Miksi Raamattu puhuu monikossa Jumalista

Näin ollen näitä Jumalia tuntuu olevan useampia: Näet Raamatun alkukertomuksissa sanotaan näin.
Tehkäämme ihminen kaltaiseksemme. Näin ollen on näitä Jumalia hieman enemmän. mitä on.
kirjoitettuna.

37

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • benedi

kuin yksi Jumala?

Jeesushan on meidän Jumalalamme, joka meidät pelastaa!
      Jeesuksella on puolestaan Isä, eihän Hän Joosefin poika ollut!

" Ennenkuin Aabraham syntyi olen minä ollut" Jeesus....."Ja Mooses on minusta kirjoittanut"! Jeesus
      Ei kait se Jeesus vatsasta puhuja ollut, kun kasteen jälkeen nousi maalle...ja taivaasta kuului ääni:

" Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt, Häntä kuulkaa....
      Kun kuulet Jeesuksen puhetta, niin hän jos kuka puhui paljon Isästään!!

• höh!

vain yksi Jumala, mutta tämä Jumala on kolmen persoonan ykseys.

• benedi
        höh! kirjoitti:

vain yksi Jumala, mutta tämä Jumala on kolmen persoonan ykseys.

Kun yksi Jumala puhuu ja näkyy, ja sitä voi kosketella, ja laitaa sormet naulojen jälkiin jne.
        niin tässä yhdessä Jumalassa asuu kaikkien Jumlain täyteys!

" Isä ja Minä olemme yhtä,...joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän..Jeesus
        Kun opetuslapset katselivat Jeesusta, he samalla katselivat Isää, ..sillä Jumalahan on Henki,...eikä Hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin näette minulla olevan, kertoi Jeesus!

" Sentähden hän (Jeesus) maailmaan tullessaan sanoo:
        " Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit" heb 10: 5
        polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.

"Silloin minä sanoin: " Katso minä tulen
        - kirjakääröön on minusta kirjoitettu- tekemään sinun tahtosi Jumala " jae 7

Oli miten oli, toinen Jumala valmisti toiselle Jumalalle ruumiin,...sillä " Jumala on Henki",..ja tämä Jumala jolla oli ruumis, tuli tekemään tämän Jumalan tahdon, joka hänelle ruumiin valmisti!

Ja tämä Jumala jolla oli ruumis, poisti " polttouhri-ja syntiuhrilain" ja naulitsi sen ristiin, koska tämä Jumala , joka on Henki, ei tykännyt eikä mielistynyt, siihen, että eläimiä jatkuvasti uhrattiin syntien sovitukseksi!

Niinpä tämä Jumala teki siitä lopun, toisen Jumalan ruumiin kautta! Kol 2: 14
        ja Ef 2: 15
        Se, joka teurastaa härän siksi että saisi sillä uhrilla syninsä anteeksi tänään, niin häneltä lakkaa usko Kristukseen saman tien! Gal. 5: 2-5

• Aksalom
        benedi kirjoitti:

Kun yksi Jumala puhuu ja näkyy, ja sitä voi kosketella, ja laitaa sormet naulojen jälkiin jne.

Kun opetuslapset katselivat Jeesusta, he samalla katselivat Isää, ..sillä Jumalahan on Henki,...eikä Hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin näette minulla olevan, kertoi Jeesus!

" Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit" heb 10: 5

Oli miten oli, toinen Jumala valmisti toiselle Jumalalle ruumiin,...sillä " Jumala on Henki",..ja tämä Jumala jolla oli ruumis, tuli tekemään tämän Jumalan tahdon, joka hänelle ruumiin valmisti!

Ja tämä Jumala jolla oli ruumis, poisti " polttouhri-ja syntiuhrilain" ja naulitsi sen ristiin, koska tämä Jumala , joka on Henki, ei tykännyt eikä mielistynyt, siihen, että eläimiä jatkuvasti uhrattiin syntien sovitukseksi!

Se, joka teurastaa härän siksi että saisi sillä uhrilla syninsä anteeksi tänään, niin häneltä lakkaa usko Kristukseen saman tien! Gal. 5: 2-5

Jeesus Jumalako? Silloinhan hän siitti itse itsensä äitinsä kanssa,kammottavaa yök,,yök.

• sda.manager
        benedi kirjoitti:

Ei kukaan toinen Isä Jumala valmistanut Jeesuksen ruumista, niinkuin "benedi" taas virheellisesti inttää.

Älkää uskoko tätä "benediä", koska hänen itsensä ja hänen kulttinsa oppi on niin mätä, että se mädättää myös kaikki, jotka hänen sepustuksiaan uskovat.

Jumala ei ole luotu, vaikka benedi yrittää niin väittää:
        ---"Oli miten oli, toinen Jumala valmisti toiselle Jumalalle ruumiin,...sillä " Jumala on Henki",..ja tämä Jumala jolla oli ruumis, tuli tekemään tämän Jumalan tahdon, joka hänelle ruumiin valmisti!"---

Tämä on täyttä benedin ruskeaa tuotosta ja Jumaluuden pilkkaamista.
        Tälläinen benedin kirjoittama pilkka on saatanasta lähtöisin.

Jumaluuden ei tarvitse valmistaa toista Jumalaa, vaan Jumala itse voi ilmentyä eri olomuodoissa.
        Jumala voi ilmestyä ihan millaisena Hän itse vain haluaa.
        Hän voi olla vaikka palava pensas tai pilven- ja tulenpatsas, kuten Hän esim. vanhan testamentin aikana ilmaantui. Eli Henki olento voi pukeutua eri "asuun".
        Meillä ihmisilläkin ruumis on eräänlainen "asu". Tämä ihmisen "asu" riisutaan hänen päältään hänen kuollessaan. Ihminenkin on henkiolento, näkyvä sellainen.

• benedi
        Aksalom kirjoitti:

Jeesus Jumalako? Silloinhan hän siitti itse itsensä äitinsä kanssa,kammottavaa yök,,yök.

..." emme me sinua hyvän teon takia kivitä, vaan siksi, kun sinä ,joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi"
        No, Isä , Jeesuksen Jumala , kerrohan oliko Jeesus Jumala?

" Ja enkeleistään hän sanoo: " Hän tekee enkelinsä tuuliksi
        ja palvelijansa tulen liekiksi"

Mutta Pojasta: " Jumala , sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti,
        ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka" Heb 1: 7, 8

Jeesus Jumalan Poika on Jumala , tämä on Isä Jumalan mielipide, oli yök, tai ei!

• benedi
        sda.manager kirjoitti:

Ei kukaan toinen Isä Jumala valmistanut Jeesuksen ruumista, niinkuin "benedi" taas virheellisesti inttää.

Älkää uskoko tätä "benediä", koska hänen itsensä ja hänen kulttinsa oppi on niin mätä, että se mädättää myös kaikki, jotka hänen sepustuksiaan uskovat.

---"Oli miten oli, toinen Jumala valmisti toiselle Jumalalle ruumiin,...sillä " Jumala on Henki",..ja tämä Jumala jolla oli ruumis, tuli tekemään tämän Jumalan tahdon, joka hänelle ruumiin valmisti!"---

Jumaluuden ei tarvitse valmistaa toista Jumalaa, vaan Jumala itse voi ilmentyä eri olomuodoissa.
        Hän voi olla vaikka palava pensas tai pilven- ja tulenpatsas, kuten Hän esim. vanhan testamentin aikana ilmaantui. Eli Henki olento voi pukeutua eri "asuun".
        Meillä ihmisilläkin ruumis on eräänlainen "asu". Tämä ihmisen "asu" riisutaan hänen päältään hänen kuollessaan. Ihminenkin on henkiolento, näkyvä sellainen.

luotu...Johan minä vähän ajattelin, että " Älä ryhdy onttopäisten opettajaksi!!"

Henki on se, joka eläväksi tekee, ei liha mitään hyödytä" Jeesus

Se, että Jumala valmisti Jeesukselle ruumiin, ei suinkaan tarkoita Jumalan luomista, sillä lihalla ja luilla, keuhkoilla, sydämellä, ja vaikka korvalla , tahi silmällä ei ole mitään merkitystä, sillä:
        " Ruumis ilman henkeä on kuollut"

Jumala on Henki, ja Henki kuulee, näkee, puhuu , ja tekee ilman ruumista mitä tahtoo!
        ..Ja Sana (Jeesus) oli Jumala,...Jeesus Jumala oli Henki, ..mutta sitten Jumala armossaan näki
        jo edeltä epäuskossaan ja synnissä sätkyttelevän sda. managerin,..ja säälistä
        päätti pelastaa hänet ,ja sitä varten toinen Jumala valmisti tälle toiselle Jumalalle ruumiin,
        että olisi joku, johon manager voisi turvata, kun epäusko iskee!

Kuinkapa kukaan voisi Hengen uhrata, eihän Hengellä ole verta, ja lihaa, joita voisi ristinpuulle laittaa!
        KUkapa uskoisi meidän saarnamme, ja kenelle Jumalan käsivarsi ilmoitettaisiin, jos Henki olisi sanonut Marialle: " Vaimo, katso poikasi"!!

Kuinkapa vaimo, so. seurakunta , olisi voinut katsoa " Poika riippuu ristillä",, vaimon syntien tähden, jos siellä olisi ollut ristiinnaulittuna Henki!

Kuka teistä on se mies, joka on nähnyt Hengen kuolevan ristinpuulla?

• benedi
        sda.manager kirjoitti:

Jumalaksi tehdä, vaikka joittenkin mielestä viisas olenkin!

Jeesus itse sanoo Jumalasta, eli Isästään..." Ruumiin sinä minulle valmistit"
        En minä, benedi sitä valmistanut, vaikka Jeesus sanookin minusta: " Te olette jumalia"

Jeesustahan se sda. manager on tottunut pilkkaamaan väsyksiin asti!
        ...mutta Pyhän Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta, ..mutta Jumalan pilkka, jolla on lihat ja luut yllään,
        hänen pilkkaamisensa anteeksi annetaan!
        Miksi? No, siksi kun Jumalan lain pilkkaamisen ja rikkomisen takiahan, se ruumis Jumalalle tehtiinkin, eli valmistettiinkin.

Sehän se uhriksi sda. managerille annettiin! Jumalahan on Jumala ilman ruumistakin, se onko Jumalalla ruumis, tai onko hän ilman ruumista, ei poista Jumaluutta minnekään, sillä
        Hänhän on iankaikkinen ja kuolematon,...ellei sitten sovita toisen Jumalan kanssa, että toiselle tehdään ensin ruumis, ja sitten se ruumis kuolee!

Jos ruumiissa ei ole henkeä, niin se on kuollut!! No, Jeesushan ,Jumala oli kuollut, kun Hän antoi henkensä toiselle Jumalalle " Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni, ja hän kallisti päänsä
        ja antoi henkensä"!!

Koetahan sda. manager, alkaa viimein arvostaa että Jumala on antanut Henkensä sinunkin onttopään puolesta!

• benedi
        Aksalom kirjoitti:

käsittää, että Jeesus, Jumala oli olemassa jo ennenkuin hän syntyi
        Juudean Beetlehemissä!

"Ennenkuin Aabrahama syntyi olen minä ollut"

• benedi
        sda.manager kirjoitti:

että , jos Jumala ei valmistanut Jeesukselle ruumiista, niin sinäkö se olitkin?

• !!??!!
        Aksalom kirjoitti:

Mariaa ei siitetty ollenkaan. Sitähän se neitseestä syntyminen tarkoittaa, että Jumala teki ihmeen ilman mitään luonnollista biologista "tehdään lapsi" systeemiä.

• !!???!!
        sda.manager kirjoitti:

taas väitä, että benedin kaikki mielipiteet olisivat Adventtikirkon oppia!!!!!

• toinen jumala
        benedi kirjoitti:

että , jos Jumala ei valmistanut Jeesukselle ruumiista, niin sinäkö se olitkin?

"toinen Jumala valmisti toiselle jumalalle ruumiin..."

Olet niitä israelin 10-käskyn vihollisia.
        Ensimmäinen käskyhän jo israelin kansallekkin annettiin, juuri tuollaista ajattelumallia harrastelevia varten.
        Et siis kuitenkaan arvosta 10-käskyä, vaikka "suu vaahdossa" täälläkin puolustat israelin lakeja.

Olet siis vain nettipeelo ja paskankirjoittelija.

• en ole niinkuin muut
        !!???!! kirjoitti:

taas väitä, että benedin kaikki mielipiteet olisivat Adventtikirkon oppia!!!!!

Olet siis adventistit ja uskot jumalaan nimeltä Ellen G. White.

• lexicus leviticus
        toinen jumala kirjoitti:

Ensimmäinen käskyhän jo israelin kansallekkin annettiin, juuri tuollaista ajattelumallia harrastelevia varten.
        Et siis kuitenkaan arvosta 10-käskyä, vaikka "suu vaahdossa" täälläkin puolustat israelin lakeja.

Tai hän näkee jonkun aineen vaikutuksesta kaiken kahtena tai jopa neljänä.
        Liekö syynä sama etikka, jota Ellen G. Whitekin nautiskeli. Nyt se on jo tarpeeksi vahvaa, joten tilkkanen riittää antamaan näkyjä ja hallusinaatioita.

Hän lukee israelin 10-käskyn lakia näin:
        "Me olemme Herroja sinun jumaliasi älä pidä enää muita jumalia rinnallamme..."

• eremith32

Ja Psami 82:6-7. "Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyyni korkeimman Poikia:; kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte kuin muka ruhtinas tahansa".

Tottakai meitä jokaista pitää yllä Jumalan henki, "Sillä hänessä me liikuume elämme ja olemme". Niinhän Jeesus itse sanoo, ja lisää vielä, että Jumalan on elämän henki, siinä mielessä ihminen on jumala niinkuin Psalimista kirjoitta, että te kaikki kaikki olette jumalia. Mutta on eri asia elää sitten Jumalan asettaman elämän hengen eettisten siveyssääntöjen eli moraalin mukaan. Tuon hengen pitäisi yhdistää jokainen ihminen aivan yhdeksi sieluksi joka toteuttaisi kaikessa tuon ihmiseksi kutsutun Jumalallisen tahdon.

• eremith32
        benedi kirjoitti:

käsittää, että Jeesus, Jumala oli olemassa jo ennenkuin hän syntyi
        Juudean Beetlehemissä!

"Ennenkuin Aabrahama syntyi olen minä ollut"

Ei tietenkään Jeesus persoonana ollut Jumala, sanoohan hän itsekin, ettei liha ja veri peri Jumalan valtakuntaa! Ja toisessa kohtaa esimim; rikaalle nuorukaiselle Johanneksen evankeliumissa, että älä sano ketään hyväksi, sillä ei minun lihassani ole mitään hyvää, vaan henki tekee eläväksi. Jeesus ei koskaan ottanut persoonaansa mukaan silloin kun hän keskusteli mm: juutalaisten rabbien tai johtajien, hän huomautti lähestulkoon aina, että minä en puhu itsestäni vaan Isä ja minä olemme yhtä, eli hän ei yhdistänyt itseänsä persoonalliseen lihalliseen muotoon, vaan kaytti sitä Jumalan hengen toiminta-välineenä aivan kuin työkaluna jolla toteutti Jumalan hengen hänelle antamaa tahtoa.

• Normaalilla tavalla
        eremith32 kirjoitti:

Ei tietenkään Jeesus persoonana ollut Jumala, sanoohan hän itsekin, ettei liha ja veri peri Jumalan valtakuntaa! Ja toisessa kohtaa esimim; rikaalle nuorukaiselle Johanneksen evankeliumissa, että älä sano ketään hyväksi, sillä ei minun lihassani ole mitään hyvää, vaan henki tekee eläväksi. Jeesus ei koskaan ottanut persoonaansa mukaan silloin kun hän keskusteli mm: juutalaisten rabbien tai johtajien, hän huomautti lähestulkoon aina, että minä en puhu itsestäni vaan Isä ja minä olemme yhtä, eli hän ei yhdistänyt itseänsä persoonalliseen lihalliseen muotoon, vaan kaytti sitä Jumalan hengen toiminta-välineenä aivan kuin työkaluna jolla toteutti Jumalan hengen hänelle antamaa tahtoa.

Joosef oli Jeesukswen identtinen isä ja Maria samoin identtinen äiti, ei siinä sen kummempaa, aivan niinkuin normaali perhe yleensä jossa synnytään normaalilla tavalla.

• benedi
        toinen jumala kirjoitti:

käskyä?

"Sillä kenestä enkeleistä hän koskaan on sanonut:
        " Sinä olet minun Poikani
        tänä päivänä minä sinut synnytin, ja taas:
        " Minä olen oleva hänen Isänsä,
        ja hän on oleva minun Poikani" Heb 1: 5

Ei Maria Jeesusta synnyttänyt, sillä Maria kyllä antoi luvan, että " Korkeimman Voima saa varjota hänet, ...mutta kun Marian synnyttämisen aika tuli,..niin rakkaat oppilaani, Maria ei voinut mitään
        sille milloin kohdun suu aukesi, ja Jeesus tuli ulos, lihana ,luina ja verenä...

Onhan kirjoitettu: " Minä joka saatan synnyttämän, minäkö sulkisin kohdun"?? Jumala

Ei Maria Jeesusta synnyttänyt, vaan Jumalahan se on joka saattaa synnyttämään, ja naisen on pakko, , ja pakko kokea synnytyspoltot...tämänpä vuoksi moni päätyy aborttiin, kun ei halua
        kokea sitä, että Jumala ei todellakaan sulje kohtua!

" Minä olen hänen Isänsä, ei siis Joosef, ..ja hän on minun Poikani!!

Ja Poika on myös Jumala!

Koska meillä, Jumalan lapsilla on liha, ja veri..tuli hänkin niistä yhtälaisella tavalla osalliseksi, että
        hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, so. perkeleen!

Samalla hän halusi vapauttaa kaikki nekin, jotka tämän perkeleen aiheuttaman kuoleman pelosta, olivat perkeleen, eli synnin alkuunpanijan vankeina!

Vapauteen Kristus vapautti meidät....Näin me adventistit opetamme...

• x-hirvas
        benedi kirjoitti:

käskyä?

Ei Maria Jeesusta synnyttänyt, sillä Maria kyllä antoi luvan, että " Korkeimman Voima saa varjota hänet, ...mutta kun Marian synnyttämisen aika tuli,..niin rakkaat oppilaani, Maria ei voinut mitään
        sille milloin kohdun suu aukesi, ja Jeesus tuli ulos, lihana ,luina ja verenä...

Onhan kirjoitettu: " Minä joka saatan synnyttämän, minäkö sulkisin kohdun"?? Jumala

Ei Maria Jeesusta synnyttänyt, vaan Jumalahan se on joka saattaa synnyttämään, ja naisen on pakko, , ja pakko kokea synnytyspoltot...tämänpä vuoksi moni päätyy aborttiin, kun ei halua

Ja Poika on myös Jumala!

Koska meillä, Jumalan lapsilla on liha, ja veri..tuli hänkin niistä yhtälaisella tavalla osalliseksi, että
        hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, so. perkeleen!

Samalla hän halusi vapauttaa kaikki nekin, jotka tämän perkeleen aiheuttaman kuoleman pelosta, olivat perkeleen, eli synnin alkuunpanijan vankeina!

opetatte, mutta valitettavasti opetatte vihaamanne katolisen kirkon Nikaian kirkolliskokouksessa järkeiltyä pakanallista kolminaisuusoppia. Jeesus ei ole Jumala, vaan Jumalan Poika. Sen todistaa raamattu ja Jeesus itse.

• benedi = siunattu
        eremith32 kirjoitti:

Ja Psami 82:6-7. "Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyyni korkeimman Poikia:; kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte kuin muka ruhtinas tahansa".

Tottakai meitä jokaista pitää yllä Jumalan henki, "Sillä hänessä me liikuume elämme ja olemme". Niinhän Jeesus itse sanoo, ja lisää vielä, että Jumalan on elämän henki, siinä mielessä ihminen on jumala niinkuin Psalimista kirjoitta, että te kaikki kaikki olette jumalia. Mutta on eri asia elää sitten Jumalan asettaman elämän hengen eettisten siveyssääntöjen eli moraalin mukaan. Tuon hengen pitäisi yhdistää jokainen ihminen aivan yhdeksi sieluksi joka toteuttaisi kaikessa tuon ihmiseksi kutsutun Jumalallisen tahdon.

..Mehän olemmekin korkeimman poikia..siksihän raamattuun on kirjoitettu varoituksena!
        " Jumalan pojat, huomasivat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka parhaiksi katsoivat" 1 Moos. 6: 2

Herra katsoo senkin pahuudeksi, jos korkeimman pojat, so. Jumalan lapset menevät ei uskovien
        kanssa naimisiin!
        Nykyäänkin monet uskovat avioituvat ihmisten tyttärien kanssa, ja kuitenkin Jumala on sanonut:

Älä lähde kantamaan iestä yhdessä uskottoman kanssa"

• en ole niinkuin muut kirjoitti:

Olet siis adventistit ja uskot jumalaan nimeltä Ellen G. White.

ulkopuolinen kultti, Jeesus ei tuntenut eläessään Keisarillista sunnuntai kulttia
        eivätkä Jeesuksen Apostolitkaan moista kulttia tunteneet.Vieläpäkovasti kunnioitettu
        Paavalikin vielä kulki Jeesuksen jalanjäljissä. Tämän mahtavan kultin tuleminen
        Kristityille tuli Keisarin käskyllä noin 300 vuotta Paavalin teloituksen Jälkeen.

Tämä Avioliitto Vihittiin silloisen Mithra uskonnon kanssa pyhyydeksi, tosin olihan
        Mithralla jo mukanaan näitä toisia saman suunnan ajattelioita. Valtavan pyhät
        toimitukset tapahtuvat nykyään Mithran antaman hengen vaikutusessa. Mithra elää
        vielä tänä päivänäkin voitollista aikaansa[]

• eremith32
        benedi = siunattu kirjoitti:

..Mehän olemmekin korkeimman poikia..siksihän raamattuun on kirjoitettu varoituksena!
        " Jumalan pojat, huomasivat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka parhaiksi katsoivat" 1 Moos. 6: 2

Herra katsoo senkin pahuudeksi, jos korkeimman pojat, so. Jumalan lapset menevät ei uskovien
        kanssa naimisiin!
        Nykyäänkin monet uskovat avioituvat ihmisten tyttärien kanssa, ja kuitenkin Jumala on sanonut:

Älä lähde kantamaan iestä yhdessä uskottoman kanssa"

Tuo puhe on taas skeidaa! Ei koskaan ole missään edes ehdotettu ei raamatussa sen premmin kuin missään muuallakaan, että jonkin suunnan uskovan pitäisi mennä saman suunnan edustajan kanssa naimisiin. Onko tallaisia pirun ahdasmielisiä kaikkien kirkkojen äärikiihkoilijat tallaisia sikamaisia tyyppejä jotka todella ovat vain oikeuden ja tasavertaisuuden Jumalan vihamiehiä. Häpeäisit sinäkin tuollaista edes mainitessasi. Jos ketkä, niin adventistit tuntuvat olevan uskottomia, mutta en silti kiellä uskovaistakaan menemästä adventistin kanssa avioliittoon, koska jokainen saa vapaasti valita kuka on hänen kanssaan jakava elämän. Adventistit ovat vain juutalaisen kultin edustajia, ja E G White on heidän frofeettansa.

• benedi
        x-hirvas kirjoitti:

opetatte, mutta valitettavasti opetatte vihaamanne katolisen kirkon Nikaian kirkolliskokouksessa järkeiltyä pakanallista kolminaisuusoppia. Jeesus ei ole Jumala, vaan Jumalan Poika. Sen todistaa raamattu ja Jeesus itse.

todistaja!

" Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille,
        mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu" Luuk 24: 27

" ja että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovat puhuneet,
        ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka te apostoleiltanne olette saaneet" 2 Piet. 3: 2

No oliko Mooses profeetta? Mooses on profeetta!! Hoosea 12: 14

No, mitäs se profeetta Mooses Jeesuksesta lienee puhunut?

x- hirvas kertoi että " sen todistaa raamattu, ja Jeesus itse" 3.6.10 22:25
        No katsotaanpa sen todistusta, Jeesuksesta!

" Kun Herra näki hänen (Mooseksen) tulevan katsomaan, huusi hän, Jumala, hänelle pensaasta ja sanoi: " Mooses, Mooses! Hän vastasi: " Tässä olen"!

" Ja hän sanoi vielä: " Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala" Ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa" 2 Moos 3: 2, 4,
        ja 6
        Näinhän se profeetta Mooses kirjoitti Jeesuksesta!

" Minusta Mooses on kirjoittanut! Mitä? No, sen että Jeesus ON JUMALA!!

Raamattu todistaa näin, Jeesus todistää näin, ja adventistit todistavat näin, Ja Jeesuksen Isä, Jumala hänkin todistaa, että Jeesus on JUMALA!! Heb 1: 9

• benedi
        eremith32 kirjoitti:

Tuo puhe on taas skeidaa! Ei koskaan ole missään edes ehdotettu ei raamatussa sen premmin kuin missään muuallakaan, että jonkin suunnan uskovan pitäisi mennä saman suunnan edustajan kanssa naimisiin. Onko tallaisia pirun ahdasmielisiä kaikkien kirkkojen äärikiihkoilijat tallaisia sikamaisia tyyppejä jotka todella ovat vain oikeuden ja tasavertaisuuden Jumalan vihamiehiä. Häpeäisit sinäkin tuollaista edes mainitessasi. Jos ketkä, niin adventistit tuntuvat olevan uskottomia, mutta en silti kiellä uskovaistakaan menemästä adventistin kanssa avioliittoon, koska jokainen saa vapaasti valita kuka on hänen kanssaan jakava elämän. Adventistit ovat vain juutalaisen kultin edustajia, ja E G White on heidän frofeettansa.

" Jos joku tulee teidän luoksenne (esim. puolisoksi) eikä tuo mukanaan tätä oppia,
        niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi"

No, jos sä otat uskomattoman naisen huoneeseesi, niin huoneessahan se sänkykin yleensä on!

• aitaa kaatuu
        benedi kirjoitti:

" Jos joku tulee teidän luoksenne (esim. puolisoksi) eikä tuo mukanaan tätä oppia,
        niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi"

No, jos sä otat uskomattoman naisen huoneeseesi, niin huoneessahan se sänkykin yleensä on!

Syntiähän se on miehen maata naisen kanssa samassa sängyssä?
        Sentähden ilmeisesti adventistien piirissä pyörii sitten paljon homoja ja lesboja.
        Kokevat noudattavansa kultin ohjeita.

Uskomattomat naiset ovat niin uskomattomia sängyssäkin, että en niitä adventtipihtaajaan vaihda.
        Ei siinä tarvitse ensiksi polvistua sängyn laidalle pidättelemään hyvää kiimaa.
        Tai lukemaan ensiksi pari lukua Raamatusta tai pari sivua Ellen G. Whiten tuotoksia, jos sieltä vaikka löytyisi joku kielto lakanoiden sotkemiselle.

• ihmeiden ihme
        benedi kirjoitti:

käskyä?

Ja Poika on myös Jumala!

Onko teilläkin vaimonne jo sellaisia, ettei miestä lähellekään kun vaimo tulee raskaaksi, onko keino siementäjä näkymätön, vai kuinka? Oliko Joosef niin kyvytön, ettei kyennyt Mariaa saamaan raskaaksi, jotta piti kutsua näkymätön keinosiementäjä? Oliko Jeesus koeputki lapsi jo silloin???????

• benedi
        ihmeiden ihme kirjoitti:

Onko teilläkin vaimonne jo sellaisia, ettei miestä lähellekään kun vaimo tulee raskaaksi, onko keino siementäjä näkymätön, vai kuinka? Oliko Joosef niin kyvytön, ettei kyennyt Mariaa saamaan raskaaksi, jotta piti kutsua näkymätön keinosiementäjä? Oliko Jeesus koeputki lapsi jo silloin???????

sillä olihan Jeesuksella ns. veljiä, vaikka ei Jeesuksella biologisia veljiä ollut.

Mariahan tuli raskaaksi, muistaakseni kihlattuna ollessa, ja siksihän Joosef aikoi salaisesti
        hyljätä hänet, hurskas mies kun oli!

Maria oli kuitenkin tullut rskaaksi siten, että hänen immenkalvonsa oli ehjä!
        Raskaaksi tuleminen oli siis ihme, sillä jos Joosef olisi ollut asialla, immenkalvo olisi ollut rikki!
        Ja ei kait Joosef olisi häntä aikonut hylätä, jos lapsi olisi ollut Joosefin!

Kait se Joosef nyt tarkkaan tiesi, oliko ollut Marian kanssa, vaiko ei! Joten, ihmehän Jeesuksen syntymä oli...ja ihmehän se on ihmisenkin syntymä, sitä ei vain pidetä ihmeenä kun se on tapahtunut miljoonia kertoja!

Jeesushan sanoi Isä Jumalasta " Ja ruumiin sinä minulle valmistit"
        Niinpä! Jeesushan oli aiemmin Henki!

• ihmeiden ihme
        benedi kirjoitti:

sillä olihan Jeesuksella ns. veljiä, vaikka ei Jeesuksella biologisia veljiä ollut.

Mariahan tuli raskaaksi, muistaakseni kihlattuna ollessa, ja siksihän Joosef aikoi salaisesti
        hyljätä hänet, hurskas mies kun oli!

Maria oli kuitenkin tullut rskaaksi siten, että hänen immenkalvonsa oli ehjä!
        Raskaaksi tuleminen oli siis ihme, sillä jos Joosef olisi ollut asialla, immenkalvo olisi ollut rikki!
        Ja ei kait Joosef olisi häntä aikonut hylätä, jos lapsi olisi ollut Joosefin!

Kait se Joosef nyt tarkkaan tiesi, oliko ollut Marian kanssa, vaiko ei! Joten, ihmehän Jeesuksen syntymä oli...ja ihmehän se on ihmisenkin syntymä, sitä ei vain pidetä ihmeenä kun se on tapahtunut miljoonia kertoja!

Jeesushan sanoi Isä Jumalasta " Ja ruumiin sinä minulle valmistit"
        Niinpä! Jeesushan oli aiemmin Henki!

Kävitkö kokeilemassa, että oliko immenkalvo ehjä, muistatko niin hyvin tuo aikaisen olemassa olosi, eli kuka se oli joka todisti sinulle että Marialla oli immenkalvo puhkaisematta, ne ovat pelkkiä taruja asiattomia sepustuksia joilla ei ole päätä eikä häntä. Uskon todella, että Joosef oli Jeesuksen piologinen isä, mieluummin kuin, että joku henki-olento voisi siementää jonkun naisen suun kautta - henkityksen kautta. Tottakai Maria saattoi olla Pyhästä Hengestä raskaana, sillä onhan ihmisellä erikoinen taipumus päästä henkisessä kokemuksessa aivan jopa transsitilaan, kun henkinen tieto ja sielullinen kokemus yhdistyvät. Ja juuri tämä tieto Joosefissa esti hänet sillä kertaa ottamasta Marian lähelleen.

• Heprean kielelle on tyypillistä se, että abstraktit sanat (Jumala, taivas, jne,) ovat monikkomuotoisia. Jumalan yhteydessä voi myös olla monikkomuotoinen verbi, joka ei tarkoita sitä, että olisi enemmän kuin yksi Jumala. Kyseessä voi olla majesteetin monikko, "pluralis majesteticus" tai vain se, että teksti viittaa taivaan joukkoihin.

Kai

• benedi

Kai kertoo että Jeesus on mies, joka puhuu totta toisille!!

Jeesushan sanoi: " Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni, ja hän kallisti päänsä ja antoi henkensä"

Jeesus siis antoi henkensä omiin käsiinsä, jotka kuitenkin olivat naulattuna ristille!??
        Tässä on hyvä esimerkki siitä, mitä tapahtuu miehelle, joka on kyllästynyt uskoonsa ja opetuksiinsa!

" Tänä päivänä minä sinut synnytin" kertoo Isä Jumala Jeesuksesta...vai synnyttikö Jeesus itse itsensä, ja rakensi, valmisti itsellensä ruumiin?

• benedi kirjoitti:

Jeesushan sanoi: " Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni, ja hän kallisti päänsä ja antoi henkensä"

Jeesus siis antoi henkensä omiin käsiinsä, jotka kuitenkin olivat naulattuna ristille!??
        Tässä on hyvä esimerkki siitä, mitä tapahtuu miehelle, joka on kyllästynyt uskoonsa ja opetuksiinsa!

" Tänä päivänä minä sinut synnytin" kertoo Isä Jumala Jeesuksesta...vai synnyttikö Jeesus itse itsensä, ja rakensi, valmisti itsellensä ruumiin?

En oikein ymmärtänyt, mihin viittasit ja mitä tahdoit sanoa, mutta vaikutelmani on se, että jotenkin vastustat Jumalan ykseyttä.

Kolmijumalasuus eli triteismi tuomittiin eri muodoissaan (monofysitismi?) harhaopiksi jo joskus 500 -luvun yleisissä kirkolliskokouksissa.

Perinteisessä kolminaisuudessa (vaikka en ylipäätään pidä yrityksistä määritellä Jumala) sen sijaan uskotaan yhteen Jumalaan ja kolmeen persoonaan (ei kolmeen Jumalaan).

Kai

• eremith32
        benedi kirjoitti:

Tottakai Koska Jumala hänet Pyhästä Hengestä synnytti, niin hänestä tuli Jumalan Poika, ja siksi hän olikin Isän kanssa yhtä, hän oli Isänsä Jumalan kuva täydellisesti elämän näyttämöllä. Ei kai Jeesus sanonut, että minun ruumiini on Jumalan eli Hänen - Isän kuva, koska ruumis oli vain sen aikainen työ ase jolla hän sai toteuttaa Isän Jumalan tahtoa niin kauan kunnes se juutalaisten uskonnollisten johtajien toimesta raivattiin ristille, mutta tä Jumalan Rakas Poika palasi Isän tykö.

• risti-seiska

Miten tuon tehkäämme sanan muuten voisi yksikkömuodossa sanoa? Miten se silloin kuuluisi olla?

• No suomeksi se olisi tietenkin vähän hankalaa, kun meidän kieliopistamme ei sopivaa muotoa suoraan löydy. Pitäisi sanoa jotakin sen tapaista, että "antakaapa kun minä teen...". Hepreaksi saman voisi muistaakseni sanoa suoraan yksiköllä ilman kommervenkkejä. Kielet kun ovat erilaisia.

Kai

• benedi
        Kai_A kirjoitti:

No suomeksi se olisi tietenkin vähän hankalaa, kun meidän kieliopistamme ei sopivaa muotoa suoraan löydy. Pitäisi sanoa jotakin sen tapaista, että "antakaapa kun minä teen...". Hepreaksi saman voisi muistaakseni sanoa suoraan yksiköllä ilman kommervenkkejä. Kielet kun ovat erilaisia.

Kai

Sillä, jos olisi maailmankaikkeudessa vain yksi Jumala, ja kaikki pysyy joka sekunti voimassa
        vain Jumalassa, niin silloinhan oli kolmatta päivää maailmankaikkeudessa
        tilanne, ettei siinä ollut Jumalaa ensinkään!!

Sekin ainut Jumala, joka oli, kuoli ja haudattiin!!!

Minusta yksi Jumalaisuus oppi on kauhea virhe ja erhe!! Se, että Jumalat ovat ykseydessä, ja yhtä
        on ymmärrettävää, sillä eihän " Talo pysy pystyssä, jos se riitaantuu itsensä kanssa"

Maailmankaikkeus , ja sen asutut maailmat saatanan teon kautta olisi saatettu hirvittävään vaaraan,
        sillä maailmankaikkeus olisi tuhoutunut, jos saatana olisi voittanut ja saanut ainoan Jumalan
        viekoiteltua syntiin!

Kukas silloin olisi pitänyt maailmankaikkeutta pystyssä? Lusifer, tai hyvät enkelit ja luodut
        olennot eivät olisi pystyneet luomaan mitään uutta!

Onnekseni minä en ainakaan usko, että on vain yksi Jumala!

Tosin Johannes näki taivaassa valtaistuimen, ja valtaistuimella oli istuja Ilm. 4: 2
        Tämän valtaistuimen ympärillä oli 24 vanhinta, jotka minun ymmärtääkseni ovat niitä, jotka Jeesus " osti" maasta!! jae 4

Sitten Johannes kertoo neljästä olennosta., jotka lakkaamatta yötä päivää sanoivat: " Pyhä, pyhä,
        pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on" jae 8

Tämä Jumala, joka oli täällä, ja joka on edelleen taivaassa, ja joka on sieltä tuleva,
        tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, on tietenkin Jeesus, meidän Herramme, eli Jumala!!

Se, että Johannes näki hänet, johtuu siitä, että Jeesuksella on ihmisruumis,...kun taas Isä Jumala on edelleen Henki, joka on näkymätön!

Joka Hänet näkisi, se kuolisi samantien,...mutta Jeesuksesta sanotaan: " Me saamme nähdä hänet sellaisena kun Hän, Jumala on"!!

• Jumalan armosta

Isä Jumala, Jeesus Jumala, Pyhä Henki Jumala. Jeesus on monessa kohdin UT kirjoitusessa mainittu kiistatta Jumalaksi. Jos joku muuta väittää hänen on tehtävä parannus, sillä Jeesus varoitti, että ellette usko joka "minä olen" te hukutte synteihinne, Joh.8:23-28.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      78
      2892
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2742
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      107
      2342
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      35
      1668
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      240
      1568
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      40
      1495
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1290
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1256
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe