Pariisinpiiras

einesherkku

Jokunen vuosi sitten eineshyllyssä myytiin sellaisia pieniä piiraita, pariisin- , kinkku-, kasvis yms. Oli sellainen voitataikinatyyppinen pohja ja siinä sisällä suolainen mössö, pariisinpiiraassa oli jauhlihaa. Ne olivat herkullisia ja muistelen niitä kaihoisasta. Osaisiko joku sano, mistä saisin vastaaviin pariisinpiiraisiin reseptin? Voisin koittaa itse jäljitellä einesmäistä makuelämystä :)

26

3774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niitä tuli töissä hotkaistua pahimpaan nälkään ja varmasti tuli vähäksi aikaa hiilihydraattivarasto
      täyteen. Mutta hyvää oli. Jos en nyt ihan väärin muista niin olikohan Portin valmiste, kaupan hyllyllä tätä
      ei enää näy.
      Miksi ei sitä voisi tehdä itsekkin, pohja oli murumainen ja aika rasvainen, ei se ollut voitaikinaa vaan
      semmoinen joka kotioloissa tehtäisiin käsin nyppimällä rasva, jauhot ja vesi sekaisin ja painellaan
      alumiinivuoan pohjaan.
      Täytteeseen jauhelihaa, sipulia, varmaankin kermaa ja olikos siinä riisiä, taisi olla .

      Reseptivihko.net/jauhelihapiirakka -sivulla on ainakin samantyyppinen, tosin se kansi pitäisi sitten vielä
      muotoilla taikinasta. Jos teet niin kerro sitten kuinka onnistui :o)

    • Odotan kovasti

      Aah tuo pariisinpiiras oli niin hyvää että vieläkin haaveilen sen täyteläisestä mausta! Kunpa saisimme tuotteen takaisin kaupan hyllyille!

    • vkl piiras
    • Pariisinpiiras takas

      Kyllä tämä Pariisinpiiras pitäisi saada takaisin kauppoihin. En tajua miksi kaikki hyvän valmistus lopetetaan. Onneksi sentään hopea toffee palaa! Jos Portin pojat lukee nettiä niin ottakaa neuvosta vaari!

      • ikävä piirasta

        Olivat kyllä loistavia eväitä nuo pariisin piiraat. Harmi kun kaikki hyvä lopetetaan. Täytyy kokeilla itse leipoa.


    • Farkku33

      Itsekin olen kaivannut noita pariisinpiiraita. Olen tosin aika hyvä leipomaan. En kuitenkaan ole vielä saanut tehtyä aivan samanlaisia.

      • diu diu

        Sulta puuttuu ne lisäaineet....


    • Diu diu itselles vaa

      Hyvä piirakka ei välttämättä aina kaipaa lisäaineita.

      • diu diu

        ei niin mutta lisäaineiden takia se on erimakuista.....kässääx


    • Pariisinpiiras

      Ei hitto! Miksi näitä ei saa mistään vieläkään. Mäkin olin suuri pariisinpiiraiden ystävä! Täytyy vissiin ruveta leipomaan itse noita piiraita! :(

      • mesimarja88

        Ei hittolainen. Olin jo unohtanut nuo mutta tänään tuli kaupassa mieleen. No eihän noita tietenkään löytynyt. :(


      • piiraspoika

        Missä nuo viipyy. Olen yrittänyt laittaa asiakaspalautettakin asiasta. Pariisinpiiras oli kyllä loistava tuote enkä voi käsittää kuinka valmistus lopetettiin. Kaipaan niin noita. Oli hyvää niin kyänä kuin läpimänä. Täydellisiä evääksi mihin vaan!!#


    • Anonyymi

      Olisi taivaallista jos pariisinpiiraita saisi vielä ostaa. Ostaisin pakkasen täyteen.

      • Anonyymi

        Ei pirskutti kun ottaa päähän. Tekisi niin mieli syödä nyt noita lapsuuden herkkuja. Pariisinpiiras ja kaakao oli minun suosikkikombo. Näyttää siltä että tuo ei onnistu enää koskaan. Ihme touhua että kaupasta löytyy kaikkea muuta paskaa mutta oikeasti hyvät pariisinpiiraat ei ole enää myynnissä.


    • Anonyymi

      OTTAKAA NYT SAAKELI PORTTI ITSEÄNNE NISKASTA KIINNI JA TUOKAA NÄÄMÄ KAIVATUT, IKI-IHANAT PIIRAKAT TAKAISIN!!! SAANUT VIIMEKSI TÄLLAISTA HERKKUA JOSKUS 7-VUOTIAANA LAPSENA, NYT OLEN 27! OSTAN HYLLYN TYHJÄKSI HETI KUN ALATTE TAAS VALMISTAA NÄITÄ!

      • Anonyymi

        Olisko Mandela efekti, ei löydy edes kuvaa paketista ja piiraastakaan. 2005 muistan syöneeni viimeisen ja sitten ne hävisivät. Perustin jopa piiraiden paluulle ryhmän fb:hen ois kiva ees kuva löytää profiiliin. Uskoisin tirauttavani kyyneleen kun haukkaisin piirakkaa jos tekisi paluun.


    • Anonyymi

      Ihme valopäitä Portilla tai mikä hoviruoka mahtaa nykyään ollakaan. Pitäisi se nyt vähemmästäkin tajuta että tuote oli hyvä jos ihmiset sitä muistelevat kaiholla näinkin pitkän ajan jälkeen. Minä kyllä ostan pariisinpiiraita heti kottikärryllisen jos vain tulee myyntiin.

    • Anonyymi

      Törmäsin ketjuun sattumalta ja mukava nähdä että muutkin ovat näitä kaivanneet. No teen itse piirakoita joten eipä mua kauheasti haittaa. Nämä tosin olisivat mukavia pikkunälkään kun laiskottaa.

    • Anonyymi

      Minulla olisi haaveissa juhlat missä olisi Pariisin piirasta ja Italian pataa. Alkuun olisi ranskan leipää ja italian salaattia. Viini olisi jotain ihanaa tintoa.

    • Anonyymi

      JUMALAUTA NYT NE PIIRAKAT TAKAISIN MYYNTIIN! MAKSAKOO VAIKKA VITOSEN KIPALEELTA, OSTAISIN SILTI!

      • Anonyymi

        Mä maksaisin 10€ kappaleelta jos näitä sais vielä. Ehkä jopa satasen että sais vielä kerran maistaa...


    • Anonyymi

      Mä rakastin noita piiraita. Mutta tajusin sen vasta kun en niitä enää kaupan hyllyiltä löytänytkään. Ihme miten asioita kaipaa vasta kun niitä ei enää olekaan.

    • Anonyymi

      kyl nää oli vaan perkuleen hyviä!

    • Anonyymi

      Eipä taida pariisinpiiraita tulla kaupan hyllyille. Harmi. Oli maukas tuote.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe