Lentokoneiden jättövanoista on tullut merkkitävä taivaan ilmiö. Asiasta ei tunnu olevan tarkkaa tietoa että miksi, jokainen voi kuitenkin todeta katsomalla taivaalle että ilmiö on totta.
Ilmansaasteita lentokoneista? pienhiukasia koneista luomaan pilvimassoja? kuinka tämä liittyy ilmastonmuutokseen? mielenkiintoiosia kysymyksiä, vai mihin liittyy?
Olin tänä viikonlupulla veneilemässä Haukiveden suunnalla ja otin maioita valokuvia lentokeneiden jättövanoista jotka peittivat jo puoli taivaankantta, siis tahallisia saasteita koneista vai ei, , asiasta on monia salalittoteorioita kun kukaan ei kerro uskottavaa totuutta ja jotkut sanoo jopa että normaalia, ei varmasti ollut "normaalia" vuosia sitten, ainakin luulisi että lentobentziini olisi nykyään puhtaamapaa kuin ennen.
Lentokoneiden jättö vanat
61
1152
Vastaukset
Kauko-Idän lentoliikenne on lisääntynyt huimasti ja suuri osa Euroopan lentoyhtiöiden kaukolennoista lennetään Suomen ilmatilan kautta pohjoista reittiä ilmeisesti ainakin osaksi myös sen vuoksi, että Itä-Euroopan ja Venäjän lennonjohtojen kanssa haluavat lentoyhtiöt olla tekemisissä niin vähän kuin mahdollista... ; )
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/World-airline-routemap-2009.png- jakinboas11
Kyllä tietenki voi selittää mitä lystää, mutta miksi lentokoneet aiheutavat nykyään noita" päästöjä" jotka tekee massiivisia pilviä,?
Pilvet koostuu vesipisaroista, taustalla on aina pien hiukkanen vesipisaran runkona.
On helppo laskea että vanat leviävät jopa satojen kilometrien levyisiksi, ainakin kymmenien, pilvet eivät loppuvaiheessa käyttäydy normaalista, niissä on mm, kummia valumia. jakinboas11 kirjoitti:
Kyllä tietenki voi selittää mitä lystää, mutta miksi lentokoneet aiheutavat nykyään noita" päästöjä" jotka tekee massiivisia pilviä,?
Pilvet koostuu vesipisaroista, taustalla on aina pien hiukkanen vesipisaran runkona.
On helppo laskea että vanat leviävät jopa satojen kilometrien levyisiksi, ainakin kymmenien, pilvet eivät loppuvaiheessa käyttäydy normaalista, niissä on mm, kummia valumia.Et sitten koskaan aikaisemmin ole tähynnyt taivaalle, en sille mahda mitään...
- jakinboas11
Kollimaattori kirjoitti:
Et sitten koskaan aikaisemmin ole tähynnyt taivaalle, en sille mahda mitään...
Noh jo asiaan, mistäs polttoaine saasteesta ne vanat syntyy? tasan tarkaan on niin että ennen monissa kesäkuvissa huomio ei kiintynyt taustataivaalle.
- sivistetään hörhöä
jakinboas11 kirjoitti:
Noh jo asiaan, mistäs polttoaine saasteesta ne vanat syntyy? tasan tarkaan on niin että ennen monissa kesäkuvissa huomio ei kiintynyt taustataivaalle.
Ne syntyvät kerosiinista, jota käytetään suihkumoottorien polttoaineena. Se näkyvä jättövana on pelkkää vesihöyryä. Lisäksi palamistuotteena syntyy hiilidioksidia, mutta se ei näy.
Eli ei mitään ihmeellistä eikä salaliittoa. Nyt voit poistua takaisin sinne omalle palstallesi. jakinboas11 kirjoitti:
Noh jo asiaan, mistäs polttoaine saasteesta ne vanat syntyy? tasan tarkaan on niin että ennen monissa kesäkuvissa huomio ei kiintynyt taustataivaalle.
Vettähän ne, l. vesihöyry nopeasti jäähtyessään kiteytyy pienpartikkeliytimen ympärille, jona useimmiten toimii mikroskooppinen osaksi palamattoman hiilivetypolttoaineen hiilihiukkanen.
- jakinboas11
Kollimaattori kirjoitti:
Vettähän ne, l. vesihöyry nopeasti jäähtyessään kiteytyy pienpartikkeliytimen ympärille, jona useimmiten toimii mikroskooppinen osaksi palamattoman hiilivetypolttoaineen hiilihiukkanen.
Vettähän ne, l. vesihöyry nopeasti jäähtyessään kiteytyy pienpartikkeliytimen ympärille, jona useimmiten toimii mikroskooppinen osaksi palamattoman hiilivetypolttoaineen hiilihiukkanen.
- Anonyymi
jakinboas11 kirjoitti:
Kyllä tietenki voi selittää mitä lystää, mutta miksi lentokoneet aiheutavat nykyään noita" päästöjä" jotka tekee massiivisia pilviä,?
Pilvet koostuu vesipisaroista, taustalla on aina pien hiukkanen vesipisaran runkona.
On helppo laskea että vanat leviävät jopa satojen kilometrien levyisiksi, ainakin kymmenien, pilvet eivät loppuvaiheessa käyttäydy normaalista, niissä on mm, kummia valumia."Kyllä tietenki voi selittää mitä lystää, mutta miksi lentokoneet aiheutavat nykyään noita" päästöjä" jotka tekee massiivisia pilviä,? "
Vähänpä sinäkin tiedät. Myös potkurikoneet aiheittaa sopivalla säällä ja suurella korkeudella saman kuuman pakokaasun tiivistymisilmiön korkealla olevassa kylmässä ilma massassa.
Oletkos koskaan kuullut, kuinka puhelinlangat laulaa?
Ne pitää todellista musiikkia kovalla pakkasella, kun ne kiristyvät tiukoiksi ja pieni ilmavista niitä värisyttää.
Valitettavasti nykynuoriso ei enää voi sitä kuulla, kun paljaat ilmajohdot on poistettu.
- asdqwe
Lentokoneiden jättövanat ovat lisääntyneet nollatilanteesta kun tutkitaan tilannetta 1900-luvun alusta nykypäivään.
En tiedä mitä ainesosia nämä vanat sisältävät tai miten ne ovat muuttuneet alkuajoista nykypäivään, mutta niillä on vaikutus nykyajan ilmastoon ja vaikutus on todennäköisesta samanlainen kuin lisääntyneen pilvisyyden vaikutus yleensäkin ilmastoon .
Kun nykyaikana lennetään paljon pohjoisnavan yli niin tämä lisää pohjoisnavan ylle pilvisyyttä ja samalla sen voisi ajatella nostavan arktisia lämpötiloja öisin ja talviaikana.- jakinboas11
Vanat näkyvät jopa yöllä ja häiritsi kun yritin katsella lähellä Maata olevaa Jupiteria kaukoputkella.
Lentokoneiden vanojen lisääntyminen voi johtua vain lentokoneiden saateiden lisääntymisestä ja tämä on hieman merkillistä koska autotkin ovat nykyään melko vähäpäästöisiä, mieleeni tulee enää ilmaston ja ilmakehän tarkoituksellinen manipulointi, mutta miksi. - asdqwe
jakinboas11 kirjoitti:
Vanat näkyvät jopa yöllä ja häiritsi kun yritin katsella lähellä Maata olevaa Jupiteria kaukoputkella.
Lentokoneiden vanojen lisääntyminen voi johtua vain lentokoneiden saateiden lisääntymisestä ja tämä on hieman merkillistä koska autotkin ovat nykyään melko vähäpäästöisiä, mieleeni tulee enää ilmaston ja ilmakehän tarkoituksellinen manipulointi, mutta miksi.Ilmaston mekanismien tarkka tunteminen tunuu olevan klimatologeille aika toivotonta.
Siitä voidaa päätellä että myös ilmaston manipulointi ( mikäli tarkoitat tahallista ilmaston muuttamista) tuntuu utopialta.
Esim. keinotekoisen sateen tekeminen ym. tuntuvat vielä nykypäivinäkin olevan lähes puuhastelun asteella. - jakinboas11
asdqwe kirjoitti:
Ilmaston mekanismien tarkka tunteminen tunuu olevan klimatologeille aika toivotonta.
Siitä voidaa päätellä että myös ilmaston manipulointi ( mikäli tarkoitat tahallista ilmaston muuttamista) tuntuu utopialta.
Esim. keinotekoisen sateen tekeminen ym. tuntuvat vielä nykypäivinäkin olevan lähes puuhastelun asteella.Juu,, minusta lentokoneiden muodostamat pilvet ei ole enää mitään vain puuhastelua, kas kun viime kesän hienoja ja Aurinkoisia kesäpäiviä varjosti lentokoneiden jättövanat, sinänsä en näe asian fyysiselle toteutukselle fyysistä ongelmaa, onhan monenlaista nanopartikkeleja jo kehitelty jotka voivat toimia pilvien muodostajina.
- ..........
Chemtrail conspiracy theory
http://en.wikipedia.org/wiki/Chemtrail_conspiracy_theory
Aloitus on varsinaista jättövanaa.- jakinboas11
huoh joo kirjoitti:
Ja tuossa kielitaidottomille ihan suomeksi:
http://fi.wikipedia.org/wiki/KemikaalivanaNiin salaliittoteorioilla voi myös himmentää asioita.
Sinä eikä myöskään linkkisi ei kuitenkaan valitettavasti kerro että mikä fysiologinen hiukkanen ja tekijä lentokoneen lentobenziinissä aiheuttaa yhä laajenevat "kestopilvet", pelkkä moottorin lämpö ei riitä eikä mikään ketjurektio voi olla ilmiön syy, ainoa fysilologinen selitys asialle on lentokoneen levittämä valtava määrä hyvin pieniä hiukkasia, jotka eivät tartu ilmassa toisiinsa, mutta mahdollistavat veden pisaroitumisen.
Kuten sanoin salaliittoteorioilla voi himmentää asioita, sanomalla esim, että salaliittoteoreetiokot uskoo myös että Englannin kuningatar on ulkoavaruuden lisko, heheh,, on tietenkin kiinostavaa että kiistellyistä aiheista muodostuisi itsestään salaliittoteorioita kuten puhtaasta lentobenziinistä kestopilviä. - jakinboas11
Jos satut olemaan Helsingissä juuri nyt, katso taivaalle, jo kilometrien levyisiä jättivanoja ja useita.
- kas, himohiihtäjä
Myös minä olen kiinnittänyt huomiota tiivistymisvanoihin varsinkin nyt loppukesästä. Muutama viikko sitten oli ilmassa sellainen ruuhka, että taivaasta tuli kirjaimellisesti ruudullinen. Ruudukko taas levisi laajalle alueelle ja muodosti pienehkön pilvirintaman ennen kuin liukui läntisen horisontin yli. Nappasin näytöksestä liudan kuvia laajakulmalla ja kuvasin myös itse lentokoneita telellä - tavallisilta kaksi ja nelimoottorisilta matkustajakoneilta vaikuttivat. Sen verran kiinnostavalta homma näytti, että piti myös tarkastaa lentojen laatu flightradar-ohjelmalla. Ongelma ohjelman kanssa on siinä, että se ei näytä kaikkia lentoja, vaikka ne olisivatkin aivan tavallisia reittilentoja.
Olen aktiivinen ulkoilija ja luonnon väijyjä, joten kyseessä ei ole ensimmäinen kerta kun katson taivaalle ja minunkin on sanottava että erikoiselta vanat kieltämättä näyttivät.
Näinä aikoina kun hörhötiedemiehet puhuvat toinen toistaan hullummista interventiomenetelmistä "maapallon pelastamiseksi pahalta lämmöltä" en pidä mahdottomana ajatusta siitä, että lentokerosiinin koostumusta olisi sorkittu juuri pilvisyyden lisäämiseksi. Toisaalta, pidän täysin mahdollisena myös sitä että havaintohetkellä vallitsevat erikoiset olosuhteet saivat aikaan ilmiön. Mene ja tiedä.- jakinboas11
Olen lukenut" kemikaalilento" aiheesta ajemmin tyyliin että tässä on kysymyksessä kemiallinen sota ihmiskunnan vähentämiseksi, ym vastaavaa, tällaiset rankat salaliittoteorit ajaa ihmisiä pois aiheesta, rankat dis informaatiot ovat todennäköisesti juuri tätä varten.
Epäilemättä taustalla on kuitenkin jotain pientä salaista koska Pekka Pouta ei näitä pilviksi noteeraa.
Tänä kesänä näin hyvin paljon näitä vanoja ja lomalla veneillessä oli aikaa tarkkailla päivän mitaan vanojen muodonmuutosta, joten olen vakuuttunut että jokin projekti on nyt lentokonelevityksenä käynnissä, yksinkertaisemmassa näkyvässä muodossa se on vain pilvien rakentelua, onko näistä keinopilvistä sitten terveydellistä haittaa on eri asia, onko kysymyksessä salainen ilmaston parannus operaatio josta voi olla myös sivuvaikutuksia, ehkä koska tästä ei puhuta virallisesti? - Anonyymi
jakinboas11 kirjoitti:
Olen lukenut" kemikaalilento" aiheesta ajemmin tyyliin että tässä on kysymyksessä kemiallinen sota ihmiskunnan vähentämiseksi, ym vastaavaa, tällaiset rankat salaliittoteorit ajaa ihmisiä pois aiheesta, rankat dis informaatiot ovat todennäköisesti juuri tätä varten.
Epäilemättä taustalla on kuitenkin jotain pientä salaista koska Pekka Pouta ei näitä pilviksi noteeraa.
Tänä kesänä näin hyvin paljon näitä vanoja ja lomalla veneillessä oli aikaa tarkkailla päivän mitaan vanojen muodonmuutosta, joten olen vakuuttunut että jokin projekti on nyt lentokonelevityksenä käynnissä, yksinkertaisemmassa näkyvässä muodossa se on vain pilvien rakentelua, onko näistä keinopilvistä sitten terveydellistä haittaa on eri asia, onko kysymyksessä salainen ilmaston parannus operaatio josta voi olla myös sivuvaikutuksia, ehkä koska tästä ei puhuta virallisesti?säkki päähän ja kellariin pelkäämään. vesihöyryn tiivisyminen ressuja pelottaa. ai ai. vielä foliota pään ympärille rulla.
- vesisotaa
Jos säätä voisi hallita niin joku tekee sen varmasti.
http://www.weatherwars.info/- jakinboas11
Niin eihän lentokoneiden päästöt ole kovin merkittävässä asemassa nykyisessä ilmastokeskustelussa vaikka niiden takia jopa Aurinko peittyy, syytä ei ole vaikea arvata.
- teknikko.
jakinboas11 kirjoitti:
Niin eihän lentokoneiden päästöt ole kovin merkittävässä asemassa nykyisessä ilmastokeskustelussa vaikka niiden takia jopa Aurinko peittyy, syytä ei ole vaikea arvata.
oletko oikeasti noin saatanan tyhmä vai jotenkin sairaalloisen vainoharhainen ?
- jakinboas11
teknikko. kirjoitti:
oletko oikeasti noin saatanan tyhmä vai jotenkin sairaalloisen vainoharhainen ?
Mitä sulla on väittämäsi tuleksi kun jokainen nykyään itse havaita nämä ilmiöt? Viime kesänä itä-suomessa oli todellakin pöivä kun Aurinko peitty kokonaan lentokonevanojen muodostamista pilvistä lentokonepäästöpilvimassojen muodostumisesta on esittää todisteena valokuvia sekä netistä että myös omista kesäkuva-albumeistani.
Mutta ymärrän huolesi ja ajatuksesi minun kirjoituksestani koska että tätä tosiasiaa vastaan ei auta enää hullujenhuone ja pakkopaita.
Mitä mieltä muuten olet oikesti, kuinka lentokoneet ja lentoliikenne vaikuttaa ilmastonmuutokseen nykyhavaintojen perusteella, kun lentokoneet luovat nykyään massiivisia kestopilviä jotka varjostaa Aurinkoa. - jakinboasille..
jakinboas11 kirjoitti:
Mitä sulla on väittämäsi tuleksi kun jokainen nykyään itse havaita nämä ilmiöt? Viime kesänä itä-suomessa oli todellakin pöivä kun Aurinko peitty kokonaan lentokonevanojen muodostamista pilvistä lentokonepäästöpilvimassojen muodostumisesta on esittää todisteena valokuvia sekä netistä että myös omista kesäkuva-albumeistani.
Mutta ymärrän huolesi ja ajatuksesi minun kirjoituksestani koska että tätä tosiasiaa vastaan ei auta enää hullujenhuone ja pakkopaita.
Mitä mieltä muuten olet oikesti, kuinka lentokoneet ja lentoliikenne vaikuttaa ilmastonmuutokseen nykyhavaintojen perusteella, kun lentokoneet luovat nykyään massiivisia kestopilviä jotka varjostaa Aurinkoa.Kuules Yhdysvalloissa moni aktivisti on mitannut näiden paikkojen (joissa SELITTÄMÄTTÖMÄSTÄ SYYSTÄ hävittäjät ja lentokoneet ja helikopterit lentävät) ilmanlaatua ja saaneet selville että ilmassa on monta myrkkykaasua ja maaperään on ilmaantunut entistä enemmän yhdisteitä, jotka ovat haitaksi hyönteisille ja kasveille
En usko, että kyseessä on ihmismäärän vähentämistä, vaan sään manipulointia, joka ON väärin. Mutta, kyseiset yhdisteet (alumiinidioksidit, bariumdioksidit) AIHEUTTAVAT PITKÄN AJAN (puhutaan VUOSISTA) KULUTTUA ALUEEN IHMISASUTUKSELLE HENGENVAARALLISIA TAUTEJA, KUTEN SYÖPÄÄ.
Katso vaikka googlesta tai youtubesta, hakusanalla chemtrail news report - jakinboas11
jakinboasille.. kirjoitti:
Kuules Yhdysvalloissa moni aktivisti on mitannut näiden paikkojen (joissa SELITTÄMÄTTÖMÄSTÄ SYYSTÄ hävittäjät ja lentokoneet ja helikopterit lentävät) ilmanlaatua ja saaneet selville että ilmassa on monta myrkkykaasua ja maaperään on ilmaantunut entistä enemmän yhdisteitä, jotka ovat haitaksi hyönteisille ja kasveille
En usko, että kyseessä on ihmismäärän vähentämistä, vaan sään manipulointia, joka ON väärin. Mutta, kyseiset yhdisteet (alumiinidioksidit, bariumdioksidit) AIHEUTTAVAT PITKÄN AJAN (puhutaan VUOSISTA) KULUTTUA ALUEEN IHMISASUTUKSELLE HENGENVAARALLISIA TAUTEJA, KUTEN SYÖPÄÄ.
Katso vaikka googlesta tai youtubesta, hakusanalla chemtrail news reportNiin kiltin ja hyödyllisen sään manipuloinnin, joka mahdollistaa aina parhaat säät, sivuseurauksena toteutuu Linkola/Outolemmen unelma ihmiskunnan lähes lopusta, niin, moni ja niin hyvä asia on usein johtanut huonoon, A. Einstein sanoi Peli. pyörä ja paistinpannu ovat paholaisen keksintöä:)
- Error?!
teknikko. kirjoitti:
oletko oikeasti noin saatanan tyhmä vai jotenkin sairaalloisen vainoharhainen ?
"oletko oikeasti noin saatanan tyhmä vai jotenkin sairaalloisen vainoharhainen ?"
Ensinnäkin, kenelle puhut tämän ketjun osanottajista??
Toiseksi, maltin menettäminen sekä keskustelijan haukkuminen asiakeskustelun sijaan on yhtä kuin väittelyn häviämistä. Ole hyvä.
- Carhile
Lentokonekerosiinissa käytetään nykyään Bariumia, ks US patentti
http://www.freepatentsonline.com/7648687.html
Tietoa muista lentokonepolttoainelisäaineista
http://chemtrails.cc/2009/02/16/the-not-so-secret-ingredient/
Jättövanat ja bariumin myrkyllisyys
http://www.rense.com/general21/tox.htm - Anonyymi
Kanadan CBC uutisoi, kuinka hävittäjä lentokoneiden takia, Kanadassa useita järviä on laitettu kalastuskieltoon. Täytyyhän niiden saasteiden ja myrkkyjen joita kentillä käytetään, olla vakavia. Suomessa ei uutisoida mitään, tuostakaan ongelmasta.
- Anonyymi
Pirkanmaalla tänäänkin kaahanneet, koko päivän ilmassa metelöiden ja ilma haisee ja tuntuu oudolta, ei puhtaalta, eikä terveelliseltä.
- Anonyymi
https://twitter.com/i/status/1687518196318818308 Kohta ei enää tarvi murehtia kemikaali/törky/jättövanoista, tulee höyryvanat, jotka häipyvät samantien: https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/ilmastonmuutos/ilmastoennusteet-vaativat-yha-tarkempaa-tietoa-ilmakehan-hiukkasista
Siirtyvät käyttämään entistäkin pienenpiä/vaarallisempia partikkeleita tuossa ilmastonmuokkaus -toiminnassaan.
Ois mielenkiintoista saada joltakin riippumattomalta taholta (mukana ei FMI:ta eikä yliopistoja ) ilman/vedenlaatuanalyysi esim. Pk-seudulta. Ilma maistunut viimevuosina, toisinaan, niin kuvottavalta ja suolaiselta, että ei tuo toiminta voi olla vaikuttamatta ympäristöön. - Anonyymi
Kemikaalilennot eivät näy yleisissä lennonseurantasovelluksissa, kuten Flightradar24 tai ADS-B Exchange. Ne on suodatettu niistä pois. Tietääkö joku, miten tunnistaa kemikaalikoneet?
- Anonyymi
Kemikaalikoneet tunnistaa siitä, että ne lentävät vain salaliitohöthöjen päiden sisällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kemikaalikoneet tunnistaa siitä, että ne lentävät vain salaliitohöthöjen päiden sisällä.
Korjaus: Ilmastonlämpenemisen aiheuttavat kemikaalikoneet tunnistaa siitä, että ne lentävät vain alarmistihöthöjen päiden sisällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kemikaalikoneet tunnistaa siitä, että ne lentävät vain salaliitohöthöjen päiden sisällä.
Kemikaalivana on virheelinen nimitys ainakin osin koska tämä ei ole ainakaan kasvinsuojelua.
https://magneettimedia.com/mita-pirua-paallemme-oikein-sumutetaan/
- Anonyymi
Yksi syy lämpenemiseen on siinä kun polttolaitosten ja mootereiden hiukkaspäästöjä rajoitetaan. Alkeishiukkasten määrä on vähentynyt ilmakehässä, ilman laadun puhdistuessa. Pilvimuodostus vähentynyt ja auringosta tulevaa säteilyä heijastavia pilviä syntyy aikaisempaa vähemmän. Lisääntynyt auringonpaiste pääsee suoraan maahan asti lämmittämään.
Myös CFC aineiden pilkkoma yläilmakehän otsoni on vähentynyt, siitä johtuen myös otsonin UV-säteilyä rajoittava ominaisuus on laskenut. Enemmän polttavaa UV-säteilyä pääsee maanpinnalle. - Anonyymi
Noita vanoja on ollut niin kauan kuin on ollut korkealla lentäviä koneita.
Kuumat kaasut tiivistyy kylmössö ilmassa. Näkyy niin kesällä kuin talvellakin.
Myös potkurikoneetkin voi aiheuttaa kondensiovanoja.- Anonyymi
Tuo on totta mutta ennen vanat olivat todella teräviä ja lyhyitä ja katosivat saman tien, niillä ei ole mitään tekemistä näiden uusien vanojen kanssa jotka paikoin leviävät utuun peittäen koko sini taivaan,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta mutta ennen vanat olivat todella teräviä ja lyhyitä ja katosivat saman tien, niillä ei ole mitään tekemistä näiden uusien vanojen kanssa jotka paikoin leviävät utuun peittäen koko sini taivaan,
Vanan kesto riippuu lentokorkeuden ilmankosteudesta ja lämpötilasta.
- Anonyymi
Vanha juttu, tuttu koska kirjoitin tuon aloituksen.
Viime vuosina vanoja on näkynyt erittäin paljon harvemmin.
Asian "salaliittoteoria" on suurelta osilta päihitetty koska on virallisia selityksiä siitä että lentokoneilla luotujen pilvien tarkoitus on ehkästä ilmastonmuutosta sen viilentävällä vaikutuksella.
Oma nyky arvioni on että vanoilla tutkitaan kartoitetaan ja havainnoidaan yläilmakehän virtauksia jotka voidaan kuvata sateliiteilla.
Varsinkin polaaripyörteen yhteydessä voisi olla mielenkiinto havainnnoitiin ja jopa ehkä vaikutusmahdollisuuksiin.
Asimerkkinä veneillessäni ainakin itä suomen yllä tehdyt vanahavainnot liikkuivat paikoin todella nopeasti lännestä itään vaikka maan pinnalla on tyyntä. Yläilman Ilma ja suihkuvirtaukset ei ole usein näkyviä ja on tiedettä tutkia niitä ja nämä vanat sen mahdollistavat - Anonyymi
Lentokoneiden jättövanat määräytyvät siitä, millä tavoin, millaisella moottorilla, mitä nopeutta ja millä korkeudella kulloinkin on ollut edullisinta lentää paikasta A paikkaan B huomioiden lain määräämät rajat lentomelulle.
Salaliittoteoriat ovat tympeitä eikä niitä pitäisi tänne yrittää väkisin tuupata. - Anonyymi
Tässäpä taasen vähän faktaa "salaliitto_vanoista"
https://twitter.com/i/status/1687518196318818308
Tämä täytyis jokaisen immeisen kattoa ja ajatuksella. Materiaali on jo toistakymmentä vuotta vanha, joten pelottaa edes ajatella vanatuksen aiheuttamaa nykytilannetta:
https://www.youtube.com/watch?v=kh3uzJk8GYA&t=5852s - Anonyymi
Tänään 18.2. oli harvinainen, pilvetön ja aurinkoinen, päivä Pk-seudulla ja melkein loppuun asti sitä jatkuikin. Kunnes, pilvetön auringonlasku blokattiin, jälleen kerran, vanoilla. Pilvettömät aurinkopäivät ovat nykyisin melkeinpä sormilla laskettavissa/vuosi ja pilvettömiä auringonlaskuja ei ole enää oikeastaan lainkaan. :^(
- Anonyymi
Nämä pitkiä ”polttoainevanoja” jättävät koneet on suodatettu pois yleisistä lennonseurantasovelluksista. Niissä näkyvät reittikoneet, yksityiskoneet, helikopterit ja jopa sotilaskoneet - mutta eivät nämä. Miksi ne suodatetaan pois?
Et ymmärrä sitä, kuinka kaukaa voi yli kymmenen kilometrin korkeudella lentävän koneen bongata, etenkin jos se lentää ilmakerroksessa, missä vesihöyryvanojen jäätyminen pilviksi on suurta.
"Vana näkyy, mutta Flightradar24:n mukaan ei ole konetta yläpuolella. SALALIITTO! MEITÄ KAASUTETAAN!"
Tietämätön ja osaamaton pillastuu niin helposti... ; )- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Et ymmärrä sitä, kuinka kaukaa voi yli kymmenen kilometrin korkeudella lentävän koneen bongata, etenkin jos se lentää ilmakerroksessa, missä vesihöyryvanojen jäätyminen pilviksi on suurta.
"Vana näkyy, mutta Flightradar24:n mukaan ei ole konetta yläpuolella. SALALIITTO! MEITÄ KAASUTETAAN!"
Tietämätön ja osaamaton pillastuu niin helposti... ; )Vanakoneet lentävät keskipilvien korkeudella, n. 3-6 km. Yli 10 km on fantasiaa. Koneet tunnistetaan tutkasignaalista, visuaalisella näkyvyydellä ei ole siinä mitään osuutta.
Anonyymi kirjoitti:
Vanakoneet lentävät keskipilvien korkeudella, n. 3-6 km. Yli 10 km on fantasiaa. Koneet tunnistetaan tutkasignaalista, visuaalisella näkyvyydellä ei ole siinä mitään osuutta.
Ai herralla on ilmavalvontatutkakin!? 🤣
- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Ai herralla on ilmavalvontatutkakin!? 🤣
Eikä koneita edes tunnisteta ilmavalvontatutkan signaalista, vaan kyseessä on SSR radiomajakka ja koneessa oleva transponderi, eli toisiotutkajärjestelmä.
Suomessa Ilmailulaitos käyttää myös Ilmavoimien ilmavalvontavalvontatutkien muodostamaa (riisuttua) ilmatilannekuvaa ja vastavuoroisesti Ilmavoimien valvontakeskus saa maalien tunnistetiedot Ilmailulaitokselta, kun kyseessä on transponderilla varustettu reittikone.
Reittikoneet lentävät pääsääntöisesti yli kymppitonnissa, eikä niitä 3 - 6 km:n vanakoneita lentele kuin kommentoijan vilkkaassa mielikuvituksessa. kollimaattori kirjoitti:
Ai herralla on ilmavalvontatutkakin!? 🤣
Tuossa muuten lähestymässä Helsinki-Vantaata on Rovaniemeltä lähtenyt Finskin kone , joka pistäytyi noinkin lyhyellä lennolla 11 900 metrissä.
Kolmen ja kuuden kilometrin välillä on muuten juuri sellainen lentokorkeus, mitä liikennelentokoneet eivät käytännössä kulje kuin matkalentokorkeuteen kohotessaan tai sieltä laskeutuessaan eivätkä pienkoneet yleensä paineistamattomina vuorostaan lennä niin korkealla. Paineistamattomien ja mäntämoottoristen potkuriliikennekoneiden optimaalinen lentokorkeus aikoinaan oli siinä kolmessa kilometrissä.
Yli kymmenessä kilometrissä lennetään polttoainetalouden vuoksi. Matalammalla pitempään lentäminen on taloudellisesti järjetöntä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä koneita edes tunnisteta ilmavalvontatutkan signaalista, vaan kyseessä on SSR radiomajakka ja koneessa oleva transponderi, eli toisiotutkajärjestelmä.
Suomessa Ilmailulaitos käyttää myös Ilmavoimien ilmavalvontavalvontatutkien muodostamaa (riisuttua) ilmatilannekuvaa ja vastavuoroisesti Ilmavoimien valvontakeskus saa maalien tunnistetiedot Ilmailulaitokselta, kun kyseessä on transponderilla varustettu reittikone.
Reittikoneet lentävät pääsääntöisesti yli kymppitonnissa, eikä niitä 3 - 6 km:n vanakoneita lentele kuin kommentoijan vilkkaassa mielikuvituksessa.Alkoi nulkunpissiän omatunto kolkuttaa.
Olen ollut poissa aktiivihommista jo pitkälti toistakymmentä vuotta. En mene takaamaan, onko Ilmailulaitoksen ja Ilmavoimien yhteistyö enää kuinka tarkasti tuossa kuvailemaani. Mutta ainakin periaatteessa noin. Ei Ilmailulaitos ainakaan ole ilmavalvontatutkaverkostoa rakentanut ja Ilmavoimat tuottaa yhä ilmatilannekuvaa, vaikkakin uudella kalustolla, kun viimeinenkin vanha KeVa sammutettiin jo jonkin aikaa sitten. Anonyymi kirjoitti:
Alkoi nulkunpissiän omatunto kolkuttaa.
Olen ollut poissa aktiivihommista jo pitkälti toistakymmentä vuotta. En mene takaamaan, onko Ilmailulaitoksen ja Ilmavoimien yhteistyö enää kuinka tarkasti tuossa kuvailemaani. Mutta ainakin periaatteessa noin. Ei Ilmailulaitos ainakaan ole ilmavalvontatutkaverkostoa rakentanut ja Ilmavoimat tuottaa yhä ilmatilannekuvaa, vaikkakin uudella kalustolla, kun viimeinenkin vanha KeVa sammutettiin jo jonkin aikaa sitten.Muistan jossain uutispätkässä ulkomaalaisten vierailijoiden ihmetelleen haavi auki sitä, kuinka siviilipuolen lennonjohtajat saivat ilmapuolustuksen periaatteessa huippusalaista tilannekuvaa monitoreilleen. Ei nyt ehkä kuitenkaan niin vapaasti, että Suomen yli suuntaavan liikennekoneen tiedot olisivat lävähtäneet ruudulle ja tutkakuvaan jo koneen ollessa vielä Arkangelin kohdilla. 😉
Suomessa on Puolustusvoimien ja eri viranomaisten sekä yritysten yhteistyö niin saumatonta ja läpitunkevaa, että itse välillä unohdamme, ettei muualla maailmassa todellakaan ole noin.
- Anonyymi
Sslkkarin olisi varsin helppo halutessaan itse määrittää millä korkeudells jättövanaa tuottavia lentokoneita lentää kun niitä on paljon.
Valitsan kaksi tarkastelupistettä. Toinen eli A suoraan tyypillisen lentoreitin alapuolelta ja toinen eli B siitä 10 kilometrin päähän johonkin suuntaan.. Kun A havaitsee että lentokone on lähes suoraan yläpuolella niin B näkee 10 km korkeudessa lentävän koneen 45 asteen korkeuskulmassa ja 6km korkeudessa lentävän koneen 30 asteen korkeuskulmassa.
Tätä äärimmäisen yksinkertaista kolmiomittauskoetta salkkari ei kaverinsa kanssa tietenkään tee siksi, että se kumoasi salaliittoteorian perusteita. Kokeen voisi tehdä yksinkin laittamalla omalle pihalle tai parvekkeelle kameran katsomaan haluttuun tarkkailusuuntaan . Eli kaverin puuttuminenkaan ei ole kelvollinen tekosyy.- Anonyymi
Korona aikana pyöri hyvä vitsi, Mitä eroa salaliittoteoreetikolla ja paikalla olevalla henkilöllä? Yksi vuosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korona aikana pyöri hyvä vitsi, Mitä eroa salaliittoteoreetikolla ja paikalla olevalla henkilöllä? Yksi vuosi.
Tässä teikäläisellekkin vitsiä kerrakseen: https://www.youtube.com/watch?v=kh3uzJk8GYA&t=5852s
Tuota moskaa nielee ja juo teikäläinenkin halusit tai et. Ja tässähän tuo touhu tunnustetaan.
https://twitter.com/i/status/1687518196318818308E
Ei ihme kun viimeaikoina jälleen ilma maistunut joltain "aerosoleilta" kun ovat feikanneet lauhan kelin koko maahamme.
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/tiedote/1274420839https://www.ilmatieteenlaitos.fi/tiedote/126286
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/tiedote/1284533519
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/tiedote/1198635
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/tiedote/646495
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/uutinen/1M5lI0ab1BrNb9jxt3N3YX
Eikä sitäkään tarvi ihmetellä kun ilmatieteenlaitoksen keskustelupalstalla eräs kasvihuoneviljelijä kertoi lopettavana sadeveden käyttämisen kasviensa kasteluun - miksihöhän...
Tämä talvi kuitenkin näyttänyt sen, millainen talvemme olisi edelleenkin ilman ilmastonMUOKKAUSTA.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)906286Haistoin ensin tuoksusi
Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu252594- 302130
- 631837
- 121641
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais51428- 91347
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa141341"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla71269- 141223