Voisiko joku osoittaa

Millä ihmeen laskuopilla saatte 95 ja 98 energiasisällön eroksi niin suuren luvun? Minä en saanut kuin 1.8%. Lisäksi se, että käsittääkseni etanolipitoisuus vaihtelee.

Ja kait foliohattuänkyrät muistaa sen että etanoli sisältää vähemän energiaa mutta on painavempaa kuin bensa ja energiasisällön ja TILAVUUDEN välinen suhde tässä on se määräävä tekiä, yksiköt pitää muuttaa samoiksi että laskutoimitos on mahdollinen. Ja muistakaa foliohatut myös se että armaassa 98.ssa on 5% etanolia. Keskiverto persu huoltoaseman baarissa ei osaa tälläistä laskea, mutta jokainen joka on saanut peruskoulusta yli 6 matikan numeroksi pytyy varmasti ottamaan huomioon yksikönmuunokset näin yksinkertaisesssa laskutoimituksesa.

6

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskon asia

      Ihminen on aika jännä mekanismi, kun yrittää vääntää asiat itselleen mieleisiksi.

      Esimerkkinä oma vaimoni. Alkoi pokerilla väittämään että autonsa keskikuluts on ollut vanhalla bensalla 7 litraa satasella ja seuraa nyt mielenkiinnolla että mitä se tulee olemaan 95E10 bensalla. Minä taas tiedän satavarmasti että hänen autonsa keskikulutus on ollut tähän asti noin 9 litraa satasella. Luultavasti vaimokin tulee siirtymään 98-bensaan, koska saa uskoteltua itselleen että kulutus nousi pari litraa...

      Ihan sama, suunnilleen samanhan se maksaa, kun hintaero on suunnilleen sama kuin energiasisällön ero, ei siitä 98:n käytöstä isoa tappiota tule.

      • unohtamlla laskutoimituksista tiettyjä muuttujia saa haluamansalaisen tuloksen. Kuten vertaamlla e-10 puhtaaseen bensaan. Mutta sellaista lientä ei olekkaan enää saatavilla.

        Litra e-10=8,65KWH
        Litra e-5 = 8,805kwh
        Litra bensaa= 8,96kwh
        Ja energiasisällöt ja tilavuspainot on katsottu wikipediasta.

        Ja samainen valikoiva lopputulos esimerkki on tuo yks rehufirman mainos, jonka sanoma oli että älä tee itse vaan osta meiltä; unohtui se että rehufirman tarouksessa ei ole rahteja, ja tilasekoitus seoksessa on rahdit? Mitä rahtia siinä tulee jos ostaa viljakomponentit toiselta tilalta?


      • ysivitonen
        ravenlored kirjoitti:

        unohtamlla laskutoimituksista tiettyjä muuttujia saa haluamansalaisen tuloksen. Kuten vertaamlla e-10 puhtaaseen bensaan. Mutta sellaista lientä ei olekkaan enää saatavilla.

        Litra e-10=8,65KWH
        Litra e-5 = 8,805kwh
        Litra bensaa= 8,96kwh
        Ja energiasisällöt ja tilavuspainot on katsottu wikipediasta.

        Ja samainen valikoiva lopputulos esimerkki on tuo yks rehufirman mainos, jonka sanoma oli että älä tee itse vaan osta meiltä; unohtui se että rehufirman tarouksessa ei ole rahteja, ja tilasekoitus seoksessa on rahdit? Mitä rahtia siinä tulee jos ostaa viljakomponentit toiselta tilalta?

        Etää kumpaakohan bensaa siellä moottorissa palaa. Jos ajetaan samaa nopeutta samalla autolla, niin hiilidioksiidin määrässä ei taida paljoa eroa syntyä vaikka bensaa vaihtaisi, ei käytännössä eikä teoriassa. Poliitikot laskevat, että bensassa olevan etanolin muodostama hiilidioksidi ei saastuta, kun se on uudistuvasta luonnonvarasta kotoisin. Niivvarmaa...joo.! Tämä on yhtä järkevää, kuin verovaroilla ja yhteiskunnan tuella pyörivät tuulimyllyt ja suonpoltto (josta lähtee enemmän hiiltä kuin mistään muusta energialähteestä)


      • ysivitonen kirjoitti:

        Etää kumpaakohan bensaa siellä moottorissa palaa. Jos ajetaan samaa nopeutta samalla autolla, niin hiilidioksiidin määrässä ei taida paljoa eroa syntyä vaikka bensaa vaihtaisi, ei käytännössä eikä teoriassa. Poliitikot laskevat, että bensassa olevan etanolin muodostama hiilidioksidi ei saastuta, kun se on uudistuvasta luonnonvarasta kotoisin. Niivvarmaa...joo.! Tämä on yhtä järkevää, kuin verovaroilla ja yhteiskunnan tuella pyörivät tuulimyllyt ja suonpoltto (josta lähtee enemmän hiiltä kuin mistään muusta energialähteestä)

        Suota muodostuu nopeammin kuin turveta nostetaan. Suo uudistuessaan sitoo huomattavia määriä hiiltä. Suon uudistumisprosessi alkaa välittömästi kun turvetuotanto lopetetaan. Turvetuotanto on merkittävä kotoinen uusiutuva energialähde. Puun poltto on lähinnä tekopyhää imagopelleilyä. Tuuli ja aurinkoenergia ovat hyviä, kunhan on olemassaolevaa säätöenergiaa riittävästi, kuten turvetta tai ydinvoimaa. Jotka ovat CO2 neutraaleja.

        Biokomponentin lisäämienen vähentää hieman co2 päästöistä. Etanolin ja biodieselin ongelma on siinä mistä se sokeri on peräisin, jonka hiiva alkoholiksi muuttaa.

        Hybridiautojen ajoneuvoverosta vapauttaminen olisi tehokas väline päästöjen kannalta. Energiaa kun ei synny tyhjästä, se ei katoa minnekkään, se muuttaa vain olomuotoaan, eli ajoneuvo, joka pystyy liiallisen liike-energiansa muuttamaan sähköenergiaksi myöhepää tarvetta varten, nii siinä olisi järkeä. Eli akut lataantuisivat alamäessä, kun ajonopeutta pitäisi hillitä ja tämä energia siirtyisi akkuihin odottamaan ylämäkeä.. Käteviä ne japanilaiset, ko siellä lanseerattiin massatuote markkinoille ensimmäinen hybridi -95. Joko konservatiiviset sisäänpäin lämpenevät SAKSALAISET ovat heränneet kisaan?

        Olisiko jotain jäkeviä ehdotuksia T.Soini-tyyppisen käsienheiluttelun ja salaliittoteorioiden lisäksi?


      • zxcczx
        ravenlored kirjoitti:

        unohtamlla laskutoimituksista tiettyjä muuttujia saa haluamansalaisen tuloksen. Kuten vertaamlla e-10 puhtaaseen bensaan. Mutta sellaista lientä ei olekkaan enää saatavilla.

        Litra e-10=8,65KWH
        Litra e-5 = 8,805kwh
        Litra bensaa= 8,96kwh
        Ja energiasisällöt ja tilavuspainot on katsottu wikipediasta.

        Ja samainen valikoiva lopputulos esimerkki on tuo yks rehufirman mainos, jonka sanoma oli että älä tee itse vaan osta meiltä; unohtui se että rehufirman tarouksessa ei ole rahteja, ja tilasekoitus seoksessa on rahdit? Mitä rahtia siinä tulee jos ostaa viljakomponentit toiselta tilalta?

        Joutuu käymään useammin tankilla. Matka huoltoasemalle kuluttaa ylimääräistä polttoainetta ja saastuttaa.


      • ysivitonen
        ravenlored kirjoitti:

        Suota muodostuu nopeammin kuin turveta nostetaan. Suo uudistuessaan sitoo huomattavia määriä hiiltä. Suon uudistumisprosessi alkaa välittömästi kun turvetuotanto lopetetaan. Turvetuotanto on merkittävä kotoinen uusiutuva energialähde. Puun poltto on lähinnä tekopyhää imagopelleilyä. Tuuli ja aurinkoenergia ovat hyviä, kunhan on olemassaolevaa säätöenergiaa riittävästi, kuten turvetta tai ydinvoimaa. Jotka ovat CO2 neutraaleja.

        Biokomponentin lisäämienen vähentää hieman co2 päästöistä. Etanolin ja biodieselin ongelma on siinä mistä se sokeri on peräisin, jonka hiiva alkoholiksi muuttaa.

        Hybridiautojen ajoneuvoverosta vapauttaminen olisi tehokas väline päästöjen kannalta. Energiaa kun ei synny tyhjästä, se ei katoa minnekkään, se muuttaa vain olomuotoaan, eli ajoneuvo, joka pystyy liiallisen liike-energiansa muuttamaan sähköenergiaksi myöhepää tarvetta varten, nii siinä olisi järkeä. Eli akut lataantuisivat alamäessä, kun ajonopeutta pitäisi hillitä ja tämä energia siirtyisi akkuihin odottamaan ylämäkeä.. Käteviä ne japanilaiset, ko siellä lanseerattiin massatuote markkinoille ensimmäinen hybridi -95. Joko konservatiiviset sisäänpäin lämpenevät SAKSALAISET ovat heränneet kisaan?

        Olisiko jotain jäkeviä ehdotuksia T.Soini-tyyppisen käsienheiluttelun ja salaliittoteorioiden lisäksi?

        Käytännössä ainoa säätövoima on vesivoima. Ydinlaitoksilla ei koskaan säädetä eikä kivihiilivoimaloilla käytännössä. Turvevoimalalla ei voi säätää käytännössä mitään, kun se on niin hankalasti ajettavissa muutenkin. Tuulivoimala täällä pohjoismaissa on pelkkää haihattelua, aivan eri asia, kuin tuolla etelässä. Esimerkiksi Espanjan vuoristoissa pyörii varmaan satatuhatta tuulivoimayksikköä, mutta siellä ei olekaan vesivoimaa. Tuulta sensijaan on aina. Täällä tuulivoimalla ei ole mitään merkitystä ainakaan ns. ilmansuojelun kannalta. Jos tuulivoimalla jotakin korvataan, niin se on nimenomaan vesivoimaa, ei muuta.
        Ilman verovaroilla suoritettua tukea niitä ei rakennettaisi lainkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kunpa minä tietäisin

      Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2681
    2. paras asia kaivatussasi?

      ❤️‍🔥
      Ikävä
      134
      2442
    3. Syitä välttelyyn

      En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      116
      2083
    4. Vihaan sua todella paljon.

      Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      133
      2071
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

      Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      12
      1804
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

      Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      152
      1327
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

      Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      29
      1172
    8. Pelottaa kohdata hänet

      En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      90
      1130
    9. Miksi kaivattunne

      ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1115
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

      Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      36
      1049
    Aihe