Ilmaisohjelmista

...

Kumpikohan ilmainen virustorjuntaohjelma kannattaisi asentaa koneeseen, Avast vai microsoftin essentials??

8

289

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tätä nykyä sanoisin, että Microsoft Security Essentials: se joka on systeemin sössinyt laittakoon sen myös kuntoon. MSSE on myös kohtuullisen kevyt, joskin sekin ainakin vielä ärsyttävän heikosti integroitu automaattiseen Windows Updateen. Niin tyypillistä, mutta mikään tietoturvaratkaisu ei kuitenkaan voita koko järjestelmän päivitettynä pitämistä. Siinä tosin on Windowseissa melkoinen kestosavotta ja ankara säätäminen.

• 14

MSE päivittää tunnisteet automaattisesti ja huomaamatta itse ohjelmasta käsin. Ohjelmaversion päivitys täytyy kai vielä tehdä itse. Ankarasta säätämisestä olen myös toista mieltä, apukeinot löytyvät, jos ei itse muuten älyä.

• Mandrake 10.1

Minä olisin enempi avastin kannalla. On myös muita ilmaisia virustorjuta ohjelmia esim. AVG ja Avira, ainakin tietotekniikka lehdissä niiden toimintaa on kehuttu, jotkut ovat jopa parempia kuin vastaavat maksulliset softat.

• pakko käyttää mitään?
      itse en ole käyttänyt n kolmeen vuoteen mitään käyttiksissä xp ja seiska. joskus tarkistan onlineskannereilla jos vainoharhasuus iskee.
      tuolin ja näppiksen välissä on paras virusturva.

• se

virustutka?
        Päivitä ohjelmat säännöllisesti, niin sulle riittää pelkkä Microsoftin palomuuri.
        Ei se pöpöskanneri sitä sun puolesta tee. Ilmoittaa vain (jos ilmoittaa), että paska on jo housussa.

• 14
        se kirjoitti:

virustutka?
        Päivitä ohjelmat säännöllisesti, niin sulle riittää pelkkä Microsoftin palomuuri.
        Ei se pöpöskanneri sitä sun puolesta tee. Ilmoittaa vain (jos ilmoittaa), että paska on jo housussa.

Tutka kyllä voi estää avaamasta haitallista tiedostoa eli kertoa paskahädästä.

• Vista_fani

"tuolin ja näppiksen välissä on paras virusturva. "
        Aivan EHDOTTOMASTI näin! Virustorjunnat ovat vain pieni lisäapu.

Pidän tässä koneessa taustalla MSE:tä kun olen niin laiska, mutta välttämätön tämä ei ole. Vanhassa XP konessa jossa oli vain 512 Mt muistia en ajanut taustalla mitään virustorjuntaa vaan tein tarkistukset manuaalisesti asennuspaketeista ennen asentamista.

Pidä MSE:tä hyvänä vaihtoehtona juuri sen keveyden ja äärimmäisen yksinkertaisuuden takia, ohjelma tekee vain sen mihin se on tarkoitettukin, ei mitään turhaa ja ylimääräistä.

• Mihin tarvitset sellaista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5494
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      53
      1535
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      12
      981
    4. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      937
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      57
      880
    6. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      48
      868
    7. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      839
    8. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      828
    9. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      806
    10. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      10
      785
    Aihe