NE ovat jo täällä.

Metusalem ii

Ihminen on yksi evoluution inhimillinen erehdys. Virusten, bakteerien, kromosomien ja dna-ketjujen temmellys- ja kokeilukenttä. Geenit ohjaavat meitä ja muita olioita lisääntymään, saadakseen uusille geeneille isäntäolion. Joten yksinkertaisesti: Elämä on...

13

972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on

      Kuin silkkiä vaan ja sylillisen sitä haluaisin kerrallaan....

    • Aina onnistuu

      Ei evoluutio tee erehdyksiä tai oikeita ratkaisuja. Evoluutiolla tarkoitetaan tilannetta, jossa ne, jotka pärjäävät paremmin, saavat enemmän jälkeläisä. Näin lajissa lisääntyvät sellaiset ominaisuudet, jotka edesauttavat selviämistä ja lisääntymisikään ehtivien jälkeläisten määrää. Aina joskus tapahtuu lisäksi jokin mutaatio, jos sellainen sattuu olemaan yllättäen pärjäämistä edesauttava, tämä uusi ominaisuus alkaa levitä hiljalleen suskupolvi sukupolvelta koko väestöön.

      Me emme siis ole erehdys, vaan tämänhetkinen lopputulos omasta sukupuustamme, jossa jokainen meidän esivanhempamme on ollut selviäjä. Aivan jokainen esivanhempamme on, huolimatta pedoista, bakteereista, nälänhädistä, kulkutaudeista, luonnonmullistuksista ja vaikka sodista selvinnyt niin vanhaksi, että on onnistunut saamaan ainakin yhden oman jälkeläisen. Aivan jokainen yksilö esivanhemmistamme aina yksisoluisiin alkeellisiin esivanhempiimme saakka on tällainen onnistuja. Erivaiheissa on suurin osa esivanhempiemme sisaruksista kuollut jo ennen omaa lisääntymistään, me olemme jokainen vain noiden selviäjien jälkeläisiä.

      • Metusalem II

        Ajattele. Kuinka monessa suvunjatkamispuuhassa on päässyt lorahtamaan kusta sperman joukkoon ? Todennäköisesti ihminenkin kehittyi tällaisesta, kahden apinan kesken sattuneesta vahingosta. "Evoluutio" oli ymmällään, kun ei siitä liemestä millään saanut täysveristä apinaa, ja lopulta teki siitä sotkusta jonkinlaisen alkuihmisen...


      • Tietääkin voi
        Metusalem II kirjoitti:

        Ajattele. Kuinka monessa suvunjatkamispuuhassa on päässyt lorahtamaan kusta sperman joukkoon ? Todennäköisesti ihminenkin kehittyi tällaisesta, kahden apinan kesken sattuneesta vahingosta. "Evoluutio" oli ymmällään, kun ei siitä liemestä millään saanut täysveristä apinaa, ja lopulta teki siitä sotkusta jonkinlaisen alkuihmisen...

        Miksi kirjoitat tiede-palstalle, jos et tiedä tai hakua tietää mitään?


      • metusalem II
        Tietääkin voi kirjoitti:

        Miksi kirjoitat tiede-palstalle, jos et tiedä tai hakua tietää mitään?

        jos aiheutin sinulle verenpaineen nousua. evoluutiossa on sen verran hämäriä "tapahtumia", että mikä tahansa on mahdollista. rentoudu hyvä ihiminen, ei tiedettä kannata ottaa 100 % vakavasti. Esim. geenit muokkautuvat ihmisen elinaikana, ympäristön ja elintapojen vaikutuksesta, joten geenitutkimuskaan ei selvitä 100 % esim. jonkin ihmisryhmän lähtöaluetta yms.


      • Tietääkin voi
        metusalem II kirjoitti:

        jos aiheutin sinulle verenpaineen nousua. evoluutiossa on sen verran hämäriä "tapahtumia", että mikä tahansa on mahdollista. rentoudu hyvä ihiminen, ei tiedettä kannata ottaa 100 % vakavasti. Esim. geenit muokkautuvat ihmisen elinaikana, ympäristön ja elintapojen vaikutuksesta, joten geenitutkimuskaan ei selvitä 100 % esim. jonkin ihmisryhmän lähtöaluetta yms.

        Kaikki on mahdollista, mutta suurin osa erittäin epätodennäköistä. On mahdollista, että nämä tyhjänpäiväiset nettikeskustelut nostaisivat verenpainettani, mutta erittäin epätodennäköistä se on. Käsitin kyllä alunalkaenkin, että pyrkimyksesi oli olla hauska. Ei siinä ole mitään pahaa. Onnea vaan yrityksillesi edelleen. Tällä kertaa en ole aivan varma oliko tuo yksilön geenien muuttuimnen ympäristön vaikutuksesta tarkoitettu vitsiksi. Vitsiltä se minusta vaikutti. En ole huomannut kenenkään vuosikymmeniin kirjoittaneen tosissaan jostain Lysenkolaisesta hankittujen ominaisuuksien periytymisestä. Tuo hankittujen ominaisuuksien periytymiseen perustuva vanha evoluutio-teoria on hylätty käytännössä jo 1800-luvulla, koska mikään tutkimus ei ole osoittanut siinä olevan mitään perää.


