Minä tuhlasi monta vuotta ajattelemalla niin, että rakennan "oikean kodin" vasta sitten kun on perhettä.
Sitten aloin vähitellen hankkia mieluisiani huonekaluja ajatellen, että ne voi ainakin viedä muutossa mukana. Seuraavaksi tuli pyykkikone, astianpesukone ja työkaluja. Ikkunat saivat sälekaihtimet ja seinille kiinnitin tavaraa miettimättä, miten rumat jäljet niistä jää kun ne irrottaa sitten kun muuttaa.
Nyt päätin sitten aloittaa pintarempan. En tiedä jäänkö tähän asuntoon pitkäksi aikaa, mutta eipä pintojen maalaus ja pieni fixaus niin mahdottomia maksa.
Paljon isompi asia on se ajattelutavan muutos, joka tätä on edeltänyt. En enää odota rakentavani kodin "sitten joskus" "sen jonkun" kanssa. Koti on tässä ja nyt ja haluan tehdä siitä juuri omannäköiseni.
Vain asiallisia vastauksia, jätetään provojen viestit vastaamatta, ok.
Miten asut?
34
679
Vastaukset
- Wandering man
Itekin ajattelin, et asun vuokralla ja kattelen sitten omistusasuntoa kun taas tapaan jonkun mukavan tytön.
Yhen jo kerkesin tavatakin, mut ei siitä loppujen lopuksi mitään tullut.
Onneksi tässä välissä tein omat ratkaisuni ja uskalsin ostaa saunallisen pinen kerrostalokaksion, joka kohta valmistuu. Vielä pari kuukautta pitää oottaa. niin pääsee poits tästä vuokraluukusta. - Oman omistaja
Minä ajattelin aikoinani juuri noin: ostaisin oman kodin, kunhan ensin asettuisin aloilleni. Lopulta ymmärsin, että en ole vakiintuvaa tyyppiä, sain vuokranmaksusta tarpeekseni ja ostin oman. Olisinpa vain huomannut tehdä näin heti opiskelujen loputtua ja ensimmäisen vakituisen työpaikan saatuani. Mutta kyllä sitä nytkin ehtii. Täytyy myöntää, että oman remontoiminen on ihan erilaista hommaa kuin vuokrakämpän nätistäminen!
Omassa 40 neliön yksiössä Helsingissä. Löytyy jopa oma takapiha. Pintarempattu omatoimisesti pari vuotta sitten ja julkisivuremppa valmistui juuri. Putkiremppa todennäköisesti 5 vuoden sisällä.
Rauhallista aluetta. Naapurit lähinnä eläkeläisiä ja lapsiperheitä. Koskaan ei ole kuulunut mitään valituksia, vaikka musiikkia tulee välillä huudatettua. Ainoastaan kaipaan omaa saunaa ja grillauslupaa pihalle.
Varmaan asun täällä loppuun asti.- reipas poikamies
Ei sillä ole väliä enää minun kohdalla. Naisten olisikin turha mitoittaa kiinnostuksensa vain asumismuotoni perusteella, sillä valmistumiseni jälkeen kaikki on kohdallani auki: uusi työpaikka, asunto ja voi olla jopa maakiin.
- 17+14
Asustelen lapsuuden kodissa toisen vanhemman kanssa, ja kodilta tuntuu.
- Nature75
Yksin kelpaa aivan hyvin asustella vuokralla pienkerrostalo kaksiossa. Yhdentekevää onko oma vai vuokra; pääasia että on varma katto pään päällä.
- minä-----
Minä olen ihan eri ikäsarjassa, mutta niin on varmasti asuntoasiankin omaa luokkaansa.
pari kerrostalokasiota vuokralla Helsingin puolessa, joista toinen oli omana asuntonani lähes 20 vuotta. Nyttemmin olen asunut n. 50km Hesan keskustasta 70000 asukkaan kaupungissa n. 80 neliön rivarissa joka sijaitsee n. 1km keskustan torista.
