Nykyisten lakien mukaan rullaluistelija rinnastetaan kävelijään ja kävelijä saa valita kumpaa reunaa kävelee kevyenliikenteenväylällä. No oletetaan että minä (rullistelija) olen valinnut oikean reunan ja minua vastaan rullistelee toinen joka on valinnut vasemman reunan. Syntyy kohtaustilanne, mutta kumpi väistää? Itse olisin sitä mieltä että minun ei tarvitse väistää koska oikeanpuoleista liikennettä noudattaen ei tarvitsi tehdä ohitusliikettä vastaantulevan vasemmalle puolelle, mutta monesti olen joutunut pysähtymään tällaisessa tilanteessa kun vastaantulijallakaan ei ollut väistämishaluja.
Liikennesäännöistä: väistäminen
4
450
Vastaukset
- -ohje
Viisaampi väistää
- sauvoja2
turnajaishengessä se väistää jolla on lyhyemmät sauvat
- Suola laakeri
Tuossa voi syntyä yhteen törmäysvaarakin, jos kumpikaan ei väistä tai jos väitämistilanne jätetään ihan viime tippaan, jolloin kumpikin väistää ja silloin voi tulla yhteentörmäys.
Kun luistelee kevyenliikenteen väylällä oikeaa puolta ja luistelija tulee vastaa, niin hän luistelee silloin vasenta puolta ja hänen tulisi väistää.
Väistämis tilanteessa on myös se riski, että takaa voi tulla polkupyöräilijä, mutta polkupyöräilijänkin pitäisi olla sen verran viisas, ettei lähde ohittamaan rullaluistelijaa silloin, kun kaksi rullaluistelijaa ovat kohtaamassa toisensa, koska muuten voi tulla yhteentörmäys.
Yhtä asiaa täytyy kyllä ihmetellä. Maantiellä näkee toisinaan rullalauistelijoita, jotka luistelevat vasenta puolta, eivätkä siirry reunalle nähdessään auton tulevat kohti.
Vaikka reunalla olisi tilaakin, niin uskalletaan luistella lähes metrin yli reunaviivan ajokaistan puolella.
Näitä rullaluistelijoita joutuu varomaan ja ohittamaan vastaantulevaa ajokaistaa käyttäen, koska nämä rullaluistelija eivät lopeta luistelua vaan haaroittelevat leveästi vaikka auto voi tulla 100km/h nopeudella vastaan.
Kyllä siinä tilanteessa pitäisi rullaluistelijan vaikka rullata tien reunalle ja auton mentyä ohi jatkaa haaroittelua. - vtuttaa edes liikkua
jos saa kävellä kumpaa haluaa. ihan puurona näkyy olevan liikenne tiuhemmissa ja kaikki tekee mitä haluaa. persseestä sanon minä. mikähän idea tuossakin säännössä. hitaampi vaistaa JÄRJEN mukaan. eli kävelijä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?927200Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit277129Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1196628Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik975598Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t635546Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455434Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t35394Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa655265Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus435148Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274646