Tunturi X220 vai Nopsa freeway?

Makke++

7

4112

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alkup. Maantiepyöräi

      Noista voisi ehkä Nopsasta tehdä pyörän pienellä työllä. Tunturista täytyy vaihtaa koko etupää, joten siinä ollee enemmän askartelua. Nopsan ohjainkannatinviritelmä on sen näköinen, että en uskaltaisi sitä ostaa. Jos sen saa samaan hintaan kiinteänä, niin silloin ostat sen. Jos kannatinta ei voi vaihtaa, niin jatkat etsimistä.

      Toinen haaste noissa pyörissä on kokojakauma. Kaksi kokoa tarkoittaa, että se ei useinkaan osu kohdalleen. Fillarilehden palstalla halvoista pyöristä eniten positiivista palautetta on kerännyt KONA:n Dew. Myös Nishikin Roadmaster kannattaa vilkaista.

      http://www.konaworld.com/bike.cfm?content=dew

      http://nishiki.fi/mallisto/kilpa/road-master

      • Makke++

        Toi Kona dew tuskin on tässä kaupungissa missään myynnissä.. Se ois noita sitten ilmeisesti parempi? 399e näyttää olevan hinta helsingis ja siihen tulis rahtikuluja 30e.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        Makke++ kirjoitti:

        Toi Kona dew tuskin on tässä kaupungissa missään myynnissä.. Se ois noita sitten ilmeisesti parempi? 399e näyttää olevan hinta helsingis ja siihen tulis rahtikuluja 30e.

        Konan Dew on valmistajan luokituksessa "asphalt" ja siinä on vältytty monista perushybridien killereistä. KONA:n tuotemerkki on USA:lainen, mutta halpispyöräthän tehdään melkein kaikki kaukoidässä. Sillä on laaja jälleenmyyntiorganisaatio Suomessa, joten kannattaa katsella lähikaupoista.

        Kysymyksesi laatu on sellainen, että en ole varma, onko nettiostos järkevä. Ensimmäistä vähän parempaa pyörää ostava ei välttämättä osaa itse mitoittaa pyörää oikein. Mikä pahinta, niin mone urheiluliikkeetkään eivät tiedä riittävästi pyörän mitoituksesta. Oikea pyöräliike on siinä mielessä turvallisin vaihtoehto.


      • Makke++
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Konan Dew on valmistajan luokituksessa "asphalt" ja siinä on vältytty monista perushybridien killereistä. KONA:n tuotemerkki on USA:lainen, mutta halpispyöräthän tehdään melkein kaikki kaukoidässä. Sillä on laaja jälleenmyyntiorganisaatio Suomessa, joten kannattaa katsella lähikaupoista.

        Kysymyksesi laatu on sellainen, että en ole varma, onko nettiostos järkevä. Ensimmäistä vähän parempaa pyörää ostava ei välttämättä osaa itse mitoittaa pyörää oikein. Mikä pahinta, niin mone urheiluliikkeetkään eivät tiedä riittävästi pyörän mitoituksesta. Oikea pyöräliike on siinä mielessä turvallisin vaihtoehto.

        Toivottavast nyt vielä joku vastaa. Eli tuli soiteltua ton Kona dew plussan perään kun sitä tästä tuppukylästä ei löydä. Eli onko toi pyörä huomattavast parempi kun noi edellä mainitut, esim. vaihteet? Hintaa tulis 50e enemmän ku nopsaan koska en prkl saanu tingittyä yhtään puhelimes.. ; )

        http://www.bikeshop.fi/index.php?module=ekauppa&type=2&product=B10DWP&listpos=7


      • Alkup. Maantiepyöräi
        Makke++ kirjoitti:

        Toivottavast nyt vielä joku vastaa. Eli tuli soiteltua ton Kona dew plussan perään kun sitä tästä tuppukylästä ei löydä. Eli onko toi pyörä huomattavast parempi kun noi edellä mainitut, esim. vaihteet? Hintaa tulis 50e enemmän ku nopsaan koska en prkl saanu tingittyä yhtään puhelimes.. ; )

        http://www.bikeshop.fi/index.php?module=ekauppa&type=2&product=B10DWP&listpos=7

        Molempien pyörien osasarjat ovat KONA:n tapaan aikamoisia mixejä sisältäen vähän sitä sun tätä. Eivät kovin kummoisia, mutta parempaa ei tuohon hintaan saa. KONA on kuitenkin rehellinen siinä mielessä, että sen sivuilla kerrotaan kokoonpano!

        Iso ero on tietysti jarrujen vaihtuminen mekaanisiksi levyiksi. Mekaaniset levyt vaativat hiukan säätöä koko ajan, mutta ne ovat huomattavasti helpommat ylläpitää kuin nestelevarit, joiden kanssa tarvitsee erikoistyökaluja.

        Jonkun takavaihtajan muuttuminen pykälää paria paremmaksi on täysin merkityksetön muutos. Eli sitä ei kannata noteerata. Kahvojen ja vaihdevipujen muutoksella saattaa olla merkitystä, mutta en noita ole kokeillut.

        Eniten mietityttää koon valinta. Kysymyksistä päätellen et ole kovin kokenut pyörän valinnassa, joten meneekö koko nappiin ilman osaavaa kaveria tai myyjää? Oletko kokeillut Fillarilehden palstan laskureilla?

        Toinen huomioon otettava seikka on kokonaisbudjetti. Pelkkä pyörä ei ole kaikki, mitä tarvitset. Jo KONA:n Dewkin on sen verran hyvä pyörä, että kannattaa vakavasti harkita lukkopolkimiin ja pyöräilykenkiin siirtymistä. Yleiskäytössä ehkä kääntöpolkimet ja käveltävät kengät ovat oikea ratkaisu.

        Tuossa jutussa on sitten muuta tilpehööriä, jota tarvitset. Lue listastaa hyvin kriittisesti, koska siihen on koottu tavaraa maantielenkkien ja pidempien työmatkojen näkövinkkelistä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/7061657

        Itse ostaisin noista ehkä halvemman sittenkin ja varustelisin sen kunnolla, jos budjetti on tiukassa. Tarvikkeisiin ja varusteisiin menee äkkiä 150 - 200€.


      • Makke++
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Molempien pyörien osasarjat ovat KONA:n tapaan aikamoisia mixejä sisältäen vähän sitä sun tätä. Eivät kovin kummoisia, mutta parempaa ei tuohon hintaan saa. KONA on kuitenkin rehellinen siinä mielessä, että sen sivuilla kerrotaan kokoonpano!

        Iso ero on tietysti jarrujen vaihtuminen mekaanisiksi levyiksi. Mekaaniset levyt vaativat hiukan säätöä koko ajan, mutta ne ovat huomattavasti helpommat ylläpitää kuin nestelevarit, joiden kanssa tarvitsee erikoistyökaluja.

        Jonkun takavaihtajan muuttuminen pykälää paria paremmaksi on täysin merkityksetön muutos. Eli sitä ei kannata noteerata. Kahvojen ja vaihdevipujen muutoksella saattaa olla merkitystä, mutta en noita ole kokeillut.

        Eniten mietityttää koon valinta. Kysymyksistä päätellen et ole kovin kokenut pyörän valinnassa, joten meneekö koko nappiin ilman osaavaa kaveria tai myyjää? Oletko kokeillut Fillarilehden palstan laskureilla?

        Toinen huomioon otettava seikka on kokonaisbudjetti. Pelkkä pyörä ei ole kaikki, mitä tarvitset. Jo KONA:n Dewkin on sen verran hyvä pyörä, että kannattaa vakavasti harkita lukkopolkimiin ja pyöräilykenkiin siirtymistä. Yleiskäytössä ehkä kääntöpolkimet ja käveltävät kengät ovat oikea ratkaisu.

        Tuossa jutussa on sitten muuta tilpehööriä, jota tarvitset. Lue listastaa hyvin kriittisesti, koska siihen on koottu tavaraa maantielenkkien ja pidempien työmatkojen näkövinkkelistä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/7061657

        Itse ostaisin noista ehkä halvemman sittenkin ja varustelisin sen kunnolla, jos budjetti on tiukassa. Tarvikkeisiin ja varusteisiin menee äkkiä 150 - 200€.

        Meinasin ihan pyöräliikkeestä mennä ton hakemaan.. Täytyy vielä soitella sinne kun kaikkia kokoja siellä ei ollut. En nyt ainakaan heti oo hankkimas kun pakolliset lukon ja pumpun. Kyllä se budjetti nyt ton n.50e eron kestää. Ton Konan painoa en mistään löytänyt. Näyttää ainakin kevyemmält kuin tuo Nopsa.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        Makke++ kirjoitti:

        Meinasin ihan pyöräliikkeestä mennä ton hakemaan.. Täytyy vielä soitella sinne kun kaikkia kokoja siellä ei ollut. En nyt ainakaan heti oo hankkimas kun pakolliset lukon ja pumpun. Kyllä se budjetti nyt ton n.50e eron kestää. Ton Konan painoa en mistään löytänyt. Näyttää ainakin kevyemmält kuin tuo Nopsa.

        Pakolliset ovat U-lukko, pikkupumppu, paikkaustarvikkeet ja työkalusetti pakattuna satulalaukkuun. Lisäksi kannattaa vakavasti miettiä lukkiksia tai kääntöpolkimia ja kenkiä.

        Tähän aikaan vuodesta alennusten saanti pyöristä on ymmärrettävästä syystä hankalaa. Tarvikkeista, jotka ostaa pyörän mukana, on kuitenkin tapana saada jotain.

        Kaikisssa "pyöräliikkeissä" ei valitettavasti ole kovin hyvää ammattitaitoa pyörien mitoitukseen. Lue tuo ennakkoon:

        http://www.fillari-lehti.fi/perus/jutut/2005/Oikeakoko.pdf

        Pyöräliikkeessä kannattaa pyytää vierekkäin perus hybridi pomppukepillä, tuo KONA:n Dew ja joku edullinen maantiepyörä.Niissä voi sitten vertailla mm. painoa muistaen, että pyörivien osien massa on kaikkein ikävintä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olit niin lähellä

      Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

      Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2508
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1909
    6. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1650
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

      Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1405
    9. Hukkuu hukkuu

      Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1358
    Aihe