Nykyisten lakien mukaan rullaluistelija rinnastetaan kävelijään ja kävelijä saa valita kumpaa reunaa kävelee kevyenliikenteenväylällä. No oletetaan että minä (rullistelija) olen valinnut oikean reunan ja minua vastaan rullistelee toinen joka on valinnut vasemman reunan. Syntyy kohtaustilanne, mutta kumpi väistää? Itse olisin sitä mieltä että minun ei tarvitse väistää koska oikeanpuoleista liikennettä noudattaen ei tarvitsi tehdä ohitusliikettä vastaantulevan vasemmalle puolelle, mutta monesti olen joutunut pysähtymään tällaisessa tilanteessa kun vastaantulijallakaan ei ollut väistämishaluja.
Liikennesäännöistä: väistäminen
4
409
Vastaukset
- -ohje
Viisaampi väistää
- sauvoja2
turnajaishengessä se väistää jolla on lyhyemmät sauvat
- Suola laakeri
Tuossa voi syntyä yhteen törmäysvaarakin, jos kumpikaan ei väistä tai jos väitämistilanne jätetään ihan viime tippaan, jolloin kumpikin väistää ja silloin voi tulla yhteentörmäys.
Kun luistelee kevyenliikenteen väylällä oikeaa puolta ja luistelija tulee vastaa, niin hän luistelee silloin vasenta puolta ja hänen tulisi väistää.
Väistämis tilanteessa on myös se riski, että takaa voi tulla polkupyöräilijä, mutta polkupyöräilijänkin pitäisi olla sen verran viisas, ettei lähde ohittamaan rullaluistelijaa silloin, kun kaksi rullaluistelijaa ovat kohtaamassa toisensa, koska muuten voi tulla yhteentörmäys.
Yhtä asiaa täytyy kyllä ihmetellä. Maantiellä näkee toisinaan rullalauistelijoita, jotka luistelevat vasenta puolta, eivätkä siirry reunalle nähdessään auton tulevat kohti.
Vaikka reunalla olisi tilaakin, niin uskalletaan luistella lähes metrin yli reunaviivan ajokaistan puolella.
Näitä rullaluistelijoita joutuu varomaan ja ohittamaan vastaantulevaa ajokaistaa käyttäen, koska nämä rullaluistelija eivät lopeta luistelua vaan haaroittelevat leveästi vaikka auto voi tulla 100km/h nopeudella vastaan.
Kyllä siinä tilanteessa pitäisi rullaluistelijan vaikka rullata tien reunalle ja auton mentyä ohi jatkaa haaroittelua. - vtuttaa edes liikkua
jos saa kävellä kumpaa haluaa. ihan puurona näkyy olevan liikenne tiuhemmissa ja kaikki tekee mitä haluaa. persseestä sanon minä. mikähän idea tuossakin säännössä. hitaampi vaistaa JÄRJEN mukaan. eli kävelijä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1597077Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334203Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1152261- 641991
- 841485
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la2031472Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731101Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20214996- 48989
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225957