Tiedän kuinka kaikki paasaa ei lapsille sokerisia mehuja karkkia ja jäätelöä ym ym. PLAAH..
Meillä minä ainakin näillä helteillä olen antanut lasten 3 ja 2wee juoda mehua niin paljon kuin juovat. PÄÄASIA ETTÄ KUNHAN JUOVAT JOTAIN! Jäätelöä syövät myös melkein joka toinen päivä. Karkkia eivät saa muuta kuin silloin tällöin, muumi karkkeja (xylitol) ja xylitol purkkaa. Moni varmaan kauhistelee että miten pilaat lasten hampaat mehulla mutta minun mielipide on että voin ihan hyvin antaa kun aamuin illoin pestään hampaat ja ruuan jälkeen syödään purkkaa :)
mehu ja herkut
3
674
Vastaukset
- samasemitäjuo
älä stressaa, minäkin annan tyttäreni (13kk) juoda mehua jos vaan maistuu. pääasia että juovat jotain, meilläkin neiti sellainen, että juo jos mieliala on sopiva. eiköhän näillä helteillä ole tärkeintä että lapsi ylipäänsä juo, sama se mitä juo.
- ihan okein toimit
Kyllä helteellä on tosiaan tärkein asia että lapset juovat riittävästi ja mehu maistuu yleensä lapsille. Et siis tee mitään väärin vaan ihan oikein. Päiväkodeissakin tarjotaan helteellä mehua. Lapsille se vesi saattaa maistua usein aika tympeältä joten siinä jää helposti päivän juomiskiintiö silloin liian vähäksi. Aina lapsi ei myöskään havaitse janoa jos on muuta mielekäämpää tekemistä. Mehu aina kuitenkin houkuttelee vaikkei ois kamalaa janon tunnettakaan. Xylitol-tuotteet ja hampaiden harjaaminen kyllä estää hyvin hampaiden reikiintymistä joten ei tarvi tuntea huonoa omaatuntoa. Sitten jos hammaslääkärit alkaa huomautella reikien määrästä ja mehun juomisesta niin voi alkaa kiinnittämään huomiota asiaan. Se on aina vähän lapsen hampaistakin kiinni, toisille tulee reikiä helposti ja toisilla on sellasetkin hampaat ettei niihin tule reikiä vaikka kuinka joisi mehua. Aina on myös hyvä muistaa että pienillä lapsilla ei vielä ole ne lopulliset hampaat vaan ne vaihtuu sitten ala-asteen aikana.
- -------------------
Kyllä paras janojuoma on vesi.
Jos kotona vanhemmat juovat vettä, niin kyllä se lapsillekin kelpaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389