Näin kulutan aikaa...

Outbackman

Suurinta helpotusta yksinolon tuskaan saan kun otan auton ja ajan vain... Kuuntelen tuulen vinkumista sivuikkunoista ja nautin lumen pöllyämisestä. Yleensä ajan täydessä hiljaisuudessa, radio häiritsee ajattelemista joskus en tosin ajattele mitään, ajan vain.

Joinakin viikonloppuina tuli ajettua kauaskin, toisiin kaupunkeihin. Hauskinta on olla aikaisin aamulla liikkeellä ja etsiä kaupungista kahvila ja sitten vain katsella kun kaupunki herää henkiin. Harvoin olen kenenkään kanssa puheissa, kassaneideiltä saa silloin tällöin hymyn, joka lämmittää aina :) Kesäisin täytän termospullon ja etsin jonkun kivan pysähtymispaikan, näkötornin tai muun näköala paikan katselen maisemia ja syön eväitä.

Näin se aika kuluu, viikosta ja vuodesta toiseen.

14

400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 020202

      epäekologista.

      Yleensäkin herättää hyvin kielteisen reaktion, kun joku ilmoittaa harrastavansa "autoilua"; passiivista, epäekologista nysväämistä yksikseen. Tai vielä järjettömämpää pillurallia jonkun torin ympäri.

      • 10

        Syöppä kuule sanonko mitä...


    • Sama juttu minulla muuten paitsi että autossa soi yleensä kunnon musiikki. Eli 69 eyes, Rammstein, Kokoelma trance/dance levyjä.
      En tosin enää niin paljoa ajele kuin joskus muutama vuosi sitten, kyllä tuota maailmaa tuli nähtyä tarpeeksi tuolloin. Vielä on tosin tekemättä matkat egyptiin, australiaan sekä keski-amerikkaan ja muutenkin tuonne amerikan mantereelle.

      No kuitenkin voisi varmaan ensi kesänä lähteä johonkin festareille, kun näyttää siltä että yksin joudun olemaan.

    • ihan kiva huomata

      etten olekkaan tässäkään asiassa niin poikkeava tai yksinäinen sielu tms. On aivan mahtavaa vaan hypätä rattiin ja antaa mennä, onpahan edes jotain tekemistä.. Autoilu on mulle tullut sellaiseksi ihme kulmakiveksi, hassua, että seuraavaa reissua aina odottaa jo innolla. Kesäisin tuleekin kyl ajeltua enemmän sellaisella harratesukkulalla, mutta kyllä se talvisinkin matkanteko maittaa.

      Monesti huomaan miettiväni kaiken maailman asioita kun ajelen, lähinnä surkuteltua omaa kohtaloa ja katseltua muita ohimeneviä ihmisiä miettien, että mitä olen itse tehnyt väärin tai erilailla kun täällä yksikseni ajelen.. vaikka kivaahan se on ajellakin, mutta mielummin viettäisin sen ajan toki jonkun toisen kanssa.

      Joskus on pakko - lähinnä joka reissulla- kokeilla sitten niitä omia rajojaankin ratissa.. Hetken aikaa kun antaa vaan mennä sen mitä uskaltaa ja kehtaa, niin saa muuta miettimistä ja sen ohikiitävän kiihdytyksen tau sivuluisun ajan on hyvä olo. Näin siis meillä.

      • Ylijäämämies

        Itselläni ei autoa ole, mutta kyydissä on mukavaa.
        On kiva kaverin kanssa hurauttaa jonnekin hampparille tai muualle ihme paikkoihin missä ei ole käytyä tai harvemmin.
        Tulee havaittua "että tännekin rakennetaan uusia taloja" ja muita juttuja...

        Monesti pelkääjän paikalla tulee viereisiä autoja tiirattua ja ihmeteltyä pariskuntia.
        On teinejä ja vanhempia, lapsiperheitä jne...
        No tämä oli tämmöinen onneton sivujuonne....


      • 17+7

        kokeilisi rajojaan ralliradalla eikä vaarantaisi sivullisia kaahaamalla yleisillä teillä. Raukkis olet.


    • Ei noin

      Omista autoa. Ajokortti mulla on - inssin reputin vissiin kolmesti. Olen aivan onnettoman huono kuski. Kun oltiin exän kanssa USAssa, exä ajoi varmaan vähintään 75% matkoista. Exä totesi että olen ainoa poikaystävä jonka ajaessa hän on tosissaan pelännyt. Mulla ei ollut pienenä mopoa eikä vastaavaa eikä mitään kiinnostusta sellaisiin. Meillä päin siitä sai koulussa turpiin.

      Tykkään kyllä polkupyöräillä.

      • "inssin reputin vissiin kolmesti"
        Minä reputin molemmat sekä henkilöauton ajokokeen että kuorma-auton ajokokeen kerran. Eli joo kuorma-autokortti löytyy.

        "ei ollut pienenä mopoa"
        Ensimmäisen mopon sain joskus 13-v, että kokemusta löytyy. Ja autollakin ajoin jo 17v yksityisellä alueella :)


      • Ei noin
        itmies kirjoitti:

        "inssin reputin vissiin kolmesti"
        Minä reputin molemmat sekä henkilöauton ajokokeen että kuorma-auton ajokokeen kerran. Eli joo kuorma-autokortti löytyy.

        "ei ollut pienenä mopoa"
        Ensimmäisen mopon sain joskus 13-v, että kokemusta löytyy. Ja autollakin ajoin jo 17v yksityisellä alueella :)

        On olemassa läjä juttuja missä miesten pitäisi olla hyviä ja missä minä en ole hyvä. Moottoriajoneuvot on yksi niistä. En lähtökohtaisesti ymmärrä niitä, paitsi kuljetustarkoituksessa.

        Sitten on tietenkin jääkiekko, täysin käsittämätöntä. Talviurheilu ylipäätään, etenkin luistelu. Tekniset työt koulussa.


      • Ei noin kirjoitti:

        On olemassa läjä juttuja missä miesten pitäisi olla hyviä ja missä minä en ole hyvä. Moottoriajoneuvot on yksi niistä. En lähtökohtaisesti ymmärrä niitä, paitsi kuljetustarkoituksessa.

        Sitten on tietenkin jääkiekko, täysin käsittämätöntä. Talviurheilu ylipäätään, etenkin luistelu. Tekniset työt koulussa.

        NHL:ää tulee kateltua aina ESPN Americalta toisinaan pelin kovan tason takia. Mutta muuten en talvi sekä kesäurheilusta pidä yhtään.

        Sitten taas kaikenlaiset tekniset asiat luonnistuu aivan mainioisti, niin ja kokkaus myös.


      • Ei noin
        itmies kirjoitti:

        NHL:ää tulee kateltua aina ESPN Americalta toisinaan pelin kovan tason takia. Mutta muuten en talvi sekä kesäurheilusta pidä yhtään.

        Sitten taas kaikenlaiset tekniset asiat luonnistuu aivan mainioisti, niin ja kokkaus myös.

        normaali mies. Kyllä mäkin nörttijutuista kuten tietokoneet tajuan, mutta tää moottoripyörämachoilu, lätkä ja muu on ihan vierasta kulttuuria mulle. Etenkin teininä olin oikeasti aika tyttömäinen poika, mikä ei tehnyt elämästä helppoa.


      • Ei se satu

        tällä hetkellä, mutta jos asuin- ja työtilanne muuttuvat keväällä tiettyyn suuntaan, niin sitten on pakko hankkia taas auto. Helsingissä sitä ei kaipaa. Inssin läpäisin kerralla mutta en ole koskaan ajamisesta erityisemmin nauttinut. Taskuparkkeeraus on minulle edelleen mysteeri:-) Tällaisella kelillä en haluaisi ajaa kuin ihan pakon edessä.

        Autoilu harrastuksena on minulle ihan käsittämätön ajatus Kotimaakin on sen verran tarkkaan reissattu, että en vähässä kummassa lähtisi kesälomalla Suomea kiertämään, mieluummin vaikkapa hotellilomalle Tallinnaan tai pitkä viikonloppu/viikko Keski-Euroopassa.


      • Ei noin
        Ei se satu kirjoitti:

        tällä hetkellä, mutta jos asuin- ja työtilanne muuttuvat keväällä tiettyyn suuntaan, niin sitten on pakko hankkia taas auto. Helsingissä sitä ei kaipaa. Inssin läpäisin kerralla mutta en ole koskaan ajamisesta erityisemmin nauttinut. Taskuparkkeeraus on minulle edelleen mysteeri:-) Tällaisella kelillä en haluaisi ajaa kuin ihan pakon edessä.

        Autoilu harrastuksena on minulle ihan käsittämätön ajatus Kotimaakin on sen verran tarkkaan reissattu, että en vähässä kummassa lähtisi kesälomalla Suomea kiertämään, mieluummin vaikkapa hotellilomalle Tallinnaan tai pitkä viikonloppu/viikko Keski-Euroopassa.

        Mä en tarvitse autoa enkä pidä autolla ajamisesta. USAssa oli tosiaan kivaa kun ex oli kotoisin yhdestä tuppukylästä maalta, siis Amerikan maalta jossa on pakko olla auto, ja ajoi hyvin. Päästiin kiertelemään kaikkialla.

        En ole varmaan ikinä taskuparkkeerannut, eikun kerran autokoulussa koitin ja kolhin sen auton aika lahjakkaasti. Ajo-ope taisi sanoa minua idiootiksi.


    • annnnnnnma

      Autoilu on kyllä mukavaa, tosin istun mieluummin kyydissä :D Kivointa se on kaksistaan. Ja kesällä varsinkin. Oijoijoi. Unelmia, unelmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      151
      5345
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2272
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1688
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1584
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      322
      1571
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1571
    7. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      24
      1569
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1329
    9. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      131
      1326
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      48
      1197
    Aihe