mehu ja herkut

mamaa86

Tiedän kuinka kaikki paasaa ei lapsille sokerisia mehuja karkkia ja jäätelöä ym ym. PLAAH..
Meillä minä ainakin näillä helteillä olen antanut lasten 3 ja 2wee juoda mehua niin paljon kuin juovat. PÄÄASIA ETTÄ KUNHAN JUOVAT JOTAIN! Jäätelöä syövät myös melkein joka toinen päivä. Karkkia eivät saa muuta kuin silloin tällöin, muumi karkkeja (xylitol) ja xylitol purkkaa. Moni varmaan kauhistelee että miten pilaat lasten hampaat mehulla mutta minun mielipide on että voin ihan hyvin antaa kun aamuin illoin pestään hampaat ja ruuan jälkeen syödään purkkaa :)

3

643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samasemitäjuo

      älä stressaa, minäkin annan tyttäreni (13kk) juoda mehua jos vaan maistuu. pääasia että juovat jotain, meilläkin neiti sellainen, että juo jos mieliala on sopiva. eiköhän näillä helteillä ole tärkeintä että lapsi ylipäänsä juo, sama se mitä juo.

    • ihan okein toimit

      Kyllä helteellä on tosiaan tärkein asia että lapset juovat riittävästi ja mehu maistuu yleensä lapsille. Et siis tee mitään väärin vaan ihan oikein. Päiväkodeissakin tarjotaan helteellä mehua. Lapsille se vesi saattaa maistua usein aika tympeältä joten siinä jää helposti päivän juomiskiintiö silloin liian vähäksi. Aina lapsi ei myöskään havaitse janoa jos on muuta mielekäämpää tekemistä. Mehu aina kuitenkin houkuttelee vaikkei ois kamalaa janon tunnettakaan. Xylitol-tuotteet ja hampaiden harjaaminen kyllä estää hyvin hampaiden reikiintymistä joten ei tarvi tuntea huonoa omaatuntoa. Sitten jos hammaslääkärit alkaa huomautella reikien määrästä ja mehun juomisesta niin voi alkaa kiinnittämään huomiota asiaan. Se on aina vähän lapsen hampaistakin kiinni, toisille tulee reikiä helposti ja toisilla on sellasetkin hampaat ettei niihin tule reikiä vaikka kuinka joisi mehua. Aina on myös hyvä muistaa että pienillä lapsilla ei vielä ole ne lopulliset hampaat vaan ne vaihtuu sitten ala-asteen aikana.

    • -------------------

      Kyllä paras janojuoma on vesi.

      Jos kotona vanhemmat juovat vettä, niin kyllä se lapsillekin kelpaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8146
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2502
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      21
      1898
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe