miehiin mielummin kuin isänsä ikäisiin. Onhan tietysti sitten niitä paksun lompakon perässä juoksijoita, mutta enemmistö ei ole sellaisia.

"Ja näiden vanhojen gubbejen on sitten ihan turha vedota joihinkin rikkaisiin julkkiksiin, joilla on nuorempia naisia ja pieniä lapsia. Rahalla saa ja hevosella pääsee. "

Aivan! Jos on tavanomainen 5-kymppinen mies niin on ihan turha haaveilla nuoresta naisesta. Pitää olla fyrkkaa ja menestystä kuten Hjalliksella (synt -53) tai sitten kuuluisuutta ja charmia kuten esimerkiksi Tommi Korpelalla (synt -68, okei, vasta keski-iässä, mutta varmasti sais 2-kymppisen vaimon, jos haluais) ja Michael Douglasilla (syn -44). Mitä tavanomaisella 5-kymppisellä miehellä on tarjottavana näihin herroihin verrattuna, jotain semmoista mitä naisen omanikäinen-10v vanhempi mies ei voisi tarjota?

(10v vanhempi mies on jo siinä ylärajoilla, mutta muuten tavallinen, mutta ikäistään nuoremmannäköinen mies kyllä vielä uppoaa osaan naisista)

Minä väittäisin että tavallisen miehen kulta-aika naistenkaadossa ajoittuu ajanjaksolle vähän alta kolmenkympin vähän alta neljäänkymmeneen. Sillon on tarpeeksi kokemusta ja rahaa verrattuna nuorempiin ja fysiikka vielä paremmassa kunnossa kuin vanhemmilla.

• Stova KOndis
        ikävä totuus kirjoitti:

Ei, sinä olet käsittänyt vähän väärin. Ei "vanhat" miehet yritä omia nuoria naisia vaan ainoastaan pitää kiinni siitä, että heilläkin on oikeus olla pelikentällä. LKuontoemo on tarkoittanut, että parinvalinta tapahtuu kilpailun kautta. Naaras katselee, pohtii ja valitsee sitten sen, jonka kanssa jälkeläisille annetaan parhaat mahdollisuudet.

Ongelma on se, että keski-ikäiset naiset eivät tunnu hyväksyvän sitä tosiasiaa, ettei miehen seksuaalisuus ja hedelmällisyys häviä 40–50 ikävuoden jälkeen kuten naisilla. Mies ja nainen eivät ole samanlaisia. Eläköön se ero!

• nainen vainen
        Stova KOndis kirjoitti:

Ei, sinä olet käsittänyt vähän väärin. Ei "vanhat" miehet yritä omia nuoria naisia vaan ainoastaan pitää kiinni siitä, että heilläkin on oikeus olla pelikentällä. LKuontoemo on tarkoittanut, että parinvalinta tapahtuu kilpailun kautta. Naaras katselee, pohtii ja valitsee sitten sen, jonka kanssa jälkeläisille annetaan parhaat mahdollisuudet.

Ongelma on se, että keski-ikäiset naiset eivät tunnu hyväksyvän sitä tosiasiaa, ettei miehen seksuaalisuus ja hedelmällisyys häviä 40–50 ikävuoden jälkeen kuten naisilla. Mies ja nainen eivät ole samanlaisia. Eläköön se ero!

perustat väittämäsi? Helmöittymiskyky alkaa laskea, se on tosi. Mutta naisen seksuaalisuus on korkeimmillaan 40-50 vuotiaana. Ja tiedätkö miksi? Ovat kasvaneet aikuisiksi, uskaltavat nauttia seksistä ja elämästä ilman sitä pelkoa, että pamahtaisi paksuksi. Eli nainen tietää mitä tahtoo tuossa iässä eikä moni todellakaan kaipaa itseään vanhempaa miestä, samanikäiset kyllä kelpaa.

• elämänlaki
        ikävä totuus kirjoitti:

Vanhan ukon, siis 50 , paksun lompakon perässä juoksevat naikkoset vasta säälipisteitä keräävätkin. Miten nuoret naiset voivat olla niin yksinkertaisia, että heittävät elämän menemään vanhan pukin kans.
        Nuori ori kuuluu nuorelle tammalle.

• RockGoddess
        Stova KOndis kirjoitti:

Mutta miksi nämä miehet eivät voi etsiä omanikäistään seuraa? Kyllähän sen nyt idioottikin tajuaa että nuoret naiset haluavat ikäisensä miehen koska silloin on helpompaa perustaa perhe. Ei tarvitse murehtia että kohta joutuu tuota vanhustakin kaitsemaan lasten lisäksi vaan molemmat vanhemmat ovat tasavertaisia ja niin sanotusti "samalla lähtöviivalla". Nämä 50-vuotiaat ukot ovat jo saaneet tilaisuutensa ja toivottavasti perustaneet sen perheen,miksi nuorten miesten täytyisi jäädä ilman ikäistään naista sillä verukkeella että vanhat gubet tahtovat itsekkäästi viedä heidänkin naisensa? Kyllä tässä hommassa pitää tasapaino olla. Nuorille naisille nuoret miehet ja vanhoille naisille vanhat miehet. Sitä paitsi todella harvat nuoremmat naiset tahtovat oikeasti aloittaa vakavan suhteen saati perustaa perheen reilusti vanhemman miehen kanssa..

• Stova Kondis
        nainen vainen kirjoitti:

perustat väittämäsi? Helmöittymiskyky alkaa laskea, se on tosi. Mutta naisen seksuaalisuus on korkeimmillaan 40-50 vuotiaana. Ja tiedätkö miksi? Ovat kasvaneet aikuisiksi, uskaltavat nauttia seksistä ja elämästä ilman sitä pelkoa, että pamahtaisi paksuksi. Eli nainen tietää mitä tahtoo tuossa iässä eikä moni todellakaan kaipaa itseään vanhempaa miestä, samanikäiset kyllä kelpaa.

Naisen seksuaalisuus on korkeimmillaan 15-20 iässä. Se on fakta. 40-50 vuotiaat naiset mielellään hokevat, että he ovat seksuaalisuutensa huipulla, mutta siinä kyse puhtaasti itsepetoksesta, itsepsyykkauksesta ja itselohdutuksesta. Kun menopaussi tulee, paikat kuivuu ja halut häviää. Aktiivisuus kasvaa korkeintaan, kun nainen pelkää miehen pomppivan vieraisiin. Kyllä luontoemo on tämän jutun järjestänyt hyvin tarkoituksenmukaisesti. Seksuaalisuus on huipussaan silloin, kun hedelmöitymiskyky/hedelmöittämiskyky on huipussaan.

Toki miehenkin hedelmällisyys on huipussaan 17-25 vuoden iässä, mutta kun se on aika sama, onko niitä siittiöitä 700 miljoonaa tai 550 miljoonaa yhdessä lastissa. Ja toki siittiöihin tulee iän myötä enemmän virheita, mutta kuten tuolla todettiin se on lopulta aika sama tuleeko se virheellinen 100 000 siittiön välein vai 300 000 siittiön välein. 90-vuotiaskin mies voi olla riittävän hedelmällinen tuottaakseen 10 pisteen lapsen.

Meidän seksuaalinen vetovoimamme on paras indikaattori sille, kuinka hedelmällisiä olemme. Enkä minä ainakaan ole kiinnostunut yli 40-45-vuotiasta naisista seksuaalisesti. Ihmisinä he voivat olla mitä ihanampia, mutta se on eri asia. Minä olen mies ja kaipaan hedelmällisen naisen vartaloa ollakseni onnellinen, täysinäinen.

Käy lukemassa tuolla ylempänä "Toisen miehen vastaus" ja saat paljon tietoa.

• Stova Kondis
        RockGoddess kirjoitti:

Mutta miksi nämä miehet eivät voi etsiä omanikäistään seuraa? Kyllähän sen nyt idioottikin tajuaa että nuoret naiset haluavat ikäisensä miehen koska silloin on helpompaa perustaa perhe. Ei tarvitse murehtia että kohta joutuu tuota vanhustakin kaitsemaan lasten lisäksi vaan molemmat vanhemmat ovat tasavertaisia ja niin sanotusti "samalla lähtöviivalla". Nämä 50-vuotiaat ukot ovat jo saaneet tilaisuutensa ja toivottavasti perustaneet sen perheen,miksi nuorten miesten täytyisi jäädä ilman ikäistään naista sillä verukkeella että vanhat gubet tahtovat itsekkäästi viedä heidänkin naisensa? Kyllä tässä hommassa pitää tasapaino olla. Nuorille naisille nuoret miehet ja vanhoille naisille vanhat miehet. Sitä paitsi todella harvat nuoremmat naiset tahtovat oikeasti aloittaa vakavan suhteen saati perustaa perheen reilusti vanhemman miehen kanssa..

Miksi sinä haluat päättää muiden puolesta, kenen kanssa heidän tulee olla? Eikö jokaisen tulisi saada valita itse?

"Kyllähän sen nyt idioottikin tajuaa että nuoret naiset haluavat ikäisensä miehen koska silloin on helpompaa perustaa perhe."

Okei, no mä en olekaan idiootti enkä tajua. Vanhemman miehen talous on yleensä paljon vakaammalla pohjalla kuin nuoren. Talokin voi olla valmiina ja elämiseen jää enemmän rahaa. Tuolla aiemmin viitattiin tutkimukseen, jonka mukaan vanhemmat miehet sitoutuvat paremmin lapsiinsa kuin nuoret. Nuoret kollit kun käyvät kaiken maailman urheilu leikeissään ja haluavat ajaa moottoripyörällä.

"Sitä paitsi todella harvat nuoremmat naiset tahtovat oikeasti aloittaa vakavan suhteen saati perustaa perheen reilusti vanhemman miehen kanssa."

Mistähän sinä tämän tiedät vai luuletko vain? Ja mitä sitten vaikka he olisivatkin todella harvassa, mitä se sinulle kuuluu? Ilmaiset täällä vain ahdasmielisyytesi.

• Stova Kondis
        elämänlaki kirjoitti:

Vanhan ukon, siis 50 , paksun lompakon perässä juoksevat naikkoset vasta säälipisteitä keräävätkin. Miten nuoret naiset voivat olla niin yksinkertaisia, että heittävät elämän menemään vanhan pukin kans.
        Nuori ori kuuluu nuorelle tammalle.

Parhaat tammat saavat voittaja-oriin.

• RockGoddess
        Stova Kondis kirjoitti:

Miksi sinä haluat päättää muiden puolesta, kenen kanssa heidän tulee olla? Eikö jokaisen tulisi saada valita itse?

"Kyllähän sen nyt idioottikin tajuaa että nuoret naiset haluavat ikäisensä miehen koska silloin on helpompaa perustaa perhe."

Okei, no mä en olekaan idiootti enkä tajua. Vanhemman miehen talous on yleensä paljon vakaammalla pohjalla kuin nuoren. Talokin voi olla valmiina ja elämiseen jää enemmän rahaa. Tuolla aiemmin viitattiin tutkimukseen, jonka mukaan vanhemmat miehet sitoutuvat paremmin lapsiinsa kuin nuoret. Nuoret kollit kun käyvät kaiken maailman urheilu leikeissään ja haluavat ajaa moottoripyörällä.

"Sitä paitsi todella harvat nuoremmat naiset tahtovat oikeasti aloittaa vakavan suhteen saati perustaa perheen reilusti vanhemman miehen kanssa."

Mistähän sinä tämän tiedät vai luuletko vain? Ja mitä sitten vaikka he olisivatkin todella harvassa, mitä se sinulle kuuluu? Ilmaiset täällä vain ahdasmielisyytesi.

"Mistähän sinä tämän tiedät vai luuletko vain? Ja mitä sitten vaikka he olisivatkin todella harvassa, mitä se sinulle kuuluu? Ilmaiset täällä vain ahdasmielisyytesi"

Koska olen itse nuori nainen ja tunnen monia nuoria naisia niin tiedän että nuoret naiset usein karttavat vanhempia miehiä. Ja miksi minulle ei kuuluisi se,että vanhemmat äijät käyvät ehdottelemaan jotain? Olen itsekin joutunut muutamaan otteeseen tälläiseen tilanteeseen ja se on ollut todella vastenmielistä. Ja miksi sinulle sitten kuuluisi se ettei suurin osa nuorista naisista halua vanhaa miestä? Eikö ole yhtä ahdasmielistä ajatella että kaikkien nuorien naisien tulisi ottaa vanhempi mies rahan ja vakauden takia eikä ikäistään miestä jonka kanssa samat asiat koetaan samaan aikaan ensi kertaa?

Eihän siinä ole mitään järkeä että nuorten naisten pitäisi aina ottaa se melkein isänsä ikäinen äijä,entäpä nämä meidän ikäiset miehet sitten? Te vanhat ukot olette jo tilaisuutenne saaneet ja mahdollisesti jopa perustaneetkin perheen silloin 3kymppisinä niin mikseivät tämän päivän 3kymppiset miehet saisi tehdä samoin? En näe logiikkaasi..

