Varovaisuutta peliin

Yllättynyt47w

Olen lukenut Goiji-marjoista, ja päätin kokeilla.
Maistoin muutaman ja hyviähän ne ovat. Valitettavasti myös allergisoivia!

Loppupäivä meni sitten yskiessä ja yrittäessä saada ilmaa keuhkoihin.
Limakalvot ja keuhkoputki turposivat oikein kunnolla, samalla tavalla minulle käy tuoreiden omenoiden ja luumujen kanssa.

Olisin varmaan ollut sairaalakunnossa jos olisin syönyt marjoja kourallisen.

Hukkaan meni sekin 10 euroa.

11

1492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdjvep

      Kuulemma kiinalaisissa gojimarjoissa saattaa olla kaikenlaisia myrkkyjä torjunta-aineista.

      Pidättäydyn itse suomalaisissa marjoissa, mitä sitä turhaan ulkomaisia ostaa, jos kotimaisiakin on saatavissa.

      • gjprp

        Kotimaiset marjat ovat edullisempiakin. Ilman turhaa hypetystä.


      • Becqurelli****
        gjprp kirjoitti:

        Kotimaiset marjat ovat edullisempiakin. Ilman turhaa hypetystä.

        Jaa edullisempia?!!? Menepä ostamaan "edullista" mustikkajauhetta jostain luontaistuotekaupasta. Tai mustaherukka, puolukka ym. kotimaista marjajauhetta. Kyllä jää gojimarjan kilohinta toiseksi. Hävytöntä hypetystä ja kiskontaa! Mitä lie Venäjän Zernobylin laskeumilla saastutettuja becquerelli-mustikoita. Joko porukka on unohtanut ydinlaskeumat tänne Suomeen? Lyhyt on ihmisen muisti, ei muuta voi sanoa. Eivät ole saastettomia marjat eikä varmaan pitkään aikaan tule olemaankaan. Laskekaapas kilohinta tuolle mustikkajauheelle! Ei sen enmpää eikä vähempää kuin 276,67€! Jollekulle se voi olla halpaa, mulle ei! Metsästä saa tietenkin ilmaiseksi raataa selkä vääränä hyttysten ja hirvikärpästen syötävänä näitä saastemarjoja.

        http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/terveystuotteet-2/elintarvikkeet/superfruit-mustikkajauhe-90-g?gclid=COPfibzd8qkCFQQYzQodFQnYag


      • Säteilymyrkytys IV
        Becqurelli**** kirjoitti:

        Jaa edullisempia?!!? Menepä ostamaan "edullista" mustikkajauhetta jostain luontaistuotekaupasta. Tai mustaherukka, puolukka ym. kotimaista marjajauhetta. Kyllä jää gojimarjan kilohinta toiseksi. Hävytöntä hypetystä ja kiskontaa! Mitä lie Venäjän Zernobylin laskeumilla saastutettuja becquerelli-mustikoita. Joko porukka on unohtanut ydinlaskeumat tänne Suomeen? Lyhyt on ihmisen muisti, ei muuta voi sanoa. Eivät ole saastettomia marjat eikä varmaan pitkään aikaan tule olemaankaan. Laskekaapas kilohinta tuolle mustikkajauheelle! Ei sen enmpää eikä vähempää kuin 276,67€! Jollekulle se voi olla halpaa, mulle ei! Metsästä saa tietenkin ilmaiseksi raataa selkä vääränä hyttysten ja hirvikärpästen syötävänä näitä saastemarjoja.

        http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/terveystuotteet-2/elintarvikkeet/superfruit-mustikkajauhe-90-g?gclid=COPfibzd8qkCFQQYzQodFQnYag

        Niin, metsässä käynti on koitunut monen kohtaloksi. Onneksi asfalttia pitkin pääsee tepsuttelemaan kaupan Gojimarjahyllylle, josta voi ostaa puhtaita kiinalaisia marjoja. Kiinassa ei ole tapahtunut mitään ympäristökatastrofeja. vai oletteko lukeneet? No ette, siinäpä todistee! Gojin osto onkin viisas valinta, kuka nyt jaksaisi mennä torille ja raahata hiki päässä kynnet verillä kotiinsa kuivaamatonta tuoretta mustikkaa! Pidetään gojimarjat gojimarjoina ja mustikat jauheena! Ja ne saasteet! Eipä ole pahempaa paikkaa marjojen poimimiseen kuin luonto, eritoten täällä Suomessa. Oletko koskaan nähnyt eläimen syövaän mustikaa? Et varmaan. Tämä todistaakin sen että eläin vaistoaa myrkyn - ihminen ei!


    • herkkusuunlautasella

      hyvä tietää, että omena alllergisille ei kannata antaa gojia vaikka karvaasti sen sait kokea. itse olen keväisin siitepölyaikaan herkkä omenalla, ja luumulle en ole huomannut mutta kait gojillekin sitten. olen tässä syksyn mittaan ilman oireita syönyt gojia silloin tällöin, panin sitä jopa joulunhedelmäkakun sekaan. kiitos että vaivauduit panemaan siitä viestiä tänne!! niin osaan paremmin varoa.

      • puhdistun

        itse ostan vain puhdistamon tuotteita, tosin gojimarjoja ei sarjassa näytä olevan ehkä juuri laatuongelmien takia..


      • suosi suomalaista
        puhdistun kirjoitti:

        itse ostan vain puhdistamon tuotteita, tosin gojimarjoja ei sarjassa näytä olevan ehkä juuri laatuongelmien takia..

        itse en ole allerginen ko. marjoille, MUTTA tuttavapiirissäni on muutama tapaus, joista yksi vei sairaalaan teholle. siis varovaisuutta (ja tervettä järkeä)! miksi muutenkaan tosiaan maksaa maltaita tuollaisista marjoista, jotka voidaan korvata esim. kotimaisilla luonnonmarjoilla varsin hyvin.

        ajattele!


    • jk99999
    • jjjjjjjjj-

      Pitäkäähän muute huoli että tuonti-superfoodinne ovat luomua (organic), muuten varmaan tulee mukavasti torjunta-ainejäämiä. Varsinkin jostain Etelä-Amerikasta tai Kiinasta. Jo pelkästään banaaneissa ja viinirypäleissäkin/rusinoissa on mukavasti torjunta-ainejäämiä, eikä niitä saa edes kunnolla pois niistä, kun ovat jopa hedelmän sisällä.

    • hei vaan

      Minä syönyt Goji marjoja,Inka ja karpaloa jo vuosia.Nykyään niitä saa City Marketista ja ihan hyvän laatuisia ovat.On ainakin minulle tehnyt hyvää,enkä ole huomannut mitään sivuvaikutuksia.Mutta ehkä on niin, että en ole millekkään ainakaan toistaiseksi allerginen.

    • ösalkjdjkasökj

      Ei kai olleet punnitsen ja säästän gojeja joihin on ruiskutettu jotain omppumehua ja sokeria päälle?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe