Patologinen valehtelija?

Epäilijät

Haluan mielipiteitä tekstini perusteella, olemmeko oikeassa vai väärässä ..

Parin ystäväni kanssa epäilemme, että yksi naispuolinen ystävämme olisi jollain tavalla patologinen valehtelija.

Ihmisenä on liian kiltti, ei tuo esille omia mielipiteitään (tai hyvin harvoin) ja tekee niinkun toiset haluavat, "mulle on ihan sama miten tehdään, päättäkää te"

Hän tarjoaa muille ruokaa ja kyytsäilee ihmisiä, vaikka mihin ilman, että pyytää minkäänlaista korvausta, hän ei osaa siis sanoa ei, vaikka varmasti haluaisi, joten silloinkin kun joku pyytää kyytiä, hän mielummin valehtelee olinpaikkansa jne, kun sanoo suoraan "tänään ei sovi"

Eli hän on liian hyvää ollakkseen totta

Aluksi valehtelu alkoi juuri näillä olinpaikan/tekemisten valehtelulla, pieniä valkoisia valheita silloin tällöin. Nykyään valheet koskevat paljon suurempia asioita

Usein hän hakee valheidensa kautta huomiota, "meidän isä hakkasi mun äitiä, ja menin väliin ja isä löi minuakin, isä heitti samassa kähäkässä telvisiomme maahan paskaksi " -Kuitenkin kotoa löytyy ihan sama televisio täysin ehjänä pölyt päällä.. Ja mitä me olemme hänen isäänsä tavanneet hän on hyvinkin rauhallinen mies.

" Meiltä on viety rahaa tuhansia euroja ja vanhempani syyttää siitä minun kavereitani, he aikoivat pyytää kaikilta tiedot ylös ja selvittää asian perin pohjin, en ole tämän takia vanhempieni kanssa väleissä" - Vielä tänäänkää päivänä ei ole vanhemmat tulleet kyselemään tietoja, vaikka olemme heitä moneen kertaan tämän asian jälkeen nähneet ja asia on jäänyt sikseen. - Vaikka hän ei ole vanhempiensa kanssa väleissä, äiti syytää silti pari sataa hänen tililleen rahaa? Ei meidän perheessä ole homma toiminut koskaan näin.

"Kun siellä festareilla löin sitä muijaa ja sanoin: mitä vittua sää vitun ämmä siinä tönit " - Yksi tuttumme oli tilanteessa mukana ja sanoi ettei asia todellakaan mennyt näin, muutenkaan tuollainen käytös ei ole hänen tapaistaan.

Tämä tyttö on ihastunut/rakastunut poikaan, mutta ei poika anna sen kummempaa vastakaikua ihastukselle, paitsi silloin kun hän tarvitsee jotain esim ilmaista kyytiä tai rahaa.

Nooh, tyttö on kuitenkin kehittänyt oman haavemaailmansa ja uskoo varmaan itsekkin sen olevan totta.

"Kuinka petri haluaa mennä kanssani naimisiin ja hankkia lapsia kanssani" " Kaikki kyselevät aina seurustellaanko me" " Kuinka petri on minusta niin mustasukkainen, kun on kuullut et olen jutellut jollekkin muulle miehelle" " Petri kehuu aina kuinka seksikäs olen " - Petri on kuitenki itse kummonnut lähes kaikki nämä väitteet

Lisäksi hän jauhaa petristä jatkuvasti aivan tolkuttomia juttuja, hänellä on jonkinlainen pakkomielle yhdistää petri jokaiseen juttuunsa, mitä on hyvin rasittava pitkän päälle kuunnella lisäksi kun puolet lauseesta on valetta. Hän toistaa sanaa "että,että,että,että" kun valehtelu alkaa, yskii, vetää syvään henkeä eikä katso silmiin.

Kyseessä on suhtkoht normaalin näköinen nainen, jota kukaan meistä ei pidä erityisen kauniina. Omasta mielestään hän on seksikkäin "kympinlikka" , jonka kanssa kaikki miespuoleiset kaverimme haluavat harrastaa seksiä... "reikähän se on rotallaki" tokaisi yksi näistä miespuolisista kavereistamme asiasta mainittuamme.

122

13131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minnnnnna

      mulla on ihan samanlainen kaveri .. en tiedä mitä sen kans pitäs tehä. ne valheet vain pahenee.. en enää jaksa niitä!!

    • ------

      Enpä osaa sanoa, voisko hän olla sairastumassa psyykkisesti, ja elää jonkinlaisessa haaveiden ja harhojen maailmassa. Voisihan sitää joskus vaikka sanoa hälle asiallisesti, että ootte huomannut että hän valehtelee, ja olette huolissaan siitä. Että mikä hänellä on.

      • ?????

        HYVÄKSIKÄYTETYLLÄ ihmisellä enää jäljellä muuta haaveet ? Luitko aloituksen, kyytejä pummataan, ruokaa pummataan, p*skaa puhutaan, ihastuksen kohteellikkin ilmaiset kyydit kelpaa jne.


    • Mies 30

      erittäin paljon samat merkit omaavan naisen kanssa.
      Hän eli uskomattomassa haavemaailmassa joka ei näy ulkopuolisen silmiin koska hän on kiltti, hyväsydäminen jne jne ja kaikki ulkopuoliset pitävät häntä aivan kympin naisena mutta totuus hänen sairaalloisesta valehtelusta paljastui vasta avioliitossa sillä myös minä menin tähän lankaan pelkän ulkokuoren perusteella. Esim näistä valehdeltiin:
      Puhuttiin että yrittäisimme lapsia. "(itkee) mulle on tapahtunut kauheita asioita ja mut on raiskattu niin että en voi saada lapsia" Pahoittelin ikävää asiaa kunnes hänen joskus kerrottua "tapahtumaa" oli kyseinen raiskaus tehty kolmessa kaupungissa tai kunnassa yhden sijaan eli hänen kolme kertaa kerrottua tästä ei onneton muistanut missä hän valehteli sen tapahtuneen kunnes myöhemmin anoppi vahingossa ilmeisesti sanoi että "kun se silloin sterilisoi itsensä niin"...... Arvatkaa miltä avioliitto alkoi tuntumaan.
      Hän saattoi mielistellä veljeään kun veli kehui jotain yhtyettä ja poltti tälle cd.n kertoi hän veljelleen että "aivan mahtavaa musaa mä haluan tätä kans" Cd.n veljeltään saatuaan jäi tämä hyllyyn pölyyntymään ja joskus yhtyeen kappaleen soitua radiossa kysyinkin että mitäs pidät biisistä? "Hirveää paskaa tietenkin taas jotain metallicaa mitä sä kuuntelet" Vaikka äsken kehui yhtyettä maasta taivaisiin veljelleen. Mainitsin yhtyeen nimen ja sen jälkeen asiasta ei keskusteltu ja hän vaikeni jäädessään kiinni.
      Päätettiin lopettaa tupakan poltto. "Aamulla kahvia keitettyäni hän joskus mielisteli aiheella että "ai kun mahtavaa kun nykyään aamuisin haistaa kahvin tuoksunkin kun lopetti tupakoinnin"
      Silti hän veteli töissä salaa kun kaverit oli nähneet ja auton penkin alla oli joka kerta tupakka aski piilossa.
      Kavereilleen ja sukulaisilleen hän valehteli minut aivan hirveäksi narsistiksi vaikka itse juuri tuollainen patologinen valehtelija sekä narsu olikin ja sukulaiseni ja ystäväni ei tunnistanut minua ollenkaan noista pahoista puheista ja kehoittivatkin mitä pikimmiten lähtevän suhteesta ja etsivän terveemmän kumppanin.
      Hänen itsemurha yritys ja sukulaisten hyökkäys minua vastaan oli lopullinen niitti ja lähdin pois sekä otin avioeron joka oli helpotus.
      Nyt elän onnellisessa ja rehellisessä parisuhteessa ja nautin sekä nautimme kumppanini kanssa toisistamme täysillä ilman valeita. Elämä on mahtavaa kun ei tarvi kituuttaa sairaan ihmisen rinnalla!

      • yks monista

        Entinen vaimoni oli sen verran kamala, että ei siinä auttanu muu, kuin lähteä. Hän onnistui saamaan kaikki, omakotitalon, yms. itselleen, vaikka kaikki oli minun selkänahastani revitty. Nyt eron jälkeen hän rynnii meille aina jonkun tekosyyn varjolla riitelemään. Aina on lapset tekosyynä ja, kuinka he kärsivät. Kun lapsilla tulee jotain ongelmia koulussa, tai muualla, niin aina on syy siinä, että minä jätin perheen. Ja nykyinen vaimonikin on saanut osansa hänen haukuistaan.


      • ererserseresrsr

        Joo en todellakaan jaksa lukea kun ei ole jaksotettu. Sori vaan.


      • Yx vaimo **

        Kerrompa jotain miehestäni :)
        Kun seurustelimme niin mieheni kertoi yhtäkkiä olevansa naimisissa ja hällä olevan yksi tytär. Vaimo oli kuulema vankilassa ja tytär mummonsa hoidossa. Kun sanoin että ei voida sit olla yhdessä jos hän kerta on naimisissa. Hän sanoi että ero on vireillä, että hän on hakenut eroa. No, sanoin että ottaa sitten uudestaan yhteyttä kun ero on selvä ja näyttää paperit siitä, niin katotaan sitten uudestaan asiaa. Siihen hän sanoi ettei hän saa mitään eropapereita vaan hänelle vaan soitetaan kun se on selvä. Tiesin että hän valehtelee...mutten tiennyt vielä että mikä se oli se valhe. Kun hän sitten samantien kosi mua,niin olin vähän ihmeissäni ja sanoin että kaksin naiminen on kiellettyä, ettei voi mennä naimisiin kun hän kerta on naimisissa. Sitten hän sanoi ettei ole oikeesti naimisissa, koskaan ollutkaan eikä hällä ole lastakaan :O No, en uskonut tähän joten hän käski soittaa siskolleen, mä soitin ja hänen sisko alko nauraa ja ihmetteli että mistä olen moista saanut päähäni. Sanoin että veljensä itse näin kertoi. Olipa siskonsakin vähän ihmeissään että miksi moista keksii. No siinä sitten erinäisten asioiden selvittelyjen jälkeen menimme naimisiin ja samme lapsiakin. Aviossa olemme vieläkin....ollut jo 30.vuotta. No, vieläkin aika-ajoin tulee jos jonkinlaista juttua enkä ehkä ihan täysin luota hänen juttuihinsa vaan kaikkeen suhtaudun pienellä varauksella. Ei hän nykyään enää minulle paljoo valehtele(en ainakaan ole huomannut), mutta kavereilleen kaikenlaisia pikkujuttuja. Dokaamisistaan yms vaikka ei todellisuudessa juo enään ollenkaan (ei ole juonut vuosiin)ja kaikenlaisia ihan outoja juttuja milloin mistäkin. Kun kerran tässä kysyin että miksi keksii tollasia juttuja, niin sanoi ettei ole muuten mitään puhumista kavereitten kanssa. Välillä tekisi mieleni kertoo muille mikä on totuus, mutten viitsi nolata häntä. Kaikki ihmiset ja naapurit tykkää aina hänestä kovasti ja pitää että olen saaanut oikein unelma miehen...no, asiaa voi kattoo monelta kantilta ;)

        Onhan hän kiltti ja noin...joskin hiukan kiivas luontonen. Ei hän ole koskaan minua tai lapsiamme lyönyt tms, mutta hermostuu kyllä pikasesti jos ei heti ymmärrä mitä hän selittää tai jos ei uskota mitä hän sanoo. Siihen kaikkeen on jo niin tottunut ettei se hetkauta puoleen eikä toiseen normaalisti, toki joskus tulee itelle sellanen *huoh* olo, että onko pakko kattoo tätä. Mut se menee nopeesti ohi. Mitä sitä enään näin monen vuoden jälkeen ruveta eroa hommaamaan kun on lastenlapset ja kaikki.
        Tää on vaan elämää, eikä niitä täydellisiä ihmisiä kuitenkaan ole olemassa. Kaikissa meissä on omat vikamme jotka joskus vaattii ehkä ymärrystä ja sietokykyä läheisiltämme :)

        Mukavaa syksyn jatkoa kaikille ja onnea parisuhteisiin sekä ystävyys-suhteisiin


      • sinisilmä2010
        Yx vaimo ** kirjoitti:

        Kerrompa jotain miehestäni :)
        Kun seurustelimme niin mieheni kertoi yhtäkkiä olevansa naimisissa ja hällä olevan yksi tytär. Vaimo oli kuulema vankilassa ja tytär mummonsa hoidossa. Kun sanoin että ei voida sit olla yhdessä jos hän kerta on naimisissa. Hän sanoi että ero on vireillä, että hän on hakenut eroa. No, sanoin että ottaa sitten uudestaan yhteyttä kun ero on selvä ja näyttää paperit siitä, niin katotaan sitten uudestaan asiaa. Siihen hän sanoi ettei hän saa mitään eropapereita vaan hänelle vaan soitetaan kun se on selvä. Tiesin että hän valehtelee...mutten tiennyt vielä että mikä se oli se valhe. Kun hän sitten samantien kosi mua,niin olin vähän ihmeissäni ja sanoin että kaksin naiminen on kiellettyä, ettei voi mennä naimisiin kun hän kerta on naimisissa. Sitten hän sanoi ettei ole oikeesti naimisissa, koskaan ollutkaan eikä hällä ole lastakaan :O No, en uskonut tähän joten hän käski soittaa siskolleen, mä soitin ja hänen sisko alko nauraa ja ihmetteli että mistä olen moista saanut päähäni. Sanoin että veljensä itse näin kertoi. Olipa siskonsakin vähän ihmeissään että miksi moista keksii. No siinä sitten erinäisten asioiden selvittelyjen jälkeen menimme naimisiin ja samme lapsiakin. Aviossa olemme vieläkin....ollut jo 30.vuotta. No, vieläkin aika-ajoin tulee jos jonkinlaista juttua enkä ehkä ihan täysin luota hänen juttuihinsa vaan kaikkeen suhtaudun pienellä varauksella. Ei hän nykyään enää minulle paljoo valehtele(en ainakaan ole huomannut), mutta kavereilleen kaikenlaisia pikkujuttuja. Dokaamisistaan yms vaikka ei todellisuudessa juo enään ollenkaan (ei ole juonut vuosiin)ja kaikenlaisia ihan outoja juttuja milloin mistäkin. Kun kerran tässä kysyin että miksi keksii tollasia juttuja, niin sanoi ettei ole muuten mitään puhumista kavereitten kanssa. Välillä tekisi mieleni kertoo muille mikä on totuus, mutten viitsi nolata häntä. Kaikki ihmiset ja naapurit tykkää aina hänestä kovasti ja pitää että olen saaanut oikein unelma miehen...no, asiaa voi kattoo monelta kantilta ;)

        Onhan hän kiltti ja noin...joskin hiukan kiivas luontonen. Ei hän ole koskaan minua tai lapsiamme lyönyt tms, mutta hermostuu kyllä pikasesti jos ei heti ymmärrä mitä hän selittää tai jos ei uskota mitä hän sanoo. Siihen kaikkeen on jo niin tottunut ettei se hetkauta puoleen eikä toiseen normaalisti, toki joskus tulee itelle sellanen *huoh* olo, että onko pakko kattoo tätä. Mut se menee nopeesti ohi. Mitä sitä enään näin monen vuoden jälkeen ruveta eroa hommaamaan kun on lastenlapset ja kaikki.
        Tää on vaan elämää, eikä niitä täydellisiä ihmisiä kuitenkaan ole olemassa. Kaikissa meissä on omat vikamme jotka joskus vaattii ehkä ymärrystä ja sietokykyä läheisiltämme :)

        Mukavaa syksyn jatkoa kaikille ja onnea parisuhteisiin sekä ystävyys-suhteisiin

        mies vaikuttaa ihan samanlaiselta..kerran ollaan jo erottukin.Mutta palattiin yhteen kun on noi lapsetkin,eikä koko eron aikana voitu toisistamme erossa olla.Nyt vaan ollaan palattu siihen samaan..hänelle on pakkomielle näköjään tietyntyyppiset ja ikäiset naiset.Itse en nuorene enkä kaunistu,eikä ikävä kyllä hänkään nuorru eikä komistu.Itse en vaan ymmärrä mistä tässä on kyse.On kun pikkupoika hermostuessaan.Itse en keksi muuta syytä kun sen että nuoruus on jäänyt elämättä ja jokin on mennyt äiti suhteessa pieleen,ovat kavereita keskenään.Musta tuntuu oudolta että poika on äitinsä kanssa kaveri.Äitinsä käyttäytyy kuin teini,vaikka on mieskin talossa.On alannut tuntumaan,että minä ja appiukkoni ollaan ne aikuiset ja muut on kakaroita.Mut se vaan kun oikeesti rakastan miestäni yli kaiken,enkä toivois muuta kun yhteisiä vuosia ja paljon.:)


      • ÄO
        ererserseresrsr kirjoitti:

        Joo en todellakaan jaksa lukea kun ei ole jaksotettu. Sori vaan.

        Os-ta-pas vaik-ka e-lä-mä-si en-sim-mäi-nen kir-ja.

        Se aut-taa.

        Ny-kyi-sin lue-taan lap-ses-ta as-ti vain teks-ti-vies-te-jä ja tv-teks-ti-tyk-siä.

        Luin ko-ko ket-jun, ei-kä mi-tään on-gel-maa.

        Ai-no-as-taan na-ti-si-jat är-syt-tää, min-kä eh-kä huo-maa-kin.


      • SyväSuru
        Yx vaimo ** kirjoitti:

        Kerrompa jotain miehestäni :)
        Kun seurustelimme niin mieheni kertoi yhtäkkiä olevansa naimisissa ja hällä olevan yksi tytär. Vaimo oli kuulema vankilassa ja tytär mummonsa hoidossa. Kun sanoin että ei voida sit olla yhdessä jos hän kerta on naimisissa. Hän sanoi että ero on vireillä, että hän on hakenut eroa. No, sanoin että ottaa sitten uudestaan yhteyttä kun ero on selvä ja näyttää paperit siitä, niin katotaan sitten uudestaan asiaa. Siihen hän sanoi ettei hän saa mitään eropapereita vaan hänelle vaan soitetaan kun se on selvä. Tiesin että hän valehtelee...mutten tiennyt vielä että mikä se oli se valhe. Kun hän sitten samantien kosi mua,niin olin vähän ihmeissäni ja sanoin että kaksin naiminen on kiellettyä, ettei voi mennä naimisiin kun hän kerta on naimisissa. Sitten hän sanoi ettei ole oikeesti naimisissa, koskaan ollutkaan eikä hällä ole lastakaan :O No, en uskonut tähän joten hän käski soittaa siskolleen, mä soitin ja hänen sisko alko nauraa ja ihmetteli että mistä olen moista saanut päähäni. Sanoin että veljensä itse näin kertoi. Olipa siskonsakin vähän ihmeissään että miksi moista keksii. No siinä sitten erinäisten asioiden selvittelyjen jälkeen menimme naimisiin ja samme lapsiakin. Aviossa olemme vieläkin....ollut jo 30.vuotta. No, vieläkin aika-ajoin tulee jos jonkinlaista juttua enkä ehkä ihan täysin luota hänen juttuihinsa vaan kaikkeen suhtaudun pienellä varauksella. Ei hän nykyään enää minulle paljoo valehtele(en ainakaan ole huomannut), mutta kavereilleen kaikenlaisia pikkujuttuja. Dokaamisistaan yms vaikka ei todellisuudessa juo enään ollenkaan (ei ole juonut vuosiin)ja kaikenlaisia ihan outoja juttuja milloin mistäkin. Kun kerran tässä kysyin että miksi keksii tollasia juttuja, niin sanoi ettei ole muuten mitään puhumista kavereitten kanssa. Välillä tekisi mieleni kertoo muille mikä on totuus, mutten viitsi nolata häntä. Kaikki ihmiset ja naapurit tykkää aina hänestä kovasti ja pitää että olen saaanut oikein unelma miehen...no, asiaa voi kattoo monelta kantilta ;)

        Onhan hän kiltti ja noin...joskin hiukan kiivas luontonen. Ei hän ole koskaan minua tai lapsiamme lyönyt tms, mutta hermostuu kyllä pikasesti jos ei heti ymmärrä mitä hän selittää tai jos ei uskota mitä hän sanoo. Siihen kaikkeen on jo niin tottunut ettei se hetkauta puoleen eikä toiseen normaalisti, toki joskus tulee itelle sellanen *huoh* olo, että onko pakko kattoo tätä. Mut se menee nopeesti ohi. Mitä sitä enään näin monen vuoden jälkeen ruveta eroa hommaamaan kun on lastenlapset ja kaikki.
        Tää on vaan elämää, eikä niitä täydellisiä ihmisiä kuitenkaan ole olemassa. Kaikissa meissä on omat vikamme jotka joskus vaattii ehkä ymärrystä ja sietokykyä läheisiltämme :)

        Mukavaa syksyn jatkoa kaikille ja onnea parisuhteisiin sekä ystävyys-suhteisiin

        Hei!

        Olen todella ahdistunut, sillä olen huomannut, että poikaystäväni valehtelee. Ensin halusin ajatella, että ehkä itse sitten muistin väärin. Ja ehkä asialla on jokin selitys, jota en itse vain ymmärrä. Mutta kun aikaa kuluu, niin huomaan, ettei kyse ole siitä, että muistan väärin. Eikä kaikkia asioita voi selittää monella lailla. Hän vaikuttaa erittäin kiltille, herkälle, hänen on vaikea sanoa ystävilleen ja kenellekään mitään negatiivista ja vastaväitteitä, jos on itse eri mieltä. Olen kysynyt, että: "Ethän nyt pahastu, mutta onko sinulla sairaus, että kerrot asioita, vaikkei ne ole totta?" Hän sanoi ei... Ja netissäkin lukee, että patologinen valehtelija ei yleensä itse edes huomaa valehdelleensa. Mikä on tietysti tosi järkyttävää, jos näin on. Silloinhan hän ei osaa hakeutua hoitoon eikä ymmärrä miksi läheiset sanovat häntä valehtelijaksi - jos uskaltavat. Haluaisin uskoa niihin juttuihin, joissa hän ylistää ja kehuu minua, kertoo rakastavansa enemmän kuin ketään jne. Sillä käytännössä hän vaikuttaa kuitenkin monessa asiassa, että rakastaisi. Itse en haluaisi tuomita, koska haluaisin ymmärtää ja löytää syitä. Onko syynä äiti, joka on aina huolissaan, soittelee usein, epäilee (mikä on ymmärrettävää, jos on aina valehdellut), haukkuu, on liian takertuva...? Siis jos nämä jutut hänen äidistään nyt on edest totta(!?) Onko hän tottunut lapsena saamaan äitinsä hyväksynnän vain valehtelun kautta? Sydämeen sattuu ja kovaa... Ja jotenkin on vaikea edes ajatella jättämistä, koska hän ainakin väittää, ettei voi elää ilman minua ja saattaisi tappaa itsensä... En kestäisi ottaa vastuuta sellaisesta. Perheeni ovat huolissaan minusta, vaikkeivat edes tiedä, että epäilen tuollaista poikaystävästäni. Mietin vain, että kestäisinkö ilman, että tulisin itse mielisairaaksi, kun yleensä Suomessa rehellisyys on itsestäänselvyys. Ja toden puhuminen kaikessa, joskus ollaan vähän liiankin - negatiivisetkin paukautetaan, vaikka voisi jättää sanomatta. Yritän etsiä netistä vinkkejä, kuinka valehtelusta voisi parantua ja kuinka toimia läheisen kanssa, joka toimii näin, mutten ole löytänyt mitään mikä auttaisi. Osaako kukaan kertoa? Onko joku parantunut? Mikä auttoi? Kestikö parantuminen? Onko joku vain tottunut elämään asian kanssa, että yrittää välttää valehtelua, vaikka tietää, ettei täysin kykene? Miten läheiset? Miten me? Olen peitellyt ja puolustellut joillekin ystävilleni hänen juttujaan, mutta jossain vaiheessa varmasti ihmiset huomaavat, että itse olen tullut valkoiseksi valehtelijaksi puolustaessani toista. En haluaisi itse valehdella... =,( Muutunko kohta itsekin patologiseksi valehtelijaksi...?


      • SyväSuru
        SyväSuru kirjoitti:

        Hei!

        Olen todella ahdistunut, sillä olen huomannut, että poikaystäväni valehtelee. Ensin halusin ajatella, että ehkä itse sitten muistin väärin. Ja ehkä asialla on jokin selitys, jota en itse vain ymmärrä. Mutta kun aikaa kuluu, niin huomaan, ettei kyse ole siitä, että muistan väärin. Eikä kaikkia asioita voi selittää monella lailla. Hän vaikuttaa erittäin kiltille, herkälle, hänen on vaikea sanoa ystävilleen ja kenellekään mitään negatiivista ja vastaväitteitä, jos on itse eri mieltä. Olen kysynyt, että: "Ethän nyt pahastu, mutta onko sinulla sairaus, että kerrot asioita, vaikkei ne ole totta?" Hän sanoi ei... Ja netissäkin lukee, että patologinen valehtelija ei yleensä itse edes huomaa valehdelleensa. Mikä on tietysti tosi järkyttävää, jos näin on. Silloinhan hän ei osaa hakeutua hoitoon eikä ymmärrä miksi läheiset sanovat häntä valehtelijaksi - jos uskaltavat. Haluaisin uskoa niihin juttuihin, joissa hän ylistää ja kehuu minua, kertoo rakastavansa enemmän kuin ketään jne. Sillä käytännössä hän vaikuttaa kuitenkin monessa asiassa, että rakastaisi. Itse en haluaisi tuomita, koska haluaisin ymmärtää ja löytää syitä. Onko syynä äiti, joka on aina huolissaan, soittelee usein, epäilee (mikä on ymmärrettävää, jos on aina valehdellut), haukkuu, on liian takertuva...? Siis jos nämä jutut hänen äidistään nyt on edest totta(!?) Onko hän tottunut lapsena saamaan äitinsä hyväksynnän vain valehtelun kautta? Sydämeen sattuu ja kovaa... Ja jotenkin on vaikea edes ajatella jättämistä, koska hän ainakin väittää, ettei voi elää ilman minua ja saattaisi tappaa itsensä... En kestäisi ottaa vastuuta sellaisesta. Perheeni ovat huolissaan minusta, vaikkeivat edes tiedä, että epäilen tuollaista poikaystävästäni. Mietin vain, että kestäisinkö ilman, että tulisin itse mielisairaaksi, kun yleensä Suomessa rehellisyys on itsestäänselvyys. Ja toden puhuminen kaikessa, joskus ollaan vähän liiankin - negatiivisetkin paukautetaan, vaikka voisi jättää sanomatta. Yritän etsiä netistä vinkkejä, kuinka valehtelusta voisi parantua ja kuinka toimia läheisen kanssa, joka toimii näin, mutten ole löytänyt mitään mikä auttaisi. Osaako kukaan kertoa? Onko joku parantunut? Mikä auttoi? Kestikö parantuminen? Onko joku vain tottunut elämään asian kanssa, että yrittää välttää valehtelua, vaikka tietää, ettei täysin kykene? Miten läheiset? Miten me? Olen peitellyt ja puolustellut joillekin ystävilleni hänen juttujaan, mutta jossain vaiheessa varmasti ihmiset huomaavat, että itse olen tullut valkoiseksi valehtelijaksi puolustaessani toista. En haluaisi itse valehdella... =,( Muutunko kohta itsekin patologiseksi valehtelijaksi...?

        Jatkuu:

        Valehtelua olen huomannut raha-asioissa, opiskelussa, menneisyyden tarinoissa, tappelutarinoita... Liioiteltuja tarinoita, että omistanut paljon sitä sun tätä. Luulen, ettei ole hyvä käyttämään rahaa, siis edes sitä minkä omistaa, oli sitä sitten joskus ollut paljon tai ei. Opiskeluun ei jaksa tai kykene panostamaan, eli en tiedä onko vaikea keskittyä vai eikö vain kiinnosta. Menneisyyden tarinat lapsuudesta ja nuoruudesta kuulostavat kuin Tuhannen ja yhden yön saduilta... Tappeluissa on kuulemma aiemmin ollut vähän väliä. En siis tiedä onko oikeasti tapellut paljon vai ei. Ainut, missä tuntuu, että puhuu varmaan totta on se, että hän haluaa rakastaa minua ja olen kaikki kaikessa. Mutta koska olen yliherkkä ja huonon itsetunnon omaava, ja haluaisin, etten koskaan ketään loukkaisi... Niin välillä tulee aivan hirveitä ajatuksia, että entäs jos hän huijaakin kaikessa, haluaa vain rahaa ja käyttää hyväkseen, yrittää päästä avullani eteenpäin tulevalla urallaan jne. Entä jos hän on heti valmis ottamaan toisen naisen, jos sopiva ilmaantuu, vaikka sanoo, ettei koskaan halua jättää minua? Tai entäs jos hän todella rakastaa vain minua ja on koukussa minuun, mutta epäilen onko näin todella, koska valehtele muissa asioissa? Mistä voin tietää totuuden? Voinko oppia näkemään mikä on totta ja mikä ei? Voiko valehtelijaan oppia luottamaan (järjetön kysymys)? En uskalla puhua aiheesta oikein kenellekään, koska hävettää itseni ja lähinnä hänen puolestaan... Haluaisin uskoa, että rakkaus ja hyväksyntä auttaisi häntä paranemaan, mutta... Ei se taida ihan näin mennä...? =,( Mitä tehdä, kun ei uskalla jättääkään toista? Pelkään, että menetän kaiken mitä minulla nyt on ja tulen hulluksi, jos se osakaan ei olisi totta, että minua rakastetaan enemmän kuin ketään muuta. Ikävää sanoa, mutta hän on ainut mies elämässäni, joka VAIKUTTAA, että haluaa rakastaa täysillä. Tuntuu, että muilla miehillä on aina jotain muuta, mikä vie aikaa ja energiaa siltä mitä kaipaan: henkistä yhdessäoloa ja fyysistä läheisyyttä. Vai onko se sitten niin, että joku voi olla kaikessa muussa ns. paha, mutta osaa kuitenkin yhtä henkilöä rakastaa enemmän kuin muuta maailmassa...? En tiedä, olen todella sekaisin. Anteeksi, jos ajatukseni rönsyilee liikaa. Tarvitsen apua... Kertokaa armolliseen sävyyn kuinka selvitä. En halua mitään kommentteja, että: "Jätä se mulkku!", vaan uusia näkökulmia, rakastavasta ja armollisesta näkövinkkelistä.


    • Ladamiäs

      Silloin tällöin ei haittaa, vaan voi jopa parantaa maailmaa. En näe tuossa avautumisessasi mitään ongelmaa. Tai sitten hän haluaa huomiota, kun sitä ei sultakaan heru. Ja mites se Petri?

      • jkjkjkjk

        senkun panette vaan sitä, kokeilkaa vaikka kimppaa joskoon valheet vähenee


      • narsun ex vaimo
        jkjkjkjk kirjoitti:

        senkun panette vaan sitä, kokeilkaa vaikka kimppaa joskoon valheet vähenee

        Liian hyvää ollakseen totta..siis alkuun..

        Narsistiko?

        Erittäin tuttua tekstiä


      • Human?
        jkjkjkjk kirjoitti:

        senkun panette vaan sitä, kokeilkaa vaikka kimppaa joskoon valheet vähenee

        Vastauksestasi päätellen olet itse vielä paljon enemmän sairas yksilö, joka ei osaa antaa ihmiselle mitään arvoa ja jolle kaikki ihmiset on vain joko "pantavia" tai sitten "ei-pantavia". Olet verrattavissa eläimiinsekaantujaan, sikäli kun et tajua ihmisen arvoa... Menisit sinäkin hoitoon -mitä pikemmin sen parempi...!


    • rotanreikä

      tääs on taas näitä sen yhden hullun kirjoituksia.oikein naurattaa kun hän haluaa huomiota täälläkin ja vielä chatissakin.kyllä te lukijat tiedätte hänet,mutta ei paljastella nimiä tässä.
      hänen lääkityksensä ei välillä ole kunnossa ja lääkärinsä sen on kammennut sänkyynsä kaksi kertaa.ihmeellinen juttu.näin hän saa kaikkea hoita mitä tarvitsee.
      ja se petri on sellanen homo et tämä tyttö ei tiedä sitäkään.
      koita hommaa uusi elämä,jotta ei tarviisi tänne kirjoitella.
      terv.sen unelmatytön sängyssä ollut ja sitä pannut.

    • ...

      Niih, kyllä sitä ilmainen kyyti ja ruoka kelpaa teille kaikille. Vittu, kun on tyttörukalla noin kivat kaverit, niin se ei tarvii vihollisia enää ollenkaan.

    • rtywyw

      Mitä sää niinku haluaisit tapahtuvan? En nyt oikein ymmärrä tämän viestin tarkotusta. Asia tuskin muuttuu koskaan miksikään, kyseisellä ihmisellä on selvästi ongelmia itsensä kanssa.

      Niin ja ps. Kuulostaa siltä, että tekin puhutte hänestä paskaa hänen selkänsä takana. Sekään ei ole reilua, jos esitätte kuitenkin hänet nähdessänne kaiken olevan hyvin ja olevanne kavereita. Sanokaa asiat päin naamaa. Tai älkää olko enää kavereita, niin pääsette moisesta riippakivestä.

    • Ex."vilppipuhuja"

      Tunnen pari "ystävääni" ketkä valehtelee todella paljon aina pikkuisen , vaikkei tarvitsiskaan.
      Olen tutustunut heihin ajan kanssa ja omin avuin selvittänyt asioiden paikkaansapitävyyttä.
      Todennut, muunneltua totuutta puhuvat.
      Tullut siihen johtopäätökseen että, heiltä puuttuu se turvaverkko , toisen ihmisen lämpö ja läheisyys.
      Kannustaisin kahdenkeskiseen keskusteluun kyseisen ihmisen kanssa LUOTTAMUKSELLISESTI.
      Sopiva aika ja paikka merkitsee erittäin paljon ja jos otatte alkoholi juomia niin se joillakin helpottaa avautumista.
      Monilla ihmisillä ujous panee esittämään jotai roolia.
      Olen erittäin pahoillani valehteluista joihin itsekkin myönnän joskus sortuneeni "valkoisiin valheisiin" vaikkei olis pakko mutta, se helpottaa elämää eteenpäin.
      Lopuksi tälläisellä ns. "patologisella valehtelijalla" on mitä todennäköisesti lievää masennusta, sielu rikki ja kaipaa todellista kuuntelijaa ja ymmärtävää ystävää.
      Aito ystävä auttaa ja ymmärtää kärsivää.
      Ei hän sisimmästään itsekkään nauti kun valehtelee, se vaan menee huomaamatta niin vilpilliseksi juttelut.

      • Pyh567

        On mun mielestä sen verran kova, että ihminen toimii aika kovan paineen alla. Itse työskentelen taiteen ja kulttuurin parissa, joten ystäväpiirini on lämminhenkinen ja maailmankuvamme humanistinen. Minulla on kuitenkin useita kavereita, joilla ystäväpiiri on hieman erilainen ja työskentelevät esim. kaupan alalla. Heillä on usein käsittämättömiä ulkoisista oikean ja aidon elämän kannalta merkityksettömistä asioista johtuvia suorituspaineita. Itsellä kiehuu jo siinä vaiheessa, kun joudun lounaspöytään, jossa keskustellaan pesuhuoneen laattojen väristä ja kaikesta materiasta, jolla toisia joissakin piireissä mitataan. Ihminen on tyhmä.


      • hahaaaah
        Pyh567 kirjoitti:

        On mun mielestä sen verran kova, että ihminen toimii aika kovan paineen alla. Itse työskentelen taiteen ja kulttuurin parissa, joten ystäväpiirini on lämminhenkinen ja maailmankuvamme humanistinen. Minulla on kuitenkin useita kavereita, joilla ystäväpiiri on hieman erilainen ja työskentelevät esim. kaupan alalla. Heillä on usein käsittämättömiä ulkoisista oikean ja aidon elämän kannalta merkityksettömistä asioista johtuvia suorituspaineita. Itsellä kiehuu jo siinä vaiheessa, kun joudun lounaspöytään, jossa keskustellaan pesuhuoneen laattojen väristä ja kaikesta materiasta, jolla toisia joissakin piireissä mitataan. Ihminen on tyhmä.

        "Itse työskentelen taiteen ja kulttuurin parissa, joten ystäväpiirini on lämminhenkinen ja maailmankuvamme humanistinen."

        Kylläpä nauroin makeasti. :D

        Ei se ole alasta kiinni, miten lämminhenkinen tai humanistinen on....


      • Pyh567
        hahaaaah kirjoitti:

        "Itse työskentelen taiteen ja kulttuurin parissa, joten ystäväpiirini on lämminhenkinen ja maailmankuvamme humanistinen."

        Kylläpä nauroin makeasti. :D

        Ei se ole alasta kiinni, miten lämminhenkinen tai humanistinen on....

        Ihanaa kuulla, että näin on! Kovin usein vain kuulee ettei ihmiset voi hyvin.


      • Heh&hah
        hahaaaah kirjoitti:

        "Itse työskentelen taiteen ja kulttuurin parissa, joten ystäväpiirini on lämminhenkinen ja maailmankuvamme humanistinen."

        Kylläpä nauroin makeasti. :D

        Ei se ole alasta kiinni, miten lämminhenkinen tai humanistinen on....

        Kalikka kalahtaa, johon se kolahtaa ;)


      • lsjvn
        hahaaaah kirjoitti:

        "Itse työskentelen taiteen ja kulttuurin parissa, joten ystäväpiirini on lämminhenkinen ja maailmankuvamme humanistinen."

        Kylläpä nauroin makeasti. :D

        Ei se ole alasta kiinni, miten lämminhenkinen tai humanistinen on....

        Voi se ollakin alasta kiinni. Voisiko olla, että lämminhenkiset humanistit hakeutuvat juuri tietyille aloille?


    • yksi mikrosiru

      Ei ole pakko kuunnella. Voi vaihtaa nopeasti puheen aihetta. Miksi viihtyä P:n puhujan seurassa?

      • Suvikki74

        kuten se Sudet tulee-poika. Riittävästi kun muuntelee totuutta niin hidaskin tajuaa että kun tyyppi suunsa aukaisee niin todennäköisesti yrittää syöttää pajunköyttä. Ettei olisi vielä jokin persoonallisuushäiriö? Huomionhakuisuus on yksi niistä. Varma on ettei tuohon puutu niin se pahenee. Hoitajaksi ei kuitenkaan kannata alkaa vaan saatella kaveri psykologin/psykiatrin sohvalle tilittämään miksi käyttäytyy noin.


      • betan
        Suvikki74 kirjoitti:

        kuten se Sudet tulee-poika. Riittävästi kun muuntelee totuutta niin hidaskin tajuaa että kun tyyppi suunsa aukaisee niin todennäköisesti yrittää syöttää pajunköyttä. Ettei olisi vielä jokin persoonallisuushäiriö? Huomionhakuisuus on yksi niistä. Varma on ettei tuohon puutu niin se pahenee. Hoitajaksi ei kuitenkaan kannata alkaa vaan saatella kaveri psykologin/psykiatrin sohvalle tilittämään miksi käyttäytyy noin.

        Personallisuushäiriö ei aina ole välttämättä False Memory Syndrome FMS:ssä. Sekään että ei katso silmiin tai muu elekieli olisi viittaus ko. sairauteen, ei välttämättä ole kaikissa tapauksissa ilmeinen. Jokainen ihminen on yksilö ja jokaisella on omat oireensa. Puhumme kuitenkin useista kymmenistä oirekombinaatiosta jossa yhdistyy erilaiset tunnistettavat tunnusmerkistöt. Olen nähnyt rauhallisia False Memory Syndrome FMS ihmisiä joilla ei ole personaallisuushäiriötä, mutta muita tunnistettavia oireyhtymiä kyllä. Useinmiten narsistinen False Memory Syndrome FMS ihminen ei myönnä sairauttaan johtuu itse sairauden kuvasta, eli käytännössä ihminen ei voi tai osaa myöntää olemassa olevaa ongelmaa itselleen tai muille. Osa syy on sairauden myöntämisen jälkeinen häpeä.

        False Memory Syndrome FMS on vakava sairaus jota on vaikea hoitaa ihmisen ns. itsensä hoitoa vastustellessa tai ongelman myöntämisessä. Useimmat ihmiset eivät parane siitä koskaan.


    • valehtelijan kaveri

      Tunnen parikin patologista valehtelijaa. Yleensä he hakevat valehtelullaan hyväksyntää, koska heillä saattaa olla heikko itsetunto. Joskus tuntuu, että valehtelijat itsekin uskovat, mitä puhuvat, mutta eivät he ainakaan syvällä sisällään usko. Olisikohan ongelmaan lääkkeitä tai ammattiauttajia? Olisi mukavaa, jos patologinen valehtelija uskaltaisi olla edes jonkun henkilön kanssa ihan oma itsensä. Heistä ei ikävä kyllä tiedä, millaisia he oikeasti ovat... Älä syytä kaveriasi liikaa, mielestäni tämä voisi olla sairaus, jota hän ei voi itse helposti muuttaa.

    • !!!!!!

      Myös iäkkäitäkin sairaita valehtelioita. Eräs 63v nainen kertoo että omisti talon, mutta menetti sen pojan takaus velkoihin,tytäär taas muutti sukunimensä ja kaikki tietonsa salaiseksi! jonkun huume hörhön takia! kaikki uskoi nämä todeksi, koska oli niin fiksu , avulias, miellyttävän tuntuinen ihminen.Ei olisi koskaan uskonut että kaikki oli mielikuvituksen tuotetta.Näitä juttuja tuli kuin liukuhihnalta,Jatkuvasti oli muka ulkomailla, selvisi että ne matkat oli kyllä tehty, mutta toinen henkilö. Kaikista ihmisistä myös puhui valheita JOPA HYVIN TÖRKEITÄ. Omat puhensa kertoi välillä toisen kertomaksi.Kaikki meni läpi jokaiselle häneen uhreistaan, hän otti aina yhden kerralla pyöritykseen,kunnes ihminen itse huomasi että kaikki ei ole kohdallaan.Siinä vaiheessa oli jo toinen kuuntelemassa, ja ihmetteli kuinka kiva rouva, EI edes ota edellisen varoituksia todeksi, että melkei kaikki mitä kuulet on valetta! Tähän pyöritykseen meni 5 saman talo yhtiön asukasta mukaan kunnes jokaiselle henkilökohtaisesti selvisi, sairaaloinen valehtelia, narsismilla höystetty!

    • mk

      skitsofreniaan ja kuvittelee kaikkea ja valehtelee mitä sylki suuhun tuo tai on jakutunut persoonallisuushäiriö tai jotain muuta.

      • ******

        Tekee tahalleen, aloittaja kirjoituksesta sain sen käsityksen, että tätä "valehtilijaa" käytetään laajamittaisesti hyväksi. Esim. pummataan kyytejä ja kukaan ei itse älyä antaa bensarahaa, se kun on yleensä tapana, eli kyydin saanut OMA-ALOTTEISESTI TARJOAA MAKSUA TAI AJATTAA KYYDITSIJÄN TANKILLE. Ja sitten tämä petri, tietää että tämä "valehtija" on ihastunut ja soittaa kyytiä, kun tietää että toinen tulee.
        HÄVETKÄÄ KOKO SAKKI JA LOPETTAKAA TUOLLAINEN ITSEKESKEISYYS, KATSOKAA PEILIIN.


      • elämääpatologisenkan

        Patologiset valehtelijat ja narsismiset ihmiset on pahimpia, puukottaa selkään kun toinen sitä ei vielä tajua ja sitten ollaanki jo niin syvissä vesissä, eli 6,5v tälläisen miehen kanssa. Pienistä valheista isoihin, jättisuuriin, pimitysiin, kieltämisiin jne.. hän siinä pienessä maailmassaan pilasi työpaikkansa, avioliittonsa, rahansa, kaiken.. lähdin kolme vuotta sitten lätkimään, vuoden roikkui perässä ja löysi uuden ja vuosi siitä, roikkui katossa.. Mutta jos mielenterveysklinikat ei pysty auttamaan ihmistä joka ei myönnä olevansa sairas niin kuka sitten? hän varmaan tiesi että umpikuja on vastassa, mutta itse sitä yritin auttaa, mutta tervekkin ihminen väsyy, hyvä ettei ollut viedä minua mukanaan siihen helvettiin, itse vajosin burnouttiin eron jälkeen mutta sen selvinneenä voin kiittää että pääsin hänen luotaan pois.


      • skitsofreenikon äiti

        Skitsofreenikko ei valehtele, eikä kuvittele, ne on heille totisinta totta, eivät vaan pysty erottamaan todellisuutta ja harhojaan. Minä inhoan tuollaisia ihmisiä, jotka syyttelevät skitsoja valehtelusta.


      • epäilijät
        ****** kirjoitti:

        Tekee tahalleen, aloittaja kirjoituksesta sain sen käsityksen, että tätä "valehtilijaa" käytetään laajamittaisesti hyväksi. Esim. pummataan kyytejä ja kukaan ei itse älyä antaa bensarahaa, se kun on yleensä tapana, eli kyydin saanut OMA-ALOTTEISESTI TARJOAA MAKSUA TAI AJATTAA KYYDITSIJÄN TANKILLE. Ja sitten tämä petri, tietää että tämä "valehtija" on ihastunut ja soittaa kyytiä, kun tietää että toinen tulee.
        HÄVETKÄÄ KOKO SAKKI JA LOPETTAKAA TUOLLAINEN ITSEKESKEISYYS, KATSOKAA PEILIIN.

        Bensarahaa on kyllä tarjottu useita kertoja, mutta kyseinen hlö ikinä rahaa halua eikä kuulemma tarvitse, vaikka sitä kuinka tarjoaa. :)


    • Totuuksien_Laukoja_

      Kuulostaa nettideittailijalta. Paitsi nettideittaaja kuvittelee vain olevansa Maisteri ja hallinto ja toimistotyössä vaikka onkin vain Siwan kassa. Hän kuvittelee myös ansaitsevansa yli 51-000 euroa vuodessa. Hän myös kuvittelee harrastavansa useita trendikkäitä lajeja liikuntaa.

    • tällaista....

      Hei

      Joo näitä on paljon liikeellä. Kannattaa sanoa tyypille suoraan mikä hän on ja jos tyyli ei muutu, toivottaa konkreettisesti hyvää jatkoa. Jossain vaiheessa ehkä ymmärtää hakeutua ammattailaisen kanssa keskustelemaan.

    • ei narsku...

      Ihan narsistinen....

      • ******

        Aloittaja on narsisti, pummaa kyydit ja ruoat, eikä ilmeisesti koskaan maksa edes bensoista. Samanlainen narsisti kuin tuo petrikin, käyttää toisen ihastumista hyväkseen, antaa ymmärtää kaikenlaista, sitten selän takana nauretaan. Kyllä minä tuollaisille puhuisin p*skaa niin että suupieletkin olisi ruskeana, valehtilisin jopa sanoessa päivää.


      • mani2
        ****** kirjoitti:

        Aloittaja on narsisti, pummaa kyydit ja ruoat, eikä ilmeisesti koskaan maksa edes bensoista. Samanlainen narsisti kuin tuo petrikin, käyttää toisen ihastumista hyväkseen, antaa ymmärtää kaikenlaista, sitten selän takana nauretaan. Kyllä minä tuollaisille puhuisin p*skaa niin että suupieletkin olisi ruskeana, valehtilisin jopa sanoessa päivää.

        ketähän Petriä tarkoitatta, olen itsekkin tavannut sellaisen???


    • 1+3

      Jos ei ympärillä ole kuin tarvitsijoita, niin sitä voi palaa loppuun. Olisi ehkä halunnut toteuttaa itseään, tai saada siitä ystävyydestä jotakin. Nyt ottaa vaan etäisyyttä keinolla jota uskaltaa käyttää sen sijaan että sanoisi ettei enää halua olla kenenkään kanssa missään tekemisissä. "Reikähän on rotallakin" sanonta osoittaa että olette sellaisia joista minäkin haluaisin päästä eroon opittuani tuntemaan teidät.

      • epäilijät

        Omistamme kaikki kolme kirjotuksen takana olevaa oman työpaikan ja omat rahat, sekä kahdella meistä on myös auto. Me emme ole niitä tarvitsijoita, vaan niitä, jotka ovat YRITTÄNEET sanoa että kiltti saa olla muttei tyhmä, vaan on yrittämikseksi jäänyt .. Lueppa teksti uudestaan, me emme ole käyttäneet kyseisestä sanontaa.


    • aattelin vaan...

      ADHD-ihmiset ovat patologisia valehtelijoita..apua tarvitsisivat jo lapsena

    • nesteessä

      Tapasin miehen - - joka kertoi olevansa vapaa. Tapaamisemme alkumetreillä olin jo lopettaa suhteen ennenkuin se edes alkoi. Ensimmäinen sovittu tapaaminen peruuntui, syynä isän sydänkohtaus. (Jota ei koskaan ollutkaan).. Lopulta tapasimme.. ja suhde alkoi..

      Mies usein muutti sovittuja tapaamisiamme tai vain sitten katosi luotani, kun olin töissä.. ja lappu odotti pöydällä.. Aloin ihmetellä tätä käytöstä - - ja sitä, ettei hänen puhelin koskaan soinut tai pitänyt mitään ääntä, jos puhelinta ylipäätään missään näkyi..

      Meni 3 kk.. Mies halusi kanssani kihloihin.. ja virallistaa suhteemme.. MInulla oli koko ajan kuitenkin taustalla tuntemus, ettei kaikki ole kohdillaan..

      Lopulta kun mies aina vaan sanoi, että mä olen sairas, kun epäilen häntä.. otin hänen puhelimen.. ja mitä paljastui.. otin tuoreesta viestistä puhelinnumeron ylös ja soitin siihen.. ja se, kuka vastasi oli miehen kihlattu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Ilmeni uskomattomia juttuja... sanomattakin oli selvää.. että se oli siinä!

      • patologinen

        Ex-"ystävä". Tyypillistä hänelle oli tuo toisten jutuille liioiteltu nauraminen, ja jatkuva kikatus, vaikka juttu ei olisi niin hauska ollutkaan. Hirveä miellyttämisen tarve. Siitä tuli jotenkin epäluotettava ja lipevä tunne. Olisi pitänyt tajuta jo silloin.
        Sovitut tapaamiset peruuntui yllättäen ja selitykset oli niin läpinäkyviä valheita, että oikein hävetti hänen puolestaan. Myöhemmin syyt paljastui, ei ollut halunnut vaan kertoa totuutta.
        Muut eivä oikeastaan tajunneet hänen narsistista luonnettaan, ja pitivät häntä hyvänä ja hauskana henkilönä. Itse olin ainoa joka tiesin hänen valheensa ja varastelunsa. Tiedän että hänelle oli tapahtunut aika iso elämää mullistava tapahtuma teini-iällä, joka ehkä oli syynä osittain hänen luonteensa vammalle. Nyt taitaa olla pyrkyrinä kiivennyt melko "korkealle", mutta itse tiedän kuka ja mikä hän on, eikä se kuva tule muuttumaan ikinä. Säälittää vaan ne muut ystävänsä jotka eivät vielä tiedä totuutta hänestä.


      • petri ja muut

        Niin tutulta kuulostaa... Olen onnellinen nyt kun tajusin ajoissa mikä "omaa" rakastani riivasi. Asiat helpottuu kun jättää narsistisen tai muuten persoonallisesti häiriintyneen ihmisen taakseen ja etsii ihmisen, jolla on terve tunne-alämä. Olen ymmärtänyt että näiden hoitokin on aika haastavaa, koska he eivät itse tunnetasolla koe syyllisyyttä tai katumusta.


      • Keinuu edestakaisin

        Niin meillä vain on liian paljon aikaa katsoa toisiamme.


      • epäilijät
        patologinen kirjoitti:

        Ex-"ystävä". Tyypillistä hänelle oli tuo toisten jutuille liioiteltu nauraminen, ja jatkuva kikatus, vaikka juttu ei olisi niin hauska ollutkaan. Hirveä miellyttämisen tarve. Siitä tuli jotenkin epäluotettava ja lipevä tunne. Olisi pitänyt tajuta jo silloin.
        Sovitut tapaamiset peruuntui yllättäen ja selitykset oli niin läpinäkyviä valheita, että oikein hävetti hänen puolestaan. Myöhemmin syyt paljastui, ei ollut halunnut vaan kertoa totuutta.
        Muut eivä oikeastaan tajunneet hänen narsistista luonnettaan, ja pitivät häntä hyvänä ja hauskana henkilönä. Itse olin ainoa joka tiesin hänen valheensa ja varastelunsa. Tiedän että hänelle oli tapahtunut aika iso elämää mullistava tapahtuma teini-iällä, joka ehkä oli syynä osittain hänen luonteensa vammalle. Nyt taitaa olla pyrkyrinä kiivennyt melko "korkealle", mutta itse tiedän kuka ja mikä hän on, eikä se kuva tule muuttumaan ikinä. Säälittää vaan ne muut ystävänsä jotka eivät vielä tiedä totuutta hänestä.

        Tätä kyseistä naistakin on kiusattu koulussa "ulkonäöllisestä viasta", joka ei tänä päivänä ole mikään iso juttu. Koulu aikoinahan kiusattiin jo pelkästään silmälaseista. Olemme myös miettineet, että voisikohan tämä valehtelu ja oman maailman kehittely johtua siitä koulukiusaamisesta, jos hän hakisi sillä tavalla hyväksyntää, sellaisena ihmisenä mitä hän ei oikeasti ole.

        Jutun tarkoituksenahan on kysyä mielipiteitä ennenkun teemme sen kummempia päätöksiä. Tarkoitus on auttaa häntä pääsemään eroon tästä valehtelusta


      • *****
        epäilijät kirjoitti:

        Tätä kyseistä naistakin on kiusattu koulussa "ulkonäöllisestä viasta", joka ei tänä päivänä ole mikään iso juttu. Koulu aikoinahan kiusattiin jo pelkästään silmälaseista. Olemme myös miettineet, että voisikohan tämä valehtelu ja oman maailman kehittely johtua siitä koulukiusaamisesta, jos hän hakisi sillä tavalla hyväksyntää, sellaisena ihmisenä mitä hän ei oikeasti ole.

        Jutun tarkoituksenahan on kysyä mielipiteitä ennenkun teemme sen kummempia päätöksiä. Tarkoitus on auttaa häntä pääsemään eroon tästä valehtelusta

        Sitten, älkää puhuko selän takana ja naureskelko näitten miespuolisten kanssa, kuinka reikä on rotallakin. Ja pitäkää se tyttö erossa siitä petristä, ihan oikeasti, mistä te tiedätte mitä se jätkä sille jauhaa kun ette ole paikalla. Käyttää hyväksi kilttiä ihmistä ja jutelkaa oikeasti siitä isän käytöksestä, kaksinaamaisia ne naisten pieksäjät on, eihän sitä passaa muitten nähden akkaansa pieksää.


      • jaaaaaaaaa
        patologinen kirjoitti:

        Ex-"ystävä". Tyypillistä hänelle oli tuo toisten jutuille liioiteltu nauraminen, ja jatkuva kikatus, vaikka juttu ei olisi niin hauska ollutkaan. Hirveä miellyttämisen tarve. Siitä tuli jotenkin epäluotettava ja lipevä tunne. Olisi pitänyt tajuta jo silloin.
        Sovitut tapaamiset peruuntui yllättäen ja selitykset oli niin läpinäkyviä valheita, että oikein hävetti hänen puolestaan. Myöhemmin syyt paljastui, ei ollut halunnut vaan kertoa totuutta.
        Muut eivä oikeastaan tajunneet hänen narsistista luonnettaan, ja pitivät häntä hyvänä ja hauskana henkilönä. Itse olin ainoa joka tiesin hänen valheensa ja varastelunsa. Tiedän että hänelle oli tapahtunut aika iso elämää mullistava tapahtuma teini-iällä, joka ehkä oli syynä osittain hänen luonteensa vammalle. Nyt taitaa olla pyrkyrinä kiivennyt melko "korkealle", mutta itse tiedän kuka ja mikä hän on, eikä se kuva tule muuttumaan ikinä. Säälittää vaan ne muut ystävänsä jotka eivät vielä tiedä totuutta hänestä.

        mistä tiedät ettei hän ole saanut apua esim terapiaa ja siksi pärjännyt elämässään? Ihmiset voivat muuttua,onneksi!


      • 13+2
        epäilijät kirjoitti:

        Tätä kyseistä naistakin on kiusattu koulussa "ulkonäöllisestä viasta", joka ei tänä päivänä ole mikään iso juttu. Koulu aikoinahan kiusattiin jo pelkästään silmälaseista. Olemme myös miettineet, että voisikohan tämä valehtelu ja oman maailman kehittely johtua siitä koulukiusaamisesta, jos hän hakisi sillä tavalla hyväksyntää, sellaisena ihmisenä mitä hän ei oikeasti ole.

        Jutun tarkoituksenahan on kysyä mielipiteitä ennenkun teemme sen kummempia päätöksiä. Tarkoitus on auttaa häntä pääsemään eroon tästä valehtelusta

        ..kirjoitin jo kommentissani koulukiusaamisestani ja siitä miten se johti valheiden kierteeseen..en vain huomannut lukea koko ketjua. MUn mielestä se,että sanotte,että toi on nyt vale tai että ette usko juttua,silloin kun hän valehtelee,ei ois yhtään huono ratkasu.

        Jos joutuu valehtelun takia hylätyksi tietämättä sitä itse,varmaan vaan pahentaa valehtelua jatkossa.


    • ...

      Tyttöparka kokee ettei kelpaa sellaisena kuin on, ja tulee hyväksikäytetyksi. Niin kuin ei taida todella kelvatakaan. Ei tuo nyt vielä persoonallisuushäiriötä tai sairautta välttämättä ole. Kunhan esittää ollakseen jotain. Mutta voi kai ajan mittaan sairastuakin jos tarpeeksi päähän potkitaan.

      • !!!!!!

        Kyllä ne narsistit pää asiassa haluaa vain hyötyä, ensin filmataan kuinka ihana ja miellytävä ihminen olen! Sen jälkeen aletaan esitää uhrille tai uhreille kuinka huonoja ne ovat itsevertailussa.Esitelee omaa elämäänsä ja asioita suuri eleisesti! ohimennen yrittää kaikki saada ihailemaan itseään valheiden kautta.Ja sen hän taitaa kirkain silmin tehdä kaikille.Muut mollataan siinä sivussa alakastiin.


      • ?????
        !!!!!! kirjoitti:

        Kyllä ne narsistit pää asiassa haluaa vain hyötyä, ensin filmataan kuinka ihana ja miellytävä ihminen olen! Sen jälkeen aletaan esitää uhrille tai uhreille kuinka huonoja ne ovat itsevertailussa.Esitelee omaa elämäänsä ja asioita suuri eleisesti! ohimennen yrittää kaikki saada ihailemaan itseään valheiden kautta.Ja sen hän taitaa kirkain silmin tehdä kaikille.Muut mollataan siinä sivussa alakastiin.

        Sinun analyysillasi aloittaja on narsisti, ensin esittää ystävää, sitten pummaa ja käy syömässä, eli käyttää hyväksi. No siinä on kaveriporukka löytänyt itselleen kiltin ihmisen ja käyttävät sitä hyväkseen, vielä syyttelevät milloin mistäkin ja puhuvat suoranaista paskaa.


      • "ystäviäkö
        ????? kirjoitti:

        Sinun analyysillasi aloittaja on narsisti, ensin esittää ystävää, sitten pummaa ja käy syömässä, eli käyttää hyväksi. No siinä on kaveriporukka löytänyt itselleen kiltin ihmisen ja käyttävät sitä hyväkseen, vielä syyttelevät milloin mistäkin ja puhuvat suoranaista paskaa.

        Joo olen semmoista mieltä, että toivottavasti se kiltti nainen joka antaa kyytiä ja tai muuten joutuu hyväkskäytetyks auttaessaan "ystäviään", ei oo enää teidän kaveri, kun arvostelette häntä selän takana.. Hyi kun hävettää millaisia kavereita hän on saanut..EIKÖ EDES HÄVETÄ. Takanapäin puhuminen on rumaa.


      • Voi ei! :-D
        !!!!!! kirjoitti:

        Kyllä ne narsistit pää asiassa haluaa vain hyötyä, ensin filmataan kuinka ihana ja miellytävä ihminen olen! Sen jälkeen aletaan esitää uhrille tai uhreille kuinka huonoja ne ovat itsevertailussa.Esitelee omaa elämäänsä ja asioita suuri eleisesti! ohimennen yrittää kaikki saada ihailemaan itseään valheiden kautta.Ja sen hän taitaa kirkain silmin tehdä kaikille.Muut mollataan siinä sivussa alakastiin.

        Huvittavaa, kun yhtäkkiä moni tai todennäköisimmin yksi ihminen keksiikin sanan narsisti.

        Huomautan vain, että lääkärinkin on usein vaikea tunnistaa potilas narsistiksi, joten analyysinhän voi helposti tehdä vaikka internetin välityksellä tai muuten mututuntumalla ;-D


      • epäilijät
        ????? kirjoitti:

        Sinun analyysillasi aloittaja on narsisti, ensin esittää ystävää, sitten pummaa ja käy syömässä, eli käyttää hyväksi. No siinä on kaveriporukka löytänyt itselleen kiltin ihmisen ja käyttävät sitä hyväkseen, vielä syyttelevät milloin mistäkin ja puhuvat suoranaista paskaa.

        ME EMME PUMMAA KYYTIÄ EMMEKKÄ KÄY HÄNEN RAHOILLAAN SYÖMÄSSÄ.

        Kuten olemme hänelle sanoneet kiltti saa olla muttei tyhmä ja toitottaneet kuinka muut käyttävät häntä hyväksi, mutta hän ei kuuntele


      • göooluiu
        epäilijät kirjoitti:

        ME EMME PUMMAA KYYTIÄ EMMEKKÄ KÄY HÄNEN RAHOILLAAN SYÖMÄSSÄ.

        Kuten olemme hänelle sanoneet kiltti saa olla muttei tyhmä ja toitottaneet kuinka muut käyttävät häntä hyväksi, mutta hän ei kuuntele

        Paras olisi nyt kun antaisitte olla tämän "ystävänne" rauhassa, koska hän ei osaa sanoa teille EI..Voitte etsiä sellaisen ystävän kuin tekin olette. Hänkin löytää sitten semmoisen ystävän, joka ei netissä kerro ystävistään.


      • epäilijät
        ????? kirjoitti:

        Sinun analyysillasi aloittaja on narsisti, ensin esittää ystävää, sitten pummaa ja käy syömässä, eli käyttää hyväksi. No siinä on kaveriporukka löytänyt itselleen kiltin ihmisen ja käyttävät sitä hyväkseen, vielä syyttelevät milloin mistäkin ja puhuvat suoranaista paskaa.

        Edelleenkin niinkuin olen aikaisemmin vastannut muillekin, en itse kavereideni kanssa kuulu näihin "kyydin pummaajiin" tai "hyväksi käyttäjiin", vaan olemme hänelle yrittäneet takoa järkeä päähän kuinka sinisilmäinen hän on !


    • 15+17

      Riippuen kasvatuksesta, jotkut ihmiset eivät aikuistu koskaan. Tapauksessa saattaa olla vain keskenkasvuinen tyttö ja hänelle pitää aivan vakavalla naamalla sanoa suoraan "mutta sinähän valehtelet" ja vaatia selvitys saman tien, että miksi tyttö valehtelle eli keksii juttuja vilkkaan mielikuvituksen omaavana. Kyllähän narsismikin yhdistetään valehtelijaan. Terapiaa tuo tyttö tarvitseisi ja sekin pitää sanoa suoraan hänelle itsellee, eikä levitellä tietoa ko. vajavaisesta. Ihmistä pitää tarvittaessa auttaa !

      • 8+18

        "Liian hyvää ollakseen totta" Hyväksikäyttäjän unelma. Aina saa kyydin ja taatusti ei säästellä tarjousta rikollinen hyväksikäyttäjä on loukkaantunut, kun hyväksikäytetty on kypsynyt, eikä osaa sanoa ei. Ei kaikki osaa sanoa ei ja eikä sitä tiedä kuionka monta hyväksikäyttäjää tuolla ihmisellä on. Miten muuten hyväksikäytetty joka ei osaa sanoa eoi pääsee teistä rikollisita siipiveuikoista joilla ei ole suhteellisuudentajua eroon, ellei esitä jotakin sellaista mikä saisi teidät tekemään sen päätöksen.
        Ei tarvitse olla montaa kaltaistanne pyytäjää, kun kohteena on yksi ihminen jolloin sen yhden ihmisen elämästä tulee oikea helvetti.
        Pienistä asioista koostuu helvetti jos niitä on paljon.
        Minulle on rakennettu samanlainen helvetti.


    • O

      epävarma ihminen, hakee muiden hyväksyntää, katsoo mieluummin mielikuvia kuin totuutta silmiin....eli ei aito ja sellaisen kanssa on kauhea olla tekemisissä. Mielen maailmassa olemista kuin läsnäoloa.....
      Sellaiselle ihmiselle voi ihan hyvin tai pitääkin sanoa asiat suoraan niin kuin ne on. Se auttaa häntä myös itseään. Ehkä myös enemmän olla läsnä hänelle kuin pyytää tai ottaa vastaan jotain.....pahimmassa tapauksessa pysyä kaukana........

    • kokemusta on

      Eräs sukulaisnainen on patologinen valehtelija. Hän oli esimerkiksi ostamassa autoa ja oli käynyt katsomassa yksityisiltä myyjiltä muutamaa autoa ja sitten kun hän päätti minkä niistä ostaa, niin hänen piti keksiä ihan uskomattoma tarinoita niille kahdelle muulle että miksi ei ostakkaan heidän autojaan, kun tavallinen ihminen olisi vain sanonut että päätyikin ostamaan toisen auton.

    • Valehtelijan uhri

      Itse seurustelin juuri tuon kaltaisen ihmisen kanssa. Suhde oli yhtä helvettiä. Ihminen oli niin solmussa ettei itsekään ymmärtänyt. Niiden valheiden keskellä en voinut enää elää, pakko oli lähteä suhteesta, muuten olisi itse tullut naurunalaiseksi. Lisäksi ihminen on narsisti eikä ymmärtänyt mitä oli todellakaan tekemässä. Pitkään pidin tyttöystäväni puolia kunnes tajusin ongelman vakavuuden.

      Muistan kun jos jotakin asiaa halusin lähteä selvittämään / tarkistamaan oliko se niin totta mitä hän sanoi, tämä patologinen valehtelija tyttöystäväni keksi aina jotain, että selvitystyö menisi ns. umpikujaan. Hänen mielestään ei olisi saanut tarkistaa asian pitävyyttä ilmeisesti. Selvitystyötä hän ei kuiten vastustellut aina, joskus kylläkin. Hän saattoi selittää ja sanoa mm. aina jotain ettei ole väleissä sen ja sen ihmisen kanssa, eikä ole numeroita, eikä muista oikeaa nimeä, eikä kukaan oikeasti tunne häntä, eikä tiedä missä asuukaan jne. jne. Hän saattoi valehdella mitättömistäkin asioista saadakseen oikeutta joka on narsistille tyypillistä saada huomiota itselleen. Joskus tyttöystäväni saattoi saada jonkun läheisen tuekseen jolla ei ollut mitään tietoa edes asioista, mutta ystävä silti puolusti tyttöystävääni vaikka ei ollut tietoa oikeasti totuudesta ja siitä että tyttöystäväni oli vakavasti sairas, patologinen valehtelija. Naurettava ihminen kaikkinensa koska ei myönnä että valehtelee.

      Tämä ihminen elää yhä tänä päivänäkin omissa FMS - maailmassaan. Muistan kun suhteemme aikana tyttöystäväni teki petoksia ja yritti epätoivoisesti saada ystävät uskomaan sitä kaikkea ja sitä että hän itse on viaton. Todellisuudessa hän on erittäin vakavasti sairas. Tuon FMS oireyhtymän tunnistaa sellainen ihminen joka on perehtynyt huolella asiaan. FMS oireyhtymään kuuluu myös narsistisuus, omien tarpeiden täyttäminen keinolla millä hyvänsä.

      Nyt elämäni on paljon paremmin kun ei tarvitse elää epätietoisuudessa, hävetä toisen puolesta, eikä kuluttaa aikaa siihen mitättömään. Ihmiset kärsivät tämän patologisen ihmisen tekosista ja kärsii yhä. Onneksi minun ei nyt enää tarvitse miettiä milloin se ihminen puhuu totta.

      Muuten, tuon oireyhtymän nimi on ( False memory syndrome FMS). Tuosta oireyhtymästä on olemassa paljon tietoa. Googlettamalla saa lisätietoja. Kannattaa tutustua aiheeseen.

      http://www.google.fi/search?hl=fi&q=false memory syndrome&btnG=Haku
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9253296

      Vinkiksi muille. Jättäkää FMS - ihmiset taaksenne mitä pikimmin jos ette halua itsellenne ongelmia.

    • Santeri777

      Tyttö hakee kahta asiaa tuolta kaveriporukalta, sosiaalista hyväksyntää ja jatkuvaa huomiota.
      Kyseessä on naisille hyvin tyypillinen ominaisuus, kirjoittajan mainitsema tyttö on vain normaalia räikeämpi tapaus.

      Tyttö suostuu lähes kaikkeen koska pelkää että yhteisö (kaveriporukka) hylkää hänet mikäli hän ei suostu "palvelemaan" yhteisöä, valkoisia valheita käytetään työkaluina kun ei halua suostua pyydettyihin aktiviteetteihin.

      Värikkäillä tarinoilla tietysti haetaan sympatiaa/sääliä (=huomio).

      Ty ja kerro että ttö ei oikein osaa käyttää mentaalisia työkaluja ja mennään räikeästi överiksi, jäädään hame korvissa verekseltään kiinni valheista. Valkoisten valheiden pyhä periaate on siinä etteivät ne loukkaa ketään eikä niistä kärsi kukaan, asia ilmoitetaan tällöin "pehmeästi" eikä paukauteta suoraan päin näköä tyyliin "-painu vittuun, vittu mä mikään sun taksikuskis ole".

      Kerroppa mulle muuten yksikin nainen joka ei halua olla viehättävä/haluttu kumppani, sellaisia ei ole (naiset saattaa muuta väittää mutta se on roolin mukainen vuorosana joka "kuuluu" sanoa kysyttäessä).


      Mitä sitten asialle tehdä ?

      Kerro suoraan asia kahden kesken ja kerro että tämän asian ovat kaikki yhteisössä huomanneet ja kokeneen ns.ongelmaksi. Mikäli et kerro että mukana on koko yhteisö, saat osaksesi paskapuheiden koko kirjon selän takana (puukkoa selkään) ja mustamaalausta tulee koko ajan (olet "vihollinen" joka pitää ns.nollata muiden silmissä). Yksin lähinnä sen takia että hän ei menetä ns.kasvojaan kaikkien edessä, hänellehän on erittäin tärkeää olla osa yhteisöä.

      Vaihtoehto b on siinä että käytätte tyttöä viihdyttäjänä (värikkäät tarinat) ja taksikuskina (silloin kun suostuu) ... ja annatte olettaa että vaaditte muutakin hyvää mikäli haluaa kaveriporukassa pysyä (seksipalvelut/rahanlainaukset/kämpän käyttäminen bileisiin).

      Yleensä ihmiset käyttävät toimintatapaa B koska niistä saa suurimmat edut, ihminen on raadollinen eläin ja heikkouksia surutta hyväksi käytetään. Suositumpi on käyttää vaihtoehtoa A, mikäli vähänkään omaat inhimillisiä ominaisuuksia.

      • FMS:N UHRI

        Nyt puhun omasta kokemuksestani ollessani False Memory Syndrome FMS:tä sairastavan puoliso, uhri. False Memory Syndrome FMS ajoi suhteemme sellaiseen tilanteeseen jossa ei voinut enää elää.

        Varoitus kaikille.
        False Memory Syndrome FMS ovat vaarallisia, patologisia valhetelijoita jotka kaikin keinoin pyrkivät tavoittelemaan omaa etuaa ja saamaan hyväksyntää, jopa oikeudelta joka ei itse tunnista oireyhtymää.

        Omassa tapauksessani puolisoni FMS, vahvaakin vahvampi huomionkipeys ja hyväksynnän hakeminen johti suhteessa kaaokseen ja oikeudenkäyntiin jossa käräjä tuomari meni False Memory Syndrome FMS potevan ihmisen lankaan vakuuttelullaan. FMS sai vielä ilmaista oikeusturvaa oikeusaputoimistosta, jolloin puolisoni yksi uhreista ja puolestapuhujana oli hänen oma asianajajansa, ei vain oikeusden tuomari.

        Puolison olemattomat todisteet tukeutuivat myös FMS:ään jonka tuomari hyväksyi heti välittömästi ilman mitään. Tuomari päätti tapauksessani mikä on totta ja mikä ei pitäen minua epärehellisenä. Tuomari piti selvästi jälleen naisen puolia kuten yleensäkin. Se on maan, oikeusjärjestelmän tapa, eikä oikeusmurhaa tule jos tuomari tukee naista. Näin ajatellaan että nainen ei voi olla väärässä.

        Mikäli asiaamme oltaisiin tutkittu perusteellisesti, totuus olisi tullut julki väkisin mutta siihen ei poliisi useista pyynnöstäni suostunut vedoten rajallisiin resursseihin joka ei voi olla kestävää oikeusturva-ajattelua.

        Näin vain asiat ovat suomessa että huolimatonta ja välinpitämätöntä viranomaistoiminnan uhriksi joutuminen on mitä todennäköisempää kuten oma tapaukseni osoittaa. Tutkiessani FMS tapauksia, FMS tapaukset ovat usein jatkumoja jotka johtavat joskus toiseen tapaukseen ja ihmiseen. Vaikka patologisen valehtelijan kertomukset eivät ole johdonmukaisia, ( loogisia ) ne ovat usein kumminkin selvitettävissä tarkalla analyysimittauksilla yhdessä muun selvitystyön kanssa.

        Näin on menty suomen oikeusjärjestelmässä vuosikymmeniä. En ole ensimmäinen tapaus maailmassa joka on joutunut FMS:n kautta oikeuden uhriksi. Nyt minulla on käräjäoikeuden asiasta tuomio. Oikeusoppineet ovat sanoneet että suomessa tapahtuu satoja oikeusmurhia vuodessa. Oma asiani on yksi tapaus monien joukossa.

        Tutkittuani asiaa pitkään olen samaa mieltä muiden oikeusoppineiden kanssa että suomessa ei saa oikeutta jos sitä olet hakemassa. Tästä ovat tuomarit puhuneet myös julkisuudessa. Oikeusjärjestelmä, lakikäytäntö on myös oma ongelmansa joka on menettänyt uskottavuutensa monien silmissä. Lakia ohjaa kiero politiikka joka on kuin kasvain ihmiskehossa.

        http://www.ts.fi/online/mielipiteet/lukijoilta/63833.html

        Olkaa ihmiset varovaisia ettei kohdallenne tule samaa helvettiä.

        - FMS:n ja Oikeuslaitoksen uhri -


    • Ystäviäkö te olette?

      Siis ei tuo nyt mitenkään kovin pahalta vaikuta minusta tuo touhu.. Eiköhän aika moni kieltäydy kutsuista tai avunpyynnöistä joskus hiukkasen päästelemällä valkoisia valheita?

      Tarinat siitä miten on lyönyt jota kuta tai vanhemmat riitelee ja televisiot särkyy... noh juu eivät toki ihan viisaita tarinoita ole, mutta nuorena ihmiset kyllä tuollaisia tuntuvat keksivän. Eivät toki kaikki, mutta tarinoilla on tosiaan helpompi saada huomiota jos on itsessään ujo ja kiltti. Ikä tehnee tehtävänsä.

      Miten surullista, ettei ihastuksen kohde vastaa tunteisiin. On väärin, että te kaikki juoruilette ja naureskelette hänen selkänsä takana. Eihän siinä muuta silloi voi kuin heittäytyä haavemaailmaan?

      • burn-in

        on patologinen valehtelija!


    • raivostuttaa

      "Hän tarjoaa muille ruokaa ja kyytsäilee ihmisiä, vaikka mihin ilman, että pyytää minkäänlaista korvausta, hän ei osaa siis sanoa ei, vaikka varmasti haluaisi, joten silloinkin kun joku pyytää kyytiä, hän mielummin valehtelee olinpaikkansa jne, kun sanoo suoraan "tänään ei sovi" " Te siis pummaatte ruokaa ja kyytiä, ette siis voi itse maksaa omia ruokianne tai kyytejänne. Miksi muuten pyydätte ruoat ja kyydit ? Käytätte siis hyväksi, vaikka tietäisitte ettei hän haluais tarjota ruokaa tai kyydittää ?

      "Tämä tyttö on ihastunut/rakastunut poikaan, mutta ei poika anna sen kummempaa vastakaikua ihastukselle, paitsi silloin kun hän tarvitsee jotain esim ilmaista kyytiä tai rahaa." Miksi ette puutu tähän ? Vaan naureskelette selän takana, kun toinen kyyditsee tuollaista idioottia ? Olette tosi ystäviä.

      "Kyseessä on suhtkoht normaalin näköinen nainen, jota kukaan meistä ei pidä erityisen kauniina. Omasta mielestään hän on seksikkäin "kympinlikka" , jonka kanssa kaikki miespuoleiset kaverimme haluavat harrastaa seksiä... "reikähän se on rotallaki" tokaisi yksi näistä miespuolisista kavereistamme asiasta mainittuamme. " Joop, te muutte varmaan olette sitten todellisia kaunottaria ? Aika sairaita juoruja teillä on.

      Katselkaapa ensin peiliin, niin näette sieltä pilkottavan täyden p*skaa jauhavan juoruämmän.

    • Noh niin

      Selvästi tämä "ystävänne" ei ole ystävänne, vaan uskottelette sitä hänelle ja mustamaalaatte häntä vain takanapäin. Mistä sinä esimerkisi tiedät, että tyttö on omasta mielestään "seksikkäin "kympinlikka" , jonka kanssa kaikki miespuoleiset kaverimme haluavat harrastaa seksiä.."? Tuohan on pelkkää paskapuhetta, ellei toinen ole moista suoraan sanonut. Rumastipa ne poikapuolisetkin "kaverinne" tytöstä puhuvat. Tuonkaltainen keskustelu kuulostaa oikeasti siltä, kuin haluaisitte omaa itseänne nostaa näiden silmissä..

      Oletteko tytölle jostakin kateellisia? Vähän naivilta ja liian kiltiltä hän vaikuttaa, mutta ei se ole varsinainen syy arvostelemiseen.

      Patologisesta valehtelusta on huono mennä antamaan analyysia. Varmimmin lääkäri toteaa edellämainitun sairauden. Huomionhaulta hänen tekaistut juttunsa kieltämättä vaikuttavat, itsetunnon pönkitystä?
      Jospa valheissa kyse onkin valkoisista valheista, joilla hän jotenkin suojelee itseään? Samoin ihastunut nuori ihminen helposti vaipuu/sortuu tuollaiseen haavemaailmaan ja kuvittelee silloin kaikenlaista. Huono hänelle, että toisaalta on niin rehellinen, että puhuu haaveensa ääneen. Kyllä se ohi menee ajan kanssa, kun hän todella tajuaa ettei toinen hänestä välitä. Sitten kun ne ruusunpunaiset lasit katoavat, hänestäkin tulee yhtä kyyninen kuin sinusta ja parista ystävästäsi.

    • moukarilla päähän!

      That's it!

    • Minulla oli pari vuotta sitten aivan samanlainen ystävä. Olin tuntenut hänet n. 5-6 vuotta kunnes tajusin, että hän todellakin on patologinen valehtelija. Hän on valheillaan saanut aikaan paljon harmia ja väärinkäsityksiä, joten laitoin häneen välit poikki pari vuotta sitten, enkä ole sen koomin hänestä kuulllut.
      Kannattaa hankkiutua eroon tuollaisesta "ystävästä", vaikka se kuulostaakin raa'alta.

      • Ettet vain

        Et sitten huomannut, millainen "ystävä" aloittaja on? Esimerkiksi nyt vaikka juorutessaan kavereineen "ystävänsä" ihastuksesta?! Samoin, millaista on kielenkäyttö ja arvostuksen puute miespuolisten kavereiden kanssa kommunikoidessa?!

        Asiasta voiaan olla montaa mieltä. Ap vaikuttaa vähintäänkin emänarsistilta.


      • ******
        Ettet vain kirjoitti:

        Et sitten huomannut, millainen "ystävä" aloittaja on? Esimerkiksi nyt vaikka juorutessaan kavereineen "ystävänsä" ihastuksesta?! Samoin, millaista on kielenkäyttö ja arvostuksen puute miespuolisten kavereiden kanssa kommunikoidessa?!

        Asiasta voiaan olla montaa mieltä. Ap vaikuttaa vähintäänkin emänarsistilta.

        Oikeilla ystävillä on tapana juoruta toisten asioista ja naureskella päälle. Onneksi ei ole tuollaisia ystäviä.


    • Tällaisetko?

      "....Kyseessä on suhtkoht normaalin näköinen nainen, jota kukaan meistä ei pidä erityisen kauniina. Omasta mielestään hän on seksikkäin "kympinlikka" , jonka kanssa kaikki miespuoleiset kaverimme haluavat harrastaa seksiä... "reikähän se on rotallaki" tokaisi yksi näistä miespuolisista kavereistamme asiasta mainittuamme. ..."

      Hyi hitto mitä "kavereita". Moni sekoaisi aivan takuulla jos tollasten "kavereitten" (lue. itsekkäitten, omahyväisten hyväksikäyttäjien) ympäröimänä pitäisi elää .Vetäkää pliis itsenne veskin pöntöstä alas.

    • liiankilttimyös

      Ystäväsi vaikuttaa todella ihanalta ihmiseltä. Sitä samaa ei voi sanoa sinusta ja toivon, että jätät hänet ystäväpiiristäsi, jotta ei saa sinusta vaikutteita .
      Tosiaan voi olla totta, että isä on hermoheikko mies sillä niillä on tapana esittää vieraille toista mitä ovat. Oma isäni oli ja kaikki kaverini eivät uskoneet mitä kerroin perhe-elämästämme ennenkuin sattuivat olemaan paikalla, kun isä sai sen raivokohtauksen eikä pystynyt hillitsemään itseään sillä kertaa vieraiden aikana, siis mun kaverini ketkään eivät voineet isästäni uskoa , kun osasi esittää niin helvetin mukavaa miestä muille.
      Ystävät keskustelevat keskenään epäselvyyksistä jutuissa eivätkä tule keskustelupalstoille haukkumaan kaveriaan.....

      • ******

        Olen tuntenut tälläisiä rauhallisia ja mukavia ihmisiä, jotka sitten vieraiden mentyä ovat perheensä pieksäneet, erään tälläisen kaikkien kaverin ja lasten leikittäjän perhe joutui väliin nukkumaan autossa, kun mies oli niin mahdottoman mukava ja rauhallinen. Joo, tosiaan tosiasioiden valossa ovat entisiä tuttuja, eli en kaveeraa tuollaisten kanssa.


    • joku muu

      Borderline tyyppi

    • einaris

      Sulla ja sun kavereillas vaan vituttaa kun ette enää voi käyttää sitä hyväksenne. Nyt sitten nettiin haukkumaan..

      • epäilijät

        Ollaanko me tässä sitä jossain tekstin vaiheessa haukuttu ?

        Ja edelleen me emme ole niitä hyväksikäyttäjiä oma auto ja rahat löytyy


    • hautamakim

      Että puhut aivan totta. Minulla nimittäin on sisko, joka käyttäytyy justiin samalla tavalla. Valehtelee milloin mitäkin ja kerjää rahaa kaikilla mahdollisilla tekosyillä. Meidän perhe alkaa olemaan tosi kypsyny kyseiseen henkilöön. Meidän perheestä minä olen ainoa enään, joka uskoo jotain, mutta minullakin alkaa keittää yli, ku tää ei ikinä lopu vaan aina tulee uutta paskaa niskaan. Minulla alkaa kärsivällisyys loppumaan ja sanonki kaikille joilla on samanlainen ongelma niin yrittäkää pysyä kaukana tän kaltasista ihmisistä, koska ennen pitkää se tuhoaa sinut ja teidän välinne.

      • varokaatällaisia

        Patologinen valehtelija on jotain aivan uskomatonta harmi kun sellaisiin taitaa eniten törmää seurustelusuhteissä sekä koulussa/työssä..
        Ensin tuli kertomusta patologisen valehteijamiehen toivovan vakavaa suhdetta ettei hän halua että nainen menee parin kuukauden päästä pois, uskoin ei ollut syytä olla uskomatta mies puhui myös lapsista. Mies vaikutti välittävältä ihmiseltä ja mm. etsi lahjaa tuttavan lapselle ja pyysi minulta apua mutta mitään ei ostanut eli sekin tarina oli keksittyä että sai liikuteltua tunteitani.. Yhdessä vaiheessa mies sai houkuteltua minut "asunnolleen" kun valehteli vievänsä lääkkeen kaverin kotiin kertomus oli hyvin vakuuttava että miehen sairas sisko ulkomailla tarvitsee lääkkeen ja sisko oli (oikeastiki)n niin köyhässä ja sotaisessa maassa ettei ollut syytä epäillä tätä (vale)tarinaa! koska lääkkeen vientitarina olikin vain huijaushoukkutelu asunnolle aloin epäillä vähän kaikkea miehellä vaikutti olevan työpaikka, kyllä minulle sanottiin voin mennä paikan päälle katsomaan.. miehen useat kaverit ja sukulaiset myös "todistivat" miehellä olevan oma asunto ja osoitekin oli tiedossa mutta siellä en koskaan käynyt, pian alkoi tulla satua asunnon olevan lainattu ulkomailta tulleelle sukulaisperheelle muka elijälleen mies halusi esiintyä hyväsydämisenä ja liikutella tunteita. Lopulta löysin miehen papereita hänen kaverinsa asunnosta jolloin ymmärsin heti tulleeni huijatuksi miehellä ei ollut omaa asuntoa ja hän oli vaikuttanut sinkulta mutta seurusteli oikeasti lapsen kanssa, oli siinä valetta kerrakseen! valheella on lyhyet jäljet, ainakaan rahaa mies ei ehtinyt minulta kerjätä.


    • 22222222

      Miten ulkonäkö liittyy asiaan? JA muutenkin todella törkeää puhua seläntakana kaikkea, vaikka ystävä valehtelisi!

    • P:ssä

      osastonsa

      • Onneksi en enää!

        PATOLOGISELLA VALEHTIJALLA tarkoitetaan ihmistä, joka valehtelee niin usein, että on vaikea tietää milloin hän puhuu totta. Patologinenhan tarkoittaa samaa kuin sairaalloinen, mutta siitä huolimatta 'patologinen valehtelu' ei ole mikään virallisesti diagnosoitavissa oleva häiriö (niin kuin esim. kleptomania) vaan se voi liittyä moniinkin persoonallisuuden ja käyttäytymisen häriöihin, kuten esim. ns. EPÄSOSIAALISEEN PERSONALLISUUTEEN (kts. esim. Psykiatria, toim. Lönnqvist, J. et al., Duodecim 2001, s.374).
        Tässä on tietenkin tehtävä ero tahallisen valehtelun ja harhaisuuden välillä - eli valehteleeko henkilö tietoisesti vai kuvitteleeko hän puhuvansa totta harhoihinsa uskoessaan. Jälkimmäinen ilmentää tietenkin jo vakavampia mielenterveyden ongelmia. Yleensä kuitenkin 'patologinen valehtelija' on aivan epävirallinen, kepeästikin käytetty termi, jolla tarkoitetaan epäluotettavaa henkilöä. Jos persoonallisuuden ja käytöksen häiriöt kiinnostavat, niin kirjastoista löytyy runsaasti niihin liittyvää kirjallisuutta, mm. yllämainittu Psykiatria-teos.

        EPÄSOSIAALINEN PERSONALLISUUSHÄIRIÖ (APD tai ASPD lyhenteenä käsitteestä Antisocial personality disorder)
        APD:n oireisiin kuuluvat:
        Kykenemättömyys toimia sosiaalisten normien tai lakien mukaisesti
        Petollisuus, joka ilmenee jatkuvana valehteluna tai muiden huijaamisena oman hyödyn tai nautinnon vuoksi
        Vastuuttomuus, impulsiivisuus tai kykenemättömyys suunnitella elämää eteenpäin
        Ärtyneisyys ja aggressiivisuus, joka esiintyy väkivaltaisuutena
        Piittaamattomuus omasta tai muiden turvallisuudesta
        Katumuksen puute, joka esiintyy piittaamattomuutena tai kykenemättömyytenä ymmärtää loukanneensa tai kohdelleensa väärin muita tai varastaneensa heiltä
        Muiden ihmisten hyväksikäyttö
        Narsismi
        Antisosiaalista persoonallisuushäiriötä esiintyy DSM-IV-oppaan mukaan kolmella prosentilla miehistä ja yhdellä prosentilla naisista.

        NARSISTINEN PERSONALLISUUSHÄIRIÖ on persoonallisuushäiriöihin kuuluva psyykkinen häiriö. Se hyväksyttiin psykiatriseen diagnostiseen DSM-järjestelmään vuonna 1980. Kansainvälisestä tautiluokituksesta ICD-10:stä puuttuu tämä häiriö, ja se luokitellaan muuksi persoonallisuushäiriöksi. Häiriölle on tyypillistä erilaiset suuruuskuvitelmat, voimakas ihailun tarve ja empatian vähäisyys. Häiriöstä kärsivä kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun, on kateellinen tai ylimielinen ja voi käyttää muita häikäilemättä hyväkseen.
        Psykologian professori Liisa Keltikangas-Järvisen mukaan narsistinen häiriö ei ilmene älyllisinä tai suoritusongelmina eikä myöskään mielenterveysongelmina. Se ilmenee sosiaalisessa käyttäytymisessä, ja kun ihmiseltä puuttuvat tietyt hillitsevät mekanismit, esimerkiksi syyllisyyden- ja häpeäntunteet, hän voi suoriutua älyllisesti keskimääräistä paremmin. Hän ei kykene myöntämään epäonnistumista, mikä voi antaa harhaanjohtavasti kuvan vahvasta itsetunnosta.

        Persoonallisuushäiriöt ovat yleisesti kehityksellisiä tiloja, jotka alkavat lapsuudessa, nuoruudessa tai viimeistään nuorella aikuisiällä. Myöhemmällä iällä ilmeneviä muutoksia, jotka aiheutuvat psykiatrisen tai somaattisen sairauden tai pitkittyneen stressin seurauksena kutsutaan persoonallisuuden muutoksiksi. Persoonallisuushäiriöisen ja normaalin käytöksen raja on häilyvä ja useimmilla psyykkisesti terveilläkin ihmisillä ilmenee persoonallisuushäiriöiselle tyypillistä käytöstä ja tapoja kokea etenkin stressitilanteissa.

        DMS-IV:n mukaan narsistiselle persoonallisuushäiriölle ovat ominaisia laaja-alaiset suuruuskuvitelmat, ihailun tarve ja empatian puute. Se on psykiatrinen diagnoosi, joka määritellään vähintään viidellä seuraavista oirekriteereistä:
        1.Suuret käsitykset itsestään eli liioittelee saavutuksiaan
        2.Keskittyy mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta
        3.uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot
        4.vaatii korostunutta ihailua
        5.oikeus erityiskohteluun
        6.muiden hyväksikäyttö
        7.empatian puute
        8.kateus (tai uskoo muiden kadehtivan häntä) ja
        9.ylimielisyys ja röyhkeys

        Psykologi Theodore Millon erottaa narsistisessa luonteessa neljä alatyyppiä, joista samalla henkilöllä voi esiintyä vain yksi tai kaikki yhtä aikaa:
        Periaatteeton, epäsosiaalisia piirteitä
        Elitistinen, edellyttää etuoikeuksia, hyödyntää tuttavuuksia, julkisivu ei pidä yhtä todellisuuden kanssa
        Donjuan-tyyppi, viettelevä, hedonistinen, PATOLOGINEN VALEHTELIJA
        Kompensatorinen, syvän huonommuuden tunteen täyttämistä ylemmyydentuntoisuudella


      • Kellokosken diaknoos
        Onneksi en enää! kirjoitti:

        PATOLOGISELLA VALEHTIJALLA tarkoitetaan ihmistä, joka valehtelee niin usein, että on vaikea tietää milloin hän puhuu totta. Patologinenhan tarkoittaa samaa kuin sairaalloinen, mutta siitä huolimatta 'patologinen valehtelu' ei ole mikään virallisesti diagnosoitavissa oleva häiriö (niin kuin esim. kleptomania) vaan se voi liittyä moniinkin persoonallisuuden ja käyttäytymisen häriöihin, kuten esim. ns. EPÄSOSIAALISEEN PERSONALLISUUTEEN (kts. esim. Psykiatria, toim. Lönnqvist, J. et al., Duodecim 2001, s.374).
        Tässä on tietenkin tehtävä ero tahallisen valehtelun ja harhaisuuden välillä - eli valehteleeko henkilö tietoisesti vai kuvitteleeko hän puhuvansa totta harhoihinsa uskoessaan. Jälkimmäinen ilmentää tietenkin jo vakavampia mielenterveyden ongelmia. Yleensä kuitenkin 'patologinen valehtelija' on aivan epävirallinen, kepeästikin käytetty termi, jolla tarkoitetaan epäluotettavaa henkilöä. Jos persoonallisuuden ja käytöksen häiriöt kiinnostavat, niin kirjastoista löytyy runsaasti niihin liittyvää kirjallisuutta, mm. yllämainittu Psykiatria-teos.

        EPÄSOSIAALINEN PERSONALLISUUSHÄIRIÖ (APD tai ASPD lyhenteenä käsitteestä Antisocial personality disorder)
        APD:n oireisiin kuuluvat:
        Kykenemättömyys toimia sosiaalisten normien tai lakien mukaisesti
        Petollisuus, joka ilmenee jatkuvana valehteluna tai muiden huijaamisena oman hyödyn tai nautinnon vuoksi
        Vastuuttomuus, impulsiivisuus tai kykenemättömyys suunnitella elämää eteenpäin
        Ärtyneisyys ja aggressiivisuus, joka esiintyy väkivaltaisuutena
        Piittaamattomuus omasta tai muiden turvallisuudesta
        Katumuksen puute, joka esiintyy piittaamattomuutena tai kykenemättömyytenä ymmärtää loukanneensa tai kohdelleensa väärin muita tai varastaneensa heiltä
        Muiden ihmisten hyväksikäyttö
        Narsismi
        Antisosiaalista persoonallisuushäiriötä esiintyy DSM-IV-oppaan mukaan kolmella prosentilla miehistä ja yhdellä prosentilla naisista.

        NARSISTINEN PERSONALLISUUSHÄIRIÖ on persoonallisuushäiriöihin kuuluva psyykkinen häiriö. Se hyväksyttiin psykiatriseen diagnostiseen DSM-järjestelmään vuonna 1980. Kansainvälisestä tautiluokituksesta ICD-10:stä puuttuu tämä häiriö, ja se luokitellaan muuksi persoonallisuushäiriöksi. Häiriölle on tyypillistä erilaiset suuruuskuvitelmat, voimakas ihailun tarve ja empatian vähäisyys. Häiriöstä kärsivä kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun, on kateellinen tai ylimielinen ja voi käyttää muita häikäilemättä hyväkseen.
        Psykologian professori Liisa Keltikangas-Järvisen mukaan narsistinen häiriö ei ilmene älyllisinä tai suoritusongelmina eikä myöskään mielenterveysongelmina. Se ilmenee sosiaalisessa käyttäytymisessä, ja kun ihmiseltä puuttuvat tietyt hillitsevät mekanismit, esimerkiksi syyllisyyden- ja häpeäntunteet, hän voi suoriutua älyllisesti keskimääräistä paremmin. Hän ei kykene myöntämään epäonnistumista, mikä voi antaa harhaanjohtavasti kuvan vahvasta itsetunnosta.

        Persoonallisuushäiriöt ovat yleisesti kehityksellisiä tiloja, jotka alkavat lapsuudessa, nuoruudessa tai viimeistään nuorella aikuisiällä. Myöhemmällä iällä ilmeneviä muutoksia, jotka aiheutuvat psykiatrisen tai somaattisen sairauden tai pitkittyneen stressin seurauksena kutsutaan persoonallisuuden muutoksiksi. Persoonallisuushäiriöisen ja normaalin käytöksen raja on häilyvä ja useimmilla psyykkisesti terveilläkin ihmisillä ilmenee persoonallisuushäiriöiselle tyypillistä käytöstä ja tapoja kokea etenkin stressitilanteissa.

        DMS-IV:n mukaan narsistiselle persoonallisuushäiriölle ovat ominaisia laaja-alaiset suuruuskuvitelmat, ihailun tarve ja empatian puute. Se on psykiatrinen diagnoosi, joka määritellään vähintään viidellä seuraavista oirekriteereistä:
        1.Suuret käsitykset itsestään eli liioittelee saavutuksiaan
        2.Keskittyy mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta
        3.uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot
        4.vaatii korostunutta ihailua
        5.oikeus erityiskohteluun
        6.muiden hyväksikäyttö
        7.empatian puute
        8.kateus (tai uskoo muiden kadehtivan häntä) ja
        9.ylimielisyys ja röyhkeys

        Psykologi Theodore Millon erottaa narsistisessa luonteessa neljä alatyyppiä, joista samalla henkilöllä voi esiintyä vain yksi tai kaikki yhtä aikaa:
        Periaatteeton, epäsosiaalisia piirteitä
        Elitistinen, edellyttää etuoikeuksia, hyödyntää tuttavuuksia, julkisivu ei pidä yhtä todellisuuden kanssa
        Donjuan-tyyppi, viettelevä, hedonistinen, PATOLOGINEN VALEHTELIJA
        Kompensatorinen, syvän huonommuuden tunteen täyttämistä ylemmyydentuntoisuudella

        Järkyttävintä asiassa on se että,ensi ihastuneena en heti vaivoja huomannut.
        No sitten naikkonen olikin jo raskaana,nyt 3 vuotias poika,jota äiti häikäilemättä käyttää pelinappulana.
        Kusiset paikat,saa nähdä kumman luona poika asuu?ensiviikolla asian pitäisi ratketa.


    • Epäilijät

      Olemme tehneet tälle ihmiselle hyvin selväki, ettei Petri muuta tee kuin käytä hyväksi, mutta hän ei usko meitä vaan jatkaa Petrin hyysäämistä. (Ei kai toista voi rautatangolla päähän takoa että alkaisi näkemään totuuden)

      Me maksamme omat ruokamme, ajamme omilla autoillamme ja kyyditsemme myös tätä ystäväämme kun hän kyytiä tarvitsee, mutta hän itse haluaa pitää niitä ihmisiä lähellään jotka hänelle tekee paskamaisia temppuja. Tämä ystävämme yrittää myös välillä lainailla meiltä rahaa että voi vaikka maksaa jonkun muun ostokset.

      Tämä "rotan reikä" kommentti halusi tuoda esille sen minkälaisia ihmisiä hän haluaa pitää lähellään ja minkälaisialta miehiltä hän koittaa huomiota hakee.

      Tämä ystävämme on myös moneen otteeseen valehdellut hyvälle ystävälleen ettei tule kouluun koska on joutunut sairaalaan... oikeasti hän nukkuu kotona tai että tarvitsee rahaa lainaan koska isä on heittänyt pihalle vaikka näin ei ole tapahtunut...

      • Sin_nombre_1978

        Joo ja te käytätte hyväks sitä ihmistä! Ja nyt sä haet joltain palstalta yleistä hyväksyntää teidän käytökselle. Ja hyväksyntää myös sille että voitte joukolla käydä kunnolla sen päälle. Miks te pohditte keskenänne sitä selän takana miksei joku teistä ota asiaa puheeksi kun olette kahden kesken, v**tuako sitä tää huuteleen?


      • <<<kk>>>>

        ymmärrän mitä tarkotat....et voi ns. ystävällisis merkeis kysyä neuvoo ja ymmärrystä täällä koska muut joilla ei ole kokemusta esim. narsistisesta ihmisestä eivät ymmärrä asiaa. itse olin avioliitos, jossa tapahtui kaikenlaista toisen puolelta, sen olen huomannu että jos kerrot siitä totuuksia niin vieraat ihmiset eivät ymmärrä mitä tarkoitan, läheiset kyllä ymmärtävät ja kaikki ovat samaa mieltä et tää ihminen on jotenki sairas...


    • sivusta seurannut.

      tunnen pari samanlaista tapausta, ja olen seurannut heitä, se on alkanut aikanaan pienillä valheilla, mutta ajan myötä valheet senkun lisääntyy ja kasvaa, itse olen sitä mieltä että nämä ihmiset uskoo jo itsekkin niihin valheisiin, ja elävät täysin valhemaailmassa.tiedä sitten mistä moinen johtuu, liekö aivotoiminnassa liikaa vilkkautta.

    • Töttöröö vaan!

      Siis patologinen valehtelijahan on sellainen, joka valehtelee jatkuvasti asioista. Se ei ole sama asia, kuten esim. oman nahan pelastava valkoinen valhe tai jokin muu asia josta toinen ei vain halua sinulle kertoa totuutta.

      Oletko varma, että tämä kaveri pitää sinua tosiystävänä? Jos hän ei tosiasiassa luota sinuun, (on nähnyt, kuinka naureskelet hänen selkänsä takana) niin eihän hän sinulle kerro kaikkea elämästään. Itse en ainakaan paljastaisi sellaiselle mitään tärkeää elämästäni.

      Tuo ihastuksensa ylistys ja tarinointi, kuinka hänestä pidetään viittaa huonoon itsetuntoon. Ehkä hän tietää itsekin totuuden, mutta ei halua myöntää sitä? Hän kehittää tarinaa, jotta saa teiltä paremmin sosiaalista hyväksyntää?

      Tässä joitakin kysymyksiä.

      Ja diagnoosin sairaudesta tekee tosiaankin ammattilainen. Huvittaa, kun tänne linkitellään ranskalaisin viivoin piirteitä. Sitten kuvitellaan niiden perusteella tiedettävän aivan satavarmasti kuka nyt sitten on sitä tai tätä :)

      • Epäilijät

        Mutta kun kysymys ei ole enää pienistä valkoisista valheista. Minkälainen ihminen kertoo ihan sinisin silmin että isä on joutunut sairaalaan ja voi kuolla... huomion vuoksi?

        Olemme olleet ystäviä jo todella kauan ja näitä valheita on alkanu ilmeneen vasta puolen vuoden sisään. Tämä henkilö ei ennen ollut tälläinen ja siksi emme ymmärrä tätä.. Ja ennen näitä valheita tästä henkilöstä ei ole ollut sanottavana yhtään pahaa sanaa..


      • edellinen...
        Epäilijät kirjoitti:

        Mutta kun kysymys ei ole enää pienistä valkoisista valheista. Minkälainen ihminen kertoo ihan sinisin silmin että isä on joutunut sairaalaan ja voi kuolla... huomion vuoksi?

        Olemme olleet ystäviä jo todella kauan ja näitä valheita on alkanu ilmeneen vasta puolen vuoden sisään. Tämä henkilö ei ennen ollut tälläinen ja siksi emme ymmärrä tätä.. Ja ennen näitä valheita tästä henkilöstä ei ole ollut sanottavana yhtään pahaa sanaa..

        No minähän en tiedä, mitä kaverisi on sinulle kertonut totena. Spekuloin vain sen, mitä itselleni tuli mieleen.
        Olikos tuo hänen isänsä joutuminen sairaalaan sitten todellisuudessa valhe? Jos oli, niin se ei tietenkään kuulosta hyvältä.

        Olisiko hänelle tapahtunut jotakin ikävää, jokin traumaattinen kokemus tms. joka on laukaissut tuollaisen käyttäytymismallin.


      • epäilijät
        edellinen... kirjoitti:

        No minähän en tiedä, mitä kaverisi on sinulle kertonut totena. Spekuloin vain sen, mitä itselleni tuli mieleen.
        Olikos tuo hänen isänsä joutuminen sairaalaan sitten todellisuudessa valhe? Jos oli, niin se ei tietenkään kuulosta hyvältä.

        Olisiko hänelle tapahtunut jotakin ikävää, jokin traumaattinen kokemus tms. joka on laukaissut tuollaisen käyttäytymismallin.

        Saatuaan huomion hetkeksi kaikki oli taas hyvin eikä isästä mainittu enää. Näimme hänen isänsä parin päivän päästä ja kysyimme onko hän päässyt pois sanoi ettei tiedä onko hän vielä sairaalassa ja vaihtoi puheen aihetta hyvin nopeasti.. Hän kummiskin asuu kotonaan joten ei ole voinut välttää isänsä näkemistä..

        Emme ole ainakaa huomanneet mitään erikoista joka olisit voinut laukaista tämän valheiden verkon... epäilemme edelleen koulukiusaamista osa syyksi..


    • joo kuule

      se on ajan henkeä. Sitä tekevät kaikki nykyään. Kaiketi jopa sinä itse??? Semmonen on maailma nykyään. Ikävää, mutta totta.

      • hulluutta

        9.10.2010 23:38 Vastauksesi kuulostaa täysin psykopaatin puheelta. Psykopaatti nimittäin perustelee ja hakee oikeutta teoilleen ajattelemalla, että muutkin tekee niin.


    • Mansen Luikurilaskij

      Tampereella liikkui muutamia vuosia sitten (2003, en tiedä onko kuvioissa enää) monien tietämä 20 mies, joka valehteli ihan kadun kulkijoillekin. Moni muistaa hänet. Nimeä en muista enkä kertoisi. Lyhyt kaveri.

      Minulta hän huijasi kerran muutaman kympin rahaa muka lääkkeisiin. Sairasti muka syöpää. Klubilla hän oli muun muassa tekemässä juttua City-lehteen. Hänellä oli myös Lontoossa oma vaatetusliike ja mallisto. Kerran hän väitti heittäneensä kaverinsa jättämän kännykän alarannassa järveen, kun istuimme siinä parin kaverin kanssa.

      Aluksi uskoin juttuja, koska osasi kertoa vakuuttavasti, mutta lopulta en enää. Tyyppi oli epämiellyttävä itsekehuja. Vähän sellainen hypersosiaalinen, ylikohtelias, hienosteleva. Muistutti vähän pick up artistia olemukseltaan ja eleiltään.

      Kyllä siis patologisia valehtelijoita löytyy. Kiitos heidän, en oikeastaan usko enää sanaakaan, mitä tuntemattomat ja vähän tutummatkin välillä kertoilevat minulle. Olen jopa ottanut sen verran opiksi että itsekin silloin tällöin värittelen juttujani ja varsinkin vieraille kerron perättömyyksiäkin.

      • valehtelija, valehte

        Minäkin olen joskus törmännyt tuollaisiin älämölöttelijöihin. Jatkuvasti suu jauhaa jotakin ja on pakko päästä pätemään ihan millä tahansa asialla. Suusta tulee välillä sellaista soopaa että täytyy jäädä oikein miettimään että anteeks mitä.
        Mieleen tulee, etteivät ne aivan terveitä ainakaan ole. Hypersosiaalinen onkin oivallinen kuvaus näille.


    • Juujuu sillee vai

      Sellaiset ihmiset... Ainoa tapa parantua.

    • 3+3

      Olen itse ollut valehtelija. Se alkoi kun olin 8-vuotias ja jouduin koulukiusatuksi. Kehitin aivan uskomattomisa tarinoita ollakseni muka mielenkiintoinen ja sitten toisaalta kestääkseni sen helvetin eli pakenin omiin haavemaailmoihin,jossa minulle sattui kaikkea ultramakeeta. Valitettavasti valheet on kuilu,johon on helppo jäädä. Valhe syö valheen ja yhtäkkiä huomaakin,että puhuu koko ajan täyttä puppua. Itselläni tarinointi alkoi loppua vasta noin parikymppisenä. Kuvittelin että tarinoiden minä oli muista mielenkiintoisempi kuin minä oikeasti. Kukaan ei olisi välittänyt minusta itsestäni,joten yritin myydä heille hieman paranneltua,hauskempaa jne versiota itsestäni. Tämä oli tietenkin vain itseni mielestä hieno ratkaisu. Muiden mielestä valehtelu oli tökeröä ja typerää,loukkaavaakin.

      Nyt olen päässyt valehtelusta,mutta en koskaan koe olevani samalla viivalla kuin muut,yhtä hyvä ja arvokas. Valehdellessani "sijaisminä" tai "tarinaminä" oli aina yhtä hyvä kuin muutkin..

      • 12+12

        Sinä joka sairastuit 8-vuotiaana: kiitos kirjoituksestasi. Hyvin harvoin kohtaan ihmisiä jotka ovat kokeneet saman eli sairastuneet valehteluun ja jossain määärin toipuneet. "Nyt olen päässyt valehtelusta,mutta en koskaan koe olevani samalla viivalla kuin muut,yhtä hyvä ja arvokas. Valehdellessani "sijaisminä" tai "tarinaminä" oli aina yhtä hyvä kuin muutkin.. " Tuo on minunkin kokemukseni. Rooliminä oli yhtä hyvä kuin muut. Tämä oikea minä ei samalle viivalle yllä...


    • 8+18

      Ihan ensiksi ei todellakaan ole reilua "ystäväänne" kohtaa tuo puhetyyli jolla hänestä puhutte. Onko teidän porukassanne oltava tuollainen selkään puukottaja jotta saa hyväksyntää yleensäkään? Ei kuulosta kivalta.

      Omasta kokemuksesta ja maalaisjärjellä ehdotuksia mistä valehtelu voisi johtua: jos tytön isä on oikeasti väkivaltainen tyttö kokee varmasti syyllisyyttä siitä ettei ole olut vahvempi, ei ole ehkä puuttunut asioihin sillä tavalla kuin ajattelee että hänen olisi pitänyt? Ehkä ei oikeasti ole mennyt väliin, mutta toivoo mielessään että olisi mennyt ja näin tyynnyttelee omaa tuntoaan paska telkkari-ym jutuilla. Ilmeisesti kiusattu ja perheväkivallan uhri. Yrittää ansaita paikkaansa kavereiden keskuudessa ja naisena. Minäkuva naisena varmasti täysin rikki jos isäkin tuollainen. Se että joku vaikuttaa ulkopuolisten silmissä rauhalliselta ei muuten kerro sitä ettei olisi oikeasti väkivaltainen! Elää unelmissaan ja todennäköisesti vajoaa vain syvemmälle jos ei joku tee jotakin. Kahdenkeskinen juttelu voisi auttaa. Minua herätteli unistani eräs ystävä, joka vain vihjasi että hän tietää etten aina puhu totta. Vihje riitti siihen, että myöhemmin pystyin alottamaan asioiden purkua hänen kanssaan. Sitten elämässä tuli vielä pahempia pakkotilanteita, oli pakko "herätä" ja kohdata todellinen elämä kaikessa kauheudessaan. Oli pakko aikuistua. Tässä auttoivat hyvät oikeat ystävät ja psykologit.

      Kaikista kamalinta tuossa ystävättärenne tilanteessa on minusta se, että hänellä ei ole selvästikään ketään kenen kanssa voisi edes kuvitella olevansa oma hauras itsensä. Takana nauretaan, kotona pitää esittää kovaa ja ilmeisesti suojella äitiäkin. Löytyisiköhän jostakin joku joka ei tuomitsisi vaan olisi oikeasti ystävä ja taluttaisi sinne psykiatrin luokse eikä nauraisi vain selän takana? Löytyisikö joku jonka kanssa saa olla vaikka vähän liian kiltti, saisi olla naiivi ja höperö, heikkokin, ei tarvitsisi esittää mitään? Narsisti-sanaa en kyllä tässä yhteydessä käyttäisi. Eikö narsisti ole yleensä uhkaileva ja agressiivinen henkilö? Olen siis itse ollut jonkinlainen patologinen valehtelija. Narsistidiagnoosia en silti saanut. Liika kiltteys, pellen ja viihdyttäjän rooli, todellisuuspako syystä tai toisesta. Kaikkea tätä voi olla valehtelun takana. Tai sitten vain keskenkasvuisuus, ettei vielä olla oikein aikuistuttu, sekin syystä tai toisesta. Ne syyt löytyvät sitten sieltä psykologin luota jos henkilö itse vain on mörkönsä valmis kohtaamaan.

    • Olipa tyhmä vuodatus

      Olipa tyhmä vuodatus

      • dhkgf

        nimimerkki: 8 18 oli hyvin hyvä vuodatus vaikka mitä sanoisitte.


    • 18+++

      Luin kaikkia saamasi vastaukset. Luethan sinäkin, etenkin nimimerkki 8 18 kirjoittaa painavaa asiaa. Luethan sen tarkoin.

      Sinä kirjoitat, että kyseessä on sinun ystäväsi. Mietihän ensin, mitä ystävyys pitää sisällään. Ystävään luotetaan, häntä autetaan, ajatellaan hänen parastaan. Ollaan REHELLISIÄ. Hänen ulkonäköönsä ei sinun laillasi puututa: "Kyseessä on suhtkoht normaalin näköinen nainen, jota kukaan meistä ei pidä erityisen kauniina."

      Taitaa olla niin, ettei todellakaan ole kyse ystävyydestä. Onko niin, että sinä muine "ystävinesi" tarvitset tällaisen "ystävän" kynnysmatoksesi, johon pyyhit omat vikasi ja puutteesi?

    • jokohama humahuta

      OLETTEPA LAPSELLISTA SAKKIA!

    • Hyvät hyssykät

      työkaveria aika rasittavia tapauksia! Narsisteja joille se itsensä nostaminen keinolla millä hyvänsä on elämän päätarkoitus!

    • sillisilmä

      Jotenkin on minun mielestä kauhean surullista että sinä kavereinesi käytät hyväksi selvästi tasapainotonta ihmistä.Tekstistäsi paistoi läpi halveksunta "ystävääsi" kohtaan etkä minusta tunnu ihmiseltä joka olisi aidosti huolissaan toisesta. Lopeta hyväksikäyttäminen ja paskanjauhaminen ja kehota häntä hakemaan apua. Eipä olisi mukavaa jos kaikki ystävät olisivat tuollaisia.

      • Hyhy hyh hyi

        toivottavasti tämä "ystävä" nyt jo ymmärtäisi tyhmyytensä.


      • i0ihb yg
        Hyhy hyh hyi kirjoitti:

        toivottavasti tämä "ystävä" nyt jo ymmärtäisi tyhmyytensä.

        selvät skitsofrenian oireet.


    • hahhahaas

      Taidat itse olla paskanjauhaja. Ja hyväksikäyttäjä, sekö se vituttaa kun et saa enää ilmaisia kyytejä?

    • Erään tunteva

      Olen tuntenut hieman samanlaisen henkilön jo pitkälti toistakymmentä vuotta. Tästä seuraukset voi olla hyvin vakavat. Selkeästi tässä haetaan huomiota, samaa mitä kaverini teki. Aluksi se oli vaan hauskaa, mutta myöhemmin seuraukset muuttuivat vakavaksi. Mutta en edelleenkään tiedä, miten tuollaista voisi auttaa?

      Kaverini eli täysin haavemaailmassa nuorena. Hän kertoi mm. kuinka naiset heittelee lumipalloilla ikkunaan ja haluavat hänen kanssaan sänkyyn; aivan tuntemattomat naiset. Milloin hän oli ollut missäkin ja kenenkin kanssa. Kavereiden kanssa vertailtiin aina näitä juttuja ja naureskeltiin, kun toiselle valehtelee toista ja toiselle toista. Samoin oli nämä "vedin sitä turpaan" -jutut. Monet kerrat kaveri muka löi milloin ketäkin turpaan ja kerta toisensa jälkeen nämä jutut osoittautui valheeksi. Tätä jatkui vuosia.

      Pikkuhiljaa homma alkoi lipsumaan siihen, että hän alkoi kertoilemaan omista sairauksistaan. Hän mm. sai astmalääkkeet, vaikka voin vannoa, että hänellä ei ole astmaa. Yhteisen harrastuksemme tiloissa ei yksinkertaisesti pysty kukaan astmaatikko olemaan. Astmaan saatuaan lääkkeet hän veti astmapiippua kuin ruisleipää. Aina kun joku tuttu tuli vastaan, alkoi ahdistamaan ja piti ottaa henkäys piipusta. Tunnen ihmisiä, joilla on todella paha astma, eikä he ota lääkettä läheskään noin usein. Sairaalassa hän on ollut öitä ihmeellisten kohtausten vuoksi, mutta koskaan ei löydy mitään vikaa. Lapsen hän teki erään naisen kanssa, koska oli tulossa hedelmättömäksi omasta mielestään. Joten se oli vähän pakkorako tehdä.

      Tällä hetkellä sairaslistalta löytyy mm. astma, veriarvojen ja lämpötilan heittely kovasta kuumeesta kauheaan alilömpötilaan (josta ei koskaan ole mitään epikriisiä näyttää), ADHD... lista lienee loputon. Lääkkeitä on syöty milloin mihinkin vaivaan ja välillä on menty lanssilla sairaalaan tutkimuksiin mitä ihmeellisimmistä syistä, koskaan vaan ei löydy mitään vikaa.

      En vain tiedä, miten tuollaista ihmistä voisi auttaa, vaikka viisareita voisikin kääntää taaksepäin?

      Tämä jälkeen tuli

    • Epäilijät

      Haluaisin vielä kerran muistuttaa että me emme ole niitä hyväksikäyttäjiä! Meille ei ole siihen tarvetta.

    • Pikkuvarpunen

      Aika säälittävää, kuinka tuollaiset pitävät itseään tämän "valehtelijan" "hyvinä ystävinä". On melkoisen väärin tulla nettiin etsimään vastauksia tällaisiin tilanteisiin, eikä esimerkiksi ottaa tätä puheeksi tämän "valehtelijan" kanssa. Mitä hänkin teistä ajattelisi, jos saisi tietää tästä teidän pikku juonittelustanne? Eikö teidän omaatuntoanne lainkaan soimaa? Tuntuisiko sekään myöskään kivalta, jos teistä kirjoitettaisiin jonnekkin yleiseen paikkaan henkilökohtaisia asioita, joista teidät on helppo tunnistaa? Luulisi pistävän miettiin, että osaisitte edes hävetä!

      Lopuksi vielä annan pienen vinkin; katsokaa kaikki PEILIIN, ennenkuin teette mitään tällaista. Osoittaa ainakin sen, että suurin osa teistäkin on 18-vuotiaita, ettekä mitenkään häävin aikuismaisilta kuitenkaan tunnu. Menkää jokainen itseenne ja kasvakaa!

    • nainen36v.

      teille tuntuu hänen apunsa kelpaava. Menkää itseenne ja lakatkaa käyttämästä selvästi ongelmaista ihmistä hyväksi!

      Hän varmasti tietää itse olevansa sairas, siksi yrittää olla teille mielinkielin, että hänellä olisi edes joitain kavereita. Ja te puhutte hänestä pahaa selän takana ja käytätte hyväksi...

      HÄVETKÄÄ!

    • Neiti Näpsä
    • että sellasia

      Totta on että nämä patolokiset valehtelijat ovat myös erittäin kateellisia. Rankkoja valheita kehitellään ihmisten elämään, eivätkä kaikki edes tiedosta että se on tämä narsistisadisti joka niitä juoruja ja valheita kertoo, eräs eila on sellainen salassa suputtaja ja valehtelija joka tuhoaa monen elämän. Eräs kari ,markku, matti, pekka,jukka ovat niinsanottuja pahasti häiriintyneitä tyyppejä nämä homottelevat ja aivan tosissaan kertovat pervovalheita toisista. katalia käärme ihmisiä.

    • spede69

      Huhhuh. Tunnistin itseni täysin tästä tekstistä. Muutamalla nyrkkisäännöllä ja järkeistämisellä patologinen valehtelu on varmaan ihan hyödyllinenkin ominaisuus.

    • Anonyymi

      Jokainen ihminen valehtelee. Jotkut valehtelevat pieniä valkoisia valheita tai salaavat asioita ja toiset keksivät aivan uusia tarinoita.

      Valehtelun kohteeksi voi joutua myös kaikkein rakkaimmat ihmiset.

      Valehtelu voi johtua esimerkiksi huonosta itsetunnosta, kipeistä traumoista joita haluaa peitellä, tarpeesta saada huomiota tai pelosta joutua torjutuksi totuuden tullessa ilmi.

      Valehtelu on vakavaa jos siitä aiheutuu toiselle äärimmäistä haittaa, kuten vankilatuomio tai rahan menettämistä.

      Jos jäät valehtelusta kiinni tai siitä on koitunut vakavaa haittaa muille, pyydä anteeksi ja myönnä mokanneesi.

    • Anonyymi

      Sama täälä. Valehtelu liittyy myös esim mielekterveys ongelmiin. Kuulemma on ollut koko kesän mieli sauraalassa itsetuhoisuuden takia mut snäppikartalta täkyy olinpaikkana ihan koti. Tai että hänel olis adhd, masennus ja vaikka mitä muuta. En haluu lähtee riitelee hänen kanssa joten vaa nyökyttelen yms. Tänää tuli uus juttu että hänen entiset kiusaajat ajo säköpotkulaudalla hänen entisen kissan yli ja se kuoli ja viime yönä olivan tulleet uudestaan ja ajaneet tän hetkisen kissan jännän päältä ja se oli lähtenyt irti. Oon huomannu et nää valheet kohdistuu VAIN mulle ja ku keskustellaaa tälläsestå asiasta esim se kissa juttu ja toine kaverimme tuli siihen ja kysy et "siis mitä kissasta häh?" Ja tää kyseinen tyyppi oli vaa silleen et "ei mitään" eikä haluu kertoo muille eli todennäkösesti pelkää paljastuvansa. Myös hänen tietyt sukulaiset on kuollu varmaa 4 kertaa ja aina on yhtäkkiä taas hengissä. Hän on oikeesti hyvää seuraa ja hassu tyyppi mut ei voi enää oikee tietää mikä on totta ja mikä ei. Hänes on myös jotain tosi epämiellyttäviä piirteitä joita täs en ala sanomaan mut esimerkkinä et suuttuu ihan täysin turhasta ja kaikkee muuta paskaa ni en oikee tiiå mitä tehkis. En varmaa tee mitään ku en haluu monimutkistaa asioita entisestään. En vaa oikee tykkää et esim sukulaisten kuolemasta tai kissan hännän lähdöt valehellaan ku kuitenki tosi vakavia asioita esim tällee tosi tosi eläinrakkaana ihmisenä. Ja ku tää tyyppi valehtelee pokkana päin naamaa ja oon huomannu välillä et ku selittää jotai ei yhtään kivaa mitä on "tapahtunu" ni se piilottaa kasvonsa kädel ja hymyilee. Huoh en tiiä mitä oikeesti tekis

    • Anonyymi

      Mulla on yksi kaveri tälläinen. Kun suodattaa sen valehtelemisen pois, niin ihan ok tyyppi.

    • Anonyymi

      Mulla ollu lapsesta asti vähän samaa.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3023
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2112
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1943
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe