Hei!
Saattaapi olla tyhmä kysymys, mutta voiko 7kk lapselle antaa jo tämän kesän uutta perunaa, vai joko se luokitellaan vanhaksi perunaksi?
uusi vai vanha peruna
5
917
Vastaukset
- maumou
Nyt sitä kutsutaan kesäperunaksi :) Voihan sitä antaa, käsittääkseni kiellettyjä ovat ihan pikkuiset uudet perunat..kai sisältämänsä solaniinin vuoksi.
- Saa vauvalle
antaa uusia perunoitakin, mutta ihan ne ensimmäiset pienet sormenpään kokoiset on "kiellettyjen listalla"..
- syömään
neuvolassa kyselin asiaa ja sanoivat että pieniä perunoita ei mielellään syötäväksi kenellekkään.
ja kunhan perunassa kuori joka ei helpolla irtoa niin voi syödä.
nyt perunat jo niin isoja että voi syödä hyvillä mielin :)- juyfkfg
kiitos sinulle tiedosta. Potut porisemaan siis :).
Ihanaa syksyä sinulle! - jkeiaidskjsf
juyfkfg kirjoitti:
kiitos sinulle tiedosta. Potut porisemaan siis :).
Ihanaa syksyä sinulle!Olen vuosien varrella seurannut naapurin perunanviljelijää sen verran että ostan nykyään vain luomuperunaa. Sen verran ahkerasti on myrkytyksiä tehty. Sama juttu mansikassakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925288
- 564121
- 252229
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282078Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161815- 151464
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281280Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201066T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431001- 211000