      • Aukino
        Tietääkin voi kirjoitti:

        Kaikki on mahdollista, mutta suurin osa erittäin epätodennäköistä. On mahdollista, että nämä tyhjänpäiväiset nettikeskustelut nostaisivat verenpainettani, mutta erittäin epätodennäköistä se on. Käsitin kyllä alunalkaenkin, että pyrkimyksesi oli olla hauska. Ei siinä ole mitään pahaa. Onnea vaan yrityksillesi edelleen. Tällä kertaa en ole aivan varma oliko tuo yksilön geenien muuttuimnen ympäristön vaikutuksesta tarkoitettu vitsiksi. Vitsiltä se minusta vaikutti. En ole huomannut kenenkään vuosikymmeniin kirjoittaneen tosissaan jostain Lysenkolaisesta hankittujen ominaisuuksien periytymisestä. Tuo hankittujen ominaisuuksien periytymiseen perustuva vanha evoluutio-teoria on hylätty käytännössä jo 1800-luvulla, koska mikään tutkimus ei ole osoittanut siinä olevan mitään perää.

        En tosin tiedä, mikä mekanismi pistää JUURI NE geenit spermaan, ja väittäisin, että siellä on voinut olla mutaatioita jotka ovat olleet "hankttuja ominaisuuksia".

        Miten muuten nykyään selitetään se KOIRAROTU, jolla on töpöhäntä? Nehän katkoikin muutama vuosikymmen ennen sitä koirilta häntiä, jotta nähtäisiin - periytyykö?


      • xxxyyy
        Aukino kirjoitti:

        En tosin tiedä, mikä mekanismi pistää JUURI NE geenit spermaan, ja väittäisin, että siellä on voinut olla mutaatioita jotka ovat olleet "hankttuja ominaisuuksia".

        Miten muuten nykyään selitetään se KOIRAROTU, jolla on töpöhäntä? Nehän katkoikin muutama vuosikymmen ennen sitä koirilta häntiä, jotta nähtäisiin - periytyykö?

        Hankitut omaisuudet periytyvät koska laki niin määrää. Hankitut ominaisuudet eivät periydy. Kolmiloikan olympiavoitto ei kulje suvussa, ruskeissa kuorissa kerätyt rahat kulkevat kunnes joku ne tuhlaa.


      • Tietääkin voi
        Aukino kirjoitti:

        En tosin tiedä, mikä mekanismi pistää JUURI NE geenit spermaan, ja väittäisin, että siellä on voinut olla mutaatioita jotka ovat olleet "hankttuja ominaisuuksia".

        Miten muuten nykyään selitetään se KOIRAROTU, jolla on töpöhäntä? Nehän katkoikin muutama vuosikymmen ennen sitä koirilta häntiä, jotta nähtäisiin - periytyykö?

        Töpöhäntäisiä koiria, kuten kissojakin, syntyy aina silloin tällöin. Susilla töpöhäntäisinä syntyvillä on muita heikommat mahdollisuudet saada parittelukumppania, koska suuri osa susisen (ja koirien) sosiaalisesta viestinnästä tapahtuu hännän liikkeiden avulla. Tästä johtuu, että ominaisuus ei pääse susien joukossa leviämään kovin helpolla. Nillä koiraroduilla, joiden rotuominaisuuksiin kuuluu pitkä häntä, ei lyhyt häntäisiä käytetä lisääntymiseen. Lyhythäntäisten rotuominaisuuksien roduilla taas tällainen syntymästään lyhythäntäinen koira on erittäin sopiva lisääntymiseen ja rodunjalostukseen, joten tällaisen mahdollisuus saada jälkeläisiä on huomattavan hyvä. Näin ominaisuus lisääntyy tässä koirapopulaatiossa. Koirilla joiden häntä on leikattu ei synny lyhythäntäisiä jälkeläisiä yhtään enempää kuin syntyessään pitkähäntäisillä saman rodun muilla koirilla. Ei ihmisilläkään niillä, joiden raaja on amputoitu synny, yksijalkaisia tai yksikätisiä lapsia.


      • prahamaani
        Tietääkin voi kirjoitti:

        Miksi kirjoitat tiede-palstalle, jos et tiedä tai hakua tietää mitään?

        varmaan tarkoitettu lähinnä tieteenfilosofiaa sivuavaksi, ja saattoi mennä jonkun (liian) korkeasti koulutetun hilserajan yli.Tai ali


      • metusalem II
        prahamaani kirjoitti:

        varmaan tarkoitettu lähinnä tieteenfilosofiaa sivuavaksi, ja saattoi mennä jonkun (liian) korkeasti koulutetun hilserajan yli.Tai ali

        kiva kun joku ymmärtää huumoria ja "filosofiaakin". - Näinhän se on, että koulutus on pilannut monta hyvää lapiomiestä.


      • viksumpi
        xxxyyy kirjoitti:

        Hankitut omaisuudet periytyvät koska laki niin määrää. Hankitut ominaisuudet eivät periydy. Kolmiloikan olympiavoitto ei kulje suvussa, ruskeissa kuorissa kerätyt rahat kulkevat kunnes joku ne tuhlaa.

        Juuri se että homous ei periydy, on merkki siitä että se on perversio eikä kehityksen tulos.
        Homousgeeniäkään ei ole.

        Joten homouden voisi kriminalisoida jälleen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      138
      1401
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe