Aihe

omatekonen päärynäsose?

kysymys..

miten tehdään, voiko pakastaa? kun huomasin että piltin päärynäsoseessa on tapiokatärkkelysta ja meilä on erittäin herkkämahanen vauva, joten en haluaisi mitään ylimääräistä.. huomasin myös bonnen 1l pöntön päärynäsosetta 4,3e voi pakastaa, mutta kyselen eka voiko tehö ite, kun joku sanonu et tulee ihan vetistä soopaa jos alkaa soseutteleen päärynää :D?

4

2929

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hipsuttaja

Olen antanut lapselle päärynää (samoin kuin banaania) rapsuttamalla suoraan päärynästä. Onnistuu kyllä, mutta aika hyvän mehusotkun tuo kyllä saa aikaan. Päärynäähän ei kannata kokonaan kuoria vaan vain sen kokoinen viiru, että siihen lusikalla käsiksi pääsee.

• miehän se

itse oon keittänyt hieman raaakoja päärynöitä ja soseuttanut niitä.ei ole liian vetistä kunhan päärynät raakoja .pakastamisesta en osaa sanoa,mut luulisin että onnistuu.

• itse tehden hyvää

Kyllä varmasti voi tehdä itse, eikä se kai haittaa että sose on pikemminkin kiisseliä kuin lohkeavaa vanukasmaista? Keittäisin ainakin alkuvaiheessa, koska keitetty hedelmä tai vihannes sulaa paremmin kuin raaka.

• sdjfökjsdlfjsldkdjf

Voi tulla myöhään tämä viesti mutta kirjoitan kuitenkin. Olen siis tehnyt päärynästä (sekä nektariinista, persikasta, mangosta, omenasta...) sosetta niin, että olen lohkonut sen kulhoon ja laittanut muutamaksi minuutiksi mikroon. Sen jälkeen valmista soseutettavaksi. Lohkoessa tulee hedelmistä niin paljon nestettä etten ole enää lisännyt vettä ja kyspennyksen jälkeen valutan ainakin osan nesteestä pois. Aika usein lisään mukaan banaanin ennen soseutusta. Ja nämä ovat olleet meillä suurinta herkkua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa ja Mikko eroaa!

https://www.seiska.fi/kotimaa/maisa-torppa-ja-mikko-rakas-hakivat-avioeroa-erikoinen-erosotku/1158170 Mitäs tähän sanotte? Mä en voi muuta kuin naura
      Kotimaiset julkkisjuorut
      370
      20925
    2. Poliisit vei pakolla Virolaisen Joogayrittäjän Koronatestiin

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisilta-poikkeuksellinen-toimenpide-julkaisi-korona-altistumisketjusta-epaillyn-joogayrittajan-kuvan/8080476#gs
      Maailman menoa
      675
      14797
    3. Kohujulkkis Maisa Torppa ja erosekoilu räjäytti somen: "Valehtelee viimeiseen asti" "Työtön äiti..."

Maisa Torpan ja Mikko-rakkaan erospekulointi saa tunteet kuumenemaan: https://www.suomi24.fi/viihde/kohujulkkis-maisa-torppa-ja-erosekoilu-rajaytti-so
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      14515
    4. Hallitus sekaisin kuin seinäkello, olis kuitenkin pitänyt ottaa se Nyrkki

Yle: Toisen asteen rajoitukset saavat hallituksen rivit rakoilemaan. "Nuorisojärjestöt vaativat koronanyrkkiä: Onko tilanne kenenkään hallussa?" Ris
      Maailman menoa
      622
      8797
    5. Johanna Tukiainen menetti vauvansa Solnan sosiaalihuollolle - myös vuokra-asunto liipasimella!

Tänään 4.3. ilmestynyt Seiska tietää kertoa saman minkä näädät ovat tienneet jo 3 viikon ajan. Näätien tiedothan koskivat Tukiaisen vauvan huostaanot
      Kotimaiset julkkisjuorut
      673
      5443