Täytyy sitten aloittaa uusi keskustelu meille helteestä nauttiville, kun tuossa helteen vihaajien ketjussa joku valitti, ettei sinne sais tulla kommentoimaan ne jotka tykkää helteestä, kun se on kuulemma valittamista?!?
Minä nautin näistä helteistä täysillä! On NIIN ihanaa kun voi olla vähissä kevyissä vaatteissa ja nukkua alasti ikkuna auki eikä palele! Enkä tosiaankaan ole enää mikään 'nuori ja kaunis' vaan 55-vuotias nainen, mutta olen hyvässä kunnossa ja normaalipainoinen, koska syön kohtuudella ja terveellisesti ja liikun paljon, mm. pyöräilen työmatkani ympäri vuoden kymmeniä kilometrejä päivässä.
Useimmiten ne jotka valittaa helteestä, on ylipainoisia ja huonokuntoisia, eli 'ihan oma syy'. Eri asia on ilman omaa syytään sairaat vanhukset, heitä kohtaan voin tuntea jotain myötätuntoa.
Kunpa tällaiset säät kestäisivät koko kesän, mitään ihanampaa en tiedä! Kyllä viime talvena sai kärsiä tarpeeksi niistä hirveistä pakkasista ja lumesta!
Ihana helle!!!
12
443
Vastaukset
- rakastan helteitä
Joo, samanten, minä en myöskään tiedä mitään ihanampaa säätilaa, kuin nämä helteet. Nautin näistä täysillä. Helteillä voi tehdä niin paljon kaikkea mukavaa, eikä ole yhtään kylmä tai yhtään liian kuuma. Onneksi on tämä ilmastonmuutos, niin jatkossa saamme kivoja helteitä entistä enemmän.
- AAH
Olen ihan samaa mieltä! On meitä onneksi muitakin... Nautitaan tästä harvinaisuudesta Suomen oloissa :)
- tjaaa...
eli siis eikös nuoremmat ihmiset voi sairastua ihan ilman omaa syytään? Tarvitseeko olla vanhus jotta saa sairastua sellaisiinkiin tauteihin mitkä heikentää yleiskuntoa, tai sitten vaikka olla ylipainoinen. Ylipainoisuus on myös sairaus omalla tavallaan ja sekin voi johtua eri syistä....
- Helteen lapsi
Tää on ihanaa!!!
Ihanat helteet kestäkööt koko kesän, ei tämän parempaa voi Suomessa olla! - henu...
Migreeniköthän yleensä kärsii myös helteistä ja ei ole todellakaan oma valinta sitä sairastaa. Ja olen 20vuotiaasta asti sitä sairastanut. Helteet on migreeniköille rankkoja ja se sairaus ei katso ikää. Eli nuorikin voi kärsiä sellaisesta sairaudesta,joka on helteillä huono asia. Yhtä lailla meille helteet on rasite kuin vanhuksille.
- 20+14 =?
"Useimmiten ne jotka valittaa helteestä, on ylipainoisia ja huonokuntoisia, eli 'ihan oma syy"
Mielenkiintoinen yleistys... Muuten hyvä kirjoitus ajankohtaisesta aiheesta. Toit mielipiteesi julki ja kerroit hieman itsestäsi ja elintavoistasi. Hienoa että nautit helteistä, mutta jättäisit pois nuo yleistykset. se saataa oikeasti loukata lukijaa.- normisäät tulossa
ja lopultakin tuo ihanan helle näyttäisi hellittävän, ensiviikko vielä kärvisteltävä sen kourissa, ja sitten tervemenoa tukala ilma ja inhottava kuumuus.
- helle hengähtää
normisäät tulossa kirjoitti:
ja lopultakin tuo ihanan helle näyttäisi hellittävän, ensiviikko vielä kärvisteltävä sen kourissa, ja sitten tervemenoa tukala ilma ja inhottava kuumuus.
hetken, palaa varmasti vielä elokuussa viimeistään. Älkääpä unohtako, että elokuu on ollut joskus jopa kesän lämpimin kuukausi, esimerkiksi vuonna 2007. Lisäksi tänä vuonna oli jo toukokuussa lähes 30 asteen helteet ja syyskuukin on vielä keskimäärin toukokuuta lämpimämpi, joten pontentiaalisia olosuhteita on helteille vielä pitkään, sanoisin että tämän vuoden helteet ovat 100% varmuudella ohi vasta lokakuun alussa tai aivan syyskuun lopussa (Suomen kaikkien aikojen myöhäisin hellepäivä on jossain syyskuun 20. päivän tienoilla).
- helteitä rakastava
Anteeksi, tarkoitus ei ole loukata ketään. Mutta sanoinkin "useimmiten", toki on poikkeuksia.
- Kuntoilija*
"Useimmiten ne jotka valittaa helteestä, on ylipainoisia ja huonokuntoisia, eli 'ihan oma syy'"
Itse olen hoikka ja kuntoilen, mutta helle ei sovi minulle ollenkaan.
Ihoni on vaalee ja saan pisamia. Lapsena sain usein auringonpistoksia ja nykyään osaan sentään varoa ja pysyä varjossa. Lisäksi olen kärsinyt koko ikäni migreenistä.
Rakastan kevättä ja syksyä, joita useimmiten hellefanit ovat unohtaneet ja muistavat vain kovan talven pakkaset ja kesän - mihin jäi kevät ja syksy? Helle on ihanaa! Onneksi se jatkuikin luvattua pitempään, mutta nyt on kyllä viilentynyt, harmi :(
Toivottavasti tulee vielä takaisin. Just toi että saa olla vähissä vaatteissa ulkona ja tuntea auringon hyväilyn ja lämmön paljaalla iholla.. ei ole mitään parempaa. Ja yli 5-kymppinen naisihminen olen minäkin, normaalipainoinen ja hyväkuntoinen.- 1jäärä
hemmettiin, ainut paikka jossa hikoilla haluan on sauan, v...ttaa tää kuumuus,
pakko lähtee ajeleen ilmastoidulla limusiinillani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?871714- 851222
- 1101113
- 67906
- 102874
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56818- 47731
- 36722
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47671- 33653