Liikennesäännöistä: väistäminen

rollerblade

Nykyisten lakien mukaan rullaluistelija rinnastetaan kävelijään ja kävelijä saa valita kumpaa reunaa kävelee kevyenliikenteenväylällä. No oletetaan että minä (rullistelija) olen valinnut oikean reunan ja minua vastaan rullistelee toinen joka on valinnut vasemman reunan. Syntyy kohtaustilanne, mutta kumpi väistää? Itse olisin sitä mieltä että minun ei tarvitse väistää koska oikeanpuoleista liikennettä noudattaen ei tarvitsi tehdä ohitusliikettä vastaantulevan vasemmalle puolelle, mutta monesti olen joutunut pysähtymään tällaisessa tilanteessa kun vastaantulijallakaan ei ollut väistämishaluja.

4

505

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -ohje

Viisaampi väistää

• sauvoja2

turnajaishengessä se väistää jolla on lyhyemmät sauvat

• Suola laakeri

Tuossa voi syntyä yhteen törmäysvaarakin, jos kumpikaan ei väistä tai jos väitämistilanne jätetään ihan viime tippaan, jolloin kumpikin väistää ja silloin voi tulla yhteentörmäys.
      Kun luistelee kevyenliikenteen väylällä oikeaa puolta ja luistelija tulee vastaa, niin hän luistelee silloin vasenta puolta ja hänen tulisi väistää.

Väistämis tilanteessa on myös se riski, että takaa voi tulla polkupyöräilijä, mutta polkupyöräilijänkin pitäisi olla sen verran viisas, ettei lähde ohittamaan rullaluistelijaa silloin, kun kaksi rullaluistelijaa ovat kohtaamassa toisensa, koska muuten voi tulla yhteentörmäys.

Yhtä asiaa täytyy kyllä ihmetellä. Maantiellä näkee toisinaan rullalauistelijoita, jotka luistelevat vasenta puolta, eivätkä siirry reunalle nähdessään auton tulevat kohti.
      Vaikka reunalla olisi tilaakin, niin uskalletaan luistella lähes metrin yli reunaviivan ajokaistan puolella.
      Näitä rullaluistelijoita joutuu varomaan ja ohittamaan vastaantulevaa ajokaistaa käyttäen, koska nämä rullaluistelija eivät lopeta luistelua vaan haaroittelevat leveästi vaikka auto voi tulla 100km/h nopeudella vastaan.
      Kyllä siinä tilanteessa pitäisi rullaluistelijan vaikka rullata tien reunalle ja auton mentyä ohi jatkaa haaroittelua.

• vtuttaa edes liikkua

jos saa kävellä kumpaa haluaa. ihan puurona näkyy olevan liikenne tiuhemmissa ja kaikki tekee mitä haluaa. persseestä sanon minä. mikähän idea tuossakin säännössä. hitaampi vaistaa JÄRJEN mukaan. eli kävelijä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      135
      855
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      43
      619
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      21
      558
    4. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      110
      533
    5. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      525
    6. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      522
    7. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      45
      468
    8. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      33
      461
    9. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      442
    10. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      22
      407
    Aihe