Näin tärkeä asia ei ole voinut jäädä heiltä huomioimatta mutta en löydä heidän kommenttejaan Raamatusta vaikka olen kissain ja koirain kanssa niitä sieltä etsinyt. Auttakaa! Kertokaa mistä ne löytyvät! Onko minulla väärä Raamattu käännös, Raamattu 1992? Onko siitä tahallaan jätetty pois (sensuroitu jehovien toimesta?) ne kohdat joissa Markus ja Johannes kertovat Jeesuksen neitsyestä synnytyksestä? Pitääkö ostaa joku vanhempi Raamattu käännös josta ne löytyy? Mitä Raamattu käännöstä suosittelette?
Mitä sanoo Markus ja Johannes neitsytsynnytyksestä?
71
1039
Vastaukset
- Hyviä lukuhetkiä
Ei Jehovien toimesta, eivät he sentään Raamatun väärentämiseen pysty.Raamattua on muutettu vuosikymmenien ajan raamatun tutkijoiden ja kirjoittajien taholta, ei Jehovien.Heillä on käytössään mahdollisimman alkuperäinen käännös, mahdollisimman vähimmin muutettu.Sinäkin olet näköjään aivopesty mitä Jehovan Todistajiin tulee tai ehkä olet vain lapsellisen tietämätön.Jokatapauksessa ei ollenkaan hyvä asia jos haluaa olla hyvä kristitty.
- tärkeä asia
On tainnut olla Markuksella ja Johanneksella niin vahvat todisteet tapahtuneesta neitsytsynnytyksestä että siksi on neitsytsynnytyksen vastustajat päässeet peukaloimaan ja poistamaan ne Raamatusta! Kuka ne sitten on sieltä poistanut jos ei jehovat? Kerroppas se minulle!
31 Ja hänen äitinsä ja veljensä tulivat, seisahtuivat ulkopuolelle ja lähettivät hänen luoksensa kutsumaan häntä.
32 Ja kansanjoukko istui hänen ympärillään, ja he sanoivat hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi tuolla ulkona kysyvät sinua."
33 Hän vastasi heille ja sanoi: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
34 Ja katsellen ympärilleen niihin, jotka istuivat hänen ympärillään, hän sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
35 Sillä joka tekee Jumalan tahdon, se on minun veljeni ja sisareni ja äitini."
Johanneksen evankeliumi 3
6 "Mikä lihasta on syntynyt, on lihaa; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henkeä."
´- M@k3
Koska Jeesus on Jumalan sana, hän kertoo Jumalan tahdon, joten Jeesuksen sukulaisia ovat ne jotka tekevät niinkuin Jeesus käskee. Jeesus itse ei noudatanut vanhantestamentin Jumalan vanhempien kunniottamis käskyä, joten Jumalakaan ei pidä häntä sukulaisenaan?
Kumpaakas se Jeesus olikaan? Henkeä vai lihaa? Henkenä oleminen selittäisi vedenpäällä kävelyn ja räyhähenkenä kirkossa riehumisen, mutta ei sitä kuinka viini pysyi hänen sisällää ja kuinka hänet onnistuttiin ruoskimaan. M@k3 kirjoitti:
Koska Jeesus on Jumalan sana, hän kertoo Jumalan tahdon, joten Jeesuksen sukulaisia ovat ne jotka tekevät niinkuin Jeesus käskee. Jeesus itse ei noudatanut vanhantestamentin Jumalan vanhempien kunniottamis käskyä, joten Jumalakaan ei pidä häntä sukulaisenaan?
Kumpaakas se Jeesus olikaan? Henkeä vai lihaa? Henkenä oleminen selittäisi vedenpäällä kävelyn ja räyhähenkenä kirkossa riehumisen, mutta ei sitä kuinka viini pysyi hänen sisällää ja kuinka hänet onnistuttiin ruoskimaan.Lihansa puolesta Mariasta syntynyt Jeesus oli lihaa ja verta oleva ihmisen poika, Daavidin jälkeläinen.
Pyhyyden hengen puolesta Jeesus Kristus oli henkeä, Jumalan poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu, [Room.1:3,4]. Ei siis lihallisen syntyperänsä tähden Jumalan poika, vaan hänen kuuliaisuutensa, kärsimystensä ja lihassa kuolemisensa tähden.
´- M@k3
ekivaari kirjoitti:
Lihansa puolesta Mariasta syntynyt Jeesus oli lihaa ja verta oleva ihmisen poika, Daavidin jälkeläinen.
Pyhyyden hengen puolesta Jeesus Kristus oli henkeä, Jumalan poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu, [Room.1:3,4]. Ei siis lihallisen syntyperänsä tähden Jumalan poika, vaan hänen kuuliaisuutensa, kärsimystensä ja lihassa kuolemisensa tähden.
´Sitten vähän niinkuin jokamies? Koska ei tuo selitys juuri paljon tavallisesta tallaajasta eroa, kuuliasia löytyy monia ja kyllä hekin lusikan nurkkaan ajallaan heittävät, jotkut enemmän ja jotkut vähemmän kärsien.
Markus ja Johannes eivät maininneet Jeesuksen lapsuudesta, koska heillä oli edes hieman kohtuulisuuden tajua, toisin kuin Matteuksella. ekivaari kirjoitti:
Lihansa puolesta Mariasta syntynyt Jeesus oli lihaa ja verta oleva ihmisen poika, Daavidin jälkeläinen.
´* Suoraan Raamatun väärin ymmärrykseen, suora vastaus.
Matt. 1:18. Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
19. Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
20. Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
21. Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
22. Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
24. Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
25. eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.
* Luuk.2:katsoi minun puoleeni poistaaksensa minusta ihmisten ylenkatseen."
26. Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret,
27. neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria.
28. Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
29. Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.
30. Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
31. Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
32. Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
33. ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
34. Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
35. Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi. >"Mohikaani_27 kirjoitti:
* Suoraan Raamatun väärin ymmärrykseen, suora vastaus.
Matt. 1:18. Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
19. Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
20. Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
21. Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
22. Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
24. Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
25. eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.
26. Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret,
27. neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria.
28. Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
29. Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.
30. Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
31. Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
32. Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
33. ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
34. Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
35. Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi. >"sensijaan ekivaari voi manipuloida Sanaa, eikä usko apostoleita, vaan keksii omia selityksiään, kun ei ole hänellä voimaa, eikä hengellistä kykyä usko Jumalan suuriin ja ihmeellisiim tekoihin, epäusko riistää ekivaarilta totuuden tunnon !
Mohikaani_27 kirjoitti:
35. Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi. >"ovat selitystä vaativaa Jumalan viisautta. Jeesus puheissaan ja apostolit kirjeissään selittivät evankeliumien sanoman sisältöä, johon kuuluu esimerkiksi se että Jeesus selitti lihasta syntyvän lihaa ja Hengestä henkeä sekä sanoi olevansa lihan puolesta ihmisen poika ja Hengen puolesta Jumalan poika, joka tuli ylhäältä.
Tämä Jeesuksen huomautus löytyy kaikista evankeliumeista, että "jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." Se on sama kuin Hengestä syntyminen.
´Mohikaani_27 kirjoitti:
sensijaan ekivaari voi manipuloida Sanaa, eikä usko apostoleita, vaan keksii omia selityksiään, kun ei ole hänellä voimaa, eikä hengellistä kykyä usko Jumalan suuriin ja ihmeellisiim tekoihin, epäusko riistää ekivaarilta totuuden tunnon !
asiallista tukea väitteillesi, alat mollata lähimmäistäsi henkilökohtaisesti keksimilläsi voiman ja kyvyn puutteilla!
´ekivaari kirjoitti:
asiallista tukea väitteillesi, alat mollata lähimmäistäsi henkilökohtaisesti keksimilläsi voiman ja kyvyn puutteilla!
´* Lue tuo mitä siteeraan Raamatusta, Jeesuksen syntymästä. Jos kerran ymmärrät suomenkieltä, tai sitten sinulla on suuria vaikeuksia kirjoiteun ymmätämisessä yleensä? Olet valikoiva Raamatun lukija, haluat uskoa ainoastaan sen, mikä sulle sopii, ja teet Matteuksesta ja Luukkasta valehtelijoita ja satujen kirjoittajia, vaikka he juuri ilmoittavat Raamatun suurimman ja täkeimmän perustotuuden.
* Uskokaa ihmiset Matteusta ja Luukasta tässä Jeesuksen syntymän alkuperästä. Ekivaari spekuloi ja manipuloi Jumalan sanaa, tallaten apostolien opetukset ko. asiasta omien harhojensa valheelliseen kirjainviidakkoonsa !ekivaari kirjoitti:
ovat selitystä vaativaa Jumalan viisautta. Jeesus puheissaan ja apostolit kirjeissään selittivät evankeliumien sanoman sisältöä, johon kuuluu esimerkiksi se että Jeesus selitti lihasta syntyvän lihaa ja Hengestä henkeä sekä sanoi olevansa lihan puolesta ihmisen poika ja Hengen puolesta Jumalan poika, joka tuli ylhäältä.
Tämä Jeesuksen huomautus löytyy kaikista evankeliumeista, että "jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." Se on sama kuin Hengestä syntyminen.
´* Lopeta valhe-evankeliumisi suoltaminen tänne palstalle, täällä on , kuten on huomattu, myös todellista pelastusta etsiviä lukijoita, olet suurin harhauttaja kun täällä kirjoittaaa. Tuo unienkin selityksesi on täyttä puppua, ja keksit vain komotaksesi, kun et muuta voi, Matt. ja Luuk. totuudelliset kertomukset, älä sinä yritä selittää uneksi todellisia asioita, jokainen osaa ne lukea , ettei sun tarvitse niitä toiseksi yrittää muuttaa ja manipuloida lukijoita omalla riivaajain viisaudellasi !
- tärkeä asia
Mohikaani_27 kirjoitti:
35. Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi. >"Ekivaari tuntee Raamatun!
Ekivaari on TOTUUDEN jäljillä!
Kun 50-luvulla kävin kansakoulua, niin opettajamme kertoi Raamatun asiat niin, ehkäpä tahtomattaan, että ymmärsin Jeesuksen ihmiseksi ja ihmisten lapseksi!
Se oli minun lapsenuskoani, eikä sitä aikuisten ihmisten aivopestyt aikuisten uskot hätkädytä tippaakaan!
Jeesus oli ja on vieläkin minulle ihminen!
Kansakoulussa kerrottiin Jeesuksen vanhemmista Mariasta ja Joosefista!
Pidän vielä tänäkin päivänä, lapsen uskosta tippaakaan poikkeamatta, Joosefia Jeesuksen isänä!
Lapsen usko EI VOI OLLA VÄÄRÄÄ!
Kävin pentuna kirkossa, kunnes ymmärsin, papit puhuivat itseään vastaan, kumosivat omia puheitaan!
PUHUIVAT PASKAA!
Esim. Jeesuksen syntymän jälkeiset tapahtumat jäivät SYVÄLLE LAPSEN MIELEENI, olin silloin 9-11-vuotias.
Jätin silloin Kirkossa käynnit!
Halusin unohtaa paskajutut, niin paljon toisistaan poikkeavat!
Lapsena rupesin käymään Kirkossa ja lapsena myös tajusin Kirkossa kuulemieni paskapuheiden ristiriitaisuuden!
Lopetin Kirkossa käynnit, unohdin Kirkon, vaan en Jumalaa!
Minulle ja Jumalalleni, ei ollut tässä maailmassa paikkaa, ei paikkaa, mihin päätänsä leputtaa!
Nuoruudessani minun serkkuni, tuttavani ja muutkin sukulaiseni, isääni ja tämän uutta vaimoa unohtamatta, tekivät kaikkensa, saadakseen minut tuntemaan syntiseksi, joutumaan helvettiin, koska ... koska ... MIKSI LOPPUJEN LOPUKSI????????????????
He saivat minut tuntemaan Helvetin Pelkoa, hävettää edes tunnustaa sitä!
Kunnes.........
Kunnes kerran rupesin lukemaan Raamattua, ja.........
Kuoleman pelkoni hävisi!
Ekivaari on Jumalan Puhetorvi!
Ekivaari on lähempänä Jumalaa, kuin uskottekaan!
Ekivaari on meidän aikamme profeetta, niinkuin muutkin profeetat olivat aikanaan ajoilleen profeettoja, mutta heidät häväistiin aikanaan, vaan kunnioitettiin myöhemmin!
Kukaan profeetta ei ollut aikalaisilleen mielteinen!
Jeesus sanoikin: Miksi Jerusalem tapat profeettasi (tai ainakin siihen tyyliin!)
Miksi Suomi vainoat profetoitasi?
Leo Salmelaa pidän myöskin Jumalan profeettana!
Ei profetoiden tehtävänä ole aina vain uhkailla!
Profeetat ovat myös näyttämässä TIETÄ JUMALAN LUOKSE!
En tiedä, miten paljon Ekivaari ja Leo Salmela uskovat/luottavat toisiinsa, vaan minä tiedän sen, että he molemmat ovat antibatiaattisia (meniköhän nyt väärin? Antibat..bat..but?) mutta silti ihmisrakkaudellisia!
Kunnioitan heitä molempia!
Terve Teille Ystäväni!
P.S. Vuosia, vuosia sitten kerroin Leolle erään aran jutun, pyytäen samalla, ettei hän levittelisi sitä eteenpäin ja Leo lupasi!
Leo ei levittänyt sitä luottamuksella hänelle kertomaani juttua eteenpäin (ei ollut rangaistavaa lakiemme mukaan) ja siksi KUNNIOITAN LEOA!
Mieltäni ilahduttaa, OLEN HÄMMÄSTYNYT!!!!!!!!!!!!!, LEO ON KÄVELLYT!!!!!!!!!!!!
LEO EI LAKKAA IHMETYTTÄMÄSTÄ!
Toivon, että Ekivaarista ja Leosta tulisi kaverukset keskenään, jos eivät jo ole!
Leo!
Tässä on Ekivaari!
Ekivaari!
Tässä on Leo!
Toivon sydämessäni, että teistä tulisi kaveruksia!
Ihailen teitä molempia!
Siunaan teitä, rukoilen puolestanne, teen vaikka mitä teidän eteen!
Olette samalla asialla!
Jumalan asialla molemmat!
Tutustukaa sällit toisiinne, sillä olette molemmat Jumalan asialla!
Säkkipuvut?
Ei, ei nyt ainakaan nyt, vaan jos, niin suoraan Pariisista, jostain kuuluisasta muotiliikkeestä sitten! tärkeä asia kirjoitti:
Ekivaari tuntee Raamatun!
Ekivaari on TOTUUDEN jäljillä!
Kun 50-luvulla kävin kansakoulua, niin opettajamme kertoi Raamatun asiat niin, ehkäpä tahtomattaan, että ymmärsin Jeesuksen ihmiseksi ja ihmisten lapseksi!
Se oli minun lapsenuskoani, eikä sitä aikuisten ihmisten aivopestyt aikuisten uskot hätkädytä tippaakaan!
Jeesus oli ja on vieläkin minulle ihminen!
Kansakoulussa kerrottiin Jeesuksen vanhemmista Mariasta ja Joosefista!
Pidän vielä tänäkin päivänä, lapsen uskosta tippaakaan poikkeamatta, Joosefia Jeesuksen isänä!
Lapsen usko EI VOI OLLA VÄÄRÄÄ!
Kävin pentuna kirkossa, kunnes ymmärsin, papit puhuivat itseään vastaan, kumosivat omia puheitaan!
PUHUIVAT PASKAA!
Esim. Jeesuksen syntymän jälkeiset tapahtumat jäivät SYVÄLLE LAPSEN MIELEENI, olin silloin 9-11-vuotias.
Jätin silloin Kirkossa käynnit!
Halusin unohtaa paskajutut, niin paljon toisistaan poikkeavat!
Lapsena rupesin käymään Kirkossa ja lapsena myös tajusin Kirkossa kuulemieni paskapuheiden ristiriitaisuuden!
Lopetin Kirkossa käynnit, unohdin Kirkon, vaan en Jumalaa!
Minulle ja Jumalalleni, ei ollut tässä maailmassa paikkaa, ei paikkaa, mihin päätänsä leputtaa!
Nuoruudessani minun serkkuni, tuttavani ja muutkin sukulaiseni, isääni ja tämän uutta vaimoa unohtamatta, tekivät kaikkensa, saadakseen minut tuntemaan syntiseksi, joutumaan helvettiin, koska ... koska ... MIKSI LOPPUJEN LOPUKSI????????????????
He saivat minut tuntemaan Helvetin Pelkoa, hävettää edes tunnustaa sitä!
Kunnes.........
Kunnes kerran rupesin lukemaan Raamattua, ja.........
Kuoleman pelkoni hävisi!
Ekivaari on Jumalan Puhetorvi!
Ekivaari on lähempänä Jumalaa, kuin uskottekaan!
Ekivaari on meidän aikamme profeetta, niinkuin muutkin profeetat olivat aikanaan ajoilleen profeettoja, mutta heidät häväistiin aikanaan, vaan kunnioitettiin myöhemmin!
Kukaan profeetta ei ollut aikalaisilleen mielteinen!
Jeesus sanoikin: Miksi Jerusalem tapat profeettasi (tai ainakin siihen tyyliin!)
Miksi Suomi vainoat profetoitasi?
Leo Salmelaa pidän myöskin Jumalan profeettana!
Ei profetoiden tehtävänä ole aina vain uhkailla!
Profeetat ovat myös näyttämässä TIETÄ JUMALAN LUOKSE!
En tiedä, miten paljon Ekivaari ja Leo Salmela uskovat/luottavat toisiinsa, vaan minä tiedän sen, että he molemmat ovat antibatiaattisia (meniköhän nyt väärin? Antibat..bat..but?) mutta silti ihmisrakkaudellisia!
Kunnioitan heitä molempia!
Terve Teille Ystäväni!
P.S. Vuosia, vuosia sitten kerroin Leolle erään aran jutun, pyytäen samalla, ettei hän levittelisi sitä eteenpäin ja Leo lupasi!
Leo ei levittänyt sitä luottamuksella hänelle kertomaani juttua eteenpäin (ei ollut rangaistavaa lakiemme mukaan) ja siksi KUNNIOITAN LEOA!
Mieltäni ilahduttaa, OLEN HÄMMÄSTYNYT!!!!!!!!!!!!!, LEO ON KÄVELLYT!!!!!!!!!!!!
LEO EI LAKKAA IHMETYTTÄMÄSTÄ!
Toivon, että Ekivaarista ja Leosta tulisi kaverukset keskenään, jos eivät jo ole!
Leo!
Tässä on Ekivaari!
Ekivaari!
Tässä on Leo!
Toivon sydämessäni, että teistä tulisi kaveruksia!
Ihailen teitä molempia!
Siunaan teitä, rukoilen puolestanne, teen vaikka mitä teidän eteen!
Olette samalla asialla!
Jumalan asialla molemmat!
Tutustukaa sällit toisiinne, sillä olette molemmat Jumalan asialla!
Säkkipuvut?
Ei, ei nyt ainakaan nyt, vaan jos, niin suoraan Pariisista, jostain kuuluisasta muotiliikkeestä sitten!* On se mukavaa, kun on huumorimiehiäkin täällä kommentoimassa? Eikös tuo litania ollutkin ironiaa mitä suuremmassa määrin ?
* Mä perustelen tuon sillä, kun uskot ekivaarin harhoja, ja Jumala puhuu aivan toista Matteuksen ja Luukkaan kautta? Miksi sinä ekivaaria uskot, mutta et Jumalaa? Se on aivan sama mitä joku joskus on sinulle harhojaan opettanut, Jumala ei valhettele?Mohikaani_27 kirjoitti:
* On se mukavaa, kun on huumorimiehiäkin täällä kommentoimassa? Eikös tuo litania ollutkin ironiaa mitä suuremmassa määrin ?
* Mä perustelen tuon sillä, kun uskot ekivaarin harhoja, ja Jumala puhuu aivan toista Matteuksen ja Luukkaan kautta? Miksi sinä ekivaaria uskot, mutta et Jumalaa? Se on aivan sama mitä joku joskus on sinulle harhojaan opettanut, Jumala ei valhettele?ellei joku profeetta niitä oikein selitä? Joosefille näytetyn unen tarkoituksena oli rohkaista häntä ottamaan odottava nainen vaimokseen. Joosefille näytetty uni täytti silloin tehtävänsä, eikä nuori nainen jäänyt tuuliajolle. Biologisella isällä ei ole Jumalalle mitään merkitystä, koska "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä." [5.Ms.25:5,6; Tiit.3:9]
´Mohikaani_27 kirjoitti:
* On se mukavaa, kun on huumorimiehiäkin täällä kommentoimassa? Eikös tuo litania ollutkin ironiaa mitä suuremmassa määrin ?
* Mä perustelen tuon sillä, kun uskot ekivaarin harhoja, ja Jumala puhuu aivan toista Matteuksen ja Luukkaan kautta? Miksi sinä ekivaaria uskot, mutta et Jumalaa? Se on aivan sama mitä joku joskus on sinulle harhojaan opettanut, Jumala ei valhettele?huumoria ollut.
Sinä vaan ilmaisit kateutesi kun ekivaariin luotetaan ja sinuun ei.- tärkeä asia
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Lopeta valhe-evankeliumisi suoltaminen tänne palstalle, täällä on , kuten on huomattu, myös todellista pelastusta etsiviä lukijoita, olet suurin harhauttaja kun täällä kirjoittaaa. Tuo unienkin selityksesi on täyttä puppua, ja keksit vain komotaksesi, kun et muuta voi, Matt. ja Luuk. totuudelliset kertomukset, älä sinä yritä selittää uneksi todellisia asioita, jokainen osaa ne lukea , ettei sun tarvitse niitä toiseksi yrittää muuttaa ja manipuloida lukijoita omalla riivaajain viisaudellasi !
Jumala on voinut luoda Jeesuksen Joosefin siemennesteestä ja Marian munasolusta!
Hyppysellinen Pyhää Henkeä Joosefin siemennesteeseen ja o-la-laa!
Syntyi ihminen Jeesus, jota hänen naapurinsa, ystävänsä ja tuttavat PITIVÄT JOOSEFIN POIKANA!
Luuk. 4:22
Ja kaikki lausuivat hänestä hyvän todistuksen ja ihmettelivät niitä armon sanoja, jotka hänen suustansa lähtivät; ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Joosefin poika?"
Joh. 6:42
ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?"
Mitäpäs jos joskus vuonna 2022 joku "Väinämöinen_27" väittää sinun äitisi päälle laskeutuneen Saatanan Hengen, hedelmöittäneen äitisi, jonka seurauksena sitten syntyi Mohikaani_27?
Sinun naapurisi, ystäväsi ja tuttavasi väittivät sinun olevan isäsi poika - KUTEN ERHEELLISESTI LUULIVAT JA USKOIVAT JA KUVITTELIVAT - vaan jälkeenpäin tiedettiinkin asian oikea laita, TOTUUS ISÄSTÄSI !!! TOTUUS SIITÄ, KUKA LOPPUJEN LOPUKSI OLIKIN OIKEA ISÄSI !!! - tärkeä asia
tärkeä asia kirjoitti:
Jumala on voinut luoda Jeesuksen Joosefin siemennesteestä ja Marian munasolusta!
Hyppysellinen Pyhää Henkeä Joosefin siemennesteeseen ja o-la-laa!
Syntyi ihminen Jeesus, jota hänen naapurinsa, ystävänsä ja tuttavat PITIVÄT JOOSEFIN POIKANA!
Luuk. 4:22
Ja kaikki lausuivat hänestä hyvän todistuksen ja ihmettelivät niitä armon sanoja, jotka hänen suustansa lähtivät; ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Joosefin poika?"
Joh. 6:42
ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?"
Mitäpäs jos joskus vuonna 2022 joku "Väinämöinen_27" väittää sinun äitisi päälle laskeutuneen Saatanan Hengen, hedelmöittäneen äitisi, jonka seurauksena sitten syntyi Mohikaani_27?
Sinun naapurisi, ystäväsi ja tuttavasi väittivät sinun olevan isäsi poika - KUTEN ERHEELLISESTI LUULIVAT JA USKOIVAT JA KUVITTELIVAT - vaan jälkeenpäin tiedettiinkin asian oikea laita, TOTUUS ISÄSTÄSI !!! TOTUUS SIITÄ, KUKA LOPPUJEN LOPUKSI OLIKIN OIKEA ISÄSI !!!Kyllähän nyt sentään vuonna 4022 tietää Väinämöinen_27 asiasi paremmin kuin sinä itse, sinun naapurisi, ystäväsi, sukulaisesi tai tuttusi vuonna 2011 !!!
No, tottahan toki!
Kuinka olisit voinut syntyä äitisi miehen siemennesteestä?
MAHDOTONTA !!!
- x
ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
...
Ja Sana tuli lihaksi
Jumala siis laitti oman ainosyntyisen Poikansa rinnaltaan, Jumalan Jumalan luoa, pienen pieneksi ihmisen aluksi neityen kohtuun.- tärkeä asia
Kerro mitä Johannes kirjoittaa Marian neitsytsynnytyksestä!
Mistä löydän ne Raamatun kohdat?
Taidatkin vain olla sinäkin sellainen Johanneksen vahvoja todisteita Marian neitsytsynnyttämisestä piiloitteleva jt! - x
tärkeä asia kirjoitti:
Kerro mitä Johannes kirjoittaa Marian neitsytsynnytyksestä!
Mistä löydän ne Raamatun kohdat?
Taidatkin vain olla sinäkin sellainen Johanneksen vahvoja todisteita Marian neitsytsynnyttämisestä piiloitteleva jt!Se, että Maria ei synnyttänyt lasta, joka olisi siinnyt miehestä, ilmenee Johanneksen evankeliumissa noista jakeista. Ja sitähän sinä kysyit.
En ole Jehovan todistaja. Olen Kristitty. ”SANA TULI LIHAKSI”
Joh.1:13,14
--
1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Tässä tapahtui maailmankaikkeuden suurin ihme; ”Sana tuli lihaksi”.
Sana, jonka kautta kaikki on luotu (Joh.1:3), tuli osaksi luomakuntaa.
Se, mikä ei ollut ennen aistiemme ulottuvissa, tuli ihmisille tajuttavaksi todellisuudeksi menettämättä kuitenkaan jumaluuttansa. Jeesuksessa oli siis kaksi ”luontoa”; jumalallinen ja inhimillinen, jotka muodostivat hänessä yhden persoonan.
Kun Sana (Jumalan Poika) tuli ”lihaksi” (lat. inkarnaatio), hän tuli nimenomaan ihmiseksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta (Matt.1:20, Luuk.1:35).
Tämä tosiasia on kristinuskon perusta.
--
1.Joh.4:1-3
4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, LIHAAN TULLEEKSI, on Jumalasta;
4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.”- Kristittyjä myös
x kirjoitti:
Se, että Maria ei synnyttänyt lasta, joka olisi siinnyt miehestä, ilmenee Johanneksen evankeliumissa noista jakeista. Ja sitähän sinä kysyit.
En ole Jehovan todistaja. Olen Kristitty."En ole Jehovan todistaja. Olen Kristitty."
Jehovan todistajatkin ovat Kristittyjä! - tärkeä asia
Missä Raamatun kohdissa kerrotaan Jumalan laittaneen Jeesuksen Marian kohtuun?
Mitä Markus sanoo ? Missä Raamatun kohduissa? - Lue ite laiskamato
tärkeä asia kirjoitti:
Mitä Markus sanoo ? Missä Raamatun kohduissa?Ei Jobkaan sitä kerro eikä moni muukaan.Jokaisella Raamatun kirjoittajala oli oma tehtävänsä ja aiheensa.Lue ite Raamatustasi laiskimus missä siellä siitä kerrotaan.Mikä pakko sulle on kenenkään valmiina tuoda asioita eteen.
Tapio522 kirjoitti:
”SANA TULI LIHAKSI”
Joh.1:13,14
--
1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Tässä tapahtui maailmankaikkeuden suurin ihme; ”Sana tuli lihaksi”.
Sana, jonka kautta kaikki on luotu (Joh.1:3), tuli osaksi luomakuntaa.
Se, mikä ei ollut ennen aistiemme ulottuvissa, tuli ihmisille tajuttavaksi todellisuudeksi menettämättä kuitenkaan jumaluuttansa. Jeesuksessa oli siis kaksi ”luontoa”; jumalallinen ja inhimillinen, jotka muodostivat hänessä yhden persoonan.
Kun Sana (Jumalan Poika) tuli ”lihaksi” (lat. inkarnaatio), hän tuli nimenomaan ihmiseksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta (Matt.1:20, Luuk.1:35).
Tämä tosiasia on kristinuskon perusta.
--
1.Joh.4:1-3
4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, LIHAAN TULLEEKSI, on Jumalasta;
4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.”Johanneksen evankeliumi:
3:6 "Mikä lihasta on syntynyt, on lihaa; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henkeä."
Sana tuli lihaan, ei lihaksi. [1.Joh.4:2; 2.Joh.1:7; 1.Tim.3:16; 1.Piet.4:1] Joh.1:14 on ainoa UT;n kohta, jossa sanotaan sanan tulleen lihaksi. Yhden jakeen todistus ei ole pätevä Raamatun kokonaisuutta vastaan, joka lupaa sanan - l i h a a n - ja hengen "kaiken lihan päälle", [Jooel 2:28]
Johanneksen evankeliumi 8
17 "Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä."
´- tärkeä asia
Lue ite laiskamato kirjoitti:
Ei Jobkaan sitä kerro eikä moni muukaan.Jokaisella Raamatun kirjoittajala oli oma tehtävänsä ja aiheensa.Lue ite Raamatustasi laiskimus missä siellä siitä kerrotaan.Mikä pakko sulle on kenenkään valmiina tuoda asioita eteen.
Miksi kukaan ei voi kertoa minulle että mitä Johannes ja Markus sanoivat Marian neitsytsynnyttämisestä?
Minkä ihmeen takia sitä ei voi kertoa jos kerran tiedätte?
Vai ettekö tiedä sitä itsekkään?
Maksatteko turhaan saarnaajillenne palkkaa kun nämä vain huutavat teille saarnastuolistaan että "Lukekaa ite Raamattunne laiskamatot" ja siksi ette osaa minullekkaan kertoa Raamatusta yhtään mitään kun ite olette laiskamatoja?!
Taitaa olla saarnaajannekkin laiskamatoja kun eivät tee muuta palkkansa eteen kuin vain harjoittelevat peiliensä edessä huitomista, näyttelemistä, hurskasta elehdintää ja kovaa karjumista eivätkä lue Raamattua niinkuin pitäisi!
Siksi ette osaa kertoa minulle että MITÄ MARKUS JA JOHANNES TIESIVÄT MARIAN NEITSYTSYNNYTTÄMISESTÄ VAI TIESIVÄTKÖ LOPULTAKAAN YHTÄÄN MITÄÄN? - tärkeä asia
x kirjoitti:
Se, että Maria ei synnyttänyt lasta, joka olisi siinnyt miehestä, ilmenee Johanneksen evankeliumissa noista jakeista. Ja sitähän sinä kysyit.
En ole Jehovan todistaja. Olen Kristitty.Niissä jakeissa ei puhuta sanallakaan Mariasta eikä tämän miehettömästä raskauden alusta!
Kun tuossa jo puhut palturia niin mikset puhuisi myös sitten siinä että "En ole Jehovan todistaja. Olen Kristitty."?! Epäilenpä sinun ostavan uudet tennarit/kuukausi! tärkeä asia kirjoitti:
Mitä Markus sanoo ? Missä Raamatun kohduissa?on olemassa monenlaisia; on lihallista raskauttta ja on hengellistä raskautta, jossa murhekin voi panna jonkun raskaaksi:
1.Samuelin kirja 1
15 Mutta Hanna vastasi ja sanoi: "Ei, herrani, - m i n ä - o l e n - m u r h e e n - r a s k a u t t a m a
v a i m o; - viiniä ja väkijuomaa en ole juonut, vaan minä vuodatin sydämeni Herran eteen.
Kun Juuda nai poikiensa lesken Taamarin, uskon senkin tapahtuman olleen Pyhästä hengestä
[1.Moos.38:15->]
´- x
Kristittyjä myös kirjoitti:
"En ole Jehovan todistaja. Olen Kristitty."
Jehovan todistajatkin ovat Kristittyjä!Jehovan todistajien palsta ei ole Kristinuskon sisällä.
x kirjoitti:
Jehovan todistajien palsta ei ole Kristinuskon sisällä.
joukossa vai jossakin jooga-sarjassa?
´x kirjoitti:
olevan tällä hetkellä Islam-otsikon alla; -Jehovan todistajat
´- Smok
tärkeä asia kirjoitti:
Niissä jakeissa ei puhuta sanallakaan Mariasta eikä tämän miehettömästä raskauden alusta!
Kun tuossa jo puhut palturia niin mikset puhuisi myös sitten siinä että "En ole Jehovan todistaja. Olen Kristitty."?! Epäilenpä sinun ostavan uudet tennarit/kuukausi!www.mikseri.net/smo/
ekivaari kirjoitti:
olevan tällä hetkellä Islam-otsikon alla; -Jehovan todistajat
´* Ekivaari, sun tulisi mennä ihan oikeasti jt. palstalle, koska oppis on heidän opetuksen kanssa yhtenvää, ei helluntaiuskovien kanssa. Sheriffin tulisi siirtää sinut ja oppilaasi sinne, ja se olisi vain sääntöjen noudattamista, eikä mikään laiton tai syrjivä teko ?
- Sivistystä pleace
x kirjoitti:
Pitäisikö Jehovan Todistajienkin alkaa vääristelemään Raamattua vain saadakseen kirkkojen kristitty-statussymbolin.Kaikki eivät halua myydä sieluaan rahaa ja etuja saadakseen.Kunnioitan heitä sen vuoksi koska tiedän mitä he menettävät uskonsa vuoksi ja ovat kiusattuja ja vainottuja.Kaiken lisäksi heistä keksitään kokoajan valheita.Se tuntuu olevan ihan muotiasia niille varsinkin jotka eivät tunne heitä ja heidän uskontoaan.
- Koitahan jo tsempata
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ekivaari, sun tulisi mennä ihan oikeasti jt. palstalle, koska oppis on heidän opetuksen kanssa yhtenvää, ei helluntaiuskovien kanssa. Sheriffin tulisi siirtää sinut ja oppilaasi sinne, ja se olisi vain sääntöjen noudattamista, eikä mikään laiton tai syrjivä teko ?
Jos alkaisit jo viimeinkin tajuamaan ettei Raamattu pyöri vain sinun napasi ympärillä eikä Helluntailaisuus ole se ainoa oikea uskonto, varsinkin kun se on lähinnä tapa-uskonto.Kiivaasti kyllä olet aina muita arvostelemassa ja haukkumassa, siitä sinulle 10 pistettä.Käytöksestä ja yleissivistyksestä 4.
- Tapakristittyjä
Koitahan jo tsempata kirjoitti:
Jos alkaisit jo viimeinkin tajuamaan ettei Raamattu pyöri vain sinun napasi ympärillä eikä Helluntailaisuus ole se ainoa oikea uskonto, varsinkin kun se on lähinnä tapa-uskonto.Kiivaasti kyllä olet aina muita arvostelemassa ja haukkumassa, siitä sinulle 10 pistettä.Käytöksestä ja yleissivistyksestä 4.
löytyy kaikista seurakunnista, helluntailaisistakin, mutta oikea usko on suhde Jeesukseen.
Sivistystä pleace kirjoitti:
Pitäisikö Jehovan Todistajienkin alkaa vääristelemään Raamattua vain saadakseen kirkkojen kristitty-statussymbolin.Kaikki eivät halua myydä sieluaan rahaa ja etuja saadakseen.Kunnioitan heitä sen vuoksi koska tiedän mitä he menettävät uskonsa vuoksi ja ovat kiusattuja ja vainottuja.Kaiken lisäksi heistä keksitään kokoajan valheita.Se tuntuu olevan ihan muotiasia niille varsinkin jotka eivät tunne heitä ja heidän uskontoaan.
* Ei heidän tarvitse ruveta, heidän oppinsa on sitä alusta alken ?
ekivaari kirjoitti:
on olemassa monenlaisia; on lihallista raskauttta ja on hengellistä raskautta, jossa murhekin voi panna jonkun raskaaksi:
1.Samuelin kirja 1
15 Mutta Hanna vastasi ja sanoi: "Ei, herrani, - m i n ä - o l e n - m u r h e e n - r a s k a u t t a m a
v a i m o; - viiniä ja väkijuomaa en ole juonut, vaan minä vuodatin sydämeni Herran eteen.
Kun Juuda nai poikiensa lesken Taamarin, uskon senkin tapahtuman olleen Pyhästä hengestä
[1.Moos.38:15->]
´* Ei nyt sentään, ei Hannaa kukaan "pannut" raskaaksi, vaan oli murheen raskauttama, eikä suinkaan hänen kohdussaan ollut mitään rakautta? Olet sinä hupaisa opettaja? :) Sinä leikkelet Raamattua kuin leikekirjaa, tai kun kidnappaajat kirjoittaa uhkaus kirjeen. Olet mietynyt omaan nokkeluuteesi, ja nautit kun saat viisastella Raamatulla, et voi kuitenkaan ketään joka on sisäisesti Kristuksessa, hämtä noilla väärin ja vääriin paikkoihin soltamiaasi siteerauksilla? Petät vaan itseäsi ensin, ja sitten niitä, jotka sua ehkä kuulee ?
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ekivaari, sun tulisi mennä ihan oikeasti jt. palstalle, koska oppis on heidän opetuksen kanssa yhtenvää, ei helluntaiuskovien kanssa. Sheriffin tulisi siirtää sinut ja oppilaasi sinne, ja se olisi vain sääntöjen noudattamista, eikä mikään laiton tai syrjivä teko ?
laittamasta linkistä Jt-opin sisältöä, jossa oli paljon hyvääkin, mutta myös paljon sellaista, jonka ymmärrän täysin eri tavalla, niin kuin esimerkiksi tuhatvuotisen maanpäällisen Jumalan valtakunnan, joka sinulla, Mohikaani, lienee lähempänä Jt;n oppia kuin minulla.
Sinä pelkäämällä pelkäät kirjoituksiani ja yrität häätää minua täältä minne tahansa. Olenko sinua koskaan yrittänyt häätää pois tältä palstalta?
´- Sivistystä pleace
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ei heidän tarvitse ruveta, heidän oppinsa on sitä alusta alken ?
Helluntailaisten usko ei ole läheskään Raamatun mukainen, Jehovan Todistajien on kaikista lähinnä, mutta ei sekään järjestönä ole täydellinen vain opiltaan.
- X
Tapakristittyjä kirjoitti:
löytyy kaikista seurakunnista, helluntailaisistakin, mutta oikea usko on suhde Jeesukseen.
MeeEEEEEeeeeEEEEeeeeennnnNN!!!
Oikea usko on SUHDE JEESUKSEN KANSSA! - x
Jehovan todistajat ovat tehneet ihan oman Raamatunkäännöksen, jossa määrätietoisesti vesitetetään kaikki oleellinen, mitä Jeesukseen Kristukseen tulee. Aivan kaikki.
Jeesuksesta ei jää jäljelle mitään muuta kuin kiiltokuva. Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ei nyt sentään, ei Hannaa kukaan "pannut" raskaaksi, vaan oli murheen raskauttama, eikä suinkaan hänen kohdussaan ollut mitään rakautta? Olet sinä hupaisa opettaja? :) Sinä leikkelet Raamattua kuin leikekirjaa, tai kun kidnappaajat kirjoittaa uhkaus kirjeen. Olet mietynyt omaan nokkeluuteesi, ja nautit kun saat viisastella Raamatulla, et voi kuitenkaan ketään joka on sisäisesti Kristuksessa, hämtä noilla väärin ja vääriin paikkoihin soltamiaasi siteerauksilla? Petät vaan itseäsi ensin, ja sitten niitä, jotka sua ehkä kuulee ?
"Minä olen murheen raskauttama vaimo". Murhe oli tehnyt Hannan mielen raskaaksi, kun kanssaihmiset pilkkasivat häntä lapsettomuuden tähden hedelmättömäksi.
´- tärkeä asia
Koitahan jo tsempata kirjoitti:
Mohikaani_27 ja Ekivaarin väittelyt: 1-0 Ekivaarin hyväksi JATKUVASTI ja JOKA KERTA!
Ekivaari TUNTEE RAAMATUN PERINPOHJIN, vaan Mohikaani_27 EI Raamattua tunne! - tärkeä asia
Helluntailaisten usko ei ole läheskään Raamatun mukainen, Jehovan Todistajien on kaikista lähinnä, mutta ei sekään järjestönä ole täydellinen vain opiltaan.
Jehovan Todistajat ovat paljossa väärillä jäljillä, vaan eivät silti usko "väkevään eksytykseen", mikä on kolminaisuusoppi ja sen tähden ovat lähimpänä Jeesusta ja Jeesuksen Jumalaa!
Minusta itsestäni ei voisi ikinä tulla tennarin kuluttajaa! - tärkeä asia
Smok kirjoitti:
www.mikseri.net/smo/
Se ei ole musiikkia lähelläkään!
Suoraan sanoen vihaan rappia!
Jos se lajiteltaisiin esim. runon lausuntaan tai johonkin sellaiseen, niin sitten se voisi olla OK!
Mutta kun se muka on olevinaan musiikkia, niin
VOI HITTO!!!!!!!!! - tärkeä asia
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ei nyt sentään, ei Hannaa kukaan "pannut" raskaaksi, vaan oli murheen raskauttama, eikä suinkaan hänen kohdussaan ollut mitään rakautta? Olet sinä hupaisa opettaja? :) Sinä leikkelet Raamattua kuin leikekirjaa, tai kun kidnappaajat kirjoittaa uhkaus kirjeen. Olet mietynyt omaan nokkeluuteesi, ja nautit kun saat viisastella Raamatulla, et voi kuitenkaan ketään joka on sisäisesti Kristuksessa, hämtä noilla väärin ja vääriin paikkoihin soltamiaasi siteerauksilla? Petät vaan itseäsi ensin, ja sitten niitä, jotka sua ehkä kuulee ?
tuntemuksesi!
Et Raamattua ymmärrä tippaakaan!
Sinun Mohikaani_27 opetuslapsiesi Isä:
Joh. 8:44
Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Teillä ei ole Jumalaa !!!
- tärkeä asia
Mitä sanoo, omin sanoin, Jeesus ihmisenä neitsyestä syntymisestään?
Mitä sanoo, omin sanoin, Jeesus Jumalana neitsyestä syntymisestään?
Mitä sanoo asiasta Paavali?- JJjaHH
tuolla takaa sitä, että mahdollisimman moni hylkäisi Matteuksen syntykertomuksen. Matteus, Markus, Johannes ja Luukas kertovat Jeesuksen jumaluudesta, mutta kaikkien ei ole sallittu sitä käsittää.
Miten kierrät tuon Matteuksen kertoman syntyhistorian? - ,,,,,,
Ei voi tuohon ainakaan mitään sanoa koska sellaista oppia ei Raamatussa ole.sinulla tuntuu olevan ihan perusasiatkin hakusessa.Oisko parempi aloittaa alusta se Raamatun opettelu, ihan maailmansynnystä.
- tärkeä asia
JJjaHH kirjoitti:
tuolla takaa sitä, että mahdollisimman moni hylkäisi Matteuksen syntykertomuksen. Matteus, Markus, Johannes ja Luukas kertovat Jeesuksen jumaluudesta, mutta kaikkien ei ole sallittu sitä käsittää.
Miten kierrät tuon Matteuksen kertoman syntyhistorian?"Miten kierrät tuon Matteuksen kertoman syntyhistorian?"
Miksi minun pitäisi kiertää se?
Olenko minä edes yrittänyt kiertää sitä?
Sinähän se yrität kiertää Luukaksen kertoman syntyhistorian kun Matteusta mainostat, unohtaen Luukaksen!
Haluat kumota Luukaksen kertomuksen siitä, ettei Jeesus vanhempineen edes vilkaissutkaan Egyptiin päin!
Sinähän se vasta kumma olet kun haluat kieltää ja kumota Luukaksen evangeliumin!
Haluaisit Raamatun viidestä evangeliumista hyljätä Luukaksen evangeliumin!
- mathetes
Tässä kai on kohta jota haet!?
(Matt. 1:23) "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.)
Jakeen sanoma perustuu Profeetta Jesajan ennustukseen! -(Jes 7:14)!
Terv, mathetes - tärkeä asia
Marian raskaaksi tulosta ja Jeesuksen neitsytsyntymästä?
Olen kuullut ja lukenut Matteuksen ja luukkaan tarinat asiasta, joten en minä niistä kysele, vaan Markuksen ja Johanneksen versiot Jeesuksen neitsyestä syntymisestä!
Joku tuossa väitti minun haluavan vain kumota Matteuksen ja Luukaksen jutut kaipaillessani Markuksen ja Johanneksenkin kommentit!??
Mitä ihmeen järkeä tuollaisessa väitteessä oikein on?
En ymmärrä, en kerta kaikkiaan!
Jos kyselisin siltä Jeesuksesta niin syyttäisi kai sitten siitä kun kysymyksilläni haluaisin kumota kristinuskon!
Neitsytsynnytys on niin tärkeä asia kristinuskossa jotta pitäähän sitä löytyä Markukselta ja Johannekseltakin juttua siitä joten MISTÄ LÖYDÄN RAAMATUSTA NE KOHDAT? VASTATKAA ÄLKÄÄKÄ KIERRELKÖ!
VAI EIVÄTKÖ MARKUS JA JOHANNES PITÄNEET NEITSYTSYNNYTYSTÄ TIPPAAKAAN TÄRKEÄNÄ?
OLIVATKO HE EDES TIETOISI TAPAHTUNEESTA NEITSYTSYNNYTYKSESTÄ, NASARETTILÄISTEN TAVOIN?
MARIAN JA JOOSEFIN NAAPUREIDEN, YSTÄVIEN JA TUTTUJEN TAVOIN?- vanhin
on kohdistettu perustiedot tunteville ihmisille.
Wikipedia
Tyyli ja rakenne
Markuksen kieli on yksinkertaista puhekielistä kreikkaa. Markus on koonnut tietonsa suullisesti ja mahdollisesti kirjallisesta perimätiedosta.[2] Markuksen evankeliumi on kanonisoiduista evankeliumeista lyhyin. Se ei kerro mitään Jeesuksen syntymästä ja lapsuudesta.[3] Markuksen evankeliumi jakautuu asiasisällöltään kolmeen osaan. Aluksi Jeesus opettaa ja tekee ihmetekoja. Tämän jälkeen käydään keskustelu opetuslasten kanssa ja ennustetaan tulevat kärsimykset. Lopuksi kuvataan Jeesuksen viimeiset päivät ja tyhjän haudan löytyminen.[2]
Muihin evankeliumeihin verrattuna Markuksella ei ole niin selkeää jäsentelyä kuin Matteuksella, niin selkeää ohjelmaa kuin Luukaksella eikä niin vahvaa teologiaa kuin Johanneksella. Markuksen esitystapa on "kansanomainen" ja sanoma on kohdistettu jo perustiedot tuntevalle lukijalle.[3] - tärkeä asia
vanhin kirjoitti:
on kohdistettu perustiedot tunteville ihmisille.
Wikipedia
Tyyli ja rakenne
Markuksen kieli on yksinkertaista puhekielistä kreikkaa. Markus on koonnut tietonsa suullisesti ja mahdollisesti kirjallisesta perimätiedosta.[2] Markuksen evankeliumi on kanonisoiduista evankeliumeista lyhyin. Se ei kerro mitään Jeesuksen syntymästä ja lapsuudesta.[3] Markuksen evankeliumi jakautuu asiasisällöltään kolmeen osaan. Aluksi Jeesus opettaa ja tekee ihmetekoja. Tämän jälkeen käydään keskustelu opetuslasten kanssa ja ennustetaan tulevat kärsimykset. Lopuksi kuvataan Jeesuksen viimeiset päivät ja tyhjän haudan löytyminen.[2]
Muihin evankeliumeihin verrattuna Markuksella ei ole niin selkeää jäsentelyä kuin Matteuksella, niin selkeää ohjelmaa kuin Luukaksella eikä niin vahvaa teologiaa kuin Johanneksella. Markuksen esitystapa on "kansanomainen" ja sanoma on kohdistettu jo perustiedot tuntevalle lukijalle.[3]"Markuksen evankeliumi
on kohdistettu perustiedot tunteville ihmisille."
Miksi ihmeessä ensin ilmestyi evangeliumi "perustiedot tunteville ihmisille" ja VASTA SITTEN evangeliumit "perustiedoista tietämättömille ihmisille"?
Eikö se vaikuta hieman nurinkuriselta?
Ensin jatkokurssit ja sitten vasta jatkokurssien jälkeen peruskurssit!?
Ensin yliopisto ja vasta sitten peruskoulu?!
Ensin peruskoulu ja sitten vasta lastentarha!?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi_Markuksen_mukaan
Markuksen evankeliumi on evankeliumeista vanhin.
Markuksen evankeliumi on toiminut lähteenä Matteukselle ja Luukkalle.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi_Matteuksen_mukaan
Matteuksen evankeliumia pidettiin kirkkohistoriassa pitkään vanhimpana evankeliumina, kunnes nykytutkimukset ovat osoittaneet Markuksen evankeliumin vanhimmaksi[2].
http://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi_Johanneksen_mukaan
Evankeliumi Johanneksen mukaan eli Johanneksen evankeliumi on neljäs ja nuorin Uuden testamentin evankeliumeista. - tärkeää asiaa
tärkeä asia kirjoitti:
"Markuksen evankeliumi
on kohdistettu perustiedot tunteville ihmisille."
Miksi ihmeessä ensin ilmestyi evangeliumi "perustiedot tunteville ihmisille" ja VASTA SITTEN evangeliumit "perustiedoista tietämättömille ihmisille"?
Eikö se vaikuta hieman nurinkuriselta?
Ensin jatkokurssit ja sitten vasta jatkokurssien jälkeen peruskurssit!?
Ensin yliopisto ja vasta sitten peruskoulu?!
Ensin peruskoulu ja sitten vasta lastentarha!?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi_Markuksen_mukaan
Markuksen evankeliumi on evankeliumeista vanhin.
Markuksen evankeliumi on toiminut lähteenä Matteukselle ja Luukkalle.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi_Matteuksen_mukaan
Matteuksen evankeliumia pidettiin kirkkohistoriassa pitkään vanhimpana evankeliumina, kunnes nykytutkimukset ovat osoittaneet Markuksen evankeliumin vanhimmaksi[2].
http://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi_Johanneksen_mukaan
Evankeliumi Johanneksen mukaan eli Johanneksen evankeliumi on neljäs ja nuorin Uuden testamentin evankeliumeista."Markuksen evankeliumi on toiminut lähteenä Matteukselle ja Luukkalle."
..piti pistää hieman legendaa lisää uuteen evangeliumiin!
Piti legendoida legendaa!
Matteus: Jeesus vanhempineen lähtivät seiväsmatkalle Epygtiin!
Luukas: Jeesus vanhempineen ei suosinut seiväsmatkoja ulkomaille!
Luukas: Jeesus suosi kotimaista Nasarettiä, vanhempiensa kotikaupunkia Nasarettiä!
Matteus: Höpöjä! Jeesuksen vanhemmat eivät olleet Nasarettiläisiä! Eivät ikuna olleet siellä asuneetkaan, ennenkuin muuttivat Egyptistä sinne!
Luukas: Valehtelet kurja ihmisten onkija!
Matteus: Lähäretääns lekuri ulos?
Kun luemme Raamattua on sitä hyvä lukea kokonaisuutena. Raamatusta löytyy 4 evankeljumia, jotka painottavat eri asioita.
Markuksen evankeljumin taustalta löydämme Pietarin. Markuksen evankeljumia onkin kutsuttu myös Pietarin evankeljumiksi. Pietari oli kiireinen toiminnan mies. Markuksen evankeljumista löydämmekin eniten "välittömästi", "heti paikalla" olevia ilmauksia. Markuksen evankeljumi onkin "tekemisen ja teokojen"-evankeljumi. Voi olla, että Pietari ei tiennyt Jeesuksen syntymästä, siksi tiedot siitä puuttuvat. Mutta Pietari tiesi, että ne tulevat löytymään 2 muusta evankeljumista, jo siksikin että Pyhä Henki ohjasi evankeljumien kirjoitusprosessia.
Johannes taas keskittyy enemmän teologisen puoleen, hän välttää evankeljumissaan toistoa, koskapa on evankeljumeista myöhäisin.
Evankeljumit kertovat samoista asioista tosiaan täydentäen. Alkukielikin kertoo että ne ovat "evankeljumi markuksen mukaan, evankeljumi matteuksen mukaan..jne".- M@k3
Ettei kaikkivaltias pysty kertomaan tahtoaan ihmiskunnalle, muutenkuin käyttämällä jotain kirpunsyömää profeettaa välikappaleenaan.
Olisikohan sinulla syvästi uskovaisella kuitenkin jäänyt Raamatun evankeliumit lukematta, kun käytät niistä pilkkanimitykseksi tullutta "evankeljumia".
Peräti 13 kertaa kirjoitat viestissäsi "evankeljumin", joka on pilkkanimitys evankeliumeista.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi- tärkeä asia
"Kun luemme Raamattua on sitä hyvä lukea kokonaisuutena. Raamatusta löytyy 4 evankeljumia, jotka painottavat eri asioita. "
NYT JÄTKÄ PUHUT PASKAA!
YMMÄRRÄTKÖ SÄLLI????????????
OLET PASKAN PUHUJA!!!!!!!!!!!!!
Uudesta Testamentista löytyy myös JEESUKSEN ilmoittama EVANGELIUMI ne neljä, vähemmän arvokasta JEESUKSEN ilmoittaman EVANGELIUMIN LISÄKSI!
Olette paskoja kun ette tunne tuon enempää Raamattua!
Häpeän puolestanne!
HÄVETKÄÄ!!!
KIEROILUA: Yhteenlaskun tulos ei ollut oikea!
MINÄ PERKELEET OSAAN SENTÄÄN NOIN YKSINKERTAISEN LASKUTOIMITUKSEN LASKEA JOPA PERSKARVOILLANI!
HÄVETKÄÄ PASKAT!!!!!!!!!! - tärkeä asia
tärkeä asia kirjoitti:
"Kun luemme Raamattua on sitä hyvä lukea kokonaisuutena. Raamatusta löytyy 4 evankeljumia, jotka painottavat eri asioita. "
NYT JÄTKÄ PUHUT PASKAA!
YMMÄRRÄTKÖ SÄLLI????????????
OLET PASKAN PUHUJA!!!!!!!!!!!!!
Uudesta Testamentista löytyy myös JEESUKSEN ilmoittama EVANGELIUMI ne neljä, vähemmän arvokasta JEESUKSEN ilmoittaman EVANGELIUMIN LISÄKSI!
Olette paskoja kun ette tunne tuon enempää Raamattua!
Häpeän puolestanne!
HÄVETKÄÄ!!!
KIEROILUA: Yhteenlaskun tulos ei ollut oikea!
MINÄ PERKELEET OSAAN SENTÄÄN NOIN YKSINKERTAISEN LASKUTOIMITUKSEN LASKEA JOPA PERSKARVOILLANI!
HÄVETKÄÄ PASKAT!!!!!!!!!!Kun Esim. 1 1 ei olisi muka okein ja tulee ilmoitus: "Yhteenlaskun tulos ei ollut oikea!", niin silloin rupee vituttaan!
Minä olen ladattu ase ollut palveluksessa ja AINA osannut aseitteni kanssa toimia oikein!
Minulla on kolme kärpäsen oksennusta laatoillani!
Oli!
Nyt ehkä paarman paskat, ties missä?!
No eimutta (kihi, kihi) perätikö majuri?
Mitä olen sen eteen tehnyt?
En mitääm!
Minut on unohdettu!
Esimieheni kaikki ovat jo kuolleet!
Pyydän!
Maksakaa minulle ansaitsemani eläke!
En kerro tarinaani, jos saan kunnon eläkkeen!
Jos en saa vastausta, niin julkaisen kirjani : "Sveean maassa, suomalaisena akenttina! (vuosina 1974 - ), ja KERRON SILLOIN KAIKKI!
Mut tapetaan, vaan mitä siitä, joskus tulee vielä kaikki totuus esille!
70-luku oli aika hurjaa! 80-luku kans!
En pidä kirjoituksiani vain yhdessä paikassa!
Hyvä eläke (jo tänä vuonna!) nyt! Hyvä vanhuuseläke! Varmistettu!
En vuoda, jos toiveeni toteutatte!
(Hakkaatte, lyötte poskelle, kidutatte? Voisitteko edes kuvitella, että en vastaisi kysymyksinne! En vastaa teille! Olen hiljaa! Hiljaisuuteni vastineeksi haluun rahaa!Kiduttakaa Perkeleet! Olin sotilas. Huono. - tärkeä asia
tärkeä asia kirjoitti:
Kun Esim. 1 1 ei olisi muka okein ja tulee ilmoitus: "Yhteenlaskun tulos ei ollut oikea!", niin silloin rupee vituttaan!
Minä olen ladattu ase ollut palveluksessa ja AINA osannut aseitteni kanssa toimia oikein!
Oli!
En mitääm!
Minut on unohdettu!
Pyydän!
Jos en saa vastausta, niin julkaisen kirjani : "Sveean maassa, suomalaisena akenttina! (vuosina 1974 - ), ja KERRON SILLOIN KAIKKI!
(Hakkaatte, lyötte poskelle, kidutatte? Voisitteko edes kuvitella, että en vastaisi kysymyksinne! En vastaa teille! Olen hiljaa! Hiljaisuuteni vastineeksi haluun rahaa!Kiduttakaa Perkeleet! Olin sotilas. Huono.Olin sittenkin huono! Anteeksi! Vaan tarkkaampujista paras. ammuin.käskystä
- ,,,,,
tärkeä asia kirjoitti:
Olin sittenkin huono! Anteeksi! Vaan tarkkaampujista paras. ammuin.käskystä
Totaalinen sekoaminen.Miten tuohon pitäis suhtautua? Ei mitenkään.Herää vaan kysymys miksi teit aloitteen?
M@k3 kirjoitti:
Ettei kaikkivaltias pysty kertomaan tahtoaan ihmiskunnalle, muutenkuin käyttämällä jotain kirpunsyömää profeettaa välikappaleenaan.
Siinä on nähtävissä sekin että Jumala voi käyttää ihmisten silmissä vähäarvoisina pitämiä ihmisiä sanomansa levittämiseen. Jumala myös haluaa että ihminen on Jumalan työtoveri. Toisaalta kun Jumala Raamatussa puhui konkreettisesti, ei kaikki uskoneet: "ei ukkonen se vaan jyrisee",sanottiin. Ja samoin kävi Jeesuksen kohdalla, ei kaikki uskoneet, osa käänsi selkänsä. Hitaita olivat myös opetuslapset uskomaan ja oppimaan, kai se ihmisluonto on sellainen.
Pe.ku kirjoitti:
Olisikohan sinulla syvästi uskovaisella kuitenkin jäänyt Raamatun evankeliumit lukematta, kun käytät niistä pilkkanimitykseksi tullutta "evankeljumia".
Peräti 13 kertaa kirjoitat viestissäsi "evankeljumin", joka on pilkkanimitys evankeliumeista.
http://fi.wikipedia.org/wiki/EvankeliumiEnpä ole ennen tiennyt että murresana on "pilkkanimitys". Ei ole ennen kukaan moisesta huomauttanut, tuskinpa tulee huomauttamaankaan. Eipä se että sanoo jonkin asian murteella muuta asiaa ainakaan minun kirjoissa "pilkkanimeksi", mutta kukin tyylillään.
juhani1965 kirjoitti:
Enpä ole ennen tiennyt että murresana on "pilkkanimitys". Ei ole ennen kukaan moisesta huomauttanut, tuskinpa tulee huomauttamaankaan. Eipä se että sanoo jonkin asian murteella muuta asiaa ainakaan minun kirjoissa "pilkkanimeksi", mutta kukin tyylillään.
http://suomisanakirja.fi/kelju
kelju = epämiellyttävä, vittumainen, anxiety.
Liittyvät sanat: keljuilija, keljuilla, keljuilu, keljumainen, keljumaisuus.
Ei evankeljumi ole murresana vaan keljuileva pilkkanimitys.- tärkeä asia
tärkeä asia kirjoitti:
Kun Esim. 1 1 ei olisi muka okein ja tulee ilmoitus: "Yhteenlaskun tulos ei ollut oikea!", niin silloin rupee vituttaan!
Oli!
En mitääm!
Minut on unohdettu!
Pyydän!
(Hakkaatte, lyötte poskelle, kidutatte? Voisitteko edes kuvitella, että en vastaisi kysymyksinne! En vastaa teille! Olen hiljaa! Hiljaisuuteni vastineeksi haluun rahaa!Kiduttakaa Perkeleet! Olin sotilas. Huono.Vaan todella hyvä ja mielenkiintoinenhan se oli!
Olen imarreltu, kun minuun vähäiseen ihmiseen kiinnitetään noin paljon huomiota!
"Minulla on kolme kärpäsen oksennusta laatoillani!"
Pelkkä sotilas olin vain!
Lähetti vain Suomen armeijassa!
Mutta hupaisaa on lukea noita tarinoita itsestäni!
Kerro lisää! - tärkeä asia
tärkeä asia kirjoitti:
Olin sittenkin huono! Anteeksi! Vaan tarkkaampujista paras. ammuin.käskystä
Kiittelivät ampumaharjoitusten jälkeen sitä, kun ei tarvinnut tauluani paikkailla!
Vaan kivoja juttuja sulla muuten on!
Anna tulla lisää! - tärkeä asia
,,,,, kirjoitti:
Totaalinen sekoaminen.Miten tuohon pitäis suhtautua? Ei mitenkään.Herää vaan kysymys miksi teit aloitteen?
Iske lisää legendaa nimimerkilläni!
Ilahduttaisit vain sillä minua!
Anna tulla !!! Pe.ku kirjoitti:
http://suomisanakirja.fi/kelju
kelju = epämiellyttävä, vittumainen, anxiety.
Liittyvät sanat: keljuilija, keljuilla, keljuilu, keljumainen, keljumaisuus.
Ei evankeljumi ole murresana vaan keljuileva pilkkanimitys.Ensinäkään en ole käyttänyt "kelju"- sanaa missään kohden. Eihän nyt kukaan poimi sanojen sisältä sanoja!?
Toisekseen väität vastoin parempaa tietua evankeljumista, enköhä yli 40 vuotta näillä seuduilla asuneena tiedä että evankeljumi on täällä nimenomaan murre sana. Voit tarkistaa asian sadoiltatuhansilta ihmisiltä jotka sitä näillä seuduilla käyttävät. Voi hyvänen aika sentään näitä sun juttuja, niistä tuppaa olemaan todellisuus kaukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354633- 563200
- 302873
- 612815
- 62400
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542185- 211629
- 181591
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….81528- 161514