Olen tekemässä piirakkaa jonka täytteeseen tulee maitotiivistettä. Enkä löydä sitä mistään
Voiko maitotiivisteen tilalla käyttää tavallista maitoa tai jotain muuta korviketta??
Maitotiiviste??
2
1420
Vastaukset 2
- vastausta
Riippuu mitä tiivisteelle on tarkoitus tehdä...
Jos se keitetään toffeeksi, voit käyttää tilalla vaikkapa toffeekastiketta tai kermasta ja siirapista tehtyä kinuskia.
Jos sitä käytetään sellaisenaan, laita tilalle kermaa ja sokeria.
Jos sitä taas laimennetaan, laita maitoa ja sokeria.
Ihan yksiyhteen ei pysty korvaamaan, mutta toivottavasti nuo auttaa. Ja olettaisin, että sokeroidusta maitotiivisteestä (kondensoitu maitotiiviste) on kyse, koska kysyt asiaa jälkkäripalstalla?
Isommista kaupoista (cittari, prisma jne) olen tuota kondensoitua maitotiivistettä löytänyt, on ollut kookosmaitojen jne seassa, säilykeosastolla. Oletko etsinyt oikeasta paikkaa? - Vanha kokki
Miltei jokaisesta etnisestä kaupasta. Ainakin venäläistä (Moloko) löytyy, ehkä muitakin, mutta tuo venäläinen kin on ihan OK.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.389969- 102885
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei242789- 82716
- 72698
- 71671
- 50645
- 36630
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38609- 43601