Minulla on muutaman kerran käynyt niin, että unessa romanttisesti rakastun johonkin ennestään tuttuun naiseen, ja kenties jopa harrastan seksiä, mutta se ei ole siinä se tärkein.
Hämmästyttävää ja pelottavaa näissä unissa on se, että saatan vielä herättyäni olla aivan rakastunut siihen henkilöön ja ehkä viikonkin ajan tuntea hirveätä kaipuuta ja läheisyydentarvetta juuri sen kyseisen henkilön suhteen.
Kaikista perversseintä tässä on se, että itse olen pitkäaikaisessa ja hyvässä parisuhteessa, ja nämä unien henkilöt on tuttuja ehkä 10-20 vuoden takaa, niin että en ole niitä edes nähnyt.
Pahimmillaan tämä on vienyt siihen, että olen alkanut selvittää missä nämä henkilöt nykyään ovat ja ovatko parisuhteessa.
Pahin oli eilen, kun näin unta saaneeni vihdoinkin itselleni lämpenemään lukioaikaisen tytön, jonka "iskemiseen" olin kuukausia keränyt rohkeutta, ja sitten kun piti tehdä aloite, niin tämä kaulaili yhden kaverini kanssa...
Voin sanoa rakastaneeni sitä tyttöä vuosia, vaikka en koskaan päässyt ystävyyttä pidemmälle.
Jotenkin tuntuu, että en enää edes osaa rakastaa ketään.
Rakastuminen unessa
17
6456
Vastaukset
- olen_kai_yksinäinen
Itsekin rakastun unissani välillä ennestään tuttuihin naisiin. Näitä unia tulee yleensä parin kuukauden välein. En ole itse ollut parisuhteessa moneen vuoteen, ja ehkä siksi koenkin tarvetta rakastaa. Minulla myös kaipuu ja läheisyydentarve pysyy päällä koko päivän, usein pidempäänkin.
Viime yönä unessani aloin seurustella yhden vanhan yliopistokaverin kanssa, johon kenties vähän silloin aikanaan ihastuin. Emme kuitenkaan oikeasti koskaan olleet erityisen läheisiä. Unessa asuimme kaukana toisistamme, hän oli luonani, mutta hänen täytyi lähteä, jolloin yritin kaikkeni ettei hän lähtisi. Hänkin oli surullinen, että hänen täytyi lähtea ja yritin keksiä keinoja miten voisin lähteä hänen mukaansa tai muuttaa lähemmäs, mutta kuitenkin jossain vaiheessa heräsin. Se jätti tunteen aivan kuin hän olisi oikeasti lähtenyt.
Temppuilijan vastaus oli melkoista sotkua, eikä täsmää minuun ainakaan ollenkaan, vaikkei se minulle ollu tarkoitettukaan.
Kun taas ajaudun parisuhteeseen, toivon etteivät tällaiset unet jatku enää sen jälkeen, kuten sinulla. Siinä voi kuitenkin olla perää, (kuten temppuilija sanoi,) ettei sinun tyttöystäväsi enää tyydytä sisäistä rakkautesi tarvettasi. Kokeilkaa muuttaa normaalia arkeanne, pieni romanttinen loma voisi olla paikallaan, jotta rakastutte kunnolla uudelleen. Unen nainen on sunnannäyttäjä. Se on suunnannäyttäjä miehen tunnemaailmaan. Se, että tuo nainen sattuu olemaan joku tuttu, on täysin normaalia, sillä vain tutut voivat olla sisäisen naisen symboleja unissa. Itsekin näen unia tutuista naisista harva se yö. Voi olla jopa niin, että näen unta toisen miehen sisäisestä naisesta, kun olen illalla lukenut jotain kirjaa. Siis tuo toisen miehen sisäinen nainen tulee uneeni jonain tuttuna omana naismielikuvanani tai sekoituksena tutuista naisistani. Seksi unessa yleensä symboloi yhtymistä johonkin tuon naisen edustamaan ominaisuuteen, tunnepuolen samaistumista ja jakamista. Unien naiset ovat miehille johdattajia kohti itsetuntemusta. Miksei elävän elämänkin naiset. Vastavauoroisesti me miehet olemme naisten unissa johdattajia heille heidän potentiaaliinsa olla rationaalisia ajattelevia olentoja. Ihan normijuttu, jokaisella ihmisellä ...
Rakkaus on sitä, että on toisen ihmisen kanssa, elää toisen ihmisen rinnalla ja antaa hänellekin mahdollisen omaan kasvuun, siinä missä itse kasvaa... ei unet rajoita tai sulje pois rakkautta, pikemminkin ne lisäävät ja tuovat rakkauteen vain uusia ulottuvuuksia. ;)- Anonyymi
yxex kirjoitti:
Unitila on ihmisen rehellisin olotila, kukaan ei valehtele unessa :)
JEEP!Just näin ! Sitten valve- elämässä Kaikki on päin ... ! Itse Vastaavasti olen vain kohdannut petollisia miehiä!🤬niin aina vaan petollisia.
Olen sen verran kovaluonteinen Itsenäinen Nainen! Vielä nostan pääni pystyyn!
- Matti Viikate
Tuollainen on ihan normaalia, etta nukkuessasi tapahtuu tuollaista. Ainoa mita sinun kannattaa harkita on se, mita teet hereilla ollessasi, ja muista toki toimia jarkevasti. Tuo on toki hiukan hankalaa ehka kun olet parisuhteessa, asian luonne huomioon ottaen. http://mattiviikate.newsvine.com/
- Omituinen H
No siinäpä taas Matin lahjakkaat neuvot. Voi kun saisi setä töitä niin ei tarvitsis aina lukea näitä tyhjänpäiväisyyksiä.
- marianneK
Minulla on kans tuon tyyppistä. Ei onneksi vanhoista koulututuista vaan kenestä tahansa josta olen nähnyt/kuullut viime aikoina, tai kauemman aikaa sitten. Merkille pantavaa on, että unen tapahtumat hivelee jonkun aikaa ja sitten asia unohtuu tyystin. Eikö se ole ihan hyvä niin? Minulla on oikein hyvä parisuhde. En luopuisi miehestäni, en millään. En nyt varsinkaan jonkun unikuvan takia.
Teen yleensä niin, että masturboin unen tuoman energian pellolle ja se on siinä. Joskus noissa unissa voi saada orgasmin ja silloin asia ei jää vaivaamaan että pitäisi masturboida.
Veikkaan että petyt pahasti jos alat etsimään unihenkilöitä. Ei todellakaan hyvä idea. Jos olisit yksin niin ehkä sitten - mutta ei suhteessa. - varma tieto..
Ei se ole rakastumista vaan aamustondis. Menee kyllä ohi ja jos ei mene niin tiedät mitä tehdä.
- Santeri777
Unessa alitajunta tekee armotonta työtä ja päähän jääneet asiat pyörittävät "leffaa" jos jonkinnäköistä, toivottavasti mielenkiintoisia.
Sen siitä saa kun pyörittelee asioita päässään kuukausitolkulla tekemättä mitään asian eteen, minkä tekemättä jättää se unissa vastaan kävelee. - uneskelija
Sama täällä, juuri taas viimeyönä, tosin nää naiset ei oo koskaan ollu mitään ennestään tuttuja, tiedä sitten mistä niitten ulkonäön oon repässy niihin uniin. Kyllä se rakastuminen siellä unessa on niin hienoa ettei viitti herätä, toivotaan että oikeassa elämässä se tosirakkaus vielä löytyisi ;)
- unimuija
Minulla ongelmana on se, että olen rakastunut mieheen unessani. En tunne miestä, en tiedä mistä hänen piirteensä tulevat eikä hänellä ole kenenkään tuntemani henkilön ulkonäköä. Nimen tiedän, mutta en tunne ketäään sen nimistä.
En haluaisi tehdä mitään muuta kuin nukkua ja tämä häiritsee tietenkin normaalia elämistä. Olen hereillä ollessa ahdistunut ja hermostunut. Tiedän etten tule koskaan löytämään unimiestä ja että hän on vain mielikuvitusta, mutta en suostu uskomaan sitä. Mitä tälläisessä tilanteessa pitää tehdä?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338586Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5368824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1601194Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17836Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40754Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57742Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68716- 46705
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647