Akkukaapeleilla käynnistäminen

ardd

Uskaltaako kukaan enää nykypäivänä "lainata" autoaan kaapeleilla käynnistämiseen? Onko kenelläkään enää sellaisia romuja, mitkä tuohon hommaan kävisivät?

9

1096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kpg1

      mutta ei ole enää sellaisia romuja, jotka tarviisi lisävirtaa...

      Jos on pakko, niin laittaa miinus kaapelin auton runkoon (ei napaan).

      • 1+1

        En kyl usko että kukaan napaansa alkais niitä kaapeleita sörkkimään


      • Virtasen vaimo

        Millä perusteella runkoon miinus. Kuinkahan oikein on? Hmm.


      • Virtasen vaimo kirjoitti:

        Millä perusteella runkoon miinus. Kuinkahan oikein on? Hmm.

        Eipä sillä käytännössä ole väliä, pannaanko runkoon vai
        napaan. Yleensä tuo kaapeleilla käynnistys tapahtuu hyvin
        tuulettuvassa ulkotilassa ja näin ollen ei tarvitse pelätä
        akun lentämistä taivaan tuuliin kytkentähetkellä syntyvästä
        sähkökipinästä purkautuneen akun latauksen yhteydessä
        suurella virralla syntyvien kaasujen takia. Tuossa viimeisen
        johdonpään yhdistämisessä se kipuna syntyy jos on syntyäkseen,
        yleensä aina vähän räppää.


    • 11

      Monella nykyään niitä uusia romuja jotka tarvitsisivat lisävirtaa.
      Monta muutakin vikaa niissä, onneksi ymmärrän ajella -90 lukusilla autoilla.

    • kiki.

      Koska nykypäivän autot (palstan mukaan) tietää "jaahas nyt tuo jännitepiikki ja jänniteen muuntelu tulee toisesta autosta, hajontan mun 1000-3000€ (riippuen tarinan krtojasta) arvoisen keskusyksikön"

      Eli älä suotta, kyllä se auto sen "haistaa" mistä sähkö tulee, ois vaan kiva tietää miten....

    • frangröbbä

      uskaltaa,viime torstaina just annoin yhdelle tytölle virtaa kun oli jättänyt valot päälle ja akku tyhjentynyt,eikä voinut vetää tai työntää käymään kun oli automaattilaatikolla

    • Täpinä.

      Miksi ei uskoltaisi? Kun virtaa antavan auton moottori käy
      ja sen akun rinalle tökätään käynnistettävän auton vajaa akku,
      ei siinä synny mitään sellaisia virtapiikkejä, jotka vaurioittaisivat
      virran antajaa.

      Enempi on huolia sillä virran vastaanottajalla. Esim. jos yrittää
      "väkisin" startata vajaalla akulla, niin on asiaa sen jälkeen varikolle
      poistamaan vikakoodit. Kun akkujännite laskee tarpeeksi, niin
      syväpurkauksen estämiseksi tietsikka tiputtelee ns. tarpeettomia
      kuormia pois ja se näkyy auton käynnistyttyä vikahälytyksinä,
      lamppuja palaa siellä sun täällä kojelaudassa.

      Eli kannattaa jättää se viimeinen käynnistysyritys tekemättä, jolloin
      starttimoottori ei enää inahdakkaan.

      • Tunnustan tuon kirjoituksen omakseni, en vaan tullut kirjautuneeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe