Juutalaiset

Aamen.

käsittivät Jeesuksen kertoneen olevansa Jumalan Poika, ei Jumalan poika. He vihasivat sen takia Jeesusta. Tänään on paljon ihmisiä, jotka eivät käsitä Jeesuksen olevan Jumalan Poika, eli Jumala ja siksi he eivät vihaa Jeesusta, mutta alentavat Hänet tietämättömyyttään. Jeesuksen alentaminen on saastuttamassa seurakuntia ja on todella vakavaa. Enää ei ole kuin pieni lauma, joka tietää Jeesuksen olevan Jumala ja kunnioittaa ja ylistää Häntä Jumalana. Isän ja Pojan nimi on sama ja sen Pyhä Henki todistaa. Pieni lauma ylistää Jeesusta kansan keskellä ja näin pitää tietoa Jeesuksen Jumaluudesta yllä loppuun asti.

Jeesus kysyy, että eivätkö juutalaiset tiedä lakiaan, jossa he kutsuvat itseään jumaliksi, Jumalan Sanan tultua heidän tietoonsa. Jeesus ei todellakaan tarkoita, että Jumalan Sana tekee ihmisistä Jumalan, vaan tarkoittaa, että juutalaiset lakinsa mukaan pitävät itseään jumalina.
Jumala oli jumalien kokouksessa ja kertoi noiden jumalien kuolevan kuitenkin. Elävä Jumala ei kuole koskaan. Jeesuksella oli valta antaa henkensä ja ottaa se takaisin koska Jumalassa on elämä.

Johannes 10
30 Minä ja Isä olemme yhtä."
31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
32 Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".
34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?

23

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aamen.

sanotaan Jeesusta Herraksi. Moni hokee Herra, Herra, mutta Jeesus kertoo sanovavansa noille monille, että menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät. Jumalan Sana on Jumala vain heille, jotka tekevät sen, mitä Jeesus opettaa ja käskee. Vain heillä täytetty laki pysyy voimassa. Vain heidän lakinsa on rakkaus.

• Eriasia

sanoneen olevansa Isän kanssa yhtämielinen, vaan, että on yhtä.

• Johanneksen evankeliumissa Jeesusta kutsutaan kahdesti Jumalaksi,
      evankeliumin alussa ja lopussa (Joh. 1:18; 20:28).
      --
      Johanneksen evankeliumi puhuu paljon Jeesuksen olemuksesta.

Miksi juutalaiset väittivät, että Jeesus teki itsensä Jumalan vertaiseksi?
      Eikö se pitänytkään paikkaansa?

----Joh. 5:18
      "Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi".

• ollut Jeesuksen

sanaa vaan juutalaisten käsitys.

• Aamen.

on SALATTUA tietoa, jonka vain Pyhä Henki kirkastaa valituille. Jeesus on Jumala ja jopa Ihmisen Poikana, silloin kun Hän oli riisuutunut valtaoikeuksistaan, Hänestä oli todistus Isältä ja Hänet tuntevilta, että Hän on lihaksi tullut Jumalan Poika, joka tuli pelastamaan luomakuntansa valitut.
        Nyt viimeisinä aikoina totuutta julistetaan Jumalan siunauksella ja joka päivä joku saa Pyhän Hengen kirkastaman Sanan, eli Jumalan itselleen, mutta lauma pysyy pienenä hamaan loppuun asti.

• yhdenvertaisuusperiaatteen Jeesus kumosi tällä raamatunjakeella:

Ps. 110:1
        »Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".«

Matteus 22
        45 "jos siis Daavid kutsuu häntä Herraksi, kuinka hän on hänen poikansa?"

Uudessa testamentissa "herralleni" ja "poikani"-sanat on muutettu alkavaksi isolla alkukirjaimella, jolla kääntäjät ovat tahtoneet korostaa pojan jumaluutta:

44 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.

Psalmit 2
        »Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.«

´

´

• ekivaari kirjoitti:

yhdenvertaisuusperiaatteen Jeesus kumosi tällä raamatunjakeella:

»Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".«

Matteus 22
        45 "jos siis Daavid kutsuu häntä Herraksi, kuinka hän on hänen poikansa?"

Uudessa testamentissa "herralleni" ja "poikani"-sanat on muutettu alkavaksi isolla alkukirjaimella, jolla kääntäjät ovat tahtoneet korostaa pojan jumaluutta:

44 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.

Psalmit 2
        »Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.«

´

´

ekivaari: "Isän ja pojan yhdenvertaisuusperiaatteen Jeesus kumosi tällä raamatunjakeella:
        --
        Tarkastellaampa asiayhteyttä!

DAAVIDIN POIKA JA DAAVIDIN HERRA
        Mark. 12:35-37 (Rinnakkaisteksti: Matt.22:41-45)
        --
        12:35 Ja opettaessaan pyhäkössä Jeesus puhui edelleen ja sanoi: "Kuinka kirjanoppineet sanovat, että Kristus on Daavidin poika?
        12:36 Onhan Daavid itse sanonut Pyhässä Hengessä: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle”.
        12:37 Daavid itse sanoo häntä Herraksi; kuinka hän sitten on hänen poikansa?" Ja suuri kansanjoukko kuunteli häntä mielellään.
        --
        Jeesus ottaa esille ydinkysymyksen; kuka on Kristus, Daavidin poika (Messias).
        Lainopettajat väittivät, että Messias on Daavidin poika.
        Näin Vanha Testamentti opettaakin (esim. 2.Sam.7:14-16, Jes. 11:1, Jer.23:5). Odotettiin, että joku Daavidin jälkeläinen ”pystyttäisi jälleen Daavidin sortuneen majan” (Aamos 9:11, Apt. 1:6).

Jeesus viittaa psalmiin 110:1, jossa Daavid Pyhässä Hengessä sanoo:
        'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle”.
        Kirjanoppineet ymmärsivät Daavidin tarkoittavan tällä Messiasta.
        Apostolitkin usein viittaavat tähän samaan psalmiin (Apt. 2:34, 1. Kor. 15:25, Hebr. 1:13, 10:12-13).

Mutta Jeesus haluaa nyt tuoda julki, että Hän on paljon enemmän, kuin pelkkä Daavidin poika (Jeesus kuului Daavidin sukuun; Matt. 1.luku);
        Hän on istuva ja hallitseva Jumalan oikealla puolella kaiken Herrana (36).
        Jeesus kieltäytyi esiintymästä sillä tavoin, kuin Messiaalta odotettiin (poliittinen Messias). Messiaan tehtävä oli toisenlainen. Tämä selvisi opetuslapsille vasta Jeesuksen ristinkuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen (Vrt. Tuomaan uskontunnustus!).

Jeesuksen tarkoitus, soveltaessaan psalmin 110 sanoja , oli osoittaa kirjanoppineille, kuinka pintapuolista heidän Sanan tuntemuksensa oli.
        Jeesus halusi antaa vielä todistuksen itsestään ennen häpeällistä kuolemaa. Hän ei ollut ainoastaan Daavidin poika, vaan myös Herra, joka kohta oli kutsuttava osalliseksi Jumalan pyhään maailmanhallintoon.

• Tapio522 kirjoitti:

ekivaari: "Isän ja pojan yhdenvertaisuusperiaatteen Jeesus kumosi tällä raamatunjakeella:
        --

--
        12:35 Ja opettaessaan pyhäkössä Jeesus puhui edelleen ja sanoi: "Kuinka kirjanoppineet sanovat, että Kristus on Daavidin poika?
        12:36 Onhan Daavid itse sanonut Pyhässä Hengessä: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle”.
        12:37 Daavid itse sanoo häntä Herraksi; kuinka hän sitten on hänen poikansa?" Ja suuri kansanjoukko kuunteli häntä mielellään.
        --
        Näin Vanha Testamentti opettaakin (esim. 2.Sam.7:14-16, Jes. 11:1, Jer.23:5). Odotettiin, että joku Daavidin jälkeläinen ”pystyttäisi jälleen Daavidin sortuneen majan” (Aamos 9:11, Apt. 1:6).

'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle”.
        Apostolitkin usein viittaavat tähän samaan psalmiin (Apt. 2:34, 1. Kor. 15:25, Hebr. 1:13, 10:12-13).

Mutta Jeesus haluaa nyt tuoda julki, että Hän on paljon enemmän, kuin pelkkä Daavidin poika (Jeesus kuului Daavidin sukuun; Matt. 1.luku);
        Jeesus kieltäytyi esiintymästä sillä tavoin, kuin Messiaalta odotettiin (poliittinen Messias). Messiaan tehtävä oli toisenlainen. Tämä selvisi opetuslapsille vasta Jeesuksen ristinkuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen (Vrt. Tuomaan uskontunnustus!).

Jeesuksen tarkoitus, soveltaessaan psalmin 110 sanoja , oli osoittaa kirjanoppineille, kuinka pintapuolista heidän Sanan tuntemuksensa oli.
        Jeesus halusi antaa vielä todistuksen itsestään ennen häpeällistä kuolemaa. Hän ei ollut ainoastaan Daavidin poika, vaan myös Herra, joka kohta oli kutsuttava osalliseksi Jumalan pyhään maailmanhallintoon.

on monikerroksinen, jossa on osallisina kaksi pienempää herraa ja yksi Iso Herra: Kuningas Daavid ja hänen herransa Kristus, jota Daavid kutsui nimellä; "minun Herralleni", sekä "Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä", jonka Herra-sanan psalminkirjoittaja on alkanut isolla alkukirjimella:

Psalmit 110
        1 »Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".«

Tässä on kysymys "etusijojen antamisesta", kuka niitä voi antaa ja kuka ei;

1. Korinttolaiskirje 4
        "Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?" [Veertaa Joh.10:33-36]!

Jeesus ilmoitti etusijoille pyrkiville Sebedeuksen pojille, etteivät ne etusijat ole hänen annettavissaan, vaan ainoastaan Isällä, [Matt. 20:23]

´

• to..
        Tapio522 kirjoitti:

--

--
        --

on siis Daaviidin jälkeläinen? Menee järjettömän puolelle.Daviidin suku ajateltiin mahtisuvuksi, se kykeni tappamaan vihollisensa niin perheen sisällä kuin uhkaavat naapurit, mutta ei sitä jumalallisena pidetty vaan tuotiin esiin suvun miesten heikkoudetkin jotta heitä ei olisi alettu palvoa.

Messias VT:n mukaan tulee oleman normaali ihminen, kahden ihmisen tekemä, mies siittää, nainen synnyttää tämä on ainoa tapa syntyä ihmiseksi, oli kyse hottentotista tai Daviidn suvun jäsenestä .Messiaan tehtävä ei ole tulla uudeksi jumalaksi, Israelilla on jo jumala .Jos Jeesus on kristinuskon jumala ja jumalasta samalla tehdään oma voideltunsa ja hänen, voidakseen hoitaa asiansa on inkarnoiduttava se on kristinuskon teolgoiaa joka ei perustu VT:iin, teillä on ongelmia siitä minä Jeesusta tulee pitää, mutta heprealainen raamattu ei anna apua vieraan uskonnon teologian selvittämiseen.

• Poika on Jumala.

niin kiihkomielisiä olleet, että olisivat kivittäneet jokaisen, joka kertoo olevansa Jumalan poika. Monihan sitä kertoo. Jokainen uskovainen kertoo olevansa Jumalan poika, tai tyttö. Jostakin muusta syystä nuo juutalaiset kiihoittuivat. Tietenkin siitä, kun luulivat Jeesuksen korottaneet itse itsensä Jumalaksi. Juutalaiset kauhistuivat sitä, että Jeesus kertoi olevansa Jumalan Poika, sillä he käsittivät Jeesuksen tarkoittavan sitä, että on Jumala.

• uudestisyntyneeet ovat Jumalan lapsia, poikia ja tyttäriä. Mutta on vain yksi ainutsyntyinen Poika, on aivan erisia. Poika on Isäsätä lähtöisin, ollut Isässä iäti, ei ole luotu, vaan on Isäsässä Isän vertainen.
        * Joka ei kunnioita Poikaa, ei voi kunnioittaa Isääkään. Ja mitä Pojan kunnioittaminen sitten on? Se on sitä, että on kirkkaudessa ja kunniassa Isän kanssa tasavertainen.

• Niinpä...käyttihän Jeesus itsestään Jumalan nimeä "MINÄ OLEN".
        --
        Linkistä:
        http://www.kotiposti.net/~raamattu/jt/oppi/opinkappaleet/

Miksi Jeesuksen nimi on sama kuin Isän nimi?
        --Miksi Raamattu kertoo Jeesuksen nimen olleen sama kuin Jumalan nimi kohdissa (Hoosianna Matt. 21:9; Matt. 23:39; Luuk. 19:38 – vrt nuhtelujakeet Luuk. 19:39, 40; Joh. 5:43, Joh. 8:19, 42 – vrt. Joh. 10:25, 14:7).
        --Miten ymmärrät näiden jakeiden valossa enkelin ilmoituksen Marialle, jossa Jeesuksen nimen, Immanuel, kerrottiin tarkoittavan "Jumala meidän kanssamme" (Jes. 7:14, 8:10; Matt. 1:21, 22, 23).
        --Miksi Jeesuksen nimi on Väkevä Jumala ja iankaikkinen Isä (Jes.9:5,).
        --
        Joh. 8:n luvun jakeissa Jeesus puhuu itsestään useaan otteeseen.
        Jakeissa 24,28 ja 58 Jeesus käyttää itsestään ”minä olen”-sanoja.

Huom. KR38:ssa on käännösvirhe jakeen 58 kohdalla. Kreikassa kohdassa lukee ego eimi, ts. "minä olen". Kirkkoraamattu kohta on huolimattomattomasti käännetty sanoin "minä olen ollut".
        ”Minä olen” –sanoilla (24, 28,58) Jumala ilmaisee itsensä vanhassa liitossa (2.Moos.3:14, 5.Moos.32:39, Jes.43:10).
        --
        Kivitys oli Juutalaisten tapa rangaista Jumalan pilkasta (3. Moos. 24:16).
        --Vertaa miksi Juutalaiset tahtoivat kivittää kaikki, jotka ilmoittivat Jeesuksesta asioita, jotka olivat Jumalan pilkkaa (Apt. 7:54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 9:22, 23).

--Pohdi, miksi Jeesuksen sanat aina aiheuttivat suurta hämminkiä Juutalaisten oppineiden keskuudessa.
        --Mikä hänen sanomassaan oli ennekuulumatonta (Joh. 8:53, 54, 55, 56, 57, 48, 59, 10:20, 30, 31)?

• to..
        Tapio522 kirjoitti:

Niinpä...käyttihän Jeesus itsestään Jumalan nimeä "MINÄ OLEN".
        --
        Linkistä:

--Miksi Raamattu kertoo Jeesuksen nimen olleen sama kuin Jumalan nimi kohdissa (Hoosianna Matt. 21:9; Matt. 23:39; Luuk. 19:38 – vrt nuhtelujakeet Luuk. 19:39, 40; Joh. 5:43, Joh. 8:19, 42 – vrt. Joh. 10:25, 14:7).
        --Miten ymmärrät näiden jakeiden valossa enkelin ilmoituksen Marialle, jossa Jeesuksen nimen, Immanuel, kerrottiin tarkoittavan "Jumala meidän kanssamme" (Jes. 7:14, 8:10; Matt. 1:21, 22, 23).
        --

Huom. KR38:ssa on käännösvirhe jakeen 58 kohdalla. Kreikassa kohdassa lukee ego eimi, ts. "minä olen". Kirkkoraamattu kohta on huolimattomattomasti käännetty sanoin "minä olen ollut".
        ”Minä olen” –sanoilla (24, 28,58) Jumala ilmaisee itsensä vanhassa liitossa (2.Moos.3:14, 5.Moos.32:39, Jes.43:10).
        --
        --Vertaa miksi Juutalaiset tahtoivat kivittää kaikki, jotka ilmoittivat Jeesuksesta asioita, jotka olivat Jumalan pilkkaa (Apt. 7:54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 9:22, 23).

--Pohdi, miksi Jeesuksen sanat aina aiheuttivat suurta hämminkiä Juutalaisten oppineiden keskuudessa.
        --Mikä hänen sanomassaan oli ennekuulumatonta (Joh. 8:53, 54, 55, 56, 57, 48, 59, 10:20, 30, 31)?

juutalainen ei muinaiseen aikaan olisi jäänyt henkin jos "minä olen" ilmaus olisi johtanut kivitykseen. Jeesus oli Jeesus, ei JHWH, joka on Israelin Jumalan nimi.Imanuel on teoforinen nimi, joka ei tee kantajastan jumalaa, kertoo kuitenkin sen mitä jumaluutta lapsen vanhemmat/nimeäjät ovat palvoneet.Siksi nimiä myöhemmin välillä muuteltiin, "sensuroitiin".

• Näin on!
        Tapio522 kirjoitti:

Niinpä...käyttihän Jeesus itsestään Jumalan nimeä "MINÄ OLEN".
        --
        Linkistä:

--

--

tultua koko uskonrakennelma muuttui. Varmasti juutalaisten, jotka olivat eläneet vanhaaliittoa, oli vaikea alkaa uuteen liittoon. Sen sijaan se on kumma, että tänään on paljon heitä, jotka eivät kykene ollenkaan elämään uudessa liitossa ja tunnustamaan Jumalan Poikaa. Jotakin on tapahtumassa, sillä suuresti on lisääntynyt Jeesuksen tuntemattomuus. Tähän tilanteeseen on Antikristuksen helppo tulla. Jeesusta ei tunneta ja siksi otetaan vastaan jos mitä sekasotkua, kunhan sekasotkun aloittaja osaa olla karismaattinen ja viehättävä. Ensin on henki, joka alentaa ja vähättelee Jumalan Poikaa ja sitten saapuu Antikristus, joka julistautuu jumalaksi. Niin, hänestä tulee varmasti monille, monille jumala.

• Näin on! kirjoitti:

tultua koko uskonrakennelma muuttui. Varmasti juutalaisten, jotka olivat eläneet vanhaaliittoa, oli vaikea alkaa uuteen liittoon. Sen sijaan se on kumma, että tänään on paljon heitä, jotka eivät kykene ollenkaan elämään uudessa liitossa ja tunnustamaan Jumalan Poikaa. Jotakin on tapahtumassa, sillä suuresti on lisääntynyt Jeesuksen tuntemattomuus. Tähän tilanteeseen on Antikristuksen helppo tulla. Jeesusta ei tunneta ja siksi otetaan vastaan jos mitä sekasotkua, kunhan sekasotkun aloittaja osaa olla karismaattinen ja viehättävä. Ensin on henki, joka alentaa ja vähättelee Jumalan Poikaa ja sitten saapuu Antikristus, joka julistautuu jumalaksi. Niin, hänestä tulee varmasti monille, monille jumala.

minua he eivät ota vastaan, mutta joka "tulee omassa nimessään, hänet ottavat vastaan", ja tämä tulija on antikristus, hän asettuu Jumalan temppeliin, ja julistaa olevansa Jumala. Ja saa tulenkin taivaasta alas ja niinpä hänet tunnustetaan Jumalaksi. Jeesus tuli Isän nimissä, Häntä ei enää monetkaan tunnusta Jumalaksi. Kirkoassa on piispoja jotka eivät usko Jeesuksen siinneen Pyhästä Hengestä, eikä syntyneen neitsyt Mariasta.
        * Tämän palstan johova/areiolaisuus oppiset ovat piispojen suosiossa. Ironista sinänsä, koska he juuri mollaavat kolminaisuus oppia vääräksi, joka on kirkkoisien keksintöä, heidän mielestään, nyt he ovat saaneet osan kirkon päämiehistä Jeesuksen kieltokööriinsä!

• Aaamen.
        Näin on! kirjoitti:

on selvä varoitus Antikristuksesta ja hänen hengessään elävistä.

Suurin osa ns. kristikansasta kieltää Jeesuksen TULLEEN lihaan. Tuo kieltäminen on viime vuosina lisääntynyt roimasti ja tulee lisääntymään. Se ajaa Jeesuksen tunnustavat yli oppirajojen yhteen.
        1. Joh. 2:22
        Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        2. Joh. 1:7
        Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

• Aaamen. kirjoitti:

Suurin osa ns. kristikansasta kieltää Jeesuksen TULLEEN lihaan. Tuo kieltäminen on viime vuosina lisääntynyt roimasti ja tulee lisääntymään. Se ajaa Jeesuksen tunnustavat yli oppirajojen yhteen.
        Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

Aamen, toit tärkeitä Raamatun paikkoja esiin Johanneksen kirjeistä.

JOHANNEKSEN KIRJEIDEN SISÄLTÖ

Vähän Aasian seurakunnissa vaikutti harhaopettajia (”antikristuksia” 1. Joh. 2:18, 19), aiheuttaen niille vakavan vaaran.
        Jeesuksen jumaluuden (1. Joh.5:20) kieltämisen ohella harhaopettajat myös kielsivät Jumalan Sanan ja käskyjen sitovuuden kristittyjen elämässä.
        He edustivat todennäköisesti alkavaa gnostismia.
        1-2 Jh:ssa vastutetut harhaopit ovat lähimain samoja kuin 2. Piet:ssa Ja Jd:ssa vastustetut:
        --”Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus...Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään.” (1. Joh. 2:22)
        --”...harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut.” (2. Piet.2:1)
        --”...jumalattomia, jotka kieltävät meidän...Herramme Jeesuksen Kristuksen.” (Juudas 4)

Johannes kehoittaa meitä pitämään Raamatun Sanan ainoana opin ja elämän ohjeena ja vaeltamaan rakkaudessa (2. Joh. 9,10).

Tämä päivän peloittavien näkyjen edessä ja harhaoppien keskellä evankeliumi on ilosanoma. Se on vastalääke pelolle.
        Johannes kehoittaakin meitä iloitsemaan;
        ”..Tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen” (1. Joh. 1:4).

• Aaamen. kirjoitti:

ELÄMÄN SANA
        1.Joh.1-4
        --
        1:1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
        1:2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -
        1:3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.

1:4 Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
        --
        Johanneksen ensimmäinen kirje on jatkuvasti ajankohtainen. Siinä käsitellään harhavirtauksia, jota tänäkin päivänä ilmenee eri muodoissaan.

Johannes aloittaa kirjeensä puhumalla ”elämän Sanasta” (1), joka tuli Isän tyköä tähän maailmaamme silmin nähtäväksi ja käsin kosketeltavaksi.
        Hän haluaa puhua siitä elämästä, ”mikä on alusta ollut”, siis tosi elämästä, jolle nykyinen elämä ei vedä vertaa. Tosi elämä on ”Isän luona” (2).
        Kirjoittaja sanoo itse omin silmin nähneensä elämän Sanan, katselleensa ja kosketelleensa sitä käsillänsä.

”Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme,...” (Joh.1:14).
        Jeesus tuli ”lihaksi” eli ihmiseksi tähän maailmaan. Jumala lähetti maailmaan Jeesuksen Kristuksen tuodakseen tahtonsa ilmi ihmisiin nähden. Kyse on historiallisesta henkilöstä.

Virsi 202
        1.
        Jeesus, sana elämän,
        tule meidän keskellemme.
        Soisit tules syttyvän,
        sytytä siis sydämemme.
        Anna voimaa sanastasi,
        siunaa läsnäolollasi.
        --
        7.
        Auta, ettei saatana
        pääse meidän keskellemme.
        Enkeleittes joukolla
        saarra meidän huonehemme.
        Ristin lipun nostaissamme
        varmaan kerran voiton saamme.

• Kiitos Jeesukselle.
        Tapio522 kirjoitti:

ELÄMÄN SANA
        1.Joh.1-4
        --
        1:1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
        1:2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -
        1:3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.

1:4 Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
        --
        Johanneksen ensimmäinen kirje on jatkuvasti ajankohtainen. Siinä käsitellään harhavirtauksia, jota tänäkin päivänä ilmenee eri muodoissaan.

Johannes aloittaa kirjeensä puhumalla ”elämän Sanasta” (1), joka tuli Isän tyköä tähän maailmaamme silmin nähtäväksi ja käsin kosketeltavaksi.
        Hän haluaa puhua siitä elämästä, ”mikä on alusta ollut”, siis tosi elämästä, jolle nykyinen elämä ei vedä vertaa. Tosi elämä on ”Isän luona” (2).
        Kirjoittaja sanoo itse omin silmin nähneensä elämän Sanan, katselleensa ja kosketelleensa sitä käsillänsä.

”Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme,...” (Joh.1:14).
        Jeesus tuli ”lihaksi” eli ihmiseksi tähän maailmaan. Jumala lähetti maailmaan Jeesuksen Kristuksen tuodakseen tahtonsa ilmi ihmisiin nähden. Kyse on historiallisesta henkilöstä.

Virsi 202
        1.
        Jeesus, sana elämän,
        tule meidän keskellemme.
        Soisit tules syttyvän,
        sytytä siis sydämemme.
        Anna voimaa sanastasi,
        siunaa läsnäolollasi.
        --
        7.
        Auta, ettei saatana
        pääse meidän keskellemme.
        Enkeleittes joukolla
        saarra meidän huonehemme.
        Ristin lipun nostaissamme
        varmaan kerran voiton saamme.

että lähetätä tällekin palstalle Raamatun tuntevia valittujasi. Kiitos siitä, sillä jos lähettejäsi ei olisi, kaikki harhautuisivat ja hukkuisivat.

