Täydellinen saamattomuus ongelmana

Saamaton

Olen nyt vuoden kärsinyt käsittämättömästä saamattomuudesta eri asioiden suhteen ja pikkuhiljaa se alkaa todella häiritä elämääni.

En tiedä kuka olisi oikea henkilö auttamaan tässä tilanteessa. Psykologi? Terapeutti? Lääkäri?

En tiedä kenen luokse hakeutua. Tietääkö joku muu?

25

11136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lottamari_

      No, kerro nyt vähän enemmän. Täytyisi tietää sinun yleistilasi ensin, sitten vasta määrittää mitä apua ja mitä hoitoa tarvitset.

      • ällökana

        auttajalle, kun jokapaikanhöylät täällä sössö24-palstoilla auliisti tuhoaa viimeisenkin itsetunnon rippeen.
        Siis oikeesti: soita vaikka terveyskeskukseen ja pyydä sairaanhoitajalta. Kartoitatte yhdessä ongelmaa. Rohkeutta ja hiukka aloitekykyä peliin nyt!


    • van Kemp

      Minulla oli monta vuotta samanlaista saamattomuutta. Terveystarkastuksessa oli havaittu kohonnut verensokeritaso eli alkava sokeritauti, mutta en tehnyt asialle mitään. Noin vuosi sitten hakeuduin lääkäriin ja diabeteshoitajalle. Hoitaja kysyi minulta yllättäen, oliko minulla masennusta. Koska minulla on positiivinen elämänasenne enkä mielestäni kärsi masennuksesta, vastasin että ei. Hoitaja täsmensi, että onko välillä sellainen olo, että mikään ei hotsita eikä saa mitään aikaiseksi. Juuri sellainen olo minulla oli aika usein.

      Nyt on diabeteslääkitys ja lisäksi siirryin 3 kk sitten vähähiilihydraattiselle ruokavaliolle. Vointi on kohentunut huomattavasti ja energiaa tuntuu nykyään piisaavan aivan toisella tavalla kuin aikaisemmin. Aivot eivät enää mene solmuun pienestä ponnistelusta. Aikaisemmin minulla oli usein makeannälkä, nyt vain normaalinälkä muutaman kerran päivässä.

      Ehdottaisin, että kaikkein ensiksi kävisit lääkärillä ja mittauttamassa verensokerisi diabetesneuvolassa. Jos ongelma ei selviä sitä kautta, sitten olisi vuorossa psykologi tai terapeutti.

    • mievaaaan

      Minä olen saanut samaan "vaivaan" apua psykologeilta.. Pohdiskeltiin yhdessä sitä mistä aikaan saamattomuus johtuu jne. Minulla se oli opittu tapa. Sysätä velvollisuudet aina kauemmas ja kauemmas, kunnes tuntui siltä että kaikki kaatuu niskaan kerralla. Olin tosi stressaantunut. Jätän vieläkin hoidettavat asiat viime tinkaan, mutta olen oppinut ettei niitä voi sysätä loputtomiin. Mielikin on parempi kun tietää ettei mitään ole rästissä. Sairastan muuten masennusta, lievää sellaista, josta aikaansaamattomuus johtui... Masennusta ei välttämättä itse huomaa, jos on muuten "menenevä" ihminen, niin kuin minä.

      • *MISANTHROPE*

        Kuulostaa tutulle! Itse en ole tehnyt asioiden hyväksi mitään. 11 v. itse diagnosoitua masennusta takana. Välillä parempia päiviä ja välillä huonompia ja joskus erittäin huonoja. Ajattelen, että koska mieleni ei tee ihan joka päivä tappaa itseäni minun ei kannata tuhlata yhteiskunnan resursseja hakeutumalla hoitoon. Olen tietenkin päälle vielä saamaton edes soittaakseni minnekään. Kai minä jotain pelkään. En vain osaa eritellä mitä?


      • potku.
        *MISANTHROPE* kirjoitti:

        Kuulostaa tutulle! Itse en ole tehnyt asioiden hyväksi mitään. 11 v. itse diagnosoitua masennusta takana. Välillä parempia päiviä ja välillä huonompia ja joskus erittäin huonoja. Ajattelen, että koska mieleni ei tee ihan joka päivä tappaa itseäni minun ei kannata tuhlata yhteiskunnan resursseja hakeutumalla hoitoon. Olen tietenkin päälle vielä saamaton edes soittaakseni minnekään. Kai minä jotain pelkään. En vain osaa eritellä mitä?

        Persuuksille auttaa 99% saamattomuuteen,eli selkokielellä vetämättömään laiskuuteen.


      • Alle 1%
        potku. kirjoitti:

        Persuuksille auttaa 99% saamattomuuteen,eli selkokielellä vetämättömään laiskuuteen.

        Jos näin on,niin ole hyvä ja tule potkaisemaan. Ja helvetin kovaa.


      • sdfghjkkjhgfddfg
        potku. kirjoitti:

        Persuuksille auttaa 99% saamattomuuteen,eli selkokielellä vetämättömään laiskuuteen.

        Ja miten se auttaa? Maassa makaavaa on aina yhtä hauskaa potkia?


      • mievaaaan

        Kannattaa muuten vaatia sit itselleen sitä psygolokille tai terapeutille pääsyä.. Meinaan ite kun sain diagnoosin masennuksesta kunnalliselta lääkäriltä mulle lyötiin vaan lääkkeet käteen ja kysyttiin haluunks jäädä sairas-eläkkeelle... Olin just 18 vee ja ehdotus oli musta ihan älytön. Ei puhettakaan terapiasta. Pidä puolesi jos käyt kunnallisella lekurilla...


    • Ymmärrystä hieman...

      Aikuinen poikani oli mielestäni täydellisen saamaton, töissä kävi, muttei pystynyt huolehtimaan mistään kotiasioista tai edes raha-asioistaan. Sitten romahti kokonaan ja joutui suljetulle osastolle mielisairaalaan. En halua kertoa kaikkia tapahtumia. Todennäköinen diagnoosi kaksisuuntainen mielialahäiriö. Nyt hän on toipumassa tai tulee toimeen lääkityksellä, mutta asioiden hoito yhtä huonoa. Nyt ymmärrän, että hän on kykenemätön sairautensa vuoksi hoitamaan asioita, ei yksinkertaisesti jaksa. Ei tällaista ymmärtänyt meistä kukaan, ja vaikeaa se meille on edelleenkin. Ennen olisi vain sanonut täydelliseksi saamattomaksi nahjukseksi.

    • ...

      jos käytät normaalia enemmän alkoholia tai otat viikomnloppukänit, niin oliko se serotoniini , serotiini tai mikälie, jota erittyy tavallista vähemmän. tämä tekee sen että ei oikein mikään innosta ja tulee sellanen möhnäyskausi. Itse kärsin alkoholiongelmasta ja tiedän omalta kohdalta tämän olevan totta.

      Tai sitten tarvitsen sen onnistumisen. Aseta tavoitteet pieneksi ja ota vain osa päivän askareista hoidettavaksi ym.. Kyllä se siitä. Ja Ammattiavun hakeminen kannattaa!. jos suinkin kukkaro antaa myöden niin vältä kunnallisia, vaan käytä lääkärikeskusta yms laatupaikkaa. Itse maalarin peruspalkalla käyn yksityisellä terapiassa kerran viikossa.

      Jaksamisia sinulle :-)

    • Hae apua

      peppu ylös penkistä ja ulkoilemaan.
      Pakota itsesi jokapäivä liikkeelle ihmisten ilmoille , jo pikkuinen happihyppely ja ihmisten tapaaminen auttaa... usko pois.

      Syö mahdollisimman terveellisesti ja juo vettä tarpeeksi...

      Juttele , keskustele avoimesti , tuttaviesi kanssa ja kuuntele myös heitä , kerro väsymyksen tunteistasi lääkärille , terveydenhoitajalle , läheisillesi... usko pois apua löytyy ja ymmärrystä jos olet itsekin koetat aktiivisesti haluta kohdata ns, ongelmasi.

      Tsemppiä sinulle ja kaikille muillekin, joilla taipuneisuutta lievään masennukseen pimeänä vuodenaikana, ja tietysti meille ns, masentuneiden ihmisten lähiomaisille voimia myös, kynttilöiden lämpöä , tuiketta ja kaikkea hyvää elämääsi.

      • suicide mission

        Ei vittu!!! Noin ei puhuta OIKEASTI MASENTUNEELLE.


    • fr5566

      beatles hoilasi let it be, eli jos on ongelmia, anna olla ja tee jotain mieltä piristävää.

      • Anonyymi

        Käy hakemassa pullo Koskenkorvaa, ryyppää se ja iloitse tulevasta rapulasta. Yoista tarvittaessa kahdesti vrk.


    • Käy ensin lääkärillä tutkituttamassa fyysinen terveytesi. Saamattomuutta aiheuttaa monet eri sairaudet kuten diabetes ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Itselläni todettiin jälkimmäinen vuosi sitten. Jos mitään fyysistä ei löydy, niin hakeudu sitten Psykologille, jonka kanssa voit kartoittaa ongelmasi.

    • saman kokenut

      tutkituttamaan kilpirauhasarvot. Minulla oli vuoden ajan ihan sama: tiesin että pitäisi ja pitäisi, enkä saanut aikaan. Todettiin kilp. vajaatoiminta ja sain tyroksiinilääkityksen, ja nyt taas kaikki sujuu.
      Voihan se olla että on muitakin syitä, vaan tästä on helppo ja yksinkertainen aloittaa.
      Tsemppiä!

    • jokaista ihmistä

      vaivaa laiskamato. Pakkohan se töihin on mennä MUTTA ainakaan jokaisessa kaupungissa ei niitä töitä ole, taitaa lama vaivata. Politiikka järjestykseen ja markat takasin ja vähän sassiin!!!!!!

      • minävaan90

        saamattomuuteen auttaa, kun et pakota itseäsi liikoihin suorituksiin, vaan aloitat normaalin elämän kevyesti. toki oravanpyörästä ulkona oleminenki on hyvä asia, eikä sitä tarvitse hävetä.
        ja varsinkin Jos olet lisätuloa vailla, kannattaa ottaa vaari neuvoistani:) helppo tapa on logata esimerkiksi readbudiin ja alkaa lukea artikkeleita. Jokaisesta artikkelista saa jonkin verran rahaa ja saatuaan 50 dollaria, sen voi laittaa omalle pankkitililleen.
        Tein itse tilin alertpayhin, jonka linkki: https://www.alertpay.com/en/Default.aspx. Tämän jälkeen vaan artikkeleita lukemaan readbudiin. Hmm itselläni on nyt kasassa n. 10€ parin viikon jälkeen, mutta kannattaa tehdä 50€ asti.
        Jokaisesta kaverille suosittelusta saa 5€(jos tämä lukee artikkeleita 50€ asti). Itse lukemisesta saa n. 20 senttiä/kpl mutta riittää että vain avaat sivun netissä, ei tarvitse lukea. Kaikki on selkeästi sanottu sivuilla. Suurin osa tienaamisesta tulee näistä kavereille suositteluista. Tässä linkki readbudiin:
        http://www.readbud.com/?ref=4806288



        Toinen ehdoton ykkönen on vuosia voimassa ollut neobux, jossa ei tarvitse kun klikkailla. Rahan saa nostaa jo 2 dollarin jälkeen. Tässäkin kavereille suosittelemisien määrä lisää tuloja. Voi tienata lopulta muutamasta kympistä useampiin satasiin kuukaudessa, eikä klikkailu vie aikaa. Itse olen saanut nyt melkein dollarin ja suosittelen kavereita jolloin saan automaattisesti noin sata dollaria kuukaudessa. Nii ja jos mietityttää niin nämä dollarit voi siirtää euroina omalle tililleen jos haluaa tai käyttää nettiostoksiin. Tässä linkki: http://www.neobux.com/?r=hardcard


    • Levolle lasken luoja

      Mitä jos kehittelisit illallisen, pohjoislapin poroista, kesäkurpitsaa ja tomaattia, pippuria sekä "loraus" espanjalaista punaviiniä...kastikkeeseen?

    • sdfghjjhgfdsdfg

      Masennus tulee ensimmäisenä mieleen, mutta ei näitäkään huutoäänestyksellä ratkaista. Omalääkäri on se mistä aloitetaan.

      • ------

        Syö monipuolisemmin. Paljon tuoreita vihanneksia. Onko nettiriippuvuutta? Siitä kannattaa hankkiutua eroon. Kilpirauhasen vajaatoiminta on suomalaisten kansantauti. Sekin kannattaa tarkistuttaa. Sitten voi miettiä että onko oikealla alalla, siis haluaako oikesti tehdä sitä mitä yrittää tehdä?


    • et_ainoa

      Pimeähormooni eli "karhu-talviuni" iskee joka toiseen. keinovaloa suositeltiin aikanaan. Vastaa ao kyselyihin
      http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/11/15/vasyttaako-nukutko-huonosti-vastaa-kyselyyn

    • Anonyymi

      Olen ihmetellyt samaa asiaa. Nyt vaikuttaa siltä, että en saa aikaiseksi enempää tässäkään asiassa. Toki voin soittaa poliisille tai jonnekin muualle!

      • Anonyymi

        Soita neiti ajalle ja varaa aika heti.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4965
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3144
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe