Onneton avioliitto

isabea

Olen avioliitossa elävä kolmen lapsen äiti. Tällä hetkellä elämäni on yhtä kaaosta ja hullunmyllyä. Meillä on mieheni kanssa kaksi yhteistä lasta ja molemmilla edellisestä liitosta yhdet lapset ennestään. Koko syksyn mieheni on ollut ärtyisä ja tehnyt paljon ylitöitä ja minä istunut lasten kanssa kaikki illat kotona odottamasta miestä kotiin. Kotiin tullessaan mies on vaan näyttänyt hapanta naamaa ja tiuskinut minulle ja lapsille. Lapsiakin kohtaan muuttui todella tiukaksi ja jopa väkivaltaiseksi. N. kk sitten minulle paljastui, että hän on ollut erittäin läheinen työkaverinsa, minua 10 v nuoremman naisen kanssa. Oli kulkenut hänen kanssaan koko syksyn yhta matkaa töihin, hakenut kotiovelta oikein ja myös vieraillut hänen luonaan. Minulle kertoi aina olevan ylitöissä tai seminaareissa ym... Kiinnijäämisensä jälkeen sanoi heidän olevan vain tosi hyviä ystäviä ja ei ollut halunnut minulle puhua, koska pelkäsi ettö teen siitä vaan turhaan ison numeron. Myönsi kuitenkin kerran työpaikan iltamissa suudelleen tätä naista. Nainen on tunnustanut suoraan olevansa rakastunut mieheeni. Nyt luulin heidän lopettaneen "ystävyytensä", kun minulle niin vakuuteltiin, mutta viikonloppuna tutkin mieheni puhelinta, niin huomasin heidän edelleen päivittäin soittelevan toisilleen. Sanoin että nyt tämä saa loppua. En halua, että hän on enää edes ystävä naisen kanssa jos haluaa jatkaa kanssani. Saa nyt nähdä miten käy... Ehkä hän vaan on jatkossa varovaisempi, mutta miten voin enää ikinä luottaa siihen mitä hän sanoo? Asuimme tämän episodin jälkeen hetken erillämme, mutta siitä ei tullut mitään. Lapset ottivat asian todella raskaasti. Itkivät koko ajan isin perään ja heräilvät öisin painajaisiin. Heidän turvallisuuden tunteensa järkkyi todella pahasti ja ovat edelleen ihan hädissään jos meille tulee sanaharkkaa tai jompikumpi lähtee jonnekin. Nuorin lapemme on 2 ja toinen 4. Järki sanoo, että pitäisi lähteä tästä suhteesta, mutta olen kertakaikkiaan niin loppu tällä hetkellä, että minulla ei ole kunnolla voimavaroja edes selvitä omista päivän askareista, saatika sitten, että jaksaisin lasten kanssa. Meillä on avioreo vireillä ja minulla asunto haussa. Olen sairaslomalla työstäni ja nyt tuntuu, että en edes halua palata koko työpaikalle enää, sillä teen vuorotyötä ja jos jään lasten kanssa yksin joutuisin laittamaan lapset ympärivuorokautiseen päiväkotiin. Mielestäni se tuntuisi liian rankalta noin pienille. Nyt asumme omistusasunnossa ja tulotaso sellainen, että ruoka on saatu pöytään ja laskut maksettua. Jos jään yksin lasten kanssa muutan vuokralle ja pahimmassa tapauksessa sossun luukulle. En halua sitä lapsilleni. Mitä tehdä? Jatkanko huonossa suhteessa ja elän mieheni kanssa rinnakkain omaa elämääni vaan lasten takia? Olen niin onneton ja niin yksin. Kaikki ystävätkin ovat muuttaneet eri paikkakunnille eikä omista vanhemmista ole apua. Tuntuu että olen umpikujassa enkä tiedä miten täältä pääsee pois. Onko kohtalotovereita tai ihmisiä jotka olisivat selvinneet vastaavasta tilanteesta?

6

2423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otan osaa

      Muutama asia hyppäsi silmilleni:

      Mies on ollut väkivaltainen lapsille. Kun exäni ekan kerran kohdisti agressiotaan lapseen (töni minua kun lapsi oli sylissä), niin päätin alkaa järjestellä eroa. Aikuisen väkivalta lapsiin on lapsille vahingollista, jopa vaarallista, jos kerrankin käyttää liikaa voimaa.

      Miten olet kolmen lapsen äiti, jos heitä on 1 1 2 -minä sain neljä. Eikö kaikkien lasten pitäisi olla samalla viivalla perheessä?

      Mies pettää sinua eikä kadu. Ei näytä kovin hyvältä. Ristiriita vaikutta siten, että hän ei ole turvallinen aikuine perheessä. Jos tilanne ei parane, niin ei kai oikeasti ole mitään valintaa enää sinun puoleltasi.

      Yksinhuoltajuus on raskasta. Itse olen vain 2v ja 4v yh, mutta meillä ainakin menee hyvin. Tai siis olemme onnellisia. Päätin olal vielä puoli vuotta kotona, joten talous on tiukuílla jakivassa vuokra-asunnossa asumme. En millään muotoa vaihtaisi turvallista ja mukavaa elämäämme entiseen taloudellisten syiden takia. Erotessa me teimme niin, että tapasi lapsia heti erohetkestäa sti tiuhaan tahtiin ja minä puhuin lapsilel että isi rakastaa ja aajttelee teitä. Isä pidettiin lasten elämässä mukana, vaikka ei asunut enää kanssamme. Lapsiahan siinä pitää ajatella. En halunnut, että lapset ymmärtäisivät erons iten, että he menettävät isän, vaan siten että isä on edelleen siinä, mutta vaan asuu muualla. Pikkuhiljaa ovat alkaneet ymmärtää, että ei tulekaan asumaan täällä enää vaan on siellä isin kodissa ja tulee kyllä aina käymään. 2-vuotiaalle eivät vielä riitä pelkät vkl-tapaamiset, vaan isän pitää olla arjessakin ainakin jonain päivänä mukana. Yllättävä huomio oli, että kun muutokset oli tehty ja elämä rauhoittui, niin huomasin,e ttä minulla on paljon enemmän energiaa ja jaksamista olal lasten kanssa, kun ei enää tarvitse tukea exää, käsitellä hänen tempauksiaan ja epäkinnioittavaa käytöstä. Tapaamisten ainaka isä myös keskittyy lapsiinsa enemmän ja on oppinut erottamaan lapsiaan kohtaan tuntemansa tunteet minusta.

      • Anonyymi

        Idiootti menee kaltaisensa kanssa yhteen, ei siitä odotukset voi korkealla olla!


    • QuickSapphire

      Hävitä se mies pois äkkiä perheestä! Se tekee vain vahinkoa lapsille! Parempi köyhä ja rakastava perhe kuin sellainen jossa on joku aivan kamala ihminen mukana. Siitä jää todella pahoja vaurioita lapsille. Pois sellaiset heti!

    • onneton76

      itse olen onnettomassa avioliitossa tai ainakin siltä tuntuu,mies on välinpitämätön flirttailee muita naisia eikä sängyssäkään suju,minua hän solvaa joka asiasta teen kaiken aina väärin. kun tulen töistä kotiin mies lähtee kaverin kanssa lenkille joten olo tuntuu kovin yksinäiseltä. nyttenkin mies on lenkillä kaverinsa kanssa vaikka on viikonloppu niin ei kiinnosta olla vaimonsa kanssa.

    • Anonyymi

      Tää on oikein hupi palsta, kukaan muu kuin avaaja ei tiedä totuutta.

    • Anonyymi

      Ihan jotain muuta kuin ruuvipenkkiin kuuluminen sitten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe