Millä ihmeen laskuopilla saatte 95 ja 98 energiasisällön eroksi niin suuren luvun? Minä en saanut kuin 1.8%. Lisäksi se, että käsittääkseni etanolipitoisuus vaihtelee.
Ja kait foliohattuänkyrät muistaa sen että etanoli sisältää vähemän energiaa mutta on painavempaa kuin bensa ja energiasisällön ja TILAVUUDEN välinen suhde tässä on se määräävä tekiä, yksiköt pitää muuttaa samoiksi että laskutoimitos on mahdollinen. Ja muistakaa foliohatut myös se että armaassa 98.ssa on 5% etanolia. Keskiverto persu huoltoaseman baarissa ei osaa tälläistä laskea, mutta jokainen joka on saanut peruskoulusta yli 6 matikan numeroksi pytyy varmasti ottamaan huomioon yksikönmuunokset näin yksinkertaisesssa laskutoimituksesa.
Voisiko joku osoittaa
6
357
Vastaukset
- uskon asia
Ihminen on aika jännä mekanismi, kun yrittää vääntää asiat itselleen mieleisiksi.
Esimerkkinä oma vaimoni. Alkoi pokerilla väittämään että autonsa keskikuluts on ollut vanhalla bensalla 7 litraa satasella ja seuraa nyt mielenkiinnolla että mitä se tulee olemaan 95E10 bensalla. Minä taas tiedän satavarmasti että hänen autonsa keskikulutus on ollut tähän asti noin 9 litraa satasella. Luultavasti vaimokin tulee siirtymään 98-bensaan, koska saa uskoteltua itselleen että kulutus nousi pari litraa...
Ihan sama, suunnilleen samanhan se maksaa, kun hintaero on suunnilleen sama kuin energiasisällön ero, ei siitä 98:n käytöstä isoa tappiota tule.unohtamlla laskutoimituksista tiettyjä muuttujia saa haluamansalaisen tuloksen. Kuten vertaamlla e-10 puhtaaseen bensaan. Mutta sellaista lientä ei olekkaan enää saatavilla.
Litra e-10=8,65KWH
Litra e-5 = 8,805kwh
Litra bensaa= 8,96kwh
Ja energiasisällöt ja tilavuspainot on katsottu wikipediasta.
Ja samainen valikoiva lopputulos esimerkki on tuo yks rehufirman mainos, jonka sanoma oli että älä tee itse vaan osta meiltä; unohtui se että rehufirman tarouksessa ei ole rahteja, ja tilasekoitus seoksessa on rahdit? Mitä rahtia siinä tulee jos ostaa viljakomponentit toiselta tilalta?- ysivitonen
ravenlored kirjoitti:
unohtamlla laskutoimituksista tiettyjä muuttujia saa haluamansalaisen tuloksen. Kuten vertaamlla e-10 puhtaaseen bensaan. Mutta sellaista lientä ei olekkaan enää saatavilla.
Litra e-10=8,65KWH
Litra e-5 = 8,805kwh
Litra bensaa= 8,96kwh
Ja energiasisällöt ja tilavuspainot on katsottu wikipediasta.
Ja samainen valikoiva lopputulos esimerkki on tuo yks rehufirman mainos, jonka sanoma oli että älä tee itse vaan osta meiltä; unohtui se että rehufirman tarouksessa ei ole rahteja, ja tilasekoitus seoksessa on rahdit? Mitä rahtia siinä tulee jos ostaa viljakomponentit toiselta tilalta?Etää kumpaakohan bensaa siellä moottorissa palaa. Jos ajetaan samaa nopeutta samalla autolla, niin hiilidioksiidin määrässä ei taida paljoa eroa syntyä vaikka bensaa vaihtaisi, ei käytännössä eikä teoriassa. Poliitikot laskevat, että bensassa olevan etanolin muodostama hiilidioksidi ei saastuta, kun se on uudistuvasta luonnonvarasta kotoisin. Niivvarmaa...joo.! Tämä on yhtä järkevää, kuin verovaroilla ja yhteiskunnan tuella pyörivät tuulimyllyt ja suonpoltto (josta lähtee enemmän hiiltä kuin mistään muusta energialähteestä)
ysivitonen kirjoitti:
Etää kumpaakohan bensaa siellä moottorissa palaa. Jos ajetaan samaa nopeutta samalla autolla, niin hiilidioksiidin määrässä ei taida paljoa eroa syntyä vaikka bensaa vaihtaisi, ei käytännössä eikä teoriassa. Poliitikot laskevat, että bensassa olevan etanolin muodostama hiilidioksidi ei saastuta, kun se on uudistuvasta luonnonvarasta kotoisin. Niivvarmaa...joo.! Tämä on yhtä järkevää, kuin verovaroilla ja yhteiskunnan tuella pyörivät tuulimyllyt ja suonpoltto (josta lähtee enemmän hiiltä kuin mistään muusta energialähteestä)
Suota muodostuu nopeammin kuin turveta nostetaan. Suo uudistuessaan sitoo huomattavia määriä hiiltä. Suon uudistumisprosessi alkaa välittömästi kun turvetuotanto lopetetaan. Turvetuotanto on merkittävä kotoinen uusiutuva energialähde. Puun poltto on lähinnä tekopyhää imagopelleilyä. Tuuli ja aurinkoenergia ovat hyviä, kunhan on olemassaolevaa säätöenergiaa riittävästi, kuten turvetta tai ydinvoimaa. Jotka ovat CO2 neutraaleja.
Biokomponentin lisäämienen vähentää hieman co2 päästöistä. Etanolin ja biodieselin ongelma on siinä mistä se sokeri on peräisin, jonka hiiva alkoholiksi muuttaa.
Hybridiautojen ajoneuvoverosta vapauttaminen olisi tehokas väline päästöjen kannalta. Energiaa kun ei synny tyhjästä, se ei katoa minnekkään, se muuttaa vain olomuotoaan, eli ajoneuvo, joka pystyy liiallisen liike-energiansa muuttamaan sähköenergiaksi myöhepää tarvetta varten, nii siinä olisi järkeä. Eli akut lataantuisivat alamäessä, kun ajonopeutta pitäisi hillitä ja tämä energia siirtyisi akkuihin odottamaan ylämäkeä.. Käteviä ne japanilaiset, ko siellä lanseerattiin massatuote markkinoille ensimmäinen hybridi -95. Joko konservatiiviset sisäänpäin lämpenevät SAKSALAISET ovat heränneet kisaan?
Olisiko jotain jäkeviä ehdotuksia T.Soini-tyyppisen käsienheiluttelun ja salaliittoteorioiden lisäksi?- zxcczx
ravenlored kirjoitti:
unohtamlla laskutoimituksista tiettyjä muuttujia saa haluamansalaisen tuloksen. Kuten vertaamlla e-10 puhtaaseen bensaan. Mutta sellaista lientä ei olekkaan enää saatavilla.
Litra e-10=8,65KWH
Litra e-5 = 8,805kwh
Litra bensaa= 8,96kwh
Ja energiasisällöt ja tilavuspainot on katsottu wikipediasta.
Ja samainen valikoiva lopputulos esimerkki on tuo yks rehufirman mainos, jonka sanoma oli että älä tee itse vaan osta meiltä; unohtui se että rehufirman tarouksessa ei ole rahteja, ja tilasekoitus seoksessa on rahdit? Mitä rahtia siinä tulee jos ostaa viljakomponentit toiselta tilalta?Joutuu käymään useammin tankilla. Matka huoltoasemalle kuluttaa ylimääräistä polttoainetta ja saastuttaa.
- ysivitonen
ravenlored kirjoitti:
Suota muodostuu nopeammin kuin turveta nostetaan. Suo uudistuessaan sitoo huomattavia määriä hiiltä. Suon uudistumisprosessi alkaa välittömästi kun turvetuotanto lopetetaan. Turvetuotanto on merkittävä kotoinen uusiutuva energialähde. Puun poltto on lähinnä tekopyhää imagopelleilyä. Tuuli ja aurinkoenergia ovat hyviä, kunhan on olemassaolevaa säätöenergiaa riittävästi, kuten turvetta tai ydinvoimaa. Jotka ovat CO2 neutraaleja.
Biokomponentin lisäämienen vähentää hieman co2 päästöistä. Etanolin ja biodieselin ongelma on siinä mistä se sokeri on peräisin, jonka hiiva alkoholiksi muuttaa.
Hybridiautojen ajoneuvoverosta vapauttaminen olisi tehokas väline päästöjen kannalta. Energiaa kun ei synny tyhjästä, se ei katoa minnekkään, se muuttaa vain olomuotoaan, eli ajoneuvo, joka pystyy liiallisen liike-energiansa muuttamaan sähköenergiaksi myöhepää tarvetta varten, nii siinä olisi järkeä. Eli akut lataantuisivat alamäessä, kun ajonopeutta pitäisi hillitä ja tämä energia siirtyisi akkuihin odottamaan ylämäkeä.. Käteviä ne japanilaiset, ko siellä lanseerattiin massatuote markkinoille ensimmäinen hybridi -95. Joko konservatiiviset sisäänpäin lämpenevät SAKSALAISET ovat heränneet kisaan?
Olisiko jotain jäkeviä ehdotuksia T.Soini-tyyppisen käsienheiluttelun ja salaliittoteorioiden lisäksi?Käytännössä ainoa säätövoima on vesivoima. Ydinlaitoksilla ei koskaan säädetä eikä kivihiilivoimaloilla käytännössä. Turvevoimalalla ei voi säätää käytännössä mitään, kun se on niin hankalasti ajettavissa muutenkin. Tuulivoimala täällä pohjoismaissa on pelkkää haihattelua, aivan eri asia, kuin tuolla etelässä. Esimerkiksi Espanjan vuoristoissa pyörii varmaan satatuhatta tuulivoimayksikköä, mutta siellä ei olekaan vesivoimaa. Tuulta sensijaan on aina. Täällä tuulivoimalla ei ole mitään merkitystä ainakaan ns. ilmansuojelun kannalta. Jos tuulivoimalla jotakin korvataan, niin se on nimenomaan vesivoimaa, ei muuta.
Ilman verovaroilla suoritettua tukea niitä ei rakennettaisi lainkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618000- 1334584
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.333867- 213198
- 232752
- 292707
- 502366
- 252200
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3952152- 322099