Sinkkunaiselle sinkkumies :)

Naapurintyttö78.

Kyllä sitä on vaikea tutustua kehenkään, kun ei pahemmin käy baareissa eikä istu terasseilla. Ei täällä netissäkään ole tullut vastaan mukavia fiksuja miehiä, jolla ei olisi jotain kummallisuuksia aina takanaan. Normaalia työssäkäyvää 30-45 vuotiasta miestä jolla on asiat kohdallaan, haluaa myöskin elämäänsä toisen puoliskon jonka kanssa vaeltaa yhdessä uusille teille :). Itse olen 32v työssäkäyvä nainen, joka vielä toivoo löytävän loppuelämän kumppanin.

30

664

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vauhti

"Ei täällä netissäkään ole tullut vastaan mukavia fiksuja miehiä, jolla ei olisi jotain kummallisuuksia aina takanaan."

---Samat sanat kaikille "nettinaisille".

• Kesällä10

Sinullekin siis käynyt samoin. Ei ole vastaan osunut sitä itselle sopivaa.

• Älymies 23

Millaisia ne "kummallisuudet" ovat? Oletkos itse harrastanut ryhmäseksiä, nussinut eksoottisen miehen kanssa, tehnyt aborttia, sairastanut sukupuolitautia?

• Mitä oikeasti haluat parisuhteelta? Liikekumppanuuden vai minkä? Tuo antaisi kuvan miehestä joka olisi mieluusti tylsä. Vaikka joku aikamiespoika jostain maalta. Jonka kanssa ei mitään suurta rakkautta haluta, vaan kumppanuus jossa lyödään tienestit yhteen ja mietitään järkevästi elämää. Kuka nyt tunteita kaipaa. Yhtään sanaakaan ei ole luonteesta, joten olisi varmaan parempi jos mies olisi tunteeton, vai?

Itse en tule koskaan ymmärtämään sitä, että tärkeimmät asiat parin haussa on jossain fiksuudessa, duunissa ja sit vaikkapa jossain koulutuksessa, mikäli ei oikeasti hae liikekumppanuutta parisuhteelta. Ennen vanhaan hommattiin saman kastin väkeä, koska se oli sopivaa. Noh, kukin tyylillään.

• Kesällä10

Täällä netissä tavatut kummallisuudet ovat olleet, vanhoja ukkoja, jotka luulevat että tämän ikäistä kiinnostaa niiden limaiset jutut, 20v miehet jotka haluavat pitää vähän aikaa hauskaa hiukan vanhemman naisen kanssa, sitten nämä jotka eivät ole koskaan seurustelleet eivät osaa ottaa huomioon kun vain itselleen eläneet pelkäävät sosiaalisia tilanteita ym, miehet jolla ei ole yhtään pitkäjänteisyyttä vaan kääntävät saman tien kelkkansa jos heitä ei jokin asia miellytä tai sanoo "vahingossa jotakin josta he suuttuvat, miehet jotka haluavat vain mallinukkeja ja urheilijoita, miehet jotka haluavat seksisäpinää tylsään elämäänsä. Siinä joitakin kokemuksia.

Tottakai luonnetta pitää olla, eihän mun kanssa pärjäisi muuten :)
        Ilman tunteita mistään ei tule mitään. Iloa ja huumoria peliin, läheisyyttä ja lämpöä, sopivasti omaa tilaa kummallekin, ehkä yhteisiä harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita.

• jaripilli
        Kesällä10 kirjoitti:

Täällä netissä tavatut kummallisuudet ovat olleet, vanhoja ukkoja, jotka luulevat että tämän ikäistä kiinnostaa niiden limaiset jutut, 20v miehet jotka haluavat pitää vähän aikaa hauskaa hiukan vanhemman naisen kanssa, sitten nämä jotka eivät ole koskaan seurustelleet eivät osaa ottaa huomioon kun vain itselleen eläneet pelkäävät sosiaalisia tilanteita ym, miehet jolla ei ole yhtään pitkäjänteisyyttä vaan kääntävät saman tien kelkkansa jos heitä ei jokin asia miellytä tai sanoo "vahingossa jotakin josta he suuttuvat, miehet jotka haluavat vain mallinukkeja ja urheilijoita, miehet jotka haluavat seksisäpinää tylsään elämäänsä. Siinä joitakin kokemuksia.

Ilman tunteita mistään ei tule mitään. Iloa ja huumoria peliin, läheisyyttä ja lämpöä, sopivasti omaa tilaa kummallekin, ehkä yhteisiä harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita.

Jos haluaa jotain tunneyhteyttä, niin koska on vaikeampi löytää tunnetasolla saman kaltainen ihminen, pitäisi mun mielestä hakea ensisijaisesti niitä tunne- ja luonnepuolen juttuja. Ja toki rajata ikä. Se että on jossain duunissa... Se ei kerro edes kunnollisuudesta. Kuinkahan moni metalliduunari tai paperityömies ei vapaalla tee muuta kun vetää kaljaa ja makaa sohvalla tai käy baarissa. Tai vaikka joku johtaja. EI se sitä duunia kato. Moni poliisi on täysin tunnevammainen ja humaltunut omasta paremmuudestaan. Tai mikä vaan ammattikunta.

Asiat jotka oikeasti merkitsevät mun ajatusmaailman mukaan parisuhteessa, on jotain muuta kuin yhteiskuntaan liittyviä juttuja. Sä tunnut pitävän itsestään selvyytenä noita luonnepuolen asioita. Mutta niinkuin sanoin... Jokainen tyylillään. Mulla on toisenlainen ajatusmaailma parinvalinnan suhteen. Mua ennemminkin häiritsisi sellainen henkilö, joka eläisi työlleen. Työ on vain osa elämää. Sitä tehdään silloin kun sitä on ja sit kun ei ole, niin nautitaan muista asioista. Läheisyys ja lämpö on varmaan yks harvinaisimmista asioista parisuhteissa. Siis oikea läheisyys ja lämpö. Tunnetason tuntemista ei harrasta kuin joku todellinen harvinaisuus. Ja välitöntä reagointia, tunteiden näyttämistä. Kyllä Suomi enemmänkin on täynnä tunnollisia duunareita, jotka kestää vaikka mitä paskaa, mutta asioista ei puhuta. Ollaan hiljaa ja kestetään. :D

Niin... Itse koitan jättää kaikki duuniasiat ja muut menneisyydet selviteltäväksi siihen sateiseen päivään kun ei tee mieli naisen kanssa vehdata sängyssä ja kaikki hassut jutut on jo kerrottu vähintään viiteen kertaan... Sit voi kysyä ohi mennen, että oletko muuten töissä? Aijjaaa, no ihmettelinkin minne katoat aina aamusta. :D Jos aletaan ostamaan puolisoa, niin sitten ite hommaisin kivan Thaitytön joka taatusti olis tyytyväinen hyvään kohteluun ja elintasoon täällä.

• 545454545
        jaripilli kirjoitti:

Jos haluaa jotain tunneyhteyttä, niin koska on vaikeampi löytää tunnetasolla saman kaltainen ihminen, pitäisi mun mielestä hakea ensisijaisesti niitä tunne- ja luonnepuolen juttuja. Ja toki rajata ikä. Se että on jossain duunissa... Se ei kerro edes kunnollisuudesta. Kuinkahan moni metalliduunari tai paperityömies ei vapaalla tee muuta kun vetää kaljaa ja makaa sohvalla tai käy baarissa. Tai vaikka joku johtaja. EI se sitä duunia kato. Moni poliisi on täysin tunnevammainen ja humaltunut omasta paremmuudestaan. Tai mikä vaan ammattikunta.

Asiat jotka oikeasti merkitsevät mun ajatusmaailman mukaan parisuhteessa, on jotain muuta kuin yhteiskuntaan liittyviä juttuja. Sä tunnut pitävän itsestään selvyytenä noita luonnepuolen asioita. Mutta niinkuin sanoin... Jokainen tyylillään. Mulla on toisenlainen ajatusmaailma parinvalinnan suhteen. Mua ennemminkin häiritsisi sellainen henkilö, joka eläisi työlleen. Työ on vain osa elämää. Sitä tehdään silloin kun sitä on ja sit kun ei ole, niin nautitaan muista asioista. Läheisyys ja lämpö on varmaan yks harvinaisimmista asioista parisuhteissa. Siis oikea läheisyys ja lämpö. Tunnetason tuntemista ei harrasta kuin joku todellinen harvinaisuus. Ja välitöntä reagointia, tunteiden näyttämistä. Kyllä Suomi enemmänkin on täynnä tunnollisia duunareita, jotka kestää vaikka mitä paskaa, mutta asioista ei puhuta. Ollaan hiljaa ja kestetään. :D

Niin... Itse koitan jättää kaikki duuniasiat ja muut menneisyydet selviteltäväksi siihen sateiseen päivään kun ei tee mieli naisen kanssa vehdata sängyssä ja kaikki hassut jutut on jo kerrottu vähintään viiteen kertaan... Sit voi kysyä ohi mennen, että oletko muuten töissä? Aijjaaa, no ihmettelinkin minne katoat aina aamusta. :D Jos aletaan ostamaan puolisoa, niin sitten ite hommaisin kivan Thaitytön joka taatusti olis tyytyväinen hyvään kohteluun ja elintasoon täällä.

eihän tuossa edellisessä viestissä mistään duunista mun nähdäkseni puhuttu?

mutta joo, oman mielipiteen vain sanoisisn, että minua ainakin kiinnostaa hyvin aikaisessa vaiheessa että mitä se mies tekee, sehän kertoo hänen luonteestaan. en tarkoita sitä että tietty duuni aina kertoo tietynlaisesta persoonasta, mutta se on osa sitä kokonaisuutta, kun halutaan oppia tuntemaan se toinen. samoin kuin sen toisen pukeutumistyyli, hiustyyli, puhetyyli, ne kaikki kertoo jotain siitä millainen ihminen se on. samoin se että mitä se tekee/on tehnyt elämässään.

• for we are many
        545454545 kirjoitti:

eihän tuossa edellisessä viestissä mistään duunista mun nähdäkseni puhuttu?

mutta joo, oman mielipiteen vain sanoisisn, että minua ainakin kiinnostaa hyvin aikaisessa vaiheessa että mitä se mies tekee, sehän kertoo hänen luonteestaan. en tarkoita sitä että tietty duuni aina kertoo tietynlaisesta persoonasta, mutta se on osa sitä kokonaisuutta, kun halutaan oppia tuntemaan se toinen. samoin kuin sen toisen pukeutumistyyli, hiustyyli, puhetyyli, ne kaikki kertoo jotain siitä millainen ihminen se on. samoin se että mitä se tekee/on tehnyt elämässään.

"minua ainakin kiinnostaa hyvin aikaisessa vaiheessa että mitä se mies tekee, sehän kertoo hänen luonteestaan. en tarkoita sitä että tietty duuni aina kertoo tietynlaisesta persoonasta"

Ei se mistään luonteesta kerro mitään, se kertoo vain pinnallisuudestasi ja lumppumaisuudestasi. Sinua kiinnostaa oikeasti vain se, että mies tienaa tarpeeksi ja että hänen ammattinsa on tarpeeksi mediaseksikäs, jotteivat ystävättäresi kikattelisivat selkäsi takana.

• Kesällä10 kirjoitti:

"sitten nämä jotka eivät ole koskaan seurustelleet eivät osaa ottaa huomioon kun vain itselleen eläneet pelkäävät sosiaalisia tilanteita ym"

Sanopas, miten sitten koskaan seurustellaan ensimmäisen kerran, jos kerran seurustelematon ei koskaan kelpaa? Kyllä se jostain on aloitettava. Vai pitääkö miehen vain valehdella, että on seurustellut?

Tuo, ettei koskaan seurustelematon osaa ottaa toista huomioon, on puhdasta paskapuhetta. Päinvastoin se on. Yksin elänyt kaipaa toista, kun taas ne, joilla on aina ollut joku, pitävät toista vain itsestäänselvyytenä.

• M1978 kirjoitti:

"sitten nämä jotka eivät ole koskaan seurustelleet eivät osaa ottaa huomioon kun vain itselleen eläneet pelkäävät sosiaalisia tilanteita ym"

Sanopas, miten sitten koskaan seurustellaan ensimmäisen kerran, jos kerran seurustelematon ei koskaan kelpaa? Kyllä se jostain on aloitettava. Vai pitääkö miehen vain valehdella, että on seurustellut?

Tuo, ettei koskaan seurustelematon osaa ottaa toista huomioon, on puhdasta paskapuhetta. Päinvastoin se on. Yksin elänyt kaipaa toista, kun taas ne, joilla on aina ollut joku, pitävät toista vain itsestäänselvyytenä.

Kyllä yksinäisyyttä kokeneet osaa arvostaa toisen läheisyyttä eritavalla, kuin ne joilla on jos minkäkinlaista kokemusta.

• nnnnnngggggghhhhhhhh
        M1978 kirjoitti:

Yhtä hyvin voidaan väittää että
        "nämä jotka ovat seurustelleet mutta eronneet eivät osaa ottaa toista huomioon, muuten kai heidän aiemmat suhteet olisi kestäneet, ovat narsisteja ym"

• for we are many kirjoitti:

"minua ainakin kiinnostaa hyvin aikaisessa vaiheessa että mitä se mies tekee, sehän kertoo hänen luonteestaan. en tarkoita sitä että tietty duuni aina kertoo tietynlaisesta persoonasta"

Ei se mistään luonteesta kerro mitään, se kertoo vain pinnallisuudestasi ja lumppumaisuudestasi. Sinua kiinnostaa oikeasti vain se, että mies tienaa tarpeeksi ja että hänen ammattinsa on tarpeeksi mediaseksikäs, jotteivat ystävättäresi kikattelisivat selkäsi takana.

Ainoastaan sen verran kertoo, että joku hepsan keikka ei varmaan lähde jonnein raksahommiin tai ettei karuin karju mene stuertiksi tai kosmetologimyyjäksi. Itse luonteesta se ei kuitenkaan kerro mitään. Eikä varsinkaan siitä, miten kohtelee naista. Joku rankka karju voi olla pehmoinen nallekarhu naiselleen ja samalla rääpäle hiirulainen saattaa raiskata naistaan ja alistaa henkisesti ja olla vaikka minkälainen sovinisti. Itse käyttäydyn todella eritavoin riippuen missä seurassa kulloinkin olen.

Mutta en silti lähtisi haukkumaan aloittajaa. Vaikka jostain syystä tulee mieleen, että saattaa hyvinkin olla totta toi naiskavereilleen ja sukulaisilleen esittelymiehen hommaaminen monellakin naisella. Sitten niin, mutta onnea ei saa sillä, että mies kelpaa naiskavereille. Ja toi tienaaminenkin... Saatto tossa olla asiantynkääkin, vaikka kovin ilkeään sävyyn on palautteen joku antanu.

Meitä on kuitee moneksi. Se vaan että aloittajan kannattaisi oikeasti mieltää se suhde liikekumppanuudeksi, jota etsii ja unohtaa tunteet. Aloittajan pitäisi tiedostaa tosiaankin oma pinnallisuutensa. Silloin ei suotta ala yhteen sellaisen miehen kanssa, joka etsii tunnepuolen yhteenkuuluvuutta enemmän. Ei sellainen epätasapainoinen suhde tule koskaan kestämään. Etsi vaan jotain pinnallista tyyppiä, joka ehkä saa riittävästi suhteesta kun saa panna ja käydä jossain juhlissa edustamassa puolison kanssa ja arki on sitten selviämistä seuraavaan juhlaan. Silloin ei se mieskään pety pienistä asioista, jotka paistaa käytöksestä läpi.

• Jonne Kin

Minä puolestani ihmettelen missä kaikki suvaitsevaiset, ihmisläheiset ja lämpimät naistyypit ovat.

Dilemma ratkeaa kun tajuaa että miehet arvostavat naisessa pehmeyttä, ihmisläheisyyttä ja suvaitsevuutta kun taas naiset arvostavat miehessä toimivuutta, reippautta, työteliäisyyttä ja turvallisuutta.

Nämä ominaisuudet muodostavat nopeasti ihannepareja jo nuorena. Ei kai vain ole päässyt käymään niin että suunnittelit ja hoidit elämäsi ja päätit että hoidat parisuhdeasiat sitten "kun kaikki on valmista sille"? Ja tähän prosessiin meni ehkä 10 vuotta - joka tarkoittaa että muilla jotka eivät suunnittele turhan tarkasti elämäänsä on ollut se 10 vuotta aikaa tutustua toisiinsa ja vähentää nimenomaan parhaasta päästä vastakkaisen sukupuolen edustajia parisuhteisiin.

Tällöin kolmekymppisten markkinoilla on kiljuva pula "valmis paketti" tyyppisistä kumppaniehdokkaista joilla on kaikki ominaisuudet hyviä. Eli olet markkinoilla AIVAN LIIAN MYÖHÄÄN.

Suosittelen että etsit jonkun retkun jota raiskata koska siten saat sinkkuelämästäsi eniten irti ja saat sekä seksiä että hellyyttäkin välillä. Kumppanista voit aina haaveilla noilla kriteereillä, kaltaisiasi haaveilijoita on tuhottomasti ja heistä jokainen on kilpailijasi.

Entäs vapautuvat laatumiehet? Eiväthän kaikki pariudu onnellisesti. No; laatumiehellä on rajattomat markkinat valita kaltaisistasi naisista juuri mieleisensä. Koska annat hakusysteemilläsi varsin kylmän kuvan itsestäsi kaivat siinä jo mahdollisuuksiasi viehättää miestä jolla on rajattomat markkinat. Jos taas feikkaat kriteerejäsi kohtaat suuren lauman miehiä jotka eivät sinulle kelpaa -> ahdistut -> homma menee entistä pahemmaksi ja saatatpa heittäytyä epätoivoiseksi jos kohtaatkin sitten jonkun hyvän... ja siinä vaiheessa olet tyrinyt jo kaiken. Puhumattakaan siitä että pelimiesten valloittama kenttä (pelimiehet olisivat mitä parhain kumppani mikäli he haluaisivat suhteen. Mutta kun eivät halua. He haluavat vietellä sinut, panna ja sitten siirtyä seuraavaan jos olet laatunainen).

Ongelmaasi ei ole ratkaisua annetuilla parametreilla.

Itse olen työtön entinen sekopää joka päätyi väärän kanssa naimisiin ja on nyt etäisä sinnittelemässä kohti työelämää (ahdistaa. Ei meinaa sujua...). Mulla olis tarkoitus elää jatkossa mahdollisimman hyvin ja saavuttaa jonkinlainen onnellinen ja vakaa suhde, mutta naisia jotka on valmiita ottaan "riskin" kanssani on todella vähän. Ihan ymmärrettävää toisaalta, kyllähän sellainen muotovalio vastakkaisen sukupuolen edustaja kelpaisi kenelle tahansa. Mutta minunkin ihanneehdokkaani - ne ymmärtäväiset, suvaitsevaiset, naiselliset, empaattiset naiset ovat jo onnellisessa parisuhteessa sen työteliään aina asiansa huolehtivan miehen kanssa. Koen toisaalta että he ansaitsevatkin toisensa ihmistyyppeinä koska edustavat vastakkaisen sukupuolen ihannetta.

Hymyillään kun nähdään kadulla vaikkei yksinäisyys meitä yhdistäisikään.

• kesällä toisaalla

Hymyilään vaan, saatan jopa ihan nauraa......

• Kesällä10
        kesällä toisaalla kirjoitti:

Hymyilään vaan, saatan jopa ihan nauraa......

Ettekö ole lainkaan lukeneet kirjoituksia viestienne välissä! :) Väitätte minun olevan kylmä ja tunteeton ihminen. Olen se joka aloitti kirjoituksen, ja kirjoitin Kesällä10 nimellä tuonne :)

Yritätte suoltaa kaikkea pahaa minulle takaisin vaikka aloitin aivan normaalilla tavalla siitä kuinka vaikea on löytää ihmistä joka olisi sopiva kanssani.
        En todellakaan ole kova ja kylmä ihminen, vaan ne jotka minut tuntevat voivat sanoa suoraan että olen lämmin herkkä empaattinen ihminen, joka aina on ajatellut muita ensin ja sitten vasta itseään. Toivonkin, että mies, jonka tapaan on myös samantyylinen, en todellakaan halua kylmäkiskoista ajattelematonta ihmistä rinnalleni. Työllä ei ole väliä mitä tekee, vaan sillä on reipas ja tekeväinen ihminen, joka ei makaa sohvalla. :)

• näillä
        Kesällä10 kirjoitti:

Ettekö ole lainkaan lukeneet kirjoituksia viestienne välissä! :) Väitätte minun olevan kylmä ja tunteeton ihminen. Olen se joka aloitti kirjoituksen, ja kirjoitin Kesällä10 nimellä tuonne :)

Yritätte suoltaa kaikkea pahaa minulle takaisin vaikka aloitin aivan normaalilla tavalla siitä kuinka vaikea on löytää ihmistä joka olisi sopiva kanssani.
        En todellakaan ole kova ja kylmä ihminen, vaan ne jotka minut tuntevat voivat sanoa suoraan että olen lämmin herkkä empaattinen ihminen, joka aina on ajatellut muita ensin ja sitten vasta itseään. Toivonkin, että mies, jonka tapaan on myös samantyylinen, en todellakaan halua kylmäkiskoista ajattelematonta ihmistä rinnalleni. Työllä ei ole väliä mitä tekee, vaan sillä on reipas ja tekeväinen ihminen, joka ei makaa sohvalla. :)

sivuilla yleensä jutut menee.Aika pieni on asiallisten vastausten määrä.
        Tuossa tulikin yksi piirre miksi nykyään tahtoo jäädä "ilman" kaikesta.Ajattelee muiden etua ennen kuin omaansa.Kyllä niitä vastaanottajia on kaikilla elämän osa-alueella mutta harvoin saa mitään hyvää takaisin.No selkäänpuukottajia kyllä on..
        Itse olen jokseenkin tuota sukupuuttoon kuolevaa mieslajia mitä etsit(omamielipide ainakin)..
        Ja aika hyvin saa silti yksikseen olla.
        kumma kyllä paljon tapaa näitä renttujen kanssa perhettä perustaneita/yrittäneitä perustaa..
        Ja silti senkin jälkeen on hirvittävän tarkan kamman alla että kelpaisiko tuollainen mieheksi..
        Että tasan ei käy onnen lahjat.
        ps:kyllä monelle naiselle ammatti on kuitenkin jopa ratkaiseva asia.Esim maajussi on aika ulkona kuvioista.

• ongelmat

työmarkkinoilla on kyllä ratkaistu käden käänteessä: rupea koomikoksi, niin menestys on taattu! Siis tämä lause "miehet arvostavat naisessa pehmeyttä, ihmisläheisyyttä ja suvaitsevuutta" kertoo sun synnynnäisistä hupailijankyvyistäsi kaiken tarpeellisen. Uusi koko Suomen kansan viihdyttäjä on syntynyt. Heil to that!

• Jonne Kin
        Kesällä10 kirjoitti:

Ehei, en usko sinun olevan lainkaan kylmä ja tunteeton jos vastaan tulee sinun kriteerisi täyttävä mies. Uskon myös että olet luultavasti lämmin ja osaaottava läheisiä ja yleensä ihmisiä kohtaan, mutta nimenomaan raja milloin alat ajattelemaan kumppanuutta on selvästikin aidattu tiukasti.

Se riittää aloitukseni aiheeksi. Puhuin kumppanuudesta ja millaisia ihmisiä sinä kelpuutat - ja siitä että sellaiset ihmiset ovat pariutuneet jo sopivien naisten kanssa; yksi syy tälle on että miehillä on vähemmän kriteerejä naisille kuin naisilla miehille. Eli se mies joka kelpaisi sinulle on ottanut esim. jonkun työttömän kivan tytön ja viettää hänen kanssaan hyvää parisuhde-elämää. Ja se seuraava sopiva on löytänyt kakskakkosena tasoisesi naisen ja on onnellinen.

Tutkimusten mukaan on muodostunut kaksi suurta sinkkuryhmää: Työttömät/vähävaraiset miehet sekä korkeasti koulutetut/menestyvät naiset. (otannasta voidaan vetää pois kaikenlaiset vakavissa ongelmissa olevat tyypit; mielenvikaiset, alkoholistit jne. He eivät ole edes parisuhdekelpoisia.) Tällöin siis joudut kilpailemaan kanssasiskojesi kanssa. Ei riitäkään että olet hoitanut asiat hyvin, nyt sinun tarvisi vielä olla "kaikkein paras" jos aiot saavuttaa haluamasi tasoisen miehen.

Siksi neuvoinkin sinua ottamaan jonkun hyvälaatuisen vakipanon. Siitä on sinulle iloa ja virkistystä koska joudut odottelemaan sitä sopivaa miestä kauan; ehkä koko loppuelämäsi. Näin 35 vuotiaana olen ulottanut hakuani myös tuonne 40 naisiin ja näyttäisi että silläkin suunnalla ongelma jatkuu, juuri ihastelin nelikymmistä hyvinsäilynyttä, korkeakoulutettua, urallaan menestyvää, sanavalmista, sivistynyttä ja kaikinpuolin positiivista naista. Hänellä on ollut aktiviinen profiili deitissä jo kolmatta vuotta.

Ongelmahan on sekin että meidän ikäryhmämme ihmisiä ei enää tuoteta maailmaan. Ei ole tulossa "uutta toimitusta" huomenna. On vain ne joita on vapaana. Joko valitset heistä, taistelet verisesti niistä harvinaisista juuri sinulle sopivista jotka ovat vielä vapaana, otat suloisen mutta laimean korvikkeen tai olet ilman. Siinä vaihtoehdot. Tulisin ilomielin pussailemaan ja hypistelemään sinun kaltaistasi naista silmät kirkkaana innosta jos vain tarjoutuisi tilaisuus. Mutta sellaista ei taida ikinä tulla. Ehkä pitäisi koittaa löytää yksityisyrittäjä-nainen niin voisi auttaa häntä töissä ja siten tehdä itsestään "työvoima-parisuhteellisesti" pätevän kumppanin. No. Unelmoidahan saa.

• Avarakatseisuutta
        Jonne Kin kirjoitti:

Ehei, en usko sinun olevan lainkaan kylmä ja tunteeton jos vastaan tulee sinun kriteerisi täyttävä mies. Uskon myös että olet luultavasti lämmin ja osaaottava läheisiä ja yleensä ihmisiä kohtaan, mutta nimenomaan raja milloin alat ajattelemaan kumppanuutta on selvästikin aidattu tiukasti.

Se riittää aloitukseni aiheeksi. Puhuin kumppanuudesta ja millaisia ihmisiä sinä kelpuutat - ja siitä että sellaiset ihmiset ovat pariutuneet jo sopivien naisten kanssa; yksi syy tälle on että miehillä on vähemmän kriteerejä naisille kuin naisilla miehille. Eli se mies joka kelpaisi sinulle on ottanut esim. jonkun työttömän kivan tytön ja viettää hänen kanssaan hyvää parisuhde-elämää. Ja se seuraava sopiva on löytänyt kakskakkosena tasoisesi naisen ja on onnellinen.

Tutkimusten mukaan on muodostunut kaksi suurta sinkkuryhmää: Työttömät/vähävaraiset miehet sekä korkeasti koulutetut/menestyvät naiset. (otannasta voidaan vetää pois kaikenlaiset vakavissa ongelmissa olevat tyypit; mielenvikaiset, alkoholistit jne. He eivät ole edes parisuhdekelpoisia.) Tällöin siis joudut kilpailemaan kanssasiskojesi kanssa. Ei riitäkään että olet hoitanut asiat hyvin, nyt sinun tarvisi vielä olla "kaikkein paras" jos aiot saavuttaa haluamasi tasoisen miehen.

Siksi neuvoinkin sinua ottamaan jonkun hyvälaatuisen vakipanon. Siitä on sinulle iloa ja virkistystä koska joudut odottelemaan sitä sopivaa miestä kauan; ehkä koko loppuelämäsi. Näin 35 vuotiaana olen ulottanut hakuani myös tuonne 40 naisiin ja näyttäisi että silläkin suunnalla ongelma jatkuu, juuri ihastelin nelikymmistä hyvinsäilynyttä, korkeakoulutettua, urallaan menestyvää, sanavalmista, sivistynyttä ja kaikinpuolin positiivista naista. Hänellä on ollut aktiviinen profiili deitissä jo kolmatta vuotta.

Ongelmahan on sekin että meidän ikäryhmämme ihmisiä ei enää tuoteta maailmaan. Ei ole tulossa "uutta toimitusta" huomenna. On vain ne joita on vapaana. Joko valitset heistä, taistelet verisesti niistä harvinaisista juuri sinulle sopivista jotka ovat vielä vapaana, otat suloisen mutta laimean korvikkeen tai olet ilman. Siinä vaihtoehdot. Tulisin ilomielin pussailemaan ja hypistelemään sinun kaltaistasi naista silmät kirkkaana innosta jos vain tarjoutuisi tilaisuus. Mutta sellaista ei taida ikinä tulla. Ehkä pitäisi koittaa löytää yksityisyrittäjä-nainen niin voisi auttaa häntä töissä ja siten tehdä itsestään "työvoima-parisuhteellisesti" pätevän kumppanin. No. Unelmoidahan saa.

Kunhan pyristelee mukana maailmassa ja yrittää olla onnellinen. Ihan hyvä kirjoitus, vaikka korrekti aloittajanainen tietty pahastuu.

• m35v...

Näinhän se on. Ei taida tulla mitään.

• Cranky_geek

Ehkä sulla on jotenkin vääränlainen taktiikka ettiä niitä normaaleja miehiä tai sitten sun tutka sellasten miesten suhteen on hieman vinksallaan. Kyllähän sitä netistäkin löytää aika hyvin "normaalia" seuraa, varsinkin jos vaan on valmis panostamaan hieman siihen hommaan. Sä kun oot vielä nainen, niin mahdollisuudet on entistä paremmat.

• haaveilija45

Itse olen ollut sinkku jo 5 vuotta ja uskon edelleen, että se minulle oikeanlainen joku päivä tulee jossain vastaan. Mikään kiire ei ole, koska lapset on jo tehtynä ja nautin vapaudestani mutta joskus olisi kiva jakaa asioita jonkun ihanan ihmisen kanssa. Sellaisen, joka arvostaa minua ja on sinut myös itsensä kanssa. Tähän mennessä tapaamissani miehissä on ajan kuluessa yleensä ilmennyt jotain, jonka vuoksi suhde on päättynyt. Ihan mukavia miehiä ovat olleet, mutta jotain on puuttunut. Ehkä olen asettanut riman liian korkealle, mutta silti odotan löytäväni sellaisen tietynlaisen :) Nettiäkin olen kokeillut, mutta sieltä en enää etsi. Uskon mielummin löytäväni hänet jostain muualta. Baareissakaan en paljon käy - kaipa se sitten voi tulla vastaan vaikka lenkkipolulla, jos on tullakseen.

• Cranky_geek
        haaveilija45 kirjoitti:

Itse olen ollut sinkku jo 5 vuotta ja uskon edelleen, että se minulle oikeanlainen joku päivä tulee jossain vastaan. Mikään kiire ei ole, koska lapset on jo tehtynä ja nautin vapaudestani mutta joskus olisi kiva jakaa asioita jonkun ihanan ihmisen kanssa. Sellaisen, joka arvostaa minua ja on sinut myös itsensä kanssa. Tähän mennessä tapaamissani miehissä on ajan kuluessa yleensä ilmennyt jotain, jonka vuoksi suhde on päättynyt. Ihan mukavia miehiä ovat olleet, mutta jotain on puuttunut. Ehkä olen asettanut riman liian korkealle, mutta silti odotan löytäväni sellaisen tietynlaisen :) Nettiäkin olen kokeillut, mutta sieltä en enää etsi. Uskon mielummin löytäväni hänet jostain muualta. Baareissakaan en paljon käy - kaipa se sitten voi tulla vastaan vaikka lenkkipolulla, jos on tullakseen.

jos tuollainen odottelu sopii. Kyllähän se jotenkin naisilla toimii, mutta parempaan ja ennen kaikkea nopeampaan lopputulokseen pääsisit olemalla aktiivinen. Omasta mielestäni elämä on aivan liian lyhyt tuollaiseen odotteluun. Ajattele, kaikki se aika mikä sulla kuluu sen oikean odotteluun voisi mennä sen jonkun ihanan ihmisen kanssa elämästä nautiskellen. Kyllä mä tollasta ainakin haluaisin omalla toiminnallani vauhdittaa ja näin oon omalta osaltani tehnykin. Tietysti jos siitä vapaudesta niin kovasti nauttii, niin eihän sitä sitten varmasti oo mihinkään kiire. Mun mielestä hyvä suhde on kuitenkin sellainen joka ei tunnu siltä, että se kahlitsee sun vapautta, vaikka siinä tiettyjä muutoksia tohon sinkkuuden vapauteen väistämättä tuleekin.

Itse olen ollut vasta muutaman kuukauden sinkkuna, joten ei tässä nyt välttämättä ihan heti viitsi höntyillä uuteen suhteeseen, mutta en mä ainakaan mitään vuotta ajatellu jumittaa menneisyydessä. Enemmän toi johtuu muista kiireistä elämässä. Mut jokaiselle löytyy varmasti sellainen selvästi itselle parhaiten sopiva ja tuloksia tuottava tyyli etsiä seuraa. Mä oon ainakin todennu netin toimivaksi ja helpoksi tavaksi järkkäillä treffejä mielenkiintoisten naisen kanssa. Yhtään kertaa ei oo tarvinu vielä pettyä treffiseuraan ja kaikki on olleet semmosia millaisen kuvan ovat itsestään netissä antaneet. Tiedä sitten onko toi laskettavissa naisten ansioksi, hyväksi tuuriksi, vaiko kenties mun ihmistuntemuksen piikkiin.

• haaveilija45
        Cranky_geek kirjoitti:

jos tuollainen odottelu sopii. Kyllähän se jotenkin naisilla toimii, mutta parempaan ja ennen kaikkea nopeampaan lopputulokseen pääsisit olemalla aktiivinen. Omasta mielestäni elämä on aivan liian lyhyt tuollaiseen odotteluun. Ajattele, kaikki se aika mikä sulla kuluu sen oikean odotteluun voisi mennä sen jonkun ihanan ihmisen kanssa elämästä nautiskellen. Kyllä mä tollasta ainakin haluaisin omalla toiminnallani vauhdittaa ja näin oon omalta osaltani tehnykin. Tietysti jos siitä vapaudesta niin kovasti nauttii, niin eihän sitä sitten varmasti oo mihinkään kiire. Mun mielestä hyvä suhde on kuitenkin sellainen joka ei tunnu siltä, että se kahlitsee sun vapautta, vaikka siinä tiettyjä muutoksia tohon sinkkuuden vapauteen väistämättä tuleekin.

Itse olen ollut vasta muutaman kuukauden sinkkuna, joten ei tässä nyt välttämättä ihan heti viitsi höntyillä uuteen suhteeseen, mutta en mä ainakaan mitään vuotta ajatellu jumittaa menneisyydessä. Enemmän toi johtuu muista kiireistä elämässä. Mut jokaiselle löytyy varmasti sellainen selvästi itselle parhaiten sopiva ja tuloksia tuottava tyyli etsiä seuraa. Mä oon ainakin todennu netin toimivaksi ja helpoksi tavaksi järkkäillä treffejä mielenkiintoisten naisen kanssa. Yhtään kertaa ei oo tarvinu vielä pettyä treffiseuraan ja kaikki on olleet semmosia millaisen kuvan ovat itsestään netissä antaneet. Tiedä sitten onko toi laskettavissa naisten ansioksi, hyväksi tuuriksi, vaiko kenties mun ihmistuntemuksen piikkiin.

Olen kyllä ollut aktiivinenkin mutta nyt taas vähän passivoitunut. Kesälle on kyllä kaikenlaisia suunnitelmia. Enkä mä missään menneisyydessä jumita - osaan kyllä elää hetkessä ja nauttia kaikesta hyvästä mitä elämä tarjoaa. Joskus vaan tuntuu vähän epätoivoiselta tuo etsiminen, ja siksi nyt taas ajattelin hetken odotella mitä tuleman pitää...

Pienellä paikkakunnalla ei vaan ole paljon ohjelmatarjontaa ja välillä tuntuu, että tunnen jo nämä paikkakunnan sinkut... Siksi pitänee vaihtaa vähän maisemaa välillä ja lähteä vähän kesäretkelle :)

• Kesällä10
        haaveilija45 kirjoitti:

Olen kyllä ollut aktiivinenkin mutta nyt taas vähän passivoitunut. Kesälle on kyllä kaikenlaisia suunnitelmia. Enkä mä missään menneisyydessä jumita - osaan kyllä elää hetkessä ja nauttia kaikesta hyvästä mitä elämä tarjoaa. Joskus vaan tuntuu vähän epätoivoiselta tuo etsiminen, ja siksi nyt taas ajattelin hetken odotella mitä tuleman pitää...

Pienellä paikkakunnalla ei vaan ole paljon ohjelmatarjontaa ja välillä tuntuu, että tunnen jo nämä paikkakunnan sinkut... Siksi pitänee vaihtaa vähän maisemaa välillä ja lähteä vähän kesäretkelle :)

No nyt ainakin pari fiksun oloista on kirjoittanut tänne, jotain hyvää sentään :)..

• .
        Cranky_geek kirjoitti:

"Ajattele, kaikki se aika mikä sulla kuluu sen oikean odotteluun voisi mennä sen jonkun ihanan ihmisen kanssa elämästä nautiskellen." Ja realistisesti ajatellen jonkun kusipään hyväksikäytettävänä pilluna, Suomessa kun asutaan.

• Kesällä10
        . kirjoitti:

"Ajattele, kaikki se aika mikä sulla kuluu sen oikean odotteluun voisi mennä sen jonkun ihanan ihmisen kanssa elämästä nautiskellen." Ja realistisesti ajatellen jonkun kusipään hyväksikäytettävänä pilluna, Suomessa kun asutaan.

Tässä taas viestin alkuperäinen kirjoittaja koittaa laittaa jotain kommenttia väliin...

Huomaan, että monessa viestissä kuvitellaan että pidän itseäni jotenkin ihmeellisenä asiana miehille..voi sentään :)
        Olen aivan tavallinen nainen, duunarinainen, jos niin nyt sanotaan, käyn vuorotyössä, vapaalla lepään, ulkoilen, lueskelen..ym elämäni ei ole mitenkään ihmeellistä, itsekin olen kärsinyt vuosien ajan työttömyydestä, ja kun vaihdoin alaa sain vihdoin töitä.

Kyllä minä olen ollut aktiivinenkin, mutta eipä tuo ole tuottanut tulosta, ja eikös se niin sanota että ei se etsimällä löydy heh..

Ja niistä miehistä jotka ei ole koskaan seurustelleet, haluatko itse olla sellaisen kanssa, joka nyhjöttää kotona, pelkää sosiaalisia tilanteita, on hyvin epävarma, ei halua saada aikaiseksi elämässään mitään..

• YxMies_
        Kesällä10 kirjoitti:

Tässä taas viestin alkuperäinen kirjoittaja koittaa laittaa jotain kommenttia väliin...

Huomaan, että monessa viestissä kuvitellaan että pidän itseäni jotenkin ihmeellisenä asiana miehille..voi sentään :)
        Olen aivan tavallinen nainen, duunarinainen, jos niin nyt sanotaan, käyn vuorotyössä, vapaalla lepään, ulkoilen, lueskelen..ym elämäni ei ole mitenkään ihmeellistä, itsekin olen kärsinyt vuosien ajan työttömyydestä, ja kun vaihdoin alaa sain vihdoin töitä.

Kyllä minä olen ollut aktiivinenkin, mutta eipä tuo ole tuottanut tulosta, ja eikös se niin sanota että ei se etsimällä löydy heh..

Ja niistä miehistä jotka ei ole koskaan seurustelleet, haluatko itse olla sellaisen kanssa, joka nyhjöttää kotona, pelkää sosiaalisia tilanteita, on hyvin epävarma, ei halua saada aikaiseksi elämässään mitään..

Kaksi aivan eri asiaa: mies, joka ei ole seurustellut ja mies joka nyhjöttää kotona ja pelkää sosiaalisia tilanteita jne.

Sinulla on typeriä ennakkoluuloja. Ei kiinnosta tuollaiset naiset.

• Mies myös
        YxMies_ kirjoitti:

Kaksi aivan eri asiaa: mies, joka ei ole seurustellut ja mies joka nyhjöttää kotona ja pelkää sosiaalisia tilanteita jne.

Sinulla on typeriä ennakkoluuloja. Ei kiinnosta tuollaiset naiset.

Luulisi sitä naapurintytönkin tajuavan, kun itse aloituksessaan sanoo, että vaikea tutustua miehiin, kun ei käy baareissa ja istu terasseilla. Sama tilannehan se on miehelläkin, oikeasti tilanne on miehellä vieläkin vaikeampi. Miehen tapauksessa syyksi ei enää riitäkään, ettei viihdy baareissa ja terasseilla, ei, vaan ainoa selitys seurustelemattomuudelle täytyy olla, että mies pelkää sosiaalisia tilanteita. Mitä typeryyttä!

On se joskus vaikeaa nähdä omaa napaansa pidemmälle.

• Cranky_geek
        . kirjoitti:

jo asia erikseen. Voihan siinä noinkin käydä, mutta jos todella ajattelet suunnilleen kaikkien suomalaisten miesten olevan tollasia, niin ehkä pieni reality check voisi olla paikallaan. Ei parisuhdetta nyt mitenkään älyttömän vaikeaa oo löytää, jos vähänkin realistisilla odotuksilla on liikenteessä. Tietenkään ei kannata lähteä mihinkään sellaiseen juttuun mukaan mikä ei tunnu hyvältä, että olisi vaan joku. Toiset on kuitenkin täysin onnellisia semmosen "perus jantterin" kanssa, kun taas toisilla on ties mitä ihme vaatimuksia jotka täyttää vaan pieni prosentti ihmisistä.

Mut ite en vaan kannata ajatusta tollasesta odottelusta, koska elämä on loppupeleissä aivan liian lyhyt tuhlattavaksi sellaseen. Varsinkaan miehillä odottelu ei vaan toimi, koska kyllä se on ite otettava härkää sarvista, jos meinaa että jotain tapahtuu. Vaikka kyllähän naiset joskus vihjailee siihen malliin, että puupääkin varmasti tajuaa mistä on kyse, mut ei sekään mihinkään johda jos ei mies ota siitä onkeensa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      164
      3014
    2. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      33
      2834
    3. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      39
      1846
    4. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      28
      1829
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      190
      1731
    6. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      206
      1536
    7. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      325
      1493
    8. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      103
      1466
    9. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      17
      1279
    10. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      71
      1235
    Aihe