Rahka-maitovaahtoherkku

laihduttaja/herkuttelija

Haluan myös tällä palstalla kertoa herkusta, jota syön lähes päivittäin ja vielä niin paljon, ettei enempää enää voisi !

1 dl rasvatonta maitoa vatkataan vaahdoksi
2 rkl rahkaa vatkataan sekaan
maun mukaan makeutusjauhetta
0,5 prk Piltti-hed.sosetta ( tai jotain muuta makua antamaan )

Kannattaa vatkata "kovaksi" vaahdoksi, on sillä tavoin parempaa. Tuosta määrästä tulee tosi paljon vaahtoa, enempää ei kerralla jaksaisi syödä ! Sitten herkuttelemaan !

4

3254

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

Hyvän kuuloista mutta vähän epäilyttää tuo rasvaton maito. Vaahtoutuuko rasvaton maito muka edes? Miten kauan pitää vatkata? Ja jos vaahtoutuu niin pysyykö se vaahtona?

• kokeillut

no itse olen kerran maitovaahtoa tehnyt, sauvasekottimella kyllä se aika nopeesti vaahtoutui, tosin ei kestä kasassa kovin kauaa.. hei on muuten rasvatonta maitoa jääkaapissa, pitäsköhän kokeilla =)

• laihduttaja

Kyllä se rasvaton maito vaahtoutuu, vieläpä ehkä nopeammin, kuin kerma. Vatkaa ihan tavallisella sähkövatkaimella. Kun vaahto on "kunnollista", lisää makeutusjauhe ja vatkaa edelleen. Lopuksi vatkaa rahka ja sitten se hed.sose sekaan.

Kannattaa vatkata kuitenkin niin kauan, että vaahdosta tulee kovaa, eli että esim.lusikka "seisoo" vaahdossa. Tuollainen vaahto kestää melko hyvin. Luulisin, että sitä voi käyttää täytekakkuihin ja kääretorttuihin täytteeksi ja koristeeksi. Mutta parasta se on heti SYÖTYNÄ SELLAISENAAN. Kun vaihtelee eri soseita, saa erimakuisia vaahtoja. Olen joskus kokeillut maustaa vaahdon liköörillä (n.2 rkl),sekin on vaihteeksi hyvää.

• nam nam

kokeilin tota maito vaahto juttuu, oli muuten tosi hyvää ja kun tietää että ei ole lihottavaa... itse kokeilin persikkaa joukkoon, nam!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      42
      2126
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      171
      1893
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1310
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1150
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      942
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      889
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      839
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      43
      836
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      772
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      691
    Aihe