Kirjat sisustuksena

Miten käy

Onko maailmankirjallisuuden klassikoita saatava hienoina painoksina, nahkaiset selkämykset jne? Ei ole tarkoituskaan niitä alkaa lukemaan, tylsiä ja puuduttavia, mutta antaa hienon vaikutelman, pitäähän akateemisesti koulutetulla ihmisella hienoja kirjoja hyllyssään olla. Jos joku kysyy mitä mieltä opuksista olen niin sanon että siitä on niin pitkä aika kun olen ne lukenut mutta aivan erinomaisia kaikki...

7

303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katu täyttyy asekeli

Esim. huonekalukauppojen kirjahyllyosastoissa ja teatterilavastuksissa niitä käytetään aivan yleisesti.

• Miten käy

Jokuhan voi alkaa vielä kirjoja selaamaan! Onko muuten olemassa listaa kirjoista jotka sivistyneellä ihmisellä tulisi olla, kai sellaisia on laadittu? Ne kun ostaa on sisustus täydellinen!

• kyl sitä kaikkia on

Teetä haluamasi vaikutelma suoraan tapettina, säästyy tilaakin kun ei tarvitse oikeita kirjahyllyjä ja niihin oikeita kirjoja.

• biblio

On ihan totta, että kirja voi olla kaunis myös esineenä ja bibliofiilit rakastavat kirjoja muunakin kuin pelkkänä sisältönä. Itse alan käyttää sähköisiä lukulaitteita heti, kun niistä ilmestyy teokseen arvoisensa nahkaselkä, kultakirjaimia ja vanhan kirjaston tuoksu.

• 20-30-luvuilla painettuja eri kirjailijoiden koottuja teoksia nahkaselkäisinä painoksina löytyy kirppareilta ja divareista halvalla. Vanhat tietosanakirjasarjat ovat todella edullisia (tieto vanhentunutta, netti olemassa ja vievät paljon tilaa, lopputulos: eivät ole halattuja eivätkä tarpeellisia), esim. vuosina 1931-39 julkaistu Otavan Iso Tietosanakirja (15 osaa ja 2 lisäosaa)on hyvin yleinen ja se on saatavilla todella monesta vanhojen kirjojen kaupasta. Vanha uskonnollinen kirjallisuus on lähes ilmaista, kauppiaat ovat tyytyväisiä jos pääsevät siitä eroon. Erittäin kauniita korupainoksia ruotsin ja saksankielisistä kirjoista 1800-luvun lopusta saa noin kymmenellä eurolla kappale ja ne ovat aika yleisiä.

Mielestäni on turha valehdella lukeneensa kirjat, mikseivät ne saa olla puhtaasti sisustuksellinen elementti. Kyllähän jotkut keräilevät kahvikuppeja mutta eivät ikinä käytä niitä vaan pitävät ne vitriinissä, mutta ei sitä pidetä kummallisena, kyllä siis kirjatkin saavat olla "vain" esineitä. Monet kirjani olen hankkinut vain siitä syystä että ne ovat kauniita (esim. valtavan määrän korukantisia 1800-luvun saksalaisia runokirjoja, vaikka en osaa saksaa). Jos kysyy olenko lukenut kaikki kirjani, vastaan ihan kiertelemättä että en todellakaan (vaikka toki suuri osa kirjoistani on lukutarkoituksessa hankittuja).

• Ida Rähmä

Kirjansitoja kyllä mielellään laittaa AkuAnkkasi nahkaselkäkansiin, vuosi kerrallaan. Ei tartte valehdella lukeneisuudesta.

• Naikkone10

Kirjojen paras anti ei ole aineellista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      34
      4281
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      49
      2263
    3. Kun kohtaat jotain ainutlaatuista

ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö
      Ikävä
      47
      1395
    4. Minkälaisessa asunnossa

haluaisit kaivattusi kanssa asua?
      Ikävä
      85
      1220
    5. Mua ahdistaa

Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi
      Ikävä
      38
      1168
    6. Ei tämä enää tervettä oo

Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.
      Ikävä
      25
      1136
    7. Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista

Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä
      Savonlinna
      50
      1081
    8. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      955
    9. Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!

Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os
      Maailman menoa
      175
      889
    10. Mikä siinä on että sinkku yrittää varattua?

Siis ihan aina yrittävät muiden puolisoita.
      Sinkut
      58
      879
    Aihe