Uskaltaako kukaan enää nykypäivänä "lainata" autoaan kaapeleilla käynnistämiseen? Onko kenelläkään enää sellaisia romuja, mitkä tuohon hommaan kävisivät?
Akkukaapeleilla käynnistäminen
9
1096
Vastaukset
- kpg1
mutta ei ole enää sellaisia romuja, jotka tarviisi lisävirtaa...
Jos on pakko, niin laittaa miinus kaapelin auton runkoon (ei napaan).- 1+1
En kyl usko että kukaan napaansa alkais niitä kaapeleita sörkkimään
- Virtasen vaimo
Millä perusteella runkoon miinus. Kuinkahan oikein on? Hmm.
Virtasen vaimo kirjoitti:
Millä perusteella runkoon miinus. Kuinkahan oikein on? Hmm.
Eipä sillä käytännössä ole väliä, pannaanko runkoon vai
napaan. Yleensä tuo kaapeleilla käynnistys tapahtuu hyvin
tuulettuvassa ulkotilassa ja näin ollen ei tarvitse pelätä
akun lentämistä taivaan tuuliin kytkentähetkellä syntyvästä
sähkökipinästä purkautuneen akun latauksen yhteydessä
suurella virralla syntyvien kaasujen takia. Tuossa viimeisen
johdonpään yhdistämisessä se kipuna syntyy jos on syntyäkseen,
yleensä aina vähän räppää.
- 11
Monella nykyään niitä uusia romuja jotka tarvitsisivat lisävirtaa.
Monta muutakin vikaa niissä, onneksi ymmärrän ajella -90 lukusilla autoilla. - kiki.
Koska nykypäivän autot (palstan mukaan) tietää "jaahas nyt tuo jännitepiikki ja jänniteen muuntelu tulee toisesta autosta, hajontan mun 1000-3000€ (riippuen tarinan krtojasta) arvoisen keskusyksikön"
Eli älä suotta, kyllä se auto sen "haistaa" mistä sähkö tulee, ois vaan kiva tietää miten.... - frangröbbä
uskaltaa,viime torstaina just annoin yhdelle tytölle virtaa kun oli jättänyt valot päälle ja akku tyhjentynyt,eikä voinut vetää tai työntää käymään kun oli automaattilaatikolla
- Täpinä.
Miksi ei uskoltaisi? Kun virtaa antavan auton moottori käy
ja sen akun rinalle tökätään käynnistettävän auton vajaa akku,
ei siinä synny mitään sellaisia virtapiikkejä, jotka vaurioittaisivat
virran antajaa.
Enempi on huolia sillä virran vastaanottajalla. Esim. jos yrittää
"väkisin" startata vajaalla akulla, niin on asiaa sen jälkeen varikolle
poistamaan vikakoodit. Kun akkujännite laskee tarpeeksi, niin
syväpurkauksen estämiseksi tietsikka tiputtelee ns. tarpeettomia
kuormia pois ja se näkyy auton käynnistyttyä vikahälytyksinä,
lamppuja palaa siellä sun täällä kojelaudassa.
Eli kannattaa jättää se viimeinen käynnistysyritys tekemättä, jolloin
starttimoottori ei enää inahdakkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75670
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11491ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m152437Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30397- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372