Itse en ikinä ottaisi vanhempaa miestä vain taloudellisen vakauden takia. En kaipaa elättäjää (toisin sanoen,isää) itselleni enkä sen puoliin siittäjääkään. Oma avokkini on 3 vuotta vanhempi kuin minä ja se on juuri sopiva ikäero. Koemme elämän haasteet yhdessä samoilla lähtöviivoilla ja on mukavaa kun toinen ei voi sanoa että on kokenut sen kaiken jo. Vanhojen miesten vain pitäisi hyväksyä se tosiasia että ovat itse yhtä vanhoja kuin nämä heidän ikäisensä naiset joita on alettu karttelemaan ja sen takia sitä seuraa ei meiltä nuoremmilta heru.

"Miehelle on luontaista perustaa enemmän kuin yksi perhe."

"Tuolla aiemmin viitattiin tutkimukseen, jonka mukaan vanhemmat miehet sitoutuvat paremmin lapsiinsa kuin nuoret. Nuoret kollit kun käyvät kaiken maailman urheilu leikeissään ja haluavat ajaa moottoripyörällä. "

Juu,sitoutuvat niin kauan kuin kyllästyvät ja lähtevät nuorempien naisten perään perustamaan uutta perhettä. En pitäisi sellaisia miehiä kovin luotettavina. Tavallaan puhuit itsesi pussiin. Ja ainakaan minun "nuori kollini" ei juokse missään urheiluleikeissä tai halua ajaa moottoripyörällä. Jälkimmäinen taitaa olla enempi näiden keski-iän kriisistä kärsivien patujen tapa muistella kultaista nuoruuttaan. Poikaystäväni on äärimmäisen luotettava ja rauhallinen kaveri joka viihtyy kotioloissa hyvin ja on muutenkin vakaa. Mieluummin hän kuin nuorten naisten perään vouhottava guppe joka ei tajua että se nuoruus meni jo,samoin ne nuoret naiset joille on komeita ja nuoria miehiä tarjolla..

• Stova Kondis
        RockGoddess kirjoitti:

"Mistähän sinä tämän tiedät vai luuletko vain? Ja mitä sitten vaikka he olisivatkin todella harvassa, mitä se sinulle kuuluu? Ilmaiset täällä vain ahdasmielisyytesi"

Koska olen itse nuori nainen ja tunnen monia nuoria naisia niin tiedän että nuoret naiset usein karttavat vanhempia miehiä. Ja miksi minulle ei kuuluisi se,että vanhemmat äijät käyvät ehdottelemaan jotain? Olen itsekin joutunut muutamaan otteeseen tälläiseen tilanteeseen ja se on ollut todella vastenmielistä. Ja miksi sinulle sitten kuuluisi se ettei suurin osa nuorista naisista halua vanhaa miestä? Eikö ole yhtä ahdasmielistä ajatella että kaikkien nuorien naisien tulisi ottaa vanhempi mies rahan ja vakauden takia eikä ikäistään miestä jonka kanssa samat asiat koetaan samaan aikaan ensi kertaa?

Eihän siinä ole mitään järkeä että nuorten naisten pitäisi aina ottaa se melkein isänsä ikäinen äijä,entäpä nämä meidän ikäiset miehet sitten? Te vanhat ukot olette jo tilaisuutenne saaneet ja mahdollisesti jopa perustaneetkin perheen silloin 3kymppisinä niin mikseivät tämän päivän 3kymppiset miehet saisi tehdä samoin? En näe logiikkaasi..

Itse en ikinä ottaisi vanhempaa miestä vain taloudellisen vakauden takia. En kaipaa elättäjää (toisin sanoen,isää) itselleni enkä sen puoliin siittäjääkään. Oma avokkini on 3 vuotta vanhempi kuin minä ja se on juuri sopiva ikäero. Koemme elämän haasteet yhdessä samoilla lähtöviivoilla ja on mukavaa kun toinen ei voi sanoa että on kokenut sen kaiken jo. Vanhojen miesten vain pitäisi hyväksyä se tosiasia että ovat itse yhtä vanhoja kuin nämä heidän ikäisensä naiset joita on alettu karttelemaan ja sen takia sitä seuraa ei meiltä nuoremmilta heru.

"Miehelle on luontaista perustaa enemmän kuin yksi perhe."

"Tuolla aiemmin viitattiin tutkimukseen, jonka mukaan vanhemmat miehet sitoutuvat paremmin lapsiinsa kuin nuoret. Nuoret kollit kun käyvät kaiken maailman urheilu leikeissään ja haluavat ajaa moottoripyörällä. "

Juu,sitoutuvat niin kauan kuin kyllästyvät ja lähtevät nuorempien naisten perään perustamaan uutta perhettä. En pitäisi sellaisia miehiä kovin luotettavina. Tavallaan puhuit itsesi pussiin. Ja ainakaan minun "nuori kollini" ei juokse missään urheiluleikeissä tai halua ajaa moottoripyörällä. Jälkimmäinen taitaa olla enempi näiden keski-iän kriisistä kärsivien patujen tapa muistella kultaista nuoruuttaan. Poikaystäväni on äärimmäisen luotettava ja rauhallinen kaveri joka viihtyy kotioloissa hyvin ja on muutenkin vakaa. Mieluummin hän kuin nuorten naisten perään vouhottava guppe joka ei tajua että se nuoruus meni jo,samoin ne nuoret naiset joille on komeita ja nuoria miehiä tarjolla..

Anteeksi, mutta sinä olet kovin naivi.

" Eikö ole yhtä ahdasmielistä ajatella että kaikkien nuorien naisien tulisi ottaa vanhempi mies..."

Kuka näin on väittänyt. Ei täällä ainakaan kukaan. Se mitä täällä on puolustettu on jokaisen oikeus valita itse. Ei ole sinun asiasi leimata niitä nuoria naisia, jotka valitsevat vanhemman miehen. Minä en leimaa niitä nuoria naisia, jotka eivät valitse vanhempaa miestä. He ovat enemmistö ilman muuta.

Tämä uussuvaitsemattomuus on aivan kamalaa. Näin se lähti liikeelle 1930-luvun Saksassakin. Suvaitsemattomat leimasivat ensin jonkun ryhmän ja kun pirulle antaa pikkusormen, niin se vie koko käden.

"Juu,sitoutuvat niin kauan kuin kyllästyvät ja lähtevät nuorempien naisten perään perustamaan uutta perhettä. En pitäisi sellaisia miehiä kovin luotettavina. Tavallaan puhuit itsesi pussiin. "

En suinkaan. Nyt puhuit itsesi suohon. Se mies, joka jättää sen perheen on tullut valituksi nuorena. Toista kertaa hänellä tuskin on enää tarvetta vaihtaa. Miehen hedelmällisyyden aikajänne on aika tasan kaksi kertaa naisen mittainen. Totta kai on niitäkin, joiden toinenkin suhde epäonnistuu, mutta niitä on myös nuorissa miehissä. Se on tilastollista.

"Poikaystäväni on äärimmäisen luotettava ja rauhallinen kaveri joka viihtyy kotioloissa hyvin ja on muutenkin vakaa. " Niin, se 70% miehistä pettää puolisoaan 40 ikävuoteen mennessä. Jossain tuolla todettiin, että 80% avioeroista johtuu miehen syrjähypyistä. Mitä viriilimpi mies sen todennäköisemmin naisia on useita. En todellakaan toivo sitä sinulle, mutta entäs jos joku päivä miehesi jättää sinut nuoremman naisen vuoksi. Ehkä sitten mielessäsi käy, että miksen ottanut vanhempaa silloin.

Toistan sen olennaisen asian. Jokaisella ihmisellä tulisi olla valinnanvapaus. Saa sanoa ei, mutta saa myös sanoa kyllä – eikä kenelläkään pitäisi olla nokan koputtamista.

• 54-vuotiaissa on naisia yhtä paljon kuin miehiä, TOISIN kuin esim. noin 30-vuotiaissa. Joten keskity omaan ikäryhmääsi.

30-vuotiaita naisia ei riitä edes 30-vuotiaille miehille, niin vieläkö pitäisi riittää 50-vuotiaille?

Minä ottaisin itseäni vanhemmankin naisen, jos hyvin on säilynyt. Mutta naiselle kelpaaminen onkin sitten eri juttu.

Te eronneet viisikymppiset miehet, te olette jo aiemmin saaneet tilaisuutenne. Tyytykää siihen.

Kun taas 30-vuotiaissa miehissä on yksilöitä, jotka eivät ole saaneet koskaan ketään.

• Löit naulan kantaan

Toi on muuten ihan totta. 20-30-vuotiaiden ikäluokassa miehiä on vähän enemmän kuin naisia. Jos osa näistä 20-30-vuotiaista tai edes 30-40-vuotiaista naisista menisi joidenkin eronneiden viisikymppisten kanssa yhteen ja perustaisi jopa perheen, se tarkoittaisi että moni nuorempi mies olisi väliinputoaja eikä välttämättä saisi koskaan perustettua perhettä, kun vastaavasti se viisikymppinen perustaisi peräti kaksi (tai joskus jopa kolme) perhettä elämänsä varrella. Tällaisessa systeemissä nuorempia naisia ei riittäisi kaikille, kun sekä nuoremmat miehet että vanhemmat miehet kilpailevat heistä. Siksi on ihan järkeenkäypää, että vanhemmat miehet ovat vanhempien naisten kanssa ja nuoremmat miehet nuorempien naisten kanssa. Se on normaali luonnon järjestys. Tähänhän ajatukseen perustui ennen vanhaan ajatus yksiavioisesta ja kuolemaan asti kestävästä avioliitosta, joka nyt on romuttunut. Kärsijöinä ovat väliinputoaja-nuoret miehet ja miestensä hylkäämät vanhemmat naiset.

• Stova Kondis
        Löit naulan kantaan kirjoitti:

Toi on muuten ihan totta. 20-30-vuotiaiden ikäluokassa miehiä on vähän enemmän kuin naisia. Jos osa näistä 20-30-vuotiaista tai edes 30-40-vuotiaista naisista menisi joidenkin eronneiden viisikymppisten kanssa yhteen ja perustaisi jopa perheen, se tarkoittaisi että moni nuorempi mies olisi väliinputoaja eikä välttämättä saisi koskaan perustettua perhettä, kun vastaavasti se viisikymppinen perustaisi peräti kaksi (tai joskus jopa kolme) perhettä elämänsä varrella. Tällaisessa systeemissä nuorempia naisia ei riittäisi kaikille, kun sekä nuoremmat miehet että vanhemmat miehet kilpailevat heistä. Siksi on ihan järkeenkäypää, että vanhemmat miehet ovat vanhempien naisten kanssa ja nuoremmat miehet nuorempien naisten kanssa. Se on normaali luonnon järjestys. Tähänhän ajatukseen perustui ennen vanhaan ajatus yksiavioisesta ja kuolemaan asti kestävästä avioliitosta, joka nyt on romuttunut. Kärsijöinä ovat väliinputoaja-nuoret miehet ja miestensä hylkäämät vanhemmat naiset.

" Jos osa näistä 20-30-vuotiaista tai edes 30-40-vuotiaista naisista menisi joidenkin eronneiden viisikymppisten kanssa yhteen ja perustaisi jopa perheen, se tarkoittaisi että moni nuorempi mies olisi väliinputoaja eikä välttämättä saisi koskaan perustettua perhettä, kun vastaavasti se viisikymppinen perustaisi peräti kaksi (tai joskus jopa kolme) perhettä elämänsä varrella."

Luontoemo on tarkoittanut, että parinvalinta tapahtuu kilpailun kautta. Parhaat eväät emolle ja jälkeläisille antava uros on voittaja. Minusta tässä on kyse siitä, että miehet pitävät ikääntyessään kiinni luontoemon heille antamasta oikeudesta.

Nuoret miehet luonnollisesti saavat olla pelikentällä ja tosiasiahan on, että heillä on etu, mutta vanhemmat pystyvät tarjoamaan myös jotain - ja jotain enemmän. Suomessa solmitaan vuosittain yli 30 000 avioliittoa ja lähes 15 000 avioeroa. 40% suhteissa petetään, mutta siinä on mukana myös juuri avioituneet ja pariutuneet. Kun tutkitaan 40-vuotta täyttäneitä pariutuneita miehiä, niin 2/3-70% ilmoittaa käyneensä vieraissa. Suurin osa avioeroista tapahtuu 30-40 ikävuoden välissä. Arvatkaas mikä on suurin syy. Siinä on yleensä se kaksi lasta jo alla ja nainen on muuttunut äidiksi. Miehelle on luontaista perustaa enemmän kuin yksi perhe.

• Stova Kondis

Ei tässä säälipisteitä kerätä. Voittaja saa naaraat. Jos kuvittelet maailman olevan reilun, niin olet väärässä. Kuinka monta naista Hjallis Harkimolla on ollut ja kuinka monta vielä saa. MIljonääriurheilijat hyppivät sängystä sänkyyn, koska heille suodaan se, naiset suovat sen.

Se on aika sääli, kun koulussa ei sanota luuserikolleille suoraan, että menestyminen ei ainoastaan tarkoita isompaa asuntoa, parempaa autoa vaan myös enemmän ja laadukkaampia naisia.

Elämä on raadollinen. Life is a bitch and then you die!

Lopeta toi itsesääli! Se on ällöttävää!

• LadyPiercing

Pakko sanoa (vaikken olekaan 3kymppinen nainen vaan parikymppinen) että on kuvottavaa että yli 50-vuotiaat miehet kuvittelevat olevansa oikeutettuja edes etsimään tyttäriensä ikäistä naisseuraa sillä verukkeella että "haluaa hedelmällisen naisen". Ehkäpä nämä nuoremmat naiset haluavat vääntää niitä mukuloita omanikäistensä miesten kanssa eivätkä sellaisten,joita joutuvat 10 kymmenen vuoden päästä kaitsemaan lapsiensa ohella. Missä olivat nämä 5kymppiset äijät 20 vuotta sitten kun olisi pitänyt se perhe perustaa niiden 30-vuotiaiden naisten kanssa?

Itselleni on ihan ehdotonta että mies on korkeintaan sen 5-6 vuotta vanhempi tai samanikäinen. Inhottaa sekin kun profiilissani lukee mielestäni selkeästi etten ole kiinnostunut mistään seksiseurasta,vanhemmista miehistä ja että olen varattu niin silti tulee viestejä aina näiltä 30-40-vuotiailta ukoilta missä ehdotellaan "tapaamisia" tai sitten ihan suoraan että seksin perässä ollaan. Tunnen suurta myötähäpeää näiden idioottien puolesta kun kuvittelevat että onnellisesti varattu parikymppinen nainen voisi kiinnostua heidän limaisista nettiviesteistään...

Lukuun ottamatta näitä muutamia pareja joilla on se 10 vuotta ikäeroa, voin sanoa että pysykööt kaikki vain omissa ikäryhmissään,niin luonto on sen tarkoittanut..

• kolmikymppinen mies

"Pakko sanoa (vaikken olekaan 3kymppinen nainen vaan parikymppinen) että on kuvottavaa että yli 50-vuotiaat miehet kuvittelevat olevansa oikeutettuja edes etsimään tyttäriensä ikäistä naisseuraa sillä verukkeella että "haluaa hedelmällisen naisen"."

en ymmärrä, kyllähän vapaassa maassa kuka tahansa on vapaa etsimään mitä tahansa. eli kyllä 5-kymppiset saavat etsiä vaikka 2-kymppistä.

se mikä minua huvittaa on kuitenkin noiden vanhojen patujen närkästys siitä, etteivät 10-20v vanhemmat naiset lotkauta heille korvaansa.

se on kuulka äijät niin, että teidllä on oltava lyödä HETI pöytään jotain kunnollista, rahaa, mainetta, statusta, ulkonäköä, kuuluisuutta. jos olet ihan tuikitavallein 5-kymppinen etkä edes näytä 4-kymppiseltä, niin UNOHDA SUOSIOLLA yli 10v nuoremmat naiset.

• Stova Kondis

"Pakko sanoa (vaikken olekaan 3kymppinen nainen vaan parikymppinen) että on kuvottavaa että yli 50-vuotiaat miehet kuvittelevat olevansa oikeutettuja edes etsimään tyttäriensä ikäistä naisseuraa sillä verukkeella että "haluaa hedelmällisen naisen."

Ja sinäkö olet se jumala joka saa sen kieltää?

• LadyPiercing
        Stova Kondis kirjoitti:

"Pakko sanoa (vaikken olekaan 3kymppinen nainen vaan parikymppinen) että on kuvottavaa että yli 50-vuotiaat miehet kuvittelevat olevansa oikeutettuja edes etsimään tyttäriensä ikäistä naisseuraa sillä verukkeella että "haluaa hedelmällisen naisen."

Ja sinäkö olet se jumala joka saa sen kieltää?

En vaan minä olen se nuori nainen ja puhun varmasti monien nuorten naisten puolesta sanoessani että nämä vanhemmat äijät voisivat luovuttaa ja antaa nuorten olla nuorten kanssa. Miksi sinulle on muodostunut tämä kumma käsitys siitä että nuoret naiset kuuluivat sinulle kun olit nuori ja nuoret naiset kuuluvat sinulle kun olet vanha? Entäs tämän päivän nuoret miehet? Ei pidä ryhtyä ahneeksi vaan herätä todellisuuteen..

• Stova Kondis
        LadyPiercing kirjoitti:

En vaan minä olen se nuori nainen ja puhun varmasti monien nuorten naisten puolesta sanoessani että nämä vanhemmat äijät voisivat luovuttaa ja antaa nuorten olla nuorten kanssa. Miksi sinulle on muodostunut tämä kumma käsitys siitä että nuoret naiset kuuluivat sinulle kun olit nuori ja nuoret naiset kuuluvat sinulle kun olet vanha? Entäs tämän päivän nuoret miehet? Ei pidä ryhtyä ahneeksi vaan herätä todellisuuteen..

Siis sanot ettet ole se jumala ja sitten kuitenkin toistat, että sinä sinun jumalaisine näkemyksinesi olet oikeassa. Miten sinä kuvittelet, että sinun arvomaailmasi on oikeampi kuin vaikkapa minun? Mikä nostaa sinut ylemmäksi?

Miksi sinulle ei käy se, että jokainen saa päättää itse? Miksi sinun täytyy saada päättää muiden puolesta?

Niin, minulla on ollut useitakin nuoria tyttöystäviä, itseäni jopa puolta nuorempia. Kyllä heitä on.

Lainaan tuolta ylempää osuvan tekstinpätkän:"Otetaan tähän pieni yksinkertainen totuus, ei kauhean tärkeä, mutta herättävä. Olin taitava sängyssä jo 20 vuotiaana. Siihen 25 vuotta kokemusta päälle eikä fysiikka ole pettänyt millään lailla, arvaat kyllä, että nykyisin olen vielä paljon parempi kuin parikymppisenä. Ja monet nuoret tytöt aavistavat tai tietävät sen, että mies oppii vasta ensimmäisessä pitkässä suhteessaan sen, mitä nainen oikeasti tahtoo: ei niinkään fyysistä rakkautta, seksiä, kuin turvaa, suojaa sekä huomiota ja osallistumista arjessa. "

Se vaan on niin, että vanhempi mies pystyy tarjoamaan jotain sellaistakin, mitä nuori ei pysty. Taloduellista turvaa, kypsyyttä, miehisyyttä. Miehellä kun on sellainen ongelma, että se aikuistuu vasta hyvin myöhään, yleensä vasta lasten myötä.

Minua hirvittää sinunkaltaisesi ihmiset, jotka kuvittelevat olevansa jumalaisen oikeassa omine arvoineen. Seuraava lause on tosi: mies voi tuntea vetoa naista kohtaan. That's it. Laki ei kiellä, luontoemo ei kiellä vaan rohkaisee. Jossain macho-lattarikulttuurissa on aivan luonnollista, että 50 mies jahtaa parikymppistä, samoin Kaukoidässä. Ainoastaan pohjois-eurooppalaisessa kulttuurissa katsotaan vähän pitkään, jos aikuinen mies kulkee nuori nainen rinnallaan.

Onko sinulla itselläsi kokemusta vanhemmista miehistä vai puhutko vain luulon varassa?

• LadyPiercing
        Stova Kondis kirjoitti:

Siis sanot ettet ole se jumala ja sitten kuitenkin toistat, että sinä sinun jumalaisine näkemyksinesi olet oikeassa. Miten sinä kuvittelet, että sinun arvomaailmasi on oikeampi kuin vaikkapa minun? Mikä nostaa sinut ylemmäksi?

Miksi sinulle ei käy se, että jokainen saa päättää itse? Miksi sinun täytyy saada päättää muiden puolesta?

Niin, minulla on ollut useitakin nuoria tyttöystäviä, itseäni jopa puolta nuorempia. Kyllä heitä on.

Lainaan tuolta ylempää osuvan tekstinpätkän:"Otetaan tähän pieni yksinkertainen totuus, ei kauhean tärkeä, mutta herättävä. Olin taitava sängyssä jo 20 vuotiaana. Siihen 25 vuotta kokemusta päälle eikä fysiikka ole pettänyt millään lailla, arvaat kyllä, että nykyisin olen vielä paljon parempi kuin parikymppisenä. Ja monet nuoret tytöt aavistavat tai tietävät sen, että mies oppii vasta ensimmäisessä pitkässä suhteessaan sen, mitä nainen oikeasti tahtoo: ei niinkään fyysistä rakkautta, seksiä, kuin turvaa, suojaa sekä huomiota ja osallistumista arjessa. "

Se vaan on niin, että vanhempi mies pystyy tarjoamaan jotain sellaistakin, mitä nuori ei pysty. Taloduellista turvaa, kypsyyttä, miehisyyttä. Miehellä kun on sellainen ongelma, että se aikuistuu vasta hyvin myöhään, yleensä vasta lasten myötä.

Minua hirvittää sinunkaltaisesi ihmiset, jotka kuvittelevat olevansa jumalaisen oikeassa omine arvoineen. Seuraava lause on tosi: mies voi tuntea vetoa naista kohtaan. That's it. Laki ei kiellä, luontoemo ei kiellä vaan rohkaisee. Jossain macho-lattarikulttuurissa on aivan luonnollista, että 50 mies jahtaa parikymppistä, samoin Kaukoidässä. Ainoastaan pohjois-eurooppalaisessa kulttuurissa katsotaan vähän pitkään, jos aikuinen mies kulkee nuori nainen rinnallaan.

Onko sinulla itselläsi kokemusta vanhemmista miehistä vai puhutko vain luulon varassa?

"Miksi sinulle ei käy se, että jokainen saa päättää itse? Miksi sinun täytyy saada päättää muiden puolesta? "

En ole mielestäni väittänyt missään että päättäisin muiden puolesta yhtään mitään. Pikemminkin se olet sinä joka ei halua antaa nuorille naisille muuta valinnanvaraa kuin olla vanhemman äijän kanssa. Puhu siinä sitten ylemmyydentunnoista ja kenellä niitä oikeastaan taitaa olla..

"Se vaan on niin, että vanhempi mies pystyy tarjoamaan jotain sellaistakin, mitä nuori ei pysty. Taloduellista turvaa, kypsyyttä, miehisyyttä."

En etsi itselleni uutta isää paikkaamaan talouttani vaan tasavertaista kumppania.

"Minua hirvittää sinunkaltaisesi ihmiset, jotka kuvittelevat olevansa jumalaisen oikeassa omine arvoineen."

Samaa voisi sanoa sinusta. Puhut,kuin nuoret naiset ilman muuta aina tahtoisivat sen vanhemman miehen itselleen ja kun monet ja taas monet naiset ovat täälläkin sinulle kertoneet,eivät halua. Jos joku täällä luulee liikoja itsestään ja levittelee omia näkemyksiään ainoana totuutena niin niin se olet kyllä sinä..

"Onko sinulla itselläsi kokemusta vanhemmista miehistä vai puhutko vain luulon varassa? "

On kokemusta oksettavista melkein isäni ikäsistä äijistä jotka huohottavat perään netin välityksellä ja ompa mulle tuntu kadullakin ja milloin missäkin jotain ehdottelemaan. Todella vastenmielistä kun ei tajuta omaa paikkaansa vaan kuvitellaan automaattisesti että kaikki nuoret naiset ottaisivat mieluummin vanhan ukon. Sitä paitsi esim. se 20 vuoden ikäerokin tekee paljon,on erilaiset maailmankatsomukset ja muutenkin ihan eri sivuilla koko elämän suhteen. Kyllä se vanhempi polvi on jo jäänyt junasta vaikka niin luullaan olevansa nuorekasta sun muuta.

• Stova Kondis
        LadyPiercing kirjoitti:

"Miksi sinulle ei käy se, että jokainen saa päättää itse? Miksi sinun täytyy saada päättää muiden puolesta? "

En ole mielestäni väittänyt missään että päättäisin muiden puolesta yhtään mitään. Pikemminkin se olet sinä joka ei halua antaa nuorille naisille muuta valinnanvaraa kuin olla vanhemman äijän kanssa. Puhu siinä sitten ylemmyydentunnoista ja kenellä niitä oikeastaan taitaa olla..

"Se vaan on niin, että vanhempi mies pystyy tarjoamaan jotain sellaistakin, mitä nuori ei pysty. Taloduellista turvaa, kypsyyttä, miehisyyttä."

En etsi itselleni uutta isää paikkaamaan talouttani vaan tasavertaista kumppania.

"Minua hirvittää sinunkaltaisesi ihmiset, jotka kuvittelevat olevansa jumalaisen oikeassa omine arvoineen."

Samaa voisi sanoa sinusta. Puhut,kuin nuoret naiset ilman muuta aina tahtoisivat sen vanhemman miehen itselleen ja kun monet ja taas monet naiset ovat täälläkin sinulle kertoneet,eivät halua. Jos joku täällä luulee liikoja itsestään ja levittelee omia näkemyksiään ainoana totuutena niin niin se olet kyllä sinä..

"Onko sinulla itselläsi kokemusta vanhemmista miehistä vai puhutko vain luulon varassa? "

On kokemusta oksettavista melkein isäni ikäsistä äijistä jotka huohottavat perään netin välityksellä ja ompa mulle tuntu kadullakin ja milloin missäkin jotain ehdottelemaan. Todella vastenmielistä kun ei tajuta omaa paikkaansa vaan kuvitellaan automaattisesti että kaikki nuoret naiset ottaisivat mieluummin vanhan ukon. Sitä paitsi esim. se 20 vuoden ikäerokin tekee paljon,on erilaiset maailmankatsomukset ja muutenkin ihan eri sivuilla koko elämän suhteen. Kyllä se vanhempi polvi on jo jäänyt junasta vaikka niin luullaan olevansa nuorekasta sun muuta.

Korostan taas kerran sitä, että minä en yritä kieltää nuorta naista valitsemasta nuorta miestä. Olen tämän todennut jo aika monta kertaa eri sanoin. On valitettavaa, että sisälukutaito on nykyään nuorilla kovin heikko. Yritän vain sanoa, että nuori nainen, joka valitsee vanhemman miehen tulisi saada tehdä sen leimautumatta sinunkaltaistesi taholta.

Sinulla on siis kokemusta siitä, että vanhempi mies lähestyy sinua, mutta sinulla ei ole kokemusta suhteesta vanhempaan mieheen? Ymmärräthän, että nämä kaksi ovat aivan eri asioita.

En minä usko, että kukaan keski-ikäinen mies olettaa nuoren naisen ottavan keski-ikäisen miehen automaattisesti. Eiköhän meistä jokainen tajua, että olemme altavastaajina markkinoilla. Se suurin ongelma ei ole itse vietteleminen vaan se, että nainen päästää sille etäisyydelle, että vietteleminen on mahdollista. Sinäkin olet torjunut jo etukäteen sen mahdollisuuden ilman mitään todellista omaa kokemusta asiasta. Perustat asiasi luulooille ja populistisille uskomuksille.

Jenni on 29 vuotta Saulia nuorempi. Luuletko,että Jenni tai Sauli, jompikumpi tai kumpikin ovat tyhmiä. Luuletko, etteivät he kykene itse tunnistamaan todellista onneaan? Ystäväni, 58-vuotias mies sai hiljattain lapsen 31-vuotiaan naisen kanssa. Onko heidän onnensa teeskentelyä? Joku aika sitten Ilta-Sanomissa oli artikkeli tunnetuista pareista, joilla oli suuri ikäero. Se oli sitä Jenni-Sauli keskustelun aikaa. Nämä parit totesivat olevansa onnellisia. Kun kaksi ihmistä tuntee kuuluvansa yhteen, niin se on iso onni elämässä!

Jos ihminen rakastaa vain ulkokuorta, iän numeroa, hauiksen kokoa tai rinnan muotoa, niin kuinkahan kestävää se on? Kuori kun rapistuu aina.

• Stova Kondis
        Stova Kondis kirjoitti:

Korostan taas kerran sitä, että minä en yritä kieltää nuorta naista valitsemasta nuorta miestä. Olen tämän todennut jo aika monta kertaa eri sanoin. On valitettavaa, että sisälukutaito on nykyään nuorilla kovin heikko. Yritän vain sanoa, että nuori nainen, joka valitsee vanhemman miehen tulisi saada tehdä sen leimautumatta sinunkaltaistesi taholta.

Sinulla on siis kokemusta siitä, että vanhempi mies lähestyy sinua, mutta sinulla ei ole kokemusta suhteesta vanhempaan mieheen? Ymmärräthän, että nämä kaksi ovat aivan eri asioita.

En minä usko, että kukaan keski-ikäinen mies olettaa nuoren naisen ottavan keski-ikäisen miehen automaattisesti. Eiköhän meistä jokainen tajua, että olemme altavastaajina markkinoilla. Se suurin ongelma ei ole itse vietteleminen vaan se, että nainen päästää sille etäisyydelle, että vietteleminen on mahdollista. Sinäkin olet torjunut jo etukäteen sen mahdollisuuden ilman mitään todellista omaa kokemusta asiasta. Perustat asiasi luulooille ja populistisille uskomuksille.

Jenni on 29 vuotta Saulia nuorempi. Luuletko,että Jenni tai Sauli, jompikumpi tai kumpikin ovat tyhmiä. Luuletko, etteivät he kykene itse tunnistamaan todellista onneaan? Ystäväni, 58-vuotias mies sai hiljattain lapsen 31-vuotiaan naisen kanssa. Onko heidän onnensa teeskentelyä? Joku aika sitten Ilta-Sanomissa oli artikkeli tunnetuista pareista, joilla oli suuri ikäero. Se oli sitä Jenni-Sauli keskustelun aikaa. Nämä parit totesivat olevansa onnellisia. Kun kaksi ihmistä tuntee kuuluvansa yhteen, niin se on iso onni elämässä!

Jos ihminen rakastaa vain ulkokuorta, iän numeroa, hauiksen kokoa tai rinnan muotoa, niin kuinkahan kestävää se on? Kuori kun rapistuu aina.

Lady Piercing, kun aloitat tyttöystäviesi kanssa keskustelun tästä aiheesta, kummalla tavalla aloitat:

A) "EIks oo hirveetä, kun vanhat äijät käy kuolaamaan?"

B) "Mitäs mieltä olette Jennin ja Saulin tarinasta?"

Luuletko, ettei valitsemasi aloitustapa vaikuta keskustelun sisältöön? Itseään voi pettää monella tavalla.

• LadyPiercing
        Stova Kondis kirjoitti:

Lady Piercing, kun aloitat tyttöystäviesi kanssa keskustelun tästä aiheesta, kummalla tavalla aloitat:

A) "EIks oo hirveetä, kun vanhat äijät käy kuolaamaan?"

B) "Mitäs mieltä olette Jennin ja Saulin tarinasta?"

Luuletko, ettei valitsemasi aloitustapa vaikuta keskustelun sisältöön? Itseään voi pettää monella tavalla.

"Yritän vain sanoa, että nuori nainen, joka valitsee vanhemman miehen tulisi saada tehdä sen leimautumatta sinunkaltaistesi taholta. "

Kyllä mä luulen että jokainen nuori nainen päättää itse kenen kanssa haluaa olla eikä kuuntele yhden yksittäisen ihmisen (tuntemattoman tässä tapauksessa) mielipidettä. Joten turha yrittää sitä ainakaan mun niskoilleni vierittää jos suurin osa nuorista naisista ei vain lämpene vanhemmille miehille,naurettavaa syyllistämisen yritystä :D.

"Sinäkin olet torjunut jo etukäteen sen mahdollisuuden ilman mitään todellista omaa kokemusta asiasta"

Miksi en saisi torjua jos en pidä vanhoista miehistä? Ethän sinäkään ottaisi itsesi ikäistä tai vanhempaa naista jos hän lähestyisi sinua..

"Jos ihminen rakastaa vain ulkokuorta, iän numeroa, hauiksen kokoa tai rinnan muotoa, niin kuinkahan kestävää se on? Kuori kun rapistuu aina. "

Niin,miksi vanhemmat miehet haluavat nuoremman naisen vain tämän nuoruuden ja mahdollisesti kauniimman (nuoremman) ulkomuodon takia? Se jos mikä on pinnallista,että rakkaus omanikäiseen naiseen lopahtaa heti kun tulee tietty ikä täyteen. Kyllä se kuori teilläkin rapistuu aivan niinkuin näillä teidän ikäisillä naisillakin joten ei kannattaisi tuota korttia ainakaan käyttää. On eri asia että kaksi ihmistä,iästä riippumatta,kohtaavat ja rakastuvat kuin että vanhempi mies kokee oikeudekseen ahdistella nuoria naisia ja vetoaa meidän "hedelmällisyyteemme".

Et ole vieläkään vastannut kysymykseen: Entäs nuoret miehet? Miksi vanhempien miesten pitäisi saada perustaa useita perheitä aina vain nuorien naisten kanssa (ensin nuorena nuoren naisen kanssa ja vanhana nuoren naisen kanssa) jos tämän päivän nuoret miehet eivät saa? Jos olet täälläkään yhtään näitä samantyyppisiä keskusteluja katsellut niin et voi väittää ettet ole huomannut että todella monet nuoret naiset ottavat mieluummin sen omanikäisensä miehen ja kokevat vanhempien miesten iskuyritykset epätoivoisina ja luotaantyöntävinä. Se,että on näitä "ääripariskuntia" ei tarkoita että nuoremmat naiset automaattisesti "kuuluisivat" vanhoille miehille.

• Stova Kondis
        LadyPiercing kirjoitti:

"Yritän vain sanoa, että nuori nainen, joka valitsee vanhemman miehen tulisi saada tehdä sen leimautumatta sinunkaltaistesi taholta. "

Kyllä mä luulen että jokainen nuori nainen päättää itse kenen kanssa haluaa olla eikä kuuntele yhden yksittäisen ihmisen (tuntemattoman tässä tapauksessa) mielipidettä. Joten turha yrittää sitä ainakaan mun niskoilleni vierittää jos suurin osa nuorista naisista ei vain lämpene vanhemmille miehille,naurettavaa syyllistämisen yritystä :D.

"Sinäkin olet torjunut jo etukäteen sen mahdollisuuden ilman mitään todellista omaa kokemusta asiasta"

Miksi en saisi torjua jos en pidä vanhoista miehistä? Ethän sinäkään ottaisi itsesi ikäistä tai vanhempaa naista jos hän lähestyisi sinua..

"Jos ihminen rakastaa vain ulkokuorta, iän numeroa, hauiksen kokoa tai rinnan muotoa, niin kuinkahan kestävää se on? Kuori kun rapistuu aina. "

Niin,miksi vanhemmat miehet haluavat nuoremman naisen vain tämän nuoruuden ja mahdollisesti kauniimman (nuoremman) ulkomuodon takia? Se jos mikä on pinnallista,että rakkaus omanikäiseen naiseen lopahtaa heti kun tulee tietty ikä täyteen. Kyllä se kuori teilläkin rapistuu aivan niinkuin näillä teidän ikäisillä naisillakin joten ei kannattaisi tuota korttia ainakaan käyttää. On eri asia että kaksi ihmistä,iästä riippumatta,kohtaavat ja rakastuvat kuin että vanhempi mies kokee oikeudekseen ahdistella nuoria naisia ja vetoaa meidän "hedelmällisyyteemme".

Et ole vieläkään vastannut kysymykseen: Entäs nuoret miehet? Miksi vanhempien miesten pitäisi saada perustaa useita perheitä aina vain nuorien naisten kanssa (ensin nuorena nuoren naisen kanssa ja vanhana nuoren naisen kanssa) jos tämän päivän nuoret miehet eivät saa? Jos olet täälläkään yhtään näitä samantyyppisiä keskusteluja katsellut niin et voi väittää ettet ole huomannut että todella monet nuoret naiset ottavat mieluummin sen omanikäisensä miehen ja kokevat vanhempien miesten iskuyritykset epätoivoisina ja luotaantyöntävinä. Se,että on näitä "ääripariskuntia" ei tarkoita että nuoremmat naiset automaattisesti "kuuluisivat" vanhoille miehille.

"Niin,miksi vanhemmat miehet haluavat nuoremman naisen vain tämän nuoruuden ja mahdollisesti kauniimman (nuoremman) ulkomuodon takia?"

Se ei ole pinnallinen syy, jos mies haluaa hedelmällisen naisen. Miehen tehtävä maan kamaralla on hedelmöittää nainen.

"Et ole vieläkään vastannut kysymykseen: Entäs nuoret miehet? Miksi vanhempien miesten pitäisi saada perustaa useita perheitä aina vain nuorien naisten kanssa (ensin nuorena nuoren naisen kanssa ja vanhana nuoren naisen kanssa) jos tämän päivän nuoret miehet eivät saa? "

Kuka on väittänyt, etteivät nuoret miehet saisi perustaa perhettä nuorten naisten kanssa. Sehän on suorastaan se standarditapa. Luonnollinen kilpailu on oikea tapa tehdä valinta. Useimmiten se nuori sälli peittoaa sen vanhemman, muttei ihan aina.

Yrität laittaa suuhuni sellaisia sanoja, jotka eivät sinne kuulu. Vielä kerran toistan, että minä puolustan jokaisen omaa valintaa, niin ettei sitä kukaan leimaa tai tuomitse. Siinä on meidän eromme. Sinä leimaat ja tuomitset – ja todennäköisesti aloitat keskustelun tyyliin: "Eiks oo hirveetä, kun vanhat äijät käy kuolaa?"

Etkä uskalla vastata edes kysymyksiini!

Miksi et vaan voi hyväksyä sitä, että jokainen saa valita itse sen mitä itselleen parhaaksi pitää?

Tämä keskustelu ei etene enää. Sano viimeinen sana, jos haluat. Voin sanoa, että tämän keskustelun perusteella minä en olisi kiinnostunut sinusta. Ja aivan varmasti sinä et olisi kiinnostunut minusta. There are million stories in this city. Let's be two of them.

• iän mukana hyväksyä
        Stova Kondis kirjoitti:

"Niin,miksi vanhemmat miehet haluavat nuoremman naisen vain tämän nuoruuden ja mahdollisesti kauniimman (nuoremman) ulkomuodon takia?"

Se ei ole pinnallinen syy, jos mies haluaa hedelmällisen naisen. Miehen tehtävä maan kamaralla on hedelmöittää nainen.

"Et ole vieläkään vastannut kysymykseen: Entäs nuoret miehet? Miksi vanhempien miesten pitäisi saada perustaa useita perheitä aina vain nuorien naisten kanssa (ensin nuorena nuoren naisen kanssa ja vanhana nuoren naisen kanssa) jos tämän päivän nuoret miehet eivät saa? "

Kuka on väittänyt, etteivät nuoret miehet saisi perustaa perhettä nuorten naisten kanssa. Sehän on suorastaan se standarditapa. Luonnollinen kilpailu on oikea tapa tehdä valinta. Useimmiten se nuori sälli peittoaa sen vanhemman, muttei ihan aina.

Yrität laittaa suuhuni sellaisia sanoja, jotka eivät sinne kuulu. Vielä kerran toistan, että minä puolustan jokaisen omaa valintaa, niin ettei sitä kukaan leimaa tai tuomitse. Siinä on meidän eromme. Sinä leimaat ja tuomitset – ja todennäköisesti aloitat keskustelun tyyliin: "Eiks oo hirveetä, kun vanhat äijät käy kuolaa?"

Etkä uskalla vastata edes kysymyksiini!

Miksi et vaan voi hyväksyä sitä, että jokainen saa valita itse sen mitä itselleen parhaaksi pitää?

Tämä keskustelu ei etene enää. Sano viimeinen sana, jos haluat. Voin sanoa, että tämän keskustelun perusteella minä en olisi kiinnostunut sinusta. Ja aivan varmasti sinä et olisi kiinnostunut minusta. There are million stories in this city. Let's be two of them.

Luulen, että monia nuoria naisia ärsyttää erityisesti se, että monet vanhemmat miehet juoksevat puoliväkisin perässä, vaikka nuori nainen on selkeästi ilmaissut, että ikäero häiritsee häntä. Täällä perätään oikeutta siihen, että myös vanhemmalla miehellä on oikeus tavoitella nuorta naista. Toki. Saahan vaikka 80-vuotias vaari tavoitella 19-vuotiasta opiskelijatyttöä, eri asia jos onnistuu. Mutta miksi niiden vanhempien miesten pitää tehdä niin hirveä numero siitä ja loukkaantua, jos nuorempaa naista ikäero häiritsee ? Onhan myös nuorella naisella täysi oikeus omaan mielipiteeseen ja miesmakuun. Kyllähän vanhemmalla miehellä pitäisi sen verran olla älliä, että ymmärtää, ettei suuri enemmistö nuorista naisista yksinkertaisesti halua mitään melkein isänsä tai jopa isänsä ikäistä miestä. Tietysti joku voi haluta ja se on ok, mutta pitäisi myös hyväksyä se että enemmistö ei tahdo niin ja ymmärtää ja hyväksyä se eikä syyllistää nuoria naisia siitä, että ovat nirppanokkia, kuten jotkut vanhemmat miehet tekee. Ei tietysti kaikki.

Aina tietysti löytyy näitä Jennejä, joille hyvin kelpaa joku varakas ja menestynyt vanhempi mies. Eipä siinä mitään. Mutta olisi syytä muistaa, että nämä Jennit ovat vähemmistö eikä heillekään kuka tahansa vanhempi mies kelpaa, vaan ainoastaan Niinistön kaltaiset. Kaikki vanhemmat miehet eivät näytä tajuavan tätä. He eivät oivalla, että se mikä onnistuu jollekin rikkaalle julkkikselle, ei onnistu läheskään yhtä helposti tavalliselle miehelle. Osa vanhemmista miehistä (eivät tietysti kaikki) ottavat iltalehden lööppijutut vähän liian vakavasti. Ehkä paluu realismiin tekisi heille terää.

• LadyPiercing
        iän mukana hyväksyä kirjoitti:

Luulen, että monia nuoria naisia ärsyttää erityisesti se, että monet vanhemmat miehet juoksevat puoliväkisin perässä, vaikka nuori nainen on selkeästi ilmaissut, että ikäero häiritsee häntä. Täällä perätään oikeutta siihen, että myös vanhemmalla miehellä on oikeus tavoitella nuorta naista. Toki. Saahan vaikka 80-vuotias vaari tavoitella 19-vuotiasta opiskelijatyttöä, eri asia jos onnistuu. Mutta miksi niiden vanhempien miesten pitää tehdä niin hirveä numero siitä ja loukkaantua, jos nuorempaa naista ikäero häiritsee ? Onhan myös nuorella naisella täysi oikeus omaan mielipiteeseen ja miesmakuun. Kyllähän vanhemmalla miehellä pitäisi sen verran olla älliä, että ymmärtää, ettei suuri enemmistö nuorista naisista yksinkertaisesti halua mitään melkein isänsä tai jopa isänsä ikäistä miestä. Tietysti joku voi haluta ja se on ok, mutta pitäisi myös hyväksyä se että enemmistö ei tahdo niin ja ymmärtää ja hyväksyä se eikä syyllistää nuoria naisia siitä, että ovat nirppanokkia, kuten jotkut vanhemmat miehet tekee. Ei tietysti kaikki.

Aina tietysti löytyy näitä Jennejä, joille hyvin kelpaa joku varakas ja menestynyt vanhempi mies. Eipä siinä mitään. Mutta olisi syytä muistaa, että nämä Jennit ovat vähemmistö eikä heillekään kuka tahansa vanhempi mies kelpaa, vaan ainoastaan Niinistön kaltaiset. Kaikki vanhemmat miehet eivät näytä tajuavan tätä. He eivät oivalla, että se mikä onnistuu jollekin rikkaalle julkkikselle, ei onnistu läheskään yhtä helposti tavalliselle miehelle. Osa vanhemmista miehistä (eivät tietysti kaikki) ottavat iltalehden lööppijutut vähän liian vakavasti. Ehkä paluu realismiin tekisi heille terää.

Komppaan..

• Stova Kondis
        LadyPiercing kirjoitti:

Komppaan..

" ...kuin että vanhempi mies kokee oikeudekseen ahdistella nuoria naisia ja vetoaa meidän "hedelmällisyyteemme". "

Mistä alkaa mielestäsi ahdistelu?

Lakihan ei tee eroa iän suhteen. Itse asiassa yhdenvertaisuuslakia voisi tulkita niin, ettei rikoksen kynnys voi riippua ahdistelijan iästä, silloin kun kummatkin ovat täysi-ikäisiä.

Tarkennan pointtiani: Onko keski-ikäisen miehen jo ensimmäinen lähestymisyritys ahdistelua, kun samaan aikaan nuorempi saa vornuta viikkotolkulla? Teetkö eron näiden välillä? Eikö ihmisiä tulisi kohdella yhdenveroisesti vai isketkö heti leiman pärstään, jos se on vähän vanhempi?

Tapaus nuori mies:
        "Hei, lähdets leffaan mun kaa?"
        - Emmä tiiä, en mä varmaan lähe (silmien räpsytystä, hiuksien nostelua ja rintojen ylvästelyä)?

Tapaus keski-ikäinen mies:
        - Painu helvettiin senkin hullu pervo ahdistelija!

Minua kiinnostaa myös se raja, jonka alapuolella mies on sopivan ikäinen ja yläpuolella ei. Miten se raja määritetään? Numeronako? Ihmiset ovat aika yksilöllisiä.

"Aina tietysti löytyy näitä Jennejä, joille hyvin kelpaa joku varakas ja menestynyt vanhempi mies. "
        Tuo oli hyvin alhaista ja leimaavaa. Sauli saisi varmaan kenet tahansa, mutta hänellä on varaa valita fiksu nainen ja onhan se nähty, ettei hänelle kelvannut vähän vähemmän fiksu, mutta pinnalta korea. Mutta on niitä muitakin sauleja nuorine puolisoineen, joita julkisuus ei tunne.

• LadyPiercing
        Stova Kondis kirjoitti:

" ...kuin että vanhempi mies kokee oikeudekseen ahdistella nuoria naisia ja vetoaa meidän "hedelmällisyyteemme". "

Lakihan ei tee eroa iän suhteen. Itse asiassa yhdenvertaisuuslakia voisi tulkita niin, ettei rikoksen kynnys voi riippua ahdistelijan iästä, silloin kun kummatkin ovat täysi-ikäisiä.

Tarkennan pointtiani: Onko keski-ikäisen miehen jo ensimmäinen lähestymisyritys ahdistelua, kun samaan aikaan nuorempi saa vornuta viikkotolkulla? Teetkö eron näiden välillä? Eikö ihmisiä tulisi kohdella yhdenveroisesti vai isketkö heti leiman pärstään, jos se on vähän vanhempi?

Tapaus nuori mies:
        - Emmä tiiä, en mä varmaan lähe (silmien räpsytystä, hiuksien nostelua ja rintojen ylvästelyä)?

Minua kiinnostaa myös se raja, jonka alapuolella mies on sopivan ikäinen ja yläpuolella ei. Miten se raja määritetään? Numeronako? Ihmiset ovat aika yksilöllisiä.

"Aina tietysti löytyy näitä Jennejä, joille hyvin kelpaa joku varakas ja menestynyt vanhempi mies. "
        Tuo oli hyvin alhaista ja leimaavaa. Sauli saisi varmaan kenet tahansa, mutta hänellä on varaa valita fiksu nainen ja onhan se nähty, ettei hänelle kelvannut vähän vähemmän fiksu, mutta pinnalta korea. Mutta on niitä muitakin sauleja nuorine puolisoineen, joita julkisuus ei tunne.

Mä nyt en enää jaksa edes kommentoida mitään muuta kuin miksi tämä asia tuottaa sulle noin suurta päänvaivaa? Miksi pitää jankata? Tuolla jossain taisit aikaisemmin mainita että itselläsi on niitä nuorempia naisia riittänyt niin mikä ongelma tässä on? Ihan kuin et voisi hyväksyä sitä tosiasiaa että suurin osa nuorista naisista ei halua vanhaa miestä. Anna olla jo..

"Tarkennan pointtiani: Onko keski-ikäisen miehen jo ensimmäinen lähestymisyritys ahdistelua, kun samaan aikaan nuorempi saa vornuta viikkotolkulla?"

Eipä kumpikaan ole mukavaa mutta ainakin oman kokemukseni perusteella nuoremmat miehet uskovat helpommin kuin nämä vanhat joilla on ne luulot vähän turhan korkealla. Ja voitko valehtelematta väittää että itseäsi ei ällöttäisi jos äitisi ikäinen tai vanhempikin nainen ehdottelisi suoraan jotain ja uisi liiveihin eikä ymmärrä jättää rauhaan?

• Just joo
        Stova Kondis kirjoitti:

Tapaus nuori mies:

Ja Jenni olis varmaan huolinutkin jonkun kuuskymppisen raksaäijän. Hyvä vitsi !

Mikäli viittasit Karpelaan, niin sehän petti Niinistöä sen nuoremman kundin kanssa. Sen valokuvaajan vai mikä se nyt oli. Sen takianhan ne erosi. Sehän on vanha juttu.

• LadyPiercing
        LadyPiercing kirjoitti:

Mä nyt en enää jaksa edes kommentoida mitään muuta kuin miksi tämä asia tuottaa sulle noin suurta päänvaivaa? Miksi pitää jankata? Tuolla jossain taisit aikaisemmin mainita että itselläsi on niitä nuorempia naisia riittänyt niin mikä ongelma tässä on? Ihan kuin et voisi hyväksyä sitä tosiasiaa että suurin osa nuorista naisista ei halua vanhaa miestä. Anna olla jo..

"Tarkennan pointtiani: Onko keski-ikäisen miehen jo ensimmäinen lähestymisyritys ahdistelua, kun samaan aikaan nuorempi saa vornuta viikkotolkulla?"

Eipä kumpikaan ole mukavaa mutta ainakin oman kokemukseni perusteella nuoremmat miehet uskovat helpommin kuin nämä vanhat joilla on ne luulot vähän turhan korkealla. Ja voitko valehtelematta väittää että itseäsi ei ällöttäisi jos äitisi ikäinen tai vanhempikin nainen ehdottelisi suoraan jotain ja uisi liiveihin eikä ymmärrä jättää rauhaan?

"Tapaus nuori mies:

- Painu helvettiin senkin hullu pervo ahdistelija! "

Niin,jos edellä mainittu nainen pitää itsensä ikäisistä miehistä niin miksei hän voisi flirttailla? Ja vastaavasti jos vanhemmat miehet eivät kiinnosta niin miksei saisi torjua? Eihän se vanhakaan mies ottanut huomioon miten inhottavalta naisesta voi tuntua kun joku kääkkänä tulee ehdottelemaan niin miksi naisen pitäisi miehen tunteita säästellä?

Ja niinkuin joku tuolla edellä jo sanoikin:

Miksi vanhemmat miehet (sinäkin) tekee niin hirveän numeron ja haloon siitä että nuoret naiset torjuvat heidät? Ei se tee kenestäkään nirppanokkaa jos ei halua vanhempaa miestä josta ei ole kiinnostunut ja tietää ettei tulisikaan kiinnostumaan jos etsii itsensä ikäistä kumppania. Naurettavaa ruikuttaa sellaisesta päivätolkulla ja yrittää epätoivoisesti saada sillä omalla "nuoret naiset vanhoille miehille"-propagandalla nuorempia muijia kääntämään päänsä. Tässä se surullisen kuuluisa jankkaaminen taas tulee ilmi,kun ei uskota että monet nuoret naiset ottavat mieluummin sen nuoren miehen.

• Jeh jeh jeh
        Just joo kirjoitti:

Mikäli viittasit Karpelaan, niin sehän petti Niinistöä sen nuoremman kundin kanssa. Sen valokuvaajan vai mikä se nyt oli. Sen takianhan ne erosi. Sehän on vanha juttu.

Yleensä se juttu menee näin:

Nuorempi mies: Lähdetkö leffaan ?
        Nuorempi nainen: Emmä taida
        Nuorempi mies: Mikset ?
        Nuorempi nainen: Ei oikein nyt kiinnosta. Kemiat ei kohtaa
        Nuorempi mies: Ei väkisin.

Vanhempi mies: Lähdetkö leffaan ?
        Nuorempi nainen: Emmä taida
        Vanhempi mies: Mikset ?
        Nuorempi nainen: Ei oikein nyt kiinnosta. Kemiat ei kohtaa
        Vanhempi mies: Miksi ei kiinnosta ?
        Nuorempi nainen: Ei vaan kiinnosta. Sä olet niin paljon vanhempikin
        Vanhempi mies: Mutta te nuoret tytöthän tykkäätte meistä vanhemmista.
        Nuorempi nainen: Ai miten niin ?
        Vanhempi mies: No tykkäätte. Iltalehdessä luki niin.

• Stova Kondis
        LadyPiercing kirjoitti:

"Tapaus nuori mies:

- Painu helvettiin senkin hullu pervo ahdistelija! "

Niin,jos edellä mainittu nainen pitää itsensä ikäisistä miehistä niin miksei hän voisi flirttailla? Ja vastaavasti jos vanhemmat miehet eivät kiinnosta niin miksei saisi torjua? Eihän se vanhakaan mies ottanut huomioon miten inhottavalta naisesta voi tuntua kun joku kääkkänä tulee ehdottelemaan niin miksi naisen pitäisi miehen tunteita säästellä?

Ja niinkuin joku tuolla edellä jo sanoikin:

Miksi vanhemmat miehet (sinäkin) tekee niin hirveän numeron ja haloon siitä että nuoret naiset torjuvat heidät? Ei se tee kenestäkään nirppanokkaa jos ei halua vanhempaa miestä josta ei ole kiinnostunut ja tietää ettei tulisikaan kiinnostumaan jos etsii itsensä ikäistä kumppania. Naurettavaa ruikuttaa sellaisesta päivätolkulla ja yrittää epätoivoisesti saada sillä omalla "nuoret naiset vanhoille miehille"-propagandalla nuorempia muijia kääntämään päänsä. Tässä se surullisen kuuluisa jankkaaminen taas tulee ilmi,kun ei uskota että monet nuoret naiset ottavat mieluummin sen nuoren miehen.

Kuinka sinä et ole oppinut vielä lukemaan. Missään vaiheessa en ole sanonut, ettei nuori nainen saisi valita nuorta miestä. Se on ihan sinun oman mielesi keksintöä. Vielä kerran, minua ärsyttää se, että sinunkaltaisesi ihmiset tuomitsevat. Ja kun sinulla ei ole tietoa, ainoastaan luuloa. Jos keski-ikäinen mies on lähestynyt sinua ja sinä torjunut hänet, niin et silti tiedä, mitä olisi olla keski-ikäisen miehen kanssa. Sinulla menevät luulot, uskomukset ja tieto sekaisin.

Kyllä sinä saat valita nuoren miehen, mutta älä tuomitse niitä, jotka valitsevat toisin kuin sinä. Minä en tuomitse sitä naista, joka ottaa nuoren miehen, mutta sinä tuomitset sen, joka ottaa vanhan.

Et taaskaan vastannut. Mistä alkaa ahdistelu?

• Stova Kondis
        Just joo kirjoitti:

Miten sinä missaat pointin? Pointti on se, että Jenni tunsi vetoa Saulia kohtaan ja Sauli Jenniä kohtaan. Ei Jenni tuntenut vetoa jotain raksamiestä kohtaan. Kaksi ihmistä tapasivat ja ihastuivat toisiinsa. Sauli on Sauli, koska hän on sellainen kuin on. Samoin Jenni.

Karpela .. en halua lähteä tuolle linjalle.

Kateus on ehtymätön voimavara ja luonnonrikkaus Suomessa.

• Stova Kondis
        Stova Kondis kirjoitti:

Kuinka sinä et ole oppinut vielä lukemaan. Missään vaiheessa en ole sanonut, ettei nuori nainen saisi valita nuorta miestä. Se on ihan sinun oman mielesi keksintöä. Vielä kerran, minua ärsyttää se, että sinunkaltaisesi ihmiset tuomitsevat. Ja kun sinulla ei ole tietoa, ainoastaan luuloa. Jos keski-ikäinen mies on lähestynyt sinua ja sinä torjunut hänet, niin et silti tiedä, mitä olisi olla keski-ikäisen miehen kanssa. Sinulla menevät luulot, uskomukset ja tieto sekaisin.

Kyllä sinä saat valita nuoren miehen, mutta älä tuomitse niitä, jotka valitsevat toisin kuin sinä. Minä en tuomitse sitä naista, joka ottaa nuoren miehen, mutta sinä tuomitset sen, joka ottaa vanhan.

Et taaskaan vastannut. Mistä alkaa ahdistelu?

Anteeksi, en huomannut ylempää vastaustasi.

• Stova Kondis

Tämä on vähän yleisempää sinulle.

Oletetaan, että sinä olet 25-vuotias. Tiedät minkälaista elämä on 25-vuotiaana. Et osaa edes vielä ajatella, että joku aamu avaat silmät ja tajuat olevasi 45-vuotias ja ihmettelet, minne ne vuodet katosivat. Sinä päivänä sinä tiedät, minkälaista on olla 45-vuotias - et aiemmin.

Oletetaan, että minä olen 45-vuotias mies. Minä tiedän, minkälaista elämä on 45-vuotiaana, mutta minä tiedän myös, minkälaista elämä oli 25-vuotiaana. Minä tiedän, mitkä ne erot ovat. Minä tiedän, että toimin samoin, ajattelen aika samoin, tunnen aivan samoin, pidän aivan samoin, haluan aivan samoin. Käytännössä ainoastaan kuoreni on muuttunut ja minulle on tullut elämänkokemusta. Joku kutsuu sitä viisaudeksi.

Miehenä minä en voi synnyttää. Toki voin siittää. Tässä on iso ero miehen ja naisen välillä. Nyt tätä ajatusleikkiä varten kuvitellaan, ettei sinulla ole lapsia 45-vuotiaana. Sinä yhä kaipaisit toista ihmistä lähellesi, haluaisit toista - ehkä van samoin kuin 25-vuotiaana. Nyt ymmärrä, että toisin kuin naisella, miehen hedelmällisyys ei häviä noissa vuosissa. Yksinäinen mies on kuin nainen ilman lapsia. Hän kaipaa.

SInä kirjoitat hyvin halveksuvasti vanhemmista miehistä. Sinun silmissäsi heillä ei ole miehen virkaa. Joku päivä olet itse keski-ikäinen. Mahdatkohan sinä tuntea olevasi silloin vanha vai tunnetko olevasi sinä? Mitä luulet? Nuorilla ihmisillä on sellainen harha, että tässä hetkessä eläessä tuntuu, että nuoruus jatkuu ikuisesti, mutta ei se jatku. Ihmisen mielessä mennyt aika häviää. Voi hypätä silmänräpäyksessä vuosikymmeniä ja sinä todellakin ihmettelet, että minne ne vuodet katosivat. Ihmettelet, että sinähän olet vielä sama ihminen ja kuitenkin joku 25-vuotias katsoo sinua kuin käynyttä tiskirättiä. Kumpikohan silloin tietää enemmän?

Luulo ei ole tiedon väärtti.

Sanot, etteivät "vanhat" miehet ymmärrä torjuntaa. En oikein usko tuota. Minä olen 20-25 vuotiaana ottanut torjunnan muitta mutkitta vastaan ja toisen torjunnan kohdalla olen rimpuillut. Aivan samoin olen ottanut torjunnan vastaan 45-vuotiaana muitta mutkitta ja toisen kanssa rimpuillut. Kyse on siitä, että saa järkevän syyn niin, että voi ymmärtää. Jos 25-vuotias nainen torjuu iän vuoksi, niin 45-vuotiaalla on syytä uskoa,ettei nainen välttämättä tiedä vaan perustaa luuloon edellä antamani ajatusleikin mukaisesti. Hän luulee tietävänsä, minkälainen 45-vuotias mies on, mutta hän ei tiedä. Ei hän tiedä sitä, miten 45-vuotias mies käytännössä eroaa 25-vuotiaasta miehestä, muuta kuin pinnaltaan. 45-vuotias mies tietää sen eron, sen eron vähäisyyden. Siksi mies haluaa kuulla todellisen syyn.

Torjut sinä kenet tahansa, niin anna aina syy, työkalu, jotta torjuttu ymmärtää. Jos et tiedä tai keksi muuta, niin voit aina sanoa, että toinen on vastenmielinen. Mutta älä sano, että hän on liian vanha, koska se ei ole syy. Sinulla on jokin syy siihen, että ikäero on sinusta liian suuri. Se syy on se, jonka hän haluaa kuulla. Root cause, juurisyy. Mutta nuori mies haluaa aivan samoin kuulla syyn torjuntaan. Jostain syystä nuoret naiset eivät tunnu ymmärtävän sellaista yksinkertaista viisautta, että hyväksyminen edellyttää ymmärtämistä.

Rauhaa sinulle. Elämä on paljon mukavempaa, kun ympärillä on ymmärrystä, hyväksymistä, suvaitsevaisuutta ja monenlaisia kukkia kukkimassa.

• LadyPiercing

En mielestäni ole missään vaiheessa kieltänyt ketään olemasta kenenkään kanssa ja totesinkin jo tuolla ylempänä että jos kaksi ihmistä rakastuu iästä riippumatta niin fine, mutta jos sen takia muidenkin "ei vanhoista pitävien" nuorten naisten perässä alkaa juosta näitä vanhempia miehiä niin se ei ole mukavaa. Ajatusleikkisi oli muutenkin turha.

"Hän luulee tietävänsä, minkälainen 45-vuotias mies on, mutta hän ei tiedä. Ei hän tiedä sitä, miten 45-vuotias mies käytännössä eroaa 25-vuotiaasta miehestä, muuta kuin pinnaltaan. 45-vuotias mies tietää sen eron, sen eron vähäisyyden. Siksi mies haluaa kuulla todellisen syyn. "

"Mutta älä sano, että hän on liian vanha, koska se ei ole syy. "

Nyt alan jo oikeasti suuttua. Totta helvetissä se on syy jos pitää toista liian vanhana eikä halua olla suhteessa melkein isänsä tai jopa isänsä ikäisen miehen kanssa (minkä perusteella hän saattaa tietää minkälaisia tämän ikäiset miehet ovat). Ethän sinäkään varmasti haluaisi yli 60-vuotiasta naista itsellesi? Sano siinä sitten ettei iällä ole muka ole mitään merkitystä.

Ja jos 45-vuotias kokee olevansa vieläkin 25-vuotias mutta ulkonäkö on "vain" rapistunut niin se on jo aika surullista. Oletko ajatellut että ehkä sinunkin ikäisesi naiset tuntevat näin ja haluaisivat ikäisensä kumppanin mutta te vain pinnallisesti tuijotatte pintaa ja haluatte vasta nyt perustaa sen perheen? Jos on liian myöhäistä niin sitten on. Uskon että todella harva nuori nainen tahtoo perustaa perheen esim. 20 vuotta vanhemman miehen kanssa jo ihan järkisyistäkin. Totta,että miehet varmasti pystyvät siittämään lapsia yli 5kymppisenäkin mutta ajatteletko tässä vaiheessä sitä 25-35-vuotiasta naistasi? Kuinka mukavaa hänestä on hoitaa kersojanne kun sinä olet jo yli 60-vuotias ja lapset pahimmassa teini-iässä eikä mies jaksa enää tehdä mitään? Ja kun nainen on 45 niin mies onkin jo yli 70-vuotias tai kuollut? Suoraan sanottuna vanhemmat miehet ovat jopa itsekkäitä vaatiessaan nuorempaa kumppania koska naisesta tulee aina jossain vaiheessa se "omaishoitaja" vanhalle miehelleen mikä taas lyhentää naisen elinikää eikä hän pääse nauttimaan tasavertaisesta kumppanuudesta samanikäisen miehen kanssa.

Eli pointtini on,että ne muutamat nuoret naiset jotka pitävät vanhoista miehistä niin olkoot vanhojen miehien kanssa. Teidän vain täytyy hyväksyä että suurin osa nuorista naisista haluaa ikäisensä kumppanin eikä ole ostettavissa esim. vanhempien miesten rahoilla. Ja että monikaan nuori nainen ei pidä siitä että vanhempi mies tulee ehdottelemaan ym.,se tuntuu joistakin (minustakin) inhottavalta juuri sen takia että mies voisi ikänsä puolesta olla vaikka isäni. Eli kyllä se on se ikä nimenomaan joka on esteenä. Sitä ette tunnu ymmärtävän. Sinäkään et halua itsesi ikäistä tai vanhempaa naista iän takia joten luulisi että ymmärtäisit meitä nuorempia.

• S.K.
        LadyPiercing kirjoitti:

En mielestäni ole missään vaiheessa kieltänyt ketään olemasta kenenkään kanssa ja totesinkin jo tuolla ylempänä että jos kaksi ihmistä rakastuu iästä riippumatta niin fine, mutta jos sen takia muidenkin "ei vanhoista pitävien" nuorten naisten perässä alkaa juosta näitä vanhempia miehiä niin se ei ole mukavaa. Ajatusleikkisi oli muutenkin turha.

"Hän luulee tietävänsä, minkälainen 45-vuotias mies on, mutta hän ei tiedä. Ei hän tiedä sitä, miten 45-vuotias mies käytännössä eroaa 25-vuotiaasta miehestä, muuta kuin pinnaltaan. 45-vuotias mies tietää sen eron, sen eron vähäisyyden. Siksi mies haluaa kuulla todellisen syyn. "

"Mutta älä sano, että hän on liian vanha, koska se ei ole syy. "

Nyt alan jo oikeasti suuttua. Totta helvetissä se on syy jos pitää toista liian vanhana eikä halua olla suhteessa melkein isänsä tai jopa isänsä ikäisen miehen kanssa (minkä perusteella hän saattaa tietää minkälaisia tämän ikäiset miehet ovat). Ethän sinäkään varmasti haluaisi yli 60-vuotiasta naista itsellesi? Sano siinä sitten ettei iällä ole muka ole mitään merkitystä.

Ja jos 45-vuotias kokee olevansa vieläkin 25-vuotias mutta ulkonäkö on "vain" rapistunut niin se on jo aika surullista. Oletko ajatellut että ehkä sinunkin ikäisesi naiset tuntevat näin ja haluaisivat ikäisensä kumppanin mutta te vain pinnallisesti tuijotatte pintaa ja haluatte vasta nyt perustaa sen perheen? Jos on liian myöhäistä niin sitten on. Uskon että todella harva nuori nainen tahtoo perustaa perheen esim. 20 vuotta vanhemman miehen kanssa jo ihan järkisyistäkin. Totta,että miehet varmasti pystyvät siittämään lapsia yli 5kymppisenäkin mutta ajatteletko tässä vaiheessä sitä 25-35-vuotiasta naistasi? Kuinka mukavaa hänestä on hoitaa kersojanne kun sinä olet jo yli 60-vuotias ja lapset pahimmassa teini-iässä eikä mies jaksa enää tehdä mitään? Ja kun nainen on 45 niin mies onkin jo yli 70-vuotias tai kuollut? Suoraan sanottuna vanhemmat miehet ovat jopa itsekkäitä vaatiessaan nuorempaa kumppania koska naisesta tulee aina jossain vaiheessa se "omaishoitaja" vanhalle miehelleen mikä taas lyhentää naisen elinikää eikä hän pääse nauttimaan tasavertaisesta kumppanuudesta samanikäisen miehen kanssa.

Eli pointtini on,että ne muutamat nuoret naiset jotka pitävät vanhoista miehistä niin olkoot vanhojen miehien kanssa. Teidän vain täytyy hyväksyä että suurin osa nuorista naisista haluaa ikäisensä kumppanin eikä ole ostettavissa esim. vanhempien miesten rahoilla. Ja että monikaan nuori nainen ei pidä siitä että vanhempi mies tulee ehdottelemaan ym.,se tuntuu joistakin (minustakin) inhottavalta juuri sen takia että mies voisi ikänsä puolesta olla vaikka isäni. Eli kyllä se on se ikä nimenomaan joka on esteenä. Sitä ette tunnu ymmärtävän. Sinäkään et halua itsesi ikäistä tai vanhempaa naista iän takia joten luulisi että ymmärtäisit meitä nuorempia.

Siis sinulla on sellainen mielipide,periaate, ettei vanhemmat miehet kelpaa. Tähän mielipiteeseen on syy. Jos sanot, että syy on ikäero, se on kuin sanoisit, laiva upposi, koska se ei pysynyt pinnalla. Syy on periaatteesi takana.

Nyt totesit, että vanhuusiällä tullee ongelmia. Se on jo vähän oikea syy. Mutta jälleen se perustuu luuloon eikä tietoon. Ikäeropariskuntien on todettu olevan onnellisia. Tietysti aina on joku ikäero, jonka jälkeen asiat eivät enää suju.

Tuon omaishoitajaletkautuksen olen kuullut ja lukenut monesti. Mitä teet sitten, jos ikäisesi puoliso sairastuu vakavasti ja joudut "omaishoitajaksi". Entä jos käykin niin, että sinä sairastut? Se on niin, että jos ihminen rakastuu ja sitoutuu, niin hän haluaa pitää toisesta huolta. Entä, mitä jos miehesi kuolee tapaturmaisesti.

Kieltämättä tuo vanhuusikä on ongelma tässä asiassa. Mutta ikäero, jonka jälkeen se syntyy ei ole mitenkään yksiselitteinen. Mikä on liikaa 5, 10, 15, 20, 25 vai 30 vuotta? Kuka sen tietää? Lopulta se valinta pitää olla jokaisen oma.

Sini Rautavaara on julkisesti kertonut kokeneensa hyvin kauniin elämän Eino Juhani Rautavaaran rinnalla ja vielä nytkin, kun mies on vanhuuden pahasti vaivaama, Sinin on todennut rakastavansa miestään yli kaiken. Eino on 29 vuotta Siniä vanhempi. Nyt jos mentäisiin historiaan siihen hetkeen, kun he tapasivat, niin kieltäisitkö heidän onnensa?

Maalma on aika paljon mukavampi paikka, jos ihmiset ovat vähän suvaitsevaisia ja ymmärtävät, että omat arvot eivät ole jumalallisia, vaan ainoastaan henkilökohtaisia ja omia.

• tavikset on erikseen
        S.K. kirjoitti:

Siis sinulla on sellainen mielipide,periaate, ettei vanhemmat miehet kelpaa. Tähän mielipiteeseen on syy. Jos sanot, että syy on ikäero, se on kuin sanoisit, laiva upposi, koska se ei pysynyt pinnalla. Syy on periaatteesi takana.

Nyt totesit, että vanhuusiällä tullee ongelmia. Se on jo vähän oikea syy. Mutta jälleen se perustuu luuloon eikä tietoon. Ikäeropariskuntien on todettu olevan onnellisia. Tietysti aina on joku ikäero, jonka jälkeen asiat eivät enää suju.

Tuon omaishoitajaletkautuksen olen kuullut ja lukenut monesti. Mitä teet sitten, jos ikäisesi puoliso sairastuu vakavasti ja joudut "omaishoitajaksi". Entä jos käykin niin, että sinä sairastut? Se on niin, että jos ihminen rakastuu ja sitoutuu, niin hän haluaa pitää toisesta huolta. Entä, mitä jos miehesi kuolee tapaturmaisesti.

Kieltämättä tuo vanhuusikä on ongelma tässä asiassa. Mutta ikäero, jonka jälkeen se syntyy ei ole mitenkään yksiselitteinen. Mikä on liikaa 5, 10, 15, 20, 25 vai 30 vuotta? Kuka sen tietää? Lopulta se valinta pitää olla jokaisen oma.

Sini Rautavaara on julkisesti kertonut kokeneensa hyvin kauniin elämän Eino Juhani Rautavaaran rinnalla ja vielä nytkin, kun mies on vanhuuden pahasti vaivaama, Sinin on todennut rakastavansa miestään yli kaiken. Eino on 29 vuotta Siniä vanhempi. Nyt jos mentäisiin historiaan siihen hetkeen, kun he tapasivat, niin kieltäisitkö heidän onnensa?

Maalma on aika paljon mukavampi paikka, jos ihmiset ovat vähän suvaitsevaisia ja ymmärtävät, että omat arvot eivät ole jumalallisia, vaan ainoastaan henkilökohtaisia ja omia.

Sinänsä on hupaisaa, että sinä odotat nuorempien naisten olevan suvaitsevaisia omaa ikääsi ja ikääntymistäsi kohtaan, mutta samalla itse olet erittäin suvaitsematon vanhempia naisia kohtaan etkä hyväksy heidän normaalia ikääntymistään. Vauhkoat tuosta hedelmällisyydestä. Mutta entä jos käy niin, että löydät tuon kaipaamasi nuoremman naisen ja sitten osoittautuukin, että hän onkin hedelmätön. Tosiasiahan on, että myös nuoremmissa naisissa (ja miehissä) on steriilejä yksilöitä. Mitä teet silloin? Hylkäätkö hänet?

Julkisuudessahan löytyy toki moniakin pariskuntia, joissa mies on huomattavasti vanhempi kuin vaimonsa. Kylmä fakta on kuitenkin se, että yleensä se mies on rikas tai kuuluisa tai yleensä molempia. Esim. formulakuski, muusikko, näyttelijä, taiteilija, bisnessmies, jne. Sen sijaan aniharvoin se nuori nätti nainen menee sen keski-ikäisen raksamiehen kanssa. Tämä on karu tosiasia. Jostain syystä kaikki keski-ikäiset miehet eivät ymmärrä tätä tai eivät halua ymmärtää. Tavallinenkin keski-ikäinen mies alkaa kuvitella näiden julkkis-tarinoiden myötä kelpaavansa huomattavasti nuoremmalle naiselle ja sitten joutuu pettymään, kun niin ei käykään.

Mitä tulee näiden ikäero-pariskuntien onnellisuuteen, niin olen kyllä toista mieltä. En tietenkään puhu kaikkien puolesta, mutta ne tapaukset jotka henkilökohtaisesti tiedän eivät ole kovinkaan onnellisia. Esim. Vanhemman miehen mustasukkaisuus ja nuoremman vaimon uskottomuus ovat hyvin tavallisia ongelmia näissä avioliitoissa ja mitä suurempi ikäero, sitä todennäköisemmin niitä ongelmia syntyy. En tietenkään väitä, etteikö heissä löydy niitä onnellisia pareja, mutta ainakaan nämä tietämäni parit eivät ole sellaisia. Jossakin vaiheessa siinä vaan tuntuu käyvän niin, että nämä suhteet pikkuhiljaa muuttuvat sellaisiksi isä ja tytär-suhteiksi. No, jotkut ovat ehkä tyytyväisiä ja onnellisia niinkin. Ehkä tämä Rautavaaran pariskunta on juuri sellainen. Itse en kyllä olisi tyytyväinen sellaiseen.

Tietenkin jokaisella on oikeus tavoitella ketä haluaa, mutta realiteetit olisi hyvä tiedostaa ja hyväksyä se tosiasia, että enemmistö nuorista naisista ei ole kiinnostunut itseään huomattavasti vanhemmasta miehestä. Ja kyseessä ei ole välttämättä mikään asenne tai periaate, vaan ihan sisäsyntyinen ja vaistomainen vastenmielisyys itseä huomattavasti vanhempaan kumppaniin, eli vaistonvarainen asia joka ei mitenkään ole nuoren naisen omasta tahdosta kiinni. Miksi se on niin vaikea tajuta?

• LadyPiercing
        S.K. kirjoitti:

En varmasti ole mitään muuta väittänytkään että mielipiteet joita esitän ovat omiani enkä pidä itseäni minään jumalana? Todella kummallista että vetoat tuohon koko ajan. Niinkuin itsekin sanoit,jokaisella on ne omat mieltymyksensä ja sinä et näytä millään hyväksyvän sitä että minä,kuten eivät monet muutkaan nuoret naiset halua vanhempaa kumppania.

"Siis sinulla on sellainen mielipide,periaate, ettei vanhemmat miehet kelpaa. Tähän mielipiteeseen on syy. Jos sanot, että syy on ikäero, se on kuin sanoisit, laiva upposi, koska se ei pysynyt pinnalla. Syy on periaatteesi takana"

Syy on yksinkertaisesti se etteivät vanhemmat miehet ole minusta viehättäviä vaan pidän omanikäisistäni miehistä kuten moni muukin nuori nainen. Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta? Ethän itsekään pidä vanhemmista naisista sen iän takia..

"Nyt totesit, että vanhuusiällä tullee ongelmia. Se on jo vähän oikea syy. Mutta jälleen se perustuu luuloon eikä tietoon"

Eiköhän se ole ollut jo kauan kaikkien ihmisten tiedossa että vanhuusiällä tulee ongelmia itse kullekin. Typerää ja epäkypsää uskoa että kun olet 75 ja puolisosi 55 niin hän ei joutuisi pitämään sinusta huolta ja ettei itselläsi olisi mtn kremppoja. Ja epäkypsästä puheenollen,etkös jossain viestissäsi sanonut että vanhemmat miehet ovat kypsempiä kuin nuoremmat miehet ja sitten väität olevasi vieläkin henkisesti se sama 25-vuotias jätkä? Miksi kukaan haluaisi keski-ikäisen ukon joka luulee olevansa 25-vuotias kun voi saada sekä sisäisesti että ulkoisesti 25-vuotiaan miehen itselleen? Voivoi..

"Mitä teet sitten, jos ikäisesi puoliso sairastuu vakavasti ja joudut "omaishoitajaksi""

Se on epätodennäköistä. Vanhuus taas tulee joka tapauksessa.

Ja edelleenkin,en ole ketään kieltänyt olemasta kenenkään kanssa vaan yrittänyt saada sinua tajuamaan että suurin osa meistä nuorista naisista ei pidä vanhemmista miehistä. Se on vain kiinni omasta mieltymyksestä. En halua vanhaa miestä siinä missä joku toinen ei liian lyhyttä tai vaikka liian pitkää miestä. Miten se on niin vaikea tajuta? Ethän sinäkään pidä itsesi ikäisistä naisista heidän ikänsä vuoksi joten miksi nuorten naisten täytyisi mukisematta ottaa sellainen kumppani joka ei miellytä vain sen takia että vanhoille sedille ei tulisi paha mieli eivätkä he kokisi syrjintää? Sitähän te itsekin teette ikäisillenne naisille..

• kolmikymppinen mies

"Jos 25-vuotias nainen torjuu iän vuoksi, niin 45-vuotiaalla on syytä uskoa,ettei nainen välttämättä tiedä vaan perustaa luuloon "

Onko se nyt noin vaikeata tunnustaa, että 2-kymppiset tietävät etteivät pidä 45-vuotiasta? Jos nainen ei pidä miehen naamasta niin se peli on menetetty!

On ihan naurettavaa väittää, että 2-kymppinen nainen vain kuvittelisi, ettei halua olle 45-vuotiaan kanssa. Ihan yhtä pitävästi voisi väittää että se 45-vuotias vain kuvittelee että haluaa perheen ja nuoren vaimon ja olisikin oikeasti onnellisempi, jos menisi kimppaan ikäisensä naisen kanssa.

"Torjut sinä kenet tahansa, niin anna aina syy, työkalu, jotta torjuttu ymmärtää"

Ei tuollaisessa tilanteessa mitään syytä tarvitse antaa. Sehän on vain koukku johon vähän typerämpi iskijä voi sitten helposti tarttua ja alkaa jankkaamaan.

• kolmikymppinen mies
        S.K. kirjoitti:

"Siis sinulla on sellainen mielipide,periaate, ettei vanhemmat miehet kelpaa"

voi vittu mitä paskaa.

Onko mulla sitten joku ihme periaate, ettei rumat naiset kelpaa? Oikeasti olisinkin paljon onnellisempi jonkun itseäni 5v vanhemman harmaavarpusen kanssa?

" Ikäeropariskuntien on todettu olevan onnellisia"

keskimäärin paras ikäero avioliittoa varten on, kun nainen on 7v miestään nuorempi. Ei enempää, ei vähempää, seitsemän vuotta.

" Lopulta se valinta pitää olla jokaisen oma."

ei se sitlä kuulosta, täällä vaikka kuinka moni ukko vänkää kovasti vastaan, eikä usko kun nainen sanoo ettei ole kiinnostunut vanhemmista. jos se valinta on oma, mitä siitä valittamaan?

"Sini Rautavaara on julkisesti kertonut kokeneensa hyvin kauniin elämän Eino Juhani Rautavaaran rinnalla ja vielä nytkin, kun mies on vanhuuden pahasti vaivaama"

Yllättäen rautavaaralla on jotain sellaista tarjota, mitä keskimääräisellä miehellä ei ole: kuuluisuutta ja menestystä.

"Maalma on aika paljon mukavampi paikka, jos ihmiset ovat vähän suvaitsevaisia ja ymmärtävät, että omat arvot eivät ole jumalallisia, vaan ainoastaan henkilökohtaisia ja omia. "

ja milloinkahan vanhemat miehet ymmärtäisivat tuon? ;-)

• neiti naitukin

Olen itse suomalainen nainen ja 33v, joten voinen tähän vastata. Varmasti meissä on niitä, jotka eivät tajua, kuinka miehiä tulisi kohdella ja lähestyä silloinkin, kun tästä ei halua sen kummempaa. Varsinkin näissä parinhakuasioissa hyvät, kultaiset tavat olisivat poikaa (ja tyttöä). Ei toista tarvitse nolata eikä käyttäytyä kuin moukka, vaikka jollain hullulla darvinismi-logiikalla (olen parempi/viriilimpi/nuorempi/vanhempi/seksikkämpi/paremman näköinen/rikkaampi/menestyneempi/kokeneempi/älykkäämpi jne....) siihen ikään kuin olisikin "varaa".

Kunnioitetaan toisiamme ja toistemme tunteita, haluaisimmehan itsekin tätä toisilta. Parisuhdejutut on niin herkkiä, että ei pitäisi mennä ketään sörkkimään tylysti. Mihin on kadonnut toisen ihmisen kunnioitus ja arvostus ihan vain toisena ihmisenä?

Tästä nyt poissuljetaan tietysti ne, joiden ei mitään seuraa edes kuuluisi hakea (pedofiilit, huijarit, mielisairaat, varatut jne.), mutta normityypeille kannattaisi olla ihan ok tai jopa kohteliaasti ystävällinen. Eihän näitä vaarallisia tapauksia heti tunnista, mutta eiköhän niitä ole niin harva, että voidaan turvallisesti olla ystävällisiä?? Mitä väliä iällä, sosiaalisella statuksella jne. on alkuvaiheessa? Ihan liian kapeaketseista touhua mun mielestä. Toki kaikilla on kriteerejä, mutta voisiko ne olla vähän armollisempia ja joustettavissa olevia?

• Sehän on selvä

Eihän sellaisesta ole edes kysymys. Tietysti kohteliaat käytöstavat kuuluvat asiaan puolin ja toisin. Ja kohteliaisiin käytöstapoihin kuuluu sekin, ettei koeta tunkeutua puoliväkisin toisen seuraan silloin kun toinen kohtealiaasti osoittaa ettei ole kiinnostunut. Pitää kunnioittaa toisen reviiriä. Ikävä kyllä monet vanhemmat "herrasmiehet" tuntuvat unohtavan tämän. Ei sitten tavallaan ole ihme, jos nuori nainen sitten kyllästyy ja vastaa epäkohteliaasti, jos ei sana muuten mene perille.

• mahdollisen tyttäres

ikäryhmää kosiskella. älä ihmettele enempää-----

• 40hothot

Täytyy todeta että 40v:näkin pidän 53:sta liian vanhana.....harva jamppa on oikeesti pitänyt itsestään huolta...kun ne 40v:kin rupee näyttämään yli 50:ltä....Musta on taas huvittavaaettä itse on vissiit säilynyt niin hyvin että 22 ja alle 30v:t vonkaa ....mutta ei oikein lapset nappaa:))))omat mieltymytset varmaan liikuu 38-45 kinttailla mutta persoonastahan se on kiinni....

• kaikkikäy;)
        40hothot kirjoitti:

Täytyy todeta että 40v:näkin pidän 53:sta liian vanhana.....harva jamppa on oikeesti pitänyt itsestään huolta...kun ne 40v:kin rupee näyttämään yli 50:ltä....Musta on taas huvittavaaettä itse on vissiit säilynyt niin hyvin että 22 ja alle 30v:t vonkaa ....mutta ei oikein lapset nappaa:))))omat mieltymytset varmaan liikuu 38-45 kinttailla mutta persoonastahan se on kiinni....

Ei se ole iästä kiinni vaan kemioista!! Itse olen alle 40 ja miesystäväni yli 50, meillä vaan on hauskaa keskenään, ei siinä paljon ikää mietitä. Edellinen miesystäväni tai pitäisi varmaan sanoa poikaystäväni oli alle 30 v eli olin 10 vuotta vanhempi. Ei ikää pidä tuijottaa pelkkinä' numeroina, vaan katsoa millainen toinen on ihmisenä.

• Luomunainen
        kaikkikäy;) kirjoitti:

Ei se ole iästä kiinni vaan kemioista!! Itse olen alle 40 ja miesystäväni yli 50, meillä vaan on hauskaa keskenään, ei siinä paljon ikää mietitä. Edellinen miesystäväni tai pitäisi varmaan sanoa poikaystäväni oli alle 30 v eli olin 10 vuotta vanhempi. Ei ikää pidä tuijottaa pelkkinä' numeroina, vaan katsoa millainen toinen on ihmisenä.

Tätä on ollut mukava seurata, miten tämä keskustelu täällä on edennyt. On väittelyä puolin ja toisin ja jokaisellahan on oikeus omaan päätökseen ja mielipiteeseen siitä minkälaisen puolison haluaa ja sitä on tietysti kunnioitettava.

Mutta nämä ihmisen perustarpeiden hormonaaliset vaikutukset ovat yksi kysymys, joka aiheuttaa suurta huolta tutkijoissa.

Naisten käyttämät ehkäisypillerit vaikuttavat heikentävästi geneettiseen parinvalintaan.

Tämä tarkoittaa sitä, että hormooneja käyttämätön valitsee luonnostaan aivan erilaisen geeniperimän omaavan puolison, joka tarkoittaa sitä, että jälkeläisillä on parhaimmat mahdollisuudet elämäänsä. Tällä luonto on hoitanut jatkuvuuden turvaamisen.

Nykyään seksi on vaan omien tarpeiden täyttämistä tässä, heti, ja minun on saatava.

Ehkäisy on hyvä asia, mutta se vääristää kumppanin valintaa ja eikä tarjoa mahdollisille jälkeläisille parhainta mahdollista geeniperimää selviytymisen kannalta.

Itse olin 41, kun synnytin viimeisen lapseni ja sitä ennen kaksi lasta ensimmäinen 24 vuotiaana ja toinen 39 vuotiaana.

En ole käyttänyt ehkäisynä muuta kuin kondomia. Mies ei siitä tykännyt ja lähti etsimään nuorempaa. Nyt olen vaihdevuosissa enkä käytä noihin vaivoihin hormooneja. Haluan elää luonnon suunnitelman mukaan mahdollisimman pitkälle.

Ehkäpä olenkin siksi yksinäinen kuusikymppinen ja ns. ylijäämä nainen enkä todellakaan halua hoivasuhdetta 20 vuotta vanhempiin, jotka olisivat kiinnostuneita pottujen keittäjästä.

• Forever alone

Pahoittelen, mutta haluaisin suunnilleen samanikäisen miehen kuin mitä itsekin olen, eli 30-40 -vuotiaan... Parikymppisiä en huoli epäkypsän elämänkatsomuksen takia ja yli nelikymppiset eivät kiinnosta tytöttely-asenteen yms. johdosta.

Toivottavasti olet löytänyt sopivan kumppanin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      107
      6241
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      368
      5906
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      62
      5282
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      337
      3880
    5. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2315
    6. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      143
      2287
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      112
      1354
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1151
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      178
      987
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      56
      813
    Aihe