Miten kylmäsavustaa hirveä?

ämpee

Olen joskus maistanu kylmäsavustettua hirveä ja oli ihan hyvää. Osaisko joku kertoa mitä lihaa sen pitäisi olla (paistia?) ja miten suolataan sekä kuinka kauan savustetaan.Muutkin hirvenliha ohjeet tervetulleita... mistä löytyy?

3

10608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rami

Missä meinaat savustaa?onko sulla savustin(jääkaapista tehty)????suolavedessä(kylmää)se tietenkin helpoin suolata(KARKEAA MERI SUOLAA!!)aika "suuritöistä hommaa"vaan jos saa sopivan pinen vastuksen(tinakolvista ym...)kierrätyskeskukselta,samoin jäävieleä kaapin niin kyllä kokeilemalla lopputulos voi tulla aika hyväkin,lihat laitettava aika oheina n2-3cm paksuina ja varattava AIKAA ja paljon,savusampo ohjeen aika ainakin 2x!!!!!lihat kevenee tosi paljon,yli 50%!!!!!tuo sampo on kallis,itse tehtynä jääkaapista ym..kierrätyskeskuksen tarvikkeista se ei paljoo maksahttp://www.liikkeet.info/kotisivualustalite/default.asp?JID=1&YhteisoID=3

• Anonyymi

Jo vain rami antoi ohjeet.

• Anonyymi

Tietoa kaivataan. Ammuin tuossa pihapiirin tallista maan tullut hirven. Pitää teurastaa ja lihat saadaan pakastin.miten voi valmistaa että säilyy koko talven. Suolaa vai pieni erä uuni. Kaikki ei mahtunut pakastin. Iso hirven.paljo lihat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      99
      2055
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      288
      1866
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      325
      1688
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      1555
    5. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      31
      1177
    6. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      90
      1134
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1103
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1047
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      65
      1042
    10. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      58
      1028
    Aihe