Tasapuolisuutta!

Aamen.

Tällä palstalla käy heitä, jotka haluavat tuoda omaa viisauttaan ja tieteen viisautta, käy etsiviä, käy uskon alkumetreillä olevia ja varttuneita uskovaisia. Monista asioita syntyy erimielisyyttä jopa uskonveljien ja -sisarten kesken sen takia, että kasvu on kaikilla vielä kesken.

Synnittömyysoppi on nyt tapetilla ja siksi muistutan, että vain Jeesuksen tunteminen vanhurskauttaa ja pyhittää uskovaisen, eikä se tapahdu siinä silmänräpäyksessä, kuten jotkut luulevat. Jeesus tunnetaan vain Uuden Testamentin opetusten kautta ja siksi me ahkeroimme Sanan äärellä. Muistakaa, että jo Vanhan liiton miehet kertoivat tukivana Jumalan Sanaa yötä päivää.

Jeesuksen oppii tuntemaan Jeesuksen oman opetuksen kautta, sillä Hän on Opettaja. Menee vuosia ja vuosia ennen, kuin ihminen on päässyt Hänen ystväkseen, niin kauan hän on opetuslapsi, jolle annetaan, mutta jolta ei vielä vaadita sitä, mitä vaadistaan Jeesuksen ystäviltä. Armoa siittää hitaammillekin.
Kaikki eivät tule koskaan kasvattamaan sitä HEDELMÄÄ, mitä Jeesus omiltaan vaattii ottaakseen heidät ystävikseen ja toisissa tuo hedelmä kasvaa hitaasti, mutta kasvaa kuitenkin.
Jumalan on pitkämielin ja kärsivällinen suhteessa pelastamiinsa, mutta ei siedä loputonta nöyrtymättömyyttä Sanan alamaisuuteen.
Sana alistuu Lähettäjäänsä ja vie Itsensä/Sanan alle alistuneet mukanaan.

Luuk. 13:7
Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso, kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois; mitä varten se vielä maata laihduttaa?'

8

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frihet55

Sana kasvattaa, eli tutkikaamme Jumalan ilmoitusta.

Mieleeni nousi vain ajatus, että kunpa ihmiset uskoisivat edes nuo kaksi ensi sanaa "alussa Jumala", niin olisi jo suuri voitto sekin, sillä siitähän syntyisi varmaan halu tutkia, ken on tuo "MINÄ OLEN"=JUMALA.

ON SE VAAN NIIN HYVÄ TIETÄÄ, ETTÄ jEESUS RAKASTAA VÄHÄISINTÄKIN ja minäkin saan taapertaa joukon jatkona., eli armoa on se vaan ...
      Raamatun mukaan voimme uskoa, että usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta.
      Pyhä Henki valaiskoon lukemamme Sanan, niin että se koituisi monelle muullekin pelastukseksi.

• Aamen.

onkaan turvata armoon. Armoa on se, että saamme kasvatuksen, armonkasvatuksen.

• Joo, mutta selkeästi niistä viesteistä,- joissa tuodaan esille ihisen synnittömyyttä eli uudestisyntynyt ei olde enää syntinen,- niin näissä viesteissä korostuu erikoisesti viisasteleminen ja erikoisesti asioiden ymmärtämisen vaikeuttaminen.

Lyhykäisyydessään ilmaisten. Juuri itsensä valvominen; "Valvo itseäsi ja opetustasi" tai ; "Koetelkaa itseänne oletteko uskossa, tutkikaa itseänne jne" ja terve itsensä tutkiminen on Jumalan aivoittaminen ihmiselle sitä varten, että ihminen tulisi tuntemaan/huomaamaan syntisyyttään ja kasvamaan.

" Mutta, jos me valkeudessa vaellamme, niin kuin HÄN ON VALKEUDESSA, NIIN MEILLÄ ON YHTEYS KESKENÄMME, ja Jeesuksen Kristuksen , HÄNEN POIKANSA, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä".

Kun ihmiset on avoimessa,- keskinäisessä yhteydessä, niin tässä rytäkässä aina tulee esille/tehtyä erilaista syntiä. Ihminen tekee aina syntiä elämänsä loppuun asti,- niin valitettavaa kuin se onkin.

Mutta, se on taas totta, miten uudestisyntynyt ihminen ei menetä Jumalan lapseuttaan/pelastusta tässä ajassakaan,- vaikka lankeaa/tekee syntiä.Niin, jos hänellä on kielteinen asenne syntiin eli sydän on Jumalan tahdonb mukinen. On uskollaan vahvistanut lain.Room 3:31

Itse pidän vaarallisena opetuksena noita viisasteluja tästä aiheesta,- joka helposti ohjaa lukijan mielen Jumalan tahdon vastaiseen tilaan eli laittomuuteen ja siinä elämiseen,- "synnittömänä".

• Aamen.

taitamattomuutta. Jumala lähettää tiedolliset ja taidolliset opettamaan, mutta taitaa olla niin, että tiedolliset ja taidolliset ovat suurimmalta osalta itse vielä kasvatuksessa.

• merihukka
        Aamen. kirjoitti:

taitamattomuutta. Jumala lähettää tiedolliset ja taidolliset opettamaan, mutta taitaa olla niin, että tiedolliset ja taidolliset ovat suurimmalta osalta itse vielä kasvatuksessa.

Aloituksesta:
        " Jeesus tunnetaan vain Uuden Testamentin opetusten kautta ja siksi me ahkeroimme Sanan äärellä. Muistakaa, että jo Vanhan liiton miehet kertoivat tukivana Jumalan Sanaa yötä päivää. "

Tässä on yksi suuri vika uskovien päiden sekoittamisessa. Ns. opettajat tuovat kristinuskon sisälle toisen uskonnon oppeja. Raamattu kertoo kahden jumalan tarinan. Tämä pitäisi uskovan ymmärtää ja valita toinen niistä uskon kohteeksi ja toinen vaikkapa viihdekirjallisuudeksi.
        Mitä alhaisempi uskovan perussivistystaso on, sitä sekaisemmaksi hän menee kahden jumalan yhteensovittamisessa. Teologien tulisi lopettaa henkiselle terveydelle vaarallinen epäloogisuuteen pakottaminen.

Toinen perusvirhe on jättää opettamatta kristittyjen jumalaan luodut pakanauskontojen moninaiset sisällölliset ja muodolliset puolet.
        Kun uskova vaikkapa vahingossa lukee pakanallisen jumalan toimista 1.500 eaa. ajalta ja huomaa siinä kristitttyyjen jumalan luonteenpiirteitä, uskova sekoaa. Hän ajattelee, että onpa pakanat jotain oppineet Jeesuksen puheista. Mitä lujempi uskovan usko on, sitä kiivaammin hän kiistää totuuden. Tosiuskovalle on kauhistus, että Kristuksen tai Jumalan opissa olisi paljon tai lähes kaikki pakanoilta lainattua.
        Jos pää sekoittuu historiassa, se on mahdollista sekoittua mistä vain.

Aloituksen evank-siteeraus oli hyvä. Miksi kasvattaa hedelmäpuuta, jos se ei tuota hedelmää.
        Jakeen selitys: Jos tiedon lähteeksi asetetaan väärä tietolähde, siitä tulee vain sekasotkua.

• Aamen.
        merihukka kirjoitti:

Aloituksesta:
        " Jeesus tunnetaan vain Uuden Testamentin opetusten kautta ja siksi me ahkeroimme Sanan äärellä. Muistakaa, että jo Vanhan liiton miehet kertoivat tukivana Jumalan Sanaa yötä päivää. "

Tässä on yksi suuri vika uskovien päiden sekoittamisessa. Ns. opettajat tuovat kristinuskon sisälle toisen uskonnon oppeja. Raamattu kertoo kahden jumalan tarinan. Tämä pitäisi uskovan ymmärtää ja valita toinen niistä uskon kohteeksi ja toinen vaikkapa viihdekirjallisuudeksi.
        Mitä alhaisempi uskovan perussivistystaso on, sitä sekaisemmaksi hän menee kahden jumalan yhteensovittamisessa. Teologien tulisi lopettaa henkiselle terveydelle vaarallinen epäloogisuuteen pakottaminen.

Toinen perusvirhe on jättää opettamatta kristittyjen jumalaan luodut pakanauskontojen moninaiset sisällölliset ja muodolliset puolet.
        Kun uskova vaikkapa vahingossa lukee pakanallisen jumalan toimista 1.500 eaa. ajalta ja huomaa siinä kristitttyyjen jumalan luonteenpiirteitä, uskova sekoaa. Hän ajattelee, että onpa pakanat jotain oppineet Jeesuksen puheista. Mitä lujempi uskovan usko on, sitä kiivaammin hän kiistää totuuden. Tosiuskovalle on kauhistus, että Kristuksen tai Jumalan opissa olisi paljon tai lähes kaikki pakanoilta lainattua.
        Jos pää sekoittuu historiassa, se on mahdollista sekoittua mistä vain.

Aloituksen evank-siteeraus oli hyvä. Miksi kasvattaa hedelmäpuuta, jos se ei tuota hedelmää.
        Jakeen selitys: Jos tiedon lähteeksi asetetaan väärä tietolähde, siitä tulee vain sekasotkua.

Mikä on sinulle sivistystä? Tuovatko opiskelut sitä, vai hyvä ammatti, tai elämässä menestyminen? Tuon kaiken minä omistan, joten en ehkä olekaan sivistystasoltani niin alhainen, vaikka kerronkin Jumalan Sanasta, Jeesuksesta.

• Aamen: "Jeesuksen tunteminen vanhurskauttaa ja pyhittää uskovaisen, eikä se tapahdu siinä silmänräpäyksessä,...".
      ---
      1.Kor. 6:11
      Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet PESON, TE OLETTE PYHITETYT, TE OLETTE VANHURSKAUTETUT meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

Tiit. 3:5
      "...pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,..".

• Aamen.

pyhittää uskovaisen. Armon alla me pyhitymme, emme armon ulkopuolella ja jos niin ei olisi, ei kukaan pelastuisi. Voisinko minä pyhittyä ja vanhurskautua vaikkapa siinä, että syyttäisin ja soimaisin häntä, joka tekee samaa minulle. En voisi, sillä silloin minä en tuntisi Jeesusta, Jumalan ainoaa Poikaa, Jumalan Sanaa siltä alueelta, tai en kuulisi Häntä. Hänhän käskee kääntää toisenkin posken ja käskee siunata vihollisiakin. Pyhitys tapahtuu Sanan uskollisuuden ja ihmisen uskollisuuden kautta. Jeesus ja Pyhä Henki on Elävän Veden Lähde, syntiä vastaan ja siinä lähteessä sielu puhdistuu.
        Jeesus opetti kolme vuotta opetuslapsia, samet Paavali opetti vuosia opetuslapsia, joten jokainen saa varautua siihen, että oppi, jonka kautta Jeesus tulee tutuksi, tullee ajanmyötä, ei heti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      37
      2736
    2. Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?

Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.
      Ikävä
      89
      1184
    3. Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia

Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.
      Maailman menoa
      127
      979
    4. Oliko mies vetäytyminen

Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.
      Ikävä
      61
      957
    5. Mitä söitte Hänen kanssaan yhdessä viimeksi?

Tällainen vihjeketju:)
      Ikävä
      66
      907
    6. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      77
      871
    7. EU:lta tyly ratkaisu Temulle

On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta
      Maailman menoa
      101
      818
    8. Oon tässä pohtinut että se nainen

Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle
      Ikävä
      70
      815
    9. Nainen on ihana

ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?
      Ikävä
      25
      718
    10. Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä

Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi
      Ähtäri
      30
      684
    Aihe