Viikonloppuna on tiedossa nyyttikestit. Porukkaa on kuulemma tulossa puolisen sataa ja kaikilta odotetaan jotain tarjoiluja. Mitä kannattaisi viedä? Onko hyviä vinkkejä sellaisista helposti kuljetettavista tarjoiluista (jotka eivät heti pilaannut jääkaapin puutteessa), joita nyt ei ihan jokainen olisi viemässä? Ei siis esimerkiksi keksiä. Minkä verran on sopiva määrä viemisiä?
Nyyttikestitarjoilut
17
6608
Vastaukset
Oisi varmaan tarjottimellinen coctailtikkupaloja.
Viinirypälettä, minilihapullia, salamipaloja, kirsikkatomaattia, karambolaa, kiiviä, juustokuutioita, hillosipulia, paprikaa, kurkkua, oliiveja tms
Näpräystä vaatii mutta näistä saa ihan näyttävän ja värikkään viemisen, ehkä semmoinen 3 per pää
on sopiva annos.
Iso satsi pikkupasteijoita, kinkku/kasvis/lohi 1-2 / hlö
Kulhollinen dipattavia kasviksia ja valmis dippikastike
ei kovin erikoisia mutta isolle porukalle ei varmaan mitään erikoisgourmeeta .. ?- Asiaa tikusta!
Coctailtikut loistoidea vain puolitoistasataa tikkua, ei jumalauta!
Asiaa tikusta! kirjoitti:
Coctailtikut loistoidea vain puolitoistasataa tikkua, ei jumalauta!
Jos on 50 vierasta ja kolme jokaiselle niin yhteensä 150.
Vai ajattelitko että vain joka toinen saa ottaa yhden ?
Isommalle porukalle menee enempi ruokaa, nääs, ihan
sipsipussilla ei taida pärjätä.- Ylen sankia priha
porkkanapää kirjoitti:
Jos on 50 vierasta ja kolme jokaiselle niin yhteensä 150.
Vai ajattelitko että vain joka toinen saa ottaa yhden ?
Isommalle porukalle menee enempi ruokaa, nääs, ihan
sipsipussilla ei taida pärjätä.Jos jokainen tulija tuo ruokaa, vaikka vähän pienempääkin määrää, oletko tullut ajatelleeksi paljonko tuota ruokaa lopulta on kaikkiaan?
Koetappa syödä 50 koktailtikkua, ihan vain pienimmistä jos aloitetaan?
Ei jokaisen tarvitse tuon väkimäärän nyyttikesteille tuoda määrää josta riittää kaikille!
Asia erikseen jos nyyttäreillä on 6-10 ihmistä! Ylen sankia priha kirjoitti:
Jos jokainen tulija tuo ruokaa, vaikka vähän pienempääkin määrää, oletko tullut ajatelleeksi paljonko tuota ruokaa lopulta on kaikkiaan?
Koetappa syödä 50 koktailtikkua, ihan vain pienimmistä jos aloitetaan?
Ei jokaisen tarvitse tuon väkimäärän nyyttikesteille tuoda määrää josta riittää kaikille!
Asia erikseen jos nyyttäreillä on 6-10 ihmistä!Minä ajattelsin niin että kaikille vähintään jotain.
Coctailtikku ei ole kovin täyttävä eväs, ei siitä kolmesta saa kun osan porukkaa
vihaiseksi. Ei nyt ollut tarkoitus että joku vetäisee 50 tikullista.
Mutta jos väkeä on 50 niin se tarkoittaa sitä että määrät on mitoitettava sen mukaan.
Voihan sitä tietysti viedä pari patongin pätkää ja toivoa että joku muu on nähnyt vaivaa
ja tehnyt tarjoilua koko sakille. Jos kaikki ajattelee tuolla tavoin niin saattaa olla
pizzeriassa jonoa illan mittaan.
Eihän tämä ap tainnut puhua mitään hinnoista vaan kaipasi ideoita.- Ylen sankia priha
porkkanapää kirjoitti:
Minä ajattelsin niin että kaikille vähintään jotain.
Coctailtikku ei ole kovin täyttävä eväs, ei siitä kolmesta saa kun osan porukkaa
vihaiseksi. Ei nyt ollut tarkoitus että joku vetäisee 50 tikullista.
Mutta jos väkeä on 50 niin se tarkoittaa sitä että määrät on mitoitettava sen mukaan.
Voihan sitä tietysti viedä pari patongin pätkää ja toivoa että joku muu on nähnyt vaivaa
ja tehnyt tarjoilua koko sakille. Jos kaikki ajattelee tuolla tavoin niin saattaa olla
pizzeriassa jonoa illan mittaan.
Eihän tämä ap tainnut puhua mitään hinnoista vaan kaipasi ideoita.Jos jokainen noista 50 hengestä miettii samalla tavalla kuin sinä, niin jokaisella on syötävänään 50 suupalaa. Tai vielä oikeammin jos jokainen tuo 150 koktailtikkua se on yhteensä 15 500 tikkua, varmaan riitäis yhdeksi ehtooksi, vaikka yksi tikku on pieni niin satviisikymmtä tikkua on helvetisti!
Olen jutuistasi päätellyt sinun olevan pitojen ammattilainen, nyt ei kyllä siltä vaikuta! - Ylen sankia priha
Ylen sankia priha kirjoitti:
Jos jokainen noista 50 hengestä miettii samalla tavalla kuin sinä, niin jokaisella on syötävänään 50 suupalaa. Tai vielä oikeammin jos jokainen tuo 150 koktailtikkua se on yhteensä 15 500 tikkua, varmaan riitäis yhdeksi ehtooksi, vaikka yksi tikku on pieni niin satviisikymmtä tikkua on helvetisti!
Olen jutuistasi päätellyt sinun olevan pitojen ammattilainen, nyt ei kyllä siltä vaikuta!Näppäryyteeni, tikkujahan ei suinkaan ole 15 500 vaan 7500 kpl. Jos siis jokainen tuo nuo 150 kpl.
Mutta lopputulos on kuitenkin että jokaisen syötäväksi jää 150 tikkua. Ajatteleppa että jokaisessa tikussa on vaikkapa 1 lihapulla! Heheh! - iloinen mummu
Ylen sankia priha kirjoitti:
Näppäryyteeni, tikkujahan ei suinkaan ole 15 500 vaan 7500 kpl. Jos siis jokainen tuo nuo 150 kpl.
Mutta lopputulos on kuitenkin että jokaisen syötäväksi jää 150 tikkua. Ajatteleppa että jokaisessa tikussa on vaikkapa 1 lihapulla! Heheh!tavalla.olen samoilla linjoilla porkkanapään kanssa että tuo pari-kolmekpl on ok määrä jos noita tikkuja funtsii taitaisin tehdä niin itsekin on helppo kiva kevyen maistuva.
mutta jospa ajattelisi niin, et (olisi ennakkosopparia jottei tule tunkua yhdestä sortista) tästä ei kyllä mainittu.
kertis astioita, juomia,naposteltavaa sipseistä -vaahtokarkkeihin, ja miksei vaikka pursotettavaa kermavaahtoa,hilloa ja valmis lättytaikina.. eiköhän siellä pelit ja vehkeet löydy valmistukseen mutta täytyy kyllä prihan laskut mennä hiukan monen mutkan kautta,mitäpä tuosta..
mielikuvitus kehiin ja, sitä paitsi ei ne lihapullat niin ylen määrin maksa ja valmiita vaihtoehtojakin on tarjolla jos et itse halua tehdä yhdessä rasiassa taitaa olla likemmäs kolmisenkymmentä ja mitä nyt oliivit,ananas ja juusto paloiteltuna,viinirypäleet yms. mitä mieleen juolahtaa eipä tuo kovin tyyriiksi taida tulla ja kun mietit mitä itse saat erilaisia makuja ja eritavoin toteutettuna,
No sitten mitä syöminkien jälkeen jää,mikäpä estää niitä jakamasta kotiin vietäväksi jottei yhden kontolle jää loppurääneet.olisi kiva kuulla miten nyyttärit onnistuu. - Ylen sankia priha
iloinen mummu kirjoitti:
tavalla.olen samoilla linjoilla porkkanapään kanssa että tuo pari-kolmekpl on ok määrä jos noita tikkuja funtsii taitaisin tehdä niin itsekin on helppo kiva kevyen maistuva.
mutta jospa ajattelisi niin, et (olisi ennakkosopparia jottei tule tunkua yhdestä sortista) tästä ei kyllä mainittu.
kertis astioita, juomia,naposteltavaa sipseistä -vaahtokarkkeihin, ja miksei vaikka pursotettavaa kermavaahtoa,hilloa ja valmis lättytaikina.. eiköhän siellä pelit ja vehkeet löydy valmistukseen mutta täytyy kyllä prihan laskut mennä hiukan monen mutkan kautta,mitäpä tuosta..
mielikuvitus kehiin ja, sitä paitsi ei ne lihapullat niin ylen määrin maksa ja valmiita vaihtoehtojakin on tarjolla jos et itse halua tehdä yhdessä rasiassa taitaa olla likemmäs kolmisenkymmentä ja mitä nyt oliivit,ananas ja juusto paloiteltuna,viinirypäleet yms. mitä mieleen juolahtaa eipä tuo kovin tyyriiksi taida tulla ja kun mietit mitä itse saat erilaisia makuja ja eritavoin toteutettuna,
No sitten mitä syöminkien jälkeen jää,mikäpä estää niitä jakamasta kotiin vietäväksi jottei yhden kontolle jää loppurääneet.olisi kiva kuulla miten nyyttärit onnistuu.Että jokainen kesteihin osallistuva tuo jokaista tulija kohden vain yhden makupalan, olipa se mikä hyvänsä. Eli jokaisella tulijalla on siis 50 syötävää, vaikkapa nyt noita mainittuja lihapullia, tai mitä hyvänsä. Silloinkin jokaiselle on tarjolla 50 makupalaa ja jos kaikki tuovat esimerkiksi 50 prinssinakkia, niin onhan melkoinen läjä yhtä kohti, eikö?
50 suuhunpantavaa, vaikka pienempääkin, on monelle liikaa ja tuskinpa noista rääppijäisistä enää viitsii kotiin raahata mitään!
Hinnoista ei ollut mitään puhetta joten se jääkööt jokaisen tulijan omaan harkintaan, halusin vain kertoa minkälaisista kolossalisista määristä on äkkiä kysymys jos jokainen toteuttaa Porkkanapään ehdotuksen, olivatpa tuliaiset vaikka jokaikisellä tulijalla erilaiset. Ylen sankia priha kirjoitti:
Että jokainen kesteihin osallistuva tuo jokaista tulija kohden vain yhden makupalan, olipa se mikä hyvänsä. Eli jokaisella tulijalla on siis 50 syötävää, vaikkapa nyt noita mainittuja lihapullia, tai mitä hyvänsä. Silloinkin jokaiselle on tarjolla 50 makupalaa ja jos kaikki tuovat esimerkiksi 50 prinssinakkia, niin onhan melkoinen läjä yhtä kohti, eikö?
50 suuhunpantavaa, vaikka pienempääkin, on monelle liikaa ja tuskinpa noista rääppijäisistä enää viitsii kotiin raahata mitään!
Hinnoista ei ollut mitään puhetta joten se jääkööt jokaisen tulijan omaan harkintaan, halusin vain kertoa minkälaisista kolossalisista määristä on äkkiä kysymys jos jokainen toteuttaa Porkkanapään ehdotuksen, olivatpa tuliaiset vaikka jokaikisellä tulijalla erilaiset.Teistä en tiedä, mutta mulla on se perusperiaate että
"parmpi että jiäp, kun että jiäp uupummaan"
Arvailisin ja veikkailisin että nyyttäreille tulee justiin kaikkea pikkupurtavaa,
tuskin sinne nyt kukaan pihvejä alkaa paistelemaan ja ylimäärä jää sitten isäntäväelle.
Ja eiköpähän jokainen osaa itse mitoittaa sen syömämääränsä itsensä mukaan.
Tuli vielä se mieleen että itse tehty lämmin lanttukukko voisi myös olla kova sana, kylkiäisiksi
paketti oikeeta voita.
Jos siitä jää jämiä, niin nehän voi laittaa aamupalapöytään tai vaikka pakastaa.
Joo- olen tehnyt monet isot kinkerit, ja aika harvoin ruokaa on ollut liikaa. Varsinkin näissä illanistujaisissa
sitä sitten santsataan illan mittaan, niin että pidän edelleen kiinni 3 coctailtikkua per pää- linjasta :o)- Ylen sankia priha
porkkanapää kirjoitti:
Teistä en tiedä, mutta mulla on se perusperiaate että
"parmpi että jiäp, kun että jiäp uupummaan"
Arvailisin ja veikkailisin että nyyttäreille tulee justiin kaikkea pikkupurtavaa,
tuskin sinne nyt kukaan pihvejä alkaa paistelemaan ja ylimäärä jää sitten isäntäväelle.
Ja eiköpähän jokainen osaa itse mitoittaa sen syömämääränsä itsensä mukaan.
Tuli vielä se mieleen että itse tehty lämmin lanttukukko voisi myös olla kova sana, kylkiäisiksi
paketti oikeeta voita.
Jos siitä jää jämiä, niin nehän voi laittaa aamupalapöytään tai vaikka pakastaa.
Joo- olen tehnyt monet isot kinkerit, ja aika harvoin ruokaa on ollut liikaa. Varsinkin näissä illanistujaisissa
sitä sitten santsataan illan mittaan, niin että pidän edelleen kiinni 3 coctailtikkua per pää- linjasta :o)Nakkimainoksessa muinoin, "Montas söit"? "Yheksän" ähkäisi Heikki! Porkkanapää rutinoituneena pitoemäntänä pistelee kevyesti 50-150 nakkia yksissä bileissä!
Mutta mihin kuvittelet sitten yhden lanttukukon riittävän, jos jatketaan ajatustasi riittävästä tarjoilusta? Uskotko että paketti voita ja lanttukukko kestävät 50 hengen invaasion loppumatta ennen viimeisten suupalojen hamuajia?
Jaa niin loputhan sinä laitatkin aamupalapöytään! Olet sinä aika Silvennoinen! Ylen sankia priha kirjoitti:
Nakkimainoksessa muinoin, "Montas söit"? "Yheksän" ähkäisi Heikki! Porkkanapää rutinoituneena pitoemäntänä pistelee kevyesti 50-150 nakkia yksissä bileissä!
Mutta mihin kuvittelet sitten yhden lanttukukon riittävän, jos jatketaan ajatustasi riittävästä tarjoilusta? Uskotko että paketti voita ja lanttukukko kestävät 50 hengen invaasion loppumatta ennen viimeisten suupalojen hamuajia?
Jaa niin loputhan sinä laitatkin aamupalapöytään! Olet sinä aika Silvennoinen!tämä on se juttu mihin et minua saa mukaan, haukkumaan ja väittelemään toisten ohjeista.
Jos olet näitä Teppokakkosia niin ihan rauhassa minun puolestani.
Voi hyvin.
- kgsgfdf
Jos jaksat näpertää, pyöräytä vaikkapa mansikkatomusokerilla maustettuja marenkeja! Ei ole vaikeaa mutta kuivattaminen vie tietysti aikaa, ohjeita löytyy googlettamalla. Pakkaa esim pahvilaatikkoon, jotta eivät murskaannu matkalla.
Tai mitä jos ostaisit mansikoita lähimmästä mahdollisesta kaupasta? Eivät tietysti ole vielä parhaimmillaan (ja kotimaiset varsinkin aika kalliita) mutta kivaa kesäsyötävää silti. Tai entä vaikka omenalastut, olisi vähän erikoisempaa.. ? Suklaariisikakut? Myös jotkut pienet pakastepasteijat/suolapalat voisivat olla hyvä idea, katso kauanko kestää sulaa ja ota pois pakastimesta niin, että ovat sitten juhlissa sulia.
Kyllähän niitä vaihtoehtoja on kun vähän jaksaa miettiä, tässäkin vain muutama niistä, mitä itselle tuli mieleen. :)- hinnat
"Tai mitä jos ostaisit mansikoita lähimmästä mahdollisesta kaupasta? Eivät tietysti ole vielä parhaimmillaan (ja kotimaiset varsinkin aika kalliita) mutta kivaa kesäsyötävää silti"
Kotimaisia mansikoita viidellekymmenelle ihmiselle tähän vuodenaikaan? Ei ihan taviksen kukkarolla onnistu. Onko edellinen kirjoittaja lukenut lainkaan alkuperäisen kirjoittajan mainitsemaa osallistujamäärää? - edellinen
hinnat kirjoitti:
"Tai mitä jos ostaisit mansikoita lähimmästä mahdollisesta kaupasta? Eivät tietysti ole vielä parhaimmillaan (ja kotimaiset varsinkin aika kalliita) mutta kivaa kesäsyötävää silti"
Kotimaisia mansikoita viidellekymmenelle ihmiselle tähän vuodenaikaan? Ei ihan taviksen kukkarolla onnistu. Onko edellinen kirjoittaja lukenut lainkaan alkuperäisen kirjoittajan mainitsemaa osallistujamäärää?Joo, tosiaan.. taitaisi tulla vähän liian kalliiksi. Enpä tainnut tätä juttua ajatella ihan loppuun asti, mutta hyvä kun oikaisit. Ja toivottavasti alkuperäinen keksi jotain kivaa viemistä nyyttäreilleen! (:
- ..
Tuorejuustoja
Suolakurkkuja
Mandariineja
Patonkia
Yksi patonki , pari kiloa mandariineja, pieni purkki suolakurkkuja, kaksi rasiaa tuorejuustoa henkeä kohti.- Ylen sankia priha
Kunnon kantamukset nyyttäreihin, eli jos oikein ymmärsin tuon viimeisen lauseen, niin viet kesteihin 50 patonkia, 100 kiloa mandariineja, 50 pientä purkkia suolakurkkuja, 100 rasiaa tuorejuustoja!
Hei haloo! Taitaa tulla sinun osaltasi kalliinpuoleinen osallistuminen.
Hei nyyttikestien perimmäinen tarkoitushan on, että jokainen tuo jotakin, mutta ei kuitenkaan niin, että siitä tuomisesta riittää jokaiselle, ellei kyseessä ole 5-10 hengen bileet, jolloin se on jopa suotavaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244716- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483125- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539