Olen opiskelija ja yleensä tulee syötyä riisiä ja niitä marinoituja broileri suikaleita. Viime vuonna laitoin yleensä kastikkeeksi sellaista valmista valkosipuli kastiketta muovipullosta(en muista nimeä). Aloin miettimään että liekkö nuo valmis kastikkeet oikein terveellisiä. Eli olisiko mitään helppoa kastike reseptiä? Ei oikein maistu kuivana kana ja riisi niin olisi hyvä olla hiukan jotakin kostuketta siinä. En tiedä onko tuokaan nyt halvin ruoka, mutta ihan ok.
Broilerin fileesuikaleille kastike.
10
3946
Vastaukset
- .
Tein joskus näin broilerin rintaleikkeistä, marinoimattomia. Irrotin lihan, paloittelin.
Paistoin pannulla, lisäsin sipulin, kun on kypsää, pippurimaustetta, paprikajauhetta, currya, sitten kermaa, keitetään vähän kokoon.
Pasta Tagliatelle.
Joskus lorautin hieman Amontilladoa.
Ehkä marinoituun sopisi joku valmis tomaattipohjainen kastike. Pirkka? - ,,,
Laitat lasin pohjalle pari lusikallista terveellistä graham-jauhoa ja 2dl vettä, sekoitat hyvin ja kaadat pienen siivilän läpi paistinpannulle paistettujen kanansuikaleiden, sipulin, vihannessuikaleiden ym. sekaan. Voi maustaa esim. curry-jauheella ja suolalla tai soijakastikkeella, tai jos valkosipulikastiketta haluaa niin puristat runsaasti valkosipulia sekaan.
-
curry kuuluu paistaa jo pannulla, pikku vinkki
- aasiassa toisinpäin
kirjoitti:
curry kuuluu paistaa jo pannulla, pikku vinkki
Anthony Bourdain thaimaa-jaksossa jossa curryjauhetta käytettiin äyriäiskastikkeeseen, tehtiin juuri toisinpäin. Eli kookosmaito ensin, ja vasta sen jälkeen currytahnaa ja lisäksi curryjauhetta, annetaan vielä hautua 10min ja on valmista.
Suomalaiset käristävät kurrinsa ensin tulikuumalla pannulla että aromit haihtuisivat pois eikä tule liian mausteista. Aromit säilyttääkseen kannattaa lisätä jauhe juuri ennen viimeistä haudutusta kuten aasiassa tehdään.
- 54