• Tapio522 kirjoitti:

Aamen, toit tärkeitä Raamatun paikkoja esiin Johanneksen kirjeistä.

JOHANNEKSEN KIRJEIDEN SISÄLTÖ

Vähän Aasian seurakunnissa vaikutti harhaopettajia (”antikristuksia” 1. Joh. 2:18, 19), aiheuttaen niille vakavan vaaran.
        Jeesuksen jumaluuden (1. Joh.5:20) kieltämisen ohella harhaopettajat myös kielsivät Jumalan Sanan ja käskyjen sitovuuden kristittyjen elämässä.
        He edustivat todennäköisesti alkavaa gnostismia.
        1-2 Jh:ssa vastutetut harhaopit ovat lähimain samoja kuin 2. Piet:ssa Ja Jd:ssa vastustetut:
        --”Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus...Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään.” (1. Joh. 2:22)
        --”...harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut.” (2. Piet.2:1)
        --”...jumalattomia, jotka kieltävät meidän...Herramme Jeesuksen Kristuksen.” (Juudas 4)

Johannes kehoittaa meitä pitämään Raamatun Sanan ainoana opin ja elämän ohjeena ja vaeltamaan rakkaudessa (2. Joh. 9,10).

Tämä päivän peloittavien näkyjen edessä ja harhaoppien keskellä evankeliumi on ilosanoma. Se on vastalääke pelolle.
        Johannes kehoittaakin meitä iloitsemaan;
        ”..Tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen” (1. Joh. 1:4).

JUMALAN HENKI JA ANTIKRISTUKSEN HENKI
        1.Joh.4:1-6
        --
        4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        --
        Kristityltä kysytään viisautta voidakseen erottaa Jumalan Hengen muista hengistä.
        Emme saa olla liian herkkäuskoisia, vaan henget on koeteltava (1).
        Siihen aikaan oli monia vääriä profeettoja liikkeellä, kuten tänäänkin on laita. Sen huomaamme tälläkin palstalla. Meidän on oltava varovaisia näitten suhteen.

Kristityillä on ”tieto” (1. Joh.2:3, 5,18, 3:14) ja heissä on ”jumalan siemen”, joka ”pysyy” (3:9).
        Oikeat kristityt tietävät mihin uskovat ja mihin ovat menossa.
        He ottavat vaarin varoituksista.
        He tietävät, että aika on paha ja noudattavat Pietarin kirjeen ohjetta:
        ” Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;...” ( 2.Piet. 1:10).

Kristinusko on uskoa siihen, että Jeesus on Kristus ja että Jeesus on historiallinen henkilö, joka tuli tähän maailmaan.
        ”Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme” (Joh.1:14).
        Tästä perustavasta uskonlauselmasta lähtee henkien koetteleminen.
        Tämä annettiin jo ensimmäisellä vuosisadalla merkiksi:
        ”Ei kukaan voi sanoa: Jeesus olkoon Herra, paitsi Pyhässä Hengessä” (12:3).

(Tämän uskontunnustuksen antoi Tuomaskin; Joh.20:28/Vrt. 1.Joh.5:20. Jokainen aito kristitty yhtyy tähän tunnustukseen.)
        --
        Virsi 385
        --
        1.
        Auta, oi Jeesus, kun eksytys suuri
        maata käy voimalla valloittamaan.
        Saatana väijyy nyt julmana juuri
        valmiina sieluja vangitsemaan.
        Maailman ruhtinas miettivi ansaa,
        kuinka se turmioon syöksisi kansaa,
        kuinka se turmioon syöksisi kansaa.

• Aamen.

epäoikeudenmukaisuutta. Jos Jumala olisi valinnut ihmisistä uhrin ja sälyttänyt tuon ihmisen päälle kaikkien ihmisten synnit, niin silloin Hän olisi ollut oikeudeton. Hän olisi pessyt kätensä luomansa ihmisen synniltä ja laittanut ihmisen itse vastaamaan synnistä. Hän ei olisi antanut apuaan ihmisen pelastamiseksi, vaikka tietää mikä ihminen on, miten vajavainen ja heikko.
      Nyt ei käynyt noin. Vaan Jumala tuli Itse kaikella voimalla ja pelasti sen osan ihmiskuntaa, joka kuulee Häntä.
      Jeesus tuli ylhäältä alas, opetti Jumalan Tahdon ja teki uhrityön ja palasi jälleen omalle paikalleen Isän luokse.

Jumalan Poikaa ei uhrannut kukaan muu, kuin Jumala:
      Hepr. 9:14
      kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

• Jumala, hän olisi uhrannut itsensä itselleen, koska ...

"kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta UHRASI ITSENSÄ JUMALALLE viattomana, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!"

Joh. 7:28
        "Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja itsestäni minä en ole tullut, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne."

Jos Jeesus olisi Jumala, hän olisi todistanut itsestänsä tulleeksi, mutta hän kielsi sen useita kertoja:

Joh. 8:42
        »Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä MINÄ OLEN JUMALASTA LÄHTENYT ja tullut; EN MINÄ OLE ITSESTÄNI TULLUT, vaan HÄN [Isä] on minut lähettänyt.«

´

• Aamen.
        ekivaari kirjoitti:

Jumala, hän olisi uhrannut itsensä itselleen, koska ...

"kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta UHRASI ITSENSÄ JUMALALLE viattomana, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!"

Joh. 7:28
        "Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja itsestäni minä en ole tullut, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne."

Jos Jeesus olisi Jumala, hän olisi todistanut itsestänsä tulleeksi, mutta hän kielsi sen useita kertoja:

Joh. 8:42
        »Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä MINÄ OLEN JUMALASTA LÄHTENYT ja tullut; EN MINÄ OLE ITSESTÄNI TULLUT, vaan HÄN [Isä] on minut lähettänyt.«

´

Ei kukaan Jeesuksen tunteva kiellä, että eikö Jumala olisi Häntä lähettänyt, vaan kaikki kertovat, että Jumalan Sana tuli Jumalan luota ja sai valmistetun ruumiin, jolle Jumala enkelin välityksellä antoi nimen Jeesus.

Jumalaa suurempaa ei ole ja siksi Jumala vannoin Aabrahamille valan Itsensä kautta ja siksi Jumala pelasti valittunsa Itsensä kautta.

Siinähän se valtava armo ilmoitetaankin, kun Jumala tuli pelastukseksi ihmiselle. Isä, joka on Henki, lähetti Sanan, jonka kautta kaikki on luotu ja ylläpidetty ja Pyhä Hengen, joka on Sanan kirkastaja ja voima elää Jumalan pelastustyössä.

Jeesus Itse kertoo, että Isä ja Hän on YHTÄ. Tuota Jeesuksen ilmoitusta vääristellään kaikin tavolin. Väitetään Jeesuksen olevan Isän kanssa samanmielinen, mutta ei kuulemma samaa alkulähdettä. Isä, Poika ja Pyhä Henki on sama ja joka ei usko sitä, ei voi päästä Raamatun opin tuntemiseen ikinä. Jeesus tuli auttamaan kaikintavoin ihmiskuntaa. Tuli tekemään terveeksi ja vapaaksi, mutta Hänen ihmeensä poljetaan jalkoihin vääristelemällä Hänen oppiaan. Jumalan Sanalla on kaikki valta, mutta Hän ei pakota sinuakaan uskomaan siihen, että Hän on Jumala. Tulee aika, jolloin sinä joudut toteamaan, että olet vastustanut Jeesuksen opetuksia kaikin tavoin tekemällä Hänet arvoltaan muuksi, mikä Hän todellisuudessa on. Kukapa niin kamalan paljon välittää Jumalan Sanasta/Jeesuksesta, jos ei usko Hänen valtaansa/Jumaluuteensa, joka on iankaikkinen ja joka jo tässä ajassa takaa terveyden ja vapauden ja tulevassa ajassa iankaikkisen elämän.

2. Kor. 5:19
        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Raimo laamanen

Onko Raimo siirtynyt yläkerran orkesteriin ? Jos on niin jaksamista Seijalle.
      Puolanka
      20
      2892
    2. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      190
      2655
    3. Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa

Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      1577
    4. Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista

Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah
      Maailman menoa
      248
      1346
    5. Aloitko pelätä siis

Että otan suhun oikeasti yhteyttä
      Ikävä
      106
      1180
    6. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      40
      1026
    7. Olet ollut aika törkeä minua kohtaan

Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta
      Ikävä
      46
      987
    8. Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin

maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises
      Ikävä
      32
      884
    9. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      135
      879
    10. Voi ei kuvitteletkohan sä

Nyt etten ookaan susta kiinnostunut 😿😿 ethän ajattele niin 🥺
      Ikävä
      43