Olenko omituinen?

kuneikiinnosta

Olen 23v nainen, ja minua ei edes kiinnosta seurustella. Monet surkuttelevat sitä kun minulla ei ole miestä, mutta kun ei edes kiinnosta. Jos käyn baareissa, niin kaikki utelevat että no löytyikös sitä oikeaa, ja kaikkien on erittäin vaikea ymmärtää että käyn ulkona koska haluan pitää hauskaa KAVEREIDENI kanssa, laulaa karaokea, tavata tuttuja, tanssia, juoda..
Ajatuskin että jakaisin kodin, sängyn ja kaiken jonkun miehen kanssa, tuntuu kauhealta. Sukulaiset ja kaverit puhuvat että "se ja se olisi sinulle sopiva mies", kukaan ei usko että en halua, ei voisi vähempää kiinnostaa. Onko outoa jos ei jo tässä iässä halua miestä ja suhdetta?

Olen seurustellutkin vain kerran, sitä suhdetta kesti kolme vuotta. Ja yhtä tyyppiä tapailin viime kesänä mutta ei siitä tullut mitään. Ottajia kyllä olisi ja treffipyyntöjä tullut, mutta kun en vain ihastu ja hankalapa se on suhdetta aloittaa kun ei tunne vetoa itse tyyppiä kohtaan.

Myönnetään, että pari tyyppiä olisi jotka kiinnostavat ainakin vähän, mutta he ovat vääriä. Toinen on juoppo ja naimisissa, toinen narkkari. Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin..

21

708

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gigkkj

Jäiks sulle noista edellisistä suhteista semmonen olo että yllätyit ittees seurustelukumppanina, tai jäiks särkyny sydän?

Tossa iässä hankaluutena on kun on niin paljon 'kosijoita'. Parin vuoden päästä on jo vähemmän ja sitten on helpompi nähdä puu metsältä.

Toi miesmaku viittaa haluun kokea syviä tunteita ja järisyttäviä kokemuksia. Voi mennä muutama vuos ennenkun sellanen halu hieman hellittää.

• gööööööl.

Mulla sama "ongelma". Et siis ole yksin :) Oon ajatellu vaan elää täysillä, kai se rakkauskin tulee jos tulee mutta en koe asiasta minkäännäköistä stressiä. Kyllä se siitä.

• Ole mikä olet

Ei sinussa mitään vikaa ole. Me kaikki ihmiset vain olemme erilaisia. Jotkut ihmiset vain arvostavat itsenäisyyttä ja vapautta niin paljon, ettei heillä ole mikään kiire seurustella. Ja on niitäkin ihmisiä, jotka elävät vapaasta tahdostaan yksin koko ikänsä. Eivätkä he välttämättä ole mitään onnettomia ihmisiä, he vaan haluavat elää itsenäistä ja riippumatonta elämää. Annetaan kaikkien kukkien kukkia.

• Nature75
        Ole mikä olet kirjoitti:

Ei sinussa mitään vikaa ole. Me kaikki ihmiset vain olemme erilaisia. Jotkut ihmiset vain arvostavat itsenäisyyttä ja vapautta niin paljon, ettei heillä ole mikään kiire seurustella. Ja on niitäkin ihmisiä, jotka elävät vapaasta tahdostaan yksin koko ikänsä. Eivätkä he välttämättä ole mitään onnettomia ihmisiä, he vaan haluavat elää itsenäistä ja riippumatonta elämää. Annetaan kaikkien kukkien kukkia.

Todella hienosti ilmaistu :)

• mies2Xv

Peukut valinnastasi!
      Olen samoilla linjoilla. Arvostan yksinoloa ja ärsyynnyn joidenkin sukulaisten ja kavereitten uteluista pariutumisen suhteen. Ikään kuin se olisi jokin automaattinen ja yksinkertainen elämäntapavalinta.

Seurustelu voisi olla ihan jees periaatteessa, mutta hyvin avoimella ja kevyellä järjestelyllä. Sängyn ajoittaista jakamista vastaan minulla ei ole mitään, mutta yhdessäasumisille tai muulle roikkumiselle: ei kiitos.

Toisten parisuhteen puutteen surkuttelu on epäilläkseni myös tietyn sortin sosiaalista peliä. Noh, erityisesti tällä foorumilla kaikki tietenkin tekevät sitä ihan itsekin, mutta muilta tullessa se on jonkinlaista maailmankatsomuksen tyrkytystä. Heidän käsitystään maailman säännöistä haastaa semmoinen jos joku on sekä sinkku että tyytyväinen, sillä se saattaa esim antaa aihetta sellaiseen ajatukseen, että kun he olivat itse sinkkuna jotenkin vaillinaisia, ei ongelmaa välttämättä olisikaan tarvinnut tai kenties kannattanutkaan ratkaista parisuhteeseen hakeutumalla. Kai tuommoinen näkökulma kiusaa, ja siihen joutuu hakemaan selkeyttä poikkeavaa sinkkua koettelemalla tai vähättelemällä.

• Ei tuossa ole mitään ongelmaa, kunhan asian rehellisesti kertoo sille, joka olisi kiinnostunut.

En minäkään haluaisi asua saman katon alla, vaan vähän pienimuotoisempaa juttua...

Sen sijaan niitä naisia en ymmärrä, jotka eivät millään voi kertoa kerrassaan mitään itsestään. Sellaisesta jää hyvin paha mieli.

• kuneikiinnosta

Hyvä tietää että on muitakin!

Ei mulla mitään jäänyt hampaankoloon edellisestä suhteesta, ihan yhteisymmärryksessä erottiin, ei asuttukaan yhdessä. Meinattiin kavereina pysyä mutta eihän se onnistunut, yhteydenpito on jäänyt eikä se haittaa minua. Sille viime kesäiselle "deitille" sanoinkin että hänessä ei miehenä ole mitään vikaa (niin kuin ei ollutkaan, kaikin puolin kunnollinen mies) mutta minä en vain tunne samalla tavalla kuin hän enkä voi sille mitään. Ei sitä pakosta voi alkaa toisen kanssa olemaan. Kai hän otti vähän itseensä siitä.

Olen ehkä vähän sellainen "yksinäinen susi". Viihdyn muutenkin paljon omissa oloissani ja ajatuksissani, vaikka ystävien seura toki silloin tällöin on paikallaan ja minulla on aika paljon ystäviä. Minulla on harrastus jonka takia matkustelen jonkin verran ympäri Suomea ja samalla tapaan muualla asuvia kavereitani. Muutenkin olen aika itsenäinen ja tottunut selviytymään yksin. Seurustelukumppanilta vaatisinkin sellaista että antaisi minun matkustaa yksiksenikin, käydä ulkona kavereidenkin kanssa. Sama toki toisinkin päin.

Järisyttävien kokemusten haku kuulostaa tutulta. Inhoan tylsyyttä ja pitkästyn ja turhaudun helposti. Kumminkin tiedän että "väärät" miehet ovat väärä tapa hakea sitä jännitystä elämään.

Minulla onkin eräs sukulainen joka ei ole koskaan ollut sinkkuna. Uusi mies on ollut jo valmiina kun entinen on jätetty. Hän ei ole koskaan kai asunutkaan yksin. Kai hän juuri kokee niin että on jotenkin vaillinnainen sinkkuna, ja hän etupäässä onkin aina ihmettelemässä minun sinkkuuttani ja ehdottelee ketä lie miehiä.

Mutta kiva tietää etten ole ainakaan ihan yksin :)

• sama..........

olen yksin ja aina vain
        ihastuin
        ihastun...........................................................................................

• 33n

...Ja kiva tietää etten minäkään :)

Minunkin sinkkuuttani on surkuteltu ja ihmetelty niin paljon, että olen itsekin ajatellut, että minussa on jokin perustavaa laatua oleva vika. Toivottavasti alan taas luottaa itseeni ja omiin tunteisiini...

Minulla ei olisi mitään parisuhdetta vastaan. Tykkään jakaa asioita ja osoittaa hellyyttä. Ihastun vain "valitettavan" harvoin, enkä osaa seurustella vain tavan vuoksi. Luin juuri jostain, että ihmiset ihastuvat ihmisiin, jotka nostavat heidän itsetuntoaan. Tuossa lienee syy, miksi minä (ja tod.näk. myös ap) olen sinkku -itsetuntoni on niin hyvä, ettei se kaipaa nostetta ulkopuolelta.

Silti toivon, että joskus vielä joku oikea vie minultakin jalat alta.

• George Clooneyn veli

Kiinnostaiskos leidiä tällainen nuorekas, sporttinen ja komea 58 vuotias mies, joka ei myöskään ole kiinnostunut seurustelusta.

• .

Tää on niin tätä, ihan kuin nuori nainen huolisi pappaikäisen, no way! Mutta jatka provoamista, go papparainen go! :D

• määäääääääääääääääää

Ketä nämä tuttavat ovat, jotka ovat surkuttelemassa ja ihmettelemässä kaikkien yksinoloa? Ei minulla ole sellaisia, vaikka valtava sosiaalinen verkko onkin?? Ehkä he surkuttelisivat sitten sitä naista, joka yrittäisi kanssani olla:D

Muuten pakko sanoa, että olen kanssasi samoilla linjoilla. Ei sitä seurustelua ja naisten roikkumista jaksa. Pienissä annoksissa hyvä, satunnainen seksi on kivaa ja naisissa on hyviä kavereita, mutta mitään riippakiveä en tarvitse, joka odottaa, että jaksan joka hetki olla romanttista parisuhdetta.

• niinpä niin

Sinä olet nainen joka haluaa elää sinkkuna. Siksi voit siirtyä seurusteluun tarvittaessa kohtalaisen helposti, kirjoitithan:

"Olen seurustellutkin vain kerran, sitä suhdetta kesti kolme vuotta. Ja yhtä tyyppiä tapailin viime kesänä mutta ei siitä tullut mitään. Ottajia kyllä olisi ja treffipyyntöjä tullut, mutta kun en vain ihastu ja hankalapa se on suhdetta aloittaa kun ei tunne vetoa itse tyyppiä kohtaan."

Eli ottajia tulee jatkuvalla syötöllä ja jossain vaiheessa se oikea mies iskee sinut eikä sinun tarvitse tehdä mitään sen eteen. Toista olisi jos olisit mies: Kun päättäisit aloittaa naisen etsinnän, sinun pitäisi tehdä kaikki työ itse.

• naisen ajatus

Minä en ole keskustelun aloittaja, mutta nainen kuitenkin ja mielestäni ei voi ollenkaan yleistää asiaa. Ei kaikki naiset voi valita noin vain seuraa. Minä en muista, milloin viimeksi minua olisi kukaan suomalainen mies tullut iskemään tai ylipäänsä edes juttelemaan (juu kyllä tällaista on joskus tapahtunut, mutta siitä on kauan aikaa). Kavereiden miesten kanssa normaalia keskustelua en nyt laske tähän mukaan. Joskus saatan itse aloittaa pienen keskustelun, ns. small talkia, mutta siihen se jää. Toinen osapuoli vastaa lähinnä vaan pakolliset ja tuntuu, että ei kaipaa juttuseuraa.

Minun pitäisi elää elämäni aktiivisinta aikaa, jolloin on kuulema helppoa tavata vastakkaista sukupuolta, seurustellaan ja perustetaan perhe. Käyn silloin tällöin baarissakin, siellä vasta hiljaista onkin. En mielestäni ole ruma, vaan keskiverto. Joskus olen todella toivonut tapaavani jonkun kivan miehen, mutta en oikeastaan enää. En siksi, että olisin täysin menettänyt toivoni vaan koska olen pakon sanelemana oppinut pitämään elämästäni tälläisena. En odota prinssiä valkoisella ratsulla pihaan vaan olen päättänyt elää itse elää elämääni ja tehdä niitä asioita, joita haluan. Suoraan sanoen en edes tiedä, mihin miestä tällä hetkellä tarvitsisin, koska olen pärjännyt tähän asti ilmankin. Joku kirjoitti aiemmin, että syy miksi haluaa olla sinkkuna on ehkä se, ettei kaipaa itsetunnon nostetta toisilta. Jaa, voi pitää paikkansa. Toisaalta koen, että minulla ainakin on vain ihan keskivertoitsetunto. Kyllä minä toivon toisilta ihmisiltä hyväksyntää, mutta oleellista on ehkä se, että en pidä parisuhdetta elämässä onnistumisen ainoana mittana.

Tässä sinkkuna olen oppinut, että miehetkin saattavat olla epävarmoja ja jännittää uuden ihmisen kohtaamista. Toivoisin, että myös miehet ymmärtäisivät olla tekemättä suoria johtopäätöksiä kaikista naisista.

• ?

Mistä sitä tietää mitä toinen haluaa. Aina vastaukseksi tulee ei. Mutta hylätäkään ei saisi.

• mies olen

"pari tyyppiä olisi jotka kiinnostavat ainakin vähän, mutta he ovat vääriä. Toinen on juoppo ja naimisissa, toinen narkkari."

Eli ihan ok-miesmaku sulla. Kyllä tuosta sua kiinnostavasta ryhmästä vielä joku just sulle hyvä löytyy.

• Ennennee

Miten joku voi edes ihastua johonkin narkkariin? Mitä sinä sellaisessa tyypissä näet? Missä sinä ylipäätään pyörit vapaa-ajallasi, jos hengailet joidenkin juoppojen ja narkkareiden seurassa? Vaihda parempiin piireihin., tai muutut itsekin samanlaiseksi roskasakiksi.

• deft

Erittäin hyvä, jos sun kelpaa elää täyttä elämää noin :)
      Mitäköhän sitten kun ne KAVERIT alkavat jakamaan omia sänkyjään vakituisen vierailijan kanssa? Silleen romanttisesti...parisuhteessa.
      Kiinnostaisi nimenomaan tietää, koska itse olen nyt ollut hieman yli vuoden sinkkuna ja huomannut, että miltei jokainen niistä hyvistä kavereista on enemmän-tai-vähemmän sitoutunut lopullisesti parisuhteeseen. Jos onnellinen elämä olisi kiinni jatkuvasti aktiivisesta sosiaalisesta verkostosta, niin silloin mun olisi parempi myös vähintäänkin seurustella, eikä mennä toisten ihmisten ehdoilla.
      Pointtina kuitenkin se, että oma itsensä, omat mieltymykset, syvimmätkin ajatukset, olisi parasta jaettuna. Kavereiden kanssa kun ei sellainen homogeenisuus aina toimi, vaan voi enemmänkin turhauttaa.
      Näh, en mä millään haluaisi viettää loppuelämää yksin ja itsekseni. Hukkaan menisi jos ei ketään saisi rakastaa.

• kuneikiinnosta AP

Suurin osa kavereista onkin avoliitossa ja ovat seurustelleet useita vuosia. Mutta sinkkuja on myös. Lapsia ei vielä lähimmillä kavereilla ole. Silti vilpittömästi voin sanoa että en ole kavereille kateellinen heidän seurustelusuhteistaan. Parhaimmalla ystävälläni ei miestä vielä ole, ja sen sanon että voi se olla sitten ns. kova pala kun hän alkaa seurustelemaan ja jakaa asiansa ehkä mielummin miehensä kanssa kuin minun, ainakin jotkut asiat. Ainahan naisten jutuista kumminkin mielummin keskustelee toisen naisen kanssa. Mitä ne naisten jutut sitten ovat niin se vähän riippuu..

En minäkään loppuelämää halua yksin viettää. Haluan tulevaisuudessa joskus miehen ja perheen.

Joku kysyi että miten voi ihastua narkkariin ja miten edes tunnen sellaisia. No jaa, miten sitä nyt ikinä ihastutaankaan.. Tosin en puhuisi tässä vaiheessa ihastumisesta, vaan kyseinen tyyppi kiehtoo jollain tapaa. Hän on hauska, mukava, musikaalinen, jännittävä, spontaani. Komeakin vielä vaikka loppupeleissä ulkonäöllä ei ole minulle väliä. Hän vain on päihderiippuvainen, harmi. Asun pienellä paikkakunnalla ja täällä nyt tutustuu kaikenlaisiin ihmisiin. Itse en ole huumeidenkäyttäjä. Ja minulla kyllä on kunnollisia ystäviä. Harrastuksen vuoksi vieläpä ympäri maata.

Olen pohtinut tätä seurusteluasiaa, ja olen varma että ensi vuoden alkuun mennessä muutan toiselle paikkakunnalle, niin ehkä alitajuntaisesti siksikin olen torjunut ajatuksen seurustelusta. En halua että mikään pitää minua enää tässä kaupungissa ja estää minua lähtemästä. Ei edes rakkaus. Hulluako?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      164
      3014
    2. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      33
      2834
    3. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      39
      1846
    4. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      28
      1829
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      190
      1731
    6. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      206
      1536
    7. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      325
      1493
    8. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      103
      1466
    9. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      17
      1279
    10. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      71
      1235
    Aihe