omatekonen päärynäsose?

kysymys..

miten tehdään, voiko pakastaa? kun huomasin että piltin päärynäsoseessa on tapiokatärkkelysta ja meilä on erittäin herkkämahanen vauva, joten en haluaisi mitään ylimääräistä.. huomasin myös bonnen 1l pöntön päärynäsosetta 4,3e voi pakastaa, mutta kyselen eka voiko tehö ite, kun joku sanonu et tulee ihan vetistä soopaa jos alkaa soseutteleen päärynää :D?

4

5689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen antanut lapselle päärynää (samoin kuin banaania) rapsuttamalla suoraan päärynästä. Onnistuu kyllä, mutta aika hyvän mehusotkun tuo kyllä saa aikaan. Päärynäähän ei kannata kokonaan kuoria vaan vain sen kokoinen viiru, että siihen lusikalla käsiksi pääsee.

    • miehän se

      itse oon keittänyt hieman raaakoja päärynöitä ja soseuttanut niitä.ei ole liian vetistä kunhan päärynät raakoja .pakastamisesta en osaa sanoa,mut luulisin että onnistuu.

    • itse tehden hyvää

      Kyllä varmasti voi tehdä itse, eikä se kai haittaa että sose on pikemminkin kiisseliä kuin lohkeavaa vanukasmaista? Keittäisin ainakin alkuvaiheessa, koska keitetty hedelmä tai vihannes sulaa paremmin kuin raaka.

    • sdjfökjsdlfjsldkdjf

      Voi tulla myöhään tämä viesti mutta kirjoitan kuitenkin. Olen siis tehnyt päärynästä (sekä nektariinista, persikasta, mangosta, omenasta...) sosetta niin, että olen lohkonut sen kulhoon ja laittanut muutamaksi minuutiksi mikroon. Sen jälkeen valmista soseutettavaksi. Lohkoessa tulee hedelmistä niin paljon nestettä etten ole enää lisännyt vettä ja kyspennyksen jälkeen valutan ainakin osan nesteestä pois. Aika usein lisään mukaan banaanin ennen soseutusta. Ja nämä ovat olleet meillä suurinta herkkua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1831
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1749
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1662
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe