Ajatukseni vuodesta 2012

ashtray

Täällä netissä on ollut paljon puhetta tästä vuodesta 2012, etenkin siitä että maailmanloppu tulisi silloin.
Kirjoitin tämän aloitteen koska halusin vain jakaa mielipiteeni.
Eli tiedemiehet ja muut tutkijat kuten arkeologit ovat tulkinneet muinaisen Mayojen kulttuurin kalenteria ja tulleet siihen johtopäätökseen että se loppuu 21.12.2012. Ja tässähän ei vielä mitään ihmeellistä ole, mutta on kehittynyt huhu, (en ole varma mistä se on lähtenyt liikkeelle) että 21.12.2012 on maailmanloppu.
Tämä on saanut mediassa paljon huomiota ja jopa pelästyttänyt monia ihmisiä. Siitä on jopa tekaistu elokuva.
Tuolle kyseiselle päivälle on povailtu monia tapahtumia kuten napasiirtymiä, asteroidien ja planeettojen törmäyksiä maahan, jeesuksen ja muukailsrodun paluuta maapallolle ja niin edelleen.
Tottakai jokainen varmaan ymmärtää että nämä kaikki asiat eivät voi tapahtua samanaikaisesti.
Jos tarkastellaan asiaa uskonnolliselta pohjalta, niin ainoa, joka tietää, milloin maailmanloppu tulee, on Jumala itse.
Jos taas otetaan tarkastelun kohteeksi tiede, niin tiede ei löydä päteviä todisteita maailmanlopulle. On tosin todistettu, että 2012 auringossa on käynnissä aurinkomyrskyt jotka voivat vaikuttaa vakavasti tietoliikenteeseemme maapallolla. Mutta tämähän ei ole maailmanloppu.
On myös mahdollista että kalenteria on tulkittu väärin. Ja Mayojen kalenterin loppuhan merkitsee uuden jakson alkamista, ei maailmanloppua. Maailmanloppua on povattu ennenkin useita kertoja, kuten esimerkiksi vuodelle 2000 ja 666, mutta mitään ei ole tapahtunut.
Sanon vain että ihmisten ei pitäisi murehtia maailmanloppua, se tulee sitten kun tulee. Viimeistään sitten kun aurinko tuhoutuu eli miljardien vuosien kuluttua. Mielestäni (ja varmasti monen muunkin mielestä) jokainen päivä pitäisi elää niinkuin se olisi viimeisesi.

13

301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoshanii, Jesni.

Jeesuksen takaisi paluu on toisenlainen, kun yleensä on luultu. Ei hän tule missään pilvien päällä, vaan Hengessä. Nyt on se aika ja tulinkin "Muukalais vaatteessa" tuntemattomana ja olenkin kirjoittanut paljon nimelläni Hoshanii, joka on alkuperäisin nimeni. Ristillä tosin käytin nimeä Jesni. Siitä nimen johdannainen suomessa Jeesus, muualla Jesu.

Minun aikani ei ole ottanut minua vastaan, vaikka olen kirjoituksia selittänyt, vertauskuvannollisia aukaissut ymmärrettäviksi. Mitään totaalista maailman loppua ei tule! Olen tullut siis lihaan takaisin jo 67 v. sitten.
      Eikä minulla ole muodon kauneutta nykyää, jota voisi ylistää. Nuoruuteni kauneus on jo mennyt.
      Kirjoitukset ovat luoneet illuusion, supermiehestä ja suuresta voimasta lihan alueella. Sanon kuitenkin, minun valtakuntani ei ole lihan alueella, vaan Hengen alueella.
      Armo, rauha ja rakkaus olkoon teidän kanssanne!

• 4536uhg

No, tuskinpa he jaksoivat tehdä sitä kalenteria maailman loppuun asti? Mitä hyötyä siitä olisi ollut?

• 4536uhg

Siis "maailman loppuun asti" en tarkoita 2012, vaan ikuisuuteen asti...

• Skeptikkokepulainen

Kunnon skeptikkona tyrmään tuon ihan suoralta kädeltä!
      ei ole mitään mailmanloopua 21.12.2011.

heh. se on 15 päivä:)

• MitäVäljä, KaikkiKuo

No jos se mitä mayojen kirjoituksista on tulkittu, on läheskään oikein ja juttu vielä toteutuu, on se kapitalistisen mailman loppu!

jos taas niin kuin jotkut väittää napamuutosta, on se ihan fyysisesti kutakuinkin mailmanloppu suurimmalle osaa ihamisistä

Mikälli koko honna on huuuhaaataaa, on se tyhjän rahapusiin aukaisu seuraavana päivänä, kun edellisenä päivänä on bilettänyt kuin viimeistä päivää!

• paavali23

maailmanloppu on vain hörhöjen keksimä juttu!!!

• Taisikin viimeksi vuodenvaihde 1999-2000 olla viimeisin maailmanloppu. Työpaikallekin pyydettiin jäämään iltavuoron jatkoksi seuraamaan, miten maailmanloppu etenee...

Ei siinä mitään. Hyvällä palkalla muutama ylityötunti valvottiin ja hyvät sapuskat oli keittiön tytöt tehneet. Antaa vaan tulla niitä maailmanloppuja vastakin. Jehovalaisillahan niitä onkin ollut vähän väliä jo sadan vuoden ajan.

• ei-uskis

Hellareilla on maailmanloppu / viikko, parhaina useampi.

• BerbersAnus

Miten paska avaus, mailman loppu tulee paljon ennemmin kuin auringo mössähtää! jopa ihmisen toimesta!

21.12.2012 Ei ole mailmanloppu mutta suuri muutos jolloin nykyinen yhteiskunta lakkaa olemasta ja kapitalismi tuhoutuu lopullisesti mailmasta!

Se on napamuuttos!

• Mihin se muuttaa? Selkäpuolelle?

• on monta koittajaa
    • joku tyttö...

Miks kaikki luulee maailmanlopun tulevan vuonna 2012 !?!
      Se tulee vasta joskus tuhansien vuosien kuluttua JA olisihan siitä enemmän juttua jos se tosiaan tulisi jo ensi vuonna.

Nauran kyllä niille jotka pelkää tälläkin hetkellä siel kotonaan *tulevaa* maailmanloppua...

• satthenvarjo mukhan

Mulla päättyy lämiskäkalenteri helmikuulle 2012, sillon se tuloo ellen osta uutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 533
      8556
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3678
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2203
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      160
      1184
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      816
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      754
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      732
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      716
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      705
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      647
    Aihe