ennätyslämmin maaliskuu

????????

12

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sreurastaja

      Nyt on jotain epäilyksiä etumerkkivirheistä, vaikka mielestäni virhe onkin pilkun paikassa,
      ja sekoilusta Kelvinien ja Celssiusten kesken.
      Tai pohjoiseuroopan lämpötiloja mittaavassa Pariisin mittausasemalla onkin ollut lämpimämpää
      kuin Sodankylässä.
      Ottahaa tuosta sitten selvää!!

      • secoli

      • Steurastaja
        secoli kirjoitti:

        Mahtavat on lämpenemiset Sodankylässä: http://tinyurl.com/32u33gv

        tuohan "ylivuoto" vaikuttaa koko maailman lämpötiloihin, etekin jos sen ekstrapoloi
        etelänavalle!.
        Mikseivät laita anturia kiinni, vai onko koira syönyt kaapelin?
        Voi poloisia!
        Eivät mitään Marko Poloja.


      • secili
        Steurastaja kirjoitti:

        tuohan "ylivuoto" vaikuttaa koko maailman lämpötiloihin, etekin jos sen ekstrapoloi
        etelänavalle!.
        Mikseivät laita anturia kiinni, vai onko koira syönyt kaapelin?
        Voi poloisia!
        Eivät mitään Marko Poloja.

        Minähän säälinkin. Koko ajan ja jatkuvasti.


      • Steurastaja
        secoli kirjoitti:

        Mahtavat on lämpenemiset Sodankylässä: http://tinyurl.com/32u33gv

        sunkin jutuilla on maailmalaajuiset seuraukset.
        Tutkiakseni asiaa tilastollisesti, menin uudestaan linkillesi.
        Johan siellä oli "Hansen" homogenisoimassa dataa, eli ei aukea!
        Huomennna vissiin on luvassa Suomen kevään lämpötilat uusiksi.
        Olikohan keväämme minkalainen, kylmä, kuuma tai siltä väliltä?
        Pitäisi saada tietää, jos joku kysyy?
        Tai ehkä keväämme oli poikkeuksellisen normaali, aamu TV-stä sen näkee!


    • malimalla

      Uskooko kukaan alarmisteja lukuunottamatta enää kaiken maailman "lämpenemistä".
      "Salaliittoo pukkaa" sanosi jönssi.

      • Steurastaja

        Ihmetyttää tuo 999.9, mielestäni se on tosiaan ylivuoto joka saattaa johtua siitä että
        järjestelmään ei ole syötetty mitään tietoja.
        Ihmetyttää lukema, eli sen desimaalisuus, ei löydy kakkosen potensseja??
        Siis muunnos on kuitenkin tehty, mutta mikä tuottaa tuon "pedon luvun" nurinpäin?
        Vai vittuileeko Hansen ihan oikeasti!
        Viittaan kintaalla!


    • hoh hoijaa

      Hörhöt ne jaksaa lässyttää huuhaa-paskaansa loputtomasti, vaikka niille on kerrottu jo noin 127 kertaa, että GISS:in sivuilla oli tämä tiedote huhtikuun puolivälistä eteenpäin muutaman viikon ajan:

      http://data.giss.nasa.gov/gistemp/

      "Latest News

      2010-04-15: The data shown between 4/13 and 4/15 were based on data downloaded on 4/12 and included some station reports from Finland in which the minus sign may have been dropped. NOAA updated GHCN on 4/13 by removing those data and we updated our displays today. The March 2010 global mean temperature was affected by about 2/100 of a degree Celsius, well below the margin of error (about 15/100 of a degree for monthly global means)."

      • returnfailure

        Eikö Hohhoijaa vieläkään tajua että tuo kertaalleen "korjattu" datavirhe muuttui jälleen takaisin virheelliseksi.
        Surkeaa laadunvalvontaa GISSiltä.


      • hoh hoijaa
        returnfailure kirjoitti:

        Eikö Hohhoijaa vieläkään tajua että tuo kertaalleen "korjattu" datavirhe muuttui jälleen takaisin virheelliseksi.
        Surkeaa laadunvalvontaa GISSiltä.

        Eli sitä ei ilmeisesti ole vielä ehditty korjata joka paikkaan. Mitä sitten?

        Eikä virhe edes ollut GISS:in tekemä vaan ihan jonkun muun, todennäköisesti suomalaisten.

        "some station reports from Finland in which the minus sign may have been dropped"


      • ??????????

        Ja tietoisesta "vahingosta" huolimatta, sama data on edelleen tilastossa virheellisenä.
        Kuinka kukaan voi enää luottaa noiden lämpötilatietoihin, jos huomattu virhe kaikesta huolimatta pidetään korjaamattomana tilastoissa.
        No, tällä tavalla saadaan varmasti lämpimin vuosi koskaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe