Haluaisin oppia ruokaa tonnikalasta. Olen opiskelija, että unohtakaa kalliit mausteet, mutta miten tonnikalaa voisi tehdä helposti ja maukkaasti. En ole pienenä ikinä oppinut syömään tonnikalaa muualla kuin pitsassa, mutta nyt minua kiinnostaisi kovati tehdä jotain ruokaisampaa siitä. Tiedän että se on melko halpaa ja hyvin proteiinipitoista ruokaa. Kovasti toivoisin sellaisia reseptejä, joita ihmiset ovat todellakin kokeilleet ja todenneet oikeasti hyviksi! Toivoisin myös tarkkaa ohjetta enkä mitään että heittäkää kaikki sekaisin oman mauon mukaan, koska en ole mikään super kokki! =(
Maukkaita, halpoja ja helppoja reseptejä opiskelijalle tonnikalasta siis?
ruokaa tonnikalasta?
6
581
Vastaukset
- suhteellista..
Jos tonnikala on näinäpäivinä opiskelijan halpaa ruokaa, niin huh-huh! Jo on varaa leikata opiskelijoiden tukia!
15-20 vuotta sitten tonnikala oli oikeasti halpaa, kun kymmenellä mummolla (n. 1,6 euroa) sai 6-8 purkkia tonnikalaa ilman tarjoustakin. - ----------
Juu, tonnikala ei ole halpaa, mutta voinee sitä joskus syödä.
Itse tykkään laittaa tonnikalaa tomaattisen pastakastikkeen sekaan ja syödä täysjyväpastan kanssa. Herkullista! - tunafishu
Nih, ei tonnari mitään halpaa ole, siitä on vaan semmonen mielikuva.
Eikä yhellä purkillisella per päivä elä erkkikään.
Jos nyt ehdoin tahdoin haluat tehdä siitä jotain ruokaa niin pihvit on ihan jees, ja ohjeita löytyy googlesta.
Tonnikala-makaroonilaatikko myös,ja samoiten. - ei eettistä
Tonnikalaa ei enää pitäisi ostaa ensinkään, uhanalainen kala.
- Panhandle
Ei aivan näin yksiselitteistä. WWF:n kuluttajan kalaopas näyttää punaista valoa tuoreena myytävälle tonnikalalle, koska se on lähes poikkeuksetta kalastettu alueilta, jolla tonnikala on uhanalainen. Sen sijaan MSC-sertifioitu purkkikala saa vihreän valon eli on suositeltavaa. Sitä löytyy ihan tavallisista suomalaisista ruokakaupoista, tutkikaa vain purkin kyljen tiedot tarkasti.
http://www.wwf.fi/wwf/www/uploads/pdf/kalaopas_2011_72dpi.pdf
- TurhaPalsta
Hahah, tämäkin ketju on huippuesimerkki siitä, kuinka hyvin Suomi24:n keskusteluissa osataan vastata itse kysymykseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117171Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594757- 954731
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493889- 513818
- 2173787
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263363- 512731
- 382671
- 382299