Kiintyminen... S.O.S

APUA, SOS

Olen huomannut että kiinnyn liaan helposti. =(
Minulla on luultavasti masennus tai ahdistuneisuushäiriö. Sitä ei ole vielä diagnosoitu. Olen saanut apua, mutta ei se ole nyt ongelma...

Kiinnyn jatkuvasti opettajiin ja rupean tahtomaan heiltä huomiota (lohdutusta, kuuntelemista, huomaamista). Etsin jatkuvasti kuin äiti-hahmoa. Tämä on kuitenkin muuttunut tahtomisesta hakemiseksi. En enää tyydy siihen että katsotaan, puhutaan tai hymyillään. Minua pitää halata, hoivata, lohduttaa, kuunnella ja olla kuin äiti.)

Olen monesti itkenyt erään opttajan sylissä ja puhunut hänelle. Viimeksi sain sanottua: "Miks et ole mun äiti?". Olen hirveän väsynyt tämän asian takia. Tahdon rakkautta! Tahdon äidin! Ei... minä tarvitsen sitä! En voi ikinä lähteä koulusta pois (olen ylä-asteella) koska kaikki rakastamani ihmiset ovat täällä. En voi ikinä lähteä kohti aikuisuutta, minun on kohta lähdettävä kokonaan!

Perheestäni voin vain sanoa sen, että hyvähän se on. Mutta en rakasta, en ole kiintynyt heihin. Olen aivan rikki ja loppuun palanut. Olen oikeasti todella ahdistunut ja masentunut tämän asian takia. Olkaa kiltti auttakaa minua, en jaksa enää, en tahdo enää kiintyä... Tahdon apua, nyt teiltäkin.

APUA! Olkaa kilttejä, olen epätoivoinen... SOS

97

4796

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Persoonatonna

MINULLA ON SAMA TILANNE!!! Asiaa on ruvettu tutkimaan, minulla itselläni on se että elän vähän niinkuin näiden ihmisten kautta sen lisäksi mitä juuri itse sanoit, kovinkaan monelle en sitä kyllä näytä. Tiedätkö varhaislapsuudestasi mitään? Koska tämän tyyppinen ongelma voi johtua vuorovaikutus-ongelmista vanhempiin, tai kiintymyssuhteeseen aivan varhaislapsuudessa lähimpään huoltajaan. Voimia sinne, tiedän todella minkälainen helvetti tämä on. Itse olen täysi-ikäisyyden kynnyksellä.

• Persoonatonna

Vielä voisin kysäistä, onko sinulla yksi kerrallaan joku "kiintymyksen kohde" ja pyöriikö hän ja häneen liittyvät ajatukset jatkuvasti mielessäsi? Itselläni se menee näin, missään ei voi olla mitenkään kun aina se "juoksee" perässä...

• risa781
        Persoonatonna kirjoitti:

Vielä voisin kysäistä, onko sinulla yksi kerrallaan joku "kiintymyksen kohde" ja pyöriikö hän ja häneen liittyvät ajatukset jatkuvasti mielessäsi? Itselläni se menee näin, missään ei voi olla mitenkään kun aina se "juoksee" perässä...

hei
        Kiintymisen pohtiminen onkin meidän yhteiskunnassa saanut jo vakavat mittasuhteet
        tiedän esim. sairaalloisten aikuisten, jotka ovat kyllä usein työelämässäkin, muokkaavan erotiikkaostojen ja kuoleman käsittelynsä ohessa lastenkin kiintymistä ja millaista sen kuuluisikin olla.
        Esim. tunnekylmä aikuinen ei ole aina sittenkään oikea peili asiaan, jos ei kerro esim. lapselle mielen koostuvan ihan saletisti vaiheista. Jotkut vaiheet elämässä ovat yksinkertaisesti muidenkin seurassa oloa ja seurustelua heidän kanssaan.M issään nimessä ei kannata miettiä kummalisempia pois lähtöjä, vaan luodata tuo luonneominaisuus sen kaltaisiin askareisiin, harrastuksiin tai työhaaveisiin, koska se on välttämätön viimeistään aikuisena...Jos oikein luen, haluat oikean äitisi kulkemaan kanssasi peruskoulusi vaiheita.Nähtävästi hätääntyneisyys kielii normaalistakin suhteesta äitiisi, vai onko asia toisin?
        minulla on ollut nuoruudessani juuri tuolla tavoin kuten sittemmin persoonaton kertoo, yksi kerrallaan, mutta kompastuin muutamiin suhteisiini. Aikuisena olen ottanut säännökseni olla niin usean kanssa , kuin pystyn. Alussa oli hankalaa, mutta opettelu tekee mestarin.
        Tämä mainitsemani asia on kuitenkin vahvasti elämässäni juuri parhaillaan, kuin ikävä j akaipaus, niin ehkä en ole jäävi sanomaan asiaan mitään, kuinka koet?Olet pian tulossa aikuiseksi, havaitsetkin että seurailet sivusta, otat roolimalleja tai torjut sellaisia...tapoja, joita et halua tehdä, sekin on aivan ok.Esiaikuisuus on mielenkiintoista aikaa, koska se esikasvattaa sinua aikuisuuteen, aikaan ,jota tapaamme viettää jopa 80 vuotta elämästämme.

• Persoonatonna
        risa781 kirjoitti:

hei
        Kiintymisen pohtiminen onkin meidän yhteiskunnassa saanut jo vakavat mittasuhteet
        tiedän esim. sairaalloisten aikuisten, jotka ovat kyllä usein työelämässäkin, muokkaavan erotiikkaostojen ja kuoleman käsittelynsä ohessa lastenkin kiintymistä ja millaista sen kuuluisikin olla.
        Esim. tunnekylmä aikuinen ei ole aina sittenkään oikea peili asiaan, jos ei kerro esim. lapselle mielen koostuvan ihan saletisti vaiheista. Jotkut vaiheet elämässä ovat yksinkertaisesti muidenkin seurassa oloa ja seurustelua heidän kanssaan.M issään nimessä ei kannata miettiä kummalisempia pois lähtöjä, vaan luodata tuo luonneominaisuus sen kaltaisiin askareisiin, harrastuksiin tai työhaaveisiin, koska se on välttämätön viimeistään aikuisena...Jos oikein luen, haluat oikean äitisi kulkemaan kanssasi peruskoulusi vaiheita.Nähtävästi hätääntyneisyys kielii normaalistakin suhteesta äitiisi, vai onko asia toisin?
        minulla on ollut nuoruudessani juuri tuolla tavoin kuten sittemmin persoonaton kertoo, yksi kerrallaan, mutta kompastuin muutamiin suhteisiini. Aikuisena olen ottanut säännökseni olla niin usean kanssa , kuin pystyn. Alussa oli hankalaa, mutta opettelu tekee mestarin.
        Tämä mainitsemani asia on kuitenkin vahvasti elämässäni juuri parhaillaan, kuin ikävä j akaipaus, niin ehkä en ole jäävi sanomaan asiaan mitään, kuinka koet?Olet pian tulossa aikuiseksi, havaitsetkin että seurailet sivusta, otat roolimalleja tai torjut sellaisia...tapoja, joita et halua tehdä, sekin on aivan ok.Esiaikuisuus on mielenkiintoista aikaa, koska se esikasvattaa sinua aikuisuuteen, aikaan ,jota tapaamme viettää jopa 80 vuotta elämästämme.

Kirjoituksesi oli hyvä. Ainoa mikä tavallaan ei täsmää, on teoria roolimalleista. Itselläni nämä henkilöt eivät toimi roolimalleina, tavallaan elän heidän kauttaan. Jos näen visioita elämästäni ja siitä, mitä haluan olla, en näe itseäni, vaan sen ihmisen johon olen "kiintynyt". Esim. näen itseni jossain ammatissa jossa haluankin työskennellä, itseni tilalla on tämä toinen. Ja tavallaan samalla haluan osoittaa tälle ihmiselle, mitä minä olen tai minkälainen haluaisin olla, koomisinta on kai se että kaikki mitä ns. näytän tälle henkilölle, ei ole niin ruusuista. Millään tavalla en halua samaistua tähän ihmiseen välttämättä, vaan yritän korostaa mitä minä olen. Kirjaimellisesti minulle muodostuu tästä henkilöstä henki ja elämä, ja on läsnä jokaisessa asiassa mitä ajattelen tai mitä teen. Miten aloittajalla lienee?

• APUA, SOS

Kiitos! Tuntuu jotenkin helpottavalta kun jollakulla on sama tilanne kuin mulla. Ennen minulla oli yksi kerrallaan henkilö johon kiinnyin, mutta tuntuu että heitä tulee enemmän. Mutta minulla on yksi "pääkohde", muilta haen vain huomiota ja toivon huomaamista. Ja todellakin... Ajatukset ovat melkein JATKUVASTI hänessä. Rupesin jopa kirjoittamaan suunnitelmaa paperille, eli mitä kaikkea pitää tehdä että saan huomiota. Pystyn kyllä keskittymään asioihin ja tekemään ne.

En tiedä haluanko äitini olvan enää läsnä. Tuntuisi helpottavalta saada jotenkin uusi perhe, joka olisi koko elämäni aikana tukenani. Roolimalli juttua en oikein tiedä. Minulla on ammatteja joihin halusin tulla, mutta ne tulevat kuin kiintymyksen kautta. Tuntuu että osa voisi olla kuin roolimalleja, mutta ei silti kokonaisuudessaan noin... Kun mietin ammatteja joihin olen halunnut niin opettaja, koska ihmisiä joihin kiinnyin ovat opettajia. Ja kerran tahdoin laulajaksi, koska kuin roolimalli minulle oli laulaja. Tahdoin psykiatriksi tai terapeutiksi, juuri siksi että voisin selvittää omat ajatukseni ja auttaa muita.

Haluan olla oma persoona, oma ihminen. Tahdon myös samaistua kiintymykseeni, ja he ovat jollainlailla minulle roolimalleja, mutta heissä on myös asioita joista en pidä.

• Persoonatonna

Aivan kuin omasta elämästäni! Minullakin nämä pyörii päässä jatkuvasti, yksi ihminen kerrallaan mutta hetkittäin joku muukin, ns. juuri tuon sinun selittämän pääkohteen tavalla. Minäkin tavallaan haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä, uudessa perheessä, vaikka välitän suuresti omasta perheestäni (tai perheistäni, isälläni ja äidilläni on uusioperheet). Itselläni saattaa vaihdella myös se, mikä haluaisin olla, kiintymyksen kautta. Mutta en välttämättä tahdo olla se mitä he ovat, haluan vain saada hyväksyntää tietyllä tapaa valinnoillani, tai no, sitä huomiota. Itsekin pystyn keskittymään jotenkin asioihin, mutta on se keskittyminen selkeästi paskempaa, eikä aina jaksa edes kouluunkaan mennä jos on ns. ajatuksia liikaa, ja kehen muuhun ne liittyvätkään, kuin juuri tähän henkilöön.

Minullakin nämä ihmiset ovat sellaisia, jotka eivät aina miellytä, eivätkä todellakaan ole niitä kauneimpia tai ihanimpia maailmassa. Heitä yhdistää vain ja ainoastaan se, että he ovat lähes poikkeuksetta aikuisia ja juuri joistain koulu/laitos-olosuhteista (terapeutteja, opettajia, valmentajia, jne.)

Itsekään en oikein tunne tunnistavani itseäni edes eläväksi persoonaksi, tarvitsen jonkun tällaisen mihin peilata, että asiat menevät edes jotenkin kohdilleen. Niin paljon olen tehnyt tyhmyyksiä ja vääriä ratkaisuja tämän ongelman takia.

Päivät kuluu miettiessä, että miten hemmetissä tämä on näin...mitä meille on oikein käynyt, että tällaista tapahtuu...

Oletko koittanut jutella jollekkin ammattilaiselle? Terapia voi ehkä auttaa. Itseänikin helpottaa suuresti, että on joku kärsii samasta ongelmasta, vaikka en ikinä ikinä ikinä toivoisi kellekkään tällaista samanlaista helvettiä. Ei vain tarvitse olla yksin...

• APUA, SOS
        Persoonatonna kirjoitti:

Aivan kuin omasta elämästäni! Minullakin nämä pyörii päässä jatkuvasti, yksi ihminen kerrallaan mutta hetkittäin joku muukin, ns. juuri tuon sinun selittämän pääkohteen tavalla. Minäkin tavallaan haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä, uudessa perheessä, vaikka välitän suuresti omasta perheestäni (tai perheistäni, isälläni ja äidilläni on uusioperheet). Itselläni saattaa vaihdella myös se, mikä haluaisin olla, kiintymyksen kautta. Mutta en välttämättä tahdo olla se mitä he ovat, haluan vain saada hyväksyntää tietyllä tapaa valinnoillani, tai no, sitä huomiota. Itsekin pystyn keskittymään jotenkin asioihin, mutta on se keskittyminen selkeästi paskempaa, eikä aina jaksa edes kouluunkaan mennä jos on ns. ajatuksia liikaa, ja kehen muuhun ne liittyvätkään, kuin juuri tähän henkilöön.

Minullakin nämä ihmiset ovat sellaisia, jotka eivät aina miellytä, eivätkä todellakaan ole niitä kauneimpia tai ihanimpia maailmassa. Heitä yhdistää vain ja ainoastaan se, että he ovat lähes poikkeuksetta aikuisia ja juuri joistain koulu/laitos-olosuhteista (terapeutteja, opettajia, valmentajia, jne.)

Itsekään en oikein tunne tunnistavani itseäni edes eläväksi persoonaksi, tarvitsen jonkun tällaisen mihin peilata, että asiat menevät edes jotenkin kohdilleen. Niin paljon olen tehnyt tyhmyyksiä ja vääriä ratkaisuja tämän ongelman takia.

Päivät kuluu miettiessä, että miten hemmetissä tämä on näin...mitä meille on oikein käynyt, että tällaista tapahtuu...

Oletko koittanut jutella jollekkin ammattilaiselle? Terapia voi ehkä auttaa. Itseänikin helpottaa suuresti, että on joku kärsii samasta ongelmasta, vaikka en ikinä ikinä ikinä toivoisi kellekkään tällaista samanlaista helvettiä. Ei vain tarvitse olla yksin...

LUE --> SE KERTOO KAIKEN

Muistan vieläkin kuinka kaikki alkoi. Ala-asteella kaikki alkoi. Ensiksi tuli vain yksi ihminen. Se oli eräs opettaja. Hänen tunneilla oli vaikea olla, koska tunsin niin oudosti... Aluksi en toivonut huomiota tai muutakaan, ihmettelin vain "jännää olotilaa". Pian asia rupesi muuttumaan. Sain roolimallin jota katselin päivät, lähdin perheeni kanssa ulkomaille ja asia tuntui unohtuvan, mutta takaisin se tuli uusilla kohteilla.

Mukaan astui nimittäin se huomio ja välittäminen jota tahdoin. Kerran mainitsin laihduttamisesta ja eräs toinen opettaja jäi kuuntelemaan. Hän kommentoi välillä, että olen ihan sopiva. Mutta jatkoin ja jatkoin kunnes pääsin vaiheeseen, että sanoin että tahdon oksentaa. Pian opettaja sanoi että minun pitäisi mennä lääkäriin. Nyt huomasin jo tarvitsevani huomiota.

Ylä-asteelle siirryin. Kun huomasin taas kyseisen opettajan jatkoin tätä laihdutushommaa. Yritin uskotella sekä opettajalle, ystävilleni että itselleni että olin sairastumassa anoreksiaan. Mutta eihän se ollut todellista. Koulussa menin mahdollissiman lähelle opettajaa ja lautanen oli tyhjä. Tuolloin opettaja oli ala-asteen puolella, enkä nähnyt häntä muulloin kuin ruokalassa ja tietysti silloin kun hän toi oppilaita taksille. Mutta sitten yhtäkkiä asia muuttui hän tuli avustajaksi! Tuolloin olin niin iloinen, että huhhuh!

Mutta ikävä päiväkin oli tiedossa... Olin huomannut että tahdon huomiota enemmän. En ollut tajunnut, mutta minulla oli sisäisesti ihmisiä joilta halusin huomaiota. Viilsin yhden kerran kotona ja kirjoitin sinä iltana päiväkirjaan näin: "Satuta, satuta lisää! SATUTA enemmän!!! KÄRSI!!! Miksei kukaaan huomaa? Joku päivä laitan ihmiset huomaamaan... VIILLÄ! Kovempaa! Ja huomenna, ota pullo ja juo. Sinun on juotava viinaa, joku huomaa..."

Laitoin muovipullon illalla valmiiksi ja aamulla äiti meni suihkuun, isä oli huoneessaan menin kaapille ja kaadoin viinaa puoleenväliin. Se oli todella vahvaa, koska sitä oli vähän mutta silti... Laimensin sitä vähän vedellä, että pystyin juomaan sen. Sitten korkki kiinni, pullo kaappiin ja kouluun. Join sitä vähän kotona ja meinasin oksentaa. Sitten vielä pysähdyin PYÖRÄLLÄ puistoon ja loput alas. Yök!

Tulin kouluun pyörällä ja horjuin hieman. Kaverit tuli vastaan ja nauroin ihan hulluna. Rämähdin maahan ja eräs kysyi olenko juonut. Rupesin nauramaan ja sanoin että vähän. Kävelin yhden opettajan ohi ja niin hartaasti rukoilin että huomaa. Hän katsoin minua oudosti, mutta se ei riittänyt. Rupesin horjumaan ja nauroin muka niin hulluna! Myönnän: esitin vähän. Kaverit anto vahvaa purkkaa ettei huomata, koska haisin kuulemma ihan viinalta. Sitten oli Fysiikan tunti ja jäännältä tuntu olla kännissä. No ruokalilu ja kaverit kuskas suoraan kuraattorille.

Siellä sitten avauduin ja kerroin asioita, vielä en opettajista tahtonut mainita mutta sen aika tuli myöhemmin. Kuraattori halusi sitten ilmoittaa vanhemmille ja pakkohan se oli. Hirveän vihaisia mulle sitten kotona oltiin ja se vain pahensi tilannetta. Tahdoin pois.

Kävin kuraattorilla useammin ja pian hän rupesi ymmärtämään ettei kyse ollut mistään angstista tai muusta. Pian hän ilmoitti että kokeillaan jotain JERIä. Se on tarkoitettu nuorille jne...

Sitä ennen minulla kuin repesi. Yhtenä kertana tulin itkien kuraattorilta kässän tunnille ja tajusin että opettajan PITI huomata. Silloin tajusin sen. Se oli kuin isku päähän :D Pitelin saksia käsissäni ja kaverit sanoi älä tee mitään tyhmää. ne tiesivät että tulisin viiltämään. Ja opettaja kääntyi tunnin puolivälissä minuun päin ja otin sakset käteen ja viilsin käteen haavan josta tuli verta. (Myöhemmin minulle kerrottiin että kaverini oli ottanut sakset kädestäni ja opettaja oli nostanut kätensä suun eteen. Ja kysynyt että:
        - Eikai hän? Ja yhdestä nyökkäyksestä hän talutti minut pöytään) Ja itkin vain häntä vasten ja en voi kuvailla sitä tunnetta! TUNTUI ETTÄ VOISIN LENTÄÄ!!! Mutta kun katsoin alaspäin ja pidin häntä kädestä kiinni tajusin että ei. Tämä on vain tämä kerta, ei toista olekaan. Ja itkin. HUomasin että hän tuoksuu hyvälle ja hän on niin ihana äiti, mutta ei minun ja itkin enemmän. ;(

Kun tilanne oli ohi kuraattori jutteli minun kanssa siitä tilanteesta. Ilmoitus meni kotiin ja vihaisina taas.

• APUA, SOS
        APUA, SOS kirjoitti:

LUE --> SE KERTOO KAIKEN

Muistan vieläkin kuinka kaikki alkoi. Ala-asteella kaikki alkoi. Ensiksi tuli vain yksi ihminen. Se oli eräs opettaja. Hänen tunneilla oli vaikea olla, koska tunsin niin oudosti... Aluksi en toivonut huomiota tai muutakaan, ihmettelin vain "jännää olotilaa". Pian asia rupesi muuttumaan. Sain roolimallin jota katselin päivät, lähdin perheeni kanssa ulkomaille ja asia tuntui unohtuvan, mutta takaisin se tuli uusilla kohteilla.

Mukaan astui nimittäin se huomio ja välittäminen jota tahdoin. Kerran mainitsin laihduttamisesta ja eräs toinen opettaja jäi kuuntelemaan. Hän kommentoi välillä, että olen ihan sopiva. Mutta jatkoin ja jatkoin kunnes pääsin vaiheeseen, että sanoin että tahdon oksentaa. Pian opettaja sanoi että minun pitäisi mennä lääkäriin. Nyt huomasin jo tarvitsevani huomiota.

Ylä-asteelle siirryin. Kun huomasin taas kyseisen opettajan jatkoin tätä laihdutushommaa. Yritin uskotella sekä opettajalle, ystävilleni että itselleni että olin sairastumassa anoreksiaan. Mutta eihän se ollut todellista. Koulussa menin mahdollissiman lähelle opettajaa ja lautanen oli tyhjä. Tuolloin opettaja oli ala-asteen puolella, enkä nähnyt häntä muulloin kuin ruokalassa ja tietysti silloin kun hän toi oppilaita taksille. Mutta sitten yhtäkkiä asia muuttui hän tuli avustajaksi! Tuolloin olin niin iloinen, että huhhuh!

Mutta ikävä päiväkin oli tiedossa... Olin huomannut että tahdon huomiota enemmän. En ollut tajunnut, mutta minulla oli sisäisesti ihmisiä joilta halusin huomaiota. Viilsin yhden kerran kotona ja kirjoitin sinä iltana päiväkirjaan näin: "Satuta, satuta lisää! SATUTA enemmän!!! KÄRSI!!! Miksei kukaaan huomaa? Joku päivä laitan ihmiset huomaamaan... VIILLÄ! Kovempaa! Ja huomenna, ota pullo ja juo. Sinun on juotava viinaa, joku huomaa..."

Laitoin muovipullon illalla valmiiksi ja aamulla äiti meni suihkuun, isä oli huoneessaan menin kaapille ja kaadoin viinaa puoleenväliin. Se oli todella vahvaa, koska sitä oli vähän mutta silti... Laimensin sitä vähän vedellä, että pystyin juomaan sen. Sitten korkki kiinni, pullo kaappiin ja kouluun. Join sitä vähän kotona ja meinasin oksentaa. Sitten vielä pysähdyin PYÖRÄLLÄ puistoon ja loput alas. Yök!

Tulin kouluun pyörällä ja horjuin hieman. Kaverit tuli vastaan ja nauroin ihan hulluna. Rämähdin maahan ja eräs kysyi olenko juonut. Rupesin nauramaan ja sanoin että vähän. Kävelin yhden opettajan ohi ja niin hartaasti rukoilin että huomaa. Hän katsoin minua oudosti, mutta se ei riittänyt. Rupesin horjumaan ja nauroin muka niin hulluna! Myönnän: esitin vähän. Kaverit anto vahvaa purkkaa ettei huomata, koska haisin kuulemma ihan viinalta. Sitten oli Fysiikan tunti ja jäännältä tuntu olla kännissä. No ruokalilu ja kaverit kuskas suoraan kuraattorille.

Siellä sitten avauduin ja kerroin asioita, vielä en opettajista tahtonut mainita mutta sen aika tuli myöhemmin. Kuraattori halusi sitten ilmoittaa vanhemmille ja pakkohan se oli. Hirveän vihaisia mulle sitten kotona oltiin ja se vain pahensi tilannetta. Tahdoin pois.

Kävin kuraattorilla useammin ja pian hän rupesi ymmärtämään ettei kyse ollut mistään angstista tai muusta. Pian hän ilmoitti että kokeillaan jotain JERIä. Se on tarkoitettu nuorille jne...

Sitä ennen minulla kuin repesi. Yhtenä kertana tulin itkien kuraattorilta kässän tunnille ja tajusin että opettajan PITI huomata. Silloin tajusin sen. Se oli kuin isku päähän :D Pitelin saksia käsissäni ja kaverit sanoi älä tee mitään tyhmää. ne tiesivät että tulisin viiltämään. Ja opettaja kääntyi tunnin puolivälissä minuun päin ja otin sakset käteen ja viilsin käteen haavan josta tuli verta. (Myöhemmin minulle kerrottiin että kaverini oli ottanut sakset kädestäni ja opettaja oli nostanut kätensä suun eteen. Ja kysynyt että:
        - Eikai hän? Ja yhdestä nyökkäyksestä hän talutti minut pöytään) Ja itkin vain häntä vasten ja en voi kuvailla sitä tunnetta! TUNTUI ETTÄ VOISIN LENTÄÄ!!! Mutta kun katsoin alaspäin ja pidin häntä kädestä kiinni tajusin että ei. Tämä on vain tämä kerta, ei toista olekaan. Ja itkin. HUomasin että hän tuoksuu hyvälle ja hän on niin ihana äiti, mutta ei minun ja itkin enemmän. ;(

Kun tilanne oli ohi kuraattori jutteli minun kanssa siitä tilanteesta. Ilmoitus meni kotiin ja vihaisina taas.

VIIKKO TAI KAKSI eteenpäin tuli toinen tilanne. Sekosin täysin. Menin kuraattorille ja itkin vain ja kerroin että voisin tehdä itsemurhan vaikka heti koulussa. Ja hän soitti pari puhelua ja ehdotti sairaalaan menoa. Sain mennä takaisin tunnille ja siellä en tehnyt mitään olin vain. Tunnin lopuksi opettaja ilmoitti että minun pitää jäädä luokkaan. Ilmoitin vain että ei pitää soittovälkälle. (Siellä soitetaan kaikkee kivaa). Menin sinne ja näin kässän open ja halasin häntä vain ja itkin ja taas se ihana tilanne, rakastan... kun hän kuitenkin meni itkin vain murtuneena. ;( Kuraattori ehdotti että lähtisin sairalaan koska olin kuulemma "niin loppuun palanut". Ja sinnehän sitten lähdin. Taksilla suoraan hain vain kamat luokasta itkien ja kaverit katto että häh? opelle sanoin että lähden ja tarkisti vielä asian.

Siellä sitten juttuja kerroin ja todettiin että tilanne ei niin paha ole tarvitsisi jäädä. Mutta olin niin murtunut. Ja eteenpäin vain.

SORI ETTÄ TULEE NÄIN PITKÄ!!! Pitää purkautua...

Äikässä olen kuulemma kirjoittanut kuolemasta niin usein että opekin alkaa olla huolissaan

• Persoonatonna
        APUA, SOS kirjoitti:

VIIKKO TAI KAKSI eteenpäin tuli toinen tilanne. Sekosin täysin. Menin kuraattorille ja itkin vain ja kerroin että voisin tehdä itsemurhan vaikka heti koulussa. Ja hän soitti pari puhelua ja ehdotti sairaalaan menoa. Sain mennä takaisin tunnille ja siellä en tehnyt mitään olin vain. Tunnin lopuksi opettaja ilmoitti että minun pitää jäädä luokkaan. Ilmoitin vain että ei pitää soittovälkälle. (Siellä soitetaan kaikkee kivaa). Menin sinne ja näin kässän open ja halasin häntä vain ja itkin ja taas se ihana tilanne, rakastan... kun hän kuitenkin meni itkin vain murtuneena. ;( Kuraattori ehdotti että lähtisin sairalaan koska olin kuulemma "niin loppuun palanut". Ja sinnehän sitten lähdin. Taksilla suoraan hain vain kamat luokasta itkien ja kaverit katto että häh? opelle sanoin että lähden ja tarkisti vielä asian.

Siellä sitten juttuja kerroin ja todettiin että tilanne ei niin paha ole tarvitsisi jäädä. Mutta olin niin murtunut. Ja eteenpäin vain.

SORI ETTÄ TULEE NÄIN PITKÄ!!! Pitää purkautua...

Äikässä olen kuulemma kirjoittanut kuolemasta niin usein että opekin alkaa olla huolissaan

Luin kaiken, ja kyllä käsitän ainakin pitkälle siitä mitä sinä oikein olet kokenut ja koet tällä hetkellä. Minun tarinani on hyvin samanlainen, ainoa mikä on erona, niin en helposti näytä tätä ongelmaa ulospäin. Olen oppinut jollain tavalla elämän aikana salaamaan ja häpeämäänkin omia tunteitani. Se on varmasti osa ongelmaa.

Minäkin muistan ensimmäisen "uhrini". Se oli joskus aikoinaan ala-asteella myös, ja kappas vain: opettaja tietenkin. Nämä kuitenkin unohtuivat ajan mittaan, ja uusia tuli tilalle. Lapsena tämä saattoi ollakkin mukavaa, kun sait suurta mielihyvää siitä että sinulla oli joku kohde. Nykyään kun ymmärtää paremmin siitä, minkälainen paikka tämä maailma on, ja siitä mitä me ihmiset täällä ollaan ja miten me toisiimme suhtaudutaan, ei voikkaan enää heittäytyä siihen peilailuun kun ihan mihin tahansa. Todellisuus iskee joka päivä kovemmin ja kovemmin kun aina sitä kuitenkin muistaa, mitä ihmisille on. Sen takia koitan jollain tapaa olla niin oman elämäni herra, ajatellen etten tarvitse ketään muuta. En yleisesti näin ajattele, enkä ainakaan julkisesti ole kovin kyyninen, mutta se on vain selviytymistä, niin sanotusti.

Tarinasi sai minutkin todella ajattelemaan omaa tilannettani entistä enemmän. Tuntuu, että on vain yksi päämäärä: saada hyväksyntää ja huomiota, ja näyttää itselle kierolla tavalla täydellisenä. Enkä edes itseasiassa tiedä mitä haluan enää, ja tuskin tulen tietämäänkään. Tuskin kukaan taitaa edes oikeasti älytä, miten helvettiä tämä onkaan.

Haluaisin kirjoittaa omia kokemuksiani myös enemmän, ja sitä mitä olenkaan mennyt tekemään ruokkiakseni tätä sairasta ongelmaa. En taida toistaiseksi kyetä.

Kiitos siitä että kuitenkin kirjoitit omista kokemuksistani, helpotti todella paljon. :) Olen valmis kuulemaan lisääkin. Itseltänikin saattaa tulla silloin tällöin sekavaa tekstiä yön hiljaisina hetkinä. :D

• APUA, SOS
        Persoonatonna kirjoitti:

Luin kaiken, ja kyllä käsitän ainakin pitkälle siitä mitä sinä oikein olet kokenut ja koet tällä hetkellä. Minun tarinani on hyvin samanlainen, ainoa mikä on erona, niin en helposti näytä tätä ongelmaa ulospäin. Olen oppinut jollain tavalla elämän aikana salaamaan ja häpeämäänkin omia tunteitani. Se on varmasti osa ongelmaa.

Minäkin muistan ensimmäisen "uhrini". Se oli joskus aikoinaan ala-asteella myös, ja kappas vain: opettaja tietenkin. Nämä kuitenkin unohtuivat ajan mittaan, ja uusia tuli tilalle. Lapsena tämä saattoi ollakkin mukavaa, kun sait suurta mielihyvää siitä että sinulla oli joku kohde. Nykyään kun ymmärtää paremmin siitä, minkälainen paikka tämä maailma on, ja siitä mitä me ihmiset täällä ollaan ja miten me toisiimme suhtaudutaan, ei voikkaan enää heittäytyä siihen peilailuun kun ihan mihin tahansa. Todellisuus iskee joka päivä kovemmin ja kovemmin kun aina sitä kuitenkin muistaa, mitä ihmisille on. Sen takia koitan jollain tapaa olla niin oman elämäni herra, ajatellen etten tarvitse ketään muuta. En yleisesti näin ajattele, enkä ainakaan julkisesti ole kovin kyyninen, mutta se on vain selviytymistä, niin sanotusti.

Tarinasi sai minutkin todella ajattelemaan omaa tilannettani entistä enemmän. Tuntuu, että on vain yksi päämäärä: saada hyväksyntää ja huomiota, ja näyttää itselle kierolla tavalla täydellisenä. Enkä edes itseasiassa tiedä mitä haluan enää, ja tuskin tulen tietämäänkään. Tuskin kukaan taitaa edes oikeasti älytä, miten helvettiä tämä onkaan.

Haluaisin kirjoittaa omia kokemuksiani myös enemmän, ja sitä mitä olenkaan mennyt tekemään ruokkiakseni tätä sairasta ongelmaa. En taida toistaiseksi kyetä.

Kiitos siitä että kuitenkin kirjoitit omista kokemuksistani, helpotti todella paljon. :) Olen valmis kuulemaan lisääkin. Itseltänikin saattaa tulla silloin tällöin sekavaa tekstiä yön hiljaisina hetkinä. :D

Persoonatonna// Kirjoititpa myöhään :D

Niin, niin yksi päämäärä saada huomiota. Eilen rupesin kuitenkin miettimään mahdollista tulevaisuutta ja se oli pelottavaa. Oikeasti.
        1. Huomasin kiintyneeni erääseen tyyppiin. Joka siis on tässä JERI projektissa. Kerroin hänen "parillensa" siitä ja siitä ei ole kyllä yhtään puhuttu. Mutta ainakun katson kiintymyksen kohdettani silmiin niin rupean joskus ensiksi hymyilemään, mutta sitten rupean itkemään. Koska tiedän että tämä hetki on tässä ja nyt eikä toista tule. Pian juttu kuitenkin muuttuu sitä ei enää naura tai itke vaan sitä vain hiljaisesti katsoo kohdetta kohti ja toivoo että kohde katsoisi takaisin, mutta ei se aina sitä tee.

2. Kuvitellaan jos tilanne menisi pidemälle, minut laitettaisiin psykologille tai terapeutille. No sitten kiintyisin häneen ja en voisi päästää irti. Tulee tilanne, jossa ei haluakkaan parantua. Ja jos ei halua parantua, kukaan ei voi pakottaa ja sitten ei parannu ja sama helvetti jatkuu jatkuu vaan. Tahtoo vain aina olla huomion kohteena, kun puhutaan ja pian tahtoo enemmän. Pidä kädestä kiinni, halaa, ole mun äiti.

3. Tulee varmasti vaihe jossa huomaa ettei enää jaksa. Sitten sitä löytyy kuolleena ja kaikki on ohi. Vain tämän helvetin takia. Kun kukaan ei vielä kunnolla ymmärtänyt. Minusta tuntuu siltä, että tahdon kostaa ja näyttää kaikille kuinka kovasti kärsin, mutta en voi tehdä sitä. Uhraisin itseni, muiden kiintymysten kohteiden vuoksi. Mutta entä jos tulee tilanne, jossa oma mieleni pakottaa minut uhrautumaan, sen ainoan päämäärän vuoksi.

Minulle sanotaan että jaksa ja kestä vielä, usko vielä. Mutta kenelläkään ei ole enää oikeutta sanoa sitä, ei kertaakaan. Olen jaksanut jo pitkän aikaa, mutta en enempää. Taikka, voihan olla että jatkankin jaksamista, mutta ihmisillä oikeus laittaa minut kärsimään enempää? Toivon että paranen, mutta silloin päämääräni on turha ja elämällä ei ole merkitystä. Kaikista ihmisistä pitää joskus päästä irti, mutta minä EN pysty siihen. Valitettvasti.

Ristiriitainen tilanne. Oman itseni vuoksi pitäisi parantua, mutta samalla sitä vain tappaa itsensä. Jännää, mutta ehkä minun pitää vain jaksaa, uskoa ja kestää. Kyllähän minä siihen pystyn. Mutta kuinka kauan?

• APUA, SOS
        APUA, SOS kirjoitti:

Persoonatonna// Kirjoititpa myöhään :D

Niin, niin yksi päämäärä saada huomiota. Eilen rupesin kuitenkin miettimään mahdollista tulevaisuutta ja se oli pelottavaa. Oikeasti.
        1. Huomasin kiintyneeni erääseen tyyppiin. Joka siis on tässä JERI projektissa. Kerroin hänen "parillensa" siitä ja siitä ei ole kyllä yhtään puhuttu. Mutta ainakun katson kiintymyksen kohdettani silmiin niin rupean joskus ensiksi hymyilemään, mutta sitten rupean itkemään. Koska tiedän että tämä hetki on tässä ja nyt eikä toista tule. Pian juttu kuitenkin muuttuu sitä ei enää naura tai itke vaan sitä vain hiljaisesti katsoo kohdetta kohti ja toivoo että kohde katsoisi takaisin, mutta ei se aina sitä tee.

2. Kuvitellaan jos tilanne menisi pidemälle, minut laitettaisiin psykologille tai terapeutille. No sitten kiintyisin häneen ja en voisi päästää irti. Tulee tilanne, jossa ei haluakkaan parantua. Ja jos ei halua parantua, kukaan ei voi pakottaa ja sitten ei parannu ja sama helvetti jatkuu jatkuu vaan. Tahtoo vain aina olla huomion kohteena, kun puhutaan ja pian tahtoo enemmän. Pidä kädestä kiinni, halaa, ole mun äiti.

3. Tulee varmasti vaihe jossa huomaa ettei enää jaksa. Sitten sitä löytyy kuolleena ja kaikki on ohi. Vain tämän helvetin takia. Kun kukaan ei vielä kunnolla ymmärtänyt. Minusta tuntuu siltä, että tahdon kostaa ja näyttää kaikille kuinka kovasti kärsin, mutta en voi tehdä sitä. Uhraisin itseni, muiden kiintymysten kohteiden vuoksi. Mutta entä jos tulee tilanne, jossa oma mieleni pakottaa minut uhrautumaan, sen ainoan päämäärän vuoksi.

Minulle sanotaan että jaksa ja kestä vielä, usko vielä. Mutta kenelläkään ei ole enää oikeutta sanoa sitä, ei kertaakaan. Olen jaksanut jo pitkän aikaa, mutta en enempää. Taikka, voihan olla että jatkankin jaksamista, mutta ihmisillä oikeus laittaa minut kärsimään enempää? Toivon että paranen, mutta silloin päämääräni on turha ja elämällä ei ole merkitystä. Kaikista ihmisistä pitää joskus päästä irti, mutta minä EN pysty siihen. Valitettvasti.

Ristiriitainen tilanne. Oman itseni vuoksi pitäisi parantua, mutta samalla sitä vain tappaa itsensä. Jännää, mutta ehkä minun pitää vain jaksaa, uskoa ja kestää. Kyllähän minä siihen pystyn. Mutta kuinka kauan?

Persoonatonna// Oletko ikinä kuvitellut että kiintymyksen kohteet voisivat olla äitisi? Minä kuvittelen näin ainakin osasta, entä sinä?

• Persoonatonna
        APUA, SOS kirjoitti:

Persoonatonna// Oletko ikinä kuvitellut että kiintymyksen kohteet voisivat olla äitisi? Minä kuvittelen näin ainakin osasta, entä sinä?

Joo tulee välillä oltua joululomalla aika ihmeellisiin aikoihin hereillä. :D Joo, kyllä kuvittelen hyvin usein että nämä olisivat minulle jotain äitihahmoja, tai enemmänkin toivoisin niin. Vaikka sukupuolesta tämä "kohde" ei ole varsinaisesti riippuvainen, naispuolisia on kyllä enemmän ollut. Minulla liittyy tuohon kiintymykseen ja siihen mitä sen aikana käyn läpi, niin paljon asioita, itseasiassa niin paljon samaa mitä sinullakin, mitä nyt vain kaksi eri persoonaa käsittelee näitä asioita, vaikka mietin aina voinko edes puhua omasta persoonastani.

Minä en toisaalta näe itselläni itsekkään mitään tulevaisuutta. Miten oikein voi elää omaa elämäänsä ja haaveilla tulevaisuudesta, jos elää aina jonkun toisen kautta? Minulla on mennyt tämän asian takia koulun käynti sun muu monesti perseelleen, kun joka paikassa ei voi olla luontevasti. Ei siellä pysty keskittymään missä tämä kohde on. Ja sehän on mitä hauskinta kun monesti on kyseessä opettaja, tjms.

Niin, se tässä ehkä kauheinta onkin, kun ei saa tyydyttävää vastakontaktia. Toinen vaan ikään kuin pyörii päässä ja olisit hänen takiaan valmis tekemään ihan mitä tahansa, eikä hän sitä tajua (vaikka en sitä ole niin paljoa esille tuokkaan koskaan mistä olenkin tainnu mainita). Hassua. Mutta niin väärin ja niin valheellista, että tällaselle paskallekko sitä elää ja hukkaa ajatusmaailmansa...joopa joo, mutta kun tätä ongelmaa ei vaan voi hallita.

Tuosta terapiasta/psykologista, niin olet harvinaisen oikeassa tuossa. Nimittäin itselleni kävi juuri niin kuin sanoit, että siihen terapeuttiin/lääkäriin voi sitten kiintyä. Itselläni se hoitosuhde oli kohtuullisen pitkä, sain sitä huomiota ja minut nähtiin melko pitkälle siinä valossa missä halusinkin tulla näkyviin. Joten siinä saattoi olla elämäni parhaimmat ajat, vaikka jatkuvasti tiesinkin mihin tämä johtaa, ja mitä helvettiä se on, kun tämäkin joskus loppuu. Ja nyt elän sitä helvettiä, koska en ole vieläkään päästänyt irti, vaikka hoitosuhteesta on jo kulunut aikaa kuukausia. Olo on helvetin surullinen, kelaan menneisyyttä ja niitä aikoja jatkuvasti, toivoisin että näkisin hänestä enää edes vilauksen jossain. Riittäisi edes se, että muistaisin tämän henkilön kasvonpiirteet silleen kunnolla, ihan kuin selkeänä visiona päässä (se muuten ahdistaa, kun ei visiomaisesti muista ihmisen kasvoja eli täydellisesti muuten kuin ihan vilaukselta, vaikka tunnistaisi kadulla, ja tämäkin erityisesti silloin kun on kyse kohteesta). Yritän vain uskotella itselleni että et ollut hänelle/kellekkään yhtään mitään, se tuo hetkeksi paremman olon, vaikka se on aika hassua että ihan joutuu itsellensä uskottelemaan olevansa mitätön. Ja sitä mukaa alkaa tulemaan ikävämpää ajatusmallia ja masentuneisuutta siitä entistä enemmän kun oikein itseään psyykkaa siihen että ei sinusta välitetä, missä valheessa oikein elää. Mutta mielelläni olisin koska tahansa masentunut jostain muusta asiasta kuin tästä kiintymysongelmasta.

Jatkoa piisaa jos jaksat lukea :P --->

• Persoonatonna
        Persoonatonna kirjoitti:

Joo tulee välillä oltua joululomalla aika ihmeellisiin aikoihin hereillä. :D Joo, kyllä kuvittelen hyvin usein että nämä olisivat minulle jotain äitihahmoja, tai enemmänkin toivoisin niin. Vaikka sukupuolesta tämä "kohde" ei ole varsinaisesti riippuvainen, naispuolisia on kyllä enemmän ollut. Minulla liittyy tuohon kiintymykseen ja siihen mitä sen aikana käyn läpi, niin paljon asioita, itseasiassa niin paljon samaa mitä sinullakin, mitä nyt vain kaksi eri persoonaa käsittelee näitä asioita, vaikka mietin aina voinko edes puhua omasta persoonastani.

Minä en toisaalta näe itselläni itsekkään mitään tulevaisuutta. Miten oikein voi elää omaa elämäänsä ja haaveilla tulevaisuudesta, jos elää aina jonkun toisen kautta? Minulla on mennyt tämän asian takia koulun käynti sun muu monesti perseelleen, kun joka paikassa ei voi olla luontevasti. Ei siellä pysty keskittymään missä tämä kohde on. Ja sehän on mitä hauskinta kun monesti on kyseessä opettaja, tjms.

Niin, se tässä ehkä kauheinta onkin, kun ei saa tyydyttävää vastakontaktia. Toinen vaan ikään kuin pyörii päässä ja olisit hänen takiaan valmis tekemään ihan mitä tahansa, eikä hän sitä tajua (vaikka en sitä ole niin paljoa esille tuokkaan koskaan mistä olenkin tainnu mainita). Hassua. Mutta niin väärin ja niin valheellista, että tällaselle paskallekko sitä elää ja hukkaa ajatusmaailmansa...joopa joo, mutta kun tätä ongelmaa ei vaan voi hallita.

Tuosta terapiasta/psykologista, niin olet harvinaisen oikeassa tuossa. Nimittäin itselleni kävi juuri niin kuin sanoit, että siihen terapeuttiin/lääkäriin voi sitten kiintyä. Itselläni se hoitosuhde oli kohtuullisen pitkä, sain sitä huomiota ja minut nähtiin melko pitkälle siinä valossa missä halusinkin tulla näkyviin. Joten siinä saattoi olla elämäni parhaimmat ajat, vaikka jatkuvasti tiesinkin mihin tämä johtaa, ja mitä helvettiä se on, kun tämäkin joskus loppuu. Ja nyt elän sitä helvettiä, koska en ole vieläkään päästänyt irti, vaikka hoitosuhteesta on jo kulunut aikaa kuukausia. Olo on helvetin surullinen, kelaan menneisyyttä ja niitä aikoja jatkuvasti, toivoisin että näkisin hänestä enää edes vilauksen jossain. Riittäisi edes se, että muistaisin tämän henkilön kasvonpiirteet silleen kunnolla, ihan kuin selkeänä visiona päässä (se muuten ahdistaa, kun ei visiomaisesti muista ihmisen kasvoja eli täydellisesti muuten kuin ihan vilaukselta, vaikka tunnistaisi kadulla, ja tämäkin erityisesti silloin kun on kyse kohteesta). Yritän vain uskotella itselleni että et ollut hänelle/kellekkään yhtään mitään, se tuo hetkeksi paremman olon, vaikka se on aika hassua että ihan joutuu itsellensä uskottelemaan olevansa mitätön. Ja sitä mukaa alkaa tulemaan ikävämpää ajatusmallia ja masentuneisuutta siitä entistä enemmän kun oikein itseään psyykkaa siihen että ei sinusta välitetä, missä valheessa oikein elää. Mutta mielelläni olisin koska tahansa masentunut jostain muusta asiasta kuin tästä kiintymysongelmasta.

Jatkoa piisaa jos jaksat lukea :P --->

Minä itsekkin olisin valmis kuolemaan vaikka samantien, en jotenkin jaksa luottaa siihen että joku ulkopuolinen ihminen joka ei itse ole kokenut tätä helvettiä, voisi minua auttaa. Itse aina kuvittelen ja oikein haaveilen siitä, kun olen kuollut, niin kukaan ei puhuisi minusta kohteliaisuuden vuoksi enää mitään pahaa, ja minua voitaisiin arvostaakkin jonkun verran. Niin, ja saisin sitä huomiota. Ainoa vaan on se, että en ole itse enää kokemassa sitä kaikkea kun olisin lähtenyt. Itse olen jo melkeimpä loppu tähän kaikkeen, ja elän jokaista päivääni kuin viimeistä. Sinun itsesi puolesta mä niin toivon, että jaksaisit mutta ymmärrän kyllä jos ei jaksakkaan. Tämän kanssa on loppujen lopuksi niin vaikea elää, ja ei ihmiseltä voi kaikkea vaatia. Tällainen kokemuksien jakaminen ainakin minua itseäni helpottaa suuresti, ja jotenkin jaksaa fiksusti herätä uuteen päivään. Mutta sekin on hetkellistä, ja sekin on vielä puun takana, jaksaako hetkittäisten hyvänolon tuntojen takia elää, jos muuten elämä on tällaista **tun paskaa. Jaksan uskoa hieman tuohon parantumiseen, ja olen jostain aiheeseen liittyvästä lukenutkin, että tällainen kiintyminen usein loppuu ajallaan mutta voi jatkuakkin pitkään. Jos sinulla on itselläsi mitään mistä saada tietoa (netistä ei paljoa löydy) niin voisit käydä kurkkaamassa sellaisen kuin (reaktiivinen) kiintymyssuhdehäiriö. Eräällä ihmisellä jonka joskus tapasin, oli tämä, ja hänenkin kertomat kokemukset olivat suorastaan identtiset meidän omiemme kanssa. Tästä häiriöstä tiedon etsiminen voi joko helpottaa, tai sitten se vähän kolahtaa. Itselläni kolahti aluksi, mutta kun sain vihiä siitä että tämä kummallinen käyttäytymiseni ja ajatteluni voisikin olla häiriö, oloni hieman helpottui ja kyse kun on kohtuullisen inhimillisestä asiasta eikä mistään sairaasta pakkomielteisyydestä tai muusta "hulluudesta". Meillä kummallakin on vain tapana hakea äitiä vielä ja tarve peilata itseämme, syystä tai toisesta, ja ongelman tuottaa lähes varmasti meidän oma kehityksemme lapsuudessa.

Porukka toki jauhaa sitä että jaksaa ja jaksaa, se on pirun turhauttavaa. Monet jopa oikein tuntuvat vähättelevän, kun hieman yrittää vihjata että asiat eivät ole nyt oikein hyvin. Olenkin luopunut melko pitkälle tuosta omien asioitteni puimisesta muiden ihmisten, kavereiden jne, kanssa. Ja eritoten se minkä itsekin olet todennut, että kukaan ei ymmärrä tätä maanpäällistä helvettiä, kertakaikkisesti joutuu olemaan koko ongelman kanssa aivan yksin. Saan siitä itseänikin toki syyttää, kun en aina oikein osaa avautua, mutta harvemmin sitä luottaa siihen että jotain ulkopuolista kiinnostaa, saatika että hänellä riittää ymmärryskyky.

• APUA, SOS
        Persoonatonna kirjoitti:

Minä itsekkin olisin valmis kuolemaan vaikka samantien, en jotenkin jaksa luottaa siihen että joku ulkopuolinen ihminen joka ei itse ole kokenut tätä helvettiä, voisi minua auttaa. Itse aina kuvittelen ja oikein haaveilen siitä, kun olen kuollut, niin kukaan ei puhuisi minusta kohteliaisuuden vuoksi enää mitään pahaa, ja minua voitaisiin arvostaakkin jonkun verran. Niin, ja saisin sitä huomiota. Ainoa vaan on se, että en ole itse enää kokemassa sitä kaikkea kun olisin lähtenyt. Itse olen jo melkeimpä loppu tähän kaikkeen, ja elän jokaista päivääni kuin viimeistä. Sinun itsesi puolesta mä niin toivon, että jaksaisit mutta ymmärrän kyllä jos ei jaksakkaan. Tämän kanssa on loppujen lopuksi niin vaikea elää, ja ei ihmiseltä voi kaikkea vaatia. Tällainen kokemuksien jakaminen ainakin minua itseäni helpottaa suuresti, ja jotenkin jaksaa fiksusti herätä uuteen päivään. Mutta sekin on hetkellistä, ja sekin on vielä puun takana, jaksaako hetkittäisten hyvänolon tuntojen takia elää, jos muuten elämä on tällaista **tun paskaa. Jaksan uskoa hieman tuohon parantumiseen, ja olen jostain aiheeseen liittyvästä lukenutkin, että tällainen kiintyminen usein loppuu ajallaan mutta voi jatkuakkin pitkään. Jos sinulla on itselläsi mitään mistä saada tietoa (netistä ei paljoa löydy) niin voisit käydä kurkkaamassa sellaisen kuin (reaktiivinen) kiintymyssuhdehäiriö. Eräällä ihmisellä jonka joskus tapasin, oli tämä, ja hänenkin kertomat kokemukset olivat suorastaan identtiset meidän omiemme kanssa. Tästä häiriöstä tiedon etsiminen voi joko helpottaa, tai sitten se vähän kolahtaa. Itselläni kolahti aluksi, mutta kun sain vihiä siitä että tämä kummallinen käyttäytymiseni ja ajatteluni voisikin olla häiriö, oloni hieman helpottui ja kyse kun on kohtuullisen inhimillisestä asiasta eikä mistään sairaasta pakkomielteisyydestä tai muusta "hulluudesta". Meillä kummallakin on vain tapana hakea äitiä vielä ja tarve peilata itseämme, syystä tai toisesta, ja ongelman tuottaa lähes varmasti meidän oma kehityksemme lapsuudessa.

Porukka toki jauhaa sitä että jaksaa ja jaksaa, se on pirun turhauttavaa. Monet jopa oikein tuntuvat vähättelevän, kun hieman yrittää vihjata että asiat eivät ole nyt oikein hyvin. Olenkin luopunut melko pitkälle tuosta omien asioitteni puimisesta muiden ihmisten, kavereiden jne, kanssa. Ja eritoten se minkä itsekin olet todennut, että kukaan ei ymmärrä tätä maanpäällistä helvettiä, kertakaikkisesti joutuu olemaan koko ongelman kanssa aivan yksin. Saan siitä itseänikin toki syyttää, kun en aina oikein osaa avautua, mutta harvemmin sitä luottaa siihen että jotain ulkopuolista kiinnostaa, saatika että hänellä riittää ymmärryskyky.

Kiitti tosi paljon vastauksista Persoontatonna! Oli todella helpottavaa kuulla että jolla kulla muulla on sama tilanne, kun minulla. Nyt ainoa mitä voin tehdä on yrittää jatkaa eteenpäin. Ja yritän sen tehdä!

Kirjoittelun aikana minusta oikeasti tuntui tosi jännältä että joku ymmärtää, joten siksi kävin täällä todella usein tarkistamassa että oletko vastannut ja tulin kuin riippuvaiseksi tästä. On ehkä vaikea ymmärtää, mutta jotenkin tulee ikävä vastauksiasi ja kaiken vuodatusta. Mutta ellen ihan riippuvaiseksi tule tästä, niin en voi kirjoitella enää hirveästi. Olen hirveän surullinen että pitää lopetella, mutta teen tämän siksi etten jäisi riippuvaiseksi tästä. Usko tai älä, mutta itken nyt. ;(

Kiitos Persoonatonna! Kiitos oikeasti! Minä parannun ja sinä parannut! Vaikka kirjoittelimme vain netin kautta toisillemme niin silti ikäänkuin jäin kiinni vastauksiisi, ja juuri siksi en voi enää kirjoittaa. Muuten on niin vaikea päästä irti ja on nytkin, mutta jos vastaat vielä kerran niin luen sen ja ehkä luen joskus enemmänkin, mutta en voi enää olla aktiivinen. :( Ja anteeksi, mutta ehkä minun ei tarvitse pyytää sitä...

Jotenkin hassua, kirjoittelit vain muutaman kerran, mutta minä kiinnyin. Ja juuri siksi on mentävä. Anteeksi jos petyit, mutta näin se vain on.

(Ja nyt se sana jota en haluaisi koskaan kenellekkään sanoa, mutta se sana täytyy sanoa)
        - Hyvästi!

• Persoonatonna
        APUA, SOS kirjoitti:

Kiitti tosi paljon vastauksista Persoontatonna! Oli todella helpottavaa kuulla että jolla kulla muulla on sama tilanne, kun minulla. Nyt ainoa mitä voin tehdä on yrittää jatkaa eteenpäin. Ja yritän sen tehdä!

Kirjoittelun aikana minusta oikeasti tuntui tosi jännältä että joku ymmärtää, joten siksi kävin täällä todella usein tarkistamassa että oletko vastannut ja tulin kuin riippuvaiseksi tästä. On ehkä vaikea ymmärtää, mutta jotenkin tulee ikävä vastauksiasi ja kaiken vuodatusta. Mutta ellen ihan riippuvaiseksi tule tästä, niin en voi kirjoitella enää hirveästi. Olen hirveän surullinen että pitää lopetella, mutta teen tämän siksi etten jäisi riippuvaiseksi tästä. Usko tai älä, mutta itken nyt. ;(

Kiitos Persoonatonna! Kiitos oikeasti! Minä parannun ja sinä parannut! Vaikka kirjoittelimme vain netin kautta toisillemme niin silti ikäänkuin jäin kiinni vastauksiisi, ja juuri siksi en voi enää kirjoittaa. Muuten on niin vaikea päästä irti ja on nytkin, mutta jos vastaat vielä kerran niin luen sen ja ehkä luen joskus enemmänkin, mutta en voi enää olla aktiivinen. :( Ja anteeksi, mutta ehkä minun ei tarvitse pyytää sitä...

Jotenkin hassua, kirjoittelit vain muutaman kerran, mutta minä kiinnyin. Ja juuri siksi on mentävä. Anteeksi jos petyit, mutta näin se vain on.

(Ja nyt se sana jota en haluaisi koskaan kenellekkään sanoa, mutta se sana täytyy sanoa)
        - Hyvästi!

Heh, ei haittaa. :) Ei tänne nettiin tarvitse eikä kannatakkaan jämähtää. Mulle itsellenikin teki todella hyvää saada jonkinlaista kosketusta tähän asiaan ja nähdä jälleen etten ole ainoa jolla on tällainen ongelma. Me ollaan vielä niin nuoria, joten enpä usko kuitenkaan että me koko ikäämme tästä ongelmasta kärsitään.

Mutta kiitos sulle SOS, oli tosi kiva jutella. :) Ymmärrän kyllä mitä meinasit. Itselläkin on jotenkin sellainen olo jo nyt ettei osaa olla oikein enää ilman tätä keskustelua. :D Tämä oli niin tärkeää. Ja sehän se meidän heikkous tällä hetkellä onkin, sen takia munkin pitää olla tarkkana. Mutta jos sitä tarpeeksi uskoo niin kyllä varmaan joskus mekin voidaan heittäytyä rauhassa milloin mihinkin ilman että tarvitsee pelätä liiallista takertumista omasta takaa.

Moikkis ja kiitti sullekin vielä niiiin paljon, kyllä se siitä ja varmaan tällä hetkellä en toivo kenellekkään muulle niin paljon hyvää kun sulle! :)

• girl

Moi! Tiiän et tää keskustelu on toosi vanha, mut onkoha enään tääl kellään samanlaist ongelmaa? Mulla on lievänä. Oon kiintynyt pariin koulussa olevaan opeen... Toinen on oponi ja toinen maikkani. Mun maikka oli saanut käsityksen et oon ihastunut mun opoon, oli selittämist et se on vaan mieshahmo mun elämäs, kun mulla ei oo isää. Sitten jouduin kerran jäämään kummanki kaa puhutteluun johtuen tosta aiheesta, nolotti. En tiedä ottaisko sitä asiaa enään esille, kun oon samassa koulus ens vuonnakin samal luokalla.
      En tiedä miten pääsen kiintymisestä yli, vuoden pääst en enää nää noit kahta usein, koska vaihan kouluu :(
      Toivon että tänne tulis vastauksii ja kumpa löytyis kohtalontovereita

• APUA, SOS

Olen joutunut käsittelemään asiaa jo todella kauan ja silti se vaivaa yhä. Kiintymisen takia jouduin jopa suhteeseen ja isoihin ongelmiin.

Kiintymisesi nimenomaan johtuu siitä, ettei sinulla ole isää. Kehottaisin sinua puhumaan asiasta terveydenhoitajalle tai pyskologille ja painottamaan KIINTYMISTÄ, ettei tule väärää käsitystä ihastumisesta.

Voimia, tiedän kuinka tilanne sattuu.

• girl
        APUA, SOS kirjoitti:

Olen joutunut käsittelemään asiaa jo todella kauan ja silti se vaivaa yhä. Kiintymisen takia jouduin jopa suhteeseen ja isoihin ongelmiin.

Kiintymisesi nimenomaan johtuu siitä, ettei sinulla ole isää. Kehottaisin sinua puhumaan asiasta terveydenhoitajalle tai pyskologille ja painottamaan KIINTYMISTÄ, ettei tule väärää käsitystä ihastumisesta.

Voimia, tiedän kuinka tilanne sattuu.

Oon myös kiintynyt mun naisopeen. Se on just ymmärtäväinen ja ystävällinen. Pidän sitä niiku äitihahmona, vaikkei se tiedä siit, enkä ees aijo kertoo. Mulla on mun mutsiin tosi huonot välit, se on sanonut, ettei se ois mun kaa missään tekemisis jos en ois sen lapsi :(
        Tää kesä on vaikeeta aikaa, koska mulla on huolii ja mulla on vaan bestis joka kuuntelee. Muttei ketään aikuista ihmistä... Psykologikin kuuntelee koulus vaan rahan takia :( Masentaa kun en merkkaa kellekkään maikalle mitään... Voisin kyl puhua tosta opoon kiintymisest mun maikalle syksyllä.

• Lappalaane

Olen kirjoittanut tähän ketjuun aikaisemminkin, ja on toisaalta mukavaa että joku jaksaa tänne vielä kirjoittaa.

Mutta niin, minulla on ihan sama ongelma. Syy siihen on löydetty, mutta ei ratkaisua.

• Lappalaane
        Lappalaane kirjoitti:

Olen kirjoittanut tähän ketjuun aikaisemminkin, ja on toisaalta mukavaa että joku jaksaa tänne vielä kirjoittaa.

Mutta niin, minulla on ihan sama ongelma. Syy siihen on löydetty, mutta ei ratkaisua.

Ja joo, mä olen tuo Persoonatonna. Muutama kuukausi sitten täytin 18-vuotta, ehkä "aikuisuus" vie tämän ongelman mennessään... :P

• APUA, SOS
        Lappalaane kirjoitti:

Persoonatonna! :O

• girl
        APUA, SOS kirjoitti:

Persoonatonna! :O

Aattelin hankkia apua ja puhua tosta syksyllä mun maikalle, johon oon kiintynyt. Oon myös muutamaa muuhunki maikkaan kiintynyt, mut siihe erityisest. Se on aina nii ystävällinen ja ymmärtäväinen. Mut toivottavast mulle ei tuu sillo kyyneleet.

Mun mutsilla on asperger enkä muista onks se koskaan oma aloitteisest halannut mua. En mäkää viitti sitä, koska se ei pidä siitä. Enkä oo ees sille maailman tärkein asia :( Voisin mennä halaamaan opoani koulus sen takii, kun en saa muuten halii.

Sen takii maikat ovat elämäni tärkeimmät aikuiset, mut aina ne joutuu hyvästelee liian aikaisin. Eikä ees tunne oo molemmin puolinen.

Lähetin yks päivä maikalleni sähköpostiin viestin ja kysyin, kelle voisin puhuu huolistani. Kerroin et pidän opooni isähahmona jne. Se vastas mulle ja kirjotti toosi pitkän viestin. Liikuttavaa kun se viitsi vastata mulle kesälomanki aikana.
        Ootan kovast elokuuta et pääsen angstaamaan maikalleni surkeeta kohtaloani.
        Mietin myös näyttäiskö tän keskustelun, et se ymmärtäis mua paremmin, mutten tiiä onks se hyvä idea.

• APUA, SOS
        girl kirjoitti:

Aattelin hankkia apua ja puhua tosta syksyllä mun maikalle, johon oon kiintynyt. Oon myös muutamaa muuhunki maikkaan kiintynyt, mut siihe erityisest. Se on aina nii ystävällinen ja ymmärtäväinen. Mut toivottavast mulle ei tuu sillo kyyneleet.

Mun mutsilla on asperger enkä muista onks se koskaan oma aloitteisest halannut mua. En mäkää viitti sitä, koska se ei pidä siitä. Enkä oo ees sille maailman tärkein asia :( Voisin mennä halaamaan opoani koulus sen takii, kun en saa muuten halii.

Sen takii maikat ovat elämäni tärkeimmät aikuiset, mut aina ne joutuu hyvästelee liian aikaisin. Eikä ees tunne oo molemmin puolinen.

Lähetin yks päivä maikalleni sähköpostiin viestin ja kysyin, kelle voisin puhuu huolistani. Kerroin et pidän opooni isähahmona jne. Se vastas mulle ja kirjotti toosi pitkän viestin. Liikuttavaa kun se viitsi vastata mulle kesälomanki aikana.
        Ootan kovast elokuuta et pääsen angstaamaan maikalleni surkeeta kohtaloani.
        Mietin myös näyttäiskö tän keskustelun, et se ymmärtäis mua paremmin, mutten tiiä onks se hyvä idea.

Voit näyttää keskustleun, se voisi antaa laajemman ja hyvän kuvan. Erittäin tärkeää on, että sinut otetaan vakavasti. Tämä kiintyminen ei ole yleisesti tunnettu ilmiö, joten opettajat eivät saatakkaan ymmärtää mitkä seuraukset sillä on.

Omaa tarinaa sen verran, että join itseni humalaan kouluun, viiltelin, itkin ja keräsin haleja, koska yksinkertaisesti olin todella todella huomionkipeä ja tarvitsin rakkautta. Halusin tulla rakastetuksi ja olin valmis tekemään mitä tahansa, että joku tekisi minulle näitä tekoja. Aluksi teot riittivät, mutta myöhemmin se alkoi olla jo ongelmallista. Enää ei riittänyt teot, vaan seuraavaksi ihminen oli saatava rakastumaan minuun.

Jouduin osastolle ja siellä kiinnyin. Vierailin eristyhuoneessa sidottuina ja olin siellä todella pitkään, koska en uskaltanut päästää irti. Nyt sitten tilanne on se, että tapaan erästä hoitajaa vieläkin... Hyvin... Läheisissä tunnelmissa.

Minusta tuntuu, että kiintyminen voi oikeasti mennä todella pitkälle, koska jokainen ihminen tarvitsee rakkautta. Ja jos sitä ei saa, niin sitä lähtee hakemaan.

• girl

enpä taida enään vastausta saada...

• APUA, SOS

Lue ylläoleva vastaus ;)
        Vastaile jos seuraat vielä topiccia :)
        Voimia

• girl

APUA, SOS: Kiva et oot viittinyt vastata mulle. Muutes oon paljon jutellut tosta kiintymisestä mun bestikselle, mutten haluis usein siit jutella, kun se ei haluu miettii kouluu. Mä aloin miettimään, et haluuks sä mun meseossan? vai kiinnostaaks sua jutella tosta aiheesta mesessä? Vai onks toi susta huono idea.

• APUA, SOS

Mulla ei ole enää meseä kun poistin sen joskus. Onko sulla blogia tai oletko bloggerissa?

• girl
        APUA, SOS kirjoitti:

Mulla ei ole enää meseä kun poistin sen joskus. Onko sulla blogia tai oletko bloggerissa?

APUA, SOS: eipä mulla oo blogia.
        Tänääki tuli aateltua mun maikkoja. Aattelin elokuus itkien kertoo yhelle maikalle mun huolista. Pitäis vaa aatella ens kevättä ja tulevii hyvästejä, nii kyyneleet jo tulee silmiin. En kyl tiiä miten se maikka siihe reagois.
        Tein täst samasta aiheesta demiin keskustelun, jossa kysyin onko outoo halata maikkaa ja kertoo sille huolista. Sain vastaukseks, et miesopost ois varmaa kiusallist jos halaisin sitä. Mut haluisin myös halata naisopei, mut en tiiä miten kysyis halii tai vihjailis. Kaipaan nii kovasti halii ja kuuntelijaa.
        Muutes demitäks sä? ja minkä ikäinen oot? ja ooks sä tyttö vai poika? ois kiinnostavaa tietää.
        Mä ainaki demitän ja oon 17 vee

• APUA, SOS
        girl kirjoitti:

APUA, SOS: eipä mulla oo blogia.
        Tänääki tuli aateltua mun maikkoja. Aattelin elokuus itkien kertoo yhelle maikalle mun huolista. Pitäis vaa aatella ens kevättä ja tulevii hyvästejä, nii kyyneleet jo tulee silmiin. En kyl tiiä miten se maikka siihe reagois.
        Tein täst samasta aiheesta demiin keskustelun, jossa kysyin onko outoo halata maikkaa ja kertoo sille huolista. Sain vastaukseks, et miesopost ois varmaa kiusallist jos halaisin sitä. Mut haluisin myös halata naisopei, mut en tiiä miten kysyis halii tai vihjailis. Kaipaan nii kovasti halii ja kuuntelijaa.
        Muutes demitäks sä? ja minkä ikäinen oot? ja ooks sä tyttö vai poika? ois kiinnostavaa tietää.
        Mä ainaki demitän ja oon 17 vee

Oma blogini:

www.mixedfairytale.blogspot.com

Voit kommentoida anonyyminä ja antaa vaikka s-postin?

• girl

Mä oon menettänyt mun tulevaisuuden haaveet, enkä oota mitään tulevaisuudelt. Aattelen vaan ens kevään päättäjäisiä, joissa joudun hyvästelemään opet. Asiaa ei helpota se, että mun entinen tärkee koulu lakkautetaan ja sielläkin olin kiintynyt muutamaan opeen, eli en nää niitäkään enään koskaan :'(
      Noh, voisin ainaki itkee noiden asioiden takii mun maikalle, kumpa se ymmärtäis.

En muista oonko kertonut tätä enkä jaksa kattoo kaikkia viestejäni nii puhuin tästä asiasta mun maikalle keväällä. Kerroin, et oon kiintynyt miesmaikkaani ja haluisin jatkaa mun nykysen maikan kohdalla, etten kiintyis siihen miesmaikkaan enemmän. Se vaa sit vastas, ettei katsi kiintyä maikkoihin.
      Paha täs on elokuus kertoo, et oon siihenki kiintynyt ja pariin muuhun :S
      Osaaks sä auttaa miten sä kertoisit siitä? Ja haluun vihjailla et kaipaan halia, mut en tiiä miten, en uskalla iha suoraan sitä kysyy. Mulla on hirvee halipula, pitääpä täst kesälomalla halata mun yhtä pehmoleluu.

Mun bestis on mulle kertonut, et sen perheessä on luonnollista halailla ja se usein halailee sen kamuja jne. Oon sen kaa jutellut tästä aihesta ja sen mielest opejen haalaamises ei oo mitään pahaa. Tein myös keskustelun demiin ja niiden mielest se ois outoo halata.
      Juttelin myös mun mutsin kaa ja se kielsi halaamasta opeja, toivottavast mulle ei tuu huonoo omatuntoo.

Oon muutes nyt samalla paikkakunnalla mun maikan kaa, mut se on varmaa mökillä, ainaki viikko sitten se sano niin kun vastas mulle sähköpostiin. Meen tänään shoppailee sen lähellä olevaan kauppakeskukseen, vois toivoo et se kävelee vastaan, vaikka se ois aika mahotonta, kun tää kaupunki on tooosi suuri. En viitti kertoo sitä ettei mua bustata, oisin muuten kuses.

• APUA, SOS

Itse menin koulussa känniin ja kaverit kuskas hakemaan henkilökunnalta apua. Mutta en suosittele. Mene terveydenhoitajalle/ koulupsykologille/ kuraattorille puhumaan. Ne ymmärtävät parhaiten. Opettajat eivät ole saaneet samaa koulutusta, eivätkä siksi ymmärrä.

Vaikka kuinka mieli tekisi mennä kertomaan opettajille, niin mielummin henkilökunnalle, jotka voivat ohjata sinulle apua.

Jos on halipula niin itke vain lohduttomasti tai ole juuri sillä tunteella kun olet. Sitten vain halaat opettajaa ja kyllä ne halaa takaisin. Nimim... Olen halannnut liian monta opettajaa. Ei se ole yhtään outoa. Suomessa vain halaillaan vähemmän kun muualla...

Oletko miettinyt muita mahdollisia diagnooseja itsellesi?

• girl

Aattelin mennä kyl mennä opelleni kertomaan, koska se oikeest kuuntelee murheita. Joskus aina se kysyy mun luokkalaisilta, et onks kellään mitään sydämellään ja et se vois kuunnella. Oon sille jo kertonut muitaki murheita ja se tietää kuinka paljon oon ikävöinny entisii opejani.

Aattelin ekana koulupäivänä ennen ruokailuu kysyy mun maikalta, et onks sillä sillo sinä päivänä aikaa kuunella mun huolii, sit vois kertoo et se liittyy siihen ja muutamaan muuhun maikkaan. Ennen sitä tietty aattelen surullisii asioit, esim. vuoden päässä olevaa suruu. Sitte voisin kertoo kuinka huomionkipee oon ja sanon meneväni halaamaan miesopeeni heti kun näen sen. Eiköhä se sitte halaa mua.

Muutes annoin ennen kesälomaa sille mun opelle kortin, jossa toivotin hyvää kesää. Sitte just ennen koulusta lähtöö kysyin mun kamult, et oisko viisasta mennä halaamaa mun miesopee, sit se mun ope kuuli ja se tuli halaamaa mua.
        Oisin voinnu mennä halaamaa muitaki opei, mutten nähnyt niit enää.

Ääh, opeille on nii kiva jutella kaikesta koulus. Mun yks ope ja mä tykätää iha kauheest koirista ja erityisest yhest ihanast rodust, vois siit jutella sille ja mun toinen maikka kuuntelee Anna Abreuta, ainaki se on kertonut niin. Mutten viitti niille oikein paljon niistä jutella, paitsi peruskoulus juttelin aina välkkävalvojille kaikkee kivaa, kun olin sillo yksinäinen.

Luulen et toi kiintyminen johtuu siitä, kun tuntuu et mun mutsi välittää enemmän mun siskosta enkä oo lapsena enkä murrosikäisenä saanut tarpeeksi huomiota. Oon 13 veest asti ettinyt äitihahmoa...

• hmm.

Voihan olla että ajan kanssa löydät uusia ihmisiä joista välittää. Vanhoihin tuttuihin voi pitää yhteyttä. Jokainen ihminen kaipaa toki hyviä ihmisiä ympärilleen.

• girl

Mullapas ei oo niitä hyvii ihmisii paljon elämässäni. Vähä yli kuukauden pääst alkaa koulu ja onneks pääsen sillo purkamaan ahdistustani opelle. En viitti kaikkee kertoo psykologille, vaikka meen sillekki puhumaan tosta.

• girl

Viel tasan kuukaus koulun alkuun ja oon jo kuukauden päässä koulussa. Lähetin eilen toiselle maikalleni viestin, jossa kerroin ahdistuksesta, toivottavast se lukee sen ennen koulun alkuu, kun lähetin sen työsähkikseen ja facebookiin. Kerroin, et mulla on huonot välit mun mutsiin ja et oon liian kiintynyt opeihin.

Menispä tää kuukaus nopeest ja pääsisin purkamaa opeihin ahdistusta. Toivottavast en ala itkee, sitku mulle oltais tylyjä, se ois iha kamalaa.

• APUA, SOS

Millä luokalla olet?

• girl
        APUA, SOS kirjoitti:

Millä luokalla olet?

En haluu vastata toho kyssään, koska en haluu et mua bustataan. Kun semmonen vaara ois, kun kerran linkkasin tän keskustelun demiin.

• APUA, SOS
        girl kirjoitti:

En haluu vastata toho kyssään, koska en haluu et mua bustataan. Kun semmonen vaara ois, kun kerran linkkasin tän keskustelun demiin.

Okei, eipä mitään. Ymmärrän kyllä. =)

• girl

APUA, SOS: Seuraatko viel tätä keskustelua? Mulla ei oo nyt paljookaa uutta kerrottavaa, mut koulun alkaes on. Jos sua kiinnostaa, nii katsii elokuussaki seurata tätä. Voisin kertoo miten maikkani reakoi, kun kerron sille tosta kiintymisest. Mulla alkaa 8.8 koulu.

• APUA, SOS

Seurailen aina kun joku tänne kirjoittaa. Kirjoittelepa ja kerro koulun alkaessa mikä tilanne on.

• girl

APUA, SOS: Haluisin nii kovast itkee pahan oloni takii, mutten voi. Meil sitä ei hyväksytä, en muista oonks jo siit kertonut. En jaksa nyt lukee aikaisempii viestejäni.
      Itken iha varmast koulus. Mua vasta se satuttaa, kun kerroin kerran yhelle opelle johon oon myös kiintynyt, et oon kiintynyt miesopeeni. Sitte se sano, ettei kannata kiintyä opeihin. Noi sanat vasta satuttivat ja mietin sitä lopputunnin.
      Masentaa kun opet ovat mulle kaikista ystävällisempiä, jos mun bestistä ei lasketa. Muttei ne pysy mun elämässä kauaakaan :( Enkä nää niitä vuoden päästä usein.
      Toivottavast mun ope ei ilmoita sossuun, koska mun mutsi ei oo normaali. En viitti enempää siitä kertoa. En kestäisi jos mun mutsi sais tietää, mitä oon kertonut mun opelle, se ois iha kamalaa.
      Koulun alkamisen odottaminen on tuskaa. En nää ketää mulle tärkeetä ihmistä nyt loman aikana, mun bestiskin asuu kaukana.

• APUA, SOS

Jos äitisi ei ole normaali etkä pysty asumaan kotona, niin silloiin suosittelen sitä että asia tutkitaan. Se vain auttaisi sinua.

• girl
        APUA, SOS kirjoitti:

Jos äitisi ei ole normaali etkä pysty asumaan kotona, niin silloiin suosittelen sitä että asia tutkitaan. Se vain auttaisi sinua.

Mut sitä ei voi oikeen tutkia, koska en sais puhuu mun mutsin asioist kellekkään, mut aattelin silti opelleni. Eli en voi saada mitään sijaisperhettä, eikä muutenkaan tolle asialle voi tehä mitään.
        Näin painajaistaki mun mutsista viimme yönnä ja aattelin mun tilannetta aamulla ja melkein tuli kyyneleet silmiin. Viel pitäis kestää alle kuukaus, en tiiä miten.
        Haluisin lähettää mun opelle viestin, mutten voi nyt lomalla :( Vaikka mieli kovast tekis, mut en haluu häiritä sitä. Se sentää koulus on kuunellut mun huolii, mut ei sitä kiinnosta ne nyt kesälomalla.

• APUA, SOS
        girl kirjoitti:

Mut sitä ei voi oikeen tutkia, koska en sais puhuu mun mutsin asioist kellekkään, mut aattelin silti opelleni. Eli en voi saada mitään sijaisperhettä, eikä muutenkaan tolle asialle voi tehä mitään.
        Näin painajaistaki mun mutsista viimme yönnä ja aattelin mun tilannetta aamulla ja melkein tuli kyyneleet silmiin. Viel pitäis kestää alle kuukaus, en tiiä miten.
        Haluisin lähettää mun opelle viestin, mutten voi nyt lomalla :( Vaikka mieli kovast tekis, mut en haluu häiritä sitä. Se sentää koulus on kuunellut mun huolii, mut ei sitä kiinnosta ne nyt kesälomalla.

Miksi et saisi puhua äitisi asioista kenellekään? Jos hän käyttäytyy sinua kohtaan huonosti tms, silloin asia ei ole enä vain hänen vaan myös sinun.

MIten äitisi käyttäytyy sinua kohtaan?

• girl
        APUA, SOS kirjoitti:

Miksi et saisi puhua äitisi asioista kenellekään? Jos hän käyttäytyy sinua kohtaan huonosti tms, silloin asia ei ole enä vain hänen vaan myös sinun.

MIten äitisi käyttäytyy sinua kohtaan?

Voisinki sitten kertoa. Mun mutsi ei oo normaali, koska sillä on jokin hiusfobia.
        Meil kotona ei saa olla yksikään hius lattialla, muuten se pitää heti nostaa ylös. Myös en saa itte kammata hiuksia kotona edes vessas, koska sitten hiuksii myös lähtee, mun mutsi haluu tehä sen mun puolest. Oisin nii halunnu ees itte kammata omat hiukseni, mut ei se oo mahollist. Myöskään en osaa tehä mitää kampauksii ittelleni, osaan vaan tehä tavallisen ponnarin, lettiäkään en niin hyvin osaa. Vuoden päästä oon jo aikuinen :S
        Mun bestiskään ei enään viihdy meillä, koska meil on liikaa sääntöjä. Sen mielest mun mutsilla ois mielenterveydellisiä ongelmia.
        Aattelin noi kertoo myös mun maikalle, mut toivottavast se ei ilmota sossuun.

• älä tule,jos et jää!

Oon sairastanut psyykkisesti montamontamonta vuotta. Kiinnyin hoitajaan joka oli mun hoidossa mukana reilu kaksi vuotta ja oli aivan sanoinkuvaamattoman tuskaista lähteä sieltä pois. Se oli niin hirveää... Kumminkin meille tuli niin hyvät välit että hänkin halusi pitää kanssani yhteyttä. Yhteydenpito on tietty harventunut aikaa myöten, mutta oon iloinen ettei kaikki ''lopu kuin seinään''.. Ehkä tällee hiljalleen osaan ''irrottaa''. Mutta... sattuu...

''Kyynelsilmin katson sinua viimeisen kerran.
      Käsken sydämeni unohtamaan sinut.
      Pakotan itseni kääntymään pois ja kävelemään ulos elämästäsi.
      Elämästä, johon minulla ei ollut paikkaa. ''

''Olen kateellinen ihmisille jotka halaavat sinua,sillä silloin he pitävät pienen hetken kiinni minun maailmastani!''

''Ei pitäisi kiintyä, kun tietää joutuvansa luopumaan...''

JOTENKIN MUN AJATUKSET KULKEE AINA SUN KAUTTA!

• APUA, SOS

Kiinnyin myös hoitajaan ja pidetään yhteyttä liiankin usein ja tunteet on hieman muuttuneet...

• girl

Saisimpa jonkun open kaverikseni, mutta se on mahdotonta ikäeron takii, vaikka yhteisii kiinnostuksen kohteita onkin. Mulla ja yhdellä entisella opella on ikäeroo noin 22 vuotta, mulla ja nykysellä opella on 33 vuotta jne. En tiiä tarkkaa ikää.
      Ei varmaa facebook kaveruuskaan onnistu, vaikkei paril opella ees oo facebookii.
      Äääh, mä ja mun yks ope rakastetaan hirveesti koiria, mutten voi enää niist puhua vuoden pääst.

• tyttö5w66w65#

Minusta mielenkiintoinen keskustelu. Mulla oli nuorempana kans et kiinnyin opettajiin esimerkiks. On vieläkin mut en hae huomiota. Tykkään vaan monista ihmisistä musta kaikissa ihmisissä on jotain hyvää. Tekee mieli välillä vaan mennä haliman. Voikohan se johtua siit et mulla on kehitysvamma, kun monet kehitysvammaset on vähän semmosia et menee ihmiste lähelle. En tiiä ://

• Kake27

Carambola87a joka kommentoi tänne piakkoin on pedofiili... tiedän kyseisen henkilön

• jokutuollainen

Hmm, melkein pelottavaa. Näistä teksteistä tuli mieleen tyttöystäväni ja jutut joita hän on kertonut menneisyydestään. Hän on puhunut asiasta kylläkin termillä ihastuminen, ei kiintyminen, mutta jotenkin kertomuksenne teoista ja ajatuksista vastaavat sitä mitä hän on kertonut.

Tyttöystävälläni on ollut monia naisopettajiin kohdistuneita ihastuksia, joiden aikana hän on hakenut näiltä opettajilta huomiota joko puhumalla laihdutuksesta, masentuneisuudesta tai näyttänyt tahallaan viiltelyarpiaan. Hän on myös tunnustanut tunteensa monille opettajille, kenties tämäkin huomionhakua loppujen lopuksi.

Alkoi oikeastaan vähän huolestuttaa, en todellakaan tiedä onko tälläinen kiintyminen mennyt vielä ohi. Ainakin reilu vuosi sitten hän oli vielä ihastunut (tai jotakin) yhteen opettaajaansa. En usko että hänen suhteensa minuun on kiintymystä, mutta tuli silti mieleen, että entä jos sittenkin. Se olisi pelottavaa.. Mutta ei, en loppujen lopuksi usko, meidän suhteemme on tasapuolinen, eikä hänen tarvitse hakea sillä tavalla huomiota minulta. Kai.

En tiedä mikä koko kirjoitukseni pointti oli, kai haluaisin vaan tietää miten suhtautua asiaan ulkopuolisena. Ja miten pitäisi ajatella siitä mahdollisuudesta, että hänen tunteensa myös minuun ovat tuota kiintymystä? Olemme molemmat äskettäin 18-vuotta täyttäneitä tyttöjä, seurustelua takana vuosi, jos sillä on jotakin merkitystä.

Hitto tuun olemaan kuollut jos tyttöystävä löytää tän. :/ Se ei tykkää jos puhun sen "ongelmista" missään. Plääh.

• APUA, SOS

Kuulostaa minulta...

Olen itse suhteessa. Monimutkaisessa suhteessa jos asiaa muotoillaan tarkemmin. En tiedä miksi olen suhteessa. Hanen huomiota ja saan huomiota, mutta myös tunteeni ovat aitoja.

Mutta yleensä kiintyminen tapahtuu juuri esim. opettajiin eli vanhempiin henkilöihin. Olette saman ikäisiä, joten en usko että hän olisi vain hakemassa sinulta huomiota.

Sinuna olisin huoleti. Jos asia kuitenkin jää vielä painamaan, niin voithan aina puhua tyttöystäväsi kanssa.

Uskon kyllä että hänen tunteensa ovat aitoja. Enkä usko että hän löytäsi tämän. Tämä on kuitenkin nettibittiavaruudessa ja ei ihan helposti löydy ;D

Mutta kuten sanoin, tyttöystäväsi kuulostaa ihan minulta.

• jokutuollainen
        APUA, SOS kirjoitti:

Kuulostaa minulta...

Olen itse suhteessa. Monimutkaisessa suhteessa jos asiaa muotoillaan tarkemmin. En tiedä miksi olen suhteessa. Hanen huomiota ja saan huomiota, mutta myös tunteeni ovat aitoja.

Mutta yleensä kiintyminen tapahtuu juuri esim. opettajiin eli vanhempiin henkilöihin. Olette saman ikäisiä, joten en usko että hän olisi vain hakemassa sinulta huomiota.

Sinuna olisin huoleti. Jos asia kuitenkin jää vielä painamaan, niin voithan aina puhua tyttöystäväsi kanssa.

Uskon kyllä että hänen tunteensa ovat aitoja. Enkä usko että hän löytäsi tämän. Tämä on kuitenkin nettibittiavaruudessa ja ei ihan helposti löydy ;D

Mutta kuten sanoin, tyttöystäväsi kuulostaa ihan minulta.

Huh, kiitos, tuo helpotti kyllä. :) Kun tarkemmin miettii, on ihan totta ettei tyttöystäväni ole koskaan kiintynyt muihin kuin itseään vanhempiin, kaikki mitä hän on kertonut omanikäisistään ihastuksista, on kuulostanut aivan normaalilta. :) Ja kun miettii, kuinka hän käyttäytyy minua kohtaa, olisi kyllä vaikea uskoa hänen hakevan vain huomiota.

Tällä hetkellä ei tietääkseni ole ketään kiintymyksenkohdetta, joten voihan olla että se on ollut vain lapsuuden ja nuoruuden vaihe, tai että hänen ajatuksensa ovat kuitenkin jotakin muuta, vaikka kuulostavatkin siltä kiintymykseltä, josta olette täällä puhuneet. :) Jos joskus vielä tulee jotakin kiintymykselta kuulostavaa, ehkä etsin tämän keskustelun hänelle ja kysyn kuulostaako tutulta. Voisi olla helpottavaa tietää, ettei ole ainut. :)

• kyllästynyt:(

Kiinnyn myös joihinkin opettajiin, välillä muihhinkin koulun työntekijöihin. olen 18 vuotias, puolen vuoden päästä 19. Mulla on ollut tätä ''kiintymystä'' siitä asti kun menin eskariin..

Siis se ei ollut mun asia :D ajattelin kysästä, että kun pari kolme vuotta sitten mulla oli sellanen ihana, ymmärtäväine ja auttava kuraattori. Kiinnyin sihen tosi paljon ja kun oli meidän peruskoulun päättärit, oltiin lähdössä tilaisuudesta ja sitten näin kuraattorin. No, se halas mua ja halasin tietty takas mutta lähin samantie. En pystyny jättää jäähyväisiä, en pystyny kattoo sen kasvoi enää. Lähin vaan murtuneena ja itkien pois..
      Eli ajattelin jos osittain nä mun ''kiintymykset'' johtuis siitä, et yritän ettii samantapasta henkilöö tai jotain. en tiedä :(

Ja samaan aikaan mun äikän ope/luokkis oli kans tosi ymmärtäväine ja ihana ja se autto mua mones asias. Siitäki joouduin eroo, ja sitten ku olin lähdös sielt koulust, kokonaan ja lopullisesti, olin kävelemäs luokasta ulos ja sit tuli vaan sellane ''täytyy päästä halaa sitä'' -tai joku sellanen ihme tunne... sit vaan juoksin sinne nopeesti halaan sitä ja lähdin itkien pois.

Kävin siinä välissä kympinki, siellä oli yks ''opettaja'' jolle puhuin melkeen kaikesta, mutta ei se niin kauheaa kiintymystä ollut...

Sitte öö valmentavalla seuraavana vuonna tuli sellanen ihana äikän ope, sille kerroin mun ''sairaudesta'' (älkää takertuko siihen) ja kaikesta mikä mua siinä harmittaa ja näi pois päi... noh, se kuunteli ja oli ymmärtäväine monessa muussaki asias mut sit jouuduin taas siitäki luopuu. Sydän murtu taas :(

Mä en jaksa sitä kun kiinnyn: sitten ku täytyy jättää hyvästit ja lähtee eikä näe sitä henkilöö enää, se murtaa mut! mul tulee kauhee ikävä enkä mä helposti unohda :/ se sattuu ihan liikaa. Kerran jopa viilsin itteeni opettajan takia.

En tiedä enää mitä ajattelen mistään ja mieli on ihan sekasi kaikesta ja nyt taas pia ku koulu alkaa ni kaikki stressi taas kasaantuu päälle ja sit mä taa kiinnyn johonki ja voin tehä itelleni jotain ja sydän särkyy sitku joudun jättää hyvästit!! ::(:((:(:((

Täst tuli ihan sekava, tiiän, mut jos vaikka vahingossa jotenki ymmärtäisitte:(

• Ex-riippuvainen

Itsellänikin on ollut samankaltainen ongelma. Minulla on ollut paha tapa kiinytä niihin ihmisiin, jotka ovat auttaneet minut yli pimeimpien aikojen ja näin ollen he syöksevät minut uuteen pimeyteen kun yritän keksiä, miten saada halaus, saada se kestämään pidempään, nähdä heitä useammin, saada heidät itselleni. Ensins olivat terkkarit. Aloin saada migreenikohtauksia lähes päivittäin, menin jokaisen pikkuvaivan kanssa vastaanotolle, pari kertaa jopa nyrjäytin nilkkani tahallani.

Sitten tuli koulupsykologi, johon kiintymys lakkasi vasta hiljalleen kun turhaumani toimimattomasta hoidosta kasvoivat. Terkkariongelma loppui kun terkkari alkoi joka tapaamisella painostaa, että kertoisin psykologikäynneistä vanhemmilleni.

Sitten tuli valmentajani. Lähdin edellisestä seurasta vaikeassa tilanteessa, ja uusi seura oli kuin taivas. Minua ärsytti valmentajan ylipositiivisuus, mutta kuitenkin hän oli ajatuksissani vapaa-ajalla ahkerasti. Monena sunnuntaina itkin ja istuin vain odottamassa maanantain treenejä, ikävä oli niin kova. Ongelma ratkesi yllättäen sairastuessani niveltautiin, jonka vuoksi treenit piti pistää jäihin. Kun eron hetki koitti, ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin päästää irti. Yhä hänen nimensä kummittelee Facebook-kavereissani ja minut valtaa vastustamaton halu klikata hänen nimeään, aloittaa keskustelu, kerjätä häntä kylään. Olen kuitenkin edennyt elämässäni, enkä aio alentua moiseen. En edes tiedä, mitä sitten sanoisin. Enää en ajattele mahdollisia keskustelujamme ja kieri itsesäälissä, koska en pääse ärsyynytymään hänen liioitellusta kannustuksestaan. Harjoittelun olen virallisesti lopettanut kokonaan, eikä minua tulla siinä seurassa enää näkemään. Muisto rakkaasta lajista on liian kipeä, en pysty edes katsomaan sitä televisiosta itkemättä.

Lohdutukseksi on kaikille sanottava, että vaikka irti päästäminen tuntuu vaikealta, niin se onkin ihmeellisen luonnollista. Peruskoulusta lähteminen on äärimmäisen tehokas keino päästä irti ihmisriippuvuudesta, sillä se on aika kääntää täysin uusi sivu, sivu, joka määrittelee mikä sinusta tulee. Lukiossa tulee olla itsenäinen, opettajat vaihtuvat koko ajan ja ryhmänohjaajankin näkee vain kerran viikossa. Kiintymyksen tunnetta minulle ei ole syntynyt, paitsi jälleen lievästi psykologia kohtaan. Kieltäydyin kuitenkin viemästä asiaa pitemmälle kun viimein tiesin, mihin se johtaa.

• girl

Kolmen päivän päästä oon jo tähän aikaan koulussa.
      Mua on ahistanut koko kesän mun hirveä mutsi. Kerroin siitä muutamalle opelleni sähköpostilla ja pari niistä on jo vastannut. Toinen niist oli miesopeni, se ehdotti, et juttelisin koulusta mun mutsista.
      En tiiä kertoisinko sittenkään kellekkään opelle kiintymisest, kun kysyin demis et onks se järkevää. Kaikki siel vastas, et ope saattais olla sen jälkeen kiusaantunut ja välttelis mua jne.
      En sit taidakkaan kertoa, mut vaikeaa olla kertomatta, kun tää asia vaivaa mua :(

• APUA, SOS

Jos täysin rehellisiä ollaan, niin tunteisiin ei tule koskaan saamaan vastakaikua (ellei sitten ole valmis tekemään asioita, jonka takia sitä saisi

• girl

Tänään oli sit eka koulupäivä. Juttelin mun miesopen kanssa mun kamalasta mutsista ja se oli niin ymmärtäväinen. Se myös tietää et oon kiintynyt siihen.
      Sain myös mun ehkä entiselt vastuu-opelta tietää, et ehk miesopeni on tän lukuvuoden mun vastuu-ope. Arrggg, painajainen.
      Ens päättäjäisis tulee kamala, kun kiinnyn viel enemmän siihe opeen ja yritän parhaillaan olematta kiintymättä, mutten tiiä miten voisin :(
      Voisin viel huomenna puhua opelleni ja itkeäkki, ehk se ois sit ymmärtäväisempi.
      Se vaa on sitä mieltä, etten voi vaikka esim. töissä pomookaan kiintyy jne.
      Meinasin alkaa siin tilantees itkee, mut en viittinyt.
      Vaikka aikaisemmin kerroin miesopelleni et meil on kotona itkeminen kiellettyä. Se kerto, et koulussa itkeminen ei oo ainakaan kerrottu.

Ainii mun (ex) vastuu-ope on sitä mieltä, ettei opeja voi halata ilman syytä. En sit tuu saamaan keneltäkää piiitkään aikaan halii :( Päättäjäisis ehk vasta.

Ehkä näytän joskus tän keskustelun jommalle kummalle opelle, mut voisin ilmiantaa aiemmat viestini. En haluu et ne saa tietää et mitä oon niist puhunut tääl.

• girl

korjaan tän lauseen: Se kerto, et koulussa itkeminen ei oo ainakaan kerrottu.

Siis koulussa itkemist ei oo kielettyä.

• girl

Huh, en joutunutkaan miesopeni luokalle. Nyt vaa jotenki pitää päästä kiintymisest eroon ennen päättäjäisiä

• kiintynyt

Olen lukenut inäitä teidän keskusteluja, ja päätin kirjoitella koska minulla on samoja huolia kun teilläkin Olen itsekin nimittäin kiintynyt yhteen opettajaan..olen ammatti erityiskoulussa merkonomi alalla. Se opettaja opettaa minua asiakaspalvelua ja kun nään sen aina niin sydän alkaa pumppaamaan tosi kovaa ja meen aina punaiseksi ja haluisin joka päivä jutella hänen kanssa kaikesta...

Olen kertonut hänelle että olen kiintynyt häneen ja hän sanoi ettei se häntä haittaa yhtän ja olen kertonut hänelle minun murheistani ja hän on ymmärtäväinen ja tosi ihana luonne hänellä. Joka kerta kun olen hänen tunneilla niin haluisin esim. halata sitä tai olla hänen läheisyydessä... Olen ollut muihinkin opettajiin kiintynyt mutta en näin vahvasti kuin mitä nyt olen myönnän.

Tämä kiintyminen on aika hassu juttu eikös olekin?? Mutta minulle tämä kiintyminen ei ole mikään ongelma, mutta ehkä huoli paremminkin. Pelkään että kiinnyn liikaa opettajaan ja sitten se menee yli niinkuin 9lk minulla meni se yli kun 9lk maikka luuli että olin ihastunut häneen....

• erityiskoulussa myös

Mulla on ihan samanlainen tilanne :P Ei oo mun opettaja mut henkilökunnasta. Mullakin niin et haluisin vaa jutella tai antaa halin. :) Mut mulla ei oo mitään punastumisia tai mitään tommosia tuntemuksia. enkä oo ihastunut :D
        Tosi kiva ihminen kyllä :)

• kiintynyt
        erityiskoulussa myös kirjoitti:

Mulla on ihan samanlainen tilanne :P Ei oo mun opettaja mut henkilökunnasta. Mullakin niin et haluisin vaa jutella tai antaa halin. :) Mut mulla ei oo mitään punastumisia tai mitään tommosia tuntemuksia. enkä oo ihastunut :D
        Tosi kiva ihminen kyllä :)

En minäkään ole kyllä ihastunut häneen mutta kiintynyt vahvasti kyllä. Käyn nykyään psykologilla juttelemassa tästä asiasta ja pohditaan miten voisin hallita tätä minun kiintymystäni.

• girl

uppii.

• APUA, SOS

Jes, sitä tultiin sitten taas kiintymään.

• girl

APUA, SOS: vauu, sä palasit. Mulla ois paljon kerrottavaa, mut kerron lyhyesti.

Oon kertonut opelleni, et ois parempi et oisin kuollut. Sitte se on pari kertaa mut passittanut terkkarille. Hain vaan huomioo, vaikken siitä sille maininnut.
        Lupasin, etten enää puhu kuolemast, vaikka tuskin kukaan on musta aidost huolestunut.

Koulu keskittyminenki on kotiolojen takii huonoo ja välil en tee tunneilla mitään.
        Pääsen melkein viikottain psykologille, vaikka haluisin et joku kuuntelis mua useampana päivänä. Puhuminenkaan ei auta mun ahistukseen :(

Välil sitä vaa haluis halata jotain opee, vaikka ei oo mitään syytä. Yks kerta itkinki koulussa ahistuksen takii yhen openi nähen ja se ei ees tuntenut myötätuntoo mua kohtaan eikä varsinkaan halannut mua.
        Oisin sillo kaivannut halii, mut kaikkeehan ei voi saada.
        Netis kyl saan virtuaalihaleja, mut kaipaan oikeaa halausta. En kestä tätä halipulaa.
        Mulla on nyt flunssa, vois keksii parannuttuani jonku hyvän syyn halata jotain opee. Mut en tiiä onks se outoo halata mies/naisopee.
        En haluu halauksen takii joutuu hankaluuksiin.

• APUA, SOS
        girl kirjoitti:

APUA, SOS: vauu, sä palasit. Mulla ois paljon kerrottavaa, mut kerron lyhyesti.

Oon kertonut opelleni, et ois parempi et oisin kuollut. Sitte se on pari kertaa mut passittanut terkkarille. Hain vaan huomioo, vaikken siitä sille maininnut.
        Lupasin, etten enää puhu kuolemast, vaikka tuskin kukaan on musta aidost huolestunut.

Koulu keskittyminenki on kotiolojen takii huonoo ja välil en tee tunneilla mitään.
        Pääsen melkein viikottain psykologille, vaikka haluisin et joku kuuntelis mua useampana päivänä. Puhuminenkaan ei auta mun ahistukseen :(

Välil sitä vaa haluis halata jotain opee, vaikka ei oo mitään syytä. Yks kerta itkinki koulussa ahistuksen takii yhen openi nähen ja se ei ees tuntenut myötätuntoo mua kohtaan eikä varsinkaan halannut mua.
        Oisin sillo kaivannut halii, mut kaikkeehan ei voi saada.
        Netis kyl saan virtuaalihaleja, mut kaipaan oikeaa halausta. En kestä tätä halipulaa.
        Mulla on nyt flunssa, vois keksii parannuttuani jonku hyvän syyn halata jotain opee. Mut en tiiä onks se outoo halata mies/naisopee.
        En haluu halauksen takii joutuu hankaluuksiin.

Sama juttu koulun kanssa. Ei pysty keskittymään. Itseasiassa osasto on taas tulossa.

Kannattaa aina olla hyvä tekosyy halata jotain. Kannattaa miettiä pitkälle ja suunnitella tilanteita, ettei ruveta juuri jättämään sitten huomioimatta.

Voimia!

• girl

APUA, SOS Mä en pääse ainakaan kuukauteen nettiin, jos kännykän nettii ei lasketa. Eikä se ees toimi kunnolla. Seuraan kyl tätä keskustelua välillä. Toivottavast säkin.

• APUA, SOS

Seuraan ;)

• girl

APUA, SOS: Sori etten oo pitkään aikaan käynyt täällä. Mä en oo viittinyt kirjastos käydä tääl, koska tää jäis kumminkin sivuhistoriaan. Nyt oon käymäs kotona, kun olen muuttanut täält pois. Saan ens kuussa oman tietsikan, joten voin käydä tääl useemmin.
      En viitti enää paljookaa tilanteestani kertoa, koska en haluu et mua bustataan. Harmi ettei sulla oo meseekään :( Ois hirveetä jos joku mun tutuist löytäis tän keskustelun.

• Jdkxkkzkdkd

Mä poistan aina sivuhistorian kirjastossa. Ei pitäisi jäädä sinne. Mulla on kamala pelko että se kohde johon on kiintynyt joskus "jättää" tai lähtee pois. Ärsyttävää >;(

• Kiintyjä

Mä luin koko keskustelun läpi...välillä itketti, vähän enemmän, vähän vähemmän. Kosketti niin laajasti itseä, tuntui kuin joku olisi avannut mun suun ja puhunut sillä kaikki nämä asiat julki.
      Mä tiedän ja ymmärrän täysin kans miltä teistä tuntuu, itse olen kokenut kiintymiset niin monta kertaa, että se tuntuu helvetiltä. Oon vaipunut unelmakuviini, pieneen mielikuvitusleikkiini, pyytänyt huomiota, hellyyttä, ollut lähellä ja elänyt näiden kautta.

Nyt olen taas sinä pisteessä elämää, että on ollut pakko päästää irti, ja oi että miten vaikeaa, raastavaa ja piinallista se onkaan! Mutta tiedän, että selviän siitä, vaikken tulekaan koskaan unohtamaan. Ajan myötä ikävä ja riipivä kaipuu hellittää. Mutta on ymmärrettävä itse, ettei voi nähdä tai kuulla näistä ehkä enää ikinä, sillä uudelleen kohdatessa kaikki vanha purkautuu pintaan ja niiden haavojen sitominen ja jälkien paikkaaminen kestää taas oman (liian pitkän) aikansa.
      Mutta yli 15 vuoden kokemuksella ja niin monen "uhrin" läpikäytyäni tiedän, että taas minä selviän.

Koska on pakko.

• Toinen kiintyjä

Sama ongelma minulla. Miten selvisit kiintymyksestä? Voitko kertoa tarkemmin :)

• Kiintyjä
        Toinen kiintyjä kirjoitti:

Sama ongelma minulla. Miten selvisit kiintymyksestä? Voitko kertoa tarkemmin :)

Hassua, miten tähän ketjuun eksyy ihmisiä yhä vieläkin, vaikka tämä on alunperin aloitettu jo kolme vuotta sitten. Kai meitä sitten on enemmänkin, jotka harrastavat tätä kiintymistä... Jännä mutta ihana huomata.

(joudun näköjään laittamaan tämän kahteen viestiin... hups)

En osaa kertoa, miten olen selvinnyt. Tälläkin hetkellä on tosiaan yksi prosessissa, ja vähän pelottaa ettei se tule päätökseen vielä pitkiin, pitkiin aikoihin. Muutin lähelle "kohdettani", ja tottakai kun osaan hänen aikataulunsa (...), pystyn sijoittamaan itseni niin että törmäisimme. Tahtomattani teen sitä, vaikken olekaan törmännyt - lopulta en ole uskaltanut mennä niin lähelle enää. Toisin sanoen elän elämääni yhä tämän kautta, yhä vain Kohde päiväni päämääränä....
        Tämä vaikeuttaa ihan kamalasti irti päästämistä. Kuten totesin ylempänä, yleensä puhdas riuhtaisu auttaa parhaiten. Se myös sattuu, mutta se on pisimmän päälle kaikkein toimivinta.

Ei siis ole missään yhteyksissä.

Kävin vuosia eräällä kesäleirillä, jossa toimi eräs maailman ihanin ohjaaja. Näin häntä kerran vuodessa, kuuden päivän ajan, viiden kesän ajan. Joka kesä itkin lohduttomasti lähtiessäni ja erotessani. Mutta koska en nähnyt häntä taas vuoteen, ikävä laimeni.
        Kunnes taas...

Nyt en ole nähnyt tai kuullut hänestä neljään vuoteen. Monista poiketen, hän on facebook-kaverini.

Opettajien suhteen sama on toiminut hyvin. On ollut pakko erota, pakko sanoa hei-hei, en enää ole nähnyt heitä. Alku on outoa, mutta elämä menee eteenpäin. Väkisinkin myös ajatukset sitä mukaa, pikkuhiljaa.

Eräs rakkaimmista opettajistani lähti vain hieman saapumisensa jälkeen. Paikka oli kova, ehkä kovin koskaan siihen mennessä.
        "Se että mä katoan tästä koulusta, ei tarkoita sitä, että mä katoan tästä maailmasta", tuo lausui minulle viimeisimpinä keskusteluhetkinämme. Hän on pitänyt sanansa - meillä oli ensin muutaman vuoden muutaman viestin sähköpostiyhteys, nykyään hänkin on facebook-kaverini ja seuraa siten elämääni. Hän taitaa olla yksi ainoista kohtaamistani, jolle en ole ollut vain yksi satojen joukossa. Tiedän, että häntä vilpittömästi kiinnostaa minun elämäni.

Aluksi itkin jatkuvasti ko. opettajan lähdettyä.
        Vielä vuodenkin jälkeen surin "viimeisen päivän vuosipäivää". Vaikka olin päässyt pahimman yli, kaikki muistutti hänestä. Toisaalta sähköpostilinkki toi hänet luokseni, vaikkei se aktiivinen ollutkaan. Tunsin silti, että minulla oli JOKU, ja että hän oli_olemassa, ei lähtenyt lopullisesti.
        Kuulin pitkään hänen äänensä päässäni ja pystyin palauttamaan mieleeni tämän ulkonäön.
        Pystyn yhä - mutta vain etäisesti. Ensitapaamisesta tuli hetki sitten täyteen kuusi vuotta. En ole nähnyt livenä häntä enää lähtönsä jälkeen.
        Vaikka olemmekin ns. väleissä emmekä unohtaneet toisiamme, olen päässyt eteenpäin. En ajattele häntä jatkuvasti, en ole koko ajan itkuinen ja mieti miten ikävä minulla häntä on. Kaikkeen tottuu. Tunteet laimenevat, siihen on pakko luottaa. Elämä menee koko ajan eteenpäin, päivät muuttuvat viikoiksi ja kohta vuosiksi.

• Kiintyjä
        Kiintyjä kirjoitti:

Hassua, miten tähän ketjuun eksyy ihmisiä yhä vieläkin, vaikka tämä on alunperin aloitettu jo kolme vuotta sitten. Kai meitä sitten on enemmänkin, jotka harrastavat tätä kiintymistä... Jännä mutta ihana huomata.

(joudun näköjään laittamaan tämän kahteen viestiin... hups)

En osaa kertoa, miten olen selvinnyt. Tälläkin hetkellä on tosiaan yksi prosessissa, ja vähän pelottaa ettei se tule päätökseen vielä pitkiin, pitkiin aikoihin. Muutin lähelle "kohdettani", ja tottakai kun osaan hänen aikataulunsa (...), pystyn sijoittamaan itseni niin että törmäisimme. Tahtomattani teen sitä, vaikken olekaan törmännyt - lopulta en ole uskaltanut mennä niin lähelle enää. Toisin sanoen elän elämääni yhä tämän kautta, yhä vain Kohde päiväni päämääränä....
        Tämä vaikeuttaa ihan kamalasti irti päästämistä. Kuten totesin ylempänä, yleensä puhdas riuhtaisu auttaa parhaiten. Se myös sattuu, mutta se on pisimmän päälle kaikkein toimivinta.

Ei siis ole missään yhteyksissä.

Kävin vuosia eräällä kesäleirillä, jossa toimi eräs maailman ihanin ohjaaja. Näin häntä kerran vuodessa, kuuden päivän ajan, viiden kesän ajan. Joka kesä itkin lohduttomasti lähtiessäni ja erotessani. Mutta koska en nähnyt häntä taas vuoteen, ikävä laimeni.
        Kunnes taas...

Nyt en ole nähnyt tai kuullut hänestä neljään vuoteen. Monista poiketen, hän on facebook-kaverini.

Opettajien suhteen sama on toiminut hyvin. On ollut pakko erota, pakko sanoa hei-hei, en enää ole nähnyt heitä. Alku on outoa, mutta elämä menee eteenpäin. Väkisinkin myös ajatukset sitä mukaa, pikkuhiljaa.

Eräs rakkaimmista opettajistani lähti vain hieman saapumisensa jälkeen. Paikka oli kova, ehkä kovin koskaan siihen mennessä.
        "Se että mä katoan tästä koulusta, ei tarkoita sitä, että mä katoan tästä maailmasta", tuo lausui minulle viimeisimpinä keskusteluhetkinämme. Hän on pitänyt sanansa - meillä oli ensin muutaman vuoden muutaman viestin sähköpostiyhteys, nykyään hänkin on facebook-kaverini ja seuraa siten elämääni. Hän taitaa olla yksi ainoista kohtaamistani, jolle en ole ollut vain yksi satojen joukossa. Tiedän, että häntä vilpittömästi kiinnostaa minun elämäni.

Aluksi itkin jatkuvasti ko. opettajan lähdettyä.
        Vielä vuodenkin jälkeen surin "viimeisen päivän vuosipäivää". Vaikka olin päässyt pahimman yli, kaikki muistutti hänestä. Toisaalta sähköpostilinkki toi hänet luokseni, vaikkei se aktiivinen ollutkaan. Tunsin silti, että minulla oli JOKU, ja että hän oli_olemassa, ei lähtenyt lopullisesti.
        Kuulin pitkään hänen äänensä päässäni ja pystyin palauttamaan mieleeni tämän ulkonäön.
        Pystyn yhä - mutta vain etäisesti. Ensitapaamisesta tuli hetki sitten täyteen kuusi vuotta. En ole nähnyt livenä häntä enää lähtönsä jälkeen.
        Vaikka olemmekin ns. väleissä emmekä unohtaneet toisiamme, olen päässyt eteenpäin. En ajattele häntä jatkuvasti, en ole koko ajan itkuinen ja mieti miten ikävä minulla häntä on. Kaikkeen tottuu. Tunteet laimenevat, siihen on pakko luottaa. Elämä menee koko ajan eteenpäin, päivät muuttuvat viikoiksi ja kohta vuosiksi.

(jatkuu)

Esimerkkejä nyt löytyisi vieläkin vaikka miten, mutta tästä tulee aika pitkä viesti jo nyt.

Tietoisesti ei kannata heti sulkea kaikkia ajatuksiaan ja myös suruaaan pois. Jos olen jotain oppinut, niin sen, että kannattaa antaa itselleen aikaa. On luotettava siihen, että jonakin päivänä helpottaa. Vähitellen sitä huomaa, että on mennyt päivä ilman yhtäkään ajatusta koskien kiintymisen kohdetta. Saa muistella ja kaivata, mutta ei rypeä itsesäälissä. On hyvä muistaa, että elämä jatkuu. Ja jos niin on tarkoitettu, voi olla että jokin päivä vuoden, kymmenen tai kahdenkymmenen jälkeen te kohtaatte uudelleen uudessa tilanteessa. Silloin vanhat arvet voivat vuotaa - mutta silloin voi myös myöntää, että on päässyt yli. Ja voi katsoa tuota ihmistä nyt uusin silmin, sillä ajan kuluessa niin itse kuin kohdekin muuttuu. Se suhde, oli se sitten opettaja-oppilas tai kaverin äiti-kaverin kaveri, muuttuu. Mitä vanhemmaksi itse käy, sitä tasa-arvoisemmaksi se tulee. Sitä enemmän on yhteistä.

Minua auttaa, että vaikka ajattelen kaiken päättyvän, yhden ihmissuhteen häviävän elämästäni, voin kuvitella että tapaan heidät vielä. Että jonakin päivänä me kohtaamme vielä kadulla, kahvilassa, urheilutapahtumassa, vieraassa maassa tai vanhainkodissa. Se poistaa lopullisuutta - niin kauan kuin ihminen ei kuole, on toivoa tulevasta. Eikä koskaan voi tietää milloin vain koittaa se oikea aika - aivan kuten kiintyessäkin; en minä koskaan ole päättänyt kiintyväni johonkuhun tullessani uuteen paikkaan. (Herranjumala, kiintyminen ja sen tuoma tuska eritoten erotessa on jotain niin kamalaa, että ennemmin jättäisin kokematta.)

Uskon ettei tärkeitä ihmisiä koskaan voi tai edes saa unohtaa. Ne, joihin kiintyy, ovat palvelleet omaa mielenterveyttä, jaksamista ja elämää tietyssä vaiheessa elämää ja tavalla, jota kuitenkaan kaikki eivät koe. Ne ihmiset muokkaavat meitä jotka kiinnymme, meidän kokemuksemme muotoutuvat niistä tunteista, joita joudumme käymään läpi erotessamme näistä rakkaista.

Ja miksikö ei saisikaan unohtaa - koska silloin kun joku ihminen on merkinnyt niin paljon että sattuu, kuten jokainen meistä joka on joskus kiintynyt tietää, on hyvä muistaa, ketkä ovat olleet niitä tosielämän rakkaita, joiden avulla on jaksanut vaikka koulua päivästä toiseen, elämää vuodesta seuraavaan. Muistot, jotka kiintymyksen kohteet jättävät, ovat sen tasoisia, että niiden unohtaminen tuntuisi - ainakin minusta - suorastaan häpeälliseltä.

• Asinfo

Kiintyjät taitavat olla aspergereita joiden varhaisessa vuorovaikutuksessa on ilmennyt epämääräisyyksiä neuropsykiatrisen erilaisuuden lisäksi.

• Kelopuu

Aivan totta haastat. Itselläni on nimen omaan aspergerin takia myös tämä helvetin kiintymyssuhdehäiriö. Ja sen vain sanon, että todella pirullinen parivaljakko.

Koittakaa selvitä, te muut kolleegat...

• nii ikävä

Mulla on myös samankaltainen ongelma enkä tiedä miten pääsisin siitä eroon, en oo koskaan edes kertonut kenellekää ongelmastani. Mulla se alkoi vasta 14-vuotiaana kun olin suljetulla osastolla masennuksen ja ahdistuksen takia. Kiinnyin todella paljon yhteen mieshoitajaan, se oli mukava ja kuunteli mua jos halusin puhua, kävimme usein lenkilläkin yhdessä. Joka päivä odotin sen näkemistä ja itkin usein kun se lähti töistä, olisin halunnut vaan olla sen kanssa ja odotin että se halaisi mua eikä jättäisi mua yksin. Jossain vaiheessa aloin olemaan paremmassa kunnossa mut sitten kun pääsin pois suljetulta, en halunnutkaan enää olla kotona. Oli niin kamala ikävä sitä hoitajaa, en tiennyt mitä tekisin ilman sitä. Uhkasin tappaa itteni ellen pääsisi takaisin sille osastolle, lähetin sille hoitajalle tekstiviestin etten kestä enää. Se vastasi ja pääsin takaisin osastolle, se hoitaja ei kuitenkaan enää jutellut mun kanssa enkä selittänyt kenellekään ongelmaani. Menin muutaman päivän päästä perhetukikeskukseen ja sieltä takaisin kotiin. Jotenkin selvisin taas, olin vaan pettynyt kun se hoitaja tavallaan hylkäsi mut, tai siltä se tuntui. Olin taas kotona ja kävin koulua jotenkin. 16- vuotiaana menin nuorisopsykiatrian osastolle, tutkittiin masennustani ja muuta että mikä mua vaivaa. Sielläkin oli mukava mieshoitaja, juteltiin välillä, käytiin kalastamassa ja katsottiin telkkaria yhdessä, Tykkäsin siitä tosi paljon. Sieltä jouduin taas perhetukikeskukseen, en halunnut sinne. Itkin vaan ja odotin että se hoitaja tulisi töihin, taaskaan en saanut haleja mut ainakin se oli lähellä. Muistan sen päivän kun lähdin sieltä, viiltelin kättäni ja se hoitaja putsasi haavat ennen kun lähdin. Se ojensi mulle käden ja m tartuin siihen, en olisi halunnut päästää irti mut oli pakko. On vieläkin niin ikävä sitä. Matka jatkui taas suljetulle, tällä kertaa kiinnyin toiseen mieheen joka vietti kanssani aikaa. Yksi nainen, omahoitajani, luuli että olin siihen ensimmäiseen mieheen ihastunut. Sanoin etten ollut mutten selittänyt oikeita tunteitani, ei se olisi kuitenkaan ymmärtänyt. Ja taas lähdin pois, ikävä jäi. Jouduin kamalaan laitokseen, mut sielläkin oli pari mukavaa tyyppiä, poikkeuksena aikaisemmasta, kaksi oli naisia. Toinen oli siellä töissä ensin, se halasi mua välillä, se tuntui niin mukavalta kun joku välitti. Sitten se lähti pois. Sen jälkeen tuli toinen naishoitaja, se oli myös tosi tärkeä mulle. Se lähti pois sieltä muutamaa päivää ennen kun mä lähdin sieltä, lupasi kirjoitella sählöpostia välillä ja pyytää facebook-kaveriksi. Sanoi että voitaisiin nähdäkin joskus. No, se kirjoitti kerran, mä jatkoin kirjoittamista kunnes luovutin, tajusin että se oli hylännyt mut. Ja nyt on uusi ongelma. Kävin silloin 14-vuotiaana yhdellä mukavalla psykologilla, silloin en tosin luottanut siihen tarpeeksi enkä puhunut paljon, tykkäsin siitä silti. Viime kesänä alkoin taas käymään sen luona, oon nyt 22v. Oon puhunut sille paljon ja kiintynyt taas liikaa. Aina vaan odotan että näkisin sen ja itken sen takia. Tiedän että kun täytän 23, jouduin aikuispsykiatrian puolelle enkä näe nykyistä psykologia enää ikinä. Se ahdistaa ja masentaa ihan hirveästi, en tiedä miten pärjään ilman sitä. Tuntuu etten voi elää ellen näe sitä. Tiedän mistä ongelmani johtuu, vanhempani erosivat kun olin pieni eikä isäni oikeen välitä musta, nähdään muutaman kuukauden välein. Äidillä on mielenterveysongelmia eikä sen kanssa voi puhua ongelmistaan, ei se ymmärrä. Se on kauhean ankara ja halaa mua vaan harvoin. Etenkin isä on aina ollut mulle suuri ongelma, rakastan sitä mut tuntuu ettei se rakasta mua. Oon aina halunnut isän joka välittäisi, halaisi, olisi mun kanssa. Oma isä ei oo halannut mua sen jälkeen kun olin 11v. Haluaisin kertoa ongelmastani psykologilleni, kertoa kaiken mun elämästä ja että mulle tulee ikävä sitä. Mut en vaan uskalla.

• j1233

Mä luulin että,oon ainoo...kaikki alko näin: pääsin vihdoin ylä-asteelle, jes! olin oottanu sitä innolla...mut sitte.. :( se alko. Ensi olin sen tunnilla ihan normaali, se vaikutti kivalta yms...mun yks parhaista kavereista oli myös ja tietty kaikki muuti meidän luokkalaiset. No me "vähän" pelleiltiin mun parhaan kaverin kaa sen 3-4 ensimmäisillä tunneilla... se myös joutu suuttumaan kerran... kolmanella sen tunnilla mulle tuli semmonen outo tunne ja tunsin sen aina sen tunneilla...mietin mikä se tunne oikeen oli ja sitte se alko valkeneen. (se opettaa kahta ainetta..toisessa erityisopetuksessa) halusin aina olla sielä mistä se käveli ja päästä aina sen erityisopetukseen...sain 4 yhestä kokeesta ...kauheeta mut ku en osannu niitä asioita...olisin halunnu kysyy jos se vois opettaa mulle ne asiat mut ku en uskaltanu...mä haluisin siltä tosi paljon huomiota. haluisin etttä, se halais mua tai jotain en kestä enää!! ei oo enää ku viikko kouluu ja kaks sen tuntii...ku sit on joululoma...AUTTAKAA! MITÄ TEEN!? mä en uskalla puhuu sille...se ei ees tuu joululoman jälkeen koska, se jää äitiyslomalle...mun pitäis vaa uskaltaa puhuu sille mut ku ei...en uskalla... haluisin vaa sanoo sille että , se on mun lempi opettaja ja että, mä en haluis että se lähtee...VOIKO JOKU KERTOO,MITÄ TEKIS TÄSSÄ TILANTEESSA.. :(

• j1233

pieni lisäys vielä: Mulla on iskä sekä äiti , jotka ovat huolehtivaisia...äiti vähän liikaakin...tosin ne on kyllä eronnu sillon ku olin jotain kuus

• j1233

Eli voiko se johtuu siitä , että vanhemmat on eronnut?

• girl19

Oon kirjottanut aiemminki tänne, ja tänään katoin et onks tää keskustelu kuollut. Et hyvin kauan on säilynyt. Kiintyminen on jatkunut :(T. Girl

• j1233

girl19 tiiätkö yhtään mistä se voi johtuu sulla?

• TheUtaajaMiira

Ummm...Eikö kukaan haluaisi perustaa wappi/kikryhmää Niinkuin sellaista mistä voi jokainen hakee ittelleen tukea? Jos kukaan vielä lukee tätä niin ruvetaan ihmeessä kokoamaan jengiä ja tukemaan toisiamme! Mun kik on Miira-Alisa. Kaikki "kiintylijät" ottakaa yhteyttä!!!

• 17vkiintymyshäiriötyttö

Wow! Niinku mun suusta kaikki.. Luulin et oon ainoa koko maailmassa.. Mä en kestä tätä kiintymistä ja pakkomielteistä huomionhakua oikeesti tää on ihan sairaalloista mun kohdalla.. mutta jos hankkiutuisin tästä eroon niin mun elämään ei jäis enää mitään sisältöä ja voisin vaan suoraan kuolla..

Niiden ihmisten näkeminen ja ajatteleminen on ainut asia mikä pitää mut enää elossa.. Mul on yks pääkohde johon oon TODELLA KIINTYNYT ja 4 muuta joihin myös joille oon puhunu mun masennuksesta, ahdistuksesta, viiltelystä, syömishäiriöstä ja perheongelmista yms.. Maksaisin mitä vaan että se mun opettaja (tai edes joku noista mun tyypeistä) olis mun äiti tai rakastais ku omaa tytärtä..:( oon tehny mitä sairaampia asioita saadakseni huomiota niiltä Erityisesti tältä mun pääkohteelta eli mun rakkaalta opettajalta <3 enkä tajua miksen vaan lopeta kiduttamasta itteäni ku ei se mun opettaja muutu mun äidiksi kumminkaa ja ajatuskin siitä että haen huomiota ihan turhaa ja tuloksetta ilman vastarakkautta saa mut joka ilta miettimään itsemurhaa..

• HyyppäHyypiö

Sama homma mullaki. Kiinnyn jatkuvasti eri ihmisiin. Se ei tapahdu heti vaan pikku hiljaa. Ja niitä kiintymyksen kohteita on täl hetkellä jotain 3. Ne on kaikki opeja mun koulusta. Siihen yhteen oon TODELLA kiintynyt(Mikä johtuu enimmäkseen siitä, että saan siltä enemmän huomiota kuin muilta opeilta). Pelkkä katsekontaktikin siltä on niiin ihanaa. Toinen on mun LV ja kolmas entinen LV.
      Joskus ihan pienikin huomion osoitus joltakin tyypiltä saatta saada mut jo kiintymään. Mitä enemmän mä siltä huomiota saan sitä enemmän mä kiinnyn siihen johon kuhun. Yritän kerätä jatkuvasti huomiota niiltä kiintymyksen kohteilta(enimmäkseen keräilen katsekontakteja), mutta en kehtaa sen enempää sitä kiintymystä näyttää. Tekisi vain mieli käpertyä niiden syliin <3.

Halusin muuten vaan kertoo ja tää palsta vaikutti hyvältä siihen. :)

• Joku_rotia

Ja sitten syytetään opettajia lapsiinsekaantumisesta, vaikka lapset itse aloittavat flirttailun.

• Kiintyjä

Oho, tämä ketju on edelleen hengissä! On hurjaa huomata, miten yleisiä tällaiset kokemukset ovat. Näissä näkyy hyvin se, miten tärkeässä roolissa erilaiset kasvattajat ovat (opettajat, valmentajat, ohjaajat, hoitajat...). Vaikka he eivät kaikille merkitse mitään, joillekin he ovat hetken koko maailma. En tiedä, onko se sitte kovin terapeuttista, kun sitä kiintymyksen tunnetta ei kuitenkaan pääse minnekään purkamaan ja reflektoimaan. Olen miettinyt pitkään, onko tässä taustalla joku kiintymyssuhdehäiriö vai joku muu. Niin moni etsii turvallista isää/äitiä aikuissuhteista. Vaikka toisaalta jotkut kokevat, että heillä on ollut ihan turvallinen lapsuus... mistähän se tarve tulla hyväksytyksi ja rakastetuksi jonkun "vieraan" toimesta oikein kumpuaa? Tätä olisi tosi kiinnostavaa tutkia ihan jo senkin takia, että "kiintyjät" löytäisivät väylän saada apua. Kukaan joka kiintyy ei oikein tunnu tykkäävän siitä, että kiintyy ja sitten joutuu irrottamaan. Ilman kiintymistä kaikki olisi helpompaa...joten jos asiaa joka vaivaa voisi mennä purkamaan jonnekin turvallisesti, voi olla että ongelmiin löytyisi joku ratkaisu.

Olen tuo, joka kirjoitti pitkät kommentit omasta kiintymyshistoriastaan elokuusssa 2013. Nyt voin sanoa onnellisena, että olen päässyt irti siitä kiintymyksen kohteesta, josta en ollut saanut tehtyä eroamisen aiheutettua surutyötä loppuun. :) Jäljellä on muistot ja hyvät hetket. Tunne siitä, että musta välitettiin, mua kuunneltiin ja mulle haluttiin hyvää. Mä olin sille hetken joku. <3 Mut enää ei satu enkä mä ajattele sitä henkilöä.

...Nyt on sit uudet tyypit kuvioissa.... tai tällä hetkellä vaan yks, ja yritän kaikin tavoin välttää, että kiintyisin siihen niin traagisesti. Taitaa olla kyllä jo myöhäsitä...huoh. Ja taas mennään...

• Anonyymi

Todella vanha keskustelu, mut satuin tämän löytään kun googlasin että onko väärin kiintyä ammatti-ihmiseen..

En tiiä tukeeko tätä kukaan enään lukeen.. Mut katotaan.

Minulle on nimittäin käynyt niin että kiinnyin yksilövalmentajaan, joka oli mua vain 4 vuotta vanhempi.
      En tehnyt kuitenkaan mitään pahaa itselleni. Saatoin vain kun kävin koirien kans lenkillä niin esim. istua julkisen kadun varrella penkillä ja toivoa että tulisipa tämä yksilövalmentaja jutteleen.
      Olisin myös halunnut että oltaisiin voitu halata tämän ko. yksilövalmentajan kans.. edes vaikka sillo kun annoin hänelle kiitoslahjan.

Muistan myös kun olin kuntouttavassa työtoiminnassa, niin kuinka paljon aina odotin että tämä ko. yksilövalmentaja tulee käymään työyksikössä. Vaikka pidin todella paljon hänestä, niin jotenkin kuitenkin myös vähän ujostelin häntä.

Muistain myös miten pahalta musta yks päivä tuntui kun olin aulassa sohvalla odottamassa että kahvitauko loppuu ja näin sitten ihan vierestä kun yks toinen yksilövalmentaja halasi asiakastaan ja se todellakin tuntui todella pahalta, kun olisin itsekin kaivannut halausta siltä entiseltä yksilövalmentajalta.
      Tuolloin mulla oli siis vaihtunut yksilövalmentaja semmoiseksi about 50 (?) v muoriksi josta en oikein pitänyt, vähän ehkä jopa pelkäsin häntä.

Nyt asiat on kuitenkin mennyt todella pitkälle entisen yksilövalmentajan suunnalta..vaikka en koskaan mitään pahaa hänelle ole halunnut. Hän vain oli mulle vähän kuin isosisko.

Joten varokaa kiintymästä ammatti-ihmiseen.. jotkut voivat kiintymyksen käsittää väärin ja sitten ylireagoida asioihin.

• Anonyymi

Moi kaikki, oon danganronpa fani, onks kukaa valmis olee mun danganronpa boyfriend?? :3

• Anonyymi

Tiiän tää on tosi vanha keskustelu mut mä en tiedä mitä mä voisin tehä eli oon 7lk mun koulus on yks opettaja joka ei opeta mua missää ainees mut oon jotenki kiintyny siihe sillee et haluun kokoajan et se huomaa mut tuun aina tosi iloseks kun se juttelee mulle mut jos se vaa kävelee mun ohi eikä sano mitää nii tuun tosi surulliseks jne en voi olla ajattelematta sitä 24/7

• Anonyymi

Mulla on sama

• Anonyymi

oon kiintyny yhteen opettajaan tosi pahasti ja kaipaan siltä huomiota 24/7. Katsekontaktit käytävällä, pienet juttuhetket, oppitunnit jne kaikki tekee mut onnelliseks. mut sitku en saa siltä moikkausta niin alan itkee ja mietin sitä koko päivät että vihaako se mua. Mä en tiiä mitä teen ja miten kerron sille tästä kiintymyksestä hienovaraisesti. Kohta 2kk niin on jop loma ja en nää sitä enää.. mitä teen..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2217
    2. Vieläkö odotat että

Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      67
      1076
    3. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      107
      970
    4. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      70
      923
    5. Jos olisin

Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      54
      895
    6. Haluan sinun kanssa sänkyyn

Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      43
      883
    7. Minun on niin vaikeaa uskoa, että

todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.
      Ikävä
      55
      858
    8. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      9
      848
    9. Luotathan?

Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      30
      848
    10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      46
      789
    Aihe