Kasvissyönnistä hampaat pilalle?

jepppuli..

8

827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaijjjsa

      Olen ollut kasvissyöjä 20 vuotta, maitoa en ole juurikaan käyttänyt, en ainakaan nyt 7 vuoteen. Sekasyöjänä ollessani sain hirveästi reikiä, eli lapsena minulle laitettiin n. 15 paikkaa. Sen jälkeen kun aloin kasvissyöjäksi ei reikiä ole juurikaan tullut. Minulla on ehkä myös huono perimä hampaissa, isälläni joka oli sekasyöjä oli kokonaan tekohampaat.

      Suvussani on myös muita terveysongelmia kuten diabetestä ja syöpää, mutta itse taistelen niitä vastaan terveellisellä kasvisruoalla.

      Ne vegaanilapset jotka olen nähnyt ovat näyttäneet kaikinpuolin ihan terveiltä. Olisi mielenkiintoista nähdä joskus ihan tutkimus että millainen on vegaanilasten terveys verrattuna sekaanilapsiin. Muutaman kerran olen törmännyt huhuihin että eivät olisi vegaanilapset terveitä, mutta ovatko ne vaan pelkoihin perustuvia huhuja...

      • "sekaani"

        "isälläni joka oli sekasyöjä oli kokonaan tekohampaat"
        voi luoja teidän vouhottajien kanssa , ei voi kun nauraa ääneen.

        Jos kysäiset asiaa hampilääkäriltä, niin se reikiintyminen vähenee tuossa
        35 vuoden jälkeen.

        isäsi tekohampaat eivät johdu sekasyönnistä, mihinkäs tarkoitukseen ihmisen
        hampaat on tehty alunperin ? mietippäs sitä.

        Lapsi ei pärjää pelkillä kasviksilla, lihaa / kalaa / kanaa on oltava.
        Ei kuule kehity luusto ja kasva haba pelkällä lantulla ja iduilla.


      • jepjepjepjep..

        Itsellä 6v kasvissyöntiä takana ja massiivista hampaiden reikiintymistä (>7 reikää). Sekasyöjänä hampaat olivat paremmassa kunnossa (2 paikkaa). Täytynee ryhtyä paleodietille.


      • veggied
        jepjepjepjep.. kirjoitti:

        Itsellä 6v kasvissyöntiä takana ja massiivista hampaiden reikiintymistä (>7 reikää). Sekasyöjänä hampaat olivat paremmassa kunnossa (2 paikkaa). Täytynee ryhtyä paleodietille.

        Ryhdyin kasvissyöjäksi noin 20-vuotiaana, sitä ennen hampaat reikiintyivät todella paljon, sen jälkeen mulla on ollut 15 vuoden aikana varmaan 2 reikää hampaissani. En tiedä onko näillä yhteyttä mutta näin mun kohdalla on käynyt.
        Tlinkissä on yhden ihmisen kannanotto, joka on ottanut muutaman yksittäistapauksen esimerkiksi. Olisi ihan mielenkiintoista tietää onko asiasta oikeasti tutkimustietoa.


      • efkwlejfwelfer
        "sekaani" kirjoitti:

        "isälläni joka oli sekasyöjä oli kokonaan tekohampaat"
        voi luoja teidän vouhottajien kanssa , ei voi kun nauraa ääneen.

        Jos kysäiset asiaa hampilääkäriltä, niin se reikiintyminen vähenee tuossa
        35 vuoden jälkeen.

        isäsi tekohampaat eivät johdu sekasyönnistä, mihinkäs tarkoitukseen ihmisen
        hampaat on tehty alunperin ? mietippäs sitä.

        Lapsi ei pärjää pelkillä kasviksilla, lihaa / kalaa / kanaa on oltava.
        Ei kuule kehity luusto ja kasva haba pelkällä lantulla ja iduilla.

        kyllä ainakin vegaanibodareilla on mittavat muskelit ja nostavat enemmän penkistä kuin mitä itse varmaan voit uneksiakaan. Että käypä heitä katselemassa ja sano sitten. Ei se haba lihalla kasva vaan proteiinilla, helvetti mistä te teidän 'tietoja' revitte. Koulunpenkkiä ei ole näköjään kulutettu tarpeeksi.

        Ja hampaat reikiintyy jos kittaa kokoajan hapokkaita juomia ja syö kokoajan sitrushedelmiä ja vielä pöhkönä harjaa hampaat siihen päälle. Ei ole mitään rakettitiedettä.

        Voi näitä lapsia...


      • Kaijjjsa
        veggied kirjoitti:

        Ryhdyin kasvissyöjäksi noin 20-vuotiaana, sitä ennen hampaat reikiintyivät todella paljon, sen jälkeen mulla on ollut 15 vuoden aikana varmaan 2 reikää hampaissani. En tiedä onko näillä yhteyttä mutta näin mun kohdalla on käynyt.
        Tlinkissä on yhden ihmisen kannanotto, joka on ottanut muutaman yksittäistapauksen esimerkiksi. Olisi ihan mielenkiintoista tietää onko asiasta oikeasti tutkimustietoa.

        Kerroin vain esimerkkinä että ei kasvissyönti ja lihansyönti aiheuta eroja hampaisiin. Tärkeämpää on varmaan välttää sokeria ja napostelua.

        Itse aloin kasvissyöjäksi 16 vuotiaana, jolloin reikiintyminen väheni huomattavasti.

        En usko että sekaruokavalio on terveellinen. Ainakaan nykyisessä muodossaan. Kaikki sekaanituttuni sairastelevat, kärsivät ylipainosta, diabetes, sydäri ym. ym. uhkaa. Itse olen vireä ja hillun zumbassa ja joogassa.

        Itse en ota proteiineja lantusta, vaan aivan muista aineista. Esim. hampunsiemenet on aivan huippuruoka(en oo polttanut cannabista ikinä, mieli on muuten vaan hilpeä)! Ja kalsiumia saan esim. vihreistä kasviksista kuten nokkosesta ja seesaminsiemistä paremmassa muodossa kuin tavan maidosta saisin. Luut eivät voi hyvin jos syö eläinproteiinia, siitä suomi on esimerkkimaa.

        Luulen että harva kasvissyöjä edes syö ituja, en ymmärrä miksi jotkut kuvittelevat että kasvissyöjät syövät vain ituja. Meillä on ruoka-aineina monia ihanan makuisia ruoka-aineita joihin lihaanit eivät ikinä tutustu tyytyvät mutustamaan vain irtokarkkia ja valkeaa makaroonia. Niillä kai ne lapset heidän mielestään kasvavat. Kerran jopa näin kun eräs äiti tuputti lapselleen lihapiirakkaa! Mikä ruoka se se on, itse en uskaltaisi moista lapsille antaa. Olen vieläkin järkyttynyt.


      • 010010-OnComp
        Kaijjjsa kirjoitti:

        Kerroin vain esimerkkinä että ei kasvissyönti ja lihansyönti aiheuta eroja hampaisiin. Tärkeämpää on varmaan välttää sokeria ja napostelua.

        Itse aloin kasvissyöjäksi 16 vuotiaana, jolloin reikiintyminen väheni huomattavasti.

        En usko että sekaruokavalio on terveellinen. Ainakaan nykyisessä muodossaan. Kaikki sekaanituttuni sairastelevat, kärsivät ylipainosta, diabetes, sydäri ym. ym. uhkaa. Itse olen vireä ja hillun zumbassa ja joogassa.

        Itse en ota proteiineja lantusta, vaan aivan muista aineista. Esim. hampunsiemenet on aivan huippuruoka(en oo polttanut cannabista ikinä, mieli on muuten vaan hilpeä)! Ja kalsiumia saan esim. vihreistä kasviksista kuten nokkosesta ja seesaminsiemistä paremmassa muodossa kuin tavan maidosta saisin. Luut eivät voi hyvin jos syö eläinproteiinia, siitä suomi on esimerkkimaa.

        Luulen että harva kasvissyöjä edes syö ituja, en ymmärrä miksi jotkut kuvittelevat että kasvissyöjät syövät vain ituja. Meillä on ruoka-aineina monia ihanan makuisia ruoka-aineita joihin lihaanit eivät ikinä tutustu tyytyvät mutustamaan vain irtokarkkia ja valkeaa makaroonia. Niillä kai ne lapset heidän mielestään kasvavat. Kerran jopa näin kun eräs äiti tuputti lapselleen lihapiirakkaa! Mikä ruoka se se on, itse en uskaltaisi moista lapsille antaa. Olen vieläkin järkyttynyt.

        "Meillä on ruoka-aineina monia ihanan makuisia ruoka-aineita joihin lihaanit eivät ikinä tutustu tyytyvät mutustamaan vain irtokarkkia ja valkeaa makaroonia. Niillä kai ne lapset heidän mielestään kasvavat. Kerran jopa näin kun eräs äiti tuputti lapselleen lihapiirakkaa! Mikä ruoka se se on, itse en uskaltaisi moista lapsille antaa. Olen vieläkin järkyttynyt."

        Kyllä tuota samaa porukkaa löytyy myös vegaanien joukosta jotka herkuttelevat itsensä pilalle ja/tai syövät väärin, niinkuin vaikka koko ajan tuota mainitsemaasi makaroonia, samalla tavalla kuin "lihaanitkin".
        -sekasyöjät ovat valtaväestöä siksi se yleistetään meidän piirteeksi niin helposti.

        minun äitini leipoo meille lapsille kotona lihapiirakoita. jumalaiseltahan ne maistuvat.
        sen kyllä ymmärrän ettei niitä liikaa saa syödä kun tulee kuitenkin niin paljon rasvaa niihin.
        mutta kohtuuhan se on kaikessa muussakin.


      • jepjepjep..
        010010-OnComp kirjoitti:

        "Meillä on ruoka-aineina monia ihanan makuisia ruoka-aineita joihin lihaanit eivät ikinä tutustu tyytyvät mutustamaan vain irtokarkkia ja valkeaa makaroonia. Niillä kai ne lapset heidän mielestään kasvavat. Kerran jopa näin kun eräs äiti tuputti lapselleen lihapiirakkaa! Mikä ruoka se se on, itse en uskaltaisi moista lapsille antaa. Olen vieläkin järkyttynyt."

        Kyllä tuota samaa porukkaa löytyy myös vegaanien joukosta jotka herkuttelevat itsensä pilalle ja/tai syövät väärin, niinkuin vaikka koko ajan tuota mainitsemaasi makaroonia, samalla tavalla kuin "lihaanitkin".
        -sekasyöjät ovat valtaväestöä siksi se yleistetään meidän piirteeksi niin helposti.

        minun äitini leipoo meille lapsille kotona lihapiirakoita. jumalaiseltahan ne maistuvat.
        sen kyllä ymmärrän ettei niitä liikaa saa syödä kun tulee kuitenkin niin paljon rasvaa niihin.
        mutta kohtuuhan se on kaikessa muussakin.

        Olisko tässä oleellisempaa se käyttääkö lisäravinteita.. B12 jne.
        Jos ei käytä niin tulee ongelmia. Onko se sitten biologinen tarkoitus käyttää lisäravinteita.. tuskin..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      139
      5868
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3575
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1915
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1396
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1388
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe