Piparminttupastillit vegaanisia?

Treau16

Eli siis, Ostin tänään R-kioskilta juhannuksen kunniaksi vähän popsittavaa (of topicina; muut kaupat jo kiinni) ja vegaani olen siis ollut muutamia vuosia. Normaalisti en syö karkkeja, muutaman kerran vuodessa lakritsia, mutta muuten en. Nyt kuitenkin ajattelin ihan verenpainetta ajatellen, ja vaihtelun vuoksi ostaa jotain muuta karkkia, kuin lakua. Ostin viattoman oloisen sinisen pussin tekstillä "Perinteinen piparminttu pastilli". Valmistaja CandyWell Oy, ja ainesosina; Sokeri, siirappi magnesiumstearaatti ja piparminttuöljy. Varsinkin uo magnesiumstearaatti ottaa korvaan. Yritin googlettaa, mutta vanhoista keskusteluista sai vain ristiriitaista tietoa.

Onko nämä karkit siis vegaanisia? Uskaltaako syödä?

5

815

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

Jos olet jo karkit ostanut, niin ihan sama, syötkö vai jätätkö syömättä. Herkuttelehan kerrankin!

• treau16

Olen aika orjallisesti noudattanut kaikkia vegaanin rajoituksia, ehkä jopa liiankin. mutta, ehkä tänään. Ei muisteta pahalla, mikäli joku eläin on tän pussin puolesta uhrautunut.
        Tulevaisuuden varalle, jos joku tietää, kertokaahan :)

• koskaan mitään

koska muutut siniseksi, kasvatat sarvet ja hännän ja elimistösi on loppuun asti pilalla.
      hyi, hyi, itse ostit ja vieläpä menit syömään sitä karkkia.
      äkkiä siitä lähimpään kirkkoon synnintunnustukselle , hopi hopi ja muista mainita
      kaikki nuo seikat mitä tässäkin.
      sitten ota yhteyttä maahaatuojaan että elämäsi on tuhottu ja valita kunnolla asiasta.

voi kauheeta !

• magnesiumstearaatti

jos ihan varma haluat olla, niin sinun pitäisi kysyä valmistajalta, että mistä heidän magnesiumstearaattinsa on peräisin. Se voi olla peräisin naudan ruhosta, mutta mitä todennäköisemmin se nykyään on tehty palmuöljystä.
      Se, uskallatko syödä, ei ole kiinni "vegaanien säännöistä" vaan omasta itsestäsi eli haluatko välttää mahdollisesti eläinperäisiä aineita vai et. Itse pyrin niitä välttämään, mutta joskus kun ei ole muuta vaihtoehtoa tarjolla saatan ottaa riskin.

• pastilleista

Antisankari-sivuston ylläpitäjällä on kattavat lista vegaanisista karkeista:

http://vegaani.antisankari.net/pastillit.php

Siellä ei tuota tuotetta ole, joten se ei ole vegaaninen tai ylläpitäjä ei ole selvittänyt asiaa. Voisit ottaa yhteyttä ylläpitäjään sivun palaute-linkin kautta esim. ja kysyä, onko hän tutkinut asiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      84
      6004
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      312
      5041
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2648
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      46
      2588
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      83
      1812
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      103
      1659
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1511
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      108
      1451
    9. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1383
    10. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      118
      1376
    Aihe