Olen myös varannut apartmentin ja jo etumaksunkin maksanut ja kaupat käynyt tekemässä naapurivaltion pääkaupungin keskustaan rakenteilla olevasta todella tasokkaasta kerrostaloprojectista. Se tulee ilman muuta olemaan tuon kaupungin keskustan hienoimpia asuntoja, todennäköisesti hienoin ja tasokkain. Sisustusjututtujen designerikin on kaunis nainen jonka uraan kuuluu opiskelut lännen mailla, ja mm. naisten alusvaatemallistoja joissa hänellä näkyy olevan oma suomessakin arvostettu huippubrändi. Olin ensimmäinen joka tästä kohteesta asunnon varasi ja sain ottaa mieleisimmän apartmentin. Valitsin 80 neliön asunnon ylimmästä kerroksesta. Tämä ei koskaan olisi voinut toteutua ainakaan yksinäiselle n.s. vanahpokamiehelle tässä suomenmaassa, vaan aina kavereille ja muille n.s paremmille ihmisille menee ne parhaat päältä. Itse asiassa minä olin tässä maassa ja kohteesa se jota suosittiin, kun minulle riitti vielä etumaksuksikin pienempi prosentti kuin mitä kaikilla muilla.
En nyt sen enempää halua rehvastella näillä, mutta laitoin nyt piruuttani tämän tähän.- 4+11
Rolling on the floor.. Ai niin, ei saanut vastata provoihin (esim. alusvaatesuunnittelijoiden projeCteihin)
Aihhhh =DDD - fbvkjdhjvldkjkldjv
4+11 kirjoitti:
Rolling on the floor.. Ai niin, ei saanut vastata provoihin (esim. alusvaatesuunnittelijoiden projeCteihin)
Aihhhh =DDDHerra 47 on tämän palstan huumorin täytteinen maailmanmies. Ei saa nauraa papalle.
- niin----
4+11 kirjoitti:
Aihhhh =DDDmutta mitä sitten jos tuo tarina yllä onkin täysin totta. Osaisitko arvat minkä maan pääkaupunkiin tuollainen varaamani asunto on valmistumassa ?
- se-----
4+11 kirjoitti:
Aihhhh =DDDSe nyt vaan sattuu olemaan niin että tuon rakennuskohteen sisustukset on suunnitellut nuorehko nais- designeri joka ainakin siis aiemmin on suunnitellut naisten alusvaatteita, ja hänellä siis on myös tuo oma huippubrandikin joka on suomessakin hyvin arvostettu.
Nämä asiat kerrotaan tämän designerin sivuilla hänen profiilissaan. Tuon brandind kun laitoin Googleen niin siitä sitten oli linkki m.m. Suomi24-sivujen alusvaatepalstalle, ja siinä ketju jossa keskusteltiin tämän brandin tavarasta jota kehuivat upeaksi. Keskustelujen mukaan k.o. brandia ei saa kuin yhdestä paikkaa Helsingistä. - paskiainen on
on tähänkin käynyt vielä miinuksen antamassa. Niin me todellakin elämme Melancoliassa.
- realismia
se----- kirjoitti:
Se nyt vaan sattuu olemaan niin että tuon rakennuskohteen sisustukset on suunnitellut nuorehko nais- designeri joka ainakin siis aiemmin on suunnitellut naisten alusvaatteita, ja hänellä siis on myös tuo oma huippubrandikin joka on suomessakin hyvin arvostettu.
Nämä asiat kerrotaan tämän designerin sivuilla hänen profiilissaan. Tuon brandind kun laitoin Googleen niin siitä sitten oli linkki m.m. Suomi24-sivujen alusvaatepalstalle, ja siinä ketju jossa keskusteltiin tämän brandin tavarasta jota kehuivat upeaksi. Keskustelujen mukaan k.o. brandia ei saa kuin yhdestä paikkaa Helsingistä.Eivät kovasti vaikuttaneet arvostavan La Senzaa. Hinta ja laatu eivät kohtaa eikä kuulemma oikein istukaan. No, alusvaatteet ovat kuin miehet - yksi tykkää toisesta ja toinentoisesta :)
Itsekin ostan alusvaatteet mielelläni Tallinnasta tai Venäjältä, Suomessa on näköjään pulaa materiaalista. Päällisin puolin pöksyrivistöt näyttävät hyviltä, mutta joku on pöllinyt niistä takaosat. Potempikinin kulissit.
- ATM4EVA.
Vuokralla 30 neliötä keskustassa.
- tyttö Kotikokki
Omassa ja oikeasti omassa, ei pankin. Kiva kaksio aivan keskustassa loistavalla paikalla suomen kolmaneksi suurimmassa kaupungissa. Remontti juuri valmistumassa. Tänään kävin tilaamassa huippu hienon jääkaapin. Ihanaa kun kaikki on siistiä ja uutta.
- olenkomerkityksetön
..Helsingin keskustassa.... 62 neliötä. Näkyy taivasta ja kattoja... ei naapurit häiritse. Välillä luulen olevani ainoa koko talossa asuva ihminen, kun mistään ei kuulu mitään. Paloautojen sireenit kuuluu. Mulla ei ole mitään käsitystä miksi asun vuokralla. En vain saa aikaiseksi. Ihan sama.
- N 40+
Omakotitalossa yksin.
- Ei se satu
Itse olen ehtinyt kokea varsinaisen rintamamiestalopommin, joten enää en sellaiseen lähde. Mutta rakentaminenkaan ei innosta. Ehkä joku vanhempi mummonmökki sitten kun työt eivät pakota asumaan kaupungissa...
- Kertokaa!
Ei se satu kirjoitti:
Itse olen ehtinyt kokea varsinaisen rintamamiestalopommin, joten enää en sellaiseen lähde. Mutta rakentaminenkaan ei innosta. Ehkä joku vanhempi mummonmökki sitten kun työt eivät pakota asumaan kaupungissa...
Asun halvalla vuokralla mummon yläkerrassa Hyvinkäällä. Omakotitalossa teen mummon lumityöt ja jotain muita talon askareita. Ainut miinus on että baari iltojen jälkeen mummo tykkää aamulla kysellä tytöiltä ummet ja lammet kun itse koitan päästä niistä nopeasti eroon. Mummolla on paha tapa syyllistää vielä näistä viikonloppuisin vaihtuvista neidoista. Teenköhän väärin? tai aiheutanko mielipahaa mummolle :( Mutta kun en ole löytänyt semmoista jonka kanssa viihtyisin kovin kauaa, eikä mummo taida oikein ymmärtää tätä.
Haukkuu ja syyllistelee joskus vaan melkoisesti! - kyyninen realisti
Ei se satu kirjoitti:
Vai saitko avioerossa?
- Ei se satu
kyyninen realisti kirjoitti:
Vai saitko avioerossa?
harvoin kumpikaan osapuoli saa taloa (tai edes asunto-osaketta) erossa. Kyllä se yleensä menee niin, että jompi kumpi joutuu lunastamaan toisen pois, tai yhteinen koti myydään ja molemmat hankkivat omansa kuka mitenkin.
- Kvinna46
Asun 220 nelijön (7 h k) velottomassa omakotitalossa, pidän sisustamisesta, ja nyt olen saanut sen sisustettua juuri haluamani tavalla, tiedän, että minulla on hyvä värisilmä ja hyvä maku, olen saanut paljon kehuja sisustustyylistäni, jopa ammattilaisilta jotain pientä muutosta enää, pari nykyaikaista kristallikruunua etsin esim. Tontti on myös oma 1600 nelijöinen. Ennen en pitänyt pahemmin puutarhanhoidosta, mutta nyt olen siitäkin innostunut. Omistan kyllä sen lisäksi 3 h k keskustassa, mutta sinne en voisi kyllä ikinä kuvitella muuttavani, ahdistuisin, jos joskus muutan, ostan kyllä jonkun 5-6 h k merinäköalalla, en ole kyllä ikinä ajatellut muuttavani, se on sitten pakon edestä, jos sairastuu tai muuten ei vain enää jaksa.
Jos pitää mainita jotain negatiivista, niin se on sitten, että olen huomannut, että jotkut miehet eivät tahdo kestää tai hyväksyä että asun niin hienosti, eivät millän tahdo viedä omaan kotiin.- myös---
Olet myös aika suurituloinenkin jos myös talvet lämpimänäkin pidät tuota 220 neliön asuntoasi. Tämän lisäksi maksat yhtiövastikkeen kerrostaloasunnostasi joka sekin lie lähelle 400€/kk kuitenkin.
Se kuinka varakas olet noiden asuntojesi perusteella taasen riippuu siitä minkälaisia nuo asuntosi ovat ja missä ne sijaitsevat - pidän lämpimänä.
myös--- kirjoitti:
Olet myös aika suurituloinenkin jos myös talvet lämpimänäkin pidät tuota 220 neliön asuntoasi. Tämän lisäksi maksat yhtiövastikkeen kerrostaloasunnostasi joka sekin lie lähelle 400€/kk kuitenkin.
Se kuinka varakas olet noiden asuntojesi perusteella taasen riippuu siitä minkälaisia nuo asuntosi ovat ja missä ne sijaitsevatTotta kai pidän talon lämpimänä, talo on aika uusi, ja varaava takka säästää paljon, puita minulla on omasta takaa, kun satun omistamaan myös metsää. Ja se kerrostaloasunto on vuokrattu, se on totta että yhtiövastike on sitä luokkaa, mutta jäähän siitä jonkun verran käteenkin, vaikka verottaja paljon viekin. Jos sua kiinnostaa tietää, niin talo on arvioitu maksavan 360.000-370.000, elikkä pääkaupunkiseudulta en saisi 5-6 h merinäköalalla, mutta täällä länsirannikolla se on vielä täysin mahdollista.
- muistan---
pidän lämpimänä. kirjoitti:
Totta kai pidän talon lämpimänä, talo on aika uusi, ja varaava takka säästää paljon, puita minulla on omasta takaa, kun satun omistamaan myös metsää. Ja se kerrostaloasunto on vuokrattu, se on totta että yhtiövastike on sitä luokkaa, mutta jäähän siitä jonkun verran käteenkin, vaikka verottaja paljon viekin. Jos sua kiinnostaa tietää, niin talo on arvioitu maksavan 360.000-370.000, elikkä pääkaupunkiseudulta en saisi 5-6 h merinäköalalla, mutta täällä länsirannikolla se on vielä täysin mahdollista.
Muistelin vaan(ja tuossa kuvaakin katselen) lapsuuteni ja varhaisnuoruuteni taloa joka oli siis vanha, mutta kuitenkin jo ryssänvallanajan malliin rakennettu pitkä mutta siis myös jo korkeakin ja leveä maalaistalo jo vähän 'fiineilläkin' kaksoiskuisteilla. Jotain vähän vajaa 8m leveä ja noin 30m pitkä ja keskellä kaksoiskuistit. Siinä oli siis jotain 230 neliötä, mutta tästä ei koskaan sitä jotain 70 neliön päätymmäistä salia lämpimänä pidetty. Eli sellaista jotain 160 neliötä vaan lämmitettiin. Kyllä siinäkin jo tilaa oli perheenkin asua.
Onko kerrostaloasuntosi jossain Turun keskustassa. Jos se on joku vanha talo ja paalutuksia ei ole uusittu niin voi olla odotettavissa iso lasku.
Turussa on ollut pitkään asuntojen hinnat paljon alle sen mitä vastaavissa asunnoissa muissa saman kokoluokan kaupungeissamme. Nyt on kuitenkin tässä vuoden alusta Turun asuntojen hinnatkin kiivenneet ehkä 10% ylöspäin. Minä ostinkin juuri Turusta tässä alkuvuodesta kerrostaloasunnon, se on tietenkin minula vuokralla. Se on siinä yliopiston ja keskussairaalankin lähettyvillä ja se on siten hyvä vuokrauskohteena.
Voi olla että et provoile, mutta en minäkään provoile kun tänne kirjoittelen. Minusta se on epämielekästä kirjoitella provoja ja jotain ironiaa anonyyminä kun sellaiset tapaavat mennä näin kirjoitellen aina ohi. Juuri anonyyminä voi kirjoitella omistakin asioistaan niinkuin ne ovat. Tosin kyllä minäkin totuutta sen verran vääristelen, että pyrin muuntamaan esim. maantieteellistä sijaintia johonkin toisaalle mutta kuitenkin vastaavaan paikkaan. Näin siksi että ei minua tunnistettaisi. - realismia
muistan--- kirjoitti:
Muistelin vaan(ja tuossa kuvaakin katselen) lapsuuteni ja varhaisnuoruuteni taloa joka oli siis vanha, mutta kuitenkin jo ryssänvallanajan malliin rakennettu pitkä mutta siis myös jo korkeakin ja leveä maalaistalo jo vähän 'fiineilläkin' kaksoiskuisteilla. Jotain vähän vajaa 8m leveä ja noin 30m pitkä ja keskellä kaksoiskuistit. Siinä oli siis jotain 230 neliötä, mutta tästä ei koskaan sitä jotain 70 neliön päätymmäistä salia lämpimänä pidetty. Eli sellaista jotain 160 neliötä vaan lämmitettiin. Kyllä siinäkin jo tilaa oli perheenkin asua.
Onko kerrostaloasuntosi jossain Turun keskustassa. Jos se on joku vanha talo ja paalutuksia ei ole uusittu niin voi olla odotettavissa iso lasku.
Turussa on ollut pitkään asuntojen hinnat paljon alle sen mitä vastaavissa asunnoissa muissa saman kokoluokan kaupungeissamme. Nyt on kuitenkin tässä vuoden alusta Turun asuntojen hinnatkin kiivenneet ehkä 10% ylöspäin. Minä ostinkin juuri Turusta tässä alkuvuodesta kerrostaloasunnon, se on tietenkin minula vuokralla. Se on siinä yliopiston ja keskussairaalankin lähettyvillä ja se on siten hyvä vuokrauskohteena.
Voi olla että et provoile, mutta en minäkään provoile kun tänne kirjoittelen. Minusta se on epämielekästä kirjoitella provoja ja jotain ironiaa anonyyminä kun sellaiset tapaavat mennä näin kirjoitellen aina ohi. Juuri anonyyminä voi kirjoitella omistakin asioistaan niinkuin ne ovat. Tosin kyllä minäkin totuutta sen verran vääristelen, että pyrin muuntamaan esim. maantieteellistä sijaintia johonkin toisaalle mutta kuitenkin vastaavaan paikkaan. Näin siksi että ei minua tunnistettaisi.Asun vanhassa kerrostalossa Turun keskustan liepeillä.Turussa tärkeintä asuntoa valitessa onkin varmistaa, että talo on peruskalliolla tai paalutettu. Minulla on turvallinen sijainti, Kakolan naapurissa on kowaa kiweä :)
- provoilisin
muistan--- kirjoitti:
Voi olla että et provoile, mutta en minäkään provoile kun tänne kirjoittelen. Minusta se on epämielekästä kirjoitella provoja ja jotain ironiaa anonyyminä kun sellaiset tapaavat mennä näin kirjoitellen aina ohi. Juuri anonyyminä voi kirjoitella omistakin asioistaan niinkuin ne ovat. Tosin kyllä minäkin totuutta sen verran vääristelen, että pyrin muuntamaan esim. maantieteellistä sijaintia johonkin toisaalle mutta kuitenkin vastaavaan paikkaan. Näin siksi että ei minua tunnistettaisi.provoilisin, ihan kuten itse sanot, täällähän kirjoitetaan anonyyminä, tykkään vain vastata näihin kyselyihin, enkä minäkään muuta tietoja enemmän kuin on tarpeellista, en halua että joku suoraan minut tunnistaisi. Ei ole omakotitalo eikä asunto Turussa, tukevasti mäenrinteessä kerrostaloasunto silti on rakennettu, ei pitäisi olla isompia laskuja odotettavissa, ainakaan paalutuksesta.
Minuako tässä epäillään provoilusta? Kai nyt on muitakin sinkkuja jotka asuvat hienosti, osittain suuri omaisuuteni on perintönä saatu, tässä kysyttiin vain kuinka asuu, joten en luetellut mitä muuta omistan, enkä taida luetellakaan. Kiva kumminkin kun vastasit niin asiallisesti. - on----
provoilisin kirjoitti:
provoilisin, ihan kuten itse sanot, täällähän kirjoitetaan anonyyminä, tykkään vain vastata näihin kyselyihin, enkä minäkään muuta tietoja enemmän kuin on tarpeellista, en halua että joku suoraan minut tunnistaisi. Ei ole omakotitalo eikä asunto Turussa, tukevasti mäenrinteessä kerrostaloasunto silti on rakennettu, ei pitäisi olla isompia laskuja odotettavissa, ainakaan paalutuksesta.
Minuako tässä epäillään provoilusta? Kai nyt on muitakin sinkkuja jotka asuvat hienosti, osittain suuri omaisuuteni on perintönä saatu, tässä kysyttiin vain kuinka asuu, joten en luetellut mitä muuta omistan, enkä taida luetellakaan. Kiva kumminkin kun vastasit niin asiallisesti.anonyyminä kirjoiteltaessa provot, ironia ja huumorikin menevät melkein aina ohi. Kaiken lisäksi se mikä on yhdelle huumoria ei helposti muuta tee kuin etoo toisia.
Minä siis olen tuo joka tuossa yllä kirjotin sisustusarkkitehdista jonka aiempaan uraan kuuluu naisten alusvaatteiden suunnittelu. K.o. kohteen portaikkoon on on valittu beige- väriä. Saa nähdä onko sitten pinkkiä huoneistojen sisustuksissa. No jos sitten vaikka olisikin jossain pinkkiä niin kyllä nämä hommansa osaavat ja se sitten sopii muuhun sisustukseen. Kaiken lisäksi k.o. kohteessa saa paljon itsekkin valita näitä sisustuksia. Tämä asia on kyllä huvittanut minua ja siksi tuosta brandistakin olen kiinnostunut. Pitäisikö pyytä jolatain mallichattailijapimua näyttämään minkälaisista hepenistä on kyse.
- realismia
Olen pesänrakentaja, rakastan sisustamista ja laittamista, vanhoja huonekaluja ja esineitä. Kotini on kalustettu antiikilla, pääasiassa jugendilla, vain pehmustetut huonekalut ovat uusia. Paljon tauluja ja koriste-esineitä, tupsuja ja kristallia, kirjoja. Ei juurikaan viherkasveja, ne on syöty. Kaksi kissaa, jotka pitävät kovasti viherkasveista. Ylellinen sisustusmakuni päättyy lattiaan, sillä toinen kissoista pissaa matoille, siis paljaat lattiat. Mutta mitä sitä mahonkiparkettia matoilla peittämäänkään...
Asuinmuoto on kerrostalohuoneisto, oma ja velaton, hyvällä paikalla, kolme huonetta (olohuone, ruokasali ja makuuhuone) ja keittiö kylpyhuone. Miinuksena kylpyhuoneen pieni koko, 50-luvun talo. Muten hyvin tyytyväinen.- Omahko tupa
Huonokuntoisessa vuokramökissä isolla tontilla, jo vuodesta -95. Vuokranantaja on jättänyt suht' rauhaan, kun vuokranmaksu on sujunut ongelmitta.
- FJnjsdnkjfdnj
30 neliön nuhjuinen vuokrayksiö halvimmalla ghettoalueella. Päin persettä rakennettu keittokomero. Patterit brakaa. Pyykit pöllitään narulta. Yläkerrassa tapettiin nainen puoli vuotta sitten, kuuntelin laukauksia ja ruumiin rojahtamista lattiaan tässä kerrosta alempana.
Elämä on helvettiä. - ette------
ette taida paljon osata erottaa provoja tosiasioihin perustuvista kirjoituksista. Todennäköisesti sitten yhtä lailla tulkitsette myös provoja tosiasioihin perustuviksi.
- FISjfskjnfskdndsfd
Erotatko itse ja jos erotat niin millä perusteella?
Vai voiko olla mahdollista että kiellät totuuden jos se eroaa näkökulmastasi liikaa. Eli siis esim sinkkupalstalla kirjoitteleva ei voi elää esim. luksusasunnossa missään tapauksessa, mistään syystä - eli kyseessä on provo riippumatta totuudesta?
Miten erotat oman liiallisen kriittisyytesi ja ennakkoasenteidesi aiheuttaman poissulkemisen aidosta provoamisesta?
(Vastaus; Et loppujen lopuksi mitenkään. Paitsi niissä tapauksissa joissa provo on äärimmäisen selvä tai olet itse kirjoittanut sen) - sinun----
FISjfskjnfskdndsfd kirjoitti:
Erotatko itse ja jos erotat niin millä perusteella?
Vai voiko olla mahdollista että kiellät totuuden jos se eroaa näkökulmastasi liikaa. Eli siis esim sinkkupalstalla kirjoitteleva ei voi elää esim. luksusasunnossa missään tapauksessa, mistään syystä - eli kyseessä on provo riippumatta totuudesta?
Miten erotat oman liiallisen kriittisyytesi ja ennakkoasenteidesi aiheuttaman poissulkemisen aidosta provoamisesta?
(Vastaus; Et loppujen lopuksi mitenkään. Paitsi niissä tapauksissa joissa provo on äärimmäisen selvä tai olet itse kirjoittanut sen)Sinun mielestäsiä on selvä provo tässä ketjussa, vai onko yhtään selvää tapausta.
Tietnkin se on anonyymeina kirjoiteltaessa vaikea ja usein lähes mahdotonkin tulkita josko kirjoitus on provo tai jotain ironiayritystä. Tästä syystä näen itse mielettömäksi tällaisten provojen ja ironioiden kirjoittelun silloin kuin tuntemattomana tuntemattomille kirjoitetaan. Minä pyrin lähes aina mahdollisimman suoraan ilmaisuun. Joitakin itse asiaan vaikuttamattomia juttuja voin muutta(esim.vähän sijainnin suhteen) jotta ei minua henkilönä kirjoituksestani tunnistettaisi.
No rivien välistä jos joku minun kirjoituksiani lukee tai jotain ironiaaa niissä tulkitsee niin se on sitten hänen asiansa, minä en tällaista juttua kuitenkaan juuri koskaan anonyymikirjoituksiini tarkoituksella lataa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631473Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271291Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681284Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151154- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3171019Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241012- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että277928- 72915