Tein 10 litraa mustikkakeittoa, jossa on 910g sokeria, 20g sitruunahappoa, 40 rl perunahaujoa, 900 mustikkaa ja loput vettä.
Oletin, että sitruunahappo ylläpitää keiton happamuutta. Sokerin kiteinen rakenne puolestaan ilmeisesti lisää säilöntäaikaa myös.
Pidän keittoa jääkaapissa isossa kattilassa, joten happi reagoi keiton kanssa.
Se vastaa tilannetta, jossa kaupastaostettu mustikkakeittopurkki on avattu.
1. Kuinka kauan mustikkakeitto säilyy kattilassa jääkaapissa?
Mustikkakeiton säilyvyttä saadaan kasvatettua, jos pakkausvaiheessa happi saadaan pois paketista. Yksi tapa on käyttää vanhoja oliivipurkkeja. Laittaisin mustikkakeiton kuumana niihin ja jäähtymään jääkaappiin, jolloin happi poistuu.
Oliivipurkkien saatavuus on minulle ongelma. En ymmärrä, miten Lidl litran mustikkakeitto purkeista saadaan pakkausvaiheessa ilma pois.
2. Miten ilma poistetaan kaupallisista litran mustikkakeittopurkeista pakkausvaiheessa?
Oman mustikkakeiton säilöntäaika
OpiskelijaTekeeRuoka
0
3281
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.683228Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91871- 1131772
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241259- 1291058
- 991002
- 60954
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67936- 84879
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6875