Olen opiskelija ja yleensä tulee syötyä riisiä ja niitä marinoituja broileri suikaleita. Viime vuonna laitoin yleensä kastikkeeksi sellaista valmista valkosipuli kastiketta muovipullosta(en muista nimeä). Aloin miettimään että liekkö nuo valmis kastikkeet oikein terveellisiä. Eli olisiko mitään helppoa kastike reseptiä? Ei oikein maistu kuivana kana ja riisi niin olisi hyvä olla hiukan jotakin kostuketta siinä. En tiedä onko tuokaan nyt halvin ruoka, mutta ihan ok.
Broilerin fileesuikaleille kastike.
10
3946
Vastaukset
- .
Tein joskus näin broilerin rintaleikkeistä, marinoimattomia. Irrotin lihan, paloittelin.
Paistoin pannulla, lisäsin sipulin, kun on kypsää, pippurimaustetta, paprikajauhetta, currya, sitten kermaa, keitetään vähän kokoon.
Pasta Tagliatelle.
Joskus lorautin hieman Amontilladoa.
Ehkä marinoituun sopisi joku valmis tomaattipohjainen kastike. Pirkka? - ,,,
Laitat lasin pohjalle pari lusikallista terveellistä graham-jauhoa ja 2dl vettä, sekoitat hyvin ja kaadat pienen siivilän läpi paistinpannulle paistettujen kanansuikaleiden, sipulin, vihannessuikaleiden ym. sekaan. Voi maustaa esim. curry-jauheella ja suolalla tai soijakastikkeella, tai jos valkosipulikastiketta haluaa niin puristat runsaasti valkosipulia sekaan.
-
curry kuuluu paistaa jo pannulla, pikku vinkki
- aasiassa toisinpäin
kirjoitti:
curry kuuluu paistaa jo pannulla, pikku vinkki
Anthony Bourdain thaimaa-jaksossa jossa curryjauhetta käytettiin äyriäiskastikkeeseen, tehtiin juuri toisinpäin. Eli kookosmaito ensin, ja vasta sen jälkeen currytahnaa ja lisäksi curryjauhetta, annetaan vielä hautua 10min ja on valmista.
Suomalaiset käristävät kurrinsa ensin tulikuumalla pannulla että aromit haihtuisivat pois eikä tule liian mausteista. Aromit säilyttääkseen kannattaa lisätä jauhe juuri ennen viimeistä haudutusta kuten aasiassa tehdään.
- 54
Olen useasti tehnyt "pikaruokaa" ruskistamalla suikaleet (joskus marinoidut, mutta useimmiten itse maustetut), lisäämällä joukkoon tilkan vettä ja esim. pehmeää vuohenjuustoa, esikypsennettyjä kasviksia, kuten porkkanaa, papuja, maissia. Riisi voi olla lisukkeena, meillä usein riittää ne kasvikset. Vuohenjuuston voi korvata millä tahansa maustejuustolla; kuten mustapippuri, tomaatti-basilika, valkosipuli. Ihan maun mukaan. Lopuksi loraus ruokakermaa, maun tarkistus. Kanafondia voi laittaa tilkan veden lisäämisen yhteydessä.
Samalla idealla tulee myös kivoja kastikepohjia kalasuikaleista ja niiden seurana sopii sitten jo perunakin lisukkeena. - monta ketaa kokeillu
muistaakseni Pirkka oriental-kastike. Ruskistaa vain broilerisuikaleet ja lisää tuon kastikkeen. Riisin kanssa on hyvää...
- Kanaa sen olla pitää
Itse yritän välttää noita marinoituja broilerin filesuikaleita, koska niissä on lisäaineita. Se onko ne vaarallisia riippuu vähän mihin uskoo. Toiset sanoo, että ei niistä ole haittaa ja toiset pitää haitallisina. Mun mielipide on, että mitä niitä nyt turhaan syömään ku voi olla ilmankin :) Sitä paitsi, kun itse maustaa niin ruuan maku ei oo aina samanlainen vaan sitä voi vaihdella ja se varmaan vaihteleekin ihan luonnollisesti.
Tuolla on yksi helppo resepti:
http://greatrecipetips.blogspot.com/2010/10/chicken-sauce.html- soossit
Itse laitan filesuikaleen lisäksi silputtua sipulia ja paprikaa, ruokakermaa ja reilusti aurajuustoa.
Mausteena currya, chiliä yms. Kyllä tulee hyvää, hulluhan noita filesuikaleita pelkilteen popsii :) - sekaan
soossit kirjoitti:
Itse laitan filesuikaleen lisäksi silputtua sipulia ja paprikaa, ruokakermaa ja reilusti aurajuustoa.
Mausteena currya, chiliä yms. Kyllä tulee hyvää, hulluhan noita filesuikaleita pelkilteen popsii :)Hyvää kastiketta saat vaikket laittaisi mitään muuta kun 2 dl kermaa paistamiesi marinoitujen suikaleiden päälle. Annat kiehua hetken ja syöt pastan tai perunoiden kanssa. Maistelemalla voit kokeilla kaipaako muita mausteita. Meillä ainakin tykätään esim valkosipuli tai hunajamarinoiduista broilerin filesuikaleista ihan pelkän kerman kanssa eikä tarvitse edes suurustaa jauhoilla.
Suurusteen ja nesteen määrästä riippuen voit päättää onko lopputulos joku näistä kolmesta.
Jos et halua ihan sitä perinteistä suikaleet pannuun ja kermaa päälle- versiota niin tässä ohje jota
täällä on tykätty tehdä
sipuli kuullotettuna, päälle ripaus curryä
broilerin suikaleita-- ruskista hetki sipulin joukossa
puolikarkeaa vehnäjauhoa; ripota pinnalle, hämmennä, suurusta vedellä
kanaliemikuutio, lisää joukkoon
punainen paprikan puolikas silputtuna
1-2 kiinteää omenaa (tässä tapauksessa talviomena) pienittynä
hillosipuleita
veitsenkärjellinen valkosipulimurskaa
pippurisekoitusta
pieni ripaus kardemummaa
Anna hautua keiton / kastikkeen hyvä tovi, siihen saakka kunnes kana on ihan varmasti pehmeää.
Ei haittaa vaikka se hieman hajoaa. Omenan kypsyys "ratkaisee" kun systeemi on valmis.
Jos käytät keittona- päälle voi laittaa smetanaa, jos kastikkeena, niin se ei välttämättä tarvitse mitään
paitsi sen riisin. Mielestäni kana ja peruna eivät liittoudu keskenään, ennemmin vaikka nuudeleita tai
pastaa. Kokeilemalla sen tietää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663185
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262233Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681829Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251677Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161391- 281351
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61246Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281220Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101167Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631137