Viikonloppuna olisi tarkoitus tehdä ensimmäistä kertaa caesarsalaattia ruoaksi.
Kala-allergian takia salaatinkastikkeesta jäävät pois kuitenkin anjovis ja worcestershiren kastike (ilmeisesti hyvin tärkeitä salaatissa maun kannalta). Korvaanko nämä vain sillä Dijon-sinapilla vai kuinka menettelen? Soijaa ja balsamiviinietikkaakin olen miettinyt, mutta en oikein tiedä.
Caesarsalaatista
2
513
Vastaukset
- 32
Korvaapa vaikka silputuilla kapriksilla ja öljyllä laimennetulla HP-kastikkeella. Vain teelusikallinen riittää.
Yksi hyvä vaihtoehto olisi vaikka käyttää thaimaalaista peruskastiketta, sriracha-kastiketta kun kalakastiketta ei voi käyttää. Kyllähän se maku näistä vähän muuttuu, mutta ei niin sanottavasti kuitenkaan.
Useassa reseptissä ei käytetä kanamunaa, mutta kyllä minuutin vedessä kiehunut muna tai kaksi sitoo aineet ja maut hienosti yhteen. Versioitahan on monta. Tuossa Wordcesterissa ei liene enää nykyään sardellia kai lainkaan, joten ei sen pitäisi tuoda oireita kuin tosi herkillä. Mutta mene ja tiedä.... itse tiedät paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418