Liittyyköhän nuo Jaikalin pesu-ja suihkujutut jotenkin alla oleviin linkkeihin?
http://www.uusipesula.net/index.php?option=com_content&view=article&id=2:uusipesulan-pyykkiniksit&catid=1:etusivu
http://www.uusipesula.net/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=24&Itemid=34
Kunhan jäin miettimään kun eksyin tuon srk:n sivuille. Mä en oikein itse usko tuohon "pyykkikone-kristillisyyteen".
Semperille Jaikalin "pesuohjelmista"
117
2388
Vastaukset
- todé*
on sinun käsityksesi pelastuksesta ja syntien anteeksisaamisesta? Pyykkikonejututhan eivät ole Jaikalin keksintöä, vaan niistä opetti jo Luther aikoinaan.
Voitko kertoa pääpiirteissään, millainen oli Lutherin versio veripesurista tai syntien automaattisesta verihuuhtelusta? Käyttikö hän Waschmaschine-termiä vai oliko vielä pyykkilautakauden edustaja?
Mielenkiintoista olisi kuulla reformaattorin näkemys asiasta. Lupaan kommentoida Lutherin pyykkikoneopetusta korrektisti ja asiaankuuluvan vakavasti. Ainakin tosissani yritän :)
.Semper.Fidelis kirjoitti:
Voitko kertoa pääpiirteissään, millainen oli Lutherin versio veripesurista tai syntien automaattisesta verihuuhtelusta? Käyttikö hän Waschmaschine-termiä vai oliko vielä pyykkilautakauden edustaja?
Mielenkiintoista olisi kuulla reformaattorin näkemys asiasta. Lupaan kommentoida Lutherin pyykkikoneopetusta korrektisti ja asiaankuuluvan vakavasti. Ainakin tosissani yritän :)
.Lutherin kaste-oppia joka on vähä-katekismuksessa.
"Ilman Jumalan sanaa vesi ei ole mikään kaste, vaan pelkkää vettä. Jumalan sanaan liittyessään se kuitenkin on kaste, armoa tulviva elämän vesi ja "uudestisyntymisen pesu Pyhässä Hengessä", niin kuin pyhä Paavali lausuu kirjeessään Titukselle, sen kolmannessa luvussa:"
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/vahakatekismus.htmlPe.ku kirjoitti:
Lutherin kaste-oppia joka on vähä-katekismuksessa.
"Ilman Jumalan sanaa vesi ei ole mikään kaste, vaan pelkkää vettä. Jumalan sanaan liittyessään se kuitenkin on kaste, armoa tulviva elämän vesi ja "uudestisyntymisen pesu Pyhässä Hengessä", niin kuin pyhä Paavali lausuu kirjeessään Titukselle, sen kolmannessa luvussa:"
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/vahakatekismus.htmlJos hän tarkoittaa Lutherin kaste-oppia, niin yhteys Jaikalin veripesuoppiin jää aika kauas.
Lutherilla syntipesu tapahtuisi vedessä ja Jaikalilla taas veressä. Ja vielä se ratkaiseva ero mainittujen opettajien välillä, että Lutherin vesikastepesu on kertaluonteinen kun taas Jaikalin verihuuhtelupesu on jatkuvaa, automaattista nonstop-pesua. Yhtä kaikki, Raamatun oppia ei kumpikaan edusta, ei sinne päinkään. Ei ainakaan minun käsitykseni mukaan.
Toivottavasti todé* selostaa asian perusteellisesti Lutherin postillojen etc. pohjalta.- Suut suppuun vaan !
Semper.Fidelis kirjoitti:
Jos hän tarkoittaa Lutherin kaste-oppia, niin yhteys Jaikalin veripesuoppiin jää aika kauas.
Lutherilla syntipesu tapahtuisi vedessä ja Jaikalilla taas veressä. Ja vielä se ratkaiseva ero mainittujen opettajien välillä, että Lutherin vesikastepesu on kertaluonteinen kun taas Jaikalin verihuuhtelupesu on jatkuvaa, automaattista nonstop-pesua. Yhtä kaikki, Raamatun oppia ei kumpikaan edusta, ei sinne päinkään. Ei ainakaan minun käsitykseni mukaan.
Toivottavasti todé* selostaa asian perusteellisesti Lutherin postillojen etc. pohjalta.Harvatpa uskoa tunnustavat palstalaiset vastaavat, jos arvostelu on kohdistunut helluntailaisiin tai johonkin heidän saarnamieheensä (kotimaiseen tai ulkomailta kutsuttuun), jolle on kertynyt meriittiä ja kunniaan helluntailaisten keskuudessa.
Linja on ihan selvä. "Ruohonjuuritason" uskova EI SAA KOETELLA JA ARVIOIDA SAARNOJA TAI SAARNAAJIEN TOIMINTAA (HEDELMIÄ)...ei ainakaan ääneen.
Tode sanoo suoraankin asioita, mutta on tieten tai tietämättään helluntaikirkon sanansaattaja. Suut suppuun vaan ! kirjoitti:
Harvatpa uskoa tunnustavat palstalaiset vastaavat, jos arvostelu on kohdistunut helluntailaisiin tai johonkin heidän saarnamieheensä (kotimaiseen tai ulkomailta kutsuttuun), jolle on kertynyt meriittiä ja kunniaan helluntailaisten keskuudessa.
Linja on ihan selvä. "Ruohonjuuritason" uskova EI SAA KOETELLA JA ARVIOIDA SAARNOJA TAI SAARNAAJIEN TOIMINTAA (HEDELMIÄ)...ei ainakaan ääneen.
Tode sanoo suoraankin asioita, mutta on tieten tai tietämättään helluntaikirkon sanansaattaja.Pappien ja saarnamiesten ja kirkkojen arvostelu ei sinänsä ole itseisarvo.
Arvostelun sijaa on kaikessa inhimillisessä toiminnassa eikä uskonnollinen
kenttä ole mikään poikkeus. Sielläkin esiintyy kaikkea inhimillistä puutetta
ja raadollisuutta.
Oikeutetuksi arvostelun tekee se, että kirkko ja seurakunnat käyttävät niin
suurta vaikutusvaltaa ihmisiin nähden. Jeesus ei silitellyt aikansa fariseusten
päätä, ei huudellut synagoogissa ja kaduilla aamenia kirjanoppineiden perään.
Ei, vaan hän huusi "voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut".
Nykymenon mukaan ollaan huomattavan hiljaa eikä arvostelua juurikaan kuulu.
Voisi luulla, että helluntaikirkon opetus ja sen ekumeeniset tavoitteet sekä
seurakuntien liepeillä pesivä äärikarismaattinen eksytys edustaisivat Jumalan
valtakunnan puhdasta evankeliumia. Tosiasiassa lampaita viedään eksyksiin.
Kirkkojen kohtalosta tuskin kannattaa huolta kantaa, mutta eksyksiin joutuvien
uskovien ja pelastusta etsivien ihmisten kohtalosta kannattaa olla huolestunut.
.- todé*
.Luther perusti "lapsikasteen armon" verihuuhteluun, vaikka opettikin edelleen uudestisyntymistä vesikesteessa. (Sinänsähän mitään uskonpuhdistusta ei tapahtunutkaan näin herätyskristillisestä näkökulmasta katsoen.)
Olen aina pitänyt vauvan kasteessa saamaa Jumalan lapseutta ongelmallisena suhteessa siihen, mitä Raamattu opettaa uudestisyntymisestä ja seurakunnasta.
Enkä ole ymmärtänyt asian teologista puolta paremmin senkään jälkeen, kun liityin Helluntaikirkkoon. Sillä toimenpiteellä kun ei ole mitään yhteyttä teologisiin näkemyksiini.
Jo kauan sitten, ennenkuin olin edes kuullutkaan Helluntaikirkosta, olin minä(kin) tietoinen uskovista, jotka ovat lapsikasteestaan huolimatta vahvasti uskossa Jeesukseen! Jossakin vaiheessa nämäkin ihmiset ovat ottaneet tietoisen askeleen Jumalan puoleen, kuten meillä helluntaissa tavataan sanoa.
Omasta mielestäni en ole reformaattori, enkä liberaalikaan. En ole mainostanut uusia opintuulia, enkä pikemminkin olen aina vastustanut "piipposia ja muita outojen henkien jättiläisiä". Vuosien mittaan olen kirjoitellut hyvinkin tiukkaan sävyyn koskien epätervettä karismaattisuutta, enkä edelleenkään ole millään tavalla kallellaan siihen suuntaan. todé* kirjoitti:
Luther perusti "lapsikasteen armon" verihuuhteluun, vaikka opettikin edelleen uudestisyntymistä vesikesteessa. (Sinänsähän mitään uskonpuhdistusta ei tapahtunutkaan näin herätyskristillisestä näkökulmasta katsoen.)
Olen aina pitänyt vauvan kasteessa saamaa Jumalan lapseutta ongelmallisena suhteessa siihen, mitä Raamattu opettaa uudestisyntymisestä ja seurakunnasta.
Enkä ole ymmärtänyt asian teologista puolta paremmin senkään jälkeen, kun liityin Helluntaikirkkoon. Sillä toimenpiteellä kun ei ole mitään yhteyttä teologisiin näkemyksiini.
Jo kauan sitten, ennenkuin olin edes kuullutkaan Helluntaikirkosta, olin minä(kin) tietoinen uskovista, jotka ovat lapsikasteestaan huolimatta vahvasti uskossa Jeesukseen! Jossakin vaiheessa nämäkin ihmiset ovat ottaneet tietoisen askeleen Jumalan puoleen, kuten meillä helluntaissa tavataan sanoa.
Omasta mielestäni en ole reformaattori, enkä liberaalikaan. En ole mainostanut uusia opintuulia, enkä pikemminkin olen aina vastustanut "piipposia ja muita outojen henkien jättiläisiä". Vuosien mittaan olen kirjoitellut hyvinkin tiukkaan sävyyn koskien epätervettä karismaattisuutta, enkä edelleenkään ole millään tavalla kallellaan siihen suuntaan.Kirjoitit: >>Sinänsähän mitään uskonpuhdistusta ei tapahtunutkaan näin herätyskristillisestä näkökulmasta katsoen.
Jos hän tarkoittaa Lutherin kaste-oppia, niin yhteys Jaikalin veripesuoppiin jää aika kauas.
Toivottavasti todé* selostaa asian perusteellisesti Lutherin postillojen etc. pohjalta.Sember.Fidelis:
"Lutherilla syntipesu tapahtuisi vedessä ja Jaikalilla taas veressä. Ja vielä se ratkaiseva ero mainittujen opettajien välillä, että Lutherin vesikastepesu on kertaluonteinen kun taas Jaikalin verihuuhtelupesu on jatkuvaa, automaattista nonstop-pesua. Yhtä kaikki, Raamatun oppia ei kumpikaan edusta, ei sinne päinkään. Ei ainakaan minun käsitykseni mukaan".
------------------
Raamatun oppi:
- Apt 2:38:
”Kääntykää ja tulkoon kukin teistä kastetuksi Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi.”
Sama ajatus on toisessakin kohdassa:
”Nouse, tule kastetuksi ja pestyksi synneistäsi” (22:16).
Kaste välittää syntien anteeksiantamuksen.
----
1 Kor 6:11:
”teidät pestiin puhtaiksi, pyhitettiin ja vanhurskautettiin Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta”.
Timo Junkkaala:
"Kolminkertainen aoristin passiivi: Kasteessa puhdistettu synnistä, pyhitetty eli erotettu Jumalan yhteyteen ja vanhurskautettu.
Kasteen kertakaikkisuutta korostaa säännöllisesti käytetty aoristi-muoto, joka ilmaisee kertakaikkista päättynyttä tapahtumaa".- pallÅ hukassa
Tapio522 kirjoitti:
Sember.Fidelis:
"Lutherilla syntipesu tapahtuisi vedessä ja Jaikalilla taas veressä. Ja vielä se ratkaiseva ero mainittujen opettajien välillä, että Lutherin vesikastepesu on kertaluonteinen kun taas Jaikalin verihuuhtelupesu on jatkuvaa, automaattista nonstop-pesua. Yhtä kaikki, Raamatun oppia ei kumpikaan edusta, ei sinne päinkään. Ei ainakaan minun käsitykseni mukaan".
------------------
Raamatun oppi:
- Apt 2:38:
”Kääntykää ja tulkoon kukin teistä kastetuksi Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi.”
Sama ajatus on toisessakin kohdassa:
”Nouse, tule kastetuksi ja pestyksi synneistäsi” (22:16).
Kaste välittää syntien anteeksiantamuksen.
----
1 Kor 6:11:
”teidät pestiin puhtaiksi, pyhitettiin ja vanhurskautettiin Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta”.
Timo Junkkaala:
"Kolminkertainen aoristin passiivi: Kasteessa puhdistettu synnistä, pyhitetty eli erotettu Jumalan yhteyteen ja vanhurskautettu.
Kasteen kertakaikkisuutta korostaa säännöllisesti käytetty aoristi-muoto, joka ilmaisee kertakaikkista päättynyttä tapahtumaa".Milloin käytetään nimeä Herramme Jeesus Kristus tai pelkkä Jeesus Kristus ja miten erotetaan "Herramme Jeesus Kristus" Jumalasta. Niin että he ovat kaksi eri käsitettä?
>>”teidät pestiin puhtaiksi, pyhitettiin ja vanhurskautettiin Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta”. >”Kääntykää ja tulkoon kukin teistä kastetuksi Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi.” pallÅ hukassa kirjoitti:
Milloin käytetään nimeä Herramme Jeesus Kristus tai pelkkä Jeesus Kristus ja miten erotetaan "Herramme Jeesus Kristus" Jumalasta. Niin että he ovat kaksi eri käsitettä?
>>”teidät pestiin puhtaiksi, pyhitettiin ja vanhurskautettiin Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta”. >”Kääntykää ja tulkoon kukin teistä kastetuksi Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi.”pallÅ hukassa kysyt:
"Milloin käytetään nimeä Herramme Jeesus Kristus tai pelkkä Jeesus Kristus ja miten erotetaan "Herramme Jeesus Kristus" Jumalasta. Niin että he ovat kaksi eri käsitettä "?
-----------------------
Mitä tarkoitat kahdella eri käsitteellä?
Tuomas tunnusti ylösnousseen Jeesuksen samalla kertaa Herrakseen ja JUMALAKSEEN:
Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
(Joh. 20:28).
--
JEESUS KRISTUS, TOTINEN JUMALA JA IANKAIKKINEN ELÄMÄ
1.Joh.5:20
---
5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.- pallÅ hukasssa
Tapio522 kirjoitti:
pallÅ hukassa kysyt:
"Milloin käytetään nimeä Herramme Jeesus Kristus tai pelkkä Jeesus Kristus ja miten erotetaan "Herramme Jeesus Kristus" Jumalasta. Niin että he ovat kaksi eri käsitettä "?
-----------------------
Mitä tarkoitat kahdella eri käsitteellä?
Tuomas tunnusti ylösnousseen Jeesuksen samalla kertaa Herrakseen ja JUMALAKSEEN:
Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
(Joh. 20:28).
--
JEESUS KRISTUS, TOTINEN JUMALA JA IANKAIKKINEN ELÄMÄ
1.Joh.5:20
---
5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.Jumalasta ja Jeesuksesta eri persoonina, mutta kuitenkin sanotaan
>>Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
En tunne Uusipesula -helluntaiseurakunnan toimintaa enkä opetusta. Niinpä en halua ottaa kantaa ko. seurakuntaan enkä sen mahdollisiin yhtäläisyyksiin jaikalin teorioiden kanssa.
Siitä olen edelleen varma, että jaikalin mainostama "jatkuvan verihuuhtelun" patentti on jostain muualta kuin Raamatusta peräisin. Apostoli Johanneksen sanoihin voimme luottaa:
"Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä." 1.Johanneksen kirje 1:7
Ei ole mitään automaattista verihuuhtelua hengellisessä merkityksessä. Ilman parannusta, katumusta ja valkeudessa vaeltamista ei tapahdu mitään puhdistumista. Jeesuksen verta
ei kukaan saa alentaa halvan pesuaineen tasolle. Jaikalin sorvaama veripulsaattori on karkea väärennös.
Voi olla, ettei jaikal itse ole lainkaan perillä siitä, kuinka kaukana hän on totuudesta ja Sanan mukaisesta opista veripesurinsa kanssa. Joka tapauksessa Jumala tuntee jaikalin sielun ja aivoitukset sekä hänen todelliset tarkoitusperänsä, minä en niitä tunne.
.- todé*
ei saa tehdä rikoksia niin kuin ei uskosta osatonkaan saa tehdä rikoksia.
Jos uskova tekee rikoksen, hän joutuu siitä vastuuseen tuomioistuimen eteen.
Hän saa tuomioistuimen langettaman rangaistuksen teostaan ja kärsii sen.
Mutta Jumala antaa hänelle anteeksi jos hän katuu, tunnustaa rikoksensa ja
hylkää sen sekä uskoo Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana.
Tämä koskee meitä jokaista huolimatta siitä mihin synteihin ja rikoksiin olemme mahdollisesti syyllistyneet.
Jokaiselle ihmiselle täytyy antaa mahdollisuus uuteen alkuun anteeksiantamuksen kautta.
Jumala tahtoo sitä ja Hän antaa uuden mahdollisuuden jos ihminen ottaa sen vastaan.
Tämän uuden mahdollisuuden ja uuden elämän alun vastustaminen on Jumalan vastustamista."
Mitä sanot tästä? todé* kirjoitti:
Tämä koskee meitä jokaista huolimatta siitä mihin synteihin ja rikoksiin olemme mahdollisesti syyllistyneet.
Jokaiselle ihmiselle täytyy antaa mahdollisuus uuteen alkuun anteeksiantamuksen kautta.
Jumala tahtoo sitä ja Hän antaa uuden mahdollisuuden jos ihminen ottaa sen vastaan.
Tämän uuden mahdollisuuden ja uuden elämän alun vastustaminen on Jumalan vastustamista."
Mitä sanot tästä?Noinhan se menee. En minä ole ollut Jumalan armoa estelemässä kenenkään kohdalla
eikä Hänen armoaan kukaan voikaan estää, vaikka kuinka haluaisi.
9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen,
ja armahdan, ketä armahdan."
9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan
Jumalan, joka on armollinen. Roomalaiskirje 9.luku
Se on sitten eri asia, että mihin tehtäviin katumuksen ja parannuksen tehneet ja anteeksiannon saaneet ihmiset ovat soveliaita rikostensa jälkeen. Onhan selvää, että seksuaalisen tai aviollisen hairahduksen, siis vakavan siveellisen rikoksen, väkivallanteon tms. jälkeen kelpoisuusaste heikkenee. En ole maallinen enkä hengellinen tuomari, mutta noin asian ymmärrän.
.todé* kirjoitti:
Mitä sanot tästä?Eikä ihme sillä tämä ohjelma on Jumalan laatima ja tekemä.
Tässä Jumalan pesuohjelman tärkeimmät asemat.
1. Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä Jeesukseen uskovan parannuksen tekevän syntisen. Silloin hän on puhdas synneistään. Hän on myös synnistä vapautettu vanhurskas Jumalan lapsi. Hän ei enää ole syntinen. Hän on vanhurskas Jumalan lapsi. Jumalan lapsi on vanhurskauden palvelija. Syntinen on synnin palvelija ja sen orja (Room 6:17-23). Jumalan lapsen Jeesus on vapauttanut synnistä ja synnin harjoittamisesta ja sen orjuudesta. "Vankilan" ovet aukaistiin Golgatalla ja syyllinen vapautettiin sekä syyllisyydestä että synnin harjoittamisesta.
Joh 8:31-36 "Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi". He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?" Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi."
2. Jeesuksen veri puhdistaa Jeesukseen uskovaa Jumalan lasta jatkuvasti tahattomista tiedostamattomista synneistä. Silloin uskova pysyy puhtaana synneistä. Hän pysyy synnistä vapautettuna vanhurskaana Jumalan lapsena.
3. Jeesuksen veri puhdistaa syntiin langenneen parannuksen tekevän syntinsä tunnustavan ja hylkäävän uskovan kaikesta synnistä. Silloin hän on taas puhdas Jumalan lapsi ja vapaa vanhurskauden palvelija. Synneistä vapautettu ei tarkoita sitä ettei uskova voi langeta syntiin. Synnistä vapautettu tarkoittaa sitä ettei uskovan enää tarvitse palvella syntiä. Hän ei ole enää synnin orja eikä sen palvelija. Hän ei elä synnissä synnin harjoittajana. Hän on vapaa synnin harjoittamisesta. Hän on vanhurskas Jumalan lapsi ja siksi nyt uskovana myös vanhurskauden palvelija.
Jeesus Kristus on kaikkien ihmisten Vapahtaja mutta varsinkin uskovien Vapahtaja. Tätä Jumala on KÄSKENYT opettaa (1 Tim 4:10-11). Jos uskova ei voisi enää tehdä syntiä, tämä Sana olisi turha.
Myös Johanneksen kirjeen 1 Joh 1:7 - 2:2 uskoville osoitettu sanoma olisi tarpeeton. Uskovalla on siis Puolustaja taivaassa Isän luona. Tämä Puolustaja ilmestyy Isän eteen uskovan langetessa syntiin. Hän viittaa omiin verihaavoihinsa ja uskovan henkilökohtaiseen uskoon Herraan Jeesukseen Kristukseen. Jeesus sanoo Isälleen: "Isä, Sinä annoit hänet minulle hänen ollessaan syntinen ja sinun vihollinen pahoissa töissään. Minä pelastin hänet ja annoin hänelle anteeksi kaikki hänen syntinsä. Me teimme hänestä vanhurskaan Jumalan lapsen. Mutta hän ei kyennyt eikä kykene elämään uskovanakaan synnittömästi. Minä elin synnittömän elämän. Minä täytin Isä sinun vanhurskaan täydellisen lain hänen puolestaan ollessani ihmisenä maan päällä. Katso Isä! Nyt hän omistaa minun synnittömyyteni ja minun ansioni uskonsa kautta minuun. Minä olen pukenut Hänet omaan vanhurskauteeni. Isä katso! hän on minun vanhurskauteni puvussa täysin puhdas ja synnittön?" Jumala sanoo Pojalleen: "No niin on! Sinä, minun rakas Poikani, olet hankkinut hänelle täydellisen pelastuksen ja täydellisen sovituksen. Olet ansainnut hänelle täydellisen sovituksen kautta täydellisen anteeksiantamuksen ja sen kautta täydellisen puhtaan vanhurskauden puvun. Minä näen Hänet Sinussa puhtaana ja kelvollisena. Minä näen veresi puhdistavan voiman."
Tästä syystä Jumala armahtaa Jeesuksen pelastamaa, vapauttamaa ja armahtamaa sekä puolustamaa Jumalan lasta.Semper.Fidelis kirjoitti:
Noinhan se menee. En minä ole ollut Jumalan armoa estelemässä kenenkään kohdalla
eikä Hänen armoaan kukaan voikaan estää, vaikka kuinka haluaisi.
9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen,
ja armahdan, ketä armahdan."
9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan
Jumalan, joka on armollinen. Roomalaiskirje 9.luku
Se on sitten eri asia, että mihin tehtäviin katumuksen ja parannuksen tehneet ja anteeksiannon saaneet ihmiset ovat soveliaita rikostensa jälkeen. Onhan selvää, että seksuaalisen tai aviollisen hairahduksen, siis vakavan siveellisen rikoksen, väkivallanteon tms. jälkeen kelpoisuusaste heikkenee. En ole maallinen enkä hengellinen tuomari, mutta noin asian ymmärrän.
.estää toista ihmistä väärällä lakihenkisellä opetuksella
Matt 23
13. Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
Gal 1:
6. Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
7. joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
8. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
9. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
10. Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
11. Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
12. enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
>>>En minä ole ollut Jumalan armoa estelemässä kenenkään kohdalla
eikä Hänen armoaan kukaan voikaan estää, vaikka kuinka haluaisi.jaikal kirjoitti:
Eikä ihme sillä tämä ohjelma on Jumalan laatima ja tekemä.
Tässä Jumalan pesuohjelman tärkeimmät asemat.
1. Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä Jeesukseen uskovan parannuksen tekevän syntisen. Silloin hän on puhdas synneistään. Hän on myös synnistä vapautettu vanhurskas Jumalan lapsi. Hän ei enää ole syntinen. Hän on vanhurskas Jumalan lapsi. Jumalan lapsi on vanhurskauden palvelija. Syntinen on synnin palvelija ja sen orja (Room 6:17-23). Jumalan lapsen Jeesus on vapauttanut synnistä ja synnin harjoittamisesta ja sen orjuudesta. "Vankilan" ovet aukaistiin Golgatalla ja syyllinen vapautettiin sekä syyllisyydestä että synnin harjoittamisesta.
Joh 8:31-36 "Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi". He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?" Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi."
2. Jeesuksen veri puhdistaa Jeesukseen uskovaa Jumalan lasta jatkuvasti tahattomista tiedostamattomista synneistä. Silloin uskova pysyy puhtaana synneistä. Hän pysyy synnistä vapautettuna vanhurskaana Jumalan lapsena.
3. Jeesuksen veri puhdistaa syntiin langenneen parannuksen tekevän syntinsä tunnustavan ja hylkäävän uskovan kaikesta synnistä. Silloin hän on taas puhdas Jumalan lapsi ja vapaa vanhurskauden palvelija. Synneistä vapautettu ei tarkoita sitä ettei uskova voi langeta syntiin. Synnistä vapautettu tarkoittaa sitä ettei uskovan enää tarvitse palvella syntiä. Hän ei ole enää synnin orja eikä sen palvelija. Hän ei elä synnissä synnin harjoittajana. Hän on vapaa synnin harjoittamisesta. Hän on vanhurskas Jumalan lapsi ja siksi nyt uskovana myös vanhurskauden palvelija.
Jeesus Kristus on kaikkien ihmisten Vapahtaja mutta varsinkin uskovien Vapahtaja. Tätä Jumala on KÄSKENYT opettaa (1 Tim 4:10-11). Jos uskova ei voisi enää tehdä syntiä, tämä Sana olisi turha.
Myös Johanneksen kirjeen 1 Joh 1:7 - 2:2 uskoville osoitettu sanoma olisi tarpeeton. Uskovalla on siis Puolustaja taivaassa Isän luona. Tämä Puolustaja ilmestyy Isän eteen uskovan langetessa syntiin. Hän viittaa omiin verihaavoihinsa ja uskovan henkilökohtaiseen uskoon Herraan Jeesukseen Kristukseen. Jeesus sanoo Isälleen: "Isä, Sinä annoit hänet minulle hänen ollessaan syntinen ja sinun vihollinen pahoissa töissään. Minä pelastin hänet ja annoin hänelle anteeksi kaikki hänen syntinsä. Me teimme hänestä vanhurskaan Jumalan lapsen. Mutta hän ei kyennyt eikä kykene elämään uskovanakaan synnittömästi. Minä elin synnittömän elämän. Minä täytin Isä sinun vanhurskaan täydellisen lain hänen puolestaan ollessani ihmisenä maan päällä. Katso Isä! Nyt hän omistaa minun synnittömyyteni ja minun ansioni uskonsa kautta minuun. Minä olen pukenut Hänet omaan vanhurskauteeni. Isä katso! hän on minun vanhurskauteni puvussa täysin puhdas ja synnittön?" Jumala sanoo Pojalleen: "No niin on! Sinä, minun rakas Poikani, olet hankkinut hänelle täydellisen pelastuksen ja täydellisen sovituksen. Olet ansainnut hänelle täydellisen sovituksen kautta täydellisen anteeksiantamuksen ja sen kautta täydellisen puhtaan vanhurskauden puvun. Minä näen Hänet Sinussa puhtaana ja kelvollisena. Minä näen veresi puhdistavan voiman."
Tästä syystä Jumala armahtaa Jeesuksen pelastamaa, vapauttamaa ja armahtamaa sekä puolustamaa Jumalan lasta.on ihan oikeitakin tapauksia tiedossa.
Eräs kuuluisimmista oli uskkonpuhdistuksen jälkeinen unkarilainen kreivitär Erzsébet Báthory, joka kylpi elämänsä aikana jopa 600:n naisen veressä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Erzsébet_Báthory- todé*
Pe.ku kirjoitti:
on ihan oikeitakin tapauksia tiedossa.
Eräs kuuluisimmista oli uskkonpuhdistuksen jälkeinen unkarilainen kreivitär Erzsébet Báthory, joka kylpi elämänsä aikana jopa 600:n naisen veressä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Erzsébet_Báthorylinkität jutun, jolla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa?
- Lyhyesti näin.
todé* kirjoitti:
linkität jutun, jolla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa?
Linkittää, kun ei ymmärrä asiaa.
todé* kirjoitti:
linkität jutun, jolla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa?
Molemmissa tapauksessa kuvitellaan uhrin veressä kylpemisellä saavutettavan itselle etua.
Jaikalin kuvitelma onneksi jää mielikuvituksen tasolle ja todellisesti tehtynä hän istuisi lopun elämäänsä kaltereiden takana.Pe.ku kirjoitti:
Molemmissa tapauksessa kuvitellaan uhrin veressä kylpemisellä saavutettavan itselle etua.
Jaikalin kuvitelma onneksi jää mielikuvituksen tasolle ja todellisesti tehtynä hän istuisi lopun elämäänsä kaltereiden takana.yhtä kaukana uskon todellisuudesta kuin idässä oleva kaukaisin tähti on lännessä olevasta kaukaisimmasta tähdestä. Et ymmärrä hengellisiä asioita ollenkaana. Sitten sinä pyrit palstalla tulkitsemaan ja opettamaan Raamattua hengellisille uskoville????? Kyllä sinulta pitäisi jonkun verran löytyä nöyryyttä että ymmärtäisit ja tunnustaisit olevasi ulkona kuin lumiukko ja olevasi kykenemätön näkemään sisälle uskon salaisuuteen.
Kun minä puhun veren puhdistuksesta, julistan Jumalan evankeliumia jonka kautta Jumala pelastaa sinun kaltaisia syntisiä ihmisiä kun he kääntyvät Jumalan puoleen ja uskovat Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana. Ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamusta. Siksi minä puhun Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan verestä jossa ainoassa meillä on anteeksisaaminen.
Tämä veri tuli alas taivaasta ja se on JUMALAN OMA VERI. Se on Pyhä puhdas ja tahraton siunattu veri. Tämä PUHDAS PYHÄ veri puhdistaa syntisen ihmisen KAIKESTA SYNNISTÄ uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
Ihmisten veri on synnin turmelema ja sillä hekumointi on Saatanasta. Saatana tahtoo jatkuvia veriuhreja. Tämä on ilmeistä miltei kaikissa elokuvissa. Niissä veri lentää ja ihmisiä teurastetaan liukuhihnalla. Ihmiselämää ei kunnioiteta tippaakaan. Sitten on tietokonepelit jotka puhuvat omaa kieltänsä.
Herra Jeesus Kristus on saanut aikaan ikuisen lunastuksen kerran uhrattuaan itsensä viattomana Jumalalle ja vuodattamalla Pyhän Jumalan veren maahan sinunkin syntiesi anteeksiantamiseksi kunhan tulet ensin Herraan uskovaksi. Jumala ei enää vaadi veriuhria keneltäkään. Synti on jo sovitettu. Anteeksiantava veri on jo vuodatettu.
Heb 10:14 "Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään."
Heb 9:6-14 " Kun nyt kaikki on näin järjestetty, menevät papit joka aika etumaiseen majaan jumalanpalvelusta toimittamaan, mutta toiseen majaan menee ainoastaan ylimmäinen pappi kerran vuodessa, ei ilman verta, jonka hän uhraa itsensä edestä ja kansan tahattomien syntien edestä. Näin Pyhä Henki osoittaa, että tie kaikkeinpyhimpään vielä on ilmoittamatta, niin kauan kuin etumainen maja vielä seisoo. Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa, vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti. Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen. Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen, kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!"Pe.ku kirjoitti:
Jaikalin kuvitelma onneksi jää mielikuvituksen tasolle ja todellisesti tehtynä hän istuisi lopun elämäänsä kaltereiden takana.http://www.youtube.com/watch?v=ccmAsdNaKxo
http://www.youtube.com/watch?v=ZHVQAUf0UlQ
http://www.youtube.com/watch?v=_vOy1KV7w80jaikal kirjoitti:
yhtä kaukana uskon todellisuudesta kuin idässä oleva kaukaisin tähti on lännessä olevasta kaukaisimmasta tähdestä. Et ymmärrä hengellisiä asioita ollenkaana. Sitten sinä pyrit palstalla tulkitsemaan ja opettamaan Raamattua hengellisille uskoville????? Kyllä sinulta pitäisi jonkun verran löytyä nöyryyttä että ymmärtäisit ja tunnustaisit olevasi ulkona kuin lumiukko ja olevasi kykenemätön näkemään sisälle uskon salaisuuteen.
Kun minä puhun veren puhdistuksesta, julistan Jumalan evankeliumia jonka kautta Jumala pelastaa sinun kaltaisia syntisiä ihmisiä kun he kääntyvät Jumalan puoleen ja uskovat Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana. Ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamusta. Siksi minä puhun Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan verestä jossa ainoassa meillä on anteeksisaaminen.
Tämä veri tuli alas taivaasta ja se on JUMALAN OMA VERI. Se on Pyhä puhdas ja tahraton siunattu veri. Tämä PUHDAS PYHÄ veri puhdistaa syntisen ihmisen KAIKESTA SYNNISTÄ uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
Ihmisten veri on synnin turmelema ja sillä hekumointi on Saatanasta. Saatana tahtoo jatkuvia veriuhreja. Tämä on ilmeistä miltei kaikissa elokuvissa. Niissä veri lentää ja ihmisiä teurastetaan liukuhihnalla. Ihmiselämää ei kunnioiteta tippaakaan. Sitten on tietokonepelit jotka puhuvat omaa kieltänsä.
Herra Jeesus Kristus on saanut aikaan ikuisen lunastuksen kerran uhrattuaan itsensä viattomana Jumalalle ja vuodattamalla Pyhän Jumalan veren maahan sinunkin syntiesi anteeksiantamiseksi kunhan tulet ensin Herraan uskovaksi. Jumala ei enää vaadi veriuhria keneltäkään. Synti on jo sovitettu. Anteeksiantava veri on jo vuodatettu.
Heb 10:14 "Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään."
Heb 9:6-14 " Kun nyt kaikki on näin järjestetty, menevät papit joka aika etumaiseen majaan jumalanpalvelusta toimittamaan, mutta toiseen majaan menee ainoastaan ylimmäinen pappi kerran vuodessa, ei ilman verta, jonka hän uhraa itsensä edestä ja kansan tahattomien syntien edestä. Näin Pyhä Henki osoittaa, että tie kaikkeinpyhimpään vielä on ilmoittamatta, niin kauan kuin etumainen maja vielä seisoo. Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa, vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti. Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen. Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen, kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!""Saatana tahtoo jatkuvia veriuhreja. Tämä on ilmeistä miltei kaikissa elokuvissa. Niissä veri lentää ja ihmisiä teurastetaan liukuhihnalla."
Saatanahan on nimenomaan Raamatusta otettu, eikä mistään muualta.jaikal kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=ccmAsdNaKxo
http://www.youtube.com/watch?v=ZHVQAUf0UlQ
http://www.youtube.com/watch?v=_vOy1KV7w80kulkea kullakiilto silmissä.
Vaatimattomuus on parhaimpia hyveitä.Pe.ku kirjoitti:
"Saatana tahtoo jatkuvia veriuhreja. Tämä on ilmeistä miltei kaikissa elokuvissa. Niissä veri lentää ja ihmisiä teurastetaan liukuhihnalla."
Saatanahan on nimenomaan Raamatusta otettu, eikä mistään muualta.Kirjasta otettu?
Kirja kertoo totuuden ihmisen elämästä, Jumalasta, pelastuksesta, ikuisuudesta ja henkimaailmasta.
Uskon kautta Jeesukseen nämä alueet ymmärretään eri valossa kuin ennen uskoontuloa.
Uskosta osaton elää pimeydessä. Siksi hän ei näe totuutta. Uskova elää valossa (Jumalassa joka on valkeus).
Siksi uskova näkee.
Matt 4
16. kansa, joka pimeydessä istui, näki suuren valkeuden, ja jotka istuivat kuoleman maassa ja varjossa, niille koitti valkeus".
•Joh 1:5
Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
•Joh 8:12
Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".
Apt 26:
'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
15. Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16. Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17. Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18. avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
19. Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
•1.Piet 2:9
Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;jaikal kirjoitti:
Kirjasta otettu?
Kirja kertoo totuuden ihmisen elämästä, Jumalasta, pelastuksesta, ikuisuudesta ja henkimaailmasta.
Uskon kautta Jeesukseen nämä alueet ymmärretään eri valossa kuin ennen uskoontuloa.
Uskosta osaton elää pimeydessä. Siksi hän ei näe totuutta. Uskova elää valossa (Jumalassa joka on valkeus).
Siksi uskova näkee.
Matt 4
16. kansa, joka pimeydessä istui, näki suuren valkeuden, ja jotka istuivat kuoleman maassa ja varjossa, niille koitti valkeus".
•Joh 1:5
Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
•Joh 8:12
Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".
Apt 26:
'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
15. Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16. Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17. Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18. avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
19. Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
•1.Piet 2:9
Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;"Alkuaan sana juontuu hepreasta, jossa sãtãn merkitsee vastustajaa.[3] Sana on levinnyt Raamatun välityksellä kreikan ja latinan kautta moniin maailman kieliin"
"Saatana on Uudessa testamentissa ja kristillisessä jumaluusopissa yleensä huomattavasti keskeisempi henkilö kuin Vanhassa testamentissa. Kristinuskossa Saatanaa pidetään Jumalaa alempana henkiolentona eli enkelinä, joka ennen ihmisen luomista asettui omasta vapaasta tahdostaan vastustamaan kristinuskon Jumalaa ja houkutteli ihmisen syntiinlankeemuksen. Uuden testamentin mukaan Saatana yritti vaikuttaa Jeesukseen"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Saatana- jaikali
Pe.ku kirjoitti:
"Alkuaan sana juontuu hepreasta, jossa sãtãn merkitsee vastustajaa.[3] Sana on levinnyt Raamatun välityksellä kreikan ja latinan kautta moniin maailman kieliin"
"Saatana on Uudessa testamentissa ja kristillisessä jumaluusopissa yleensä huomattavasti keskeisempi henkilö kuin Vanhassa testamentissa. Kristinuskossa Saatanaa pidetään Jumalaa alempana henkiolentona eli enkelinä, joka ennen ihmisen luomista asettui omasta vapaasta tahdostaan vastustamaan kristinuskon Jumalaa ja houkutteli ihmisen syntiinlankeemuksen. Uuden testamentin mukaan Saatana yritti vaikuttaa Jeesukseen"
http://fi.wikipedia.org/wiki/SaatanaMutta tiedä myös että Jeesus tuli vapauttamaan sinut ja minut Saatanan vallasta.
•Kol 1:13
häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. Liekkö jaikal saanut vaikutteita ns. uskon liikkeesta, jonka pääpaikka Pohjoismaissa on Upsalassa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Menestysteologia
Hänhän ei mielellään ota kantaa ko. liikkeeseen, vaan loukkaantuu, kun häneltä tätä kysyy.Tapio522 kirjoitti:
Liekkö jaikal saanut vaikutteita ns. uskon liikkeesta, jonka pääpaikka Pohjoismaissa on Upsalassa.
Hänhän ei mielellään ota kantaa ko. liikkeeseen, vaan loukkaantuu, kun häneltä tätä kysyy.Alla oleva lainaus linkistä:
Ihminen on Jumala
Kenyonin mukaan Adamilla oli valta hallita taivaita, tähtiä, enkeleitä ja demoneja.[98]
Hagin opettaa teoksessaan Uskovan Auktoriteetti, että Adam oli tämän maailman Jumala.
Hagin opettaa että "Uudestisyntymisessä tapahtuu todellinen inkarnaatio (Jumalan lihaksi tuleminen).
Jumalan luonto ja olemus (nature, substance, being) siirtyvät uudestisyntyneeseen ihmiseen. Jokainen uudestisyntynyt on lihaksi tullut Jumala. Jokainen uudestisyntynyt on yhtä paljon inkarnaatio kuin Jeesus Nasarettilainen. Juuri sitä me olemme; me olemme Kristus. "[99][100][101][102][103][104]
Ruotsalainen menestysteologi Carl-Gustav Severin on julistanut Uumajassa 21.4.1987 pidetyssä kokouksessa ”Minä olen Jumala!”[105]
------------
Oletko jaikal tutustunut Haginin ja Severinin oppeihin?
Onko Livets Ord-raamattukoulu sinulle miten tuttu?Tapio522 kirjoitti:
Alla oleva lainaus linkistä:
Ihminen on Jumala
Kenyonin mukaan Adamilla oli valta hallita taivaita, tähtiä, enkeleitä ja demoneja.[98]
Hagin opettaa teoksessaan Uskovan Auktoriteetti, että Adam oli tämän maailman Jumala.
Hagin opettaa että "Uudestisyntymisessä tapahtuu todellinen inkarnaatio (Jumalan lihaksi tuleminen).
Jumalan luonto ja olemus (nature, substance, being) siirtyvät uudestisyntyneeseen ihmiseen. Jokainen uudestisyntynyt on lihaksi tullut Jumala. Jokainen uudestisyntynyt on yhtä paljon inkarnaatio kuin Jeesus Nasarettilainen. Juuri sitä me olemme; me olemme Kristus. "[99][100][101][102][103][104]
Ruotsalainen menestysteologi Carl-Gustav Severin on julistanut Uumajassa 21.4.1987 pidetyssä kokouksessa ”Minä olen Jumala!”[105]
------------
Oletko jaikal tutustunut Haginin ja Severinin oppeihin?
Onko Livets Ord-raamattukoulu sinulle miten tuttu?aika kettu. Yrität tehdä minusta harhaoppisen ihan väkisin. Et voi väittää opetustani vastaan mitä tulee vanhurskuttamiseen ja syntien anteeksisaamiseen. Nyt yrität tehdä minusta Elämän Sana liikkeen opetusten välittäjän jotta pääsisit syyttämään väärästä opista. Yritätpä vielä viedä minua heidän Raamattukouluunsa. Eihän minun kirjoituksissani ole yhtään Elämän Sana (Livets Ord) liikkeen oppeja. Miksi sinä vainoat minua.
Minä en ole koskaan ollut missään tekemisissä tuon liikkeen kanssa. En ole käynyt heidän kokouksissaan enkä olen nähnyt heidän Raamattukouluaan enkä kaipaa sitä. Minulle riittää erittäin hyvin Raamattu ja Pyhä Henki. Minä olen saanut vaikuttimeni ja oppini Jumalan Sanasta ja helluntaisaarnaajilta. Olen yhtä paljon menestysteolgi kuin tämä sana:
3.Joh 1:2 "Rakkaani, minä toivotan sinulle, että kaikessa menestyt ja pysyt terveenä, niinkuin sielusikin menestyy."jaikal kirjoitti:
aika kettu. Yrität tehdä minusta harhaoppisen ihan väkisin. Et voi väittää opetustani vastaan mitä tulee vanhurskuttamiseen ja syntien anteeksisaamiseen. Nyt yrität tehdä minusta Elämän Sana liikkeen opetusten välittäjän jotta pääsisit syyttämään väärästä opista. Yritätpä vielä viedä minua heidän Raamattukouluunsa. Eihän minun kirjoituksissani ole yhtään Elämän Sana (Livets Ord) liikkeen oppeja. Miksi sinä vainoat minua.
Minä en ole koskaan ollut missään tekemisissä tuon liikkeen kanssa. En ole käynyt heidän kokouksissaan enkä olen nähnyt heidän Raamattukouluaan enkä kaipaa sitä. Minulle riittää erittäin hyvin Raamattu ja Pyhä Henki. Minä olen saanut vaikuttimeni ja oppini Jumalan Sanasta ja helluntaisaarnaajilta. Olen yhtä paljon menestysteolgi kuin tämä sana:
3.Joh 1:2 "Rakkaani, minä toivotan sinulle, että kaikessa menestyt ja pysyt terveenä, niinkuin sielusikin menestyy."Kiitos, että vaivaudut vastaamaan.
Ei kannata loukkaantua.
Kysyt:
"Eihän minun kirjoituksissani ole yhtään Elämän Sana (Livets Ord) liikkeen oppeja. Miksi sinä vainoat minua" (jaikal)
En vainoa sinua!
Tutustuitko ollenkaan antamaani linkkiin?
--
Löytääkö muut yhtäläisyyksiä jaikalin ja menestysteologien opeista?Tapio522 kirjoitti:
Kiitos, että vaivaudut vastaamaan.
Ei kannata loukkaantua.
Kysyt:
"Eihän minun kirjoituksissani ole yhtään Elämän Sana (Livets Ord) liikkeen oppeja. Miksi sinä vainoat minua" (jaikal)
En vainoa sinua!
--
Löytääkö muut yhtäläisyyksiä jaikalin ja menestysteologien opeista?herra ylituomari. Uskon nyt minua että minä en ole kiinnostunut minkään uskon suunnan opeista enkä ole omaksunut minkään seurakunnan oppeja. En edes helluntaiseurakuntien opeista ole kiinnostunut.
Minä olen tullut uskoon Herraan Jeesukseen Kristukseen. Olen kastattanut itseni upottamalla Herran käskyn mukaisesti. Olen sen jälkeen saanut Pyhän Hengen Opettajaksi. Olen sitten tutkinut itse Raamattua ja saanut Sanan kautta Pyhässä Hengessä oppini syntien anteksiantamuksesta/saamisesta, vanhurskauttamisesta, kolminaisuudesta ja sovituksesta. Näitä asioita erikoisesti tutkin Raamatusta uskoon tuloni ja Pyhän Hengen täyteyden jälkeen. Ei näitä asioita ole ihmiset minulle opettaneet vaikkakin olen kuunnellut paljon hyvää opetusta näistä aiheista. Olen vain saanut saarnojen kautta vahvistuksen sille opille jonka olin jo omaksunut Sanasta. Joskus joku totuus on auennut minulle syvällisemmin hyvän julistuksen kautta. Mutta, Jumalan Henki on opettanut minulle nämä opit. Ihmiset eivät kykenen opettamaan hengellisiä asioita ilman Pyhän Hengen opetusta.
Jokaisen uskovan tulisi ensin kastattaa itsensä upottamalla Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen osallisuuteen. Sitten jokaisen uskovan tulee ottaa vastaan Pyhä Henki Opettajaksi, johdattajaksi, auttajaksi ja lohduttajaksi. Sen jälkeen Raamatun Sana elää kokonaan uudella tavalla. Pyhällä Hengellä täyttynyt uskova on saaanut "uuden Kirjan" käteensä. Olen itse kokenut tämän hyvin voimallisesti. Niin voimallisesti että minun piti oikein tarkistaa että onhan minulla vain oikea kirkkoraamattu jota luen. Tuo Raamattu oli aikaisemmin ollut vaikeaselkoinen ja käsittämätön kirja. Nyt Pyhän Hengen täyteyden jälkeen ihan selvää ymmärrettävää tekstiä. Kuinka minä nyt ymmärrän mitä luen?
Minusta ei ollut tullut viisaampi, Minä olin saanut hyvän Raamatun Opettajan, Jumalan Opettajaksi. Onhan siinä suuri ero jos minulle opettaa Raamattua Matti Meikäläinen tai Pyhä Henki.Tapio522 kirjoitti:
Ei kannata loukkaantua.
Kysyt:
En vainoa sinua!
--
Löytääkö muut yhtäläisyyksiä jaikalin ja menestysteologien opeista?osoittamaan opetuksessani yhtään teologista virhettä, siis siinä mitä olen kirjoittanut.
Silloin sinä siirryt tuomitsemaan minua menestysteologiksi vaikka et kykene osoittamaan Raamatulla mitä teologisia virheitä siinä opissa on. Minä en ole ottanut mitään oppia menestysteologien opeista.
Enhän edes ole tutustunut menestysteolgien oppeihin enkä oikeastaan edes tiedä mitä he opettavat enkä ole kiinnostunutkaan tietämään. Eihän se veisi minua lähemmäksi Jumalaa. Minua kiinnostaa enemmän se mitä Pyhä Henki opettaa minulle Raamatusta.
Te tuomitsette minua ja väitätte opetustani vääräksi kun minä opetan että Jumala on vanhurskauttanut Jeesukseen uskovan ihmisen ja että siksi uskova on vanhurskas. Te väitätte Jumalan puhdistamaa, vanhurskauttamaa ja pyhittämää ihmistä syntiseksi. Tämä on erikoista siinäkin mielessä että Raamattu ei tunne syntistä uskovaa eikä kukaan sellaista ihmistä Raamatusta löydä. Syntinen uskova on ainoastaan teidän päässänne. Siitä huolimatta te jatkatte syytöksiänne ja todistustanne Jumalaa vastaan. Väitätte Jumalaa vastaan kun väitätte uskovaa syntiseksi. Näin olette mitätöineet Jeesuksen suorittaman täydellisen sovitustyön ja sen hedelmät PUOLUSTAESSANNE IHMISTEN KEKSIMIÄ PERINNÄISSÄÄNTÖJÄNNE. Mihin te olette panneet Jeesuksen sovitustyön ja sen tuomat siunaukset koska ette usko niihin ettekä ole ottaneet niitä vastaan? Minä uskon ja olen pannut ne sydämeeni.Tapio522 kirjoitti:
Ei kannata loukkaantua.
Kysyt:
En vainoa sinua!
--
Löytääkö muut yhtäläisyyksiä jaikalin ja menestysteologien opeista?tämä ajatuksen ja ajan kanssa ja lopeta minun tuomitseminen ja Jumalan teon mitätöiminen.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9644769/48030826- Tänäänkin
jaikal kirjoitti:
tämä ajatuksen ja ajan kanssa ja lopeta minun tuomitseminen ja Jumalan teon mitätöiminen.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9644769/48030826sitä mahdollisuutta, että sinua tuomitsevat ovat vielä synnin palvelijoita ja näin eivät käsitä, eivätkä hyväksy sinun oppiasi. He joutuvat näkemään joka päivä oman pahan, syntisen luonteensa ja siksi he vihaavat sinua, kun sinä todistat vapaudesta.
Opeta heitä, että synnistä pääsee irti uskomalla elvävään Jumalaan, Jeesukseen Kristukseen, lain täyttäjään.
Sanoohan Raamattu monessa kohdin, että Herra on lähde syntiä vastaan.
Vasta ahtaan portin sisäpuolella on vapaus ja rauha. - Tapio522eikirj
jaikal kirjoitti:
osoittamaan opetuksessani yhtään teologista virhettä, siis siinä mitä olen kirjoittanut.
Silloin sinä siirryt tuomitsemaan minua menestysteologiksi vaikka et kykene osoittamaan Raamatulla mitä teologisia virheitä siinä opissa on. Minä en ole ottanut mitään oppia menestysteologien opeista.
Enhän edes ole tutustunut menestysteolgien oppeihin enkä oikeastaan edes tiedä mitä he opettavat enkä ole kiinnostunutkaan tietämään. Eihän se veisi minua lähemmäksi Jumalaa. Minua kiinnostaa enemmän se mitä Pyhä Henki opettaa minulle Raamatusta.
Te tuomitsette minua ja väitätte opetustani vääräksi kun minä opetan että Jumala on vanhurskauttanut Jeesukseen uskovan ihmisen ja että siksi uskova on vanhurskas. Te väitätte Jumalan puhdistamaa, vanhurskauttamaa ja pyhittämää ihmistä syntiseksi. Tämä on erikoista siinäkin mielessä että Raamattu ei tunne syntistä uskovaa eikä kukaan sellaista ihmistä Raamatusta löydä. Syntinen uskova on ainoastaan teidän päässänne. Siitä huolimatta te jatkatte syytöksiänne ja todistustanne Jumalaa vastaan. Väitätte Jumalaa vastaan kun väitätte uskovaa syntiseksi. Näin olette mitätöineet Jeesuksen suorittaman täydellisen sovitustyön ja sen hedelmät PUOLUSTAESSANNE IHMISTEN KEKSIMIÄ PERINNÄISSÄÄNTÖJÄNNE. Mihin te olette panneet Jeesuksen sovitustyön ja sen tuomat siunaukset koska ette usko niihin ettekä ole ottaneet niitä vastaan? Minä uskon ja olen pannut ne sydämeeni.jaikal:
"Minä en ole ottanut mitään oppia menestysteologien opeista.
Enhän edes ole tutustunut menestysteolgien oppeihin enkä oikeastaan edes tiedä mitä he opettavat enkä ole kiinnostunutkaan tietämään".
---
jaikal, väität, ettet tiedä, mitä menestysteologit opettavat.
Kysyin edellä, onko jaikal ns. menestysteologi!
Väität, ettet ole, vaikka et tiedä, mitä menestysteologit opettavat.
Kuullostaa ristiriitaiselta.
Kannattaa tutustua antamaani linkkiin. jaikal kirjoitti:
osoittamaan opetuksessani yhtään teologista virhettä, siis siinä mitä olen kirjoittanut.
Te tuomitsette minua ja väitätte opetustani vääräksi kun minä opetan että Jumala on vanhurskauttanut Jeesukseen uskovan ihmisen ja että siksi uskova on vanhurskas. Te väitätte Jumalan puhdistamaa, vanhurskauttamaa ja pyhittämää ihmistä syntiseksi. Tämä on erikoista siinäkin mielessä että Raamattu ei tunne syntistä uskovaa eikä kukaan sellaista ihmistä Raamatusta löydä. Syntinen uskova on ainoastaan teidän päässänne. Siitä huolimatta te jatkatte syytöksiänne ja todistustanne Jumalaa vastaan. Väitätte Jumalaa vastaan kun väitätte uskovaa syntiseksi. Näin olette mitätöineet Jeesuksen suorittaman täydellisen sovitustyön ja sen hedelmät PUOLUSTAESSANNE IHMISTEN KEKSIMIÄ PERINNÄISSÄÄNTÖJÄNNE. Mihin te olette panneet Jeesuksen sovitustyön ja sen tuomat siunaukset koska ette usko niihin ettekä ole ottaneet niitä vastaan? Minä uskon ja olen pannut ne sydämeeni.jaikal: "Te väitätte Jumalan puhdistamaa, vanhurskauttamaa ja pyhittämää ihmistä syntiseksi".
-----
Paavali piti itseään suurimpana syntisenä:
"Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä OLEN suurin" (1.Tim. 1:15).
jaikal muuttaa Paavalin sanomisen preesens-aikamuodosta (OLEN) imperfekti-muotoon (OLI).
jaikal "Paavali OLI SYNTINEN syntisten joukossa ennen uskooontuloa".
Paavali taisi erehtyä aikamuodosta!- Tänäänkin
Tapio522 kirjoitti:
jaikal: "Te väitätte Jumalan puhdistamaa, vanhurskauttamaa ja pyhittämää ihmistä syntiseksi".
-----
"Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä OLEN suurin" (1.Tim. 1:15).
jaikal muuttaa Paavalin sanomisen preesens-aikamuodosta (OLEN) imperfekti-muotoon (OLI).
Paavali taisi erehtyä aikamuodosta!Paavalin pakanoiden apostoliksi ja tahtoi näyttää kuinkan pajon entinen kristittyjen ja Jeesuksen vainooja joutuu kärsimään Jeesuksen nimen takia. Paavali piti itseään toisinajoin syntisistä suurimpana, sillä muistot eivät jättäneet häntä täysin rauhaan, vaan hän muisti miten hän oli vainonnut kristittyjä ja antanut jopa nimensä heidän tappamisensa puolesta.
Paavali osasi mennä ihmisen rinnalle ja hän kertoi suuresta synnistään kutsutuille ihmisille, jotka olivat alkamassa uutta tietä. Osasi Paavali kertoa toistakin totuutta itsestään. Sitä, että kaikessa Hän oli uskollisuutensa kautta voittaja, joka uskoi saavansa kruunun päähänsä hyvän vaelluksen kautta. Paavali meni ihmisen rinnalle ja puhui lähimmäisen tasolta. Tapio522 kirjoitti:
jaikal: "Te väitätte Jumalan puhdistamaa, vanhurskauttamaa ja pyhittämää ihmistä syntiseksi".
-----
Paavali taisi erehtyä aikamuodosta!jaikalin synnittömyysoppi muistuttaa menestysteologien (gnostilaisten) oppeja.
--
Linkistä:
Gnostilaisuus ja synnittömyysoppi
Menestysteologia on esiintynyt aikaisemminkin eri muodoissaan, alkukristillisenä aikana gnostilaisuudessa[122] ja sittemmin Suomessa vapaakirkollisuudessa 1890-luvulla ruotsalaisen Helgelseförbundetin evankelistojen kautta.
Tämä pyhitysliitto, kuten nimi suomennettuna kuuluu, harrasti pyhittymistä, ja jotkut sen muodot päätyivät aina synnittömyyteen asti.[44]
Synnittömyysoppia ilmeni myös strömborgilaisuudessa, jonka perustajan Johan Strömborgin (1842–1885) oppi synnittömyydestä perustui hänen omaan Ilmestyskirjan tulkintaansa.jaikal kirjoitti:
tämä ajatuksen ja ajan kanssa ja lopeta minun tuomitseminen ja Jumalan teon mitätöiminen.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9644769/48030826jaikal:
"Uskovan synnittömyydessä on siis kysymys Jeesuksen synnittömyydestä ..."
----
Tarkoitatko, että uskova on yhtä synnitön, kuin Jeesus?- Tänäänkin
Tapio522 kirjoitti:
jaikalin synnittömyysoppi muistuttaa menestysteologien (gnostilaisten) oppeja.
--
Linkistä:
Menestysteologia on esiintynyt aikaisemminkin eri muodoissaan, alkukristillisenä aikana gnostilaisuudessa[122] ja sittemmin Suomessa vapaakirkollisuudessa 1890-luvulla ruotsalaisen Helgelseförbundetin evankelistojen kautta.
Tämä pyhitysliitto, kuten nimi suomennettuna kuuluu, harrasti pyhittymistä, ja jotkut sen muodot päätyivät aina synnittömyyteen asti.[44]
Synnittömyysoppia ilmeni myös strömborgilaisuudessa, jonka perustajan Johan Strömborgin (1842–1885) oppi synnittömyydestä perustui hänen omaan Ilmestyskirjan tulkintaansa.Ei totisesti suosinut, vaan sanoi synnin tekijöiden tuomineen itsensä.
Kirje Titukselle 3
1 Muistuta heitä olemaan hallituksille ja esivalloille alamaiset, kuuliaiset, kaikkiin hyviin tekoihin valmiit,
2 etteivät ketään herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan.
3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
8 Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut. - Tänäänkin
Tapio522 kirjoitti:
--
Linkistä:
Synnittömyysoppia ilmeni myös strömborgilaisuudessa, jonka perustajan Johan Strömborgin (1842–1885) oppi synnittömyydestä perustui hänen omaan Ilmestyskirjan tulkintaansa.Galatalaiskirje 5
13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23 Sellaista vastaan ei ole laki.
24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme. Tänäänkin kirjoitti:
Paavalin pakanoiden apostoliksi ja tahtoi näyttää kuinkan pajon entinen kristittyjen ja Jeesuksen vainooja joutuu kärsimään Jeesuksen nimen takia. Paavali piti itseään toisinajoin syntisistä suurimpana, sillä muistot eivät jättäneet häntä täysin rauhaan, vaan hän muisti miten hän oli vainonnut kristittyjä ja antanut jopa nimensä heidän tappamisensa puolesta.
Paavali osasi mennä ihmisen rinnalle ja hän kertoi suuresta synnistään kutsutuille ihmisille, jotka olivat alkamassa uutta tietä. Osasi Paavali kertoa toistakin totuutta itsestään. Sitä, että kaikessa Hän oli uskollisuutensa kautta voittaja, joka uskoi saavansa kruunun päähänsä hyvän vaelluksen kautta. Paavali meni ihmisen rinnalle ja puhui lähimmäisen tasolta.Tänäänkin:
"Paavali meni ihmisen rinnalle ja puhui lähimmäisen tasolta".
---
Aivan!
Paavali ei asettunut muitten yläpuolelle, eikä pitänyt itseään synnittömänä.
Paavali sanoo kuulijoilleen:
" Mekin olemme ihmisiä, yhtä VAJAVAISIA kuin te, ja julistamme teille evankeliumia, että te kääntyisitte noista turhista jumalista elävän Jumalan puoleen, ..." (Apt.14:15).- Tänäänkin
Tapio522 kirjoitti:
Tänäänkin:
"Paavali meni ihmisen rinnalle ja puhui lähimmäisen tasolta".
---
Aivan!
Paavali ei asettunut muitten yläpuolelle, eikä pitänyt itseään synnittömänä.
Paavali sanoo kuulijoilleen:
" Mekin olemme ihmisiä, yhtä VAJAVAISIA kuin te, ja julistamme teille evankeliumia, että te kääntyisitte noista turhista jumalista elävän Jumalan puoleen, ..." (Apt.14:15).Paavali ei elännytkään oman lihansa kautta, vaan eli uskossa Jumalan ainoaan Poikaan ja tuo usko pelasti Paavalin synniltä ja kuolemalta. Ei Paavali koskaan kehunut itseään, vaan kehui kaikessa uskon alkajaa ja täyttäjää, johon hänkin oli saanut turvansa laittaa ja jonka päälle hänkin oli saanut syntinsä jättää. Paavali oli vapaa, koska hän ei elänyt lihassa, vaan eli Hengessä uskon kautta Jumalan ainoaan Poikaan. Jeesus antoi hänelle Jumalan Hengen, kuten lupasi jo Ihmisen Poikana täällä ollessaan uskovaisille lähettää ja antaa.
Paavali muisti syntisen vaelluksensa ja koska hän muisti, kykeni hän auttamaan vielä synnin orjuudessa vaeltavia. He, jotka eivät enää muista olleensa syntisiä, eivät kelpaa ketään auttamaan. Heidän täytyy vain harjaantua vielä Jumalan Tahdon tuntemiseen.
Paavali kertoi olleensa syntisistä suurin ja toisaalla hän kertoi ilosta ja vapudesta, jonka hän sai Jeesuksen tultua ensimmäiselle sijalle hänen sisimpäänsä. Paavali ei kerskannut itsellään, vaan kerskasi Jeesuksella.
Jos ihminen kerskaa synnittömyydellään, pitää hänellä olla todistus siitä miten pääsi synnistä vapaaksi ja kenen Voimalla. Tapio522 kirjoitti:
-----
Paavali taisi erehtyä aikamuodosta!tutkia Paavalin kirjeet ja kysyä Paavalilta että lukiko hän itsensä pelastettujen Jeesukseen uskovien vanurskasten ja pyhien joukkoon vai lukiko hän itsensä uskosta osattomien syntisten joukkoon.
Jumalan edessä on vain näitä kahdenlaisia ihmisiä. Kumpaan joukkoon Paavali kuului ennen Damaskon tien tapahtumia? Entä kumpaanko joukkoon hän kuului kohdattuaan Jeesuksen Damaskon tiellä?
Kun Paavali toteaa että hän on syntisistä suurin, hän viittaa siihen ihmisryhmään johon hänkin kuului ennen uskoontuloaan. Paavali käyttää preesensiä koska "kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla". Mutta,.... huomaa Tapio! että tuo Roomalaiskirjeen Sana ei jäää tähän. Lue jatko ja huomaa mitä Jeesukseen uskova on saanut lahjaksi Jumalalta. Huomaa mitä Jumala teki syntisille jotka ovat Jumalan kirkkautta vailla. Jumala todellakin teki jotakin kaikille syntisille Golgatan ristillä. Se mitä Jumala teki, siitä Paavali julistaa ja opettaa. Hän ymmärsi sovituksen Sanaa ja vanhurskauttamisen. Miksi sinä luet Roomalaiskirjeen kolmannesta luvusta vain sen jakeen 23? Lue seuraavatkin jakeet ja usko ja ota vastaan Jumalan teko Kristuksessa Jeesuksessa.
Lue sitten Paavalin kirjeiden alkusanoja ja tutki kirjoittiko Paavali syntisille uskoville Kristuksessa Jeesuksessa vai kirjittiko hän joillekin muille. Keille Paavali osoitti kaikki kirjeensä. Voit lukea alustavasti 1 Kor 1:1-7.jaikal kirjoitti:
tutkia Paavalin kirjeet ja kysyä Paavalilta että lukiko hän itsensä pelastettujen Jeesukseen uskovien vanurskasten ja pyhien joukkoon vai lukiko hän itsensä uskosta osattomien syntisten joukkoon.
Jumalan edessä on vain näitä kahdenlaisia ihmisiä. Kumpaan joukkoon Paavali kuului ennen Damaskon tien tapahtumia? Entä kumpaanko joukkoon hän kuului kohdattuaan Jeesuksen Damaskon tiellä?
Kun Paavali toteaa että hän on syntisistä suurin, hän viittaa siihen ihmisryhmään johon hänkin kuului ennen uskoontuloaan. Paavali käyttää preesensiä koska "kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla". Mutta,.... huomaa Tapio! että tuo Roomalaiskirjeen Sana ei jäää tähän. Lue jatko ja huomaa mitä Jeesukseen uskova on saanut lahjaksi Jumalalta. Huomaa mitä Jumala teki syntisille jotka ovat Jumalan kirkkautta vailla. Jumala todellakin teki jotakin kaikille syntisille Golgatan ristillä. Se mitä Jumala teki, siitä Paavali julistaa ja opettaa. Hän ymmärsi sovituksen Sanaa ja vanhurskauttamisen. Miksi sinä luet Roomalaiskirjeen kolmannesta luvusta vain sen jakeen 23? Lue seuraavatkin jakeet ja usko ja ota vastaan Jumalan teko Kristuksessa Jeesuksessa.
Lue sitten Paavalin kirjeiden alkusanoja ja tutki kirjoittiko Paavali syntisille uskoville Kristuksessa Jeesuksessa vai kirjittiko hän joillekin muille. Keille Paavali osoitti kaikki kirjeensä. Voit lukea alustavasti 1 Kor 1:1-7.että syntinen Paavali kirjoittaa pyhille Jumalalta saamaansa sanomaa ja opettaa heille Jumalan salaisuuksia?
Jos Paavali oli uskovanakin syntinen, miksi hän kirjoittaa pyhille? Keitä sitten olivat nämä pyhät joille hän kirjoitti jos Jeesukseen uskovat ovat syntisiä?
>>>Lue sitten Paavalin kirjeiden alkusanoja ja tutki kirjoittiko Paavali syntisille uskoville Kristuksessa Jeesuksessa vai kirjittiko hän joillekin muille. Keille Paavali osoitti kaikki kirjeensä. Voit lukea alustavasti 1 Kor 1:1-7.jaikal kirjoitti:
että syntinen Paavali kirjoittaa pyhille Jumalalta saamaansa sanomaa ja opettaa heille Jumalan salaisuuksia?
Jos Paavali oli uskovanakin syntinen, miksi hän kirjoittaa pyhille? Keitä sitten olivat nämä pyhät joille hän kirjoitti jos Jeesukseen uskovat ovat syntisiä?
>>>Lue sitten Paavalin kirjeiden alkusanoja ja tutki kirjoittiko Paavali syntisille uskoville Kristuksessa Jeesuksessa vai kirjittiko hän joillekin muille. Keille Paavali osoitti kaikki kirjeensä. Voit lukea alustavasti 1 Kor 1:1-7.että syntinen Paavali todistaa Jeesuksesta ja rakentaa Jumalan seurakuntaa joka on Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetty ja vanhurskautettu? Olisiko mahdollista että syntinen Paavali on kirjoittanut kolmasosan uudesta Testamentista joka on Jumalan Sanaa? Olisiko mahdollista että syntinen Paavali kirjoittaa tekstejä joiden kautta syntiset pelastuvat ja tulevat vanhurskautetuiksi ja pyhitetyiksi?
Olisiko mahdollista että joku syntinen on Jumalan väkevä todistaja jota Jumala käyttää?
>>>Lue sitten Paavalin kirjeiden alkusanoja ja tutki kirjoittiko Paavali syntisille uskoville Kristuksessa Jeesuksessa vai kirjittiko hän joillekin muille. Keille Paavali osoitti kaikki kirjeensä. Voit lukea alustavasti 1 Kor 1:1-7.Tapio522 kirjoitti:
--
Linkistä:
Synnittömyysoppia ilmeni myös strömborgilaisuudessa, jonka perustajan Johan Strömborgin (1842–1885) oppi synnittömyydestä perustui hänen omaan Ilmestyskirjan tulkintaansa.että minä en ole koskaan vedonnut mihinkään ihmisen kirjoittamaan kirjaan enkä kirjoitukseen.
Minä osoitan aina Jumalan Kirjoitettua Sanaa. Miksi sinä vetoat Raamatun ulkopuolisiin kirjoituksiin jotka voivat olla ristiriidassa Jumalan Kirjoitetun Sanan kanssa? Sinä jopa käsket minua lukemaan sellaisia kirjoituksia???????????????????
>>>Gnostilaisuus ja synnittömyysoppi
Synnittömyysoppia ilmeni myös strömborgilaisuudessa, jonka perustajan Johan Strömborgin (1842–1885) oppi synnittömyydestä perustui hänen omaan Ilmestyskirjan tulkintaansa.Tänäänkin kirjoitti:
sitä mahdollisuutta, että sinua tuomitsevat ovat vielä synnin palvelijoita ja näin eivät käsitä, eivätkä hyväksy sinun oppiasi. He joutuvat näkemään joka päivä oman pahan, syntisen luonteensa ja siksi he vihaavat sinua, kun sinä todistat vapaudesta.
Opeta heitä, että synnistä pääsee irti uskomalla elvävään Jumalaan, Jeesukseen Kristukseen, lain täyttäjään.
Vasta ahtaan portin sisäpuolella on vapaus ja rauha.se ongelma ja sen ydin että ihmiset, jopa uskovatkin, katsovat itseensä ja toisiin uskoviin Jeesuksen Kristuksen Jumalan Sanan sijasta. Siksi minä pyrin osoittamaan Herraa Jeesusta Kristusta Jumalan Sanaa (Joh 1:1-5, 29).
jaikal kirjoitti:
tutkia Paavalin kirjeet ja kysyä Paavalilta että lukiko hän itsensä pelastettujen Jeesukseen uskovien vanurskasten ja pyhien joukkoon vai lukiko hän itsensä uskosta osattomien syntisten joukkoon.
Lue sitten Paavalin kirjeiden alkusanoja ja tutki kirjoittiko Paavali syntisille uskoville Kristuksessa Jeesuksessa vai kirjittiko hän joillekin muille. Keille Paavali osoitti kaikki kirjeensä. Voit lukea alustavasti 1 Kor 1:1-7.jaikal:
" Miksi sinä luet Roomalaiskirjeen kolmannesta luvusta vain sen jakeen 23?
Lue seuraavatkin jakeet ja usko ja ota vastaan Jumalan teko Kristuksessa Jeesuksessa".
-------------
Joo, kannattaa lukea asiayhteys.
Kukaan ei ole vanhurskas, Jumalalle kelpaava, itsessään. Ei edes juutalaiset, vaikka heille oli uskottu paljon.
Koska ”kaikki ovat synnin alla” (Room.3:9), ei ihminen oman elämänsä ja tekojensa perusteella tule vanhurskaaksi eli Jumalalle kelpaavaksi.
Lain tehtävä on ottaa pois ihmiseltä omat luulot ja kasvattaa (kurittaa) Kristukseen (Gal.3: 24). Vasta Jumalan lain kautta ihminen oppii näkemään oman tilansa ja oman syntisyytensä. "Syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta" (Room 7:7). Ihminen ei voi millään itseään puolustaa (Room.3:19).
Ainut mahdollisuus ihmiselle on ottaa vastaan Jumalan tarjoama vanhurskaus, jonka Kristus on meille hankkinut.
--
Joskus kirjoitit:
”JEESUKSEN VANHURSKAUDESSA EI OLE MITÄÄN
RYPPYÄ EIKÄ MITÄÄN SAASTAISTA VAIKKA SINÄ TAPIO OLETKIN MUSTA VAIN,
OLET TÄHÄN VANHURSKAUTEEN PUETTUNA PUHDAS
Et taida kyllin katsella ja siitä iloita......! (jaikal)
--
Kukaan ei ole vanhurskas, Jumalalle kelpaava, itsessään (”musta vain” eli syntinen).
Siksi ainut mahdollisuus ihmiselle on ottaa vastaan Jumalan tarjoama vanhurskaus, jonka Kristus on meille hankkinut.
Uskonpuhdistajamme Lutherin kolme usein toistettua kohtaa piti paikkansa "syntisistä suurimman" Paavalinkin suhteen:
1)Kristitty on samalla kertaa vanhurskas ja syntinen.
2)Uskoessasi olet vanhurskas
3)Hänen vanhurskautensa on sinun ja syntisi on hänen.Tapio522 kirjoitti:
jaikal:
"Uskovan synnittömyydessä on siis kysymys Jeesuksen synnittömyydestä ..."
----
Tarkoitatko, että uskova on yhtä synnitön, kuin Jeesus?yntäpitävästi apostolientodistuksen kanssa.
Jos sinä näet Jeesuksessa syntiä, uskova on syntinen.
Jos et näe Jeesuksessa syntiä, uskovakin on synnitön tällä Jeesuksen ansiolla ja synnittömyyden perustalla.
Oletko lukenut ajatuksen kanssa mitä sinulle merkitsee 1 Kor 1:30.
(Panin tarkoituksella pisteen tuon Raamatun jakeen perään vaikka siihen kuuluisi panna kysymysmerkki. Minä kun en pidä siitä että Jumalan Sanan perään pannaan mitään kysymysmerkkejä)Tapio522 kirjoitti:
jaikal:
" Miksi sinä luet Roomalaiskirjeen kolmannesta luvusta vain sen jakeen 23?
Lue seuraavatkin jakeet ja usko ja ota vastaan Jumalan teko Kristuksessa Jeesuksessa".
-------------
Joo, kannattaa lukea asiayhteys.
Kukaan ei ole vanhurskas, Jumalalle kelpaava, itsessään. Ei edes juutalaiset, vaikka heille oli uskottu paljon.
Koska ”kaikki ovat synnin alla” (Room.3:9), ei ihminen oman elämänsä ja tekojensa perusteella tule vanhurskaaksi eli Jumalalle kelpaavaksi.
Lain tehtävä on ottaa pois ihmiseltä omat luulot ja kasvattaa (kurittaa) Kristukseen (Gal.3: 24). Vasta Jumalan lain kautta ihminen oppii näkemään oman tilansa ja oman syntisyytensä. "Syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta" (Room 7:7). Ihminen ei voi millään itseään puolustaa (Room.3:19).
Ainut mahdollisuus ihmiselle on ottaa vastaan Jumalan tarjoama vanhurskaus, jonka Kristus on meille hankkinut.
--
Joskus kirjoitit:
”JEESUKSEN VANHURSKAUDESSA EI OLE MITÄÄN
RYPPYÄ EIKÄ MITÄÄN SAASTAISTA VAIKKA SINÄ TAPIO OLETKIN MUSTA VAIN,
OLET TÄHÄN VANHURSKAUTEEN PUETTUNA PUHDAS
Et taida kyllin katsella ja siitä iloita......! (jaikal)
--
Kukaan ei ole vanhurskas, Jumalalle kelpaava, itsessään (”musta vain” eli syntinen).
Siksi ainut mahdollisuus ihmiselle on ottaa vastaan Jumalan tarjoama vanhurskaus, jonka Kristus on meille hankkinut.
Uskonpuhdistajamme Lutherin kolme usein toistettua kohtaa piti paikkansa "syntisistä suurimman" Paavalinkin suhteen:
1)Kristitty on samalla kertaa vanhurskas ja syntinen.
2)Uskoessasi olet vanhurskas
3)Hänen vanhurskautensa on sinun ja syntisi on hänen.>>>Kukaan ei ole vanhurskas, Jumalalle kelpaava, itsessään.
jaikal kirjoitti:
että syntinen Paavali todistaa Jeesuksesta ja rakentaa Jumalan seurakuntaa joka on Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetty ja vanhurskautettu? Olisiko mahdollista että syntinen Paavali on kirjoittanut kolmasosan uudesta Testamentista joka on Jumalan Sanaa? Olisiko mahdollista että syntinen Paavali kirjoittaa tekstejä joiden kautta syntiset pelastuvat ja tulevat vanhurskautetuiksi ja pyhitetyiksi?
Olisiko mahdollista että joku syntinen on Jumalan väkevä todistaja jota Jumala käyttää?
>>>Lue sitten Paavalin kirjeiden alkusanoja ja tutki kirjoittiko Paavali syntisille uskoville Kristuksessa Jeesuksessa vai kirjittiko hän joillekin muille. Keille Paavali osoitti kaikki kirjeensä. Voit lukea alustavasti 1 Kor 1:1-7.Pyhä tarkoittaa Jumalalle erotettua (esinettä tai henkilöä).
Uskovat ovat eroitetut ikuisesti Jumalalle , ”pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan” (Hebr. 10:10).
--
Todellisuudessa uskova on joka hetki syntinen (kuten Paavalikin toteaa itsestään; 1.Tim.1:15), mutta uskossa Jumalan sanan lupauksiin hän on samaan aikaan myös joka hetki vanhurskas ja autuas Jumalan lapsi.
Toivo voittaa hänellä nykyisen todellisuuden eli synnin.
Niinpä kristityn sopiikin rukoilla:
" Isä meidän...anna meille meidän syntimme anteeksi,...." (Lk 11:4).
Tai: "Jumalani, ole minulle syntiselle ARMOLLINEN"!jaikal kirjoitti:
>>>Kukaan ei ole vanhurskas, Jumalalle kelpaava, itsessään.
JAIKAL:
"Hän oli syntinen ennen uskoa Jeesukseen Kristukseen. Uskovana Jumalan lapsena hän on vanhurskas ja pyhä".
----
Etkö usko Paavalia?
Kertaan vielä!
Paavali sanoi olevansa viheliäinen eli syntinen ihminen, vaikka hänen syntinsä oli pyyhitty pois (Room.7:24).
Toisin sanoen ”uskova on samaan aikaan vanhurskas ja syntinen”.
Niinpä ei tarvitse mennä muuttamaan Paavalin sanoja toiseen aikamuotoon, kun hän sanoo itsestään, että ”OLEN syntisistä suurin” (1.Tim. 1:15)- siinä hetkessä.
----------------
KIELIOPPIA
PREESENS
”OLEN”- verbi on siis preesensissä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Preesens:
”Preesens on verbin aikamuoto, joka ilmaisee, että jotakin tapahtuu NYT taikka yleisesti, aina".
--
IMPERFEKTI
http://fi.wikipedia.org/wiki/Imperfekti:
”Imperfekti on verbien mennyt aikamuoto, jolla viitataan lähimenneisyyteen...”
En menisi muuttamaan aikamuotoa toiseksi omaan oppiini sopivaksi!jaikal kirjoitti:
>>>Kukaan ei ole vanhurskas, Jumalalle kelpaava, itsessään.
jaikal:"Miksi sinä jankutat ihmisen syntisyydestä"?
---
Paavali puhui myös omasta syntisyydestään (mm. 1.Tim.1:15) ja epätäydellisyydestään (Filipp. 3:12).
Kysynkin sinulta vielä varmuuden vuoksi:
Käyttikö Paavali preesens- vai imperfekti-aikamuotoa puhuessaan omasta syntisyydestään?
(Katso toisesta viestistäni, mitä näillä aikamuodoilla takoitetaan!)- Tänäänkin
Tapio522 kirjoitti:
---
Paavali puhui myös omasta syntisyydestään (mm. 1.Tim.1:15) ja epätäydellisyydestään (Filipp. 3:12).
Käyttikö Paavali preesens- vai imperfekti-aikamuotoa puhuessaan omasta syntisyydestään?
(Katso toisesta viestistäni, mitä näillä aikamuodoilla takoitetaan!)nyt ratkaiseva tekijä, vaan se missä vaiheessa elämäänsä Paavali teki sitä syntiä, jonka tähden katsoi itsensä syntisistä suurimmaksi.
Paavali piti muistaa entinen vaelluksensa, jotta hän osasi neuvoa muita synnintekijöitä Lähteen luo, joka on SYNTIÄ VASTAAN:
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
1. kirje Timoteukselle 1
13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.
18 Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi, poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun,
19 säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.
20 Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi. - Tänäänkin
jaikal kirjoitti:
että syntinen Paavali todistaa Jeesuksesta ja rakentaa Jumalan seurakuntaa joka on Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetty ja vanhurskautettu? Olisiko mahdollista että syntinen Paavali on kirjoittanut kolmasosan uudesta Testamentista joka on Jumalan Sanaa? Olisiko mahdollista että syntinen Paavali kirjoittaa tekstejä joiden kautta syntiset pelastuvat ja tulevat vanhurskautetuiksi ja pyhitetyiksi?
>>>Lue sitten Paavalin kirjeiden alkusanoja ja tutki kirjoittiko Paavali syntisille uskoville Kristuksessa Jeesuksessa vai kirjittiko hän joillekin muille. Keille Paavali osoitti kaikki kirjeensä. Voit lukea alustavasti 1 Kor 1:1-7.kuin Tapokin olette eksyneet kesitieltä poissa, tai oletteko sinne vielä päässeetkään. Sinulta on hukassa lain kasvatus, joka ei tarkoita, että eikö ihminen ole silloin uskossa, kun on vielä kasvamassa lain edessä ja Tapiolta on hukassa tieto, että lain kasvattama pääsee ahtaasta portista sisään ja vapauteen ja hänen ei TARVITSE ENÄÄ TEHDÄ SYNTIÄ.
Tapio522 kirjoitti:
Pyhä tarkoittaa Jumalalle erotettua (esinettä tai henkilöä).
Uskovat ovat eroitetut ikuisesti Jumalalle , ”pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan” (Hebr. 10:10).
--
Todellisuudessa uskova on joka hetki syntinen (kuten Paavalikin toteaa itsestään; 1.Tim.1:15), mutta uskossa Jumalan sanan lupauksiin hän on samaan aikaan myös joka hetki vanhurskas ja autuas Jumalan lapsi.
Toivo voittaa hänellä nykyisen todellisuuden eli synnin.
Niinpä kristityn sopiikin rukoilla:
" Isä meidän...anna meille meidän syntimme anteeksi,...." (Lk 11:4).
Tai: "Jumalani, ole minulle syntiselle ARMOLLINEN"!>>>Todellisuudessa uskova on joka hetki syntinen
Tapio522 kirjoitti:
JAIKAL:
"Hän oli syntinen ennen uskoa Jeesukseen Kristukseen. Uskovana Jumalan lapsena hän on vanhurskas ja pyhä".
----
Etkö usko Paavalia?
Kertaan vielä!
Paavali sanoi olevansa viheliäinen eli syntinen ihminen, vaikka hänen syntinsä oli pyyhitty pois (Room.7:24).
Niinpä ei tarvitse mennä muuttamaan Paavalin sanoja toiseen aikamuotoon, kun hän sanoo itsestään, että ”OLEN syntisistä suurin” (1.Tim. 1:15)- siinä hetkessä.
----------------
KIELIOPPIA
PREESENS
”Preesens on verbin aikamuoto, joka ilmaisee, että jotakin tapahtuu NYT taikka yleisesti, aina".
--
IMPERFEKTI
En menisi muuttamaan aikamuotoa toiseksi omaan oppiini sopivaksi!ja tämä juuri nyt samanaikaisesti.
Eikö ole hullu väite? Vain mieleltään sairas ihminen voisi tosissaan väittää että on samanaikaisesti päivä ja yö. Sama on hengellisestikin. Et voi olla samanaikaisesti vanhurskas ja syntinen. Nämä ovat toistensa vastakohdat.
Syntinen on jokainen uskosta osaton ihminen.
Vanhurskas on jokainen uskova. Näin Raamatun ilmoitus.
>>>Toisin sanoen ”uskova on samaan aikaan vanhurskas ja syntinen”.Tapio522 kirjoitti:
---
(Katso toisesta viestistäni, mitä näillä aikamuodoilla takoitetaan!)Mikä oli Paavalin julistama evankeliumi?
Olikos se
1. Ihmisen syntisyys
2. Jumalan suorittama sovitus
Mitä Paavali siis julisti ihmisille pelastukseksi?
>>>Paavali puhui myös omasta syntisyydestään (mm. 1.Tim.1:15)
ja epätäydellisyydestään (Filipp. 3:12).jaikal kirjoitti:
Mikä oli Paavalin julistama evankeliumi?
Olikos se
1. Ihmisen syntisyys
ja epätäydellisyydestään (Filipp. 3:12).jaikal kysyy:
Olikos se
1. Ihmisen syntisyys
ja epätäydellisyydestään (Filipp. 3:12).Tänäänkin kirjoitti:
nyt ratkaiseva tekijä, vaan se missä vaiheessa elämäänsä Paavali teki sitä syntiä, jonka tähden katsoi itsensä syntisistä suurimmaksi.
Paavali piti muistaa entinen vaelluksensa, jotta hän osasi neuvoa muita synnintekijöitä Lähteen luo, joka on SYNTIÄ VASTAAN:
1. kirje Timoteukselle 1
13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.
18 Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi, poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun,
19 säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.
20 Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.Tänäänkin:
"Aikamuodot eivät ole nyt ratkaiseva tekijä, vaan se missä vaiheessa elämäänsä Paavali teki sitä syntiä, jonka tähden katsoi itsensä syntisistä suurimmaksi".
---
Miten sinä käsität Paavalin käyttämän preesens-aikamuodon "OLEN"?
Lyhyt vastaus riittää!jaikal kirjoitti:
>>>Todellisuudessa uskova on joka hetki syntinen
jaikalilta hyviä kysymyksiä:
" MIKSI PAAVALI VÄITTÄÄ USKOVIA PYHÄKSI KANSAKSI, JOS USKOVAT OVATKIN SYNTISIÄ?
Oletko sinä pyhää kansaa?
(Jos et ole, olet syntinen ja kadotettu uskosta osaton ihminen. Muussa tapuksessa olet pyhä Jumalan perheen jäsen". )
--------
Tähän voisi laittaa vielä kaikille osoitetun kysymyksen:
"MIKSI PAAVALI SANOI OLEVANSA (aikamuoto:preesens!) SYNTISISTÄ SUURIN"?- Tänäänkin
Tapio522 kirjoitti:
Tänäänkin:
"Aikamuodot eivät ole nyt ratkaiseva tekijä, vaan se missä vaiheessa elämäänsä Paavali teki sitä syntiä, jonka tähden katsoi itsensä syntisistä suurimmaksi".
---
Miten sinä käsität Paavalin käyttämän preesens-aikamuodon "OLEN"?
Lyhyt vastaus riittää!silloin, kun oli epäuskossa syntiä ja sai sen takia synnit anteeksi. Hän ei siis tehnyt syntiä silloin, kun oli uskossa Jeesukseen ja oli lain ajamana päässyt Kristukseen, vaan epäuskon päivinä.
Miten sinä käsität sen, että Paavali varoittaa tekemästä syntiä ja tuomitsee synnin jyrkin sanoin?
Minä käsitän niin, että Paavali muisti entisen vaelluksensa ja oli sen takia armahtava ja laupias etsiville ja vielä maitoa saaville kanssaeläjilleen, mutta varoitti kasvaneita lankeamasta syntiin ja kuten tiedät Paavali kertoi menevänsä aina ihmisen rinnalle ja alkavansa opettamaan ihmisen rinnalta, niin tuon syntisistä suurimman hän tarkoitti heidän kuultavakseen, jotka vielä taistelivat synnin alla ja kärsivät huonoa omaatuntoa siitä, että eivät olleet vielä kasvaneet lainpitäjiksi.
Paavali teki epäuskon päivinä syntiä, vainosi kristittyjä ja antoi nimensä heidän tappamisensa puolesta, eikä koko matkan aikana kyennyt sitä unohtamaan, eikä saanutkaan unohtaa. Paavali, joka kuului silloin, kun oli vielä Saulus, lainkiihkoilijoihin, olikin elänyt irti Jumalan laista, jossa kaksi käskyä täyttää koko lain: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi. Paavali muisti entisiä päiviä, niitä jolloin hän oli ollut Saulus ja luullut olevansa hyvä uskovainen. Hänhän oli kiihkoillut Mooseksen lain puolesta, mutta syrjäyttänyt Jumalan omalla soremella kirjoittaman lain ja sen takia hän sanoi itseään syntisistä suurimmaksi. Hän ei tarkoittanut, että hän enää sitä oli, sillä Paavali jos kuka osasi kiittää siitä armosta, mikä oli hänen osakseen langennut, kun Jumala oli valinnut hänet armonpiiriin ja hän oli saanut tulla vapaaksi lihantahdosta. - Tänäänkin
Tapio522 kirjoitti:
jaikal kysyy:
Olikos se
1. Ihmisen syntisyys
ja epätäydellisyydestään (Filipp. 3:12).lahjavanhurskaudessa, vai jääkö voimattomaksi synnintekijäksi?
Tapio522 kirjoitti:
JAIKAL:
----
Etkö usko Paavalia?
Kertaan vielä!
----------------
KIELIOPPIA
PREESENS
--
IMPERFEKTI
En menisi muuttamaan aikamuotoa toiseksi omaan oppiini sopivaksi!Jos aikamuotojakin ruvetaan muuttamaan, saadaan raamatusta täysin totuuden vastaisia ilmoituksia.
1Ti 1:15 …. (syntisiä pelastamaan) joista minä o-l-e-n suurin.
Ja sama kreikaksi:
….hon protos e-i-m-i ego.
Alkukielen sana eimi (olla) on Novumin mukaan muodossa akt.prees.ind. yks. 1.
Eli aktiivi, preesens, indikatiivi, yksikkön 1. persoona.
Uuden testamentin kreikan kielioppi (Lars Aejmelaeus) sanoo s.58 näin:
>Indikatiivin preesens ilmaisee nykyhetkessä toteutuvaa toimintaa.<
Paavali oli siis sanansa sanoessaan sillä hetkellä syntinen. Sitä hän sanoillaan tarkoitti. Eikä sitä, että hän joskus menneisyydessä oli ollut syntinen (mutta nyt olisikin synnitön). Jos Paavali olisi sitä tarkoittanut, hän olisi käyttänyt eri taivutusmuotoa verbistä ”olla”.
On vastuutonta ryhtyä väittämään, ettei Paavali oikeastaan tarkoittanut mitä sanoi. Ja selittää, että raamatun kokonaisnäkemyksen mukaan hän ei tarkoittanut mitä sanoi, vaan sanat on ymmärrettävä niinkuin minä sanon. Koska minulla on parempi kokonaisnäkemys kuin Paavalilla.
Yhtä vastuutonta on ryhtyä väittämään, että me ennen olimme syntisiä, mutta nyt olemme synnittömiä.- Tänäänkin
Jonah kirjoitti:
Jos aikamuotojakin ruvetaan muuttamaan, saadaan raamatusta täysin totuuden vastaisia ilmoituksia.
Ja sama kreikaksi:
Paavali oli siis sanansa sanoessaan sillä hetkellä syntinen. Sitä hän sanoillaan tarkoitti. Eikä sitä, että hän joskus menneisyydessä oli ollut syntinen (mutta nyt olisikin synnitön). Jos Paavali olisi sitä tarkoittanut, hän olisi käyttänyt eri taivutusmuotoa verbistä ”olla”.
On vastuutonta ryhtyä väittämään, ettei Paavali oikeastaan tarkoittanut mitä sanoi. Ja selittää, että raamatun kokonaisnäkemyksen mukaan hän ei tarkoittanut mitä sanoi, vaan sanat on ymmärrettävä niinkuin minä sanon. Koska minulla on parempi kokonaisnäkemys kuin Paavalilla.
Yhtä vastuutonta on ryhtyä väittämään, että me ennen olimme syntisiä, mutta nyt olemme synnittömiä.Oletko sinä päässyt vielä totuuden tuntemiseen ja jos olet, niin oletko uskaltanut tehdä tahallasi syntiä:
26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
Heprealaiskirje 10
14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista".
18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
21 ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",
22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
23 pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
24 ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
25 Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
Seuraava jae - Tapio522eikirj
Jonah kirjoitti:
Jos aikamuotojakin ruvetaan muuttamaan, saadaan raamatusta täysin totuuden vastaisia ilmoituksia.
Ja sama kreikaksi:
Yhtä vastuutonta on ryhtyä väittämään, että me ennen olimme syntisiä, mutta nyt olemme synnittömiä.Kannattaa uskoa "niin kuin on kirjoitettu", eikä muuttaa Paavalin sanomisia muuksi!
- Tapio522eikirj
Tänäänkin kirjoitti:
silloin, kun oli epäuskossa syntiä ja sai sen takia synnit anteeksi. Hän ei siis tehnyt syntiä silloin, kun oli uskossa Jeesukseen ja oli lain ajamana päässyt Kristukseen, vaan epäuskon päivinä.
Miten sinä käsität sen, että Paavali varoittaa tekemästä syntiä ja tuomitsee synnin jyrkin sanoin?
Minä käsitän niin, että Paavali muisti entisen vaelluksensa ja oli sen takia armahtava ja laupias etsiville ja vielä maitoa saaville kanssaeläjilleen, mutta varoitti kasvaneita lankeamasta syntiin ja kuten tiedät Paavali kertoi menevänsä aina ihmisen rinnalle ja alkavansa opettamaan ihmisen rinnalta, niin tuon syntisistä suurimman hän tarkoitti heidän kuultavakseen, jotka vielä taistelivat synnin alla ja kärsivät huonoa omaatuntoa siitä, että eivät olleet vielä kasvaneet lainpitäjiksi.
Paavali teki epäuskon päivinä syntiä, vainosi kristittyjä ja antoi nimensä heidän tappamisensa puolesta, eikä koko matkan aikana kyennyt sitä unohtamaan, eikä saanutkaan unohtaa. Paavali, joka kuului silloin, kun oli vielä Saulus, lainkiihkoilijoihin, olikin elänyt irti Jumalan laista, jossa kaksi käskyä täyttää koko lain: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi. Paavali muisti entisiä päiviä, niitä jolloin hän oli ollut Saulus ja luullut olevansa hyvä uskovainen. Hänhän oli kiihkoillut Mooseksen lain puolesta, mutta syrjäyttänyt Jumalan omalla soremella kirjoittaman lain ja sen takia hän sanoi itseään syntisistä suurimmaksi. Hän ei tarkoittanut, että hän enää sitä oli, sillä Paavali jos kuka osasi kiittää siitä armosta, mikä oli hänen osakseen langennut, kun Jumala oli valinnut hänet armonpiiriin ja hän oli saanut tulla vapaaksi lihantahdosta.Tänäänkin:
"...sen takia hän sanoi itseään syntisistä suurimmaksi. Hän ei tarkoittanut, että hän enää sitä oli, ...".
------
Paavali siis erehtyi käyttämään väärää aikamuotoa "OLEN"....niinkö? - Tänäänkin
Tapio522eikirj kirjoitti:
Kannattaa uskoa "niin kuin on kirjoitettu", eikä muuttaa Paavalin sanomisia muuksi!
sinä sitä mieltä, että Jeesus ei annakkaan epäuskon päivinä tehtyjä syntejä täällä anteeksi, vaan vaikka ihminen tekee parannuksen on hän silti jopa syntisistä suurin?
Paavali kertoo selvästi tehneensä nuo synnit silloin, kun ei vielä tuntenut totuutta ja vaelsi epäuskossa.
Usko perustuu LUPAUKSEEN ja jos Paavali kääntyi takaisin epäuskoon ja syntiin, niin vasta sen jälkeen hän jäi syntisistä suurimmaksi, mutta vaeltaessaan Jumalan kanssa hänen henkensä todisti Jumalan Hengen kanssa, että hänellä oli okeus huutaa: Abba, Isä.
Paavali varoitti jokaista vaeltamasta lihan mukaan, sillä synti asuu lihassa. Hän kertoi itsekin kuolleensa käskysanan seurauksena, sillä hän käsitti vasta sen jälkeen synnin ja joutui sen käsittämisen seurauksena naulaaman lihansa ristille, jotta ei jäisi lain alle ja syntiin. Lakia ei ole lainpitäjiä vastaan, sillä se on annettu syntisten takia. Jokainen, jonka kohdalla täytetty laki nousee voimaan lain pitämisen kautta, on päässyt laista ja synnistä vapaaksi. - Tapio522eikirj
Tänäänkin kirjoitti:
lahjavanhurskaudessa, vai jääkö voimattomaksi synnintekijäksi?
Hb 12:14
"Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;...".
Mitä pyhittyminen mielestäsi tarkoittaa? - Tänäänkin
Tänäänkin:
"...sen takia hän sanoi itseään syntisistä suurimmaksi. Hän ei tarkoittanut, että hän enää sitä oli, ...".
------
Paavali siis erehtyi käyttämään väärää aikamuotoa "OLEN"....niinkö?Usko perustuu lupaukselle ja jos Paavali hylkäsi syntiä vastaan olevan Lähteen, niin hänellä on oikeus sanoa itseään syntisistä suurimmaksi. Totisesti kukaan ei ole synnin alla, jos vaeltaa Hengessä, jossa laki täyttyy.
Täällä vaeltaessaan ja kirjeitä kirjoittaessaan Paavali vaelsi Hengessä, ei lihassa ja siksi hän ei ollut syntisistä suurin Jeesuksen Uhrityön takia. Jos hän palasi Saulukseksi, eikä enää vaeltanut Herran kanssa, niin synti jäi hänen päälleen.
Paavali kertoo miten käskysana kuoletti hänet näyttämällä hänelle synnin. Ennen hän ei tuntenut syntiä, sillä hänessä ei ollut sisäisen lain tuntemista, mutta Jeesuksen tultua henkeen kirjoitettu laki avautui ja Paavalin lihantahto kuoli uskon kautta lakiin ja hän sai tulla Kristukseen ja sai elämän. Vain Jeesus on laintäyttäjä ja vain Hänessä me olemme täytetyssä laissa ja irti synnin orjuudesta. Ei Paavali itsestään kerskaa, vaan kerskaa Jeesukseta, sillä Paavali tiesi, että ilman lain täyttäjää hän olisi kuollut synteihinsä. - Tänäänkin
Hb 12:14
"Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;...".
Mitä pyhittyminen mielestäsi tarkoittaa?joka on vanhurskas ja jonka vanhurskauden kautta kaikki uskovaiset pyhittyvät.
Tänäänkin kirjoitti:
sinä sitä mieltä, että Jeesus ei annakkaan epäuskon päivinä tehtyjä syntejä täällä anteeksi, vaan vaikka ihminen tekee parannuksen on hän silti jopa syntisistä suurin?
Paavali kertoo selvästi tehneensä nuo synnit silloin, kun ei vielä tuntenut totuutta ja vaelsi epäuskossa.
Usko perustuu LUPAUKSEEN ja jos Paavali kääntyi takaisin epäuskoon ja syntiin, niin vasta sen jälkeen hän jäi syntisistä suurimmaksi, mutta vaeltaessaan Jumalan kanssa hänen henkensä todisti Jumalan Hengen kanssa, että hänellä oli okeus huutaa: Abba, Isä.
Paavali varoitti jokaista vaeltamasta lihan mukaan, sillä synti asuu lihassa. Hän kertoi itsekin kuolleensa käskysanan seurauksena, sillä hän käsitti vasta sen jälkeen synnin ja joutui sen käsittämisen seurauksena naulaaman lihansa ristille, jotta ei jäisi lain alle ja syntiin. Lakia ei ole lainpitäjiä vastaan, sillä se on annettu syntisten takia. Jokainen, jonka kohdalla täytetty laki nousee voimaan lain pitämisen kautta, on päässyt laista ja synnistä vapaaksi.Tänäänkin:
"Paavali kertoo selvästi tehneensä nuo synnit silloin, kun ei vielä tuntenut totuutta ja vaelsi epäuskossa".
----
Miksi Paavali käyttää toista aikamuotoa, kuin sinä tai jaikal?
(Hän ei sano, että OLI syntisistä suurin, kuten te selitätte.)
(katso Jonahin selitys!)- Tänäänkin
Tapio522 kirjoitti:
Tänäänkin:
"Paavali kertoo selvästi tehneensä nuo synnit silloin, kun ei vielä tuntenut totuutta ja vaelsi epäuskossa".
----
Miksi Paavali käyttää toista aikamuotoa, kuin sinä tai jaikal?
(Hän ei sano, että OLI syntisistä suurin, kuten te selitätte.)
(katso Jonahin selitys!)se koko luku missä tuo asia on ja katso mihin Paavali viittaa kertoessaan olevansa syntisistä suurin.
Tänäänkin kirjoitti:
se koko luku missä tuo asia on ja katso mihin Paavali viittaa kertoessaan olevansa syntisistä suurin.
Tänäänkin: ".... mihin Paavali viittaa kertoessaan olevansa syntisistä suurin"
------
Paavali kertoo ensin entisestä elämästään herjaajana, vainoajana ja väkivallantekijänä (1.Tim.1:13).
Sitten hän sanoo:
"Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä OLEN suurin" (1.Tim. 1:15).
Jos hän pelkästään (Huom sana "pelkästään"!) viittaisi menneeseen elämään, niin hän käyttäisi aikamuotoa "OLIN".
Mutta hän käyttääkin toista aikamuotoa: "OLEN SYNTISISTÄ SUURIN".
Sitten Jakeessa 16 Paavali "syntisistä suurin" toteaa: "Mutta minut ARMAHDETTIIN.....".
Oikein siis sanomme, että uskova on "samalla kertaa vanhurskas ja syntinen".- Tänäänkin
Tapio522 kirjoitti:
Tänäänkin: ".... mihin Paavali viittaa kertoessaan olevansa syntisistä suurin"
------
Paavali kertoo ensin entisestä elämästään herjaajana, vainoajana ja väkivallantekijänä (1.Tim.1:13).
Sitten hän sanoo:
"Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä OLEN suurin" (1.Tim. 1:15).
Jos hän pelkästään (Huom sana "pelkästään"!) viittaisi menneeseen elämään, niin hän käyttäisi aikamuotoa "OLIN".
Mutta hän käyttääkin toista aikamuotoa: "OLEN SYNTISISTÄ SUURIN".
Sitten Jakeessa 16 Paavali "syntisistä suurin" toteaa: "Mutta minut ARMAHDETTIIN.....".
Oikein siis sanomme, että uskova on "samalla kertaa vanhurskas ja syntinen".Paavali teki ARMON PÄÄLLE SYNTIÄ?
Nyt sinun tulee tutustua Jeesukseen entistä paremmin, sillä muuten et käsitä koskaan Paavalia. Pietarikin sanoo, että Paavalin kirjeissä on yhtä ja toista vaikeaselkoista ja niin näkyy olevan, sillä enemmän kuin kenenkään kirjeitä vääristetään Paavalin kirjoituksia.
Lue tämä Jeesuksen oma opetus ja pyydä, että saat kirkastuksen tälle opetukselle:
Johannes 8
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
37 Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
38 Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."
39 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.
40 Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
45 Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
46 Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."
48 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"
49 Jeesus vastasi: "Minussa ei ole riivaajaa, vaan minä kunnioitan Isääni, ja te häpäisette minua.
50 Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee.
51 Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa." Tänäänkin kirjoitti:
Paavali teki ARMON PÄÄLLE SYNTIÄ?
Nyt sinun tulee tutustua Jeesukseen entistä paremmin, sillä muuten et käsitä koskaan Paavalia. Pietarikin sanoo, että Paavalin kirjeissä on yhtä ja toista vaikeaselkoista ja niin näkyy olevan, sillä enemmän kuin kenenkään kirjeitä vääristetään Paavalin kirjoituksia.
Lue tämä Jeesuksen oma opetus ja pyydä, että saat kirkastuksen tälle opetukselle:
Johannes 8
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
37 Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
38 Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."
39 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.
40 Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
45 Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
46 Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."
48 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"
49 Jeesus vastasi: "Minussa ei ole riivaajaa, vaan minä kunnioitan Isääni, ja te häpäisette minua.
50 Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee.
51 Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."Tänäänkin, palataan vielä siihen, viittaako Paavali vain menneseen elämään (1.Tim.1:15), kuten annat ymmärtää.
Kysynkin vielä, miksi Paavali ei käytä "OLIN"-aikamuotoa, kuten sinä selität ?Tänäänkin kirjoitti:
sitä mahdollisuutta, että sinua tuomitsevat ovat vielä synnin palvelijoita ja näin eivät käsitä, eivätkä hyväksy sinun oppiasi. He joutuvat näkemään joka päivä oman pahan, syntisen luonteensa ja siksi he vihaavat sinua, kun sinä todistat vapaudesta.
Vasta ahtaan portin sisäpuolella on vapaus ja rauha.Tänäänkin: "He joutuvat näkemään joka päivä oman pahan, syntisen luonteensa...".
--
Niin Paavalikin näki (1.Tim.1:15), mutta hän turvautui Jumalan armoon (1.Tim.1:16).
Kasvakaamme mekin "Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään".
(2.Piet. 3:18).- Tänäänkin
Tapio522 kirjoitti:
Tänäänkin, palataan vielä siihen, viittaako Paavali vain menneseen elämään (1.Tim.1:15), kuten annat ymmärtää.
Kysynkin vielä, miksi Paavali ei käytä "OLIN"-aikamuotoa, kuten sinä selität ?kertoessaan olevansa syntisistä suurin sen takia, että hän oli vainonnut Jumalan seurakuntaa, mutta antaa samalla tiedon, että häntä kohtasi armo ja laupeus, koska hän oli tehnyt tuon suuren synnin epäuskossa ja tietämättömyydessä ollessaan, ei uskossa ollessaan.
Paavali sanoo, että hän, joka on maistanut jo Pyhää Henkeä ja totuutta, ei voi tehdä enää syntiä, sillä silloin hän polkee jalkoihinsa Jeesuksen kalliin sovintoveren.
Tiedän, että usko tuntuu hyvin vaativalta heille, joilla on väärä uudestisyntymisoppi. Ihminen ei synnyt uudeksi kasteessa, eikä missään muussakaan tilanteessa, vaan syntyy uudeksi Jumalan ajalla silloin, kun on lain ajamana päässyt Kristukseen, eli ahtaan portin sisäpuolelle, jossa on vapaus. Lain alla kasvava kasvaa samalla armon alla ja taistelee syntiään vastaan. Paavali sanoo heille, että "ette te ole vielä verille asti taistelleet syntiä vastaan" ja tarkoittaa, että Jumalan Sanan, joka perustuu lakiin, on noustava voimaan synnin, eli lihantahdon ristillenaulaamisen kautta. Jeesuksen on tultava ensimmäiselle sijalle, jotta ihminen saa kyvyn ja voiman VASTUSTAA SYNTIÄ.
Joka pyrkii pitämään lain täytettynä: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin, kuin itseäsi, saa Jumalan voimat liikkeelle ja saa tulla tuntemaan totuuden ja saa tulla Jumalan voimasta ahtaasta portista sisään ja syntyä uudeksi.
Jumalan Sana puhdistaa vanhan, jos Sana uskotaan ja pidetään. Vanhaan astiaan ei uutta lasketa, sillä jos niin tehdään se paisuu ja repeää.
Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin, kuin itseäsi on samanarvoinen käsky, vaikka onkin kahdessa osassa. Kukaan, joka ei rakasta itseään ja lähimmäistään, ei voi rakastaa Jumalaa yli kaiken. Hedelmistään puu tunnetaan ja jos laki on pidetty, ovat Hedelmät hyvät.
Kasteessa on Jumalan lupaus Pyhän Hengen osallisuudesta ja uskossa se lupaus toteutuu. Pyhä Henki tulee muistuttamaan ja kirkastamaan kaiken sen minkä Jeesus opetti ja tulee aika, jolloin Pyhä Henki jää asumaan astiaan Isän ja Pojan kanssa. Joka pitää Jeesuksen opetukset, eli lain voimassa, saa "ME" (Me tulemme) asumaan itseensä.
Tuolloin ei enää kukaan tahdo tehdä syntiä, mutta jos joku lankeaa kuitenkin, saa hän synnintunnustamisen kautta synnin anteeksi, mutta jos lankeaa, eikä tunnusta syntiä, tekee sellaisen synnin, että polkee uudestisyntyneenä Kristuksen veren jalkoihinsa ja sitä ei voi saada anteeksi.
Lain alla vielä kasvamassa olevat eivät ole noin suuressa vastuussa, eikä heiltä vaadi Jumala noin suuria. Uudestisyntyneen vastuu vaelluksestaan on suuri ja siksi uudestisyntyeet valvovat itseään. Siellä missä on täytetty laki, ei rikottu, siellä vaeltaa Jumalan kansa. Tapio522 kirjoitti:
Tänäänkin, palataan vielä siihen, viittaako Paavali vain menneseen elämään (1.Tim.1:15), kuten annat ymmärtää.
Kysynkin vielä, miksi Paavali ei käytä "OLIN"-aikamuotoa, kuten sinä selität ?1Jn 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
- Tänäänkin
Jonah kirjoitti:
1Jn 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
kasvun alla olevia ja jo uudestisyntyneitä ja siksi näytää, että hänen opetuksessaan on ristiriita. Jumalan Voima on niin suuri, että uudestisyntyneen ei tarvitse tehdä syntiä. Pitää tietää mitä synti on ja sen tietää, kun oppii tuntemaan Jeesuksen. Jos ihminen ei kykene vielä olemaan rakkauskäskyissä, niin silloin hänen pitää rukoilla voimaa ja kieltää omaa lihaansa, jotta Jeesus saa ensimmäisen sijan.
Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa, rauhantekijöille. - jaikali
Tapio522 kirjoitti:
jaikalilta hyviä kysymyksiä:
" MIKSI PAAVALI VÄITTÄÄ USKOVIA PYHÄKSI KANSAKSI, JOS USKOVAT OVATKIN SYNTISIÄ?
Oletko sinä pyhää kansaa?
(Jos et ole, olet syntinen ja kadotettu uskosta osaton ihminen. Muussa tapuksessa olet pyhä Jumalan perheen jäsen". )
--------
Tähän voisi laittaa vielä kaikille osoitetun kysymyksen:
"MIKSI PAAVALI SANOI OLEVANSA (aikamuoto:preesens!) SYNTISISTÄ SUURIN"?sinulle pitää selittää sama asia? Etkö ollenkaan lue vastauksia kysymyksiisi?
>>>Tähän voisi laittaa vielä kaikille osoitetun kysymyksen:
"MIKSI PAAVALI SANOI OLEVANSA (aikamuoto:preesens!) SYNTISISTÄ SUURIN"? jaikali kirjoitti:
sinulle pitää selittää sama asia? Etkö ollenkaan lue vastauksia kysymyksiisi?
>>>Tähän voisi laittaa vielä kaikille osoitetun kysymyksen:
"MIKSI PAAVALI SANOI OLEVANSA (aikamuoto:preesens!) SYNTISISTÄ SUURIN"?Jos oikein ymmärrän vastauksesi, niin Paavali tarkoitti pelkästään mennyttä aikaa sanoessaan OLEVANSA syntisistä suurin.
Vastauksistasi voidaan siis tehdä se johtopäätös, että Paavali erehtyi käyttämään väärää aikamuotoa.
Toinen mahdollisuus on, että kohta on väärin käännetty.
(Luitko jo Jonahin kirjoituksen ylempää?)
- pakis_
"Liittyyköhän nuo Jaikalin pesu-ja suihkujutut jotenkin alla oleviin linkkeihin? "
No ei varmaan Nina Hagen kuulu Jaikalin suosikkeihin, mutta linkki vain löytyi. Varmaan sen takia, kun jotkut olettavat tämän monikasvoisen laulajan kääntyneen uskovaksi.- NäinSeOn !
Uuden pesulan linkkejä ne oli. Siis yllä olevat.
- todé*
olet vain tottunut siihen, että kirkkorakennukset ovat nimeltään eelimeitä, siioneita tai tuomiokirkkoja. Minusta nimi "Uusi pesula" sopii erinomaisesti kristillisen seurakunnan rukoushuoneen nimeksi.
En ymmärrä, miksi juuri jaikal vedetään tähän, kun kaikki muutkin uskovat, kirkkokunnasta riippuen tunnustavat tämän:
Hebr. 10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
10:20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
10:21 ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",
10:22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä; - pakis_
todé* kirjoitti:
olet vain tottunut siihen, että kirkkorakennukset ovat nimeltään eelimeitä, siioneita tai tuomiokirkkoja. Minusta nimi "Uusi pesula" sopii erinomaisesti kristillisen seurakunnan rukoushuoneen nimeksi.
En ymmärrä, miksi juuri jaikal vedetään tähän, kun kaikki muutkin uskovat, kirkkokunnasta riippuen tunnustavat tämän:
Hebr. 10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
10:20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
10:21 ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",
10:22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;kyllä Nina Hagen on outo linkki!
googleta juutuubista: - todé*
pakis_ kirjoitti:
kyllä Nina Hagen on outo linkki!
googleta juutuubista:nina hagenin tähän vetäisit?
- pakis_
todé* kirjoitti:
nina hagenin tähän vetäisit?
avausketjussa on linkki
http://www.uusipesula.net/index.php?option=com_content&view=article&id=2:uusipesulan-pyykkiniksit&catid=1:etusivu
ja sitten sieltä on taas ----------->
------> alhaalta vasemmalla on taas linkki Nina Hageniin. - pakis_
jaikal kirjoitti:
riidelkö tiellä!
sekaisin.....
:))) - supupuolivirheet
pakis_ kirjoitti:
sekaisin.....
:)))todeesta en oo niin varma ;))
- pakis_
supupuolivirheet kirjoitti:
todeesta en oo niin varma ;))
on hyvä korjata asia, jos joku olettaa että kuuluu väärään supupuoleen.
- tiesin sen!
pakis_ kirjoitti:
:)
- todé*
pakis_ kirjoitti:
avausketjussa on linkki
ja sitten sieltä on taas ----------->
------> alhaalta vasemmalla on taas linkki Nina Hageniin.keskustelufoorumilla näkyy olevan keskustelua mm. Nina hagenista. Mitä siitä siis?
- pakis_
todé* kirjoitti:
keskustelufoorumilla näkyy olevan keskustelua mm. Nina hagenista. Mitä siitä siis?
se on tavatonta, kun tietää tämän EX -Deutche Demokratische Rebublikin laulajattaren elämää. Mikä siinä on nyt niin kummallista, että sitä ei saisi ihmetellä?
Ihan niin kuin tulisi sinulle kuin - joo-o ihan noin vaan , niikus - ei mitään-- luonnollista-.
Uskovan s o p i i asiaa I H M E T E L L Ä. Eikä ottaa sitä niinkös maitoa kaapista siis rutiininomaisesti. - koppavaa
todé* kirjoitti:
keskustelufoorumilla näkyy olevan keskustelua mm. Nina hagenista. Mitä siitä siis?
totella huono päivä ??
- todé*
koppavaa kirjoitti:
totella huono päivä ??
en ole ollenkaan koppavana kirjoitellut. Tiedustelin ihan vain asian laitaa. Jollakulla täällä on merkillinen into leimata minut koppavaksi ja ylpeäksi.
- todé'
pakis_ kirjoitti:
se on tavatonta, kun tietää tämän EX -Deutche Demokratische Rebublikin laulajattaren elämää. Mikä siinä on nyt niin kummallista, että sitä ei saisi ihmetellä?
Ihan niin kuin tulisi sinulle kuin - joo-o ihan noin vaan , niikus - ei mitään-- luonnollista-.
Uskovan s o p i i asiaa I H M E T E L L Ä. Eikä ottaa sitä niinkös maitoa kaapista siis rutiininomaisesti.ko. Vehosmaan kirjoitusta sen tarkemmin. Siinä hän kait arvailee, jottako Hagen olisi tehnyt gospel-levyn Tiedä häntä, onko. Onhan ne monet muutkin sellaista menneet tekemään, ei sen puoleen. Suomessakin kaikki tähtöset esiintyvät nykyää kirkoissa. Ota noista selvää.
Huom! Itse en ole punkin ystävä, mutta jos joku siitä gendrestä tykkää, niin ok. - pakis_
todé' kirjoitti:
ko. Vehosmaan kirjoitusta sen tarkemmin. Siinä hän kait arvailee, jottako Hagen olisi tehnyt gospel-levyn Tiedä häntä, onko. Onhan ne monet muutkin sellaista menneet tekemään, ei sen puoleen. Suomessakin kaikki tähtöset esiintyvät nykyää kirkoissa. Ota noista selvää.
Huom! Itse en ole punkin ystävä, mutta jos joku siitä gendrestä tykkää, niin ok.niin hämmästytti, kun minulla on sen kaikki vinyylit 80-luvulta. En olisi uskonut, että menee tekemään jotain "Personal Jeesus"-gospelia, mutta kai se ikä painaa Hageniakin nöyräksi, hänhän on kolunnut kaikki uskonnot ja maailmanparannus-tippakunnat elämänsä aikana läpi.
Oli muuten aivan surkea levy vrt hänen 2-kymmentä vuotta sitten tehtyihin biiseihin. - jaikali
todé* kirjoitti:
en ole ollenkaan koppavana kirjoitellut. Tiedustelin ihan vain asian laitaa. Jollakulla täällä on merkillinen into leimata minut koppavaksi ja ylpeäksi.
naiset nuo naiset....
- jaikali
pakis_ kirjoitti:
väärä sukupuoli. Mies luotiin ensin. Hänen täytyy olla olkea sukupuoli.
Niin on ja tähän piste ja jengat. Mutta nuo naiset, nuo naiset ne se aiheuttaa ongelmia........He heee!!!
>>>hyvä korjata asia, jos joku olettaa että kuuluu väärään supupuoleen.
- Suuri arvoitus
Kumpihan tämän aloituksen on tehnyt, Jonah vai Samperi?
- ei oo arvoitus eli
ei oo suuri arvoitus. et vaan huomaa mikä nimmari on tän takana. en vaan haluu kirjottaa rekattuna kun tulis rapaa niskaan tosi paljon. jonah ja sampers ei oo alotusta tehnyt.
* On perustettu unien perustalle, ei Jumalan Sanan, eli Jeesuksen Kristuksen, joka on ainut perusta evankeliumille ja niin myös seurakunta perustuksena . " Muuta perustusta ei voi panna, kuin mikä pantu on, Jeesus Kristus."
* Ja syntien puhdistuskin jää ihmisten tehtäväksi, kun se Raamatun mukaan tapahtuu uskosta Jeesukseen, Hänen vereensä ja Pyhän Hengen osallisuuteen.
* Nyt tämä UusiPesula yrittää sielullisilla ja ihmisestä lähtöisin olevalla rakkaudella ja lempeydellä saada ihmiset puhdistumaan ja taivas matkaajiksi. Valheelle perustuu koko homma !
* Samaten, jos kasteessakin ollaan ihmismielen linjoilla, ja vauvakaste hyväksytään ,ollaan ulkona Raamatullisuudesta, ja päädytty inhimillisyyteen Jumalallisuuden kustannuksella. Seurakunta on hengellinen ja siis Jumalallinen yhteisö.uskot että lapsikaste kelpaa eräälle helluntaiseurakunnalle, kun sen moneen kertaan kerroin omassa ketjussani ja siellä sinä et vieläkään myönnä asiaa.
- Väärinkäsitys, Peku
Pe.ku kirjoitti:
uskot että lapsikaste kelpaa eräälle helluntaiseurakunnalle, kun sen moneen kertaan kerroin omassa ketjussani ja siellä sinä et vieläkään myönnä asiaa.
ei Mohikaani puoltanut vauvakastetta - luepas uudelleen oikein ajatuksella.
Väärinkäsitys, Peku kirjoitti:
enkä niin sanonutkaan.
Ymmärsit vain asian eri tavalla kuin sen kirjoitin.
Mohikaani avauksessani väittää että "Uusipesula" ei hyväksy lapsikastetta vaan pitää sitä minun keksimänä asiana.
Tässä ketjussa Mohikaani arvostelee Uuttapesulaa lapsikasteen hyväksymisestä, elikä hänen mielipiteensä asiasta on tässä ketjussa täysin päinvastainen.- Tänäänkin
Väärinkäsitys, Peku kirjoitti:
vauvakastetta, joten minä teen sen. Vanhempani käyttivät minut kasteella n. kolmen kuukauden ikäisenä ja se oli heidän oikeutensa ja siinä täyttyi Jeesuksen käsky kastaa kaikki kansat ja kaiken lisäksi sain opetustakin, joten käsky täyttyi molemmilta osiltaan, KASTAKAA JA OPETTAKAA.
Kului vuosia ja vuosia kunnes sain Hänen kasteensa, jonka kengänpaulaakaan tuo täällä minulle kasteen antanut ei ollut kelvollinen päästämään. Täällä annettavassa kasteessa oli jo lupaus Pyhän Hengen osallisuudesta ja se lupaus täyttyi sen jälkeen, kun uskoin Jumalan ainoaan Poikaan Jeesukseen. Pyhä Henki kirkasti minulle Jumalan Sanan ja sain kasvaa Jeesuksen tuntemiseen ja Hän otti minut vastaan ahtaasta portista, eli avasi ainoan Oven, josta pääsee Jumalan valtakuntaan, kastoi ja antoi uuden nimen. - todé*
niin, että Uusi pesula on tämän vuosikymmenen seurakunta, jolla on oma tapansa tehdä työtä, oma 2000 -luvun kieli ja niin eespäin.
Seurakunnan nimihän on keksitty paikan entisen käytön mukaan. Talossa toimi pesula ja nyt siinä toimii toisenlainen pesula, jossa tehdään työtä sen hyväksi, että Jeesus pääsisi pesemään syntejä pois, ja tekemään niistä luntakin valkeammat. Ei tässä siis ole mitään epäraamatullista minun mielestäni. Tutkipa asiaa vielä, mohis!
- Tänäänkin
lie puhutte, mutta tiedättekö, että Jeesuksen veri vihmoo Jeesuksen ruumiissa asuvaa ja sen takia ruumiinjäsen saa voiman vastustaa syntiä. Jeesuksen ruumiin jäsenet ovat Jeesuksen kalliin sovintoveren turvassa.
Aivan turha on yrittää väittää, että uskovainen menee Jumalan valtakuntaan synteineen.
Jumala antaa kutsun uskoa Jeesukseen/Jumalan Sanaan ja kutsun vastaanottaja valitsee hylkääkö lihantahdon Jeesuksen tieltä, vai jatkaako laveaatietä luullen olevansa uskossa. Kahta tietä ei pääse taivaaseen.- TÄTÄ MIELTÄ:
"Aivan turha on yrittää väittää, että uskovainen menee Jumalan valtakuntaan synteineen"
Aivan turha on myös väittää, että uskovainen olisi synnitön. Vanhurskas hän on Jeesukseen uskovana, mutta Jeesus käski myös kilvoitella. Uskoon tulemista seuraa kilvoittelu, jos on oikeesti tullut uskoon. - NäinSeMenee !
Jeesuksen veri puhdistaa synnistä ja Jeesuksen risti vapauttaa synnistä.
TÄTÄ MIELTÄ: kirjoitti:
"Aivan turha on yrittää väittää, että uskovainen menee Jumalan valtakuntaan synteineen"
Aivan turha on myös väittää, että uskovainen olisi synnitön. Vanhurskas hän on Jeesukseen uskovana, mutta Jeesus käski myös kilvoitella. Uskoon tulemista seuraa kilvoittelu, jos on oikeesti tullut uskoon.ymmärtää että kun puhutaan uskovan vanhurskaudesta ja siihen perustuvasta synnittömyydestä, sillä tarkoitetaan uskovassa olevaa Jeesuksen Kristuksen synnittömyyttä, ei uskovan omia tekoja.
Uskovan synnittömyydessä on siis kysymys Jeesuksen synnittömyydestä jonka uskova omistaa uskon kautta Jeesukseen. Se on se Jumalan vanhurskaus ja Jumalan kirkkaus jonka ihminen menetti syntiin lankeamuksessa. Tämän Jumalan kirkkauden ja vanhurskauden ihminen saa Jumalalta armosta lahjana Jeesuksessa Kristuksessa uskomalla Jeesukseen, kääntymällä pois synneistään ja ottamalla vastaan Herrra Jeesus Kristus. Herra Jeesus on tullut Jumalalta meille vanhurskaudeksi, pyhitykseksi, lunastukseksi sekä pelastukseksi. Hän on meidän vanhurskautemme ja meidän pyhityksemme.
Jeesus asuu uskovassa Pyhän Henkensä kautta. Jeesus uskovassa on VARMASTI SYNNITÖN. Tällä Jeesuksen synnittömyyden perustalla uskova on vanhurskas ja hän pelastuu. Uskova on vanhurskas myös langetessaankin syntiin koska hänen vanhurskautensa on Herra Jeesus Kristus. Jeesusta ja Jeesuksen vanhurskautta ei uskovan lankeemukset tahraa. Näin uskovan vanhurskaus ja synnittömyys ei perustu uskovan omiin onnistumisiin. Epäonnistumisetkaan eivät tee uskovasta syntistä.
Syntisellä Raamattu tarkoittaa uskosta osatonta ihmistä.
Vanhurskaalla Raamattu tarkoittaa Jumalan vanhurskauden omistavaa ihmistä.
Pyhällä Raamattu tarkoittaa maailmasta ulos kutsuttua, synnistä vapautettua ja siitä pois erotettua sekä Jumalaa varten Jumalalle erotettua ihmistä. Onko vaikea ymmärtä?- Tänäänkin
TÄTÄ MIELTÄ: kirjoitti:
Aivan turha on myös väittää, että uskovainen olisi synnitön. Vanhurskas hän on Jeesukseen uskovana, mutta Jeesus käski myös kilvoitella. Uskoon tulemista seuraa kilvoittelu, jos on oikeesti tullut uskoon.Luuk. 13:24
"Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
Kilvoittelu tarkoittaa sitä, että ihminen pyrkii noudattamaan Jeesuksen opetuksia, jotka tähtäävät kaikki tähän: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.
Ahtaasta ovesta pääsevät sisään vain ensimmäisen Aadamin kuvan kieltäjät, sillä he ottavat viimeisestä Aadamista, Jeesuksesta, esikukavan ja tulevat vapaiksi. Ahtaan oven sisäpuolella on Rauhan Ruhtinas hallitsijana.
Joka on päässyt ahtaasta ovesta sisään, on saanut VOIMAN vastustaa syntiä. Uudestisyntynyt ei tee syntiä, koska hänen ei tarvitse sitä tehdä. Niin suuri on Jumalan VOIMA uudestisyntyneessä.
Uudestisyntynyt tietää mikä on syntiä, sillä hän tuntee Jumalansa, hänet kenestä sai syntyä uudeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354443- 553055
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462938- 302743
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3412685Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82635- 382319
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542075- 51911
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461703