Jeesuksen Jumalaksi

ekivaari

sanojien väitteet on helppo kumota sillä perusteella, kun ne ovat Raamatun kontekstin kokonaisilmoitusta vastaan, ja jos ajattelematta hyväksyisin epämääräiset esitykset, minun pitäisi hylätä silloin Jeesuksen oma opetus että - I s ä - y k s i n - on - t o t i n e n - J u m a l a -, [Joh.17:3] sillä Te opetatte kolminaisuusoppia, että Isä yksin ei ole totinen Jumala, vaan ainoastaan Pojan ja P.H;n. kanssa on Jumala. Isä Jumala on "kaikki kaikissa", eikä vain kolmessa persoonassa;

1. Kor. 12:6
"ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka KAIKKI KAIKISSA vaikuttaa, on sama."

1. Kor. 15:28
"Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse POIKAKIN ALISTETAAN sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi KAIKKI KAIKISSA."

Mistä kohti U.T;sta löydätte autuuden vaatimusta että Jeesuksen uskominen Jumalan pojaksi ei riitä pelastukseksemme, vaan ehdottomasti pitää uskoa Jeesus Jumalaksi? Tämä vaatimuksenne sotii kymmeniä sellaisia raamatunilmoituksia vastaan, jotka vakuuttavat, että "joka uskoo Jeesuksen Jumalan pojaksi, hänellä on iankaikkinen elämä",

1. Joh. 4:15
"Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

1. Joh. 5:5
"Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

Sanon tämän suoraan että, lisävaatimuksillanne olette vääryyden asialla ja pelkkiä pöyhkeitä riidanrakentajia kolminaisuusopin vaatimuksinenne!

´

44

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esittää vastalauseita Raamatusta lainaamiani totuuksia vastaan!

´

• ensimmäinen...

Vuonna 197 tai 198 ensimmäinen latinaksi kirjoittanut kirkkoisä
        Tertullianus kirjoitti Apologeticum- (Puolustus) nimisen teoksen,
        jonka sisältä löytyy myös seuraavaa tekstiä.

Kristusta tarkoittaen Tertullianus kirjoitti:

"Olemme sanoneet, että hän on lähtenyt Jumalasta, ja että hänestä
        lähteneenä hän on syntynyt ja että hän siksi on Jumalan Poika ja
        että häntä sanotaan Jumalaksi olemuksen ykseyden vuoksi, sillä
        myös Jumala on Henki. ... Niin on myös se, mikä on Jumalasta
        lähtenyt, Jumala ja Jumalan Poika, ja molemmat ovat yksi. Niin on
        Henki lähtenyt Hengestä ja Jumala Jumalasta, suuruudeltaan ja
        luvultaan, mutta ei olemukseltaan toisena, eikä se ole etääntynyt
        alkuperästään, vaan astunut siitä esiin. Tämä Jumalan säde siis on,
        kuten on aiemmin kerta kerran jälkeen ennustettu, laskeutunut
        erääseen neitsyeen ja tullut hänen kohdussaan lihaksi, syntynyt
        ihmiseksi, joka on kiinteästi yhdistynyt Jumalaan. Hengen ohjaama
        liha sai ravintoa, varttui, puhui, opetti ja toimi - ja oli Kristus. ..."

(Juha Pihkalan käännös hänen Tertullianus- kirjastaan).

Tertullianuksen mukaan `lähteminen Jumalasta´ merkitsee sitä,
        että hän joka on lähtenyt Jumalasta on Jumalasta `syntynyt´.

Jumalasta syntynyt on `Jumalan Poika´ ja siksi Jumalan Poikaa
        itseäänkin myös `sanotaan Jumalaksi, olemuksen ykseyden vuoksi´.

Aivan sama oppi löytyy myös heprealaiskirjeestä:

"Poika on Jumalan kirkkauden säteily ja hänen olemuksensa
        kuva, ja hän ylläpitää kaikkea sanansa voimalla. Toimitettuaan
        puhdistuksen synneistä hän on istuutunut Majesteetin oikealle
        puolelle korkeuksissa." (Hepr. 1:3).

Mitä merkitsee se, että Poika on `Jumalan kirkkauden säteily´,
        siihen vastaa seuraava kohta:

"Jumala joka sanoi: `Loistakoon valo pimeydestä´, valaisi
        sydämemme, niin että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen
        kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoilta, levittäisi
        valoaan." (2 Kor. 4:6).

Jumalan kirkkaus ei siis vain ´heijastu´ (kuten peilistä) Kristuksen
        kasvoilta, vaan nimenomaan `loistaa´ Kristuksen kasvoilta.

Heprealaiskirjeeseen palataksemme, saimme lukea myös, että
        "Poika on ... hänen olemuksensa kuva", eli Isän Jumalan olemuksen
        kuva.

Tätä selventää seuraava teksti:

"Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei katsonut oikeudekseen
        olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon.
        Hän tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olemukseltaan
        sellaiseksi kuin ihminen." (Fil. 2: 6-7).

Kun jälleen palaamme heprealaiskirjeeseen, havaitsemme, että
        itse Isä Jumala on nimittänyt Poikaansa Jumalaksi:

"Enkeleistä hän sanoo: `Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa
        tulenliekiksi´, mutta Pojasta: `Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy
        aina ja iankaikkisesti, sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
        Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta. Sen tähden Jumala,
        sinun Jumalasi on voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin kumppaneitasi."
        (Hepr. 1: 7 - 9).

Jumalaa tarkoittaa myös seuraava heprealaiskirjeen lainaus, jonka
        kirjoittaja myös soveltaa Jeesusta tarkoittavaksi:

"Sinä, Herra, olet alussa perustanut maan, ja sinun kättesi tekoja
        ovat taivaat. Ne katoavat mutta sinä pysyt. Ne kaikki vanhenevat
        kuin vaate. Sinä käärit ne kokoon kuin viitan, niin kuin vaatteen, ja
        ne muuttuvat. Mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu."
        (Hepr. 1: 10 - 12).

Tässä kirjoittaja lainaa Vanhaa testamenttia Septuagintan mukaan,
        (Ps. 102: 26 -28) ja siinä Septuagintassa esiintyvä kreikankielinen
        sana Κυριος tarkoittaa ilman pienintäkään epäilystä tetragrammia
        JHWH, eli Jahvea.

Heprealaiskirjeen tekstin kirjoittaja kertoo tuon Psalmin sisällön
        tarkoittavan Jeesusta, Jumalan Poikaa.

Masoreettisessa heprean nykytekstissä ei esiinny kyseisen Psalmin
        jakeessa 26 tetragrammia, mutta sen sijaan jakeessa 25 ilmaistaan
        puhuteltavan Jumalaa:

"Minä sanon: `Jumalani, älä tempaa minua pois kesken ikääni; sinun
        vuotesi kestävät suvusta sukuun. Muinoin sinä perustit maan, ja taivaat
        ovat sinun käsialasi. Ne katoavat mutta sinä pysyt, ne vanhenevat
        kaikki kuin vaate; sinä muutat ne, niinkuin vaatteet muutetaan, ja ne
        muuttuvat. Mutta sinä pysyt samana, eivätkä sinun vuotesi lopu."

Heprealaiskirjeen kirjoittaja siis kertoo meille, että se Jumala ja
        Herra, joka `muinoin perusti maan´ ja jonka `kätten tekoja ovat
        myös taivaat´, se Jumala ja Herra oli meidän Herramme Jeesus,
        Isän Jumalan Poika.

Edelleen siis pysyy totena seuraava teksti:

"Ei kenelläkään, joka menee edemmäksi, eikä pysy Kristuksen
        opissa, ole Jumalaa. Joka pysyy siinä opissa, hänellä on sekä
        Isä että Poika." (2 Joh. 9).

Johannes siis ilman epäilystä tarkoittaa sanoillaan `hänellä on sekä
        Isä että Poika´ sitä, että Kristuksen opissa pysyvän tulee tunnustaa
        Isän Jumalan lisäksi myös Jumalan Poika olemukseltaan Jumalaksi.

• Joh.9: 35-38. "< Ja Jeesus sai kulla heidän ajaneen hänet ulos, (lue edellisetkin jakeet, kontekstin vuoksi) ja hänet tavatessaan sanoi hänelle: Uskotko sinä Jumalan Poikaan?
      36. Hän vastasi ja sanoi: Herra, kuka on hän on, että minä häneen sukoisin?
      37. Jeesus sanoi henelle: Sinä olet nähnyt hänet, ja hän on se, joka sinun kanssasi puhuu.
      38. Niin hän sanoi: Herra minä uskon; ja hän KUMARTAEN RUKOILI HÄNTÄ." =Jeesusta.

* Jeesus otti vastaan rukouksen ja vain Jumalaa rukoillaan. Miksi Jeesus ei valsitanut häntä, ettei Hän ole itse Jumala, vaan Poika ainoastaan? Vaan hyväksyi ja otti rukouksen itselleen, koska on Jumala. Lue seuraavatkin jakeet, "kontekstin" vuoksi!

• jakeista ei mene niinkuin olit kirjoittanut.
        Ei pidä muutella Raamatun jakeita.

Siinä ei myöskään puhuta Jumalaan uskomisesta vaan Jumalan Poikaan uskomisesta.

Siellähän se lukee "Jumalan Poika".

• ole tuttu asia tämä Jeesuksen opetus?:

Joh. 14:10
        "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."

Sokeana syntynyt mies kumarsi Jeesuksessa olevaa Isää, joka tekee ihmeteot!

´

• on teksti

>>> Miksi Jeesus ei valsitanut häntä, ettei Hän ole itse Jumala, vaan Poika ainoastaan?

• on teksti kirjoitti:

>>> Miksi Jeesus ei valsitanut häntä, ettei Hän ole itse Jumala, vaan Poika ainoastaan?

Niin, seuraappa täällä keskusteluja ja huomioi, miten monet mieltävät Jeesuksen Kristuksen pilkaamiseksi, jos uskoo Jeesuksen " vain" Jumalan Pojaksi. Todellisesti Jumalan aivoitus ja todistus Pojastaan tulee kolminaisuusopissa pilkan kohteeksi. Pilkka ja halveksunta niitä ihmisiä kohtaan,- jotka uskovat Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi, niin todellisuudessa kohdentuu Jumalaan. Onhan Jumala näiden aivoitusten takana.

• ekivaari kirjoitti:

ole tuttu asia tämä Jeesuksen opetus?:

"Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."

´

Onko sinulle tuttu asia tämä Jeesuksen opetus?:

"Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen." [Joh. 5:30]

´

• ekivaari kirjoitti:

ole tuttu asia tämä Jeesuksen opetus?:

´

sokeana syntynyt rukoili Jeesusta, Jeesushan sanoi, hän on se, joka sinun kanssasi puhuu. Sokea puhui Jeesukselle, kumarsi ja rukoili Jeesusta, ei hän voinut sellaista ajatella, että kun hän rukoilee Jeesusta, että hän rukoilisikin Isää. Jeesus otti rukouksen vastaan, koska on Isän kanssa samanarvoinen, ellei olisi, Hän olisi kyllä ilmaissut asemansa, eikä ottanut Isän kunniaa itselleen. Älä järkeile ekivaari, vaan usko mitä on kirjoitettu, sun oma viisautes sekoittaa sinut, ja Raamatun totuudet latistuu oman ymmärryksesi tasolle.

• on teksti kirjoitti:

että Jeesus on vain poika, niinkuin ekivaari väittää, ja kirjoittaakin poika , pienellä peellä! Se on halveksuntaa ja Jeesuksen alentamista luodun ihmisen tasolle, ja niihän te uskottekin. Väitätte, että Jeesus on syntinen, miksi te olette niin moninaamaisia, nyt ollaan taas niin kunnioittamassa Jeesusta Jumalan Poikana, kun ette kuitenkaan usko, että Hän on Jumalan Poika, vaan Joosefin poika, olette läpeensä kieroa porukkaa.

"Joh. 5:23
        että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt. "
        * Te ette kunnioita Poikaa, niinkuin Isää, jos kunnioittaistte, uskoisitte Jeesuksen Jumalan Pojaksi, ette Joosefin pojaksi.

• Jeesuksen valta
        Mohikaani_27 kirjoitti:

sokeana syntynyt rukoili Jeesusta, Jeesushan sanoi, hän on se, joka sinun kanssasi puhuu. Sokea puhui Jeesukselle, kumarsi ja rukoili Jeesusta, ei hän voinut sellaista ajatella, että kun hän rukoilee Jeesusta, että hän rukoilisikin Isää. Jeesus otti rukouksen vastaan, koska on Isän kanssa samanarvoinen, ellei olisi, Hän olisi kyllä ilmaissut asemansa, eikä ottanut Isän kunniaa itselleen. Älä järkeile ekivaari, vaan usko mitä on kirjoitettu, sun oma viisautes sekoittaa sinut, ja Raamatun totuudet latistuu oman ymmärryksesi tasolle.

13. Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14. Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.
        Daniel 7.

Jeesuksen valta.

1. Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
        2. koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
        Johannes 17.

Jeesus ja Jumala pitää tuntea.

3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
        Johannes 17.

Jeesuksen voima.

9 että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
        2. Kororinttolaisille 12

• *___*
        Mohikaani_27 kirjoitti:

että Jeesus on vain poika, niinkuin ekivaari väittää, ja kirjoittaakin poika , pienellä peellä! Se on halveksuntaa ja Jeesuksen alentamista luodun ihmisen tasolle, ja niihän te uskottekin. Väitätte, että Jeesus on syntinen, miksi te olette niin moninaamaisia, nyt ollaan taas niin kunnioittamassa Jeesusta Jumalan Poikana, kun ette kuitenkaan usko, että Hän on Jumalan Poika, vaan Joosefin poika, olette läpeensä kieroa porukkaa.

että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt. "
        * Te ette kunnioita Poikaa, niinkuin Isää, jos kunnioittaistte, uskoisitte Jeesuksen Jumalan Pojaksi, ette Joosefin pojaksi.

mukaan alusta loppuun Jeesus on Jumalan esikoispoika. Miksi häntä pitää kutsua jumalaksi, sillä vain Isä on Jumala.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

ihmetekonsa omassa nimessään vai Isän nimessä?

Joh. 5:43
        "Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan."

Joh. 10:25
        "Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta."

Joh. 5:30
        "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

Joh. 8:28
        "Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut."

Kun sinäkin, Mohikaani, ylennät lihan mukaan tuntemasi Ihmisen pojan Hengen mukaan tunnetuksi Jumalan pojaksi, niin pääset oikeaan ymmärrykseen! [2.Kor.5:16]

´

• *____*
        Mohikaani_27 kirjoitti:

luonnollinen käyttäytyminen ylempänä olevaa kohtaan ilmenee kumarruksena vielä tänäpäivänäkin. Sokea tiesi Jeesuksella olevan voimaa parantaa ja siksi hän käyttäytyi nöyrästi anoen parannusta. Isä oli antanut pojalleen vallan parantaa sairaita. Jos Isä ei olisi antanut valtaa, ei Jeesus olisi voinut parantaa ketään. Jeesus ei ollut samanarvoinen Isän kanssa. Jos olisi ollut, niin ei Isän olisi tarvinnut antaa pojalle erikseen valtaa, koska hänellä olisi ollut valta itsessään.

• nimessä tehdyt
        ekivaari kirjoitti:

"Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan."

"Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta."

"En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

"Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut."

Kun sinäkin, Mohikaani, ylennät lihan mukaan tuntemasi Ihmisen pojan Hengen mukaan tunnetuksi Jumalan pojaksi, niin pääset oikeaan ymmärrykseen! [2.Kor.5:16]

´

teot todistavat Jeesuksesta. Jeesus ylensi itsensä Jumalaksi.

• Mohikaani_27: "Miksi Jeesus ei valistanut häntä, ettei Hän ole itse Jumala, vaan Poika ainoastaan? Vaan hyväksyi ja otti rukouksen itselleen, koska on Jumala".
        --
        Joh.9:35-38 voimme verrata Tuomaksen uskontunnustukseen.
        Jos Tuomas piti Jeesusta vain luotuna "pikkujumalana" (Jh 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani"), niin hän olisi syyllistynyt 1. käskyn rikkomiseen.
        Kun ihminen turvaa johonkin luotuun oikean Jumalan sijasta, hänen turvautumisensa on epäjumalan palvelua.

Matt. 4:10
        ” Herraa, sinun Jumalaasi, tulee sinun kumartaa ja häntä ainoata palvella”.

Room. 1:22-23
        ” Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi”.

Jes. 42:8
        ” Minä olen Herra, se on minun nimeni. Minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille”.

• ekivaari kirjoitti:

´

antaman todistuksen kautta, että Jeesus on Jumalan POIKA, "ei ihmisen poika", niinkuin sinä halvennat Jumalan Pojan jo kirjoitustyylilläsi mahdollismman pieneksi, ja se ilamisee sinun perimmäistä ajattelua Jeesuskesta, Hän on sinulle ainoastaan syntisen ihmisen siittämä syntinen tavallinen ihminen, joka vasta ylösnousemuskessa saisi Jumalan Pojan arvon, eikä silloinkaan Jumalan vertaisuutta?
        * Hän on Ihmisen Poika, koska on täydellinen Ihminen, ihmisenä. Jumalan Poikana Hän on tosi Jumala, kummassakin persoonassaan täydellinen, ei osittain jompaakumpaa, vaan on täydellinen Ihmisen Poika, ja täydedellinen Jumala Jumalan Pojan ominaisuudessaan.

* Miten tuo 2Kor.5:16, sopii mitenkään Jeesuksen Jumaluuteen tai ei jumaluuteen? Apostolit tunsivat Jeesuksen myös lihan mukaan, hehän elivät Jeesuksen opetuslapsina Jeesuksen rinnalla, ja tunsivat Hänet Ihmisen Poikana.
        * Nyt heille ei enää ollut niin tärkeää se, että olivat tunteneet Hänet lihansa päivinä, vaan nyt he tunsivat Jeesuksen Jumalan Poikana, heidän syntiensä edestä kuolleena ja ylösnouseena Vapahtajana, taivaaseen takaisin astuneena kirkastettuna Jumalan Poikana=Jumalana. Ja tämä Hengen mukaan ja Hengen kautta tunteminen oli nyt tärkeintä, ja vielä Hänet ristiinnaulittuna Vapahtajanaan. Lue kontekstin takia myös 14,15, jakeet, ja vaikka koko luku, yksi jae ei voi mitään oppia rakentaa, paitsi teille Sanan kieroon vääntäjille!
        * Jumala todisti Jeesusken Jumalan Pojaksi herättäessään Hänet kuolleista, ja Hengessä vahvistettiin Jeesusken asema Jumalan edessä, eli Jeesusken jumaluus ja jolle anneettiin kaikki valta.
        * Hän oli Jumalan Poika jo kuollessaan ristillä, ja nousi ylös kuolleista ruumiillisesti, ja astui siinä ylösnousemus ruumissaan ylös taivaisiin, ja istui Jumalan valtaistuimen keskelle, ollen näin täysin Jumala kirkkauden ja kunnian ansainnut jo syntyperänsä puolesta, koska oli Isäsätä ja Isässä iäti ollut, nyt otti takaisin oman paikkansa Isän valtaistuimella ja on Isässä Jumalan kanssa yhtä.

• sivseuraaja.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

antaman todistuksen kautta, että Jeesus on Jumalan POIKA, "ei ihmisen poika", niinkuin sinä halvennat Jumalan Pojan jo kirjoitustyylilläsi mahdollismman pieneksi, ja se ilamisee sinun perimmäistä ajattelua Jeesuskesta, Hän on sinulle ainoastaan syntisen ihmisen siittämä syntinen tavallinen ihminen, joka vasta ylösnousemuskessa saisi Jumalan Pojan arvon, eikä silloinkaan Jumalan vertaisuutta?
        * Hän on Ihmisen Poika, koska on täydellinen Ihminen, ihmisenä. Jumalan Poikana Hän on tosi Jumala, kummassakin persoonassaan täydellinen, ei osittain jompaakumpaa, vaan on täydellinen Ihmisen Poika, ja täydedellinen Jumala Jumalan Pojan ominaisuudessaan.

* Miten tuo 2Kor.5:16, sopii mitenkään Jeesuksen Jumaluuteen tai ei jumaluuteen? Apostolit tunsivat Jeesuksen myös lihan mukaan, hehän elivät Jeesuksen opetuslapsina Jeesuksen rinnalla, ja tunsivat Hänet Ihmisen Poikana.
        * Nyt heille ei enää ollut niin tärkeää se, että olivat tunteneet Hänet lihansa päivinä, vaan nyt he tunsivat Jeesuksen Jumalan Poikana, heidän syntiensä edestä kuolleena ja ylösnouseena Vapahtajana, taivaaseen takaisin astuneena kirkastettuna Jumalan Poikana=Jumalana. Ja tämä Hengen mukaan ja Hengen kautta tunteminen oli nyt tärkeintä, ja vielä Hänet ristiinnaulittuna Vapahtajanaan. Lue kontekstin takia myös 14,15, jakeet, ja vaikka koko luku, yksi jae ei voi mitään oppia rakentaa, paitsi teille Sanan kieroon vääntäjille!
        * Jumala todisti Jeesusken Jumalan Pojaksi herättäessään Hänet kuolleista, ja Hengessä vahvistettiin Jeesusken asema Jumalan edessä, eli Jeesusken jumaluus ja jolle anneettiin kaikki valta.
        * Hän oli Jumalan Poika jo kuollessaan ristillä, ja nousi ylös kuolleista ruumiillisesti, ja astui siinä ylösnousemus ruumissaan ylös taivaisiin, ja istui Jumalan valtaistuimen keskelle, ollen näin täysin Jumala kirkkauden ja kunnian ansainnut jo syntyperänsä puolesta, koska oli Isäsätä ja Isässä iäti ollut, nyt otti takaisin oman paikkansa Isän valtaistuimella ja on Isässä Jumalan kanssa yhtä.

pidä uskoa Jeesukseen pelastuakseen. Raamatussa hän ilmoittaa monia kertoja olevansa Jumalan poika, muttei koskaan jumala. Miksi ihmisten pitää olettaa ja tulkita muuta.

että Jeesus Kristus on Ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu:

Roomalaiskirje 1
        4 "pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]

´

• opimmeko mitään
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Älä loukkaa minua ja muita nimittelemällä kieroksi porukaksi. En edes tiedä, mitä porukkaa tarkoitat.
        Olen ollut uskossa jo niin kauan aikaa, että tunnen hänet, johon uskon. Jeesus, Joosefin poika Nasaretista on Ihmisen poika, Jumalan Poika ja minun Herrani. En vähättele häntä, niin kuin sinä teit puhuessasi hänestä muodossa "ainoastaan". Minulle hänen arvonsa Jumalan Poikana on riittävä, jotta kunnioitan häntä niin kuin Isääkin.

Jos emme osaa kunnioittaa saman Isän lapsia, velijiä ja sisaria, emme osaa kunnioittaa ja rakastaa Jumalaakaan, Isäämme, joka on taivaassa. Hän asuu henkensä kautta minussa enkä anna vastaansanomatta kenenkään solvata Hänen uskollisuuttaan minua kohtaan. Jumala on Isäni, koska olen Hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa ja saanut Pyhän Hengen ja kasteen siinä samassa hengessä armolahjoineen.

Mieleeni muistuu eräs varusmiespalvelustaan suorittamassa ollut nuorukainen. Ensimmäisellä lomallaan hän matkusti omaistensa luokse toiseen kaupunkiin. Täydessä junassa joku riidanhaluinen siviili oli töninyt tuon juuri alokasaikansa päättäneen sotilaspukuisen nuoren miehen pois junan penkiltä tarttuen tätä vaatteista kiinni. Sotilasnuorukainen oli vetäissyt häntä kaltoin kohtelevaa suoraan sanottuna "turpiin".
        Hän oli sanonut, että Suomen armeijan sotilaspuku on hänelle niin pyhä, ettei hän anna kenenkään koskea siihen rankaisematta. Itsestään hän ei puhunut, vaan siitä, mitä hän tuossa puvussa edusti.
        Vaunussa olleet siviilit olivat asettuneet varusmiehen puolelle, ja niin riidanhaluinen väistyi ja poika sai pitä paikkansa. Samassa vaunussa ollut siviilipukuinen eversti oli mennyt nuorukaisen luokse, kysynyt tältä nimen ja joukko-osaston - ja pyytänyt saada tarjota kahvit. Kun poika sitten palasi lomilta, häntä odotti kutsu varuskunnan päällikön pakeille. Nuorukaisen ajatukset voi arvata. Hän pelkäsi rangaistusta. Mitä hän sai? Kahden viikon kuntoisuusloman sotilaallisesta käyttäytymisestä!

Mitä tästä opimme?

kirjaimella aloittaminen raamatunkääntäjien lihallista hurskastelua. Vanha testamentin puolella joka kohdassa poika-sana on alkanut pienellä alkukirjaimella:

2. Samuelin kirja 7
        14 "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niin kuin ihmislapsia lyödään;"

Ps. 2:7
        "Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin."

Sama asia Uuteen testamenttiin lainattuna on muutettu poika-sana kapitaalilla alkavaksi, eli kääntäjät ovat käyttäneet pimentynyttä ymmärrystään.

Ap. t. 13:33
        "niin kuin myös toisessa psalmissa on kirjoitettu: 'Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä olen sinut synnyttänyt'."

´

• opimmeko mitään
        ekivaari kirjoitti:

kirjaimella aloittaminen raamatunkääntäjien lihallista hurskastelua. Vanha testamentin puolella joka kohdassa poika-sana on alkanut pienellä alkukirjaimella:

2. Samuelin kirja 7
        14 "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niin kuin ihmislapsia lyödään;"

Ps. 2:7
        "Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin."

Sama asia Uuteen testamenttiin lainattuna on muutettu poika-sana kapitaalilla alkavaksi, eli kääntäjät ovat käyttäneet pimentynyttä ymmärrystään.

Ap. t. 13:33
        "niin kuin myös toisessa psalmissa on kirjoitettu: 'Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä olen sinut synnyttänyt'."

´

En pidä nimen kirjoitustapaa ratkaisevana asiana. Tärkeintä on suhde Jeesukseen.
        Jumalan Poika kapitaalilla kirjoitettuna on minusta hyvä keino osoittaa hänen asemansa ja arvonsa veljien joukossa. Hän on esikoinen ja Herramme.
        Minusta nimen tai oikeastaan arvoaseman suurella kirjoittaminen ei ole lihallista hurskastelua, mutta kukin näkee asiat tavallaan.

• opimmeko mitään kirjoitti:

En pidä nimen kirjoitustapaa ratkaisevana asiana. Tärkeintä on suhde Jeesukseen.
        Jumalan Poika kapitaalilla kirjoitettuna on minusta hyvä keino osoittaa hänen asemansa ja arvonsa veljien joukossa. Hän on esikoinen ja Herramme.
        Minusta nimen tai oikeastaan arvoaseman suurella kirjoittaminen ei ole lihallista hurskastelua, mutta kukin näkee asiat tavallaan.

ainoastaan esikoisuutta osoittavana tunnuksena! Mutta monet liioittelevat ja sanovat sen todistavan Jeesuksen Jumalaksi, vaikka se on vain ihmisten keksimä säännöistä poikkeava kirjoitustapa.

´

Mutta, etkö huomaa itsestäsi, ettet usko miten Jeesus Kristus on Jumalan Poika eli tuo pallo on sinulla, - ei vastapuolella. Mitä ymmärrän viestiesi perusteella uskoasi, niin sinä et todella usko, miten Jeesus Kristus on totisen Jumalan Poika. Siis Kristuksen Isä on Jumala ja näin Jeesus Kristus on tämän Jumalan Poika. Tuota Jumalan todistusta et usko.

Niin, tonni euroja siitä ekivaarin ja muiden totuudessa ajattelevien viestistä,- joka ei usko Jeesuksen Kristuksen Isäksi Jumalaa. Ymmärrä hyvä mies, miten juuri tätä asiaa,- Jumala on Jeesuksen Kristuksen Isä, niin tätä on tuotu esiin erikoisen selkesäti ja voimallisesti,- mutta silti väität omiasi.

Mitä tulee pienellä alkukirjaimella kirjoittamiseen, nin alkutekstissä ei ole isoja alkukirjaimia ja näin koulujakäymättömänä ihmisen voin vapaasti kirjoittaa Jumalan Pojan, vaikka pienellä alkukirjaimella,- mutta se ei muuta sitä totuutta ja todellisuutta,- miten Jumala on tehnyt Jeesuksen Kristukseksi ja HERRAKSI. Ihminenb voi kirjoittaa Jeesuksen nimen vaikka nurinperin, mutta Jumalanb aivoituksia se ei muuta piirunkaan vertaa.

• Kyseisessä kohdassa Joh.17:3:"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala...", käytetty sana "totinen" on alkukielessä sama kuin on kohdassa 1.Joh.5:20:"..Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä."

Raamattu ei voi olla ristiriidassa itsensä kanssa. Me emme suinkaan "opeta että Isä yksin ei ole totinen Jumala", vaan Raamattu opettaa, kuten näistäkin kohdista näemme.

• kohtaan

Kirjoitit:
        >>> Me emme suinkaan "opeta että Isä yksin ei ole totinen Jumala"

• oleva pronomini "hän", viittaa 19: jakeessa mainittuun Jumalaan, joka on totinen Jumala! Jeesus ei tehnyt ihmisille tunnetuksi omaa nimeänsä, vaan Isän nimeä:

Johannes 17
        26 "Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

´

• näinymmärrän
        ekivaari kirjoitti:

oleva pronomini "hän", viittaa 19: jakeessa mainittuun Jumalaan, joka on totinen Jumala! Jeesus ei tehnyt ihmisille tunnetuksi omaa nimeänsä, vaan Isän nimeä:

Johannes 17
        26 "Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

´

Jeesus jolla on Isänä Jumala.
        Ilm. 14:1
        Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.

• sivseuraaja.
        kohtaan kirjoitti:

Kirjoitit:

luettaessa Jeesus on antanut ymmärryksen, että ihminen tulee tuntemaan sen Totisen Jeesuksen kautta. Jumalan henki oli Jeesuksessa, se on totta, mutta lähtöisin Isästä.

• Onko niin?
        sivseuraaja. kirjoitti:

luettaessa Jeesus on antanut ymmärryksen, että ihminen tulee tuntemaan sen Totisen Jeesuksen kautta. Jumalan henki oli Jeesuksessa, se on totta, mutta lähtöisin Isästä.

lukien Poika tuli Isän helmasta oli tuo Sana, jonka kautta kaikki on luotu. Eikö tuota tärkeää ilmoitusta ole kirjoitettu kaikkien Raamattuun. Olen kuullut, että esim. jehovalaisilla on oma raamattu.

• sivseuraaja.
        Onko niin? kirjoitti:

lukien Poika tuli Isän helmasta oli tuo Sana, jonka kautta kaikki on luotu. Eikö tuota tärkeää ilmoitusta ole kirjoitettu kaikkien Raamattuun. Olen kuullut, että esim. jehovalaisilla on oma raamattu.

Jumalan sanan maan päälle, koska usko hänen julistamaan sanaan pelastaa ihmisen. Raamattuja ja niiden käännöksiä on paljon, mutta jokaisessa niissä sana tarkoittaa sitä sanaa, joka välitettiin pojan kautta ihmisille. Jos tämä kiistetään, niin silloin kiistetään myös Jumalan tarkoitus pelastaa ihmiskunta. Usko Jumalan sanaan on pelastuksen ehto.

• Ihmeellistä.
        näinymmärrän kirjoitti:

Jeesus jolla on Isänä Jumala.
        Ilm. 14:1
        Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.

Palstan vakituinen roskapostirobotti otti puheeksi aiheen, jota ei olekaan käsitelty aikoihin. Ja kovalla innolla muut kävivät mielipiteen vaihtoon, vaikka ekivaari oli tarkoittanut tämän monologikseen, voidakseen vahvistaa omaa epäuskoaan ja tyhmyyttään. Tämän takia harhaoppiset mantraavat jotain lausetta, kuten esim. Jeesus ei ole Jumala..Jeesus ei ole Jumala ...Jeesus ei ol

Harhaoppisella on jatkuva vaiva ja epäilys kyvyttömyydestään, sillä hän tietää yhdessä saatanan kanssa, mitä tarkoittaa musertava tappio Golgatalla. Silti tie on kuljettava ja työ tehtävä katkeraan loppuun saakka

• sivseuraaja. kirjoitti:

Jumalan sanan maan päälle, koska usko hänen julistamaan sanaan pelastaa ihmisen. Raamattuja ja niiden käännöksiä on paljon, mutta jokaisessa niissä sana tarkoittaa sitä sanaa, joka välitettiin pojan kautta ihmisille. Jos tämä kiistetään, niin silloin kiistetään myös Jumalan tarkoitus pelastaa ihmiskunta. Usko Jumalan sanaan on pelastuksen ehto.

Tämä on vastaansanomaton Isän todistus pojastaan:

5. Mooseksen kirja 18
        18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
        19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.
        20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.' [Ap.t.7:37]

´

• kohtaan kirjoitti:

Kirjoitit:

juuri se, että Jeesus on Jumala, ja sitä kömmähdystä yritetään täällä vääntää suoraksi valheeksi, vaikka Raamattu useassa kohtaa , niin Jeesuksen itsensä kuin apostolienkin kautta todistaa Jeesuksen jumaluuden, olla Jumala.
        * Sitä vaan kun ei ole ilmoitettu uudestisyntymättömille ollenkaan, Jumalan Henki sen todistaa, muutenhan Jeesusta ei voisikaan tuntea, se on salattua Jumalan viisautta, eikä sitä anneta ns. jumaluusoppineille, niille, jotka omassa viisaudessaan selittävät Jumalaa ja Hänen olemustaan, tuntematta Jumalaa sisäisesti Kristuksessa Jeesuskessa.

• änsti..
        Mohikaani_27 kirjoitti:

juuri se, että Jeesus on Jumala, ja sitä kömmähdystä yritetään täällä vääntää suoraksi valheeksi, vaikka Raamattu useassa kohtaa , niin Jeesuksen itsensä kuin apostolienkin kautta todistaa Jeesuksen jumaluuden, olla Jumala.
        * Sitä vaan kun ei ole ilmoitettu uudestisyntymättömille ollenkaan, Jumalan Henki sen todistaa, muutenhan Jeesusta ei voisikaan tuntea, se on salattua Jumalan viisautta, eikä sitä anneta ns. jumaluusoppineille, niille, jotka omassa viisaudessaan selittävät Jumalaa ja Hänen olemustaan, tuntematta Jumalaa sisäisesti Kristuksessa Jeesuskessa.

jumaluusoppi, joka päätoimisesti tutkii ja selittää jumalaa.

puheesi raamatun sanoilla. Sanoit, että Jeesus on Jumala.Todista se.

Jeesus sanoi:
        Mat 27:43 .... sillä hän on sanonut: 'Minä olen Jumalan Poika'."

Todista, että Jeesus ei sanonut näin.

• kohtaan kirjoitti:

Kirjoitit:

"Kirjoitit:

• ekivaari kirjoitti:

oleva pronomini "hän", viittaa 19: jakeessa mainittuun Jumalaan, joka on totinen Jumala! Jeesus ei tehnyt ihmisille tunnetuksi omaa nimeänsä, vaan Isän nimeä:

Johannes 17

´

Enpä ole epäloogisempaa selitystä kuullut. Eihän tuossa selityksessäsi ole mitään järkeä,perustetta eikä loogisuutta. Otetaan yksi lause jostakin ja "liimataan" se kuulumaan eri kappaleessa olevan lauseen yhteyteen. Yhtä sillisalattia ja loputon suohan tuollaisesta tulee. Jos tämän periaatteen otamme meillä ei olisi mitään takeita siitä, että mikä jae viittaa mihin jakeeseen. Ei hyvänen aika sentään. Tämä vahvisti taas sitä ajatustani, että kun kieletään se, että Jeesus on Jumala, joudutaan mitä ihmeellisimpiin ja epäloogisiin selityksiin.
        Pitäydyn edelleen Raamattuun tässäkin kohdassa, en lähde "leikkeleen ja liimaileen" Raamatun tekstejä, jotta totuus ei hukkuisi.

• juhani1965 kirjoitti:

"Kirjoitit:

ja sanalla "hän" 1.Joh.5:20 jakeesta Johannes viittaa häneen, "jonka pojassa olemme, hän on totinen Jumala". Tämä tulkinta on ristiriidaton yhtenäinen Jeesuksen oman opetuksen kanssa että "Isä, joka yksin olet totinen Jumala".

Yksistään 1.Joh.5:20 jakeen selitys on "asiayhteydestään irti revitty selitys", jossa Isää ei huomioida!

´

• juhani1965 kirjoitti:

Enpä ole epäloogisempaa selitystä kuullut. Eihän tuossa selityksessäsi ole mitään järkeä,perustetta eikä loogisuutta. Otetaan yksi lause jostakin ja "liimataan" se kuulumaan eri kappaleessa olevan lauseen yhteyteen. Yhtä sillisalattia ja loputon suohan tuollaisesta tulee. Jos tämän periaatteen otamme meillä ei olisi mitään takeita siitä, että mikä jae viittaa mihin jakeeseen. Ei hyvänen aika sentään. Tämä vahvisti taas sitä ajatustani, että kun kieletään se, että Jeesus on Jumala, joudutaan mitä ihmeellisimpiin ja epäloogisiin selityksiin.
        Pitäydyn edelleen Raamattuun tässäkin kohdassa, en lähde "leikkeleen ja liimaileen" Raamatun tekstejä, jotta totuus ei hukkuisi.

Sinä hylkäät Jeesuksen oman opetuksen tästä asiasta, [Joh.17:3,26] Molemmat näkökannat eivät voi olla Totuus. Joko Jeesuksen oma todistus että "Isä yksin on totinen Jumala", tai juhani1965 tulkinta että "Jeesus on Jumala". Molemmat eivät ole totta, koska "Jumala on yksi"!

´

• yllytyshullut ekivaarille joka on bannattu että saa teidät tekemään syntiä ja ylläpidetty riitelyn,, jonka hän ja & kumppanit on alkanut,, laittamaan harhaoppinsa tähän palstalle johon se ei kuuluu ikinä...

• yllytyshullu

No sitä aina lähtee mukaan, kun ekivaari on niin paatunut Jeesuksen vihaaja, ja alaspainaja, mätkii Jeesusta lekalla päähän mennentullen, ja vielä palatessaankin, niin sitä vaan yrittää saada hänet pois tuosta jehova/areiolais-eksymyksestään. Vielä hän vaan väittää, ettei oo , mutta kun on opiltaan täysverinen jehova/areolainen. Kieltää Jeesusken veren, ruumillisen ylösnousemuksen, kaikki pelastuu, Jeesus on syntinen tavallinen ihminen, ja paljon muuta Jeesusta syvästi loukkaavaa alaarvoista lässytystä.

• yllytyshullu kirjoitti:

No sitä aina lähtee mukaan, kun ekivaari on niin paatunut Jeesuksen vihaaja, ja alaspainaja, mätkii Jeesusta lekalla päähän mennentullen, ja vielä palatessaankin, niin sitä vaan yrittää saada hänet pois tuosta jehova/areiolais-eksymyksestään. Vielä hän vaan väittää, ettei oo , mutta kun on opiltaan täysverinen jehova/areolainen. Kieltää Jeesusken veren, ruumillisen ylösnousemuksen, kaikki pelastuu, Jeesus on syntinen tavallinen ihminen, ja paljon muuta Jeesusta syvästi loukkaavaa alaarvoista lässytystä.

häpeämättä, yllytyshullu. Rakastan herraani Jeesusta Kristusta, jonka Jumala korotti ylösnousemuksessa Jumalan pojaksi, välimieheksi ja ylipapiksi iankaikkisesti;

Heprealaiskirje 5
        5 "Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
        6 niin kuin hän toisessakin paikassa sanoo: "SINÄ OLET PAPPI IANKAIKKISESTI Melkisedekin järjestyksen mukaan".

Oppini ei ole Jehovan todistajilta vaan suomalaisesta kirkkoraamatusta, jonka mukaan Jeesuksen veri on sama kuin Jumalan tahto, joka tekee eläväksi Jumalan seurakunnan ja vaikuttaa hengellisissä uskovaisissa samalla tavalla kuin lihan veri terveessä, luonnollisessa ihmisessä. Tunnustan myös Kristuksen hengellisen ylösnousemuksen samalla tavalla niin kuin apostolit Paavali ja Pietari tunnustivat:

1. Korinttolaiskirje 15
        44 "kylvetään sielullinen ruumis, NOUSEE HENGELLINEN RUUMIS. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."

1. Pietarin kirje 3
        18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
        19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,"

´

• ekivaari kirjoitti:

häpeämättä, yllytyshullu. Rakastan herraani Jeesusta Kristusta, jonka Jumala korotti ylösnousemuksessa Jumalan pojaksi, välimieheksi ja ylipapiksi iankaikkisesti;

Heprealaiskirje 5
        5 "Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
        6 niin kuin hän toisessakin paikassa sanoo: "SINÄ OLET PAPPI IANKAIKKISESTI Melkisedekin järjestyksen mukaan".

Oppini ei ole Jehovan todistajilta vaan suomalaisesta kirkkoraamatusta, jonka mukaan Jeesuksen veri on sama kuin Jumalan tahto, joka tekee eläväksi Jumalan seurakunnan ja vaikuttaa hengellisissä uskovaisissa samalla tavalla kuin lihan veri terveessä, luonnollisessa ihmisessä. Tunnustan myös Kristuksen hengellisen ylösnousemuksen samalla tavalla niin kuin apostolit Paavali ja Pietari tunnustivat:

1. Korinttolaiskirje 15
        44 "kylvetään sielullinen ruumis, NOUSEE HENGELLINEN RUUMIS. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."

1. Pietarin kirje 3
        18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
        19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,"

´

pilkkaajia, uppiniskaista kansaa. Joka ei ota vastaan totuutta.

Mutta me ekivaari olemme Jeesuksen opetuslapsia, mieleltämme puhtaita kuin neitsyet. Me seuraamme Jeesusta, mihin ikinä hän menee.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Raimo laamanen

Onko Raimo siirtynyt yläkerran orkesteriin ? Jos on niin jaksamista Seijalle.
      Puolanka
      23
      3203
    2. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      198
      2893
    3. Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa

Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      1911
    4. Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista

Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah
      Maailman menoa
      258
      1534
    5. Aloitko pelätä siis

Että otan suhun oikeasti yhteyttä
      Ikävä
      111
      1305
    6. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      48
      1201
    7. Olet ollut aika törkeä minua kohtaan

Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta
      Ikävä
      46
      1057
    8. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      155
      1031
    9. Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin

maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises
      Ikävä
      33
      960
    10. Voi ei kuvitteletkohan sä

Nyt etten ookaan susta kiinnostunut 😿😿 ethän ajattele niin 🥺
      Ikävä
      43
      834
    